Over het restaurant Istana

Al jaren een begrip in Den Haag is Istana, specialist in de Indonesische keuken. Een opvallende gevel van zwart-witte blokjes trekt gelijk aandacht en ook binnen zie je muurschilderingen van landschappen tot abstracties. De menukaart staat bol van de bami, saté, mihoen, rijst, vlees en vis. Deze zelfbenoemde koning van de saté verzorgt ook met plezier cateringen.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Istana

Goed bereikbaar met tram 1, 2, 3, 4, 6 en 9 bij halte Centrum, Spui of Grote Markt
  • : Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m zaterdag 12:00 - 21:30

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Wi-Fi
Jose E.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Weer heerlijk gegeten gisteren. Het is één van de betere Indonesische restaurants in Den Haag en altijd druk en gezellig. We waren er met de hele familie en we hadden veel verschillende gerechten en bijgerechten. Één ding: de gado gado vond ik wat flauw. Verder alles goed op smaak, authentiek Indonesisch.
Ken C.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Gisteren weer wezen eten met drie vrienden. We hadden namelijk verschillende gerechten besteld zoals sate kambing, ajam kerrie goreng, sate sapi, ikan pepesan, ikan bambu bali, udang pepesan, sajur lodeh, ajam hati met pete. Het eten is altijd heerlijk met name sate kambing, En een overheerlijke verse cendol als nagerecht. Vriendelijk bediening en snelle service. We komen graag terug bij Isana.
Edo D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Gisteravond met 9 familieleden, waaronder vier Amerikanen, overheerlijk gegeten in Istana te Den Haag. Als doorgewinterde kok in de Indonesische keuken weet ik hoe verschillend de smaken en wensen kunnen zijn per eiland en per streek. De koks van Istana zijn prima in staat om een goede balans te vinden in hun gerechten. In plaats van de standaard rijsttafel heb ik voor ons gezelschap een serie gerechten uitgezocht die men kon delen. Vooraf namen wij een sateh babi en ajam om de stemming erin te brengen. Dit waren mooie kleine goed klaargemaakte stukjes vlees met een heerlijke pindasaus. Precies zoals het hoort. Als vlees en visgerechten hadden wij Daging Rendang (lekker mals rundvlees), Goelei Kambing (geitenvlees), Ajam Goreng (kip), Ikan boemboe bali (pittige makreel), Oedang Goreng Kering (garnalen), sambal goreng telor (ei), en als groentegerechten een superlekkere sajoer lodeh met peteh, sambal goreng boontjes, Tahoe Pong en Gado Gado. Alles aangevuld met verschillende soorten rijst en mie. Alle gerechten smaakten heerlijk. Maar pas op met de Ikan als je niet van te heet eten houdt.
Mijn Amerikaanse gasten waren zeer onder de indruk van de variëteit aan smaken. Iedereen zat te smullen. Zelfs mijn zeer kritisch Nederlandse neef moest toegeven dat dit toch een verdomd goed restaurant was.
De bediening was uitermate vriendelijk en behulpzaam. Een klein foutje van de keuken werd op een uitzonderlijk genereuze wijze opgelost. Waarvoor hulde! Ik kan dit restaurant bij iedereen die in het centrum van Den Haag een uitstekend en vriendelijk Indisch restaurant zoekt van harte aanbevelen. De prijzen zijn redelijk en de entourage is ook prima in orde. Kortom, een aanrader.
Friendsz .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Hier voor het eerst gegeten en zeer teleurgesteld, zodanig dat ik er niet meer terug kom. Ben een echte kenner van Indonesisch eten, dus weet waar ik over praat.

Al het eten was behoorlijk oppervlakkig van smaak. Niks bijzonders.

Maar hetgeen wat ons bijzonder stoorde was de kipsate. Juist bij een Indonees verwacht je echte satesaus, maar wat ze hier schotelden was beneden alle pijl. De satesaus is de reden waardoor ik het restaurant een dikke onvoldoende geef en niet meer terugkeer.

Ik heb bij zoveel Indonesische restaurants gegeten dus weet hoe het hoort te smaken.
yvonne J.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
We waren hier al een keer geweest, en na een aantal andere indische restaurants was dit een aangename afwisseling. Maar de tweede keer, (waarover deze recensie dus gaat) vond ik minder. We hadden de Istana rijsttafel en ik vonde de meeste smaken wat vlak en makkelijk, een rijsttafel zonder echte verrassing. Alles zit er wel op en aan (atjar ketimoen, seroendeng, sate babi, daging smoor, emping etc etc. maar eigenlijk mag dat ook best wel voor het geld. Toch ga ik (als er een volgende keer komt) wat gerechtjes los bestellen, kijken of dat met meer fantasie is klaargemaakt en wat authentieker.
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Best goed Indonesisch eten wat soms bijna in de buurt komt als in Indonesië en erg vriendelijke bediening.

Leuk familie restaurant

Groet,
Maarten de Jong
Tom P.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Zalig gegeten hadden de bami- en Nasi Rames compleet , goed gevuld bord met zalige vleessoorten van mild tot redelijk pittig. glaasje tjendol erbij om te blussen. leuke entourage, goede snelle bediening.
Sacha V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Indonesische keuken op zijn best, veel en lekker. Zelfs mijn blindengeleidehond was hier welkom, wat in dit soort restaurants niet zo vanzelfsprekend is.
LuieLeeuw .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Deze parel van Chinatown zou ik graag willen aanbevelen. Met 'n groepje mensen hier eten is echt 'n aanrader, omdat de tafel dan vol staat met verschillende vlees-, vis-, en groentegerechten, wat 'n prachtige setting geeft. Ondanks de uitgebreide kaart heeft elk gerecht zijn eigen smaak en is van eenheidsworst absoluut geen sprake. De bediening is erg klantgericht, observeert onzichtbaar en is zelfs bij grote drukte snel bij de tafel. De aankleding doet vooraan in de zaak wat sober aan, maar achterin is de setting warm en erg prettig. De porties zijn groot, dus met honger zul je hier zeker niet vertrekken; er is ook mogelijkheid om overgebleven eten mee te nemen.
Let wel op dat dit 'n redelijk populair restaurant is en dat je hier (met name in 't weekend) zal moeten reserveren.
Cherry76 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Wij komen al vele jaren hier eten. Inmiddels ben ik verhuisd en na een jaar gingen we voor de afhaal. Bij binnenkomst hartelijk ontvangen, de gerechten (saté madura, rendang, nasi djawa en sajoer kerrie) smaakte zoals altijd erg lekker. Ik weet nog een keer dat we van de Tong Tong Fair afkwamen om speciaal bij Istana te eten omdat het eten bij de TTF tegen was gevallen. Als je besluit om bij Istana te willen eten, reserveer van te voren. Als dessert is de Es Pisang zeker een aanrader. Istana is mij na 20 jaar niet één keer tegengevallen.
Anneliesbeth D.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
We waren op de bonnefooi naar de Wagenstraat en om half 6 was er nog net 1 tafel vrij. We kozen voor de rijsttafel Istimewa voor 3 personen. Heerlijke lichte soto ajam vooraf, daarna vele gerechtjes die goed varieerden in smaak . Niet, zoals zo vaak, de allesoverheersende santen. De daging rendang en de sajoer lodeh en de tahoe met dat knapperige korstje waren de uitschieters! Het droge, gerookte kipgerecht had wat mij betreft vervangen mogen worden door een lamsvleesgerecht of saté kambing. Met nog een uitgebreid toetje meer dan waar voor je geld. Vriendelijke bediening en prettige sfeer. Een aanrader!
Wilma F.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Wat hebben we lekker gegeten! Indonesisch eten zoals het is bedoeld, goed op smaak. Bami Rames Compleet is een aanrader, er worden meerdere gerechten geserveerd. Vriendelijke bediening en relatief goedkoop. Gezellig restaurant, maar erg druk. Reserveren is noodzakelijk.
Janelle C.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Zo af en toe lunch ik bij Istana als ik grote trek heb in warm eten ipv een boterham.
Meestal neem ik als basis een nasi Djawa en een vleesgerechtje als sate ajam of rendang erbij. De daging pangang is ook erg lekker, maar net te weinig saus.
De pangsit is een lachertje, alhoewel ik er niet om kon lachen want ik moest er toch voor betalen: 6 plakjes gefrituurde wantanvelletjes van de toko met in een hoekje een kruimeltje heel taai ondefinieerbaar vlees. De tjendol is lekker van smaak, helaas echt mierzoet en wel een klein glas.
De bediening is routineus, maar wel vriendelijk.
1958Sylvia .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Vooraf had ik pangsit goreng, dit was een hoop bladerdeeg met een ienie minie stukje vlees erin, zo klein, dat je deze niet eens proefde. Daarna het hoofdgerecht dat bestond uit diverse gerechten. Ik had ikan pepesan uitgekozen, dit is vis in bananenblad met saus erover. Nou, vis heb ik amper geproefd, het bestond meer uit aardappelblokjes? en boontjes in een hoop saus. De vis was zeker op. Ik heb vaak pepesan gegeten, maar zoals het hier was, hoort het zeker niet. Verder had ik saté kambing. Het vlees was zo ielig en weinig dat ik het amper proefde. De saus die daarbij hoorde, was ook minimaal. Daarbij had ik ook sambal goreng boontjes. Dit waren gewoon sperciebonen uit blik met wat paprika erover. Kortom, totaal niet hoe indonesisch eten moet zijn. Dus voor mij nooit meer.
Cilfa N.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Voor mij is dit het beste Indonesische restaurantje van Den Haag. De smaken zijn puur en vers, geen onbestemde brij zoals bij veel restaurants. Het gebruik van smaakversterker wordt echt beperkt, en de saté kambing is zalig (en gaar).
De porties lijken klein, tot je ze daadwerkelijk op probeert te eten. Dan merk je dat het weldegelijk te veel is.

De service is ok, niet geweldig maar ook niet slecht. Soms te lang wachten, soms te opdringerig.
Decor is heel standaard indisch, wat prima is. Tafeltjes zijn schoon, maar klein en de ruimte is beperkt. Dat geeft soms een claustrofobisch gevoel.
Het eten maakt dat alles echt goed, dat is fantastisch.
RayPlay .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Helaas waren voorgaande lovende kritieken niet in mijn gerechten terug te vinden.
De soto ajam was saai van smaak en triest van aanblik, de sajoer lodeh bestond voor 95% uit kool en de sate kambing was duidelijk al gegaard ver voordat ik besloot om hier te gaan eten en derhalve droog.
De bediening was standaard, welhaast plichtsgetrouw en het decor was gelukkig weinig opvallend.
Gelukkig zijn er veel betere Indonesische restaurants in Den Haag.
TastyFred .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Wat een voortreffelijk Indonesisch restaurant. Heerlijke rijsttafel met een extra portie sate kambing gegeten en alle gerechten zijn even goed en verfijnd. Kijk even door de lokatie en het aanzicht van de buitenkant heen, want dat nodigt niet direct uit. Maar eenmaal binnen geniet je van een uitstekende prijs/kwaliteits verhouding
Sara82 .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Het eten was erg lekker. Nasi rames en sate schotel waren erg goed. Alle gerechtjes hadden hun eigen smaak. Het personeel was erg vriendelijk en de bediening was goed.
Huub C.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Sterk aanbevolen door kenners maar maakte belofte niet waar. Rijsttafel was teleurstellend. Zwakke smaken, opgewarmde tofu en sate. Seroendeng, tempel en andere sidedishes niet vers. Apart bestelde geitenstoofvlees was prima, Soto ajam ook.
Bediening attent en goed. 50 euro voor 2 personen rijsttafel geen value for money.
Wellicht rijsttafel links laten liggen en a la carte volgende keer?
Chris B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Als ik het goed begrijp is Istana een begrip in Den Haag. Grote kans dat het restaurant vol zit als je het spontaan wilt bezoeken. Reserveren of vroeg aanschuiven is zeker geen overbodige luxe. Als ik samen met mijn disgenoot om 17.00 uur binnenstap zijn we de eerste gasten. De verwelkoming van de gastvrouw is een beetje op de automatische piloot, niet echt hartelijk. Later worden we aan tafel uitermate vriendelijk en voorkomend behandeld door een stijlvolle jongeman, klasse! Het interieur is eenvoudig van opzet, maar wel warm van sfeer. De menukaart biedt aantrekkelijk veel opties. Mijn vrouw kiest voor een traditionele nasi goreng rames en krijgt een lekker vol bord smakelijke vleessoorten, gebakken rijst en groeten. Lekker. Ik heb wat losse gerechten besteld, zoals Ajam Roedjak (sudderkip met scherpe saus), Tahoe Pong (tahoe gebakken in een krokante kruidenjasje) en oedang goreng boemboe Bali (gebakken garnalen met Bali saus). Samen hebben we meer dan voldoende aan wat we voorgeschoteld krijgen. De Tahoe pong vind ik heel smakelijk, het kippevlees van de Ajam is heel lekker zacht, de garnalen doen me wat minder. In de tussentijd is de zaak volgelopen met gezellig pratende en peuzelende klanten. Die sfeer verhoogt het eetplezier aanzienlijk. Istana is een gezellig restaurant met een mooie brede Indische kaart. Dat kom je niet vaak tegen. De bediening kan wat mij betreft een extra scheutje vriendelijkheid gebruiken. Daarmee laat je ook zien dat je het fijn vindt dat je klanten welkom zijn, dat hoeft niet alleen in het eten te zitten. De rekening is vriendelijk, het eten wordt snel geserveerd en is zeer smakelijk. Hulde voor dit sterke concept!