Istana Bali

7,1
7,1
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Het viel me op dat het in het restaurant erg schoon was. We hebben het buffet gehad wat overigens niet duur was. De bediening was goed en vriendelijk.
Ik miste wel een aantal dingen in het buffet. Zo was een gebakken banaan en saté toch wel fijn geweest. De smaak van alles was goed maar mocht wel iets meer pittig zijn. Het buffet was genoeg en werd snel weer aangevuld.
Nemofox .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wij hadden een rijsttafel van de menukaart gekozen. Kregen als voorgerecht een kippensoep met eieren, die nergens naar smaakte. Alle gerechten van de rijsttafel hadden dezelfde nare nasmaak, vanwege een soort kruiden, die overheerste. De koffie werd geserveerd met zure melk. Er werd toegegeven dat deze over de datum was, maar wij moeten de koffie toch nog betalen. Ronduit een heel slecht restaurant, dat niet aan te raden is en waar wij nooit meer zullen terugkomen.
Eat2eat .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Hier het Javaanse Buffet gekozen... Met tal van gerechtjes zoals Besengek, Smoor, Nasi Kuning, Witte Rijst, Kroepoek, Ikan Bali etc...we hebben hier prima gegeten....prijs/kwaliteit verhouding is perfect. Bediening doet er alles aan om het naar je zin te maken.
Huiston .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Prima restaurant aan een doorgaande weg aan de rand van Apeldoorn. Ruime parkeergelegenheid.
Wij zijn kenners van de Indonesische keuken en dit restaurant kan de toets der kritiek zeker doorstaan. Het buffet is wat beperkt maar zeker goed en wordt regelmatig ververst en bijgevuld. Beter is te kiezen van de kaart; met name de rijsttafels zijn zeker aanbevelingswaardig.
Joepie61 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Paar jaar geleden hier al eens het buffet geprobeerd. Dat vonden we toen matig. Op zaterdag toch nog eens naar dit restaurant om te zien of er verbetering was. Nu kozen we van de kaart wat voorgerechtjes en de ikan bumbu bali. Helaas vonden we ook dit matig van kwaliteit.
De service op zich is prima, hoewel we zelf om extra bestek moesten vragen en zelf ook een servet moesten pakken van een andere tafel (want werd niet gegeven). Het eten is helaas in de jaren niet verbeterd: wat vlak, niet voldoende uitgesproken. Het decor doet nogal oubollig aan: versleten kleedjes, scheidingswandjes met planten, verlaagdplafond, vernieuwing zou op zijn plaats zijn, zowel in de keuken als in het restaurant zelf. Jammer, maar niet voor herhaling vatbaar.
Jnieuwen .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Indonesisch restaurant aan de rand van apeldoorn, parkeren dus geen probleem. Wij komen hier met enige regelmaat. Je kunt hier a la carte eten of gebruik maken van het Indonesische buffetmenu, wat wij altijd doen. Het buffet is leuk opgemaakt in een soort Javaanse boot. Er is voor ieder wat wils, maar verwacht geen mega uitgebreid buffet. Eten is lekker, heb wel eens van Indonesische Nederlanders gehoord dat het écht typisch Indonesisch is. Kan daar persoonlijk niet over oordelen, maar het smaakt mij goed. Het restaurant kan wel een kleine opknapbeurt gebruiken. De sfeer is goed maar het rest. is iets wat gedateerd. Prijzen zijn zeer schappelijk, voor 2 pers. het buffet en beide een drankje voor rond de eur. 35,-
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
De vegetarische rijsttafel is hier een absolute aanrader voor een prima prijs. Wij aten er met ons 3-en, met een heerlijke vegetarische groentensoep vooraf. Al die lekkere vegetarische Indonesische gerechten, met onder andere een lekkere omelet, pittige boontjes, goed gelukte tempeh en zoveel meer, in de goede hoeveelheden, lekker warm, goede vega-kroepoek erbij, goed opgediend, met gele rijst, nasi goreng en bami goreng erbij, probleemloos zonder vlees. Bij de desserts, niet heel bijzonder, mis ik helaas de zo Indonesische spekkoek. Zo lekker, maar niet op de kaart.
Omilders .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Ik weet niet wat het is met Indonesische restaurants. Ik heb het gevoel dat we die cultuur langzaam aan het kwijtraken zijn. Ik had dit restaurant via Iens gevonden. Op de parkeerplaats iemand ontmoet die minimaal 1x in de week haalt. Want hij vindt het geweldig.

Het decor is niet oubollig, maar ook niet eigentijds, het is niet traditioneel... Het is het niet helemaal. En voor een vrijdagavond 19.00 uur was het erg leeg, wat geen goed indruk is.

"Wat wilt u drinken?"
"Doe maar een wit-bier!"
Krijg ik een heerlijke La Trappe Witte Trappist, voor € 2,70. Helemaal geweldig! Dat schiep een hoge verwachting. Maar die werd helaas niet gehaald door het eten.

We konden kiezen uit een redelijke menukaart. Konden aan het Javaanse Buffet, maar in een bijna leeg restaurant waag ik me daar niet aan, zit geen doorloop in. Dan maar aan de Nasi Bali Besar (€ 24,00).

Op de Nasi Koening na was eigenlijk alles niet echt warm, en daar kunnen drie warmhoudplaten ook niets aan veranderen. Veel van het eten was gewoon opgewarmd in de magnetron volgens ons. En het was niet echt sprankelend lekker. De Soto Ajam vooraf maken we zelf lekkerder.

In alles moeten we eigenlijk concluderen dat passie en inzet en het hart dat we verwachten, ontbrak. Jammer...
Lee M.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Wij komen al jaren bij Istana Bali, toen we nog in Apeldoorn woonden kwamen we daar bijna wekelijks om een menu af te halen. Nog steeds komen we daar graag, mijn vriend neemt dan van het buffet en ik heb graag de vegetarische rijsttafel. Heerlijke Indische smaken en de Gado gado is in een woord voortreffelijk! Hopelijk gaan we binnenkort weer! Groeten vanuit Deventer!
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
De vegetarische rijsttafel blijft een aanrader, veel verschillende en heerlijke gerechten zonder vlees. Mijn tafelgenoten namen Rendang en vis, beide zeer tot genoegen. De wijn is zo zo. Zo'n buffet ligt ons niet zo, liever rustig aan tafel en vriendelijk bediend worden.
Jaap63 .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2013
Gegeten van het lopend buffet. De kwaliteit was ronduit slecht.
Het eten was veel te veel doorgekookt, het rundvlees "sompig".
De gerechten waren erg vet.
Kortom uitermate slecht gegeten.
Een opmerking daarover aan het bedienend personeel kwam niet over, bij het afrekenen gaven wij nogmaals voorzichtig aan slecht te hebben gegeten. Met deze opmerking werd niets gedaan
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2013
Naar Istana Bali ga ik voor de vegetarische rijsttafel en wat is die goed! Allemaal even lekker, precies genoeg en heel betaalbaar. De bediening is prima, misschien niet al te vlot maar dat past dan goed in deze sfeer.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2013
Afgelopen zaterdag waren we er weer met de familiereünie, 23 man sterk, en het is het hoogtepunt van onze kumpulan (Indisch voor samenkomst). Ook dit jaar was het weer prima. Iedereen heeft heerlijk gegeten van het buffet en van menig familielid hoorde ik dat hij/zij misschien zelfs iets te veel had gegeten. Je kunt een kok geen groter compliment geven, lijkt me. En ook de service is prima in orde: charmante dames die heel adequaat de drankjes komen brengen. We komen dus graag weer terug!
BigRob .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2013
Hier moest je ooit gegeten hebben...18:15uur was niet druk.

Het Buffet werd ons aangeraden, dit dus besteld, maar zoals op internet aangegeven kregen we helaas geen welkomstdrankje.
Na serveren van de drankjes en met een daar is het buffet hebben we geen uitleg gehad of dergelijks, zelden zo slecht bediend.
Een vreemde muffe lucht hing er binnen, het interieur zag er oud en verlept uit, vieze vette placemats en glazen.

Het Buffet was amper voor de helft gevuld gerechten (lauw) veel lege schalen: gadogado, saté, en de bakken werden ook niet bijgevuld!
Gevraagd of het buffet zo compleet was? antwoord Ja.

De smaken waren niet zoals bekend van Indonesië, na diverse gerechten geproefd te hebben maar snel vertrokken en elders wat gehaald.

Ons eerste en laatste bezoek.
Ronald R.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2013
In fijn gezelschap heerlijk Rijsttafel Istana Bali Besar genomen.
Wat goed en overvloedig voor een uitermate nette prijs. Bediening goed, biertje erbij. (oké de witte droge wijn was minder) Maar al met al. Lekker voor een bijzonder aangename prijs. Ronald en Els
Proever Jan .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2012
Wij komen hier regelmatig om af te halen. Uitstekend. Ook onze kinderen genieten hier erg van. Heerlijke sambal om mee te nemen. Veel goedkoper en beter dan bij ons in de Randstad. Recentelijk weer eens met vrienden in het restaurant gegeten en gebruik gemaakt van het Javaanse buffet. Ook dat is prima. Inrichting is eenvoudig, maar dat zal ons niet weerhouden om regelmatig terug te komen.