Instock

Czaar Peterstraat 21 1018 NW Amsterdam Nederland Kaart
31-203635765

Over het restaurant Instock

InStock

Instock is het eerste restaurant in Nederland dat voedselverspilling prominent op de kaart zet. De chefkoks van Instock koken met “de oogst van de dag”; eten dat anders ons bord niet had gehaald. ’s Ochtends gaat het ‘food rescue team’ van Instock met een elektrische wagen langs Amsterdamse supermarkten om eten op te halen voor het diner van die avond. Deze producten zijn overigens nooit over de datum heen; het gaat om bijvoorbeeld brood van een dag oud of een net sinaasappelen waar één slechte in zit, maar de rest nog goed is. Bij Instock worden de gasten verrast met een steeds wisselend menu met inventieve en lekkere gerechten tegen een aantrekkelijke prijs.

Voor ontbijt of lunch kun je hier elke dag binnenlopen, ze hebben altijd lekkere gerechten voor je op het menu!

Meer informatie over restaurant Instock

Tram 10 (halte Eerste Coehoornstraat) stopt bij ons voor de deur! Je kunt ook bus 22 nemen, halte Oostenburgergracht.
  • : Parkeer in de buurt of bij parkeergarage Oostenburgereiland. Daarvandaan is het zeven minuten lopen.

Maandag t/m zondag van 8:30 - 23:00 uur

Hubertine B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Instock is een van mijn favoriete plekken in Amsterdam. Enorm lekker eten, leuke sfeer (mooi dat nieuwe pand!!) en hele fijne bediening. En een prachtig concept om voedselverspilling tegen te gaan. Don't hesitate, hier moet je een keer gegeten hebben!
Florence3188 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk gegeten, heel goed dat er een restaurant bestaat waar na wordt gedacht over voedselverspilling. Ze gaan creatief om met de producten die ze krijgen, de gerechten werden namelijk ook mooi gepresenteerd.
Bertil_Leussink .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Een restaurant met een bijzonder concept: het redden van voedsel (voornamelijke onbewerkt groente en fruit) dat anders in de kliko van de supermarkt zou zijn beland. We hebben er een gezellige avond doorgebracht met ons zessen. De maaltijd was bijzonder gevarieerd.
Philip D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Het eten was superlekker en werd door de vriendelijke bediening aan tafel gebracht! De porties mochten wel nét iets groter zijn.
Tonny R.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Sympathiek concept. Het eten was lekker. Vriendelijk bediening die goede uitleg gaf over de gerechten.
Enige minpuntje was dat de tafeltjes heel dicht naast elkaar stonden (waardoor de buren aan één kant heel nadrukkelijk aanwezig waren)
M V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Leuk restaurant, aardige medewerkers en lekkere en aparte gerechten. Uitstekend initiatief, wij hebben er zeer genoten!
Yana H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Heel lekker gegeten, super bediening en leuk tentje. Zeker een aanrader om eens langs te gaan als je in amsterdam bent. Leuk dat ze werken met producenten die anders in de afvalbak terecht zouden zijn gekomen
Amber T.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
De bediening verteld goed het verhaal van waste. Dit was de tweede keer bij Instock, vond het menu echt heel erg lekker. Mooie uitstraling!
Jiske S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Heerlijk gegeten bij Instock! De gerechten zagen er prachtig uit en waren ontzettend lekker. Ook werd er makkelijk aangepast op vegetariërs. Het restaurant heeft een hip industrieel uiterlijk en ligt goed te bereiken met het openbaar vervoer en auto.
fok.de.boer .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Ontvangst en service waren prima. Jonge bediening die het goed deed, met kennis van zaken. Het restaurant is gezellig ingericht, helemaal passend in de formule (verspilling voorkomen). Gezellig, geen overdreven luxe. De tafeltjes staan niet te dicht op elkaar, waardoor je in het volle restaurant gen last heb van je buren. De gerechten zijn verrassend en waren goed klaargemaakt. Als de hertenbiefstuk iets smaakvoller en gaarder was geweest, had ik de kwaliteit van de gerechten met 'Zeer goed' beoordeeld.
Ursula H.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Ontzettend lekker gegeten en super service. Ondanks dat het nog heel stil was bij binnenkomst was het toch meteen gezellig door de aardige ontvangst.
Aparte gerechten met het wijnarrangement maakte het tot een echt avondje uit. Ook fijn dat ze rekening hebben gehouden met mijn vraag voor een rustige plek.
Al met al een topavond!
SvdK64 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Gisteravond gezellig gegeten met mijn collega's. Het eten was heerlijk, de wijn was goed, de bediening hielt rekening met al onze wensen. Kortom het was zeer aangenaam en het concept is natuurlijk perfect!
Ik kom hier zeker terug;, een aanrader!
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Zeer enthousiast, vakkundig en bovenal vriendelijk personeel. Deze zaak straalt vakmanschap uit en de betrokkenheid bij de formule vind je overal terug. De strijd tegen voedselverspilling staat hoog in het vaandel.
Zeer verrassend en wij komen hier zeker snel weer terug.
l.m.akkerman .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Een prima initiatief en heerlijk gegeten. Met veel zorg en liefde bereid (origineel) eten. Persoonlijke bediening.
Leuke locatie!
Alfons V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Goed concept, creatieve, heerlijke gerechten, vriendelijke ontvangst in een prettige sfeer en nog een heel schappelijke prijs ook. Een aanrader!
Jeroen J.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Mooi concept, gezellige plek en erg lekker. Ook het eigen gemaakte bier van aardappelen was erg lekker. Leuk menu met prima vega optie
Annelies B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Deze keer vond ik het eten echt matig. Vlees smaakte goed maar de rijst was hard en een scherf papadum en een beetje rauwkost als garnituur vond ik weinig. Toetje bananen fantasie ging alle kanten op met een erg bitterzuur schuim en mierzoete merengue.
Bediening wel prima.
Hi Annelies,

Wat jammer om te lezen dat je het eten deze keer matig vond.
Hopelijk kunnen wij je de volgende keer weer verrassen met een mooi oogst van de dag menu.

Tot Snel,

Groet Sarah - Team Instock
Rafaëlla V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Geweldig concept, lekker eten en voor weinig geld! Helemaal top! Met stopcontacten bij de tafels zou het qua studeren perfect zijn.
Joan S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Wat een goed en creatief concept. Hebben heerlijk gegeten en de bediening was zeer vriendelijk en persoonlijk. Hele goede sfeer en ga er zeker terugkomen.
Laura Prat Bertrams .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Wat een prachtig initiatief. Fijne bediening: ontspannen en informatief. Heerlijk eten en goede wijn. De bloemkooltempura was verrukkelijk. Alle borden prachtig opgemaakt. Ontspannen en zeer verzorgde avond. Alles klopt!
Take me home mandjes erg leuk.
INSTOCK is een echte aanrader.