Intenzo

Enschedesestraat 7 7551 EE Hengelo Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Intenzo

Jouw recensie over het restaurant Intenzo

kirsten E.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Heerlijk gegeten en goede bediening die weten waar ze het over hebben. Wel wat krap opgezet, tafels dicht bij elkaar. Verder top!
Rian C.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Bediening uitstekend (vriendelijk en gastvrij) maar tussen voorgerecht en hoofdgerecht zat meer dan een uur.
Amuse heel smakelijk, maar ook dit duurde ruim een half uur.

Goed gegeten maar bijna 3 uur zonder dessert...dat kan echt beter. Ook gemeld bij afrekenen, was de dame in kwestie zelf ook al opgevallen en had er ook melding van gemaakt bij de keuken, maar helaas was het toen al te laat.
Restaurant was half gevuld (was vroeger drukker op de vrijdag) dus daar kan het toch niet aan liggen zou je denken.

Verder toch wel teleurstellend dat je bijgerechten apart moet bestellen, bij het hoofdgerecht zit alleen een salade.

Conclusie: eten was prima maar er zijn wat verbeterpuntjes.
Renate D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Eten heerlijk, moesten wel erg lang wachten op onze gerechten.
Angelica M.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Heerlijk gegeten, en wij zijn heel kieskeurig. Tussen de gerechten zat best wat tijd en ik ben een ongeduldig persoon maar de sfeer en vooral het uitkijken naar het volgende heerlijke gerecht heeft ervoor gezorgd dat dit niet storend was. Absolute aanrader!!! Wij hebben het 6 gangen verrassingsmenu genomen. FANTASTISCH!!! Kan niet anders zeggen. 1 puntje van kritiek, we hadden de eend graag krokant gebakken gezien. Maar verder helemaal top, bediening jong maar weten absoluut waar ze het over hebben en weten hoe het moet.
S L T.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Vriendelijke bediening, goede wijnadvies, hoogwaardig eten. Erg tevreden.
Bas T.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Was lekker en gezellig gisteravond :)
Jorieke K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
We hebben een fantastische avond uit gehad! We hebben heerlijk gegeten in een aangenaam tempo. Het personeel heeft verstand van zaken en de bediening werkt met net zoveel passie en bevlogenheid als in de keuken. Dit proef je terug in de gerechten, je wordt echt een avond in de watten gelegd.
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Kwaliteit van de gerechten en de wijnen waren top, zeker in relatie met de prijs. Daarentegen moesten alle gasten dramatisch lang wachten.. Een uur tussen gerechten is voor dit type restaurant te lang.
Benjamin B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Al regelmatig wezen eten bij Intenzo. De laatste keer was nogal teleurstellend. Ongeveer een maand van tevoren en gereserveerd. Bij binnenkomt konden we plaatsnemen in de ijssalon. Nou ja zeg we komen niet voor de daghap. Mijn vrouw en ik waren er dan ook niet over te spreken. De bediening is jong er onervaren. Eten was goed. De wij vonden we echter niet passend bij de gerechten.
gerrit A.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Wij dachten een leuk avondje uit te kunnen bij intenzo. Helaas een grote teleurstelling. Bediening was bijzonder rommelig. Lijkt wel of er alleen maar studenten rond lopen? We vroegen om een lekkere fles wijn en de dame die ons hielp was zeer kundig vind de prijs bij het afrekenen kwam wel als mosterd na de maaltijd. Het eten was wel goed maar in een 4 gangen menu wel erg weinig. Prijs kwaliteit is absoluut niet in balans.
Kimberly V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Mijn vriend en ik hebben een fantastische avond gehad! De tafel was prachtig gedekt met rozenblaadjes en kaarsen. We hebben een verrassend 4 gangendiner gehad. Elke gang werd met zoveel aandacht prachtig gepresenteerd. We hebben super lekker gegeten en de sfeer in het restaurant was top! Zeker een aanrader!
Wout D.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Mijn vriendin en ik hebben hier gegeten en het was echt voortreffelijk! We zijn heel goed bedient en het belangrijkste, het eten was echt heerlijk! Echt boven mijn verwachtingen! Ik heb eigenlijk helemaal geen klachten!
Het was een romantisch diner in een restaurant die daar zeker de sfeer voor heeft. Ze hebben zelfs rozeblaadjes op onze tafel gelegd en extra kaartjes.
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Deze zaterdag met 6 personen bij Intenzo gegeten. Na onze vorige negatieve ervaring hebben we ons toch overlaten halen om het nog een keer te proberen. Laat ik het maar gelijk verklappen: prima gegeten met vlotte bediening en heerlijke wijnen.
Wij kiezen voor een 4 gangen verrassingsmenu en wachten nog even met de beslissing voor een dessert. We starten met een heerlijke frisse prosecco en nemen daarna bij de eerste 3 gangen de witte huiswijn (Savignon Blanc). Een prima licht droge wijn met een klein zuurtje op het eind. Bij het hoofgerecht een italiaanse rode wijn waarvan de Negroamaro druif het hoofdbestanddeel is.
Na de prosecco volgen achtereenvolgens de eerste gang: Een plankje met Gegrilde Tonijn met Gegrilde Knolselderij welke werkelijk heerlijk smaakte. Daarna een schaaltje (een beetje onhandig) met een Ravioli van bospaddenstoelen met schuim van knolselderij (wel ok maar niet bijzonder) en een schaaltje met Zwaardvisfilet met gemarineerde pompoen overdekt met rookschuim. De verrassende pompoen kan het hier niet goed maken: smakeloze vis en een muffe niet naar rook smakende schuim. Gelukkig maakt het hoofdgerecht het meer dan goed: Een Herten- en Wildzwijnbiefstuk met truffeljus (met chocolade) en groene gemengde salade. Heerlijk mals bereid en voortreffelijk van smaak. Hierna is er nog plek voor een dessert een mix van vanille-ijs, sinaasappel-bavarois, chocolade salami met amandel, en gemarineerde biet op een plankje. Een heerlijke combinatie.
Al met al een prima avond maar is het toch even schrikken van de prijs. Deze blijft niet in verhouding tot het gebodene. De smaak en opmaak is overeenkomstig de prijs maar de hoeveelheid laat daarbij een steekje vallen. Maar de, na het dessert, aangeboden halve fles Limoncello van het huis maak ook dat nog een beetje goed.
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Deze stond al een tijdje op ons lijstje maar aangezien wij in Gouda wonen, is het niet echt naast de deur. Tijdens een vakantie in Groenlo besloten om met de kids hierheen te rijden. Nou, we zijn zeker niet teleurgesteld!!
De kinderen werden heel leuk benaderd; mee in de keuken om zelf hun pizza in de oven te schuiven.
Wij kwamen speciaal voor de pasta parmiggiano. Hij was zalig. Ook lekkere wijn en de vleesgerechten waren heerlijk. Zeer ruime keuze uit desserts en na een glas limoncello konden ze ons bijna naar buiten rollen.
Jammer dat het voor ons zover weg is, maar ik kan het iedereen aanbevelen!
lucy S.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Eten bij Intenzo is altijd een feest! Het personeel geeft me altijd het gevoel of ik bij oude vrienden op bezoek kom, heel welkom.
Voor wanneer je durft, geef aan het personeel door dat je een 3 of 4 gangen diner wilt en laat je door hen verrassen. Ik ben nog nooit teleurgesteld. De borden zien er altijd uit om door een ringetje te halen, de opmaak is prachtig. De smaken zijn goed op elkaar afgestemd en de kwaliteit van het gebodene is altijd de moeite waard. Er is een enorme hoeveelheid aan wijnen, personeel weet goed wat erbij past. Mocht je de wijn toch niet zo prettig vinden dan zijn er altijd alternatieven. Over de toetjes kan ik alleen maar schrijven dat ik me een aantal keren zo heb verlekkerd dat ik na afloop buikpijn kreeg omdat het zo lekker was en ik toch meer heb gegeten dan ik van plan was ;-)
Eindje .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
We waren een nachtje in Hengelo en we hadden 's middags hier al een drankje genomen en we zagen de kaart en we zeiden meteen tegen elkaar. Hier gaan wij vanavond eten. Nou dat is niet tegengevallen. We namen het verrassingsmenu. Het was echt heerlijk. Alles was even lekker en we namen er bijpassende wijnen bij. De wijn zat ook in prachtige glazen met het teken van Sicilië erop. We hebben meteen 2 van die glazen gekocht aangezien we gek zijn op Sicilië. Al met al een aanrader!
Dkoala T.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Heerlijk gegeten! We begonnen met combinatie bruschetta's en hadden als hoofdgerecht Frutti di mare en Spaghetti Parmigiano. De smaken waren goed, maar de porties toch vrij klein (vooral de frutti di mare) voor het geld wat je neertelt.

De sfeer en bediening maakte het wel goed!
oag .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
De ambiance is erg smaakvol bij Intenzo tenminste als je buiten op het terras onder de platanen kunt zitten en eten, binnen oogt het wat killetjes en klein. De service was naar behoren alhoewel de bediening wel erg vrij overkwam naar de gasten toe. We hadden gekozen voor een a la carte menu en een verrassingsmenu. Hier viel erg op dat het verrassingsmenu best wel leek op het bestelde a la carte menu en het gevoel had dat de "left overs" in het verrassingsmenu waren gestopt. De porties waren enorm klein en de prijs toch echt aan de behoorlijk hoge kant. Hierdoor hadden we niet echt het gevoel dat de prijs/kwaliteit verhouding goed met elkaar overeen kwam. Aan de tafel naast ons hoorden we dezelfde opmerkingen voor bij komen. Dat is wel een punt van aandacht voor dit restaurant. Wij zullen hierdoor het restaurant niet direct aanraden. Toch wel voldoendes gegeven omdat de maaltijd wel smakelijk was.
abrunink .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Wij gaan regelmatig met relaties lunchen bij Intenzo. Ik vind de sfeer echt fantastisch. Wat een gastheerschap! Voel me altijd helemaal in de watten gelegd. Elke keer adviseert de gastheer een andere overheerlijke wijn. Ik heb van alles al uitgeprobeerd: Intenzo burger, diverse salades en broodjes. Allemaal overheerlijk! In de zomer vind ik het helemaal genieten in de prachtige tuin.

P.S. wel jammer dat je 's middags bij de lunch niet meer de olijfjes als voorafje krijgt. Daar kon ik me altijd wel op verheugen. Ik haal regelmatig olijfjes bij speciaalzaken, maar bij Intenzo hebben ze echt de allerlekkerste olijven.
CSM .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Meerdere malen hier gegeten, altijd goed en van hoog niveau. Wij kozen voor de proeverij van antipasti, deze was oke. Vroeger werd de proeverij geserveerd op een mooie etagere, nu werden er plankjes / borden met gerechten op tafel gezet. Ondanks het feit dat ik de gedachtengang (wel Italiaans) begrijp, was het in mijn ogen toch wat karig voor EURO 14,50 per persoon. Het oog wil ook wat ;-)

De hoofdgerechten zonder meer voortreffelijk.

Wijn was goed, ook goed geprijsd (rond 4,5 / 5,00 per glas). Kelner werkt er al lang en is af en toe net te amicaal, maar niet heel erg storend. Wij komen zeker terug, maar dat wisten we al, zijn hier zelden teleurgesteld vertrokken!