Inter Scaldes

Zandweg 2 4416 NA Kruiningen Nederland Kaart

Over restaurant Inter Scaldes

Oogstrelend dineren

Het oog wil ook wat. En dat krijgt het bij restaurant Inter Scaldes in Kruiningen. De gerechten zijn als schilderijen opgemaakt. Het indrukwekkende landhuis met de groene Engelse tuin mag er ook zijn. En dan ook nog de rust van de Zeeuwse wateren tijdens het dineren.

Meer informatie over restaurant Inter Scaldes

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken
Uitmuntend
9,1
Bart-René T.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Mijn vrouw en ik eten rond onze huwelijksdag altijd bij een goed restaurant. Ditmaal bij Inter Scaldes. Hoewel we inmiddels wel wat gewend zijn, sloeg deze ervaring alles: het eten en drinken (8-gangen menu en wijnarrangement) waren van een verbluffend niveau. Elk hapje en slokje waren smaakexplosies. Hoogtepunten waren ondermeer de lekkerste paling ooit, een verrukkelijk gepocheerd ei met geschaafde truffel en perzik met olijfolie-ijs. De bediening was professioneel en hartelijk en de aankleding was subtiel en smaakvol. Klasse!
KoningK .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Op zich hebben we goed gegeten. Maar ik vond het jammer dat alles in moes vorm wordt geserveerd. Als ik peking eend zie, wil ik ook pekingeend proeven en niet een moes van eendenlever. Zoals ik eerder las zou ik graag keer een bite zien, en meer de oorsprong van de producten en niet alleen de smaken. Ook vond ik de prijs kwaliteit een beetje zoek. Met name de wijnen zijn aan de prijs, maar ook de prijs van het menu is pittig. We eten vaak in michelinsterren reataurants in italie en spanje en daar krijg je toch meer waar voor je geld. En ik moet zeggen dat een sterren in nederland weliswaar vaak iets minder ingewikkelde gerechten serveren, maar al met al een betere prijs kwaliteit hebben. En daar gaat het ons ook om. Je moet niet het gevoel hebben dat je alleen betaald voor de naam.
Pmartinus .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Vanaf de eerste minuut in de watten gelegd. Het gastronomisch arrangement bestond uit 8 gangen menu, overnachting in een schitterende kamer, meer een suite en een zeer goed en uitgebreid ontbijt waarbij lekker alles aan tafel werd opgediend. We werden perfect ontvangen en de koffer werd voor ons naar de kamer gebracht, een zeer ruime modern ingerichte kamer van alle comfort voorzien, eigenlijk eerder een suite met aparte zitgelegenheid en zelfs een eigen terras met tuintje, echt geweldig. Qua inrichting is het gebouw met kamers, de Manoir zoals het genoemd wordt en het restaurant zelf heel strak en met moderne kunst ingericht. Heel stijlvol maar je moet er wel van houden.
Dan het eten: Michelin sterren meer dan waardig. Mooie balans tussen smaken en zeer creatief gebracht op uiterst mooi en bijzonder servies. Het bijpassend wijnarrangement kun je ook als bob arrangement nemen. Mijn vrouw vond 8 glazen een beetje aan de ruime kant en dan is deze optie een hele mooie. De sommelier is zeer gepassioneerd en kent zijn zaken, vraag maar eens wat door op de wijn en met enthousiasme wordt er verder toegelicht. De bediening is van hoge klasse, niet opdringerig maar wel altijd attent aanwezig.
Als je van " een goed stuk vlees" houdt moet je hier niet wezen maar als je bijzondere gerechten met geraffineerde smaaksensaties weet te waarderen echt een aanrader.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Gekozen voor het gastronomisch arrangement (6 gangen + overnachten + ontbijt), het is wat de culinaire gek ervoor wil uitgeven, en dat doe je dus meestal alleen voor zeer speciale gelegenheden. Mijn vrouw was die dag 65, dus dat moest gevierd. Bijna rampzalig verlopen, want midden op de A27 begaf de dynamo van de auto het, stilstand in the middle of nowhere. Een waanzinnig goede, efficiënte actie van de ANWB (hun garage in Breda is open tot 22:00. Uitermate vriendelijke medewerkers. Hulde!) maakte het mogelijk om nog net op tijd aan te komen bij Inter Scaldes. Alle gerechten waren verfijnd, heerlijk, en gelukkig niet te grote porties: pulpo, eendenlever, neustong, Zeeuwse kreeft, lamsfilet en mooi nagerecht. Wel opvallend vaak gebruik van wat fruit in de gerechten, daar moet je van houden. Na afloop niet eens een zwaar gevoel. Werkelijk verrukkelijk. Wel jammer dat mijn via email gestuurd verzoek om mijn vrouw te verrassen met een kleine aan haar verjaardag refererende attentie was vergeten. Getroost met een lekker taartje, bij het ontbijt, en aanbod om het desnoods mee naar huis te nemen. Aldus geschiedde.
We keren graag terug, zonder iets te vieren, voor een lunch op hun mooi terras.
Jossu .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Dit is mijn eerste recensie op Iens omdat ik meestal mijn beoordelingen alleen deel via Tripadvisor. De reden waarom ik nu voor het eerst voor het eerst hier schrijf is dat ik mij gestoord heb aan enkele, eerdere beoordelingen over Inter Scaldes op deze website. Wij komen al jaren in Inter Scaldes. Ja, het is een stukje rijden vanuit regio Amsterdam, maar wij voelen ons er altijd zo bijzonder welkom. Wat een hartelijke ontvangst door Jannis en Claudia Brevet en hun team!
De kamers zijn prachtig gerenoveerd en in moderne stijl ingericht. Heerlijk die Bvlgari badproducten. De inrichting van het restaurant, de lounge en het hotelgedeelte moet je smaak zijn. Het exterieur oogt als een Engels landhuis terwijl het interieur als modern en sober kan worden omschreven. Overal moderne kunst aan de muur veelal geproduceerd door de getalenteerde Jannis. De focus ligt natuurlijk op wat, onder zijn bezielende leiding, uit de keuken komt en dat is niet gering! Het stoort mij daarom dat medebeoordelers het eten een drie geven. Dat doe je toch alleen als het echt slecht is! Zijn dit onervaren gasten? Zo te zien aan hun Iens-status dineren ze vaak buiten de deur. Ik kan er niet bij, want wij vinden het hier zo ongelooflijk goed! Wij vinden het elke keer top, maar eigenlijk ook steeds verfijnder. Zulke pure smaken! We hebben onder andere genoten van de prachtige amuses, frisse Hollandse kaviaar, de mooiste Noordzeekrab, neustong met vlierbloesem, een goddelijke carpaccio van inktvis, het malste lamsvlees, een mooie kaaskeuze en een bijzonder dessert met aardbeien, basilicum, rozen en champignons! Alles op het mooiste porcelein geserveerd. Sommelier Koen heeft er prachtige, bijpassende wijnen bij uitgezocht die heerlijk smaakten. Geruisloze, attente bediening die tussendoor de kruimels van het allerlekkerste brood van de tafel verwijderen. Waar vind je dat nog? En dat alles in een relaxte ambiance waar een iedereen heerlijk zichzelf mag zijn en kan genieten. Waar mevrouw Brevet haar rondje maakt om zelf te controleren of dat echt zo is. Wat een gastvrouw! Na een goede nachtrust opstaan en genoten van het ontbijt. Een prachtig ontbijt met versgeperste jus, een perfect gekookt ei, de beste zalm, mooie vleeswaren, twee soorten kaas, appelmüesli, schaaltje aardbeien, eigen gemaakte marmelade zo lekker, het heerlijkste brood, croissants en koffiebroodjes met goddelijke bakkersroom! Wat is daar nou mis mee? Waarom is dit volgen die schrijvers geen twee sterren Michelin waardig? Je kunt op deze kleine schaal geen uitgebreid ontbijtbuffet verwachten, maar dit is echt wel drie Michelin sterren waardig hoor. Kijk maar in Frankrijk. Van ons krijgt Inter Scaldes alle lof en vinden wij het beter dan menig drie sterren restaurant! Chapeau!
Yvette V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Bijzondere en heerlijke ervaring. Na een hartelijk ontvangst op de parkeerplaats werden we begeleid naar de hotelkamer. Deze overtrof onze verwachtingen. Na even gerelaxt te hebben, zijn we aan tafel gegaan. Dieetwensen zijn goed doorgekomen en ter plekke kan het menu nog aangepast worden. Handig voor mensen die veel allergieën hebben.

Gestart met een heerlijk glas champagne en de amuses. Het servies is zeer bijzonder. Uiteindelijk konden we niet kiezen welk gerecht van het 7 gangen menu het lekkerste was. De bijpassende wijnen zijn van een hoge kwaliteit. Goede uitleg bij de wijnen. De bediening is zeer goed en servicegericht.

De volgende ochtend een heerlijk ontbijt wat aan tafel geserveerd wordt. Echt klasse.

Al met al een bijzondere ervaring die voor herhaling vatbaar is.

De enige opmerkingen die we kunnen maken is dat het overal vrij warm is.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Het was vandaag twee uren rijden heen en twee uren rijden terug. Daartussen gedurende vijf uren koninklijk getafeld bij dit, misschien wel beste, restaurant van Nederland. Genoten van het 5-gangen lunchmenu met vooraf diverse, overheerlijke amuses en bijna als slot een dessertgang verdeeld over 3 etappes. Daarna koffie/thee met geweldige, huisgemaakte friandises. De smaken van elke gang zijn onovertroffen, verrassend en prachtig in balans. De bediening is tot in de puntjes correct doch niet afstandelijk. En het decor is fris, licht en rustgevend. Alle aandacht dus voor de topgerechten van deze meesterchef. En niet te vergeten zijn vrouw, die best tot gastvrouw van het jaar mag worden genoemd. Daarna nog een verleidelijke rondleiding door de keuken en het bijbehorende hotel gehad. In elk geval hebben we enorme zin van de zomer weer terug te komen en dan natuurlijk te blijven slapen. Een aanbeveling voor iedereen die van eten op het hoogste niveau houdt. Kortom een toplokatie zonder consessies.
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Onze dochter en schoonzoon waren er vorig jaar geweest, dus wij moesten er, op hun advies , ook aan geloven!
Wat een geweldige ervaring en als alles echt TOP is moet je ,wat betreft de cijfers, 3 tienen geven.
Vanaf ontvangst tot vertrek , de volgende dag , was alles uitmuntend.
Bij aankomst word je buiten al charmant opgewacht en ontvangen en tijdens het diner : we hebben genoten van een 8 gangen diner , we werden door charmante gastvrouw Claudia en haar enthousiaste medewerkers/sters deskundig en bijzonder prettig begeleid. We genoten tevens van een heerlijk bijpassend wijnarrangement dat deskundig werd begeleid door o.m. sommelier Koen van der Plas.
Onze kinderen hadden doorgegeven dat het onze trouwdag was en daar had men heel goed op ingespeeld: we werden namelijk verrast met een heerlijk chocolade taartje bij de koffie.
En als afsluiting van het feest een overnachting in een prachtig ingerichte hotelkamer ( er zijn er totaal 12).
s'morgens was het ontbijt ook helemaal " in stijl ".
Al met al dus een onvergetelijke ervaring!

Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Na onze zeer goede ervaring vorig jaar verheugen we ons om weer bij Inter Scaldes te mogen dineren en overnachten. We worden hartelijk ontvangen op de parkeerplaats, naar de prachtig gerenoveerde suite gebracht en nemen een paar uur later plaats aan een mooie tafel. Het team herkent ons nog van de vorige keer en dat geeft meteen een zeer prettig gevoel. De champagne en witte wijn worden ingeschonken, we kiezen voor het 8-gangen menu en de eerste amuses verschijnen meteen. Heerlijk!
Daarna volgt een prachtig menu met o.a. octopus, eendenlever, scheermessen, kaviaar, zeetong, haas, kaas, chocolade en nog veel meer. Mooie composities, kleuren, smaken en dit alles vergezeld van topwijnen. Daarna nog koffie met veel zoetigheid en een afzakkertje. We beleven een prachtige avond en voelen ons enorm in de watten gelegd. Inter Scaldes behoort terecht tot de top van ons land. Dank aan allen voor deze heerlijke verwendagen.
Jofie .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
We mochten 2e kerstdag en de dag daarna dineren en overnachten in Inter Scaldes, wellicht kostbaar maar een prachtig kerstcadeau. Hier weet het personeel incl. de eigenaren wat serviceverlening is. Een prachtige locatie in Kruiningen. Onze kamer was fantastisch van alle luxe en gemakken voorzien.2e kerstavond een 8 gangendiner en 27 december een aanvankelijk 6 gangendiner waar we zelf nog een gang aan toevoegde. Het was een feest dit te mogen meemaken en hier twee nachten te mogen logeren. Personeel is uitermate correct, gastvrij en vriendelijk, evenals als de chef en zijn (gast)vrouw. Service staat hier heel hoog in het vaandel. De diners waren fantastisch, heerlijk en zeer gevarieerd van smaak, evenals de bijpassende wijnen, waarbij de sommelier een uitgebreide toelichting gaf en weet waarover hij praat. Dit is voor ons de absolute top. Dank voor de gastvrijheid en service, waardoor onze kerstdagen onvergetelijk zijn geweest.
Sannadez .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Geen ster waard
Met hoge verwachting gingen wij hier eten, met een notering bovenaan in de lekker500 en 2 sterren zou dit een top restaurant moeten zijn. Wij kozen voor het 8 gangen menu met bijpassend wijnarrangement. De hele avond was een grote tegenvaller. In vergelijking met de andere sterren restaurants waar wij hebben gegeten stellen alle gerechten weinig voor, te simpel, klein en geen goede smaakcombinaties. De wijnen waren daarnaast slecht en smaakten goedkoop. Na de 5e gang hebben we aangegeven dat wijn het eten en de wijn onder de maat vonden. Hier werd niets mee gedaan, geen vraag wat we niet lekker vonden of wat anders zou kunnen, niets. Hierna liep de bediening en de gastvrouw de rest van de avond met een grote boog om ons heen. Erg onprofessioneel. Wat dan wel weer aansluit bij de kwaliteit van de bediening de rest van de avond. Na nog een slechte gang en dit gedrag hebben we besloten de laatste gangen niet af te wachten en zijn vetrokken. Kortom, geen aanrader om te gaan eten.
Xandra H.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
eens in het jaar zoeken wij met 8 mensen een sterrenrestaurant uit. Het liefst waar je in of in de buurt kunt blijven overnachten. Dit jaar Inter Scaldes. gezien de prijs verwacht je ook veel en dat is naar onze mening waar gemaakt. ik heb heerlijk gegeten en wat mij nog steeds bij staat is knolraap uit de oven. ja een eenvoudig gerecht zou je denken maar wat een heerlijke smaak en wat een originele wijze van opdienen. uiteraard oesters en vis want dat hoort ook bij een restaurant in Zeeland. Als je iets bijzonders te vieren hebt dan kan ik dit restaurant van harte aan bevelen.
Petervoosten .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Wat een mooie zaak kwa ambiance en uitstraling de omgeving straalt rust en weidse blikken op lijkt wel een sprookje zo mooi zeker als je uit de stad komt zoals wij.
binnen is het een ambiance uit duizende perfecte bediening .
hebben het 8 gangen menu genomen dit waren stuk voor stuk schilderijtjes en smaak bommen
wat werden onze smaakpapillen gestreeld en geprikkeld voor ons een van de beste zaken van nederland.
L V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Hartelijk ontvangen bij Interscaldes te Kruiningen. Wat opvalt is de prachtige locatie en dan zowel de omgeving als het restaurant zelf. Na een goed glas champagne aan tafel geschoven met een 7 gangen diner van de chef. Het eten is ronduit geweldig. Wat was dit een feestje. Mooi opgemaakte borden, goede porties, verrassende combinaties, heerlijke smaken en geuren en echt heel erg culinair gekookt. Een grote verrassing. Een avondvullend programma waar we van iedere minuut hebben genoten. Wij hebben er een wijn arrangement bij genomen en als je hier eet zou ik dat ook zeer sterk aanraden om het feestje compleet te maken.

Service is op en top verzorgd. Niets op aan te merken. Kennis van zaken, vriendelijk en vlot. Precies wat je verwacht bij een restaurant van deze allure.

Om het feest compleet te maken hebben wij gelogeerd in het hotel. Ook daar zijn we erg verrast. De kamers zijn waanzinnig luxe en mooi aangekleed. Over het ontbijt valt hier veel (negatief) te lezen maar ik ben het daar niet mee eens. Het ontbijt is juist prima verzorgd. Geen overdaad maar goede producten, kaas, ham, zalm, lekkere broodjes, fruit, muesli...allemaal van uitstekende kwaliteit. Ik heb dit liever dan een massa ontbijt en vindt het dan ook perfect passen in de setting van dit hotel/restaurant.
David B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Op zondag genoten van een achtgangen lunch met aansluitend een overnachting. Een geweldige ervaring. De ontvangst was allerhartelijkst, door zowel het personeel als door Claudia en Jannis Brevet. Als hoogtepunten van het menu noem ik de pulpo met lavendel, ui en granny smith, de eendenlever met vijgen, passievrucht en ui en het parelhoen met oester, bindsla, guave, schorrenkruid en parmezaan. Indrukwekkende smaakcombinaties en stuk voor stuk een lust voor het oog. Hulde voor de enthousiaste sommelier; de wijnkeuze bij de gerechten was uitstekend en in sommige gevallen zonder meer (positief) verrassend. Na ruim vier uur aangenaam tafelen is het heel plezierig om in een van de hotelkamers daarvan te bekomen. Van alle gemakken voorzien en sfeervol aangekleed. Het ontbijt was in orde, maar zoals eerder opgemerkt verwacht je daarvan op dit niveau toch nog wel iets meer. Een klein puntje van aandacht bij een verder heel mooie demonstratie van culinair vernuft en gastvrijheid.
B59110 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
eten erg fantasieloos. smaakbeleving matig. Geen hoogstaande keuken. Wijn ok. Bediening goed en persoonlijk. Decor erg ongezellig. Stonden na 7 gangen 1,5 uur later weer buiten. Vooral veel plezier gehad met elkaar omdat het zo ongelooflijk tegen viel.
Freerk W.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Vandaag met 3 personen lunch bij Inter Scaldes. Wat een belevenis! Mevrouw Brevet is een perfecte gastvrouw! Het 5 gangenmenu was een reis met alleen maar culinaire hoogtepunten. En alles zag er uit om direct op de foto te zetten (hetgeen onze tafelgenote dan ook steevast deed). Het enthousiasme van de bediening en de sommelier was aanstekelijk, de keuze van de wijnen van het wijnarrangement was perfect. De prijs er er naar, maar voor ons telt de smaak en de beleving. Die zijn perfect!
Gezelligheidmeteten .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Hier werden we echt verrast door de gerechten!!! Het "eitje" en "de parel", WAUW!!!!! De enige reden om geen 10 te geven is om deze "vrij" te hebben voor de eerste die ons compleet weg gaat blazen. Tot nu toe beste eten van Nederland. zoekende naar de 10....
Jackvanderputten .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
de bediening en de service was zeer goed. het menu viel tegen. Als één van de amuses een parmesan rolletje met avocado is armoede.
het gerecht met kreeft was ok( malse kreeft)
de eendenlever was eveneens OK.
het gerecht met makreel was sober en een 2 sterrenrestaurant onwaardig
de lamsfilet was bedroevend. er liep bloed uit het vlees, de begeleiding op het bord beneden alle peil.
het dessert was eveneens sober; weinig complexe handelingen.
ik geef voor eten een 5, omdat ik weet hoe hard er gewerkt wordt. maar dit is geen nummer 1 restaurant volgens de Lekker van afgelopen jaar
Maidenofmay .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Van de zomer weer eens bij Inter Scaldes gegeten. Zoals altijd zeer vriendelijke ontvangst en heerlijk eten. Eindelijk ontkwamen we eens aan de 'salade caprese' als amuse, wat fijn. We aten zes gangen, waarbij vooral het extra gerecht met kaviaar en het dessert eruit sprongen. De enige misser was, dat de dame van de bediening niet wist of een bepaalde kaas rauwmelks was. Als ik het echt wilde weten kon ze het gaan opzoeken. Dat wilde ik. Ze kwam na een paar minuten terug met de mededeling dat het wel of niet rauwmelks kon zijn. Daar schiet je natuurlijk niks mee op, als gast. Na het dessert wilden we eigenlijk naar bed maar we kregen de kans niet, want de tafel werd volgezet met de heerlijkste friandises. Toen toch maar koffie genomen...

Daarna overnacht in het hotel. De kamers zijn inmiddels gerenoveerd en dat is erg mooi geworden. Wel 5 (!) spinnen gevangen in de kamer. Ach ja, het ligt landelijk. Het ontbijt krijgen ze maar niet sterwaardig. Minibeetje jus d'orange, wéér die muesliprut. Wel lekkere broodjes en vlees enzo, maar van een tent met twee sterren verwacht ik toch iets meer.