Over het restaurant Irodion

Eten is een belevenis die de Grieken het liefst delen met familie en vrienden. Een gezamenlijke maaltijd is het moment om bij te praten, maar ook het leven te vieren. Met muziek en dans. Bij restaurant Irodion aan het Waagplein in Alkmaar kun je rekenen op een warme ontvangst. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Onder het genot van een glaasje ouzo van het huis, kies je jouw favoriete Griekse gerechten van de kaart. Of probeer eens iets nieuws!

Meer informatie over restaurant Irodion

Maandag t/m zondag 16:00 - 23:30

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
DigiDennis .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Sfeervol restaurant met stuk-voor-stuk geweldig smakende gerechten! Uitstekende verhouding prijs/kwaliteit/hoeveelheid. Ik kon niet alles op! Zelfs authentiek personeel! Hierdoor soms wel wat spraakverwarring, maar het leek wel of we op vakantie in Griekenland waren. Top beleving dus!
Jennifer C.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Ik zocht een restaurant met goede recensies, niet te ver weg en die ook nog op maandag open is omdat het de verjaardag van mijn moeder was. Dat is best lastig om op de dag zelf iets te vinden. Uiteindelijk kwam ik terecht bij restaurant Irodion. Alles was goed verzorgd. Bediening was aardig en attent. Het eten was meer dan genoeg. Prijs-kwaliteit is ook prima. Alleen mijn zus had een stukje vlees dat iets te taai was, meldde mijn partner. Want mijn zus was voldaan en gaf het stukje vlees aan mijn partner. Hij at het niet op want het was te lang door gebakken. Maar al met al hebben we een geslaagd etentje gehad.
Gregory V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
-Goed eten
- Goede prijs kwaliteit verhouding
- schotels voor 2 personen zijn ruim voldoende
Chrysanthi G.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Ik wil me voornamelijk op de service richten. Prima ontvangst, men brengt je naar je tafel en maakt een praatje. Goede tijd tussen voorgerecht en hoofdgerecht. Tussendoor komt men herhaaldelijk vragen of alles naar wens is. De bediening was echt perfect. Wat betreft het eten kan ik nog vermelden dat het voor en hoofdgerecht mooi waren 'aangekleed' want het oog wil ook wat. Bij het weggaan staat de hele crew aan de uitgang om je te bedanken.
eleonardo .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Een van de lekkerste Griekse restaurants die ik bezocht heb. De service is uitstekend, bediening vriendelijk en correct, en, wellicht het belangrijkste, het eten is heerlijk. Duidelijk goede vlees gebruikt, en goed voorbereid, en dat proef je. Als je een goeie Griek wilt proberen, kan ik deze van harte aanbevelen.
WinenJor .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Altijd gezellig en je voelt je hier altijd welkom. Heerlijk om hier heen te gaan. Als je binnenkomt is het direct lekker warm, je wordt snel welkom geheten en naar een tafel gebracht. Het is hier altijd druk lijkt wel maar alles wordt snel gebracht en de bediening is heel alert en aanspreekbaar.
Lex R.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Mooie ligging, leuke inrichting en vriendelijk personeel zijn niet voldoende om een geweldig Grieks restaurant te zijn. De ligging zal er wellicht debet aan zijn (drukte), maar de beperkte kaart was een lichte teleurstelling. Geen enkele schotel met bifteki erin, het niet mogen aanpassen van schotels... jammer!

Daarnaast was de varkenshaas die het uiteindelijk geworden was behoorlijk zout en de soep niet heel warm. Saganaki fournou heb ik ook talloze malen beter gehad elders. Kortom, allemaal niet slecht genoeg om over te klagen, maar ik zal er niet snel weer naar toe gaan.
zondermeer .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Het interieur is druk, vol en in your face. Bediening is vriendelijk en correct. Het komt allemaal erg massaal over. Het vreetschuur idee. Eten is grondig mwa. De meeste groenten smaken alsof ze uit een potje komen. Met name de olijven, pepers, bonen en zelfs de 'salade'. Wat moet doorgaan voor een frisse salade is gewoon zure kool uit een potje. Bij de hoofdgerechten worden koude bonen geserveerd. Niet lekker. De rijst met tomatenprutje is wel lekker. Het vlees was door en door gaar en superdroog. Het vlees is hier superzout. Gelukkig schenken ze hier wel een goede witte wijn. We hebben hier geen dessert genomen, we waren teleurgesteld in de kwaliteit van het eten.
Beste heer/dame,

Wij betreuren de avond dat u beleefd hebt bij ons en wij vinden het jammer dat u ons de kans niet gegeven hebt op dat moment om het te kunnen herstellen.

Mvg,

F.Kapsalis
Cora_en_Rinus .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij Restaurant Irodion! Vriendelijke bediening en mooie inrichting!
Wel een beetje massaal!
Als we dichter in de buurt zouden wonen zouden we zeker nog een keer terug gaan!
Dick T.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Vlak bij het gezellige Waagplein, achter de waagtoren is Irodion gevestigd in een mooi monumentaal pand.
De entree leek in eerste instantie een beetje gesloten, maar na openen van die deuren wachtte ons een gastvrij ontvangst van het personeel.
De inrichting is (alweer een aantal jaren terug) helemaal opgeknapt met mooie steenstrips en prachtige levens grote foto's van Griekse bezienswaardigheden.
Het was de avond voor koningsdag, dus behoorlijk druk. Dat is dan ook het enige minpuntje, het komt soms behoorlijk massaal over, met steeds weer iemand anders (bediening) aan je tafel.
Wel weer de welkomst ouzo, zoals bij veel Griekse restaurants. De mooi uitgevoerde menukaart heeft een ruime variatie en keuze in voor- en hoofdgerechten.
Als voorgerecht koos mijn vrouw voor Sachanaki Fournoi (Feta uit de oven met wat parika en uitjes), en ik voor de diverse schotel Irodion (met verschillende vis-gerechten), beide smaakten uitstekend!
Mijn hoofdgerecht bestond uit de diverse visschotel met o.a. forel, gefrituurde inktvis en scampis.
Wij vinden forel (was wel mooi gaar, vlees viel zo van de graat) van zichzelf al lekker genoeg, en smaakte voor ons een beetje (te veel) naar knoflook. De rest was prima.
Mijn vrouw had een lamsbout met aubergine en salade. Haar bout was heerlijk bereid en precies ook mooi gaar (mooi stuk bot waar het vlees zo vanaf kwam).
Tenslotte als desert gekozen voor een baklavas en een ijs met ananas, dit bleek te bestaan uit een half doorgeseden ananas met 3 bolletjes ijs (heerlijk, maar wel een beetje veel).
Kortom heerlijk gegeten! Irodion Alkmaar is zeker een aanrader. Prima kwaliteit met een bijpassende prijs!!
Andre Z.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Altijd lekker eten. Goede vlees gerechten. Geweldig personeel. Wij gaan hier al jaren met heel veel plezier naar toe.
Ons favoriete restaurant.
Absolute aanrader.
19masja83 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Heerlijk eten, wat ik echter wel jammer vind is dat de inhoud van gerechten soms kan wijzigen. Zelf ben ik als niet vegetariër erg fan van de vegetarische schotel daar. Die bestel ik vrijwel altijd. Maar om de zoveel tijd liggen er andere dingen op. Ik was gek op de grote boontjes.. toen werden dat ineens vieze azijnpaprika's die je zelf ook bij de lidl kan kopen. De porties werden kleiner en de gegrilde feta of gefrituurde courgette waren ineens ook een plakje minder. En wel die grote hoop garneringsla erbij. Lekker, maar ik kom voor de griekse hapjes. Een euro duurder, maar kleinere portie. Erg jammer, want het eten is werkelijk verrukkuluk en de bediening alert en snel.
Beste Masja,

Het is jammer om te horen dat je ervaring met de vegetarische schotel niet altijd naar wens is. Wij maken af en toe kleine veranderingen bij bijv. de vegetarische schotel of andere gerechten met diverse hapjes om de verschillende wensen van de gasten tegemoet te komen. Uiteraard, kunnen wij dit ook voor jou doen. Als er de volgende keer weer dit probleem afspeelt, veranderen wij de inhoud van jouw schotel. Verder, wil ik je er graag op attenderen dat onze paprika helaas niet bij de lidl te koop is, aangezien wij er substantieel meer voor betalen, omdat het elke dag vers binnenkomt. Mocht je nog vragen hebben, kan je ons altijd bereiken op 0725112244.

N.B. Normaliter horen er grote bonen bij de schotel, dus in jouw geval gaat het om een misverstand in de keuken en hiervoor bieden wij onze excuses.

Mvg,

Irodion
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
goed vers eten! met zorg klaargemaakt en opgediend. echt even eruit en genieten.. zeer flexibel! top openingstijden! hele goede prijs prestatie verhouding
MeneerLekkerBek .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Dit is een heel fijn restaurant om te eten. Het is ruim, en hoewel altijd druk, meestal wel plaats. Eten komt snel en is goed. Vriendelijk personeel wat je groet en je herkent van vorige keren dat je er was.
W S.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Na een dagje kerstinkopen doen en een bezoek aan het Beatles museum kozen we op het gezellige Waagplein voor Irodion gevestigd in een mooi monumentaal pand. De entree was al mooi met de glazen deuren. Na openen van die deuren een gastvrije ontvangst van het personeel. Sfeervolle inrichting met prachtige levens grote foto's van Griekse bezienswaardigheden! We waren wat vroeg, maar er waren al andere gasten. Weer de welkomst ouzo, zoals bij veel Griekse restaurants en een mooi uitgevoerde menukaart met ruime variatie en keuze in voor- en hoofdgerecht. Als liefhebbers van variatie kozen wij een aantal voorgerechten. Een zacht romige tarama salade, uit de oven een reuze champignon gevuld met tomaat en garnaaltjes, gebakken kalamaria en een hollandse garnalen cocktail (voor het eerste aangetroffen bij een Grieks restaurant), maar wel topkwaliteit, zoals overigens alle gerechten.Het werd ondertussen wel drukker in het restaurant. Na de eerste heerlijke keuzes bleven wij bij de voorgerechten kiezen voor het volgende gerecht, burekaki of wel gebakken aubergines gevuld met mozerella en een bijpassende tomaten saus, heerlijke smaakcombinatie dit gerecht, en tenslotte scampies en mosselen met fetta uit de oven. Dit geserveerd met heerlijk versgebakken stokbrood. Dessert hebben we overgeslagen, de gekozen gerechten waren meer dan voldoende. Fijne afsluiting van een mooie dag in Alkmaar. Irodion Alkmaar een aanrader. Prima kwaliteit met een bijpassende prijs!!
Anna1993 .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Ik kom hier regelmatig! Altijd heerlijk eten, vriendelijk personeel en gezellige sfeer. Het is er vaak best druk maar je krijgt je eten altijd netjes op tijd. Regelmatig krijg je hier een drankje van de zaak! Super vriendelijk. Altijd heerlijke salade bij het eten.
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Samen met mijn familie op zondag 29-11 gezellig in alkmaar
Het eten was uitstekend en de bediening zeer gastvrij en vriendelijk
Een aanrader voor een ieder om daar te gaan eten (tegen redelijke prijzen)
Foody2016 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Ons favoriete grieks restaurant. Wij komen hier regelmatig. Eten is gewoon goed! We nemen meestal de irodion schotel. Heerlijke variatie van verschillende soorten vlees. Het restaurant zelf is sfeervol. En het is er altijd gezellig druk. Personeel is altijd vriendelijk en weet nog wie je bent! Ga zo door!
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Hier ga ik dus nooit meer heen!! De bediening loopt met de handen op de rug als een ''soort leraar'' om de minuut (ECHT WAAR) langs onze tafel , om een opdrachtje te krijgen!! Op een gegeven moment stonden ze gewoon met 3 man personeel op een doodlopend stukje voor onze tafel!!Zeer ongemakkelijk, en zwaar irritant!! Eigenlijk spijt dat ik alles nog heb afgerekend, want het was 1 grote ergernis!! Bij het afruimen en het afrekenen werd mij gevraagd of alles naar wens was, en ik gaf mijn mening, ze zeggen dan ook gewoon nog, ik weet het, maar het moet van de baas... HEY SUCCES, mij zie je daar niet meer! Het broodplankje met alleen wat kruidenboter is ook zeer achterhaald, tijd voor vernieuwing en spelen op de wensen van de klant, ik heb in 2 dagen al meerdere klachten gehoord!
SheldonCooper .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Even snel wat eten voordat we een concert gingen bezoeken in de Victorie. Vriendelijk ontvangst in een bijna volle zaak. De drukte stoorde absoluut niet en had ook geen invloed op de snelheid van de bediening. De bestelde hoofdgerechten (Giros schotels) werden vlot opgediend en smaakte goed. Vlees was goed geroosterd. Prijs/kwaliteit gewoon prima. Een aanrader voor een vlotte hap maar toch in een restaurant.