Irodion

Raadhuisstraat 41 4701 PL Roosendaal Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Irodion

Vlieger1 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Voorgerechten waren heerlijk (Keftedes en Saganaki) en nagerecht ook (fruitsalade). Hoofdgerechten waren echter overdreven zout, zowel de Pangasiusfilet van mijn vrouw als mijn Athene schotel. Het is daardoor niet smakelijk en bovendien ongezond zoveel zout.
Leoni V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Heerlijk eten! Goed van smaak! Het decor is nog in de oude traditionele stijl en hierdoor gezellig! Het personeel Is vriendelijk, maar zou met een kort simpel praatje met de gasten het nog aangenamer kunnen maken. Het personeel rent van hop naar her en hebben het hierdoor misschien te druk hiervoor.

Een echte aanrader Is de giros klokotos. Heerlijk van smaak! Giros vlees met kaas (saus) en tomaat uit de oven. Ook de lam is ontzettend lekker! Ik raad aan om bij de vleesgerechten te blijven daar ligt echt de specialiteit. Ook lekker zijn alle smeerseltjes die je op het brood kan doen bij de voorafjes. Probeer de koude pikilia eens (mix van voorgerechten). Kortom echte aanrader!
Simone D.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Op moederdag gegeten en vanwege de verwachtte drukte al vroeg op de avond een hapje gaan eten bij Irodion ( na uiteraard de meest goede recensies te hebben gelezen). Bij binnenkomst kregen we aan de voorzijde een tafeltje toegewezen en een ouzo. Mijn partner bestelde een Griekse vleessoep die goed op smaak was. Ikzelf de dolmadakia en kreeg drie pakketje wijnbladeren overgoten met roomsaus. De hoofdgerechten waren de mixed grill en het kalfsvlees in tomatensaus met tagliatelle. Helaas viel de gyros van mijn partner tegen, weinig Griekse kruiden en het vlees was wat vettig. De souflaki daarentegen was heerlijk. Mijn kalfsvlees met tagliatelle bestond naar mijn idee niet uit kalfvlees maar uit een andere stoofvleessoort. Hierover hoor je mij echter niet klagen want ik ben gek op stoofpotjes. Toch wel iets om te vermelden want als je dit vanaf de kaart besteld heb je het idee dat je mals kalfsvlees gaat krijgen kan het dus tegenvallen..hierbij werden heerlijke aardappeltjes en de bekende tomatenrijst geserveerd. Het was allemaal meer dan genoeg en de bediening vriendelijk. Of wij hier nog terugkeren weet ik niet want mijn partner hecht veel waarde aan goede gyros.
Roosje M.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
We waren met een gezelschap met kleine kinderen, en we hebben uitstekend gegeten. Het eten was heerlijk, ook voor de kleintjes, de bediening was niet opdringerig of hinderlijk aanwezig, maar wel iedere keer op tijd om af te ruimen of om iets te bestellen. Een aanrader om met de hele familie gezellig te gaan eten. Het enige minpuntje was dat de rekening niet helemaal klopte, maar na dat gemeld te geven werd het gecorrigeerd.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Het Grieks nieuwjaarsfeest heeft ons weer naar ons favoriete Roosendaalse Griek laten komen. Een heerlijke ambiance waar het personeel van Vajos en Dimitra ons de heerlijkste Griekse gerechten laten proeven en dat in een sfeer van Griekse muziek, dans en tradities. Wij komen hier heel erg graag en stellen de persoonlijke aandacht erg op prijs.
W S.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Pakjesavond gisteren afgesloten met een bezoek aan Restaurant Irodion in Roosendaal. Een warm en hartelijk welkom bij binnenkomst. We hadden gereserveerd en kregen een ruime tafel voor 5 personen toegewezen. Eerst een welkomst ouzo zoals bij de meeste Griekse restaurants. Een keuze gemaakt voor het voorgerecht. Eén koos voor de bekri-meze, een heerlijke stoofschotel met verschillende soorten vlees en andere 4 kozen buiten de kaart om voor een picilia van vis. Een schotel van verschillende soorten vishapjes. We kregen warme inktvisringen, gebakken mosselen. grote scampies, st. Jacobsschelpen en koude hapjes van tonijnsalade, taramasalade en kalamaria salade en dat alles geserveerd op een mooie grote schaal. Smullen was het met vers gebakken stokbrood. Als hoofdgerecht werd gekozen voor lamsracks en de overige kozen ook weer voor vis, nu een ruim gevarieerde visschotel, met een pangafiletpakketje en kabeljauwfiletpakketje beide uit de oven, gegrilde zalmfilet en ook nog heerlijk krokant gebakken kalamaria. Hierbij werd geschonken een fantastisch rode wijn van Xinomavro Reseve (nog niet gepresenteerd op de wijnkaart) en een Witte Moschofilero. Paste prima bij de heerlijke gerechten. Gezien de ruime schotels wenste niet iedereen een dessert. De gekozen desserts waren voortreffelijk en ook weer mooi opgemaakt, want het oog wilt ook wat. Een fijne avond met een goede prijs kwaliteit verhouding met een enthousiast team van de bediening en een gastheer die ook regelmatig even langs de tafel kwam informeren of alles naar wens was. Komen graag weer terug bij Irodion.
W S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2013
Hebben Sinterklaas bij Irodion gevierd op zondagavond. Was er gezellig druk. Een prettige en vriendelijke ontvangst in een ruim en sfeervol restaurant, met niet de traditionele stijl van pilaren etc. Een ruime tafel was al gereserveerd. Ondanks dat we met 7 personen waren was niets teveel gevraagd. Vlotte en correcte bediening. Drankjes lieten niet lang op zich wachten. Na een eerste keuze uit de voorgerechten werden deze op mooi opgemaakte borden geserveerd. Alles heerlijk vers en goede kwaliteit. Van sampies, coquilles, uitgebreide pikilia (verschillende hapjes van voorgerechten) tot een frisse garnalencocktail. Daarna op ons gemak een keuze gemaakt uit de hoofd gerechten. Een keuze was gevallen op een gevarieerde vlees en visschotel, een ossenhaas schotel, super mals, lamsracks echt voortreffelijk en gereserveerd op een schitterend opgemaakt bord. Een aanrader.Deze heerlijke gerechten werden daarnaast geserveerd met een frisse salade, heerlijke Griekse aardappeltjes en Griekse rijst. Dit alles onder het genot van een heerlijke bijpassen Griekse fles rode wijn van Lazaridis. De avond afgerond met een goed en ruim opgemaakt dessert of een heerlijk glas Metaxa 7. Een geslaagde avond die zeker voor herhaling vatbaar is. Complimenten aan de keukenbrigade en ook op de bediening was helemaal niets aan te merken. Hoppa!!
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2013
Enkele jaren deze zaak links laten liggen, daar het 'Griekse' interieur wel erg standaard was, compleet met tafellopertjes en houten banken. Het ging hier indertijd meer om kwantiteit dan om kwaliteit. Bij het toevallig voorbijlopen zagen we dat de zaak opgeknapt was.

Het is nog een grote zaak maar alles is wat ruimer opgezet. Het interieur is nu 'licht' en gelukkig zijn de lopertjes verdwenen. Gebleven in de veel te uitgebreide menukaart maar dat is vaker in dit soort zaken. De bediening is in eerste instantie vriendelijk, maar wanneer je eenmaal besteld heb doe je schijnbaar niet meer toe. Ook jammer dat de gastvrouw schijnbaar alleen maar aandacht heeft voor haar klein kenniskring.

Lange wachttijden, op een rustige avond, wel goed gepresenteerde gerechten, goed van smaak maar allemaal wat standaard. Gelukkig zijn de porties wat kleiner dan vroeger.

Samengevat: een standaard Griek.
John V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2012
Prima gegeten hier. Geen verassende gerechten maar de kwaliteit is gewoon goed. De bediening is erg vriendelijk en in voor een vriendelijk praatje. Aanrader is hier de heerl;ijke Samos-wijn deze is uitzonderlijk goed !