Irodion

Wilhelminakade 11 1421 AB Uithoorn Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Irodion

ElladHartog .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Het eten is niets bijzonders. De bediening is best hartelijk. Alles doet nogal dorps en gedateerd aan. Maar.... Ik heb hier de meest onvriendelijke service ontvangen ooit. Na met zn vieren te hebben gegeten en 12 drankjes gedronken vroegen we 2 glaasjes water bij de koffie. En nu komt het: de ober kwam en zei: dit is jullie 2de glas water (wat niet eens waar was, maar daar ging het niet om) en we geven niet meer dan 1 glas water p/p. Wat? Serieus? We waren in shock. Maar het ergste was nog dat de ober met ons in discussie ging. En bv. zei dat water echt niet gratis is. Hij ging maar door met tegen ons in gaan. Als hij had gezegd: ik hoor wat u zegt en zal het doorgeven hadden we dat begrepen. Maar dat deed hij niet. Dat vonden wij zo ongastvrij en zo tegen alle regels van goede service in dat we hebben besloten om hier nooit meer terug te keren, ook al waren onze vrienden vaste klant hier.
Ad O.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Voor het eerst Irodion in Uithoorn aangedaan. Inrichting en sfeer van het restaurant is simpel maar straalt wel wat uit. Niet overdreven Grieks trouwens. Bediening vriendelijk, hartelijk en scherp qua humor en empathie. Ook oplettend en had door dat het mijn verjaardag was en werd bij het verlaten attent beloond met het meegeven van een mooi verpakte Griekse fles wijn. Het eten. Wetende dat de hoofdgerechten in Griekse restaurants meestal meer dan genoeg zijn geen voorgerechten genomen. Hoofdgerechten: Hermes schotel, over het algemeen was het vlees te droog. Suflaki Special: Gyros was droog maar deze twee personen houden daarvan. Verder vlees goed maar niet bijzonder van smaak. De Suflaki Irodion was goed, niks mis mee. De bijgeleverde salades wat eenvoudig. Al met al een leuke avond gehad. Zeg niet dat ik nooit meer terug kom.
Fwuijts .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Het restaurant is in een mooi pand aan de Amstel. Het is warm en gezellig ingericht met veel bankjes waardoor we het gevoel hebben redelijk privacy te hebben ook al zat het restaurant vol. We werden welkom geheten met warme woorden en ijskoude ouzo. Vooraf namen we samen een zaziki, met stokbrood; was erg lekker. Ik had voor hoofdgerecht de gestoofde lamsbout met aubergine; erg heerlijk. En mijn partner had de gyros met metaxa saus. Die was ook erg goed bereid. Toen waren we eigenlijk al helemaal voldaan, maar he; het was kerstmis dus we hebben nog een walnotenlikeur genomen. Heerlijk, en van het huis kregen we mandarijnenlikeur aangeboden; die was nóg lekkerder. De bediening is gastvrij, attent en professioneel. Helemaal rondom tevreden gingen we naar huis, de rekening viel mee en we kregen nog een leuk kerst kadootje met een mooie wens toe. We komen volgend jaar graag weer!
Harold G.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Heerlijke avond gehad: gastvrije ontvangst en een tafeltje op het terras aan het water.
Vriendelijke medewerkers (zeker zes medewerkers gezien) - erg gastgericht en service was erg goed!
Ouzo en de ruime menukaart zorgden voor een prettige start.
Na diverse gangen en gerechten te hebben gegeten en gedronken, zijn wij voldaan naar huis gegaan, maar komen zeker terug!

De Griekse medewerker met baard toonde zich een goed gastheer.
Jammer dat enkele malen gasten op het terras plaats wilden nemen voor ' alleen een kop koffie' geen begrip hadden voor de medewerkers; het is een restaurant met een toplocatie aan het water en als gasten alle tafels in beslag nemen voor ' een kop koffie' en dan blijven zitten nagenieten van het fraaie zicht, is er geen plaats voor gasten die willen eten....

Wij hadden na het diner wel een goede bak koffie met een aangeboden likeurtje!
Rian .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Super lekkere authentieke gerechten uit de Griekse keuken. Een aanrader is het Pannetje v.d. Chef, maar ook de Irodion-schotel of pannetje Gyros zijn zeker aan te raden. Deze mensen weten wat eten is en hoe het moet zijn, complimenten aan de chef en restaurateur.
Suuz72 .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2015
Goed eten voor een goede prijs. Vriendelijke bediening. Gegeten met een grotere groep en alles kwam tegelijkertijd en warm.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Prima eten, vers en goed bereid. Hoeveelheid is meer dan voldoende. Zeer vriendelijke bediening. Alleen de entourage is oubollig. Prima prijs/kwaliteit verhouding.
QuincyJ .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Inmiddels al een aantal keer hier gegeten met een grote groep vrienden (10 man) en altijd zeer makkelijk, maken altijd een keurige tafel voor ons klaar, helemaal top dus! Bediening is verder prima, niet extreem aardig lokaal kun je wel met ze lachen, en ze doen absoluut hun best om je wensen te vervullen. De avond begint altijd goed met een glaasje ouzo, en daarna ook heerlijke griekse schotels! Interieur doet denken aan een typisch Grieks restaurant, gewoon prima dus! Ook niet al te duur, dus zeker een aanrader om een keertje lekker te gaan happen!
Dianatmg .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Wij eten hier heel vaak.
Het eten is heerlijk en veel, als je iets anders wilt dan wat op de kaart staat is alles bespreekbaar.
Ze zijn snel, vriendelijk en gastvrij.
Een echte aanrader! Wij gaan altijd blij naar huis!
Rian .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Wie van goed en lekker vlees houdt en enthausiast en vriendelijk personeel op prijs stelt is bij Irodion Uithoorn aan het goede adres. Het eten is uitmuntend en de porties zijn ruim voldoende, voor de kleine eter is een voorgerecht overbodig.
Marieke L.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2014
Prima restaurant om van een smakelijke Griekse schotel te genieten. De bediening is altijd vriendelijk en gastvrij. In de zomer beschikt Irodion over een terras op het water.
Tomirma .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2013
Het zal ongeveer 1995 geweest zijn dat wij in de ban raakten van Griekse muziek en vooral ook Grieks eten. Het viel ons op dat als je je iets meer verdiept in de Griekse keuken je niet alleen vlees- en visgerechten vindt, maar ook geweldig lekkere andere (vegetarische) gerechten kunt nuttigen! Sedert die tijd hebben we alle Griekse restaurantjes en eetcafes wel gezien in/rond Amsterdam. Iets verder uit de buurt vonden we enige tijd geleden Irodion (Uithoorn). Het betreft hier een typisch Grieks restaurant met gezellige bankjes. Men voelt aan of je 'voor een snelle hap' komt, of dat je 'een avondje uit bent'. Het is een familiebedrijf, en de bediening is immer vlot en vrolijk. Het eten is goed, en soms zelfs wat te veel. Verwacht hier niet lekker aan de bar te gaan hangen om door te zakken, het is geen kroeg of eetcafe. Aanrader; Spanakopita (spinazie in bladerdeeg)!
Gretha54 W.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
Prima Grieks restaurant om vegetarisch te eten. Bestel dan de uitgebreide schotel en je weet niet wat je ziet als het geserveerd wordt! Saganaki, gevulde paprika met rijst, feta, grote bonen (gigantes), bladerdeeghapje, tzatziki etc.. Lekkere groene salade met zuurkool erbij. Het is een ruime portie, maar als je een grote eter bent kun je nog de overheerlijke gebakken aardappelschijfjes bijbestellen. Wij komen dan niet meer aan een nagerecht toe... Overigens staat op de menukaart dat je dit gerecht niet mag wijzigen, wij doen dat wel en vervangen vaak de boontjes door een overheerlijke auberginesalade. De grote hoeveelheid slabladeren op het bord mogen van mij wel achterwege gelaten worden.
Bij mooi weer kun je prima buiten eten aan het water. Wel jammer dat je daarvoor niet kunt reserveren. Binnen is het donker & oubollig, niet echt gezellig, maar wij komen uitsluitend voor een hapje eten.
Erwin B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2013
Eindelijk een goede zomeravond, dus daar moest van genoten worden. Heerlijk na een weekend hard werken op Rock Werchter in België, lekker grote stukken vlees naar binnen werken. Helaas was de Griek waar we normaal heen gaan gesloten, dus zijn we op zoek gegaan en Irodion in Uithoorn gevonden.

Van te voren gebeld om een plekje op het terras te reserveren om 18:30. Helaas kon dit niet omdat ze niet zeker wisten of het terras niet vol zou lopen met mensen die een drankje wilden doen, en ze wilde dan geen nee verkopen. Het was eenmaal nou maar een klein terras. Afijn we besloten dan maar om een uurtje eerder te komen om er zeker van te zijn dat we een plekje hadden in de zon en aan het water.

Aangekomen viel ons al meteen op dat het terras plek biedt aan 30+ gasten. In mijn optiek, en dat van mijn tafelgenoten, zijn 6 tafels met 4 a 5 stoelen per tafel geen reden om reserveringen van 5 personen te weigeren. Maar ach het is heerlijk weer en gelukkig komen de glaasjes ouzo al snel op tafel. Tegelijk drinken besteld en de kaart ontvangen. Omdat er meerdere tafelgenoten samos wilde werd ons aangeraden om een karaf te bestellen, puntje verdiend! We namen even lekker de tijd om de kaart te bestuderen en te kletsen onder elkaar. Klein puntje waar niet al te zwaar aan wordt gewogen, maar het drinken werd zonder label naar de klant neergezet.

20 minuutjes later kwam de ober/eigenaar onze bestelling opnemen, maar omdat er nog een tafelgenoot onderweg was spraken we af een seintje te geven als we er klaar voor waren. Onze keuze viel op de specialiteit van de chef, een groot bord met verschillende specialiteiten voor 5 personen. Maar omdat ik nog een redelijke eter ben had ik besloten nog een voor gerechtje erbij te nemen als enige. We zaten toch nog lekker te genieten van de drankjes en niemand stoorde zich eraan. Mijn tafelgenoten kennende moest ik het voorgerecht toch al delen.

Helaas sloeg de avond hierna onherstelbaar om. Nadat de serveerster/dochter bestek en borden had klaargezet kwam mijn voorgerecht, een heerlijk stuk gebakkken feta. Maar nog voordat ik kon genieten van de tweede hap kwam de eigenaar met het hoofdgerecht. Oftewel schranzen anders is mijn hoofdgerecht al koud. Maar helaas mijn voorgerecht zat meer warmte in dan het hoofdgerecht. Daarnaast was het meeste vlees zeer taai. Alleen de mousaka en suzuki waren van redelijke kwaliteit. Ook werden de lege ouzo glaasjes pas halverwege de avond opgehaald. Nadat we klaar waren met eten werd bij het afruimen nogal knullig omgegaan met de borden, er viel eten op de grond en er viel ook nog een stukje salade op de broek van één van mijn tafelgenoten. Eén van mijn tafelgenoten wilde graag nog een kopje koffie om het af te sluiten. Omdat de zon verdwenen was besloten we dat maar binnen te doen.

Helaas viel dit niet goed bij de serveerster, die wilde liever niet 2 tafeltjes schoonmaken. Ik was niet bij dit gesprek maar had erbij geweest dan had ik meteen de rekening betaalt en vertrokken naar de buren om daar een kopje koffie te bestellen.

De koffie was wel goed. Helaas was het al veel te laat om te herstellen. Al met al was deze avond zeer zeker niet voor herhaling vatbaar, en zullen we gewoon weer naar onze oude griek gaan.
Kevin D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2013
Wij komen hier vaak met plezier eten. Het griekse eten is erg goed, vooral de gegrilde vlees gerechten. De bediening is ook altijd erg vriendelijk. Het restaurant is wat gedateerd, maar wel netjes en vooral schoon.
Velgje .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2013
Heerlijk gegeten met ons gezin. Bediening was uiterst vriendelijk en hartelijk. Het eten vonden wij heerlijk. We hebben harstikke genoten en gaan zeker nog een keer. Bedankt!
Willem W.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
te veel olie gebruikt in alles, de garneringen waren ongeveer hele kroppen sla, het vlees was taai de bediening niet echt vriendelijk
en rond 2200 uur word het echt tijd om te gaan dan zijn de bezoekers weg en hebben ze niet zo veel interesse meer voor je.
alles bij elkaar een dikke onvoldoende envoor ons niet meer voor herhaling vatbaar
Gulseren .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2012
Was heerlijk grieks eten voor niet te veel geld. Bediening was erg vriendelijk en behulpzaam in elk opzicht! Decor is prima om de tafeldecoratie na dat is wel toe aan vernieuwing!
Menne V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2012
Het weer liet het toe buiten aan de Amstel te eten. De Griek als gastheer met een smakelijke schotel. Vlees aan een spies. Op een juiste wijze gekruid. Met een frisse sla.
Joshi .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2012
Goed restaurant en vriendelijke bediening. Wanneer je net uit Griekenland komt is het eten niet erg te vergelijken, maar het is zeker niet slecht! Minpunt was dat de bediening niet kwam vragen of we nog iets wilden drinken of een dessert.