Iskender

Doklaan 10-14 3087 CB Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Iskender

De rijkdom van de Turkse keuken

In dit schitterende pand in hartje Charlois geniet je van de rijke Turkse keuken. Romige, kruidige linzensoep, smeuïge tapenades, botermals vlees, rokerige kipfilet en heerlijk zoete baklava. Voor heel even vergeet je dat je in Nederland bent en reis je af naar het schitterende Turkije. Wat een heerlijke plek!

Meer informatie over restaurant Iskender

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 17:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Iskender

Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
zo jammer... saaie inrichting, bij binnenkomst netjes begroet, daarna de kaart (geen drankjes kunnen bestellen) en vervolgens de vraag: wat wordt het? eerst maar een drankje besteld. Het combinatie voorgerecht genomen. Niks bijzonders, gevulde champignons rauw. Brood was wel heerlijk.
Als hoofdgerecht de Iskender genomen. Wat een tegenvaller. bord met slappe patat, smaakloos vlees en een berg tomatenmeuk... en niet te vergeten de smaakloze joghurt die erbij zat. Na een paar happen dan ook besloten niet verder te eten en af te rekenen.
subRosa .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Gisterenavond hier gegeten, ik had een voucher van ticketveiling. Beetje achteraf gelegen restaurant, maar prachtig ingericht en fijne muziek op. We kregen menu Iskender. De linzensoep was prima, beetje pullbiber extra erover maakte het nog lekkerder. Het brood was heerlijk, warm, sappig, smakelijk. Jammer alleen dat er geen alcohol wordt geschonken. De Iskender vond ik niet zo lekker, de grijze plakjes vlees zagen er niet zo smakelijk uit. Maar met de yoghurt en een beetje brood was t te doen. Het toetje was heerlijk, de baklava vers en krokant. Heerlijke bol ijs erbij en vers fruit. Heel aardige bediening!
Wil .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Iskender was erg goed bereid en erg lekker! Ook het kalfsvlees was veel en goed bereid. Personeel zeer vriendelijke en correct. Aan het dessert valt nog wel wat bij te schaven... geen verse slagroom, maar ingezakte slagroom uit een kant en klare spuitbus. Ook de banaan was overrijp. Zonde, als het hoofdgerecht zo lekker en goed was!
Kelly .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Zeer goede service. We werden snel en vriendelijk geholpen. De iskender smaakte oké. De desserts waren leuk opgemaakt en smaakte heel goed. Drinken werd snel bijbesteld en prijs-kwaliteit past bij elkaar. Het interieur ziet er heel leuk en passend uit. We hebben een prettige ervaring gehad.
Maima P.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Ik eet vaak turks en vind het heel erg lekker en ik dacht dat turks eten niet smerig kon zijn.
Dit restaurant heeft me alleen laten zien dat het wel kan. Ik heb nog nooit zo een smerige Iskender gegeten. Het vlees smaakte erg aangebrand en naast die smaak zat er nauwelijks smaak aan. Je zou denken door de naam dat ze dat wel weten te maken gezien het hun specialiteit is.
Gelukkig was de linzensoep wel oké hij was alleen erg smakeloos.
Als dessert had ik een soort kaas taartje dat zoet was. Ik weet niet hoe het heet maar normaal vind ik het wel lekker. Nu was het alleen erg nauwelijks zoet en dit proefde helaas ook aangebrand.
Ik zou er nooit weer willen eten! Ik zou best veel geld betaald moeten worden zou ik het overwegen.
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
De soep was nog het beste geslaagd. De kalfsvlees-spies bestond uit een soort gehakt met waanzinnig veel peper erin. Vrijwel niet te eten, terwijl de schrijver dezes toch wel heel wat aan kan. Bovendien veel frites erbij. Als saus alleen mayonaise. Niets van een saus bij het vlees. Mijn tafelgenoot vond de linzensoep flauw en waterig. Zijn lamskotelettes waren in orde. Het dessert was matig. erg taai en de overvloedig aanwezig (lekkere) saus kan met een mes en vork nu eenmaal niet gegeten worden. Alles duurde bij elkaar ongeveer 2 en een half uur. En dat was omdat het ramadan was, en ze straks nog vele eters kregen. Wij hadden gewoon gereserveerd. De bediening was wel aardig. Ik raad dit niemand aan!
Leo S.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2014
Tijdens de Iens diner dagen op woensdag 14 mei naar Restaurant Iskender gegaan, het eerste wat opviel was de grote parkeerruimte ( vrij parkeren ) voor de deur van dit restaurant.
Verwacht dat het wel druk zou zijn tijdens deze dagen maar in eerste instantie waren we daar maar met ons groepje van 6 personen, later op de avond kwamen er nog 2 personen bij.
Het personeel is zeer attent bij binnenkomst ook tijdens de bediening is dit zeer goed, we namen een verrassingsmenu, maar buiten het voorgerecht verschillende soorten Tapenades was het hoofd en nagerecht niet verrassend, ook de bijgeleverde groenten waren niet vers.

Het bijgeleverde Turkse brood ( gratis ) was zeer lekker.

De drankjes waren redelijk van prijs maar een liter fles tafelwater kost € 5,50,-
M K.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Zaterdagavond voor het eerst bij Iskender gegeten, met een dinerdeal. De verwachtingen die we hadden werden niet helemaal waargemaakt helaas. Het was het net niet. 2 mensen in ons gezelschap wilden liever iets anders drinken dan de prosecco van de deal, dat kon wel maar moest dan extra betaald worden. Als dan een tweede glas prosecco later voor 4,50 op de rekening staat en het glas rose en biertje (ipv de 2 niet genomen prosecco's) ook in rekening gebracht wordt komt dat niet sympathiek over.
De groente bij de spies bestond uit een lepel gemengde groente uit blik (doperwtjes, worteltjes, mais, paprika) geen salade erbij, vlees droog. De Iskender ging wel, maar of die vers van een grote spies gesneden was??? Het fruit bij de baklava met fruit en ijs bestond uit 3 dunne sinasappelschijfjes als garnering. De Kunefe (ipv de baklava besteld omdat er ijs bij de baklava zat) kwam niet gelijk met de andere desserts omdat ze vergeten waren het uit de oven te halen en dus verbrand was. Het kwam dus later, met excuses, helaas wel met ijs erop , maar dit werd niet in rekening gebracht.

Prettig was dat je voor de deur kon parkeren. De omgeving is verder onaantrekkelijk 's avonds.
Yvonne B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2014
Gisteren 1 april hebben wij samen met vrienden onze trouwdag herdacht bij Iskender.
Een prachtige locatie en door het warme weer konden we het aperitief buiten gebruiken.
Daarna zijn we naar binnen gegaan om te eten. Het voorgerecht bestond uit verschillende tapenades . Een lust voor ogen om te zien en heerlijk om te eten ! We hadden alle vier een ander hoofdgerecht uitgekozen om op die manier in een keer kennis te maken met vier gerechten. Iskender met turkse yoghurt , een vegetarisch gerecht dat bestond uit diverse groentes , een spies van de barbecue met kip en een pittig gekruide worst. Als bij gerecht dunne patatjes en rijst . Ook deze gerechten smaakte voortreffelijk ! Het nagerecht maakte ons etentje af !! Op het gastheerschap valt niets aan te merken en verdient een dikke pluim !! Dus kort samengevat Iskender is een aanrader !!!!!!! We komen zeker terug !!!