Indonesian Kitchen

Herengracht 287 1016 BL Amsterdam Nederland Kaart
31-206230260
Dit super schattige restaurant aan de gracht is een must voor Indo food lovers. Wat een heerlijke smaken en passie voor Indonesisch eten. Eigenaar Harry vertelt hoe ze steeds weer als doel stellen een twist te geven aan de klassieke Indonesische gerechten. En dat lukt ze behoorlijk goed. Wordt gado gado normaal gemaakt met sperziebonen en witte kool? Hier eet je van een gado gado met cavalo nero en snijbiet. De gerechten zijn goed op smaak en mooi in balans. De kaart is klein en overzichtelijk, erg fijn voor mensen die last hebben van keuzestress. En als je echt niet kunt kiezen, kun je er ook gewoon voor kiezen om je te laten verrassen. Minstens zo fijn aan Indonesian Kitchen is het bedienend personeel, je gerechten worden met een big smile aan tafel gebracht. Een zaak om verliefd op te worden.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Neem de gebakken grote gamba’s met een tomatensausje. Die zijn om je vingers bij af te likken.

Over het restaurant Indonesian Kitchen

Indonesisch aan de Herengracht

Aan de Herengracht in Amsterdam, een van de drukstbezochte en populairste grachten van de stad, kun je ook heerlijk Indonesisch eten. De naam zegt al genoeg, dit restaurant heet namelijk Indonesian Kitchen. Waarom Engels? Tja, langslopend publiek spreekt overwegend Engels natuurlijk! In grof geschut zit je gezellig knus dichtbij elkaar en kun je bijna van elkaars rijsttafel afsnoepen. Geniet van de gezellige drukte van de stad en het lekkere eten uit deze heerlijke Indonesische keuken!

Meer informatie over restaurant Indonesian Kitchen

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Wi-Fi
9,2

Jouw recensie over het restaurant Indonesian Kitchen

Edward V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
De rendang is onovertroffen (en dat wil wat zeggen, we eten vaak Indisch in Den Haag). De satesaus is perfect: beetje grof van structuur, fantastisch op smaak. Enige minpuntje: de rijsttafels worden op een bord geserveerd (en niet in aparte bakjes). Maar tegelijkertijd: wij hadden met z'n tweetjes genoeg aan de vegetarische variant met en extra rendang erbij. Aanradertje!
Thijs D.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
uitstekend eten en perfecte bediening, wij komen zeker nog een keer
Alet T.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2018
Fantastische rijsttafel....je eet hier voortreffelijk! Mooi combinatie van ingrediënten in een verfijnde balans.
Niet voor niets eten wij hier regelmatig!
Anja H.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Heerlijk eten , mooie presentatie en net even anders!
Robert J C.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Excellente cuisine indonésienne
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Een van de beste Indonesische restsurants die ik in Nederland ken, met bijzondere gerechten (de geit satay was heel mals en lekker), en voor een redelijke prijs. Op een mooie zomeravond is de kelder zonder airco wel heel warm.
Martin O.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Ik kom en vertrek hier altijd met plezier. Of het nu privé, of zakelijk is, het is altijd erg goed. Het eten is geweldig en mooi uitgebalanceerd.
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Bovenaan zet ik toch de ontvangst en service. En ten tweede de verrassende recepten.
J. H.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
De gerechten waren smaakvol. Heerlijk gegeten en niet te pittig.
Rolf S.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
gezellig klein keldertje met moeilijke trap, eenmaal binnen prima ontvangst en sfeer; de goedkoopste rijsttafel is eu 40 pp, samen één delen kan niet; uitkomst: een nassi sames samengesteld uit diverse heerlijke delen (ayam oppor, gado gado, rendang, sajoer lodeh, nassi putti 1 sate kip, 1 sate kambing voor 20 pp; prachtige smaken; komen hier zeker terug
Michiel I.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
een van mijn favoriete Indonesische restaurants in Amsterdam
Bart W.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Heerlijke moderne Indonesische gerechten. Met veel zorg bereidt.
Maris T.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
Alles prima maar wij vonden de tafeltjes té dicht naast elkaar staan. We houden enorm van het knusse en kleine maar dit is erg vol.
Lene G.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Rijsttafel was versbereid en overheerlijk, de staf vriendelijk en de bediening uitstekend. Echt een aanwinst voor Amsterdam.
Lies V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
We komen wel vaker en het is altijd goed en contant. Hele vriendelijke service en gewoon hartstikke lekker. Echt indonesische smaken met kwaliteit klaargemaakt. We komen zeker weer terug!
Marina V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2018
een heerlijk restaurant
Anne Marie D.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Een hele vriendelijke ontvangst en de hele avond erg attent. Wij hadden de rijsttafel en die was heerlijk.
Jan Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
Super gegeten. Prima service. Leuk dat alles in aparte gangen komt voor de rijsttafel. Aanrader
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
Uitstekend eten, altijd leuk om mensen mee naar toe te nemen
Maarten C.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2018
Hidden gem in Amsterdam! Heerlijk eten en goede ambiance met Balinese muziek op de achtergrond. Harry en Ayu zien erg leuke mensen om te ontmoeten en zullen er voor zorgen dat je er geen spijt van zal krijgen om hier te eten!