Intenzo

Meer informatie over restaurant Intenzo

• Terras
Kimberly V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Mijn vriend en ik hebben een fantastische avond gehad! De tafel was prachtig gedekt met rozenblaadjes en kaarsen. We hebben een verrassend 4 gangendiner gehad. Elke gang werd met zoveel aandacht prachtig gepresenteerd. We hebben super lekker gegeten en de sfeer in het restaurant was top! Zeker een aanrader!
Wout D.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Mijn vriendin en ik hebben hier gegeten en het was echt voortreffelijk! We zijn heel goed bedient en het belangrijkste, het eten was echt heerlijk! Echt boven mijn verwachtingen! Ik heb eigenlijk helemaal geen klachten!
Het was een romantisch diner in een restaurant die daar zeker de sfeer voor heeft. Ze hebben zelfs rozeblaadjes op onze tafel gelegd en extra kaartjes.
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Deze zaterdag met 6 personen bij Intenzo gegeten. Na onze vorige negatieve ervaring hebben we ons toch overlaten halen om het nog een keer te proberen. Laat ik het maar gelijk verklappen: prima gegeten met vlotte bediening en heerlijke wijnen.
Wij kiezen voor een 4 gangen verrassingsmenu en wachten nog even met de beslissing voor een dessert. We starten met een heerlijke frisse prosecco en nemen daarna bij de eerste 3 gangen de witte huiswijn (Savignon Blanc). Een prima licht droge wijn met een klein zuurtje op het eind. Bij het hoofgerecht een italiaanse rode wijn waarvan de Negroamaro druif het hoofdbestanddeel is.
Na de prosecco volgen achtereenvolgens de eerste gang: Een plankje met Gegrilde Tonijn met Gegrilde Knolselderij welke werkelijk heerlijk smaakte. Daarna een schaaltje (een beetje onhandig) met een Ravioli van bospaddenstoelen met schuim van knolselderij (wel ok maar niet bijzonder) en een schaaltje met Zwaardvisfilet met gemarineerde pompoen overdekt met rookschuim. De verrassende pompoen kan het hier niet goed maken: smakeloze vis en een muffe niet naar rook smakende schuim. Gelukkig maakt het hoofdgerecht het meer dan goed: Een Herten- en Wildzwijnbiefstuk met truffeljus (met chocolade) en groene gemengde salade. Heerlijk mals bereid en voortreffelijk van smaak. Hierna is er nog plek voor een dessert een mix van vanille-ijs, sinaasappel-bavarois, chocolade salami met amandel, en gemarineerde biet op een plankje. Een heerlijke combinatie.
Al met al een prima avond maar is het toch even schrikken van de prijs. Deze blijft niet in verhouding tot het gebodene. De smaak en opmaak is overeenkomstig de prijs maar de hoeveelheid laat daarbij een steekje vallen. Maar de, na het dessert, aangeboden halve fles Limoncello van het huis maak ook dat nog een beetje goed.
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Deze stond al een tijdje op ons lijstje maar aangezien wij in Gouda wonen, is het niet echt naast de deur. Tijdens een vakantie in Groenlo besloten om met de kids hierheen te rijden. Nou, we zijn zeker niet teleurgesteld!!
De kinderen werden heel leuk benaderd; mee in de keuken om zelf hun pizza in de oven te schuiven.
Wij kwamen speciaal voor de pasta parmiggiano. Hij was zalig. Ook lekkere wijn en de vleesgerechten waren heerlijk. Zeer ruime keuze uit desserts en na een glas limoncello konden ze ons bijna naar buiten rollen.
Jammer dat het voor ons zover weg is, maar ik kan het iedereen aanbevelen!
Lucy S.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Eten bij Intenzo is altijd een feest! Het personeel geeft me altijd het gevoel of ik bij oude vrienden op bezoek kom, heel welkom.
Voor wanneer je durft, geef aan het personeel door dat je een 3 of 4 gangen diner wilt en laat je door hen verrassen. Ik ben nog nooit teleurgesteld. De borden zien er altijd uit om door een ringetje te halen, de opmaak is prachtig. De smaken zijn goed op elkaar afgestemd en de kwaliteit van het gebodene is altijd de moeite waard. Er is een enorme hoeveelheid aan wijnen, personeel weet goed wat erbij past. Mocht je de wijn toch niet zo prettig vinden dan zijn er altijd alternatieven. Over de toetjes kan ik alleen maar schrijven dat ik me een aantal keren zo heb verlekkerd dat ik na afloop buikpijn kreeg omdat het zo lekker was en ik toch meer heb gegeten dan ik van plan was ;-)
Eindje .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
We waren een nachtje in Hengelo en we hadden 's middags hier al een drankje genomen en we zagen de kaart en we zeiden meteen tegen elkaar. Hier gaan wij vanavond eten. Nou dat is niet tegengevallen. We namen het verrassingsmenu. Het was echt heerlijk. Alles was even lekker en we namen er bijpassende wijnen bij. De wijn zat ook in prachtige glazen met het teken van Sicilië erop. We hebben meteen 2 van die glazen gekocht aangezien we gek zijn op Sicilië. Al met al een aanrader!
Dkoala .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Heerlijk gegeten! We begonnen met combinatie bruschetta's en hadden als hoofdgerecht Frutti di mare en Spaghetti Parmigiano. De smaken waren goed, maar de porties toch vrij klein (vooral de frutti di mare) voor het geld wat je neertelt.

De sfeer en bediening maakte het wel goed!
Oag .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
De ambiance is erg smaakvol bij Intenzo tenminste als je buiten op het terras onder de platanen kunt zitten en eten, binnen oogt het wat killetjes en klein. De service was naar behoren alhoewel de bediening wel erg vrij overkwam naar de gasten toe. We hadden gekozen voor een a la carte menu en een verrassingsmenu. Hier viel erg op dat het verrassingsmenu best wel leek op het bestelde a la carte menu en het gevoel had dat de "left overs" in het verrassingsmenu waren gestopt. De porties waren enorm klein en de prijs toch echt aan de behoorlijk hoge kant. Hierdoor hadden we niet echt het gevoel dat de prijs/kwaliteit verhouding goed met elkaar overeen kwam. Aan de tafel naast ons hoorden we dezelfde opmerkingen voor bij komen. Dat is wel een punt van aandacht voor dit restaurant. Wij zullen hierdoor het restaurant niet direct aanraden. Toch wel voldoendes gegeven omdat de maaltijd wel smakelijk was.
Abrunink .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Wij gaan regelmatig met relaties lunchen bij Intenzo. Ik vind de sfeer echt fantastisch. Wat een gastheerschap! Voel me altijd helemaal in de watten gelegd. Elke keer adviseert de gastheer een andere overheerlijke wijn. Ik heb van alles al uitgeprobeerd: Intenzo burger, diverse salades en broodjes. Allemaal overheerlijk! In de zomer vind ik het helemaal genieten in de prachtige tuin.

P.S. wel jammer dat je 's middags bij de lunch niet meer de olijfjes als voorafje krijgt. Daar kon ik me altijd wel op verheugen. Ik haal regelmatig olijfjes bij speciaalzaken, maar bij Intenzo hebben ze echt de allerlekkerste olijven.
CSM .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Meerdere malen hier gegeten, altijd goed en van hoog niveau. Wij kozen voor de proeverij van antipasti, deze was oke. Vroeger werd de proeverij geserveerd op een mooie etagere, nu werden er plankjes / borden met gerechten op tafel gezet. Ondanks het feit dat ik de gedachtengang (wel Italiaans) begrijp, was het in mijn ogen toch wat karig voor EURO 14,50 per persoon. Het oog wil ook wat ;-)

De hoofdgerechten zonder meer voortreffelijk.

Wijn was goed, ook goed geprijsd (rond 4,5 / 5,00 per glas). Kelner werkt er al lang en is af en toe net te amicaal, maar niet heel erg storend. Wij komen zeker terug, maar dat wisten we al, zijn hier zelden teleurgesteld vertrokken!
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Vandaag met z’n tweeën bij Intenzo gegeten. Ondanks dat we al een week eerder een tafel hadden besproken was er een tafel voor ons gedekt in het voorste (krappe) gedeelte van het restaurant. Zoals gezegd erg krap, met de tafeltjes ongeveer 30 centimeter van elkaar zodat een ober er niet door kan zonder dat er iemand moet verschuiven. Zonder te vragen ging de serveerster er van uit dat we kwamen voor het weekmenu?? en begon dit op te ratelen. Toen wij aangeven daar niet voor te komen maar graag iets als een verrassingsmenu wilden moest ze dat navragen. Eenmaal terug ging ze er weer vanuit dat we drie gangen wilden. Toen we vroegen welke opties er nog meer waren moest er weer gevraagd worden. Zonder ook maar een menukaart te hebben gezien!!! hebben we maar een 4 gangen verrassingsmenu besteld.
Wat we precies gegeten hebben weet ik niet meer maar er was op alles, op het voorgerecht na (een heerlijke selectie van een tiental gerechtjes) iets aan te merken. Vooral het hoofdgerecht, een combinatie van vlees en vis, viel bitter tegen. Het vlees was erg zout, vis niet helemaal gaar en met graten en behalve een kleine salade was er geen garnituur te bekennen. Ik kan niet anders zeggen dat de wijn ons prima smaakte maar voor € 7.50 per glas mag dat ook wel.
De jongeman die ons later bediende heeft ons op een gegeven een tafeltje aangeboden in het achterdeel van het restaurant en dat maakte de avond weer een beetje goed (meer ruimte en privacy).
Een restaurant waar wij niet snel meer zullen komen; belachelijke bediening in het begin, voorin tafels veel te dicht op elkaar, slechte prijs kwaliteit verhouding, € 7.50 voor een glas wijn vinden we absurd en als kers op de taart een hond(je) op een kinderstoel naast je tafel vinden wij echt ongehoord!!!
Peter N.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Met ons vieren, mijn zus, zwager en mijn vrouw bij Intenzo gegeten. Het is een regelrechte belevenis geworden. Wij hebben ons 3.5 uur laten verwennen met heerlijke voorgerechten, wijn, hoofdgerecht en nagerechten en de invulling daarvan bij Intenzo gelaten. Wij hebben genoten. Onder andere een van de hoogtepunten de geflambeerde parmezaanse kaas met de spagetti, te gek en heerlijk. Zeer vriendelijk en attent personeel. Al met al een aanrader, hier komen we nog eens weer. De prijs past bij het gebodene. Nog een pluspunt de aankleding van de zaak, modern en gelukkig niet de cliche aankleding van een standaard Italiaan. Klein minpuntje in het smalle gedeelte bevinden de tafeltjes met de gasten zich te dicht bij elkaar, maar verder top.
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2014
Erg lekker gegeten met een paar klanten.
Service was okee, maar een beetje chaotisch.
Decor is modern maar dat het een onderdeel is van een ijssalon doet wat afbreuk aan het geheel.
Conny Z.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Het was heerlijk vertoeven op het verwarmde terras. Ik heb genoten van het lunchgerecht. Verse ingrediënten, goed van smaak. Het personeel is vriendelijk en werkt snel. Als ik ooit in de buurt ben, kom ik graag een keer dineren in het sfeervolle restaurant. Een aanrader!!!
KarstR .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2014
Prima gegeten bij Intenzo. We hebben het verrassingsmenu genomen en daar geen spijt van gehad. Het voorgerecht was meer dan prima en al bijna voldoende om de buiken te vullen. Ook worden de wijnglazen goed gevuld. Daar kunnen veel restaurants wat van leren. En dat is prettig want men schenkt hier prima wijnen. Het tussengerecht bestond uit twee pasta's. De ravioli met bleekselderij en gamba was erg lekker. De spaghetti met bloedworst en jus mistte helaas wat vochtigheid waardoor deze iets te droog was.

De Black Angus steak die werd geserveerd als hoofdgerecht was de eerste keer helaas well done. De tweede was precies goed. Als excuus werd de hele tafel getrakteerd op koffie met limonicello. Prima service!!

Ik kom niet vaak in Hengelo maar dit was zeker voor herhaling vatbaar. Correcte prijs/kwaliteit en dus een aanrader.
Proever2508 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Afgelopen zaterdag met de familie gegeten bij Intenzo, een zeer geslaagd avondje. Op aanraden van de bediening zijn we als groep gegaan voor het verrassingsmenu, waarbij we van een amuse mochten genieten, vervolgens verschillende antipasti kregen, aansluitend werden twee verschillende pasta's geserveerd en vervolgens werd de door ons individueel gemaakte keuze voor vlees of vis opgediend. Bij de keuze voor dit menu konden we onze voorkeuren en wensen aangeven.
Absoluut een aanrader! We hebben genoten van het lekkere eten, waarbij de geflambeerde parmezaanse kaas met spaghetti absoluut voor herhaling vatbaar is. Snelle, vriendelijke bediening.
Twee kleine minpuntjes vielen op, namelijk de beperkte ruimte tussen de tafels en de enigszins onhandig verschuifbare stoelen, en bij binnenkomst werd onze jas netjes aangepakt, maar bij vertrek werd daar niet meer aan gedacht. Desalniettemin komen wij hier graag terug en dat gaat absoluut binnenkort nog wel een keer gebeuren.
RonPel .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Heerlijk authentiek Italiaans restaurant. Super bediening en heerlijk eten. Niet goedkoop, maar super lekker. Echte aanrader: de pasta geserveerd in de originele Parmezaanse kaas, geflambeerd en daarna uit de holle kaas opgediend. Ook de proeverij van voorgerechten is heerlijk. Jammer dat het restaurant gedeelte binnen zo smal is. Je zit daardoor erg dicht op elkaar.
Geertje V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Vanavond heerlijk gegeten met z'n 2-en, we hadden het verrassingsmenu. We hebben hier van genoten! Het vlees was super mals. Alle gangen waren goed verdeeld over de avond. De aankleding van het restaurant hartstikke leuk, zwart-wit foto's.
Johanna54 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2014
Prosecco om mee te beginnen. Waarbij we heerlijke gemarineerde groene en zwarte olijven kregen.

Als amuse een soepje van tomaat en watermeloen dat me niet zo kon bekoren, wel knap dat de smaken van beide ingrediënten goed te proeven waren.

Omdat we allebei nog moesten rijden hebben we het bij de prosecco gelaten en verder plat water bij de gerechten gedronken.

Het voorgerecht voor allebei: Antipasto misto al gusto dello chef
Proeverij van Italiaanse heerlijkheden zo verteld de kaart.
Een zestal schaaltjes kwam op tafel, helaas koud en warm tegelijk, dat was jammer en zul in Italië niet snel zo zien. Daardoor begonnen we verplicht, anders wordt het koud, met de warme gerechten en dat is jammer, ze waren heerlijk, stuk voor stuk. Vis met een tomatentapenade, een Siciliaans worstje met venkel, een involtini van kalfsvlees met een terrine-achtige vulling en gegrilde groenten.
De koude antipasto, een schaaltje met parmaham, bressaola en mortadella, dan één met zongedroogde tomaten en nog één die me ontschoten is. Allemaal gewoon goed.
Zo jammer dat men deze gang niet in tweeën serveert.

Ons hoofdgerecht: Gamberoni all’aglio, olio e peperoncino
Gebakken grote garnalen in knoflook-peper-olie.

Op een mooi warm bord zeven grote garnalen, die reeds grotendeels van hun jasje waren ontdaan, een keuze die we kregen. Prima gegaarde garnalen met een heerlijke kruidige olie.
Erbij rauwkost, waarom toch altijd zoete dressing, en als extra bijlage frieten met een truffelmayonaise.

Hier wordt goed gekookt, de bediening was correct en attent, het is dat het niet in de buurt is, maar kom ik weer in Hengelo, dan wordt het Intenzo.

Donato S.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Ook voor lunch kun je hier terecht. Heerlijke carpaccio. Prachtig fijn gesneden, heerlijk van smaak waar je mes vrolijk doorheen snijd. Alle losse producten op het bord waren met zorg bereid zelf de kleine pijnboompitten. Het geheel smaakte heerlijk samen met een heerlijke witte wijn. Niet alleen voor dineren kun je hier heerlijk in de tuin genieten van verse producten maar ook voor een lunch