Over het restaurant Irodion

Eten is een belevenis die de Grieken het liefst delen met familie en vrienden. Een gezamenlijke maaltijd is het moment om bij te praten, maar ook het leven te vieren. Met muziek en dans. Bij restaurant Irodion aan het Waagplein in Alkmaar kun je rekenen op een warme ontvangst. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Onder het genot van een glaasje ouzo van het huis, kies je jouw favoriete Griekse gerechten van de kaart. Of probeer eens iets nieuws!

Meer informatie over restaurant Irodion

Maandag t/m zondag 16:00 - 23:30

Pé V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Het was behoorlijk druk en er was niet genoeg personeel, er werd aan de gasten minimaal aandacht besteed, jammer want dat was vroeger wel wat beter.
H B.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Het eten was heerlijk je krijgt echt veel op het bord en de koffie is ook heel goed.
Lily V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Wij vinden het altijd gezellig en lekker. Wij komen hier al jaren en hebben ook veranderingen opgemerkt. Met name de hoeveelheid is gelukkig verminderd. Jammer vinden wij dat er gekozen is voor een andere retsina wijn. Deze mist de echte hars smaak. Maar de kwaliteit van de gerechten zijn nog steeds prima.
Siep G.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Goede en snelle bediening van een heerlijk menu
ellen R.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
heerlijk gegeten en door de indeling veel privisie.
Emmy D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Heerlijk gegeten
Ling W.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Het is altijd goed. Ik blijf hier komen.
Vivian C.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Wij gaan bijna iedere maand als we naar een griekrestaurant willen hier naar toe. Vriendelijk personeel, mooie gezellige tent en heerlijk eten.
Riette B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Bij Irodion hangt een zeer informele sfeer, je wordt vriendelijk ontvangen. Soms gaat het wat rommelig, maar dat heeft in dit geval juist zijn charme. het eten is prima, wordt altijd snel geserveerd en de porties zijn ruim voldoende!
DigiDennis .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Sfeervol restaurant met stuk-voor-stuk geweldig smakende gerechten! Uitstekende verhouding prijs/kwaliteit/hoeveelheid. Ik kon niet alles op! Zelfs authentiek personeel! Hierdoor soms wel wat spraakverwarring, maar het leek wel of we op vakantie in Griekenland waren. Top beleving dus!
Jennifer C.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Ik zocht een restaurant met goede recensies, niet te ver weg en die ook nog op maandag open is omdat het de verjaardag van mijn moeder was. Dat is best lastig om op de dag zelf iets te vinden. Uiteindelijk kwam ik terecht bij restaurant Irodion. Alles was goed verzorgd. Bediening was aardig en attent. Het eten was meer dan genoeg. Prijs-kwaliteit is ook prima. Alleen mijn zus had een stukje vlees dat iets te taai was, meldde mijn partner. Want mijn zus was voldaan en gaf het stukje vlees aan mijn partner. Hij at het niet op want het was te lang door gebakken. Maar al met al hebben we een geslaagd etentje gehad.
Gregory V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
-Goed eten
- Goede prijs kwaliteit verhouding
- schotels voor 2 personen zijn ruim voldoende
Chrysanthi G.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Ik wil me voornamelijk op de service richten. Prima ontvangst, men brengt je naar je tafel en maakt een praatje. Goede tijd tussen voorgerecht en hoofdgerecht. Tussendoor komt men herhaaldelijk vragen of alles naar wens is. De bediening was echt perfect. Wat betreft het eten kan ik nog vermelden dat het voor en hoofdgerecht mooi waren 'aangekleed' want het oog wil ook wat. Bij het weggaan staat de hele crew aan de uitgang om je te bedanken.
eleonardo .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Een van de lekkerste Griekse restaurants die ik bezocht heb. De service is uitstekend, bediening vriendelijk en correct, en, wellicht het belangrijkste, het eten is heerlijk. Duidelijk goede vlees gebruikt, en goed voorbereid, en dat proef je. Als je een goeie Griek wilt proberen, kan ik deze van harte aanbevelen.
WinenJor .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Altijd gezellig en je voelt je hier altijd welkom. Heerlijk om hier heen te gaan. Als je binnenkomt is het direct lekker warm, je wordt snel welkom geheten en naar een tafel gebracht. Het is hier altijd druk lijkt wel maar alles wordt snel gebracht en de bediening is heel alert en aanspreekbaar.
Lex R.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Mooie ligging, leuke inrichting en vriendelijk personeel zijn niet voldoende om een geweldig Grieks restaurant te zijn. De ligging zal er wellicht debet aan zijn (drukte), maar de beperkte kaart was een lichte teleurstelling. Geen enkele schotel met bifteki erin, het niet mogen aanpassen van schotels... jammer!

Daarnaast was de varkenshaas die het uiteindelijk geworden was behoorlijk zout en de soep niet heel warm. Saganaki fournou heb ik ook talloze malen beter gehad elders. Kortom, allemaal niet slecht genoeg om over te klagen, maar ik zal er niet snel weer naar toe gaan.
zondermeer .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Het interieur is druk, vol en in your face. Bediening is vriendelijk en correct. Het komt allemaal erg massaal over. Het vreetschuur idee. Eten is grondig mwa. De meeste groenten smaken alsof ze uit een potje komen. Met name de olijven, pepers, bonen en zelfs de 'salade'. Wat moet doorgaan voor een frisse salade is gewoon zure kool uit een potje. Bij de hoofdgerechten worden koude bonen geserveerd. Niet lekker. De rijst met tomatenprutje is wel lekker. Het vlees was door en door gaar en superdroog. Het vlees is hier superzout. Gelukkig schenken ze hier wel een goede witte wijn. We hebben hier geen dessert genomen, we waren teleurgesteld in de kwaliteit van het eten.
Beste heer/dame,

Wij betreuren de avond dat u beleefd hebt bij ons en wij vinden het jammer dat u ons de kans niet gegeven hebt op dat moment om het te kunnen herstellen.

Mvg,

F.Kapsalis
Cora_en_Rinus .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij Restaurant Irodion! Vriendelijke bediening en mooie inrichting!
Wel een beetje massaal!
Als we dichter in de buurt zouden wonen zouden we zeker nog een keer terug gaan!
Dick T.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Vlak bij het gezellige Waagplein, achter de waagtoren is Irodion gevestigd in een mooi monumentaal pand.
De entree leek in eerste instantie een beetje gesloten, maar na openen van die deuren wachtte ons een gastvrij ontvangst van het personeel.
De inrichting is (alweer een aantal jaren terug) helemaal opgeknapt met mooie steenstrips en prachtige levens grote foto's van Griekse bezienswaardigheden.
Het was de avond voor koningsdag, dus behoorlijk druk. Dat is dan ook het enige minpuntje, het komt soms behoorlijk massaal over, met steeds weer iemand anders (bediening) aan je tafel.
Wel weer de welkomst ouzo, zoals bij veel Griekse restaurants. De mooi uitgevoerde menukaart heeft een ruime variatie en keuze in voor- en hoofdgerechten.
Als voorgerecht koos mijn vrouw voor Sachanaki Fournoi (Feta uit de oven met wat parika en uitjes), en ik voor de diverse schotel Irodion (met verschillende vis-gerechten), beide smaakten uitstekend!
Mijn hoofdgerecht bestond uit de diverse visschotel met o.a. forel, gefrituurde inktvis en scampis.
Wij vinden forel (was wel mooi gaar, vlees viel zo van de graat) van zichzelf al lekker genoeg, en smaakte voor ons een beetje (te veel) naar knoflook. De rest was prima.
Mijn vrouw had een lamsbout met aubergine en salade. Haar bout was heerlijk bereid en precies ook mooi gaar (mooi stuk bot waar het vlees zo vanaf kwam).
Tenslotte als desert gekozen voor een baklavas en een ijs met ananas, dit bleek te bestaan uit een half doorgeseden ananas met 3 bolletjes ijs (heerlijk, maar wel een beetje veel).
Kortom heerlijk gegeten! Irodion Alkmaar is zeker een aanrader. Prima kwaliteit met een bijpassende prijs!!
Andre Z.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Altijd lekker eten. Goede vlees gerechten. Geweldig personeel. Wij gaan hier al jaren met heel veel plezier naar toe.
Ons favoriete restaurant.
Absolute aanrader.