Indonesisch Restaurant Poentjak

6,6
Lang
Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Met collega's hier gegeten . Na via een onlogische en onhandelbare draaideur ons naar binnen te hebben geworsteld namen we plaats aan tafel. De ruimte zowel voor als achter de tafels was prima. Het was er niet overdreven druk. Toch duurde het lang voor de bediening op gang kwam. We zaten er al een uur toen eindelijk de gerechten van de Indonesische rijsttafel op tafel werden gezet, of liever gezegd gesmeten. Met totale desinteresse werd het eten geserveerd. Schaaltjes en bordjes werden van afstand op de rechauds gemikt of je moest ze zelf aanpakken. Geen greintje vriendelijkheid viel er op de gezichten van de bediening te bespeuren. Na het serveren werd er niet toegelicht wát er op tafel stond. Zoek het maar lekker zelf uit, je proeft het wel. Alleen aan de vegetarische collega werd iets meer aandacht besteed. Glas leeg? Als je geluk had hield het voorbijlopende personeel even in als je hen nadrukkelijk toeriep om bij te schenken. Gelukkig was het eten goed van smaak, behalve voor de enkele collega die zich vergiste in de scherpte van sommige gerechten. Al met al geen aanrader voor een gezellige avond. Misschien een volgende keer toch eens bij de buurman proberen...
Jeroen O.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
heerlijk gelunched. We hadden de rijsttafel Poentjak special en die is uitstekend, ruim bemeten en goed op smaak. Heerlijk rundvlees, kip, sate, ei, groenten, empeng etc. Vriendelijk personeel en de rekening viel alles mee. Gewoon een lekker middag met koud bier en lekker eten. Tot snel
Josee63 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Eten lekker, maar best flauw. Interieur zeer oud, vies, overal ligt dik stof op, mag wel eens iets aan gedaan worden! Vriendelijk personeel. Er zijn veel betere indonesische restaurants in Den Haag.
Robin M.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Gedrieën van een heerlijke rijsttafel genoten, de sateh was verrukkelijk. De archaïsche inrichting geeft een heerlijke tempo doeloesfeer. De kwaliteit was in lijn met onze eerdere ervaringen. Voor herhaling vatbaar!
Argelino .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Onlangs voor het eerst gegeten, met 4 personen 2 rijsttafels. Service was niet super maar ok, gerechten waren prima maar ook niet meer dan dat,

maar dan het interieur....; het zit ergens tussen een filmset en een koloniaal krot. Het is al minimaal vijf decennia niet onderhouden, dat kun je opvatten als 'ik ga terug in de tijd en eet VOC-style'. Anderzijds hangt er overal stof, spinnenrag, het plafond hangt met flarden oud ductape aan elkaar, de schilderijen en wandkleden vallen van ellende uit elkaar en er steken oude electriciteitskabels uit muren en uit het plafond. Verder stevig aan de prijs.

Voor de ervaring vond ik het bijzonder, voor de keuken zijn er betere indo-opties in en om den haag.
Kim D.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
We waren vroeg ivm een theatervoorstelling later die avond. Toch goed dat we gereseveerd hadden want er is veel aanloop. Heerlijk gegeten (rijsttafel Poentjak speciaal), niet duur en wel lekker en meer dan genoeg. Bediening is wat afstandelijk, maar zijn wel vlot en alert.
Sophie1970 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Al jaren niet meer in dit restaurant geweest, nu een lunch gebruikt. Vooraf soto ayam, die smaakte bijzonder goed. Daarna diverse gerechten waaronder saté kambing, gado gado en nasi goreng. Allemaal erg goed van smaak. Goede originele Indische kruiden (en wij zijn kenners).
De bedoening is in orde in de zin van vlot, maar wat afstandelijk. De inrichting doet denken aan indie in vervlogen tijden: veel donker hout en houten beelden.
4hoepels .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Prima rijsttafel, decor echt Indonesisch, hele (te?) snelle service. En het stikt er van de BNers. Ook wel eens leuk. Maar er zijn betere Indonesische restaurants in Den Haag.
Anna H.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Aardige bediening maar geen authentieke Indonesiërs. De hoeveelheid van de rijsttafel was niet echt toereikend, kleine porties. Vrij vlakke smaak. Lekkere frisse witte wijn. Alles nogal middelmatig.
Niels D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
We zijn hier met z'n tweeën wezen eten. Omdat we redelijk vroeg waren, waren we de enigen in het restaurant. Na bestellen van de rijsttafel werd deze wonderbaarlijk snel geserveerd, waardoor we meer het gevoel hadden bij een goedkope Chinees te zitten dan bij een Indo. De prikloze cola in een vies glad droeg tevens bij aan die belevenis. Er zijn in ieder geval in Den Haag vele betere Indo's.
Marjolein B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Een beleving die ons is tegengevallen. De prijs-kwaliteitverhouding is absoluut niet om over naar huis te schrijven. De drukte in het restaurant doet vermoeden dat het er voortreffelijk eten is, maar helaas (voor ons dan). De bediening is ongeïnteresseerd en maakt geen contact - alhoewel de dame van de bediening wel vriendelijk was.
Overigens werd er niet moeilijk gedaan toen we geen varkensvlees wilden eten; een pluspunt. De boontjes zijn een aanrader. Het vlees was droog. De ambiance is wel bijzonder; een oud pand dat geschiedenis ademt. Al met al voor ons geen plek om terug keren.
Vanoevelenp .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Voor de 1e keer een kennismaking met de Poentjak. Binnen in het restaurant heeft een huiselijke sfeer en doet denken aan Indonesie ´van vroeger´. Wij namen met 2 personen een rijsttafel poentjak speciaal voor EUR 24,50 pp. We kregen een uitgebreid menu van allerlei kleine gerechtjes met groenten en vlees. Saté is erg smakelijk van de houtskool. Bediening vriendelijk en vroegen belangstellend waar wij vandaan kwamen. Toen ik vertelden over mijn moeder die in Indonesie was geboren, had ik nog een kort gesprek met een van de heren van de bediening.
Wij komen zeker nog terug voor een smakelijke rijsttafel.!
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2014
Vanuit Amsterdam kom ik graag naar Den Haag om lekker Indonesisch te eten. De sate Kambing vind ik echt heerlijk, maar ook de soto ajam en rijsttafel Poentjak waren gewoon goed. Het voorgaande gecombineerd met een prima service en dito inrichting vormt voor mij een prima Indonesisch restaurant. Ik kom graag weer terug.
Rene S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Plichtmatige bediening in een jaren '60 sfeer. Gekozen voor de rijsttafel Poentjak speciaal. Gerechten lauw en flauw en net zo plichtmatig als de bediening. Sate was taai evenals de kip. Sate kambing was als enige gerecht vers bereid maar kon ook niet bekoren. Vergane glorie dat het moet hebben van onwetende toeristen/buitenlanders en nostalgische 60-plussers.
Milly-mildred S.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Ik kook zelf graag de Indische keuken, zoals ik het van thuis uit heb geleerd. Vaak gedacht.....werd er maar een keertje voor mij zo lekker gekookt en ik heb het bij Poentjak mogen ervaren.
Hairos2 .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
heb hier met 5 personen gegeten
een rijsttafel voor 2 een sate mix ,gegrilde kip en ikan bali
alles voldoende
goed verschillend van smaak zoals indonesich moet zijn niet alles super heet maar het ene heet het andere weer mild
ondanks de slechte resenties die ik las krijgt dit restaurant een dikke voldoende
prijs heel redelijk voor zo`n lokatie
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Decor prachtig. Bediening plichtmatig, de melding dat er drie glazen wijn niet op de rekening staan kan maar net een bedankje krijgen. Eten volsterkt beneden peil, alle vlees taai. Boontjes nauwelijks gaar en leken uit diepvries. Alles zeer scherp, maar vlak van smaak. Onbegrijpelijk dat deze zaak vol zit. Wij komen hier niet terug. hoewel prijs niet hoog is, is de prijs -prestatie verhouding volstrekt fout.
Frank Herreveld .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2014
Aardig decor, maar helaas geen echt Indisch eten meer, vlakke smaken, kleine porties, slappe boontjes. De bediening was netjes, maar leek niet erg geïnteresseerd. Dit kan veel beter, laat de kokkie het eigen eten eens proeven en geef het wat meer smaak, locatie en inrichting zijn leuk.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
gisteren op advies van hier gegeten, was wat vlakjes, niet slecht maar zeker ook niet van wat lekker.
bediening was het ook net niet , allemaal netjes maar de heren waren verplicht aan het werk.
hier kan veel meer uitgehaald worden in deze prachtige zaal.
Jaap S.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Wij eten regelmatig Indonesisch in Den Haag. In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat de uitgebreide rijsttafel bij Poentjak heel erg tegenviel. Het eten was vlak, er was weinig Indonesisch aan te ontdekken. Alleen de sate's waren goed, de rest had geen of nauwelijks smaak, hoewel we voor ons gezelschap een mix van non-spicy en spicy hadden gevraagd. Bovendien waren de porties erg klein, er was zeker niet voldoende voor iedereen en wij zijn kleine eters. De bediening was weinig geinteresseerd. Toch was het er redelijk druk, maar wij komen niet terug.