Instock

Czaar Peterstraat 21 1018 NW Amsterdam Nederland Kaart
31-203635765

Over het restaurant Instock

Bij Instock restaurant Amsterdam creëren onze koks de heerlijkste gerechten met onverkochte producten uit de supermarkt. Er is dus geen uitgebreid keuzemenu, wat betekent dat je de gerechten gewoon op je af kan laten komen. Zo wordt een bruine banaan bijvoorbeeld bananenijs en een vierkante spruit ineens kimchi voor bij je burger! Eet je geen vlees of vis? Geen probleem: we hebben altijd een vegetarische optie. Ook kun je altijd van tevoren andere dieetwensen aangeven; onze koks houden hier graag rekening mee. Iedere zaterdag is er live muziek! Betalen kan met pin of creditcard.

Meer informatie over restaurant Instock

Tram 10 (halte Eerste Coehoornstraat) stopt bij ons voor de deur! Je kunt ook bus 22 nemen, halte Oostenburgergracht.
  • : Parkeer in de buurt of bij parkeergarage Oostenburgereiland. Daarvandaan is het zeven minuten lopen.

Maandag t/m zondag van 8:30 - 23:00 uur

Jouw recensie over het restaurant Instock

Lieke H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
De gerechten waren prima. De variëteit in keuze ook.
Het personeel was heel vriendelijk en servicegericht. Ik kom uit op "redelijk" doordat ik geen vaste bediening had, ik vermoed dat we daardoor te lang op 1 van de volgende gerechten moesten wachten (het overzicht was er niet).
Ik ben gevoelig voor muziek : het droeg niet bij aan de sfeer, was eerder een soort lawaaiig behang. Jammer.
Mike S.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Nadat we ons hadden gemeld werd gezegd dat we 1 van de 3 vieze tafeltjes mochten uitzoeken. Na een kwartier werden we vervolgens pas opgemerkt met de suggestie de karaf water aan te vullen, die niet van ons was.

We bestelden het vier gangen menu met wijn arrangement. Het arrangement was niet echt bekend en werd duidelijk ter plekke verzonnen. We hebben maar twee wijntjes gehad, de rest was vergeten.

Het restaurant kon duidelijk de drukte niet aan en had last van de landelijke pinstoring.

We hebben uiteindelijk betaald wat we hebben gehad, dus twee wijntjes pp. Dat was in hun ogen een tegemoetkoming.
Martien H.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
Vriendelijke ontvangst en het bijzonder karakter van dit restaurant wordt duidelijk uitgelegd. De gerechten worden mooi opgediend.
Claire V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Sympathiek concept, dat was de reden om bij Instock te gaan eten. Het eten was echter teleurstellend, leuke ideeen, maar niet smakelijk, en zeker niet voldoende. Gerechten op de kaart waren 8,50, soms nog met een supplement van 2,95. Na 4 gerechten gegeten te hebben, was ik niet voldaan (en ik ben kleine eter). Thuis nog maar een boterham gegeten:(
Kasper .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
1 serveerster (rood haar), erg professioneel, veel verstand van zaken, gerechten en het concept. Andere twee, lagen daar ver beneden.

Jammer dat het concept geen krijtbord meer heeft, maar een vaste kaart.
Silvia V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Sympathiek concept om voedselverspilling tegen te gaan! Ik had de proeverij van de chef voor de lunch. Persoonlijk vond ik de smaken niet heel bijzonder maar het was wel een leuke gevarieerde mix van allerlei hapjes zoals een wafel, yoghurt, soepje, makreel en toast. Aardig meisje in de bediening en gezellige inrichting en sfeer.
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Geweldige plek met dito concept. Hier wordt spannend en eigenwijs gekookt met heerlijk resultaat. Vriendelijke en behulpzame bediening, goede sfeer. Kortom: gaan!
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Top!
Ton W.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Concept van Instock is heel leuk en wordt ook leuk toegepast. De kwaliteit van het eten was helaas nogal wisselend. De Boemkool en thirsty tomatoes waren lekker, maar andere gerechten waren vooral wat grof.
Hi Ton, Bedankt voor je recensie helaas heeft het eten je niet verrast. Ons keuzemenu zal over een onbepaalde tijd veranderen en dan hopen we dat er gerechten tussen zitten die u meer kunt waarderen. Hopelijk tot snel want we ontvangen u heel graag.
kristel V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Super concept en heel mooi uitgewerkt en goed uitgedragen. Het ziet er mooi uit, vriendelijk personeel en lekker eten. Voorbeeld voor veel horeca gelegenheden!
Hi Kristel, bedankt voor je mooie recensie en hopelijk mogen we je snel weer ontvangen in ons restaurant!
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Eerste keer hier gegeten, terecht gekomen ivm gedachte voedsel 2e kans, erg goed bevallen, super vriendelijke en attente bediening, aanrader.
Bedankt voor je recensie en hopelijk tot snel!
Ella V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
leuk om te merken dat het concept inmiddels door ontwikkeld is met wel een mogelijkheid tot keuze uit 8 verschillende gerechten
Hi Ella, bedankt voor je recensie. Ook leuk om te lezen dat u bijdraagt aan de ontwikkeling van ons concept door vaker langs te komen. Hopelijk weer tot snel!
Tara M.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Echt een aanrader! Bijzondere gerechten, heel origineel en ontzettend lekker. Bediening heel goed en vriendelijk ook. Zou het aan iedereen aanraden
Hi Tara, super bedankt voor je lieve woorden. We ontvangen je graag nog een keer!
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Uitstekend gegeten met zes personen. Ludieke erg smaakvolle gerechten. Prima kwaliteit en bediening. Echt een aanrader. Heerlijk op het rustige terras buiten kunnen eten. Van ons verdienen ze een ster!
Hi Vincent! Bedankt voor je lovende reactie en we ontvangen jullie heel graag nog een keer!
Frank M.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Het restaurant is overgegaan op een vaste kaart met een keuze uit een aantal opvallende gerechten. De keuze is echter beperkt en met name de groentegerechten zijn 'veel van hetzelfde', en daardoor wat saai, helaas. Dat kan uiteraard gelegen hebben aan de avond waarop er wel erg veel ingelegde wortels langskwamen en onze wat onhandige keuze voor gerechten. Het blijft echter een sympathieke zaak met een fijne en gedreven bediening
Beste Frank,
Bedankt voor je recensie. Helaas hebben jullie onze nieuwe menukaart niet als verassend ervaren. Echter veranderen we deze menu kaart weer na een aantal maanden, wie weet zitten er dan gerechten tussen die u wel kunnen verassen. Hopelijk tot ziens!
Dominique B.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
Mooi concept, goede service, fijne inrichting, heerlijk eten!

De recensie moet op zijn minst 120 tekens bevatten. De recensie moet op zijn minst 120 tekens bevatten.
Bedankt voor de lovende woorden en het mooie cijfer!
psvanvliet V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Verrassende gerechtjes die bijdragen aan een goed doel. Bij binnenkomst meteen duidelijk verteld wat de doelstelling van het restaurant is ( tegengaan van verspilling van voedsel) en op een creatieve manier met producten omgaan. Dit levert dan ook verassende hapjes op. De hoeveelheden zijn niet ruim, dus is het aan te bevelen om de lekkere huisgemaakte friet er bij te bestellen. Kortom de sfeer van feel good
Bedankt voor uw recensie we zijn blij te horen dat u een prettige avond heeft gehad bij ons! Hopelijk tot snel
Willem K.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Op de warmste dag in April ooit gemeten reed ik langs met de tram. Impulsief stapte ik uit omdat ik me vaag de sympathieke formule van het restaurant herinnerde, die ik ooit had gelezen. Natuurlijk buiten gaan zitten, op ruim en gaandeweg goed bezocht terras aan rustige straat, geen dreinende of dreunende 'muziek' gelukkig. Ik beperkte me tot het hoofdgerecht, dat vandaag 'cod' heette: kabeljauw dus? Neen, het bleek een "lekkerbekje", maar waarvan dat was gemaakt (heek, pollak, schelvis of pangasius - allemaal mogelijk tegenwoordig) werd in het midden gelaten. Best lekker, en duidelijk warm. Dat was met het assortiment groentes wat anders: vooral winterwortel, deels als mousse geserveerd, (te) overheersend naast wat (bloem)kool en ingelegde radijsjes (die waren een goede verrassing!). Ik kreeg de indruk dat de groentes te lang hadden moeten wachten en dus teveel waren afgekoeld tot het 'lekkerbekje' was gefrituurd. Dat was lekker warm, maar weer iets te lang verhit, zodat de vis een beetje vezelig was geworden. De warme frites erbij zagen er onappetijtelijk bruinig uit, leken 'gerecycled' en waren met hun € 4,- dus te duur naar mijn gevoel. (Het hoofdgerecht bleek duurder dan hierboven vermeld als 13,75). Al met al best eetbaar, maar niet echt goed. Gelukkig was er lekker 'Hemelswater' en vriendelijke bediening in prachtig weer.
Ha Willem,

Bedankt voor uw tot in detail beschreven recensie. Tot onze spijt heeft ons hoofdgerecht destijds u niet verrast. We raden aan om gauw nog een keer bij Instock langs te komen omdat wij tegenwoordig een keuzemenu hebben samengesteld en de smaken van het eten hierdoor beter tot zijn recht komen!
Wie weet tot snel wij zetten alvast het Hemelswater koud ;)
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Het concept is erg goed (tegengaan van voedselverspilling). Leuk dat het concept ook wordt toegelicht aan tafel. De uitwerking in de gerechten viel (dit keer) een beetje tegen, vooral de salade met (oude) croissant gedoopt in karnemelk en toetje van gefermenteerde appel vonden we niet zo geslaagd. Maar het was wel een leuke beleving om eens iets anders op je bord te krijgen. Verder erg leuke avond gehad door goede sfeer, leuke inrichting en ambiance en heel aardig personeel. Nog 1 minpuntje; akoestiek is slecht, zeker als met een groep eet, is lastig elkaar te verstaan.
Hi Simone,

Bedankt voor je recensie!
We hebben een nieuwe menu kaart sinds kort.
Kom gauw nog een keertje eten, dan overtreffen we je verwachting wat betreft het eten!
Jasper V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Ik was er wel eens eerder geweest, maar In Stock blijft een mooi concept! We werden vriendelijk ontvangen en ondanks dat we ietwat lang moesten wachten voor we geholpen werden, was het prima. Het eten was heerlijk en origineel, we hebben lekker buiten op het terras gezeten ivm mooi weer. En we hebben de uitwerking van het concept "voedselverspilling op de kaart zetten" nog eens bewonderd.
Hi Jasper,
Bedankt voor je recensie!
Leuk om te horen dat je ons meermaals hebt gevonden.
Hopelijk weer tot snel!