Indonesisch Restaurant Solo

7,2
Erg kort
Ruurt S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Heel erg vriendelijk en heel erg lekker! We waren hier al een poosje niet meer geweest, maar dat was onterecht. De èchte smaak, verfijnder dan elders, en de wel heel erg vriendelijke bediening maken het steeds weer tot een echt feest om hier te zijn. Wij komen weer terug!
Eeeten .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Voor echt goed Indonesisch eten moet je hier zijn. En samen met de zeer vriendelijke, keurige en gastvrije bediening is het echt een gezellig avondje uit. We waren met een groep van 11 personen en alles was keurig geregeld. De smaken van alle gerechten zijn zeer verfijnd en zoals Indonesisch eten echt bedoeld is. Ik eet geen vlees maar de tempé, vis, gado gado en verschillende bereidingen van ei waren heerlijk, vooral de sambal goreng telor.
Ik kom hier heel graag nog eens terug.
BobVos .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
We waren al heel lang niet meer bij Solo in Kortenhoef op bezoek geweest, maar herinnerden ons de indertijd typische Javaanse sfeer waarbij de wat oudere obers bijvoorbeeld de traditionele zwarte FEZ droegen en stemmig gekleed waren. Bij binnenkomst was er niets van dat alles, wel hing er een penetrante grondlucht van een niet goed functionerende riolering. Het lijkt of dat er sinds jaren niets meer aan het onderhoud van het restaurant gedaan is, alles ziet er erg gedateerd uit. We bestelden diverse schotels, die weinig indruk maakten. We hadden zelf gelukkig geen rijsttafel besteld, aan een andere tafel werd die wel opgediend en waren daar niet van onder de indruk. Onze bestelde gerechten werden "lauw" geserveerd en waren tamelijk smakeloos. Ook de Nasi viel tegen, weinig gekruid en zeker geen Indische smaak! Onze indruk was dat het aanbod eigenlijk nauwelijks afweek wat we in een gemiddeld Chinees-Indischs buurtrestaurant kunnen verwachten. De bediening was zakelijk, tijd voor toelichting bij de gerechten of een praatje was afwezig. De witte wijn kwam op kamertemperatuur op tafel, gelukkig kon hij wel afkoelen in een later bijgeplaatste emmer met ijs. Onze totaalindruk was dat de glorietijd van een bezoek aan Solo echt voorbij is. Je bent denken we beter uit (en zeker goedkoper) bij de gewone "Chinees" in de buurt.
Mike N.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Recentelijk weer eens met een groep gegeten bij Solo. We komen hier al zo’n beetje 20 jaar en de kwaliteit was weer als vanouds. Authentiek Midden-Javaans eten en de hofrijsttafel blijft de absolute topper. Nog immer traditioneel ingericht en de sfeer maak je met name zelf. Maar dit is dan ook het enige wat verbeterd zou kunnen worden. Ook erg gastvrij, zo konden wij nog een behoorlijke tijd na de sluiting nog blijven ‘natafelen” Kortom als je van lekker Indonesisch eten houdt blijft dit een “must”.
An K.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
hier gegeten 2de kerstavond met 8 personen. eerst wat te drinken besteld en gelijk de voorgerechten en hoofdmaaltijden. We hebben, ondanks dat de zaak niet geheel vol zat, erg lang op de voorgerechten moeten wachten.....echter nog veel langer duurde het serveren van de maaltijden....minstens een uur gewacht en er zat zeker 10 min. tussen, voordat we alle 8 onze gerechten hadden, waarvan ook nog vlees ontbrak. De borden moesten eerst van andere tafels gehaald worden en afgewassen...nogmaals moeten vragen waar de borden bleven, omdat we wilden gaan eten.Bij de nagerechten ging het ook weer fout...wat is er moeilijk aan om 2 ijsjes klaar te maken...ze werden gewoon niet gebracht.....bij de bar stonden ze af te wassen en te kletsen, dus druk was het niet meer......we hebben de rekening betaald en komen hier zeker niet terug!!
Onno2013 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2013
Het eten is heerlijk. Typisch Solo, dus niet heel pedis maar wel heerlijk gekruid. Zowel de rijsttafel als kleinere gerechten zoals nasi goreng zijn erg smakelijk. Bediening meestal prima, inrichting al ruim 40 jaar hetzelfde - al is het tapijt een paar jaar geleden vervangen - en dus zeer oubollig en gedateerd. Kom er (al jaren) echter voor het eten en dat is prima.
Rianne1951 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2013
Met collega's hier uitstekend gegeten. Bediening zeer correct, vriendelijk en behulpzaam als er iets niet goed gaat of duidelijk is.
Ook voor de collega's die geen vlees kunnen of mogen vanwege geloof kwamen hier prima aan hun trekken. De rijsttafel was top!Ook de toetjes zagen er heerlijk uit.
Dieuwke D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Ouderwets goed Indonesisch restaurant. Ja, het interieur is inderdaad wat gedateerd (en erg donker), maar dat hoort er nu eenmaal bij. Een mega make-over zou denk ik averechts werken. Dit is echt een restaurant met vaste clientèle die gewoon voor de heerlijke rijsttafel komen. De saté kambing (geit) is het allerlekkerst!
Ruurt S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2012
Wat zijn ze hier toch aardig! Altijd voelen we ons weer welkom door de aardige, warme bediening. Dat alleen al is een reden om terug te gaan. Maar de werkelijke reden om hierheen te gaan is natuurlijk het eten. Iedere keer weer erg lekker. Ook al neem je iedere keer hetzelfde, het blijft een feest!
Derk S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2012
Door de indische roots van mijn partner zijn wij altijd vol verwachting zodra wij een indonesisch restaurant bezoeken. We werden vriendelijk welkom geheten en mochten een plek uitzoeken. Als je zou denken dat je een pannenkoekenhuis binnen stapt zou je het ook geloven. Wij hebben gekozen voor een aantal losse medium gerechten, een nasi kuning en nasi goreng. De smaken waren vrij vlak. Daar waar op de kaart stond aangegeven dat de sambal udang peteh erg pedis zou zijn, was dit niet het geval. Een petehboon was helaas niet te bekennen. Jammer want ik ben dol op peteh! De sateh ayam was prima!
Kortom, de echte kenners zullen de intense smaken van indonesische gerechten missen!
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2012
Heerlijk gegeten. Eten bleef maar doorkomen maar dat is hier geen probleem alles nagenoeg op. Kwalitatief hoogstand jammer dat ik niet om de hoek woon want anders kwam ik geregelt terug. Interieur ook speels en leuk ingericht. Bediening niets op aan te merken. Gewoon een leuke tent die alles tip-top in orde heeft.