Istana

Wagenstraat 71 2512 AR Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Istana

Al jaren een begrip in Den Haag is Istana, specialist in de Indonesische keuken. Een opvallende gevel van zwart-witte blokjes trekt gelijk aandacht en ook binnen zie je muurschilderingen van landschappen tot abstracties. De menukaart staat bol van de bami, saté, mihoen, rijst, vlees en vis. Deze zelfbenoemde koning van de saté verzorgt ook met plezier cateringen.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Istana

Goed bereikbaar met tram 1, 2, 3, 4, 6 en 9 bij halte Centrum, Spui of Grote Markt
  • : Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m zaterdag 12:00 - 21:30

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Wi-Fi
Voordelig
Tom P.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Zalig gegeten hadden de bami- en Nasi Rames compleet , goed gevuld bord met zalige vleessoorten van mild tot redelijk pittig. glaasje tjendol erbij om te blussen. leuke entourage, goede snelle bediening.
Sacha V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Indonesische keuken op zijn best, veel en lekker. Zelfs mijn blindengeleidehond was hier welkom, wat in dit soort restaurants niet zo vanzelfsprekend is.
LuieLeeuw .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Deze parel van Chinatown zou ik graag willen aanbevelen. Met 'n groepje mensen hier eten is echt 'n aanrader, omdat de tafel dan vol staat met verschillende vlees-, vis-, en groentegerechten, wat 'n prachtige setting geeft. Ondanks de uitgebreide kaart heeft elk gerecht zijn eigen smaak en is van eenheidsworst absoluut geen sprake. De bediening is erg klantgericht, observeert onzichtbaar en is zelfs bij grote drukte snel bij de tafel. De aankleding doet vooraan in de zaak wat sober aan, maar achterin is de setting warm en erg prettig. De porties zijn groot, dus met honger zul je hier zeker niet vertrekken; er is ook mogelijkheid om overgebleven eten mee te nemen.
Let wel op dat dit 'n redelijk populair restaurant is en dat je hier (met name in 't weekend) zal moeten reserveren.
Cherry76 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Wij komen al vele jaren hier eten. Inmiddels ben ik verhuisd en na een jaar gingen we voor de afhaal. Bij binnenkomst hartelijk ontvangen, de gerechten (saté madura, rendang, nasi djawa en sajoer kerrie) smaakte zoals altijd erg lekker. Ik weet nog een keer dat we van de Tong Tong Fair afkwamen om speciaal bij Istana te eten omdat het eten bij de TTF tegen was gevallen. Als je besluit om bij Istana te willen eten, reserveer van te voren. Als dessert is de Es Pisang zeker een aanrader. Istana is mij na 20 jaar niet één keer tegengevallen.
Anneliesbeth D.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
We waren op de bonnefooi naar de Wagenstraat en om half 6 was er nog net 1 tafel vrij. We kozen voor de rijsttafel Istimewa voor 3 personen. Heerlijke lichte soto ajam vooraf, daarna vele gerechtjes die goed varieerden in smaak . Niet, zoals zo vaak, de allesoverheersende santen. De daging rendang en de sajoer lodeh en de tahoe met dat knapperige korstje waren de uitschieters! Het droge, gerookte kipgerecht had wat mij betreft vervangen mogen worden door een lamsvleesgerecht of saté kambing. Met nog een uitgebreid toetje meer dan waar voor je geld. Vriendelijke bediening en prettige sfeer. Een aanrader!
Wilma F.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Wat hebben we lekker gegeten! Indonesisch eten zoals het is bedoeld, goed op smaak. Bami Rames Compleet is een aanrader, er worden meerdere gerechten geserveerd. Vriendelijke bediening en relatief goedkoop. Gezellig restaurant, maar erg druk. Reserveren is noodzakelijk.
Janelle C.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Zo af en toe lunch ik bij Istana als ik grote trek heb in warm eten ipv een boterham.
Meestal neem ik als basis een nasi Djawa en een vleesgerechtje als sate ajam of rendang erbij. De daging pangang is ook erg lekker, maar net te weinig saus.
De pangsit is een lachertje, alhoewel ik er niet om kon lachen want ik moest er toch voor betalen: 6 plakjes gefrituurde wantanvelletjes van de toko met in een hoekje een kruimeltje heel taai ondefinieerbaar vlees. De tjendol is lekker van smaak, helaas echt mierzoet en wel een klein glas.
De bediening is routineus, maar wel vriendelijk.
1958Sylvia .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Vooraf had ik pangsit goreng, dit was een hoop bladerdeeg met een ienie minie stukje vlees erin, zo klein, dat je deze niet eens proefde. Daarna het hoofdgerecht dat bestond uit diverse gerechten. Ik had ikan pepesan uitgekozen, dit is vis in bananenblad met saus erover. Nou, vis heb ik amper geproefd, het bestond meer uit aardappelblokjes? en boontjes in een hoop saus. De vis was zeker op. Ik heb vaak pepesan gegeten, maar zoals het hier was, hoort het zeker niet. Verder had ik saté kambing. Het vlees was zo ielig en weinig dat ik het amper proefde. De saus die daarbij hoorde, was ook minimaal. Daarbij had ik ook sambal goreng boontjes. Dit waren gewoon sperciebonen uit blik met wat paprika erover. Kortom, totaal niet hoe indonesisch eten moet zijn. Dus voor mij nooit meer.
Cilfa N.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Voor mij is dit het beste Indonesische restaurantje van Den Haag. De smaken zijn puur en vers, geen onbestemde brij zoals bij veel restaurants. Het gebruik van smaakversterker wordt echt beperkt, en de saté kambing is zalig (en gaar).
De porties lijken klein, tot je ze daadwerkelijk op probeert te eten. Dan merk je dat het weldegelijk te veel is.

De service is ok, niet geweldig maar ook niet slecht. Soms te lang wachten, soms te opdringerig.
Decor is heel standaard indisch, wat prima is. Tafeltjes zijn schoon, maar klein en de ruimte is beperkt. Dat geeft soms een claustrofobisch gevoel.
Het eten maakt dat alles echt goed, dat is fantastisch.
RayPlay .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Helaas waren voorgaande lovende kritieken niet in mijn gerechten terug te vinden.
De soto ajam was saai van smaak en triest van aanblik, de sajoer lodeh bestond voor 95% uit kool en de sate kambing was duidelijk al gegaard ver voordat ik besloot om hier te gaan eten en derhalve droog.
De bediening was standaard, welhaast plichtsgetrouw en het decor was gelukkig weinig opvallend.
Gelukkig zijn er veel betere Indonesische restaurants in Den Haag.
TastyFred .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Wat een voortreffelijk Indonesisch restaurant. Heerlijke rijsttafel met een extra portie sate kambing gegeten en alle gerechten zijn even goed en verfijnd. Kijk even door de lokatie en het aanzicht van de buitenkant heen, want dat nodigt niet direct uit. Maar eenmaal binnen geniet je van een uitstekende prijs/kwaliteits verhouding
Sara82 .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Het eten was erg lekker. Nasi rames en sate schotel waren erg goed. Alle gerechtjes hadden hun eigen smaak. Het personeel was erg vriendelijk en de bediening was goed.
Huub C.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Sterk aanbevolen door kenners maar maakte belofte niet waar. Rijsttafel was teleurstellend. Zwakke smaken, opgewarmde tofu en sate. Seroendeng, tempel en andere sidedishes niet vers. Apart bestelde geitenstoofvlees was prima, Soto ajam ook.
Bediening attent en goed. 50 euro voor 2 personen rijsttafel geen value for money.
Wellicht rijsttafel links laten liggen en a la carte volgende keer?
Chris B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Als ik het goed begrijp is Istana een begrip in Den Haag. Grote kans dat het restaurant vol zit als je het spontaan wilt bezoeken. Reserveren of vroeg aanschuiven is zeker geen overbodige luxe. Als ik samen met mijn disgenoot om 17.00 uur binnenstap zijn we de eerste gasten. De verwelkoming van de gastvrouw is een beetje op de automatische piloot, niet echt hartelijk. Later worden we aan tafel uitermate vriendelijk en voorkomend behandeld door een stijlvolle jongeman, klasse! Het interieur is eenvoudig van opzet, maar wel warm van sfeer. De menukaart biedt aantrekkelijk veel opties. Mijn vrouw kiest voor een traditionele nasi goreng rames en krijgt een lekker vol bord smakelijke vleessoorten, gebakken rijst en groeten. Lekker. Ik heb wat losse gerechten besteld, zoals Ajam Roedjak (sudderkip met scherpe saus), Tahoe Pong (tahoe gebakken in een krokante kruidenjasje) en oedang goreng boemboe Bali (gebakken garnalen met Bali saus). Samen hebben we meer dan voldoende aan wat we voorgeschoteld krijgen. De Tahoe pong vind ik heel smakelijk, het kippevlees van de Ajam is heel lekker zacht, de garnalen doen me wat minder. In de tussentijd is de zaak volgelopen met gezellig pratende en peuzelende klanten. Die sfeer verhoogt het eetplezier aanzienlijk. Istana is een gezellig restaurant met een mooie brede Indische kaart. Dat kom je niet vaak tegen. De bediening kan wat mij betreft een extra scheutje vriendelijkheid gebruiken. Daarmee laat je ook zien dat je het fijn vindt dat je klanten welkom zijn, dat hoeft niet alleen in het eten te zitten. De rekening is vriendelijk, het eten wordt snel geserveerd en is zeer smakelijk. Hulde voor dit sterke concept!
Cock D.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Een 10 voor eten is misschien te veel. 9 is echter zonder meer te weinig. Beter dan Istana kun je je nauwelijks voorstellen.
We aten Nasi Istana en Nasi Djawa; eigenlijk twee verschillende varianten van wat elders als Nasi Goreng Rames wordt verkocht.
Onder andere een heerlijk stukje kip, omelet, en gebakken rijst. Maar zowel mijn vrouw als ik vonden de sate babi bijzonder lekker. Daarom toch een 10 als totale waardering van het eten.
De bediening liet weer niks te wensen over en over de prima entourage hadden we niets te klagen. We merkten op dat er een tweede kamerlid in de zaak zat te eten; dat zagen we vorige keren ook.
We rekenden minder dan EUR 50,00 af voor twee keer nasi; een extra portie sate, twee rose, een water en twee bier.
Simone K.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Je kunt hier voortreffelijk en zeer vers Indonesisch eten. Wij kiezen meestal losse gerechten van de kaart en ook hier waren de afzonderlijke gerechten uitstekend. Goede Gado Gado, luchtige pisang goreng en een erg smakelijke omelet(de naam ben ik kwijt) , vriendelijk en attent personeel. De los bestelde nasi goreng zou wat meer gebakken mogen zijn. Prima avond dus!
Akiboa .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Met een Indonesische partner mag ik mezelf een redelijke kenner van deze keuken noemen. Istana is een klein restaurant in het centrum van Den Haag met een eenvoudige, doch keurige indeling en bijpassende inventaris. Uitgebreide kaart met complete menu's maar ook kleinere gerechten die het mogelijk maakt zelf combinaties samen te stellen. Kwaliteit van deze gerechten is goed. Wel zijn de porties aan de kleine kant, waardoor de verhouding prijs/kwaliteit/kwantiteit niet helemaal evenredig is. Personele bediening was prima: vriendelijke en adequaat reagerende medewerkers. Wat opviel was de drukte. Ik was er op een dinsdagavond en blij dat ik gereserveerd had. Blijkbaar komen veel mensen hier graag een hapje eten en daar spreekt waardering uit.
Edgar V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Istana is een klein Indonesisch restaurant in de Wagenstraat, midden in het Haagse 'Chinatown'. 'Istana' betekent 'paleis' in het Indonesisch en dat wekt natuurlijk verwachtingen. Bij binnenkomst blijken veel lege tafels gereserveerd voor later op de avond en nemen wij genoegen met een plekje bij de deur. Dat blijkt niet echt een goed idee; afhalers trekken er hun jassen uit en aan zodat menige arm rakelings langs de tafel scheert. We maken het ons gemakkelijk en bestellen de rijsttafel 'Istana'; de versie met vlees. Vermeldenswaardig zijn de heerlijke soto ajam (kippensoep) en de verrukkelijke saté. Het is de saté waar dit restaurant in Den Haag om bekend staat. Terecht, zo lijkt het. Het nagerecht stelt dan toch wat teleur. Sorbet en coupe kokos horen in een...coupe (!) en niet op een plat bord. IJs eten van een bord lepelt ook zo onhandig. Kan daar iets aan worden gedaan?
Judi7h .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Indonesisch eten zoals het bedoelt is. Ik ben hier samen met mijn vader en zijn vriendin wezen eten -- zij waren net terug van hun vakantie in Indonesië en hadden een beetje last van heimwee. We namen de complete rijsstafel en konden genieten van een hele lijst aan kleine gerechtjes. De porties lijken inderdaad klein maar blijken enorm. De service is gewoon goed en de aankleding van het restaurant is wat sober. Maar zeg nou zelf, je gaat toch niet naar een restaurant voor het decor? ;)
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Heerlijk gegeten, vleesrijstafel voor 4 personen. Gevarieerd, kleurrijk, vers en een verfijnde smaak waarbij pittig niet ten koste gaat door overdadige knoflook. Gezellige huiskamer sfeer en attente bediening. Aanrader!