Indonesisch Restaurant Djago

Zaterdag en Zondag 17:30 - 21:30

6,6
Bienneke .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Dit is een ware Back to THE roots.
De saté 's zijn zo lekker, daar krijg ik nooit genoeg van.
Alle gerechten worden warm geserveerd en erg veel aandacht aan besteedt . Personeel altijd vriendelijk en niets is hen teveel.
Chapeau.
Norbruis .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Lekker gegeten op het terras waar ze een terraskaart hebben. Begrijpelijk wordt de grote rijsttafel binnen uitgeserveerd. De nasi- en bami rames waren goed van smaak, beide voldoende verschillend en verscheiden. De bediening was alert. Dank
Freek H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Het eten (de meest uitgebreide rijsttafel) heeft ons niet kunnen overtuigen en daar kom je toch hoofdzakelijk voor, het decor cq inrichting is niet bepaald geweldig de bediening vult het verder aan. Een eenmalig bezoek.
Frestans .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
We wilden een keer iets heel anders. Dus we gingen Indonesisch eten bij Djago. Het zag er van buiten niet denderend uit, maar we wilden ons laten verrassen. Dit is helaas niet helemaal gelukt. Bij binnenkomst was het een erg sobere bedoening. Het decor is vrij donker en saai. Dit betekende natuurlijk niet direct dat het eten niet goed kon zijn. Dit viel echter ook een beetje tegen helaas. Er was maar weinig keuze; het hield wel op bij wat rijsttafels en nasi/bami/sate. We bestelden de rijsttafel Djago met o.a. Ayam Pangang en Gado Gado. Het was een lauwe rijsttafel die al van tevoren klaargemaakt leek te zijn. De service was OK, maar ook niet meer dan dat. Bediening leek niet meer dan de basis van de Indonesische keuken te kennen. Ik zou hier niet snel terugkomen.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Een schaduw van wat het ooit was. Kwam hier jarenlang...holt sinds enige tijd hard achteruit. Eigenaar lijkt zijn passie te hebben verloren en is druk met van alles behalve letten op de service in z'n zaak. Iedere keer weer andere bediening, stuntelig en geen ervaring met de Indonesische keuken en gerechten (dat moet je wel hebben vind ik). Django oriënteert zich kennelijk steeds meer op de 'one-time-only' RAI congres gangers en ook de afhaalservice lijkt belangrijker dan de klanten die zich in het restaurant bevinden.
Jammer dat het zo afglijdt.
Woutberg .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Het eten was zo als altijd erg goed. De service daarentegen was ronduit slecht, ze letten niet op. We zaten voor meer dan een half uur achter lege borden (terwijl het rustig was in het restaurant) en moesten tot twee keer toe opstaan om te vragen of ze kwamen af te ruimen. Er werd ons geen excuses of koffie van het huis aangeboden.
Moppie50 D.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Onlangs weer eens een rijsttafel gegeten bij Djago met een gezelschap Franse vrienden. Het eten is heerlijk, goed gekruid en vers. De bediening was op zich vriendelijk maar lette niet goed op. We moesten tot 3 maal toe opstaan om iets te drinken te vragen. Verder is het erg lawaaiig bij Djago, misschien zou een kleedje op de vloer helpen tegen de zwembad akoestiek. Onze Franse vrienden hebben overigens genoten van de rijsttafel.
Janmeul .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Zelden zo slecht Indonesisch gegeten. Volstrekt smakeloze, nauwelijks gekruide stukjes vlees, kippenpoten en half ei (geen telor) opgediend als bami rames in een al even smakeloos als aftands interieur. Sateh kambing (geit????)in een plas ketjap, sateh babi in fabriekssaus. 2 stukjes komkommer, ongebakken krulbami zonder enige toevoeging. Bediening nauwelijks geïnteresseerd. Onbegrijpelijk dat dit restaurant nog meer dan een gemiddelde 8 punten krijgt.
Lindelaan .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Gisteren onze eerste ervaring gehad bij Djago. We hadden gereserveerd en dat is bij Djago zeker nodig. De bediening ontving ons hartelijk. We kozen voor de rijsttafel Djago. Al snel werd er een heerlijke sate voorgeschoteld. Daarna de rijsttafel, een aanrader. De ruime porties waren qua smaak perfect op elkaar afgestemd. We dronken er een Chardonnay bij . Het interieur is aan een restyling toe, maar het eten maakt dit dubbel goed. Wij komen snel weer terug.

Radijsje1 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Afgehaald op aanraden en sinds tijden niet zo'n lekkere rijsttafel gegeten. Óverheerlijke gebakken vis, verschillende soorten zacht stoofvlees, echt een complete tafel! Heel erg verrast, hebben zitten smullen thuis. Bezorgen helaas niet. Wij komen (snel) terug!
Adriaan1961 .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Woensdag 23 december hier gegeten met een xenos actievoucher.
Het eten was prima, Indisch zoals thuis! Smaakvol, niet te pedis. We moesten wel erg lang ( 3 kwartier) wachten op onze rijsttafel voor 2 personen, de gerechten waren het wachten echter wel waard.
De bediening was vriendelijk, servicegericht en attent.
De inrichting van de zaak is wel behoorlijk aan een restyle toe en de muren mogen wel weer een likje verf.
Al met al een prima ervaring.
MClayton .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Ik kom hier al jaren, maar schrijf voor het eerste nu pas een recensie…Dat ik er al jaren komt zegt al veel. Het eten is top. Meestal neem ik de rijsttafel, en deze keer ook. Alles is zeer goed op smaak, niet te pittig of te sauzig. Ook de structuur van het stoofvlees is perfect. Verder een mooi keuze aan gerechten. Verder vind ik de saté is een goed meetpunt voor een Indonesisch restaurant, en die is smaakvol geroosterd. De service is snel goed en attent. Het restaurant is op Indonesische wijze ingericht. Ik blijf hier komen!
Pieter P.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Op natte en gure avond had ik afgesproken bij Indonesisch restaurant Djago in Amsterdam met een vriendin We hadden elkaar in lange tijd niet gezien noch gesproken en een mooie maaltijd met verwijzing naar de gordel van Smaragd leek ons wel wat.
Parkeren viel mee en het restaurant ( met zomers een terras) nodigt wel uit. Netjes verwelkomt. Het restaurant is niet groot en spaarzaam gedecoreerd. Paar prenten aan de wand. Er zou best wel een facelift en een verfje mogen worden ingestoken.
Maar we kwamen voor het eten (en de gezelligheid). Nadat we de kaart kregen en een drankje hadden besteld, stond een onvriendelijke ober alweer aan het tafeltje of we onze keus hadden kunnen maken. We wisten niet dat aangenomen werk was.
We kozen na een rustige beslis ronde voor en simpele nasi rames met nasi kuning. Het werd op een mooi bord vriendelijk opgediend. Er was kroepoek van het huis en een schaaltje met sambal. We hadden extra emping vooraf waar attent een zoutvaatje bij werd geleverd. De emping was vers en lekker.
De saté was smakelijk met een hint van citroengras. De rendang was van mooi vlees en zeer smakelijk en goed gaar. De satésaus was erg veel ketjap ( in elk geval niet onze snaak). De sambal telor met saus was lekker. De bijgerechten als atjar en sajoer lodeh, goed en niet te waterig. De prikadel was niet bijzonder. Bij elkaar was het voor de prijs wel zeer redelijk en voldoende.
Door het lage plafond was de verstaanbaarheid wat minder. Het toilet was voldoende en langs een smalle steile trap te bereiken.
Misschien dat ik nog eens terugga. Iets meer sfeer, iets meer klantvriendelijk .
Tourmalin .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Twee maal geweest en wat mij betreft zo weer.
Het eten is absoluut voortreffelijk. Daar kan ik niet anders dan in superlatieven over spreken.
Ik vind het ook niet duur. De gerechten per bord zijn zo’n 15 Euro, de rijsttafels vanaf 17,50 Euro per persoon. De duurste rijsttafel 25 Euro.
Men wordt over het algemeen ook snel bediend. De inrichting is leuk en de sfeer over het algemeen gezellig. Soms een beetje luid zegt mijn partner. Ikzelf had daar niet zo’n last van.
De meeste bediening is vriendelijk en attent. Het kan toeval zijn of samenloop van omstandigheden, maar dat vonden we niet bij iedereen. Dus qua sterren geef ik hiervoor niet meer dan een gemiddelde. Toen we eens te vroeg waren en we even aan de bar wilden/konden wachten, kwam men niet op het idee ons te vragen of we alvast iets wilden drinken. Een andere keer hadden we voor ons gezelschap van vier een grote karaf water gevraagd. We hadden een vorige keer al bij een aangrenzend tafeltje gezien dat dit bij de mogelijkheden behoord. Maar men kwam dit keer voor ons met een fles mineraalwater aan. Dat vond ik niet zo leuk.
Wij vinden dat een karafje water standaard bij de bediening hoort. Zelfs ook als geen andere drankjes genuttigd zouden worden. Maar wij nemen altijd toch ook wel drankjes.
Ondanks deze wat kritische noten, willen wij dit restaurant zonder meer aanraden. Superb!
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Vriendelijke bediening. Lokatie nabij de RAI. Rijsttafels zijn ruim voldoende; wat over is mag meegenomen worden. Qua prijs vind ik het aan de stevige kant, maar ik hoefde deze keer niet te betalen ;-).
Hannes001 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
We komen hier al bijna tien jaar gemiddeld 1 keer per jaar. Ook nu weer heerlijk gegeten met 4 man van de rijsttafel Djago. Mooie smaken, ruim voldoende porties en vriendelijke informele sfeer. Voor mij één van de betere Indonesische restaurants die ik ken.
Jayv .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Heerlijk gegeten! Hartelijke ontvangst,goede wijn,mooie uitleg van gerechten,fijne sfeer,en zelfs de kroepoek vegetarisch,wij komen zeker terug! Tot de volgende keer!
LexD .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Authentiek Indonesisch restaurant met heerlijke kaart. We komen hier al meer dan 30 jaar, eerst nog aan de Scheldestraat. De rijsttafels zijn een mooie selectie, maar de individuele gerechten zijn elk op zich fantastisch.
Informele bediening, maar het is dan ook een familie-restaurant. Geen fratsen, gewoon lekker.
Han2Go .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Informele, huiselijke sfeer bij Indonesisch restaurant Djago, waar Amsterdam-Zuid en RAI-bezoekers voor internationale beurzen de weg naar de West-Javaanse keuken van Rene Pang weten te vinden. Wij nemen de uitgebreide rijsttafel Djago, in de zijkamer met zicht op de bar, en als appetizer ieder twee stokjes kip en geitsaté, lekker korstje, in lichtzoete ketjap. De wijn, rosé van de Syrahdruif, bio, Zuid-Frankrijk, droog en markant, als loyale begeleider (fles € 20,-). En, opwindend tafelmoment de warme schaaltjes op rechauds, koude gerechtjes er omheen. Gele rijst, saffraan, lichtzoetig. Dan de warme borden, en ja, uitleg bij gerechten. Een plus. Vlees, als rund in ketjap gesmoord, varken, kip, en makreel in pikante tomatensaus, en de nodige bijlagen als seroendeng. Fruit als komkommer en mango in zoete ketjap. En gedroogde ansjovis. De warme gerechtjes, behalve de gerookte makreel, zijn mild pedis. Als we op het bord de juiste mix maken, rijgen de smaaksensaties, met rijst als basis, zich tongstrelend aanéén. De rijsttafel Djago € 36,-. Bediening losjes, alert, en plezierig benaderbaar. Ambiance van zien en gezien worden in trendy Scheldebuurt. Prijs/kwaliteit is ruim in balans.

Ron D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Hier met een vriend op dinsdag 4 augustus gegeten. Ik kan een heel uitgebreide review schrijven, maar kan dit ook met één woord af: FANTASTISCH. Een heel lekkere rijstafel met echt heerlijke gerechtjes. We hadden dan ook alles netjes opgegeten en het was bijna te veel.
De bediening is soms wat rommelig, maar dat kan komen door de drukte.
Dit is echt een Indonesische restaurant en zeker voor herhaling vatbaar.