Over restaurant Iskender

De rijkdom van de Turkse keuken

In dit schitterende pand in hartje Charlois geniet je van de rijke Turkse keuken. Romige, kruidige linzensoep, smeuïge tapenades, botermals vlees, rokerige kipfilet en heerlijk zoete baklava. Voor heel even vergeet je dat je in Nederland bent en reis je af naar het schitterende Turkije. Wat een heerlijke plek!

Meer informatie over restaurant Iskender

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 17:00 - 23:00

Wil .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Iskender was erg goed bereid en erg lekker! Ook het kalfsvlees was veel en goed bereid. Personeel zeer vriendelijke en correct. Aan het dessert valt nog wel wat bij te schaven... geen verse slagroom, maar ingezakte slagroom uit een kant en klare spuitbus. Ook de banaan was overrijp. Zonde, als het hoofdgerecht zo lekker en goed was!
Kelly .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Zeer goede service. We werden snel en vriendelijk geholpen. De iskender smaakte oké. De desserts waren leuk opgemaakt en smaakte heel goed. Drinken werd snel bijbesteld en prijs-kwaliteit past bij elkaar. Het interieur ziet er heel leuk en passend uit. We hebben een prettige ervaring gehad.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Kwamen aan om 15:30 en mochten gewoon naar binnen voor een kopje koffie en thee terwije ze pas om 17:00 open gaan.
Super aardig personeel en een goede service. Gevraagd of ze ook iets van baklava hadden en kregen een super mooi opgemaakt bord met baklava, ijs en vers fruit. 1 iemand in ons midden mag geen gluten maar daar werd iets appart voor gemaakt, en dat zonder te vragen.

Zeker een aanrader!! Wij komen snel terug om het warme eten uit te proberen.
Missmila .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
De naam van het restaurant doet je vermoeden dat de iskender hier op z'n minst lekker is. Helaas, de iskender was niet lekker, integendeel. Je kreeg een bordje met wat brood op de bodem en plakjes vlees erboven, waar ze overigens zeer zuinig mee hebben gedaan. De saus was erg smakeloos. Als nagerecht werd ons baklava geserveerd. Op de kaart stond met een bolletje ijs, maar ik zag alleen een toefje ingezakte slagroom. De baklava was erg droog en smaakte zeker niet vers! Enige wat nog 'redelijk' was was de linzensoep, met wat zout en peper erbij proefde dat tenminste nog ergens maar. Maar echt lekker was deze ook niet. Erg jammer, zware teleurstelling!
Maima P.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Ik eet vaak turks en vind het heel erg lekker en ik dacht dat turks eten niet smerig kon zijn.
Dit restaurant heeft me alleen laten zien dat het wel kan. Ik heb nog nooit zo een smerige Iskender gegeten. Het vlees smaakte erg aangebrand en naast die smaak zat er nauwelijks smaak aan. Je zou denken door de naam dat ze dat wel weten te maken gezien het hun specialiteit is.
Gelukkig was de linzensoep wel oké hij was alleen erg smakeloos.
Als dessert had ik een soort kaas taartje dat zoet was. Ik weet niet hoe het heet maar normaal vind ik het wel lekker. Nu was het alleen erg nauwelijks zoet en dit proefde helaas ook aangebrand.
Ik zou er nooit weer willen eten! Ik zou best veel geld betaald moeten worden zou ik het overwegen.
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
De soep was nog het beste geslaagd. De kalfsvlees-spies bestond uit een soort gehakt met waanzinnig veel peper erin. Vrijwel niet te eten, terwijl de schrijver dezes toch wel heel wat aan kan. Bovendien veel frites erbij. Als saus alleen mayonaise. Niets van een saus bij het vlees. Mijn tafelgenoot vond de linzensoep flauw en waterig. Zijn lamskotelettes waren in orde. Het dessert was matig. erg taai en de overvloedig aanwezig (lekkere) saus kan met een mes en vork nu eenmaal niet gegeten worden. Alles duurde bij elkaar ongeveer 2 en een half uur. En dat was omdat het ramadan was, en ze straks nog vele eters kregen. Wij hadden gewoon gereserveerd. De bediening was wel aardig. Ik raad dit niemand aan!
Divalicious .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Rond uit slecht !
Ik wil niet eens moeite doen om het gedetailleerd te beschrijven.
Geen waar voor je geld.
Verwachting was hoog maar werden niet waar gemaakt.
Een iskender gerecht (broodje met 1 laag plakjes vlees wat op doner kebab lijkt)
14,50 eur.
Nee..voldoet niet volgens mijn verwachting van een volwaardig diner
Leo S.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2014
Tijdens de Iens diner dagen op woensdag 14 mei naar Restaurant Iskender gegaan, het eerste wat opviel was de grote parkeerruimte ( vrij parkeren ) voor de deur van dit restaurant.
Verwacht dat het wel druk zou zijn tijdens deze dagen maar in eerste instantie waren we daar maar met ons groepje van 6 personen, later op de avond kwamen er nog 2 personen bij.
Het personeel is zeer attent bij binnenkomst ook tijdens de bediening is dit zeer goed, we namen een verrassingsmenu, maar buiten het voorgerecht verschillende soorten Tapenades was het hoofd en nagerecht niet verrassend, ook de bijgeleverde groenten waren niet vers.

Het bijgeleverde Turkse brood ( gratis ) was zeer lekker.

De drankjes waren redelijk van prijs maar een liter fles tafelwater kost € 5,50,-
Halil .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
Moederdag 11mei om 19.15 gereserveerd met 3 personen vol verwachting bij iskender te Rotterdam.
Het menu van de website komt niet overheen met het restaurant. Maar dat kan gebeuren.
Wij kozen voor de Deluxe menu twv 37.50 pp
De eerste teleurstelling was dat wij van de menu kaart gerechten wilden bestellen wat er allemaal niet meer was.
Dus waren wij genoodzaakt om de mixgrill of de iskender te nemen, wij kozen voor de mixgrill als hoofdgerecht en als voorgerecht was er geen andere keuze dan de linzen soep
De linzen soep was niet warm en was meer een aardappelsoep.
De mezzes met bijbetaling waren smakeloos en nat ipv romig en sigara boregi was niet eens gaar en de portie HEERLIJKE GEBAKKEN GARNALEN wat op de kaart staat waren meer gestoofd dan gebakken.
Hoofdgerecht bestond uit waanzinnig veel Vlaamse friet zonder groente erbij met een schepje koude bulgur en een schepje koude rijst. Ondefinieerbaar stukjes keihard en droog vlees wat soort van kip moest zijn en de adana leek meer op een frikandel . hoofdgerecht werd smakeloos gepresenteerd .
Dus dit hebben wij aangegeven aan de bediener dat het erg slecht was en tegenviel.
Hierop werd er excuses aangeboden meer niet.
Tot slot kregen wij het dessert een schaal met schijfjes sinaasappels, 2 bolletjes ijs en 4 stukjes baklava wat niet vers smaakte.
Einde van de rit een teleurstellende Moederdag en 129,50 weggegooid geld, zonder enige tegemoetkoming terwijl ze wel op de hoogte waren dat wij niet tevreden waren.
Kortom gooi je zwaar verdiende centjes niet hier weg.

oja de fotos van het eten op de website.. is zwaar bedrog.. en ze hebben crisis met servetjes..
Beste Halil u heeft 3x soep, 2x osmanli mezesi en garnalen als voor/tussen gerecht gekregen. Hoofdgerecht 2x mix grill en adana. Nagerecht mix2x warme appel, 6x baklava en heel veel fruit. Allen vinden wij het vreemd want alles is op gegeten? Zoals u omschrijft zou het niet op kunnen gegeten worden.
Sandra-Bakker .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Allervriendelijkst ontvangen. Mochten zelf een tafel uitkiezen. Onze bediende was erg aardig en heeft de droom om in Turkije te gaan wonen. Hij heeft daar een mooi hazelnoot plantage. Eten was prima, niet uitmuntend. Het vooraf was de soep en tapas. Hoofdgerecht pittige kipspies en kebab en heerlijk samengesteld nagerecht met baklava en ijs. Heerlijk gegeten, maar niet echt bijzonder. Een fijne prettige avond gehad.
M K.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Zaterdagavond voor het eerst bij Iskender gegeten, met een dinerdeal. De verwachtingen die we hadden werden niet helemaal waargemaakt helaas. Het was het net niet. 2 mensen in ons gezelschap wilden liever iets anders drinken dan de prosecco van de deal, dat kon wel maar moest dan extra betaald worden. Als dan een tweede glas prosecco later voor 4,50 op de rekening staat en het glas rose en biertje (ipv de 2 niet genomen prosecco's) ook in rekening gebracht wordt komt dat niet sympathiek over.
De groente bij de spies bestond uit een lepel gemengde groente uit blik (doperwtjes, worteltjes, mais, paprika) geen salade erbij, vlees droog. De Iskender ging wel, maar of die vers van een grote spies gesneden was??? Het fruit bij de baklava met fruit en ijs bestond uit 3 dunne sinasappelschijfjes als garnering. De Kunefe (ipv de baklava besteld omdat er ijs bij de baklava zat) kwam niet gelijk met de andere desserts omdat ze vergeten waren het uit de oven te halen en dus verbrand was. Het kwam dus later, met excuses, helaas wel met ijs erop , maar dit werd niet in rekening gebracht.

Prettig was dat je voor de deur kon parkeren. De omgeving is verder onaantrekkelijk 's avonds.
YBeeren .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2014
Gisteren 1 april hebben wij samen met vrienden onze trouwdag herdacht bij Iskender.
Een prachtige locatie en door het warme weer konden we het aperitief buiten gebruiken.
Daarna zijn we naar binnen gegaan om te eten. Het voorgerecht bestond uit verschillende tapenades . Een lust voor ogen om te zien en heerlijk om te eten ! We hadden alle vier een ander hoofdgerecht uitgekozen om op die manier in een keer kennis te maken met vier gerechten. Iskender met turkse yoghurt , een vegetarisch gerecht dat bestond uit diverse groentes , een spies van de barbecue met kip en een pittig gekruide worst. Als bij gerecht dunne patatjes en rijst . Ook deze gerechten smaakte voortreffelijk ! Het nagerecht maakte ons etentje af !! Op het gastheerschap valt niets aan te merken en verdient een dikke pluim !! Dus kort samengevat Iskender is een aanrader !!!!!!! We komen zeker terug !!!
Yunus K.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Ik heb in Nederland nog nooit zo'n lekkere iskender gegeten. Ik ben gek op iskender
Wanneer ik naar turkije op vakantie ga moet ik de iskender paar keer gegeten hebben. Mijn partner heeft de mix grill besteld een mooie volle variatie en te veel ze kreeg niet alles op. Je krijgt bij iskender waar voor je geld en de service is top en vlot. Ze geven ook uitleg bij de gerechten wat heel fijn is. Voorgerecht hadden we mix van mezze en icli kofte genomen, beiden waren smaak vol. Voor herhaling zeker vatbaar en zal zeker hier iskender eten en aanbevelen. Oja en gratis parkeren.
Johanvanderk .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Met de afdeling van mijn werk hier gegeten.
4 gangen Verrassingsdiner samengesteld door de Chef.

Soep
van huisgemaakte yoghurt met een lichte vulling van
rijst, tarwe en kikkererwten

Osmanl? mezesi
Een combinatie van koude en warme voorgerechten.

Iskender, flinterdun gesneden vlees op een bedje van huisgemaakte plat brood geserveerd met Turkse yoghurt,
tomatensaus en gesmolten roomboter

Buffalo mozzarella tussen laagjes van sliertjes bladerdeeg uit de oven, gezoet met acacia honing

leuke dag gehad bedankt Iskender.!!!