Instock

Czaar Peterstraat 21 1018 NW Amsterdam Nederland Kaart
31-203635765

Over het restaurant Instock

InStock

Instock is het eerste restaurant in Nederland dat voedselverspilling prominent op de kaart zet. De chefkoks van Instock koken met “de oogst van de dag”; eten dat anders ons bord niet had gehaald. ’s Ochtends gaat het ‘food rescue team’ van Instock met een elektrische wagen langs Amsterdamse supermarkten om eten op te halen voor het diner van die avond. Deze producten zijn overigens nooit over de datum heen; het gaat om bijvoorbeeld brood van een dag oud of een net sinaasappelen waar één slechte in zit, maar de rest nog goed is. Bij Instock worden de gasten verrast met een steeds wisselend menu met inventieve en lekkere gerechten tegen een aantrekkelijke prijs.

Voor ontbijt of lunch kun je hier elke dag binnenlopen, ze hebben altijd lekkere gerechten voor je op het menu!

Meer informatie over restaurant Instock

Tram 10 (halte Eerste Coehoornstraat) stopt bij ons voor de deur! Je kunt ook bus 22 nemen, halte Oostenburgergracht.
  • : Parkeer in de buurt of bij parkeergarage Oostenburgereiland. Daarvandaan is het zeven minuten lopen.

Maandag t/m zondag van 8:30 - 23:00 uur

Jouw recensie over het restaurant Instock

Claire S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Len V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
heerlijk gegeten, verrassende combinaties en je proeft de gedrevenheid en overtuiging van alle medewerkers
Hallo Len,
Bedankt voor je lovende recensie! We werken inderdaad met veel plezier en overtuiging bij Instock!
Koen B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
InStock stond al lang op mijn lijstje. Nu eindelijk gegeten op een dinsdag. We werden hartelijk ontvangen. De dame in bediening wist waar ze het over had. Kon ook het concept op een hele enthousiaste manier overbrengen. Het was ook nog eens de dag van de duurzaamheid. Daar sprong InStock leuk op in door 4 gangen aan te bieden voor de prijs van een 3 gangen menu. De porties zijn gemiddeld. Ik zou daarom ook het 4 gangen menu adviseren. Hele vriendelijke prijs en leuk concept, aanrader!
Hallo Koen,
Bedankt voor je uitgebreide recensie! Heel fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt gehad en lekker hebt gegeten. Hopelijk tot snel!

Nicky N.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Mooi concept. Super leuk ingericht, wel wat gehorig. Vooral het tussengerecht was onwijs lekker: een soort japanse pannenkoek/omelet. Het hoofdgerecht was smaakvol, maar niet zo boeiend.
Hallo Nicky,

Bedankt voor je recensie, leuk dat je enthousiast bent over onze filosofie! Jammer om te lezen dat het hoofdgerecht je niet helemaal verrast heeft. De volgende keer dat je bij Instock komt eten, zullen we je zeker weten verassen!

Monique V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Eten erg weinig en wel ok
Bediening niet attent...kwamen niet aan tafel en ook nooit gevraagd of alles naar wens was
Gezien alle lovende recensies had ik er veel meer van verwacht
Goedemiddag Monique,

Wat jammer om te lezen dat je een onprettige ervaring hebt gehad bij Instock. We willen natuurlijk graag iedereen tevreden naar huis toe laten gaan, en daarom wil ik u graag telefonisch te woord staan over een tegemoetkoming! Als u uw gegevens mailt naar amsterdam@instock.nl, neem ik snel contact met u op!

Groet Team Instock
A. L.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Een restaurant met een duidelijk visie. 25% van ons voedsel schijnt nl. weggegooid te worden.
Goed idee om voedselverspilling tegen te gaan en met een deel van die 25% te koken. Zie voor uitgebreidere uitleg op internet. Wij kregen die uitleg daar persoonlijk.
Eén vier, drie of tweegangenmenu. Fantasievol gekookt en mooi opgediend en het smaakte lekker.
Je kunt buiten of binnen eten. Bediening was vriendelijk en was persoonlijk betrokken bij het hele concept. Dat straalden ze echt uit. De zaak zat vol. Het menu wisselt steeds, afhankelijk van de aanvoer van de producten.
Pieperbier vond ik ook leuk om te proberen. Lekker hoppig. Er is ook bammetjesbier.
Goedemiddag,

Heel erg bedankt voor je uitgebreide recensie! Heel leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt gehad bij Instock. We hopen je snel weer te zien!

Groet Team Instock
Anouk E.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Het concept is mooi en sympathiek, het is een fijne plek en de service gastvrij, misschien af en toe iets te veel om bevestiging vragend; na elke gang werd gevraagd of het allemaal goed was. Het eten was verrassend door de combinatie van smaken, en gebruik van ingrediënten en de manier waarop het opgediend werd. Het hoofdgerecht was nog het minst gevarieerd, maar dat is wel vaker zo is mijn ervaring.

Enige minpuntje was dat de hele uitleg vd kaart en concept een beetje lang was en wel erg dwingend aanstuurde dat je vier gangen nam. Gezien de omvang van de porties begrijpelijk en je zit na afloop niet enorm vol, maar gewoon goed, alsof je gewoon een goed hoofdgerecht gegeten hebt bij een ander restaurant. Alleen dan is de menuprijs eigenlijk best aan de prijs voor even een doordeweeks hapje tussendoor als je daarmee vergelijkt.

En bij binnenkomst werd gevraagd of we wilden beginnen met bubbels, wat de suggestie wekte dat we dit aangeboden kregen, maar dat was niet zo. Dat zou ik aanraden anders aan te pakken. Verder een heel leuke avond gehad, met zeer vriendelijke bediening, ga er zeker nog eens heen.
Hallo Anouk!

Bedankt voor je uitgebreide recensie en fijn dat je het naar je zin hebt gehad bij Instock. We waarderen je feedback ook zeker, daar gaan we mee aan de slag! Hopelijk is onze manier van overbrengen dan de volgende keer duidelijker.

Manoushka M.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
we hebben genoten van de twee voorgerechtjes en de wijn. Het hoofdgerecht was teleurstellend maar werd uitermate goed opgelost door de serveerster. We hebben een leuke avond gehad
Hoi Manoushka,
Heel fijn te lezen dat jullie een fijne avond hebben gehad, ondanks dat het hoofdgerecht tegenviel. Zoals we al hebben afgesproken, de volgende keer zorgen we ervoor dat jullie van álle gerechten zullen genieten!

Tot snel,
Troy H.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Je wordt ontzettend hartelijk ontvangen door het personeel, je ziet direct dat ze plezier hebben in hun werk. Het restaurant zelf oogt in eerste instantie niet zo groot, dat maakt het gemoedelijk en knus. Het personeel is erg persoonlijk en neemt de tijd voor je door persoonlijk aan je tafel de menukaart en het concept uit te leggen. Zelf vind ik het erg prettig dat je niet direct alle vier de gangen hoeft te nemen maar ook gerust alleen het voorgerecht en toetje als je zou willen. Het eten zelf was van goede kwaliteit en je ziet dat de kok gewend is creatief te koken. Al met al, ondanks dat ik alleen was, een erg gezellige en geslaagde avond.
joop B.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Wij waren positief verrast voor het complete menu. Ontvangst was super vriendelijk en alert.
Door de drukte was het zeer rumorig waardoor je niet rustig met elkaar kon praten.
Over het algemeen hebben wij heerlijk genoten.
Hi Joop,

Wat fijn te lezen dat wij jou zo aangenaam verrast hebben.
Bij je volgende bezoek zoeken we een rustiger plekje voor je uit, zodat jij in alle rust kunt praten met je tafelgezelschap!

Tot snel.

ElisaSopa .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Gezellig restaurant met vriendelijke bediening. Het idee erachter vind ik ook geweldig. Het eten ziet er prachtig uit en ik vond het heerlijk maar voor mij waren de porties echt veel te klein (en ik ben behoorlijk petite!). Na een 3-gangen menu had ik nog steeds trek! Het duurde ook vrij lang voordat je iets kreeg. Dus ga hier alleen naartoe voor de gezelligheid, niet als je berehonger hebt ;-)
Hi ElisaSopa,

Wat leuk dat je bij ons bent komen dineren! :)
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jij Instock met trek verlaat.
Stuur ons een berichtje wanneer je weer van plan bent te komen, maken wij graag een extra bordje voor je klaar!

Jacqueline C.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Altijd fijn om bij In Stock te eten.
Hi Jacqueline,
Wij zijn altijd blij om jou te mogen ontvangen als gast.
Tot snel!

kornelistammens .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Fijn terras, leuke gerechten en redelijke prijzen. We waren hier voor het eerst met de lunch, dat is, net als het diner, zeer aan te bevelen bij Instock.
Hi Kornelistammens,
Wat leuk dat jullie lunch en het diner bij Instock hebben uitgeprobeerd.
Dan tot snel voor een borrel? :)

Harry T.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Het eten op zich was goed. De formule sympathiek. De prijs is hoog als je rekent dat het 'gered' voedsel is. De porties zijn echter aan de kleine kant.
HI Harry,
Wat leuk dat je bij ons bent komen eten.
Om al dat gered voedsel op je bordje te krijgen zijn heel wat (logisieke) handelingen nodig die wij als stichting dagelijks moeten inzetten. Echter willen we dat iedereen Instock verlaat met een voldaan gevoel, heb je nog steeds trek? Stuur mij een berichtje ( amsterdam@instock.nl ) en kom je extra portie eten!
Sam S.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Heerlijk gegeten. Gerechten waren allemaal erg lekker en goed van proportie. Bediening erg vriendelijk. Het was niet druk en konden daarom in alle rust eten. Lekkere vegetarische variatie op het hoofdgerecht.
Hi Sam,

Heel fijn om te lezen dat jij een geslaagde avond bij Instock hebt gehad.
Hopelijk tot snel!

Jet Z.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Goed concept, het gebruiken van voedsel dat anders weggegooid zou worden. Mooi interieur, prettige en vriendelijke service. Aanrader.
Bedankt voor het meehelpen om voedselverspilling te verminderen en bewust zijn te creëren over het onderwerp.

Met vriendelijke groet,

JR D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Lekker gegeten, niet al te duur. Leuk terras. Leuke plek. Vat weinig op aan te merken. We gaan zeker nog een keer langs.
Bedankt voor de positieve feedback en we hopen jullie snel weer te mogen verwelkomen bij Instock!

Ellie S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Heerlijk en prima eten, duurde allemaal iets te lang.
Beste Ellie,

We vonden het gezellig jouw en je dochters te mogen ontvangen bij Instock! Fijn dat de gerechten allemaal naar wens waren. We moeten inderdaad toegeven dat de tijd tussen de gerechten iets te lang duurde, maar fijn om te horen dat het aangepaste menu heeft gesmaakt. Hopelijk tot een volgende keer!

Loulou W.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Na hier al vaker te hebben gegeten was ik ook dit keer erg verrast. Ik nam mijn gast uit Engeland hier mee naar toe om te laten zien hoe goed het concept is en hoe creatief ze kunnen zijn. Bij binnenkomst was het vrij vol en het duurde even voor dat we een plek aangewezen kregen. Na een tijdje te hebben moeten wachten werd er excuus gemaakt voor het lange duren maar dit werd vervolgens opgelost door een drankje van het huis. Onze avond begon goed, helaas ontbrak er een broodje vooraf om de grote honger iets wat te stillen. Na het 4 gangen menu te hebben gehoord werden wij al gauw enthousiast en vol verwachting keken wij uit naar het voorgerecht. Dit bestond uit een courgette soep met yoghurt dressing en wat zuurtjes on top, de smaak combinatie was goed op elkaar afgestemd en er verscheen al en glimlach op ons gezicht. Toen kwam het tussengerecht dit was een wortelburger, het duurde wat langer maar dat was geen probleem aangezien de broodjes vers bij gemaakt werden echter hadden we hier wel even van op de hoogte gesteld kunnen worden. Al gauw werd dit kleinigheidje vergeten en konden wij onze tanden in een overheerlijke burger zetten, voor ons was die bij lange na niet groot genoeg! Zo lekker dat we hem vonden. Het hoofdgerecht was iets minder van smaak maar dit werd weer goed gemaakt door het dessert dat verrukkelijk en fruitig was met een pavlova. Mijn gast was blij verrast en het extraatje dat de koks de laatste gerechten zelf naar de tafel brachten maakte de avond helemaal compleet. Ik vind Instock een goed concept en mijn volgende internationale gasten breng ik hier graag weer naar toe ! Aanrader !
Hey Loulou!

Leuk dat je er weer was en we genieten altijd van jouw enthousiasme over Instock. Bedankt voor de opbouwende feedback. Volgende keer weer voor de 100% service zoals je van ons gewenst bent! Tot snel!

j.somerwil K.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
mijn derde maaltijd bij InStock bleek van net als die vorige twee, zeer gevarieërd en creatief, bijzonder lekker en de bediening toegewijd en persoonlijk. Zeer aan te bevelen.
Beste mevrouw Somerwil,

Super leuk dat wij u mogen verwelkomen in de buurt en nu al zo een fan van Instock?! We hopen u snel weer te mogen verwelkomen bij ons in het restaurant. Misschien leuk om binnenkort ons ''Vonkel Breakfast'' te komen proeven? Krijgt u er weer een lekker glaasje cava of vonkelwijn bij!

Met vriendelijke groet,