Iris

Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom
Maguerite .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Heerlijk gegeten bij vegetarisch restaurant de Iris. We hebben in de gezellige tuin gezeten. Mijn man had het weekmenu: Indiase feestschotel, en die was werkelijk verrukkelijk. Ik had de Midden- Oosten schotel met oa falafel en gemarineerde artisjok. Daarnaast stond er een frisse saladebar waar we zelf onze salade konden opscheppen. Je kunt daardoor ook zelf je tempo van eten wat bepalen. We hebben heerlijk gegeten. De bediening was vriendelijk, vlot en prettig. Buiten zitten is natuurlijk heerlijk, maar binnen ziet het er ook gezellig uit. Verder een prima aanbod van wijnen en sappen, thee, koffie enz. Echt een aanrader.
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
De diplomatieke versie van onze ervaring luidt: misschien is het een leuk idee een keertje inspiratie op te doen bij Spirit in Rotterdam? Misschien had Iris haar dag niet vanavond...

Het gratis ongekoelde salade buffet (ja Rob Geus ongekoeld en het was binnen 23 graden) viel goed in de smaak bij de vele fruitvliegjes, die regelmatig tevergeefs verjaagd werden. Het eten was flauw en de gegratineerde warme pasta (opgewarmd in magnetron?) was hard en droog. Passie in de keuken en actueel referentiekader van de gemiddelde vegetarische restaurant ervaring lijkt te ontbreken. Prijzen zijn aan de hoge kant. Bediening was vriendelijk. Voor ons helaas niet voor herhaling vatbaar.
Rinus V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Na een bezoek aan het geweldige Van Abbemuseum hebben wij heerlijk gegeten bij Iris. Vooraf hebben wij wel gereserveerd. Dit zeer eenvoudige restaurant is gelegen in een voormalig woonhuis in een volkswijk van Eindhoven. Wij namen van het weekmenu de soep, de saladebar en een Indiase schotel. Met de 2 drankjes moesten wij voor twee personen eur 42,- betalen.
Let op: Iris is alleen geopend op donderdag, vrijdag & zaterdag van 17:00 - 22:00 uur.
Pofferd .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Wij hadden een tafel gereserveerd en bij binnenkomst vond ik het er al heel lief en gezellig uitzien.
Je kan er lekker knus zitten en er staan overal mooie bloemen op tafel, daarnaast is er nog een mooi verzorgd klein terras waar je buiten kan eten..
We hebben vervolgens heerlijk gegeten, allemaal lekker hapjes op het bord en dan nog een zeer uitgebreid saladebuffet incl. dat allemaal voor zo'n kleine prijs. Ook hebben we bij het eten een heerlijke wijn gedronken, helemaal bio. De prijs kwaliteit is top. Er wordt hard gewerkt, je kan zien dat dit geen commerciele instelling is, dat spreekt mij aan, ik kom hier graag !
Kee2 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
We hadden gereserveerd en toen we binnenkwamen kregen we een tafeltje aangewezen. We wilden echter graag naast elkaar zitten ipv tegenover elkaar. Dat werd wat lastiger, maar toch was er een tafeltje vrij, tot half 8. Prima.
Als voorgerecht hadden we een soepje (lekker van smaak) en maischips met een knoflooksaus, die een beetje knullig werden opgediend in een mandje, gewoon wat tortillachips met een klein bakje saus (te klein voor alle chips).
Als hoofdgerecht hadden we een indiase feestschotel, leuk opgediend op een groot bord met allemaal kleine hapjes en een kaasfondue. De fondue was lekker. Erbij werd brood geserveerd en tortillachips en rauwkost. De chips en rauwkost (bestaande uit een paar plakjes komkommer en 1/3 paprika) waren op een bordje geserveerd, niet echt aantrekkelijk.
Ik gaf aan de serveerster (een zenuwachtig, vriendelijk meisje die het allemaal in haar eentje moest doen de hele avond en wat duidelijk te veel was) aan dat we wat meer soorten rauwkost verwacht hadden en zij zei (na schichtig in de rondte gekeken te hebben want ze had eigenlijk geen tijd) dat ze het zou doorgeven.
Als nagerecht hadden we een frambozenmousse (lekker) en een chocolademousse. Bij de chocolademousse hoorde een likeurtje (bij de meeste nagerechten), maar ik gaf aan dat ik geen alcohol mocht. Ik kreeg een bordje voor mijn neus met de mousse erop en de serveerster gaf aan dat op het gat van het bord eigenlijk de likeur had gestaan.
Toen we later gingen betalen moest ik gewoon de volle mep betalen voor het nagerecht, want ja, daar deden ze niet aan. De een kreeg wat meer en de ander wat minder werd aangegeven. Ik had het wel zo netjes gevonden als ze dan de portie wat hadden aangepast. Bijzonder.
Op de kaart staat dat de producten zo veel mogelijk van biologische kwaliteit zijn (70%).
Nou, ik heb niks biologisch kunnen ontdekken. De keuken was half open en wat ik zag was gewone supermarktthee, ketjap manis en sambal van een bekend oosters merk, olie van een niet biologisch merk, tortillachips uit de supermarkt. De peper en het zout op de tafels was niet biologisch. Toen ik vroeg aan de serveerster waar ze hun ingrediënten vandaan haalden, bleef ze erg vaag: ja een beetje hier en daar.
Voor een 85% duurzaam restaurant heb ik geen duurzame producten kunnen ontdekken.
Er was een saladebuffet, dat bestond uit een aantal schalen op een tafel. De sla heeft echter de hele avond ongekoeld gestaan.
Om 7 uur kwamen er 3 gasten binnen. De tafeltjes waren echter vol. De serveerster schoot in de stress en overlegde met de keuken. Vervolgens kwam ze naar ons tafeltje (wij hadden net koffie en thee besteld) en vroeg of we misschien aan een standaard 2-persoonstafeltje wilden plaatsnemen, of buiten onze koffie wilden opdrinken, want ze hadden een foutje in de planning gemaakt.
Dat kan natuurlijk gebeuren, dus we gingen naar buiten om daar onze koffie te drinken.
Maar wat gebeurt er tot onze verbazing? Er stond een klein meisje bij de buitendeur en de serveerster vroeg of ze even aan de kant wilde en ze deed zo de deur op een kier.
Daar zaten we dan, buitengesloten!
Kortom, onze ervaring is niet echt heel positief. Het eten was niet verkeerd, simpel maar wel over het algemeen lekker. De serveerster deed haar best, maar had duidelijk assistentie nodig en dient zich wat beter in te leven in de gasten. En de kok (eigenaresse volgens mij) kon ook wel wat sociale vaardigheden gebruiken. Al bij de reservering had ik niet echt het gevoel dat ik welkom was: op de vraag of ik kon reserveren voor die avond werd "geblaft": hoe laat? Ja, dat kon nog net. Bij het afrekenen (alleen contant) wenste ze ons nog een fijne avond terwijl ze haar geld aan het opbergen was, haar gasten aankijken is dan misschien wel zo netjes.
Deze eetgelegenheid is dus niet voor herhaling vatbaar.
Ik vind het initiatief mooi, een vegetarisch restaurant dat gezond en natuurlijk kookt, maar straal dat dan ook uit, wees enthousiast en gebruik dan ook de juiste producten!
Uit eten is genieten én gezellig samen zijn. Van deze 2 personen was duidelijk dat zij niet daarvoor kwamen. Zij gingen naast elkaar in een hoek zitten om alles goed te observeren.
Als het erg druk is, is er uiteraard weinig ruimte voor klanten die dan extreem veel aandacht vragen.
De tuindeuren hebben we half gesloten omdat klanten last hadden van uw roken.

Reactie van proever:

Jammer zo'n reactie op een eerlijke recensie.
We wérden in die hoek gezet + wat is er mis met naast elkaar zitten?
We mochten roken daar, het was wel zo netjes geweest dit dan even te zeggen ipv de deur zomaar te sluiten.
Extreem veel aandacht vragen? Ik heb 1 vraag gesteld uit pure belangstelling. Dit restaurant was bewust gekozen, we hebben zelf een bedrijf in de biovoeding en hoopten dezelfde passie en enthousiasme te ervaren.
Helaas niet gevonden, terwijl het een prachtig concept is.

anf 2e reactie van restaurant:

‘Eerlijk’ kun je deze recensie niet noemen. We promoten al 38 jaar bio-voeding via biowinkel en restaurant en dan gaat men beweren dat je geen bio-thee hebt omdat er 1 pakje zoethoutthee tussen 9 pakjes bio-thee (Piramide) staat en dat er geen bio op de navulbare zout- en pepervaatjes staat, terwijl we in de keuken enkel bio-zeezout (Nieuwe Band) gebruiken.
Marij5603 .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Fantastisch gegeten, heerlijk saladebuffet en goede kaart! Vriendelijke bediening en smaakvolle omgeving. Ik kom hier regelmatig en zal hier zeker nog vaak komen.
Beeb13 .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Wat een verrassende ontdekking! Een vegetarisch restaurant in een klein straatje dat, blijkt achteraf, al 34 jaar bestaat! Alleen al voor het saladebuffet zou je hier gaan eten; minstens 15 verschillende soorten salade met 3 zelfgemaakt dressings (tip; de knoflooksaus) Bij elk hoofdgerecht mag je zelf een bordje opscheppen, echt heerlijk. Er is keus genoeg op de kaart, ook voor mijn vriendin die een glutenvrij dieet heeft, die had keuze uit 3 schotels. Kom er maar eens om. We hebben echt heerlijk gegeten, lekkere wijntjes gedronken en de sfeer was erg gemoedelijk en gezellig. Kortom voor herhaling vatbaar!!
Edith S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Een restaurantje letterlijk in de woonkamer. Beetje smoezelig, te laag hangende stoffige lampen boven de tafel waardoor je je tafelgenoot bovendien moet zoeken. Grote flessen water met katjes op tafel. Geeft, mogelijk onterecht, een beeld van de hygiene. Bediening was uitermate vriendelijk, heel gemoedelijk. Eten was aardig, maar niet bijzonder, meer zoals je thuis eet. Gebakken aardappelschijfjes. schalen met uien, tomaten, mais, komkommer ed om zelf een salade van te maken. Vooral een ontspannen en rustige omgeving. Duur in verhouding tot de kwaliteit.
Uw reaktie berust op:
- vooroordelen (vazen op tafel met katjes betekent niet dat de hygiëne matig is)
- leugens (ons saladebuffet omvat geen schalen met uien, maïs etc, maar ca.15 luxe gemengde salades en sausjes)
- achteraf gedrag (lampen hangen we op verzoek hoger).
Niemand kan hier iets mee.
Annemieke H.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Een eenvoudig vegetarisch restaurant, alsof je je in een grote huiskamer bevindt. Wij aten er met 9 personen en werd goed ingespeeld op alle leeftijden, van 7 tot 90 jaar. Het eten wasa niet ingewikkeld, maar gewoon smaakvol en goed. De nagerechten waren groot en heel erg lekker,
Bianca B.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2013
Wederom heerlijk gegeten samen met mijn dochter. Zij is vegetarisch dus ze was helemaal blij met de grote keuze uit div. vega-gerechten. Ook het saladebuffet waar je zelf mag opscheppen is echt genieten. Als je lekker vegetarisch wilt eten in een huiselijke sfeer ben je hier aan het goede adres. Ook de open keuken vind ik een pluspunt en die geur die je dan ruikt...je gaat er bijna van watertanden!
Truuswag .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2012
Gisteren heb ik wederom gegeten bij dit kleinschalig gezellig huiskamerrestaurant in een woonwijk. Een restaurant dat al 25 jaar bestaat met dezelfde kok heeft goede kwaliteit en vele vaste gasten die ook gebruik maken van de mogelijkheid om gerechten mee te nemen. Al 25 jaar eet ik hier heerlijke gerechten van toegewijde kok Ine. Het saladebuffet bestaande uit 14 schalen met allerlei lekkernijen en 4 soorten dressings wordt gratis aangeboden bij elke hoofdmaaltijd. Behalve de seizoenkaart is er een wekelijks wisselend menu met verse ingrediënten. Vriendelijke bediening die het de gasten prettig doet toeven in een prettige ambiance. Ook heb ik deze plek bezocht met mensen die vleesliefhebber zijn, maar die dat in dit echte vegetarische restaurant niet missen door de veelzijdigheid van wat er op het bord ligt. Volwaardige eerlijke maaltijden. Het keurige toilet zegt ook iets van de keuken! Ondanks dat ik er 30 km vandaan woon, is Iris toch mijn lievelingsrestaurant geworden!
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2012
Zuivere smaken, eerlijke voeding. Prettig huiskamerrestaurant met maar een paar tafeltjes. Originele kaart. Reserveren noodzakelijk en dat snap ik. Klein en fijn!