Over restaurant Inn de Knip

Toppunt van knusheid!

"Inn de Knip is het toppunt van knus" is de eerste comment die we lezen op de site. Inn de Knip is een restaurant op Texel waar er altijd feest is. Een fijne mix van gasten, toeristen én dorpsbewoners komen hier voor een lekkere hap en een gezond of warm drankje. Waar ze de pompoenen uit hun gerechten vandaan halen? Bij hun buurtboer Piet! Zo houden ze Texel op gang!

Meer informatie over restaurant Inn de Knip

- Ontbijt 09:00 - 11:30

Cassata V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Derde keer in korte tijd gegeten en we zijn van de dames gaan houden. Waar op Texel we maar al te vaak een zeer matige keuken treffen is hier alles van goede of zelfs uitstekende kwaliteit. En veel is vers. De keuze is beperkt, maar gevarieerd genoeg voor elk wat wils. Dat geldt dan voor het eten, want de keuze in drankjes (maar 1 droge wijn, geen cocktails) is te beperkt, een minpuntje. Maar wat geeft dat in dit met liefde ingerichte tingeltangelrestaurant waar op het oog wonderlijke personages je binnen de kortste keren je blozen omdat je op het wel enigszins rafelige uiterlijk was afgegaan. Wat een warmte, wat een gastvrijheid. Wat een gulle erkenning van kleine foutjes, wat een liefde voor waar ze mee bezig zijn. Wij zijn Inn de Knip fan!
Wandav .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Niet alleen om te eten maar ook om te borrelen is het hier aan te bevelen. Heerlijke wijn met een borrelplankje erbij. Op het borrelplankje oa ook texelse lamsham, texelse kaas, paling, leuk al die streekgerechtjes. Binnen was het helemaal geweldig. Die reut maakt het zo speciaal. Het terras zag er ook super uit met al die pompoenen.
Estherlammers68 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Deze week meerdere keren op het reuze gezellige terras gezeten, waar de ice tea gewoon echt vers is en het servies te leuk voor woorden. Vanavond kwamen wij onverwacht vrij laat binnen gevallen, de kok was al aan het opruimen maar heeft ons toch nog voorzien van een heerlijk malse saté, we hebben zitten smullen!
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Hier op zondag 7 augustus op het terras gegeten.
Onder het genot van een eigen huiswijn: In de Knip, een heldere witte wijn tegen een zeer goede en redelijke prijs hebben we genoten van ons broodplankje met divers beleg. Vooral het bruine broos is echt overheerlijk. Aanrader.
Als hoofdgerecht had mijn partner Lam in het Hooi. Een zeer smaakvol en heerlijk rosé gebakken stukje lamsvlees. Of het Texel lam was, twijfelen we ten zeerste. Maar dat mag de smaak niet beïnvloeden.
Zelf had ik een Saté compleet, waarvan ik de satésaus heerlijk pittig vond en op de juiste dikte.
Verder een grote schaal met salade en een grote schaal met grote frieten.
Het bedienend personeel is vriendelijk en zeer oplettend. Compliment .
Alles bij elkaar een heerlijke maaltijd en zeer de moeite waard om terug te komen.
U bent van harte welkom hoor, sterker nog: graag zelfs! Dan laat ik u eerst vol trots ons "Waddengoud-certificaat" zien. Dat bewijst van alles, maarja, dat zegt u misschien niets. Daarom wandelen we meteen even naar slagerij Göenga, in de Spar tegenover ons. Slagers Hans en Sander zullen uw twijfel over hun lamsvlees voor eens en altijd uit de wereld helpen, haha. Vrees niet; dat doen zij niet met het hakmes in de hand, maar zij kunnen u dol-enthousiast laten horen, zien en proeven waarom wij zo trots zijn op écht Texels lamsvlees. Nogmaals: wees welkom!
Mvkdev .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Leuk eetcafe met een eigen karakter, al passen de prijzen die gehanteerd worden meer bij een restaurant. Het eten is vers, en is divers te noemen, de jongens/meiden die in de keuken staan kunnen koken.

Op sommige momenten vond ik de bediening wat brutaal (als mijn glas net leeg is, moet je niet raar staan kijken als ik ´nee´ zeg -> en niet gelijk weer wat te drinken wil).
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Prima lunch gehad bij Inn de Knip. We kozen voor de burger en de uitsmijter. Beiden gerechten prima, leuk opgemaakt en goede hoeveelheid voor een leuke prijs. Bediening is vriendelijk. Ik vond het interieur echt verschrikkelijk, too much en veel teveel rommel/te druk, maar dat kan aan mij liggen. Het was in ieder geval wel netjes en de wc's schoon en dat is dan toch het belangrijkste. Terras is wel erg leuk, gezellig konden we dus buiten zitten.
Hans O.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Genoeg om te zien want hier is vanalles te koop. De bediening is vriendelijk en spontaan en het eten is heerlijk. Zeer de moeite waard om heen te gaan als je op Texel bent
JeroenKluytmans .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Uitstekend restaurant met gezellige bediening. Enthousiast, snel en bijzonder lekker eten. Het restaurant is ingericht met veel "frutsels" daar moet je van houden, wij vonden het leuk, genoeg om naar te kijken. Lokaal lamsvlees besteld, gegaard in het hooi. Uitstekend op smaak, lekkere garnituren, prima dus! Het verrassings desert was inderdaad erg verrassend en smaakvol. Prima restaurant waar je lekker kan eten voor een goede prijs!
Mickey19mdj .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Van voorgerecht tot toetje, alles was heerlijk en kraakvers. Bediening is top en inrichting bijzonder. Prijzen laag voor wat je krijgt. Alles wat er staat en hangt is ook te koop. Voor ons een favoriet op Texel. Wel even vooraf reserveren, want de kans dat je anders geen tafel hebt is heel groot.
AgBr .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Superlekker gegeten in een supergezellige ambiance. Komen hier vaak en steeds dezelfde kwaliteit en gezelligheid. Een echte aanrader dus
Berrievdp .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, de lamsboutjes zijn een aanrader! En ook de sate was prima! Leuke, gezellige bediening! Het restaurant zag er heel gezellig uit! Leek op een snuffelwinkeltje en je kon ook alles kopen wat er stond en hing! Wij hebben genoten!
Jantien O.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Al diverse jaren komen we bij dit restaurant. De entourage vinden wij geweldig, de bediening is no nonsens, eerlijk en altijd gastvrij. Wij hebben heerlijk gegeten, onder andere pommadorisoep, Shi take uit de oven in en heerlijke saus met texelse kaas, kiprollade van koudgerookte kip met verrukkelijke friet en salade en kabeljauwfilet, overheerlijk met wilde rijst. Ruimte voor een toetje hadden we niet meer, wel voor een overheerlijk kopje koffie. Ik weet zeker dat als we volgend jaar weer op Texel zijn we wederom een bezoek brengen aan dit fijne restaurant.
Lisette- .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
We hadden een tafel gereserveerd vlak bij de buitendeur. De deur MOEST open blijven. Gevolg iedere keer een koude stroom. Men wilde niets hieraan doen maar liet doorschemeren dat men zoveel mogelijk tafeltjes vol wilde hebben. Dit tafeltje was niet klantvriendelijk en je zat er NIET fijn te eten, ondanks dat het eten goed was. Het zat daar zo vol dat borden voor gasten aangegeven werden omdat er geen ruimte was om uit te serveren.
Het stond daar bomvol met prullen. daar moet je van houden. Wel grappig maar samen met de kerstverlichting wel erg druk!
Robgeniet .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Inn de Knip is het toppunt van knus. Een hele intieme sfeer met altijd een leuk praatje met de bediening. Er stond 'Harder' op het dagmenu (ook wel witte zalm genoemd). We kregen een prachtig en zeer smakelijk stuk vis, geserveerd met een heerlijke salade en gebakken aardappels. Het was smullen! De prijs/kwaliteitsverhouding was zeer goed.
Een aanrader als je op Texel bent.
Maarten W.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Een groot bord kokkels! Daar hadden wij wel zin in voor de lunch. Met dip en brood. Er staat ook nog een kleinere portie kokkels op de kaart, maar wij hadden trek.
Na ruim een half uur komen er vier kleine bakjes op tafel. Ieder gevuld met een handje schelpjes. Verder een stukje focaccia brood niet groter dan een flinke mannenvinger, en een pluk sla. Wij vragen aan de bediening of dit het grote bord kokkels is, wellicht is er na-service. Maar nee, een groot bord kokkels betekent hier dat chef letterlijk slechts 15 kokkeltjes uittelt en serveert. Qua vlees slechts een soeplepel vol! En dat voor €9. We vragen wat meer brood erbij, wat dan ook prompt op de rekening verschijnt. Evenals het glaasje kraanwater (€1,50!) wat bij de koffie gevraagd wordt. Er wordt vanuit de bediening lacherig over ons gedaan, vinden ons maar lastig.
Kortom de eigenaren nemen de gasten niet serieus, draaien waarschijnlijk op eenmalig toeristenbezoek en interesseert het eigenlijk geen reet dat ze respectloos met de gasten om gaan. Kokkels zijn zeer makkelijk te vinden langs de hele kust van Texel, dus qua inslag zal het zeker niet de hoofdprijs zijn. Qua inrichting een grappige tent, maar ga hier niet heen voor kwaliteit van eten en service.
Franciscabeck .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
Wij aten deze keer de dagsoep en de biologische kip in dit bloed gezellige restaurantje. Beide erg smakelijk. Wij hebben hier vaker gegeten en eigenlijk smaakt alles lekker. 1 opmerking: gooi die vieze spuitbus-slagroom troep in de vuilnisbak en gebruik echte slagroom. Dit is 'inn de knip' onwaardig. Verder niets dan lof.
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Van jaren geleden wist ik nog dat hier een leuk terras was. we hadden net ecomare bezocht en hadden zin in een lekker broodje. We werden niet teleur gesteld.
Mijn vriend had wit brood met zalm en dat viel goed in de smaak. Ik had bruin brood met de tonijnsalade, om je vingers bij af te likken. Je zit er ook heel leuk, tussen de plantjes. De bediening was prima.Waar voor je geld!
Michiel2014 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2014
Hier mag en beroemde tv-kok wel een keertje langskomen voor het avondeten. Spareribs waren zwart, noedels verdronken in de saus, het 'vis pannetje' was meer een vissoep. De rijst leek alsof deze was opgewarmd in de magnetron, de chips smaakte erg zout. De satésaus smaakte alsof deze uit een pakje kwam. Erg knap van 1 kok om alles binnen 13 minuten tegelijk te serveren aan 8 man. Ik lees dat dit restaurant beter uit de verf komt als lunchroom of theehuis.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2014
Vanmiddag geluncht op het terras van Inn de Knip in Den Hoorn (Texel).
Heb nog nooit zo'n heerlijk Texels lamsvlees gegaard in hooi gegeten ,wat een smaakbeleving.
Dit is zeker de moeite waard om voor terug te komen.
Aanrader !
EGeuzebroek .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Op zondag hier even langsgefietst en heerlijk gelunched met twee kinderen. Prachtige plek met zeer uitbundig decor en bloemen. je waant je op de stoep in een tuin. De maaltijdsalade met zalm was overheerlijk zelden zo lekkere salade gegeten. goede combinaties met veel smaak bereid. Ook de knipburger viel goed in de smaak. De bieding is vlot en oplettend. Aanrader zelfs met kinderen. Persoonlijk een hekel aan van die gevlochten terrasstoeltjes. Doen pijn aan je benen als je een korte broek aan hebt. Maar dat is dan ook het enige minpuntje.