Istana

Wagenstraat 71 2512 AR Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Istana

Al jaren een begrip in Den Haag is Istana, specialist in de Indonesische keuken. Een opvallende gevel van zwart-witte blokjes trekt gelijk aandacht en ook binnen zie je muurschilderingen van landschappen tot abstracties. De menukaart staat bol van de bami, saté, mihoen, rijst, vlees en vis. Deze zelfbenoemde koning van de saté verzorgt ook met plezier cateringen.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Istana

Goed bereikbaar met tram 1, 2, 3, 4, 6 en 9 bij halte Centrum, Spui of Grote Markt
  • : Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m zaterdag 12:00 - 21:30

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
Kan beter
Hoog tempo

Jouw recensie over het restaurant Istana

Rene V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
Heb hier voor het eerdt gegeten. Gezelschap : gezellige groep. Eten was goed en gevarieerd van kip tot varkens- en rundvlees in verschillende bereidingen. Ook de verschillende groenten waren lekker. Bediening was goed. Ambiance stuk minder
Rex F.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
het eten viel me eerlijk erg tegen nadat ik ergens dit restaurant hoog op de lijst had gezien. Voor een indo is het meteen 'foute'boel' wanneer de bediening chinees oogt. Ik vind chinees (mits goed klaargemaakt) heerlijk, maar indisch (zoals wij belandas dat zeggen) is echt een hele andere keuken. En dan heb ook de javaanse, sundanese, sumatraanse etc. Even back to basic: vlees doorgestoofd, groenten doorgekookt, taaie kip en iets wat sateh babi had moeten zijn. Met pindasaus die gewoon flauw was. En tot slot tjendol, wat een waterige versie.. Kan echt niet. Bediening erg afstandelijk, helaas ik ben een positief ingesteld mens, maar dit is geen indisch eten. Sfeer ih restaurant wel prima, behoorlijk druk voor een doordeweekse avd.
John V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
Naar aanleiding van uiteenlopende recensies, wilde ik zelf erg graag weten hoe het Indische eten bij Istana was.
Als echte liefhebber van Saté Kambing bestelde ik uiteraard een portie en was benieuwd hoe deze zou smaken.
Ik nam daarbij een portie Nasi Goreng en een portie Atjar Ketimoen.
Tevens bestelde ik ook een portie Saté Maduro (varkensvlees).
Voor de Saté Kambing wordt hier echt geitenvlees gebruikt en de smaak was goed. Ik heb wel betere geproefd!
Het vlees van de Saté Maduro was zacht en de smaak van de saté saus was flauw en niet echt pittig.
Ik had het idee dat het vlees van de kambing en babi eerst heel licht gekookt waren, voordat het geroosterd werd.
De Nasi Goreng en de atjar smaakten goed.
Ik zag op de kaart ook Saté Tjoemi Tjoemi. Aangezien ik deze variant nog nooit had gegeten, was ik benieuwd hoe het zou smaken en bestelde een portie.
Ik vond dit gerecht niet echt bijzonder. De inktvisringen waren dubbelgevouwen aan de stokjes geregen en deze werd geserveerd met een ketjapsaus.
De tjoemi tjoemi had niet veel smaak en de ketjapsaus was erg dun en smaakte flauw. Dit is een gerecht dat ik zeker niet nogmaals zou bestellen.
De inrichting van het restaurant is modern en het bedienend personeel is vriendelijk. Opmerkelijk dat in een Indonesisch restaurant het personeel (overwegend) bestaat uit Chinezen.
Ik kan mij helaas niet vinden in de erg hoge waarderingen van diverse recensies!
Ik ben een echte Indo en heb al in heel veel Indonesische restaurant gegeten en als hobbykok maak ik ook zelf heel vaak Indisch eten!
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Eten is er altijd goed, de bediening is vriendelijk en snel en het is niet duur! Aanrader.
dick W.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Ik was al enige keren eerder in Istana geweest, maar het viel me deze keer echt tegen. Teveel richting Chinees eten (ook alleen maar Chinezen in de bediening). Een nasi rames speciaal besteld met nasi (gebakken rijst, waar ze € 1,00 extra voor rekenen). Er zaten bijvoorbeeld doperwtjes in de nasi, een stuk taaie opgewarmde kip en verder laf van smaak.
A.J. V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Enkele gerechten waren wat flauw o.a. Taboe Peter. Saté kambing is super.
cor V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2017
Zaterdag 21 oktober 2017 met 5 personen heerlijk echt Indonesisch gegeten. De sate kambing is echt verrukkelijk, de overige gerechten lekker en supervers. Kom hier zeker vaker eten ! Klasse
Jack W.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Istana is mijn favoriete Indonesische restaurant in Den Haag. Ik kom hier vrijwel elke keer, valt nooit tegen. Vriendelijke bediening, heerlijk eten, verzorgd interieur. Centrale locatie, maar ook als dat niet het geval was nam ik er graag een tram voor. Altijd weer een genot om hier te eten.
Jose E.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Weer heerlijk gegeten gisteren. Het is één van de betere Indonesische restaurants in Den Haag en altijd druk en gezellig. We waren er met de hele familie en we hadden veel verschillende gerechten en bijgerechten. Één ding: de gado gado vond ik wat flauw. Verder alles goed op smaak, authentiek Indonesisch.
Ken C.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Gisteren weer wezen eten met drie vrienden. We hadden namelijk verschillende gerechten besteld zoals sate kambing, ajam kerrie goreng, sate sapi, ikan pepesan, ikan bambu bali, udang pepesan, sajur lodeh, ajam hati met pete. Het eten is altijd heerlijk met name sate kambing, En een overheerlijke verse cendol als nagerecht. Vriendelijk bediening en snelle service. We komen graag terug bij Isana.
Edo D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Gisteravond met 9 familieleden, waaronder vier Amerikanen, overheerlijk gegeten in Istana te Den Haag. Als doorgewinterde kok in de Indonesische keuken weet ik hoe verschillend de smaken en wensen kunnen zijn per eiland en per streek. De koks van Istana zijn prima in staat om een goede balans te vinden in hun gerechten. In plaats van de standaard rijsttafel heb ik voor ons gezelschap een serie gerechten uitgezocht die men kon delen. Vooraf namen wij een sateh babi en ajam om de stemming erin te brengen. Dit waren mooie kleine goed klaargemaakte stukjes vlees met een heerlijke pindasaus. Precies zoals het hoort. Als vlees en visgerechten hadden wij Daging Rendang (lekker mals rundvlees), Goelei Kambing (geitenvlees), Ajam Goreng (kip), Ikan boemboe bali (pittige makreel), Oedang Goreng Kering (garnalen), sambal goreng telor (ei), en als groentegerechten een superlekkere sajoer lodeh met peteh, sambal goreng boontjes, Tahoe Pong en Gado Gado. Alles aangevuld met verschillende soorten rijst en mie. Alle gerechten smaakten heerlijk. Maar pas op met de Ikan als je niet van te heet eten houdt.
Mijn Amerikaanse gasten waren zeer onder de indruk van de variëteit aan smaken. Iedereen zat te smullen. Zelfs mijn zeer kritisch Nederlandse neef moest toegeven dat dit toch een verdomd goed restaurant was.
De bediening was uitermate vriendelijk en behulpzaam. Een klein foutje van de keuken werd op een uitzonderlijk genereuze wijze opgelost. Waarvoor hulde! Ik kan dit restaurant bij iedereen die in het centrum van Den Haag een uitstekend en vriendelijk Indisch restaurant zoekt van harte aanbevelen. De prijzen zijn redelijk en de entourage is ook prima in orde. Kortom, een aanrader.
Friendsz J.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Hier voor het eerst gegeten en zeer teleurgesteld, zodanig dat ik er niet meer terug kom. Ben een echte kenner van Indonesisch eten, dus weet waar ik over praat.

Al het eten was behoorlijk oppervlakkig van smaak. Niks bijzonders.

Maar hetgeen wat ons bijzonder stoorde was de kipsate. Juist bij een Indonees verwacht je echte satesaus, maar wat ze hier schotelden was beneden alle pijl. De satesaus is de reden waardoor ik het restaurant een dikke onvoldoende geef en niet meer terugkeer.

Ik heb bij zoveel Indonesische restaurants gegeten dus weet hoe het hoort te smaken.
yvonne J.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
We waren hier al een keer geweest, en na een aantal andere indische restaurants was dit een aangename afwisseling. Maar de tweede keer, (waarover deze recensie dus gaat) vond ik minder. We hadden de Istana rijsttafel en ik vonde de meeste smaken wat vlak en makkelijk, een rijsttafel zonder echte verrassing. Alles zit er wel op en aan (atjar ketimoen, seroendeng, sate babi, daging smoor, emping etc etc. maar eigenlijk mag dat ook best wel voor het geld. Toch ga ik (als er een volgende keer komt) wat gerechtjes los bestellen, kijken of dat met meer fantasie is klaargemaakt en wat authentieker.
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Best goed Indonesisch eten wat soms bijna in de buurt komt als in Indonesië en erg vriendelijke bediening.

Leuk familie restaurant

Groet,
Maarten de Jong
Tom P.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Zalig gegeten hadden de bami- en Nasi Rames compleet , goed gevuld bord met zalige vleessoorten van mild tot redelijk pittig. glaasje tjendol erbij om te blussen. leuke entourage, goede snelle bediening.
Sacha V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Indonesische keuken op zijn best, veel en lekker. Zelfs mijn blindengeleidehond was hier welkom, wat in dit soort restaurants niet zo vanzelfsprekend is.
LuieLeeuw .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Deze parel van Chinatown zou ik graag willen aanbevelen. Met 'n groepje mensen hier eten is echt 'n aanrader, omdat de tafel dan vol staat met verschillende vlees-, vis-, en groentegerechten, wat 'n prachtige setting geeft. Ondanks de uitgebreide kaart heeft elk gerecht zijn eigen smaak en is van eenheidsworst absoluut geen sprake. De bediening is erg klantgericht, observeert onzichtbaar en is zelfs bij grote drukte snel bij de tafel. De aankleding doet vooraan in de zaak wat sober aan, maar achterin is de setting warm en erg prettig. De porties zijn groot, dus met honger zul je hier zeker niet vertrekken; er is ook mogelijkheid om overgebleven eten mee te nemen.
Let wel op dat dit 'n redelijk populair restaurant is en dat je hier (met name in 't weekend) zal moeten reserveren.
Cherry76 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Wij komen al vele jaren hier eten. Inmiddels ben ik verhuisd en na een jaar gingen we voor de afhaal. Bij binnenkomst hartelijk ontvangen, de gerechten (saté madura, rendang, nasi djawa en sajoer kerrie) smaakte zoals altijd erg lekker. Ik weet nog een keer dat we van de Tong Tong Fair afkwamen om speciaal bij Istana te eten omdat het eten bij de TTF tegen was gevallen. Als je besluit om bij Istana te willen eten, reserveer van te voren. Als dessert is de Es Pisang zeker een aanrader. Istana is mij na 20 jaar niet één keer tegengevallen.
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
We waren op de bonnefooi naar de Wagenstraat en om half 6 was er nog net 1 tafel vrij. We kozen voor de rijsttafel Istimewa voor 3 personen. Heerlijke lichte soto ajam vooraf, daarna vele gerechtjes die goed varieerden in smaak . Niet, zoals zo vaak, de allesoverheersende santen. De daging rendang en de sajoer lodeh en de tahoe met dat knapperige korstje waren de uitschieters! Het droge, gerookte kipgerecht had wat mij betreft vervangen mogen worden door een lamsvleesgerecht of saté kambing. Met nog een uitgebreid toetje meer dan waar voor je geld. Vriendelijke bediening en prettige sfeer. Een aanrader!
Wilma F.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Wat hebben we lekker gegeten! Indonesisch eten zoals het is bedoeld, goed op smaak. Bami Rames Compleet is een aanrader, er worden meerdere gerechten geserveerd. Vriendelijke bediening en relatief goedkoop. Gezellig restaurant, maar erg druk. Reserveren is noodzakelijk.