Instock

Czaar Peterstraat 21 1018 NW Amsterdam Nederland Kaart
31-203635765

Over het restaurant Instock

InStock

Instock is het eerste restaurant in Nederland dat voedselverspilling prominent op de kaart zet. De chefkoks van Instock koken met “de oogst van de dag”; eten dat anders ons bord niet had gehaald. ’s Ochtends gaat het ‘food rescue team’ van Instock met een elektrische wagen langs Amsterdamse supermarkten om eten op te halen voor het diner van die avond. Deze producten zijn overigens nooit over de datum heen; het gaat om bijvoorbeeld brood van een dag oud of een net sinaasappelen waar één slechte in zit, maar de rest nog goed is. Bij Instock worden de gasten verrast met een steeds wisselend menu met inventieve en lekkere gerechten tegen een aantrekkelijke prijs.

Voor ontbijt of lunch kun je hier elke dag binnenlopen, ze hebben altijd lekkere gerechten voor je op het menu!

Meer informatie over restaurant Instock

Tram 10 (halte Eerste Coehoornstraat) stopt bij ons voor de deur! Je kunt ook bus 22 nemen, halte Oostenburgergracht.
  • : Parkeer in de buurt of bij parkeergarage Oostenburgereiland. Daarvandaan is het zeven minuten lopen.

Maandag t/m zondag van 8:30 - 23:00 uur

Riette K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Attente bediening.
Aankleding is industrieel.
4 gangen: Heerlijke gerechten met veel smaak!
Hoofdgerecht: kleine portie dit maakt het supplement frites=noodzakelijk.
saskiahoing .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Super concept! Eten was lekker. Voor mijn partner te kleine porties. Bediening snel, vrolijk en vriendelijk. Ruimte wel zeer rumoerig kon soms m'n partner of de serveerster niet verstaan
theodoorn .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Leuke prettige ontvangst. Je voelt je meteen welkom. Meteen een karafje water met citroen o.i.d. erin. Flink brood met pickles van paprika's.
Het eten is verrassend: nieuwe smaken, een goed kleurpallet en de gangen zijn goed op elkaar afgestemd! En het is allemaal nog gezond ook. Al met al een hele goede fijne beleving.
lisafreudenthaler88 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Instock heeft echt super lekker eten en een leuke sfeer. Vriendelijk personeel en redelijke prijzen. Ik hou van de concept en zou zeker binnenkort weer gaan.
Frank T.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Goed concept, super uitvoering. Kan het aan iedereen aanbevelen, leuk voor lunch (zakelijk/prive), diner maar ook uitgebreid ontbijt!
monika W.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Gezellige, levendige sfeer. Aardige ontvangst en creatieve maaltijden, we hebben genoten. Enige reden waarom ik aarzel om weer te gaan is het geluidsniveau. Ik kon mijn tafelgenoot af en toe niet verstaan. Een paar dempende wanden in het interieur inbouwen zou geen overbodige luxe zijn. Maar verder: niets dan goeds!
Rob1951 .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Voor het eerst bij Instock gegeten. Mooi concept. We werden verrast met een vegetarisch menu. Heerlijk gegeten in prettige sfeer en met goede bediening. Live jazz muziek was zeker van toegevoegde waarde.
Bart K.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Lekker gegeten, verrassend menu en uiteraard prachtig concept!
Bediening was goed en uitstekend op de hoogte van de gerechten

Wij komen zeker terug!
Margot V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Bediending bleef ons de verkeerde wijn geven. Eten was te simpel, eentonig en veeels te zout. Wel een erg leuk concept.
Marijke W.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk gegeten. Het idee achter Instock spreekt mij enorm aan. Alles was erg smakelijk. Zeker voor herhaling vatbaar.
mjlust .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Vanaf het moment van binnenkomen tot het moment van afrekenen is er weinig aandacht van het bedienend personeel. Daardoor ontstaat er een schijnbaar onverschillige indruk die wat mij betreft echt afbreuk doet aan de ervaring bij Instock. Ik heb dan ook, geheel tegen mijn gewoonte in, geen fooi achtergelaten.
Ook het eten viel wat tegen ... De tosti was opvallend klein en de druifjes die dienden als garnering waren zurig. Thuisgekomen van deze lunch heb ik dus direkt nog wat te eten gepakt, want mijn honger was niet gestild. Dit was mijn tweede bezoek aan Instock en ik ben helaas opnieuw niet overtuigd. Er komt dan ook geen derde keer ...
HMW Z.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Helaas staat ook hier harde muziek aan. WAAROM? het is nergens voor nodig. En het maakt alleen dat mensen steeds harder gaan praten.
Afgezien hiervan: niets dan complimenten over dit restaurant, het concept, de gerechten, de service, de prijs-kwaliteit verhouding, de inrichting. Aanrader. Ik kom graag terug, maar mag alsjeblieft de muziek wat zachter?
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Wat een heerlijke avond was dat gisteren in Amsterdam! Ik heb zelf al mijn kokspapieren en ben erg kritisch als ik uit eten ga, maar wat een fantastische smaken!
Normaal ben ik snel opgeblazen na het uit eten gaan maar hier totaal niet! Dat betekent dat er zonder toevoegingen wordt gekookt! Super! Pure smaken en pure oprechte vriendelijkheid van de bediening! Kortom, echt fantastisch! Grote complimenten!! Liefs Sandra, uit Zeeland !
lynette W.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Mooi initiatief!! Verdient veel meer navolging. Zeer gastvrij onthaal en originele gerechten. Leuk dat er ook live muziek was!
Beste Lynette Wijgergangs,

Goed om te horen dat alles naar wens was. Elke zaterdag hebben wij een live-bandje staan in het restaurant, komt u snel weer langs om mee te genieten van de muzikanten?

Groetjes,

Robert D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Het concept verdient een acht vanwege het duurzame aspect.
Her eten is goed verzorgd en gepresenteerd. Een kok die met eenvoudige ingrediënten een smakelijk en gebalanceerd geheel op tafel brengt. De Chablis vond ik vrij vlak van smaak, de koffie is te slap. De bediening bestaat uit alleen lieve en attente jonge vrouwen. Zeer relaxte sfeer!
Beste Robert Dorré,

Bedankt voor uw reactie en fijn dat u heeft genoten van het 4-gangenmenu van die dag. De geredde wijnen kunnen inderdaad anders uitvallen, dan waar ze om bekent staan fijn dat u dit aangeeft! Met dit soort feedback kunnen wij ons weer verbeteren. Graag zien wij u nog een keer terug voor een kopje koffie, als u aangeeft dat u de koffie wat sterker wilt, kunnen wij op dat moment uw koffie hierop aanpassen in het vervolg!

Annemiek S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Nynke B.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
We waren erg onder de indruk van het eten. Heel knap dat je zulke goede gerechten kan maken met de ingrediënten die je niet zelf kan kiezen. Het was gewoon heel erg lekker en zag er heel goed uit. De porties waren ook precies goed.
De prijs viel ons heel erg mee, een erg goed prijs/kwaliteit verhouding dus!
Verder zijn er veel leuke details; gratis fruit dat je mee kan nemen (kan redden), voor slechts 12.50 kan je iemand van de voedselbank een maaltijd geven, in de WC hangt een scherm met informatie over voedselverspilling. Je ziet dus dat er veel aandacht is besteed, dit maakt het concept helemaal af, leuk!
Bediening was top, lekker enthousiast en ze wisten elke keer precies uit te leggen wat je op je bord had.
Alleen de ontvangst zou beter kunnen :)

Al met al, echt een aanrader! Ik kom ook zeker terug!
Beste Nienke Bonnema,

Fijn dat u zo heeft genoten van elk detail! Leuk om te horen dat via onze verschillende kanalen, ook bij u enthousiasme is om samen met ons voedselverspilling tegen te gaan. We hopen dat we u binnenkort weer mogen begroeten en dan gaan wij ons best doen u goed opnieuw te ontvangen.

Merle86 .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Goed initiatief, maar teleurstellend eten voor deze prijs. Hoofdgerecht omelet met groenten en dessert druiven met yoghurt... Totaal niet bijzonder en kan ik thuis ook maken.
Hi Merle,

Wat jammer om te horen dat het menu niet in de smaak is gevallen. Onze chefs hebben veel aandacht gestopt in het Japanse omelet met kimchi en de fruitsalade met opgeklopte yoghurt en gel van kombucha, maar over smaak valt niet te twisten! Hopelijk mogen wij je een andere keer verrassen met een nieuwe oogst van de dag. Zou je een mailtje kunnen sturen loes@instock.nl?
Hubertine B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Instock is een van mijn favoriete plekken in Amsterdam. Enorm lekker eten, leuke sfeer (mooi dat nieuwe pand!!) en hele fijne bediening. En een prachtig concept om voedselverspilling tegen te gaan. Don't hesitate, hier moet je een keer gegeten hebben!
Beste Hubertine Bergsma,

Wat fijn om te horen, samen kunnen we nog meer kilo's voedsel redden!

Graag tot snel weer.

Florence3188 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk gegeten, heel goed dat er een restaurant bestaat waar na wordt gedacht over voedselverspilling. Ze gaan creatief om met de producten die ze krijgen, de gerechten werden namelijk ook mooi gepresenteerd.
Beste Florence3188,

Bedankt voor de waardering voor onze creatieve chefs. Elke dag is het weer een uitdaging om een nieuw viergangen menu samen te stellen van de ''oogst van de dag'', maar elke keer lukt het ze weer! We hopen u snel weer te mogen verassen met ons viergangen menu van die dag.