Indonesian Kitchen

Herengracht 287 1016 BL Amsterdam Nederland Kaart
31-206230260

Over het restaurant Indonesian Kitchen

Indonesisch aan de Herengracht

Aan de Herengracht in Amsterdam, een van de drukstbezochte en populairste grachten van de stad, kun je ook heerlijk Indonesisch eten. De naam zegt al genoeg, dit restaurant heet namelijk Indonesian Kitchen. Waarom Engels? Tja, langslopend publiek spreekt overwegend Engels natuurlijk! In grof geschut zit je gezellig knus dichtbij elkaar en kun je bijna van elkaars rijsttafel afsnoepen. Geniet van de gezellige drukte van de stad en het lekkere eten uit deze heerlijke Indonesische keuken!

Meer informatie over restaurant Indonesian Kitchen

9,2

Jouw recensie over het restaurant Indonesian Kitchen

Douwe-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Gekozen voor een Indonesische rijsttafel. Wij hebben genoten van het eten. Daarvoor komen wij graag weer terug. Aankleding van de ruimte is magertjes maar aan de andere kant ook wel leuk eens in een kelder van een grachtenpand te zitten. De bediening is vriendelijk en behulpzaam maar is met drankjes niet snel of vergat gewoon te brengen. Fles water 2x vergeten en aan het einde de bestelde thee van mijn vriendin. Dat terwijl er op 8 a 10 tafeltjes er toch 3 man personeel rond loopt. Kan beter! Al met al wel een plezierig etentje en, wat ons betreft, zeker een aanrader voor mensen die lekker indonesisch willen eten.
Smit H.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Indonesian Kitchen is wat mij betreft het beste Indonesische restaurant van Amsterdam. IN een klein keldertje worden uitstekende Indonesische gerechten vers bereid en beperkt men zich niet tot alleen maar de rijsttafel. Keuze uit drie verschillende satés bevestigen dat onder andere. Wij hadden als voorgerecht de martabas, een verrukkelijk gefrituurd pannekoekje gevuld met diverse soorten gehakt en de kipsaté die ik bij IK heel geweldig vindt. Er wordt vlees van kippendijen voor gebruikt dat lekker mals blijft onder de grill en er komt een lekkere cunky pindasaus bij. Voorbeeldig. Ook de rendang die ik als hoofdgerecht nam is goed met mooi gaar rundvlees dat lekker pittig is en met perfecte droge rijst en groeten erbij geserveerd. Mijn tafelgenoot kreeg garnalen die ook uiterst smakelijk waren.
Helma V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
We hebben genoten van gamba's en lamsvlees, beide heerlijk van smaak en goed bereid. Gastvrij onthaal.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Super lekkere Indonesische gerechten en een vriendelijke bediening. Top restaurantje in hartje Amsterdam
Wieger D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Gerechten hadden we iets pittiger verwacht, maar kwaliteit en smaak waren prima zo ook de hoeveelheden.
Astrid P.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Ontzettend lieve, attente mensen. Mijn tante van 92 had genoten! Saté was heel mals, goed van smaak.
Corina S.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Bediening zeer vriendelijk.
Sophia S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Kwalitatief Lekker en mooi opgemaakt eten in een vriendelijke sfeer.
marc P.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Heel erg lekker Indonesisch eten; hoog kwaliteit en smaak
Jacques S.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Zoals altijd lekker, leuke sfeer en vriendelijke en hele goede bediening!
bess .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Ik at hier vorige week ontzettend goed , oa het vegetarische hoofdgerecht. Gisteren om die reden opnieuw gegeten en hetzelfde gerecht was nu een stuk minder goed; andere - mindere - samenstelling en behoorlijk magertjes. Jammer!
jan kees V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Dit eten was een verrassing. we gingen er heen om doorsnee Indonesisch eten te krijgen, maar dit is koken op hoog niveau. Met name de loempias zijn heel bijzonder. De voortreffelijke ikan schotel was met kabeljauw inplaats van de makreel die men doorgaans krijgt. De Rendang was subtiel van smaak. Sate kambing was uitzonderlijk mals. De omgeving is vrij van kitscherige Indonesisiche versieringen en de bediening kende onze kennis nog die er een paar jaar niet geweest was.
Silvia V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Verrassende presentatie van rijsttafel in verschillende rondes. Gerechten hebben ieder een heel eigen smaak en authentiek. Geborgen sfeer door de half verdiepte ligging en lage plafond. Heerlijk gegeten.
Catja S.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Hier gegeten, erg klein en je zit bijna bij je buurman op schoot. Wij hadden als voorgerecht de loempia's, weinig smaak en het deeg was veel te dik. Als tussengerecht de sate Kambing, erg lekker en precies goed. Daarna rendang, lekker maar qua smaak vrij vlak. De bediening was vriendelijk maar snel, heel snel! De lege bordjes van het voorgerecht werden opgehaald en het hoofdgerecht werd er gelijk neergezet. Wij gaven aan dat dit veel te snel was en we werden vriendelijk toe gelachen.....Wij gaan hier nooit meer heen. De smaak heeft weinig met Indonesie te maken, het is aangepast aan de smaak van de toeristen. De prijzen zijn veel te hoog in verhouding tot de kwaliteit en lekker rustig eten is niet mogelijk. Heel jammer.
Jacob S.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Tweede keer hier. Wederom een aanrader
Lucia S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
Alles prima. Alleen de opgang naar het toilet was minder qua schoonmaak en geur.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Enorm lekker eten en goede service. Klein en gezellig restaurant!
Smit H.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Het was niet de eerste keer dat ik hier heb gegeten maar nog steeds vind ik dit een van de allerbeste Indonesische restaurants in Amsterdam. Ze hebben zonder enige twijfelde allerlekkerste kipsaté vanNederland. Lekkere malse stukken kippendij, precies goed gegrilld met een chunky pindasaus die juis door z'n grofheid de perfectie van het kippenvlees extra goed doet uit komen. Als hoofdgerecht hadden we Rendang en ook die eet je zelden ergens beter. Mooie grote goed gare stukken rundvlees met toch nog een bite die in eerste instantie alleen maar zacht lijken door de kokos, maar die na enige tijd met een hete gloed je tong doorklieven. Heel geweldig!! Voor af hebben we iets nieuws gegeten (voor ons althans) Marentabak. Een soort loempia met een verrukkelijke zachte sambalsaus. Zeer aan te bevelen, dit adres.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Indonesian kitchen is een prima restaurant en het eten is heerlijk, nu 2 keer een rijsttafel gegeten maar kwalitatief top.
Marjolein &.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Heerlijke gegeten (kwaliteit een dikke 10) en hele vriendelijke en behulpzame bediening. We hadden familie over uit de VS en die hebben ernorm genoten. Bedankt!