Indonesisch Restaurant Poentjak

5,8
6,4
Catja S.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Ik was alleen en had het idee dat gasten niet welkom zijn. Het eten werd neergesmeten en men had er duidelijk geen zin in. De dame die er serveert praat in bahasa indonesia niet erg aardig over de gasten maar had niet in de gaten dat ik haar verstond. Tamelijk onbeschoft. Ik ga hier nooit meer heen. De inrichting is leuk maar je moet niet goed kijken want het is er ontzettend smerig. Het eten was wel lekker maar door de vervelende bediening, niesende ober en roddelende serveerster, werd mijn avond goed vergald.
Etty V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Na meer dan een jaar toch weer terug naar de Poentjak. De laatste keer was het tegengevallen; zowel de smaak (vlakker) als de service (lang wachten op een biertje). Nu, na een lange dag sightseeing in Scheveningen en Den Haag met familie over uit Indonesië, toch maar weer hier geëindigd. De oude ober was er weer en dus de service gewoon goed. Het eten was als vanouds: goed van smaak en authentiek. De vegetarische rijsttafel viel erg goed, evenals de saté mix (met als altijd heerlijke saté kambing). Fijn om gewoon weer goed Indisch te eten!
A.W. D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Wat een fantastische plek en sfeer. Historisch in alle opzichten. Zeer gastvrije ontvangst, ook naar onze kinderen toe, onze jongste zoon wilde graag aan een bepaald tafeltje zitten, ging dat vragen waarop erg leuk werd gereageerd, en attente bediening. Het eten was onovertreffelijk. De smoor viel uit elkaar zo gaar gebraden en de rendang was weer super. Al met al een heerlijke ervaring!
Danielle B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Wij waren met 4 personen en onafhankelijk van elkaar deelde we dezelfde mening NIE TE VRETEN, alles was taai, hard en smaakloos en de bediening was erg onvriendelijk. Het bestek werd op tafel gesmeten net zo als het eten en zonder uitleg werden we aan ons lot overgelaten.
Een enorme teleurstelling omdat wij een half jaar geleden hier juist heerlijk hadden gegeten. Na eens goed in de rondte te hebben gekeken namen wij de beslissing om hier niet meer terug te komen. Het is er nl echt heel erg vies!!!
Danielle B.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
We waren met 4 personen en onafhankelijk van elkaar deelde wij dezelfde mening...WE VONDEN HET WERKELIJK NIET TE VRETEN, alles was taai, hard, smaakloos en daarbij was het bedienend personeel ontzettend onvriendelijk. Echt een enorme teleurstelling omdat wij er de keer ervoor heel goed hadden gegeten. Voor ons nooit meer!!
Riko S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Vanavond met 6 personen hier wezen eten. Restaurant heeft een zeer gedateerd interieur, maar dat maakt het eigenlijk heel leuk. Net of je 40 jaar terug in de tijd stapt. Eten was oke, sommige gerechten waren goed van smaak. Maar de telor,.. een gekookt ei met een schepje pittige saus er op. Dat moet voor een authentiek indisch restaurant echt beter! Ook de 2 biertjes waar wij 3x om gevraagd hadden werden niet geserveerd, vergeten?
Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Met collega's hier gegeten . Na via een onlogische en onhandelbare draaideur ons naar binnen te hebben geworsteld namen we plaats aan tafel. De ruimte zowel voor als achter de tafels was prima. Het was er niet overdreven druk. Toch duurde het lang voor de bediening op gang kwam. We zaten er al een uur toen eindelijk de gerechten van de Indonesische rijsttafel op tafel werden gezet, of liever gezegd gesmeten. Met totale desinteresse werd het eten geserveerd. Schaaltjes en bordjes werden van afstand op de rechauds gemikt of je moest ze zelf aanpakken. Geen greintje vriendelijkheid viel er op de gezichten van de bediening te bespeuren. Na het serveren werd er niet toegelicht wát er op tafel stond. Zoek het maar lekker zelf uit, je proeft het wel. Alleen aan de vegetarische collega werd iets meer aandacht besteed. Glas leeg? Als je geluk had hield het voorbijlopende personeel even in als je hen nadrukkelijk toeriep om bij te schenken. Gelukkig was het eten goed van smaak, behalve voor de enkele collega die zich vergiste in de scherpte van sommige gerechten. Al met al geen aanrader voor een gezellige avond. Misschien een volgende keer toch eens bij de buurman proberen...
Jeroen O.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
heerlijk gelunched. We hadden de rijsttafel Poentjak special en die is uitstekend, ruim bemeten en goed op smaak. Heerlijk rundvlees, kip, sate, ei, groenten, empeng etc. Vriendelijk personeel en de rekening viel alles mee. Gewoon een lekker middag met koud bier en lekker eten. Tot snel
Josee63 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Eten lekker, maar best flauw. Interieur zeer oud, vies, overal ligt dik stof op, mag wel eens iets aan gedaan worden! Vriendelijk personeel. Er zijn veel betere indonesische restaurants in Den Haag.
Robin M.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Gedrieën van een heerlijke rijsttafel genoten, de sateh was verrukkelijk. De archaïsche inrichting geeft een heerlijke tempo doeloesfeer. De kwaliteit was in lijn met onze eerdere ervaringen. Voor herhaling vatbaar!
Argelino .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Onlangs voor het eerst gegeten, met 4 personen 2 rijsttafels. Service was niet super maar ok, gerechten waren prima maar ook niet meer dan dat,

maar dan het interieur....; het zit ergens tussen een filmset en een koloniaal krot. Het is al minimaal vijf decennia niet onderhouden, dat kun je opvatten als 'ik ga terug in de tijd en eet VOC-style'. Anderzijds hangt er overal stof, spinnenrag, het plafond hangt met flarden oud ductape aan elkaar, de schilderijen en wandkleden vallen van ellende uit elkaar en er steken oude electriciteitskabels uit muren en uit het plafond. Verder stevig aan de prijs.

Voor de ervaring vond ik het bijzonder, voor de keuken zijn er betere indo-opties in en om den haag.
Kim D.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
We waren vroeg ivm een theatervoorstelling later die avond. Toch goed dat we gereseveerd hadden want er is veel aanloop. Heerlijk gegeten (rijsttafel Poentjak speciaal), niet duur en wel lekker en meer dan genoeg. Bediening is wat afstandelijk, maar zijn wel vlot en alert.
Sophie1970 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Al jaren niet meer in dit restaurant geweest, nu een lunch gebruikt. Vooraf soto ayam, die smaakte bijzonder goed. Daarna diverse gerechten waaronder saté kambing, gado gado en nasi goreng. Allemaal erg goed van smaak. Goede originele Indische kruiden (en wij zijn kenners).
De bedoening is in orde in de zin van vlot, maar wat afstandelijk. De inrichting doet denken aan indie in vervlogen tijden: veel donker hout en houten beelden.
Jetske V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Prima rijsttafel, decor echt Indonesisch, hele (te?) snelle service. En het stikt er van de BNers. Ook wel eens leuk. Maar er zijn betere Indonesische restaurants in Den Haag.
Anna H.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Aardige bediening maar geen authentieke Indonesiërs. De hoeveelheid van de rijsttafel was niet echt toereikend, kleine porties. Vrij vlakke smaak. Lekkere frisse witte wijn. Alles nogal middelmatig.
Niels D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
We zijn hier met z'n tweeën wezen eten. Omdat we redelijk vroeg waren, waren we de enigen in het restaurant. Na bestellen van de rijsttafel werd deze wonderbaarlijk snel geserveerd, waardoor we meer het gevoel hadden bij een goedkope Chinees te zitten dan bij een Indo. De prikloze cola in een vies glad droeg tevens bij aan die belevenis. Er zijn in ieder geval in Den Haag vele betere Indo's.
Marjolein B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Een beleving die ons is tegengevallen. De prijs-kwaliteitverhouding is absoluut niet om over naar huis te schrijven. De drukte in het restaurant doet vermoeden dat het er voortreffelijk eten is, maar helaas (voor ons dan). De bediening is ongeïnteresseerd en maakt geen contact - alhoewel de dame van de bediening wel vriendelijk was.
Overigens werd er niet moeilijk gedaan toen we geen varkensvlees wilden eten; een pluspunt. De boontjes zijn een aanrader. Het vlees was droog. De ambiance is wel bijzonder; een oud pand dat geschiedenis ademt. Al met al voor ons geen plek om terug keren.
vanoevelenp .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Voor de 1e keer een kennismaking met de Poentjak. Binnen in het restaurant heeft een huiselijke sfeer en doet denken aan Indonesie ´van vroeger´. Wij namen met 2 personen een rijsttafel poentjak speciaal voor EUR 24,50 pp. We kregen een uitgebreid menu van allerlei kleine gerechtjes met groenten en vlees. Saté is erg smakelijk van de houtskool. Bediening vriendelijk en vroegen belangstellend waar wij vandaan kwamen. Toen ik vertelden over mijn moeder die in Indonesie was geboren, had ik nog een kort gesprek met een van de heren van de bediening.
Wij komen zeker nog terug voor een smakelijke rijsttafel.!
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2014
Vanuit Amsterdam kom ik graag naar Den Haag om lekker Indonesisch te eten. De sate Kambing vind ik echt heerlijk, maar ook de soto ajam en rijsttafel Poentjak waren gewoon goed. Het voorgaande gecombineerd met een prima service en dito inrichting vormt voor mij een prima Indonesisch restaurant. Ik kom graag weer terug.
Rene S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Plichtmatige bediening in een jaren '60 sfeer. Gekozen voor de rijsttafel Poentjak speciaal. Gerechten lauw en flauw en net zo plichtmatig als de bediening. Sate was taai evenals de kip. Sate kambing was als enige gerecht vers bereid maar kon ook niet bekoren. Vergane glorie dat het moet hebben van onwetende toeristen/buitenlanders en nostalgische 60-plussers.