Indonesia

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom
7,2
Ingrid O.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Voor het eerst hier gegeten. Gingen niet voor het buffet maar ala carte. 2 van ons namen de rijsttafel GAYA BARU(17-delige rijsttafel met lumpia en pangsit vooraf) en de andere 2 Nasi Goreng Gajah Mada (Gebakken gekruide rijst met 11 verschillende gerechten.). Daarnaast namen we nog emping en saté kambing. De lumpia (bestond voor het merendeel uit groente) en pangsit waren lekker. Bij het neerzetten van de hoofdgerechten werd niet verteld wat de gerechtjes waren en wat bij welk gerecht hoorde. De emping was lekker maar sommige stukjes aan elkaar gebakken, waardoor het niet te eten was. De gerechtjes waren lekker maar ook niet uitzonderlijk. De saté kambing die wij voor de 2e keer bestelde was wat taai en ook de saus was minder lekker dan de 1e keer.
De bediening is vriendelijk.
De inrichting vond ik niet echt sfeervol, maar dat kan je persoonlijke smaak zijn. Het is jammer dat ze geen terras buiten hebben.

JeroenEHV .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
We hadden gebruik gemaakt van het all-in menu. Bediening was goed, maar het eten liet te wensen. Er staat niet aangegeven wat er in welke bak zit, de kippensoep was veel te zout en het eten lag in een laagje vet. Gezellige avond gehad, maar het eten kan beter.
Clarknijssen80 .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Teleurstellende ervaring vergeleken met andere Indonesische restaurants. Alhoewel dit echt meer op Nederland aangepaste Indisch eten was. Maar goed ik verder wel een goede avond gehad. Maar kan allemaal beter.
Mfmgijsberts .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Met heel de (Indo) familie hier weer ween eten. Wederom was het weer heerlijk. De 18 gerechten van het buffet zijn goed op smaak. Het buffet wordt goed bijgehouden en ook voor de drankjes komen ze regelmatig langs. Fijn dat er een lift aanwezig is voor mensen die moeilijk te been zijn. Ook de prijs €17,50 pp voor het buffet is prima. We komen zeker weer terug.
Marco En L.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Ik begrijp niet waarom er mensen zijn die dit restaurant een 9 geven. Het buffet is gewoon matig qua smaak. De dames zijn super aardig, restaurant is verder prima mbt aankleding. Maar het eten is niet heel bijzonder. Een 6'je dus. Beoordeeld door een 'foodie' uit Ehv.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Ik ben een enorme liefhebber van de oosterse keuken. Dus ik heb ook nogal wat Indonesische Restaurants bezocht. Dus ik weet wel een beetje wat goed minder goed is. Ik eet wel vegetarisch. Vanavond was ik bij Indonesia in het centrum van Eindhoven. Het is een heel mooi pand, bijzonder dat ze drie verdiepingen hebben. Op de eerste zit een van de twee vloeren van het restaurant. Het is een leuk ingericht pand oosters ingericht wat bij zo een restaurant hoort.

Ik was vroeg dus het was nog rustig. Ik koos een vegetarische rijsttafel want dan krijg ik van alles wat. Het waren ruim tien of meer kleine schaaltjes met allerlei heerlijke gerechten. En ik kan aardig bunkeren maar ik kreeg het niet op. Ook de bediening is erg vriendelijk. Al met al een heel goed Indonesisch restaurant.
Geert Z.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Vanavond gekozen voor de prima saterijsttafel. Een voorafje van een eenvoudig loempiaatje en een garnaal in wontonvel met chilisaus. Daarna 6 soorten zeer redelijke sate met onder ondere een garnaalsate met verrassende saus op basis van sehre en een sate met sambalgorengsaus, ook niet standaard. Verder sate ajam, babi en kambing met pinda en ketjapsauzen, allen van behoorlijke kwaliteit. Eerder aten we hier ook al van het zeer redelijk geprijsd buffet. Ondanks de soms wat lang sudderende groenten(altijd een probleem bij buffetten) ook zeker een aanrader voor zijn geld. Personeel is vriendelijk, het interieur kan misschien een update gebruiken.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
We hadden ons verheugd op een avondje lekker eten maar het vlees was niet te eten zat vol met vet ook de sate het vlees was niet gaar we hadden een rijsttafel van 25 euro per persoon kwaliteit erg slecht.
Zelfs het aantal gerechten die bij de rijsttafel hoorde klopte niet.
We hebben hier een opmerking over geplaatst en toen kwamen ze met het aanbod om koffie te serveren waar we ook totaal geen zin meer in hadden.
Wel snel met de rekening waar niets af kon het was totaal geen 25 euro waart.
Erg jammer allemaal.
Wij komen hier nooit meer.
Zal het aan niemand aanraden om hier te gaan eten ronduit bagger.
Gerrit J.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2014
Gisteren gegeten met mijn gezin bij Indonesia. Verschillende keren geprobeerd hier te eten maar telkens zat het vol, dus gisteren maar gereserveerd. Het eten is erg lekker. Wij hadden van de kaart een menu besteld voor 2 personen en de kleine at lekker mee.
Dit was erg veel, en heel lekker eten. Vooral de sathe stokjes waren geweldig!
Leuke bediening, kortom hier komen wij vaker terug!
Frank M.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Een knus restaurant gelegen op de 1e en 2e verdieping. Van buiten niet te zien hoe druk het er was. Bij binnenkomst even moeten wachten omdat de serveerster het te druk had met telefoneren. Dit waarschijnlijk ivm telefonische bestelling voor te bezorgen.
We werden daarna naar een leuk tafeltje aan het raam gebracht. Wat ons meteen opviel was dat de tafel plakkerig aanvoelde. Het was druk die zondag rond 17.00 uur en de serveerster had moeite volgens ons om alles bij te benen. Nadat we de menukaart kregen, en even later de bestelling werd opgenomen voor het eten en drinken (drinken werd ons niet gevraagd toen we de menukaart kregen), kwam het eten toch verrassend snel. (de keuken was wel ingesteld op de grote hoeveelheid aanwezige klanten en telefonische bestellingen).
Ze nam wel alle tijd om ons uit te leggen welke gerechten ze had gebracht.
Mijn vriendin had een groenten gerecht, een grote portie met vele groenten (meer dan voldoende voor 1 persoon.
En ik had nasi goreng indonesia (gekruide gele rijst met 8 gerechten). Verschillende fijne indonesische smaken van zoet tot soja en ook heerlijk pikant. Dit alles bereid met mals vlees en kip. De gerechten hadden voor mij wel iets warmer mogen zijn (qua temperatuur). Ook dit was voldoende voor 1 persoon.

Nadat ons werd gevraagd of alles naar wens was en of we nog iets wilden drinken, bestelde ik nog een glaasje tapbier.
Helaas door de onderbezetting van het bedienend personeel werd het drinken vergeten en niet meer gebracht.
Nadat we de rekening vroegen stond het vergeten drinken wel op de rekening. Na melding hiervan werd het ook meteen van de rekening afgehaald.

Al met al hebben we heerlijk gegeten, en ondanks de kleine tekortkomingen zouden we toch weer terug gaan om hier te eten.

+ punten:
- vriendelijke bediening.
- geen lange wachttijden voor het eten.

- punten:
- tafel die plakte.
- onderbezetting bedienend personeel.
- ze hadden het ook zeer druk met telefonische bestellingen, welk op de 1e verdieping
te merken was en waar wij ook zaten. ( telefoon en de bezorgers met kisten)
Jelle J H.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Het eten was prima . Rijsttafel van de kaart genomen. Veel verschillende gerechten.

Jammer alleen dat de bediening wat te wensen over liet. Heel de tafel vol met eten en dan borden en bestek vergeten . Ook werden de drankjes steeds vergeten . Dus we moesten overal achteraan.
JP S.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
Dit is voor mij niet de eerste keer dat ik hier ga eten, en ook niet de laatste keer. Ik heb Gado gado, Daging rendag en Sate makassar besteld. Het enige minpuntje vindt ik de satesaus bij de Gado gado. Deze lijkt wel van een groothandel af te komen, maar dan wel zelf op smaak gebracht. Voor diegene die niet tegen pittig kunnen, als er bij een gerecht staat pittig dan is dat bij dit restaurant ook echt zo. Dus voor de lezer U bent gewaarschuwd! De bediening is echter erg vriendelijk en zal U dan ook zeker helpen en evt uitleg geven.
Het restaurant is over meerdere verdiepingen en kan hier en daar wel een beetje opgeknapt worden, maar "rustiek" gezellig is het zeker!
Kortom een leuk karakteristiek echt Indonesisch restaurant waar je voor niet al te veel geld lekker kunt eten!
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Hartje centrum en dan met tweeën voor 58,- soepje, 'lopend' buffet, biertjes en koffie toe. Indonesia is al vele jaren een begrip met deze formule maar heeft ook a la carte. Het is er op deze winterdag behaaglijk. Hoewel knus van inrichting kan er links en rechts wel wat opgeknapt worden. Een beetje meer uitnodigende entree misschien?
De uitermate vriendelijke bediening blijkt ook gevoel voor humor te hebben en dat zorgt dat we ook niet al te kritisch zijn. Hoewel smaakvol, sudderen sommige gerechten toch al eventjes waardoor groentes en gefrituurde 'jasjes' eerder papperig dan knapperig zijn. Maarrr, prijs, ligging, ambiance... We komen met plezier terug.
Rafael2013 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2013
Indonesia ligt in een klein pand direct in de binnenstad en is lokaal alleen al bekend vanwege haar keuken. Zoals een echte toko is het interieur niet belangrijk, het gaat om de inhoud van de keuken. Reserveren is hier aan te bevelen zeker in het weekend. Wij hebben a la carte gegeten en gekozen voor de Sate rijsttafel. 7 verschillende soorten sates met 4 stokjes per soort. Bij de rijsttafel hadden wij gebakken rijst en witte rijst met Loempia en Kippesoep vooraf. Zij zouden wel bij de presentatie mogen zeggen wat wat is of kaartjes bij plaatsen. Verder viel het op de dat de schotel waarop de sates lagen niet warm was. Dat was een nadeel van het geheel. Maar de bediening was heel relaxed en men kan goed eten. DIt was onze 2e rijsttafel in korte tijd, echt lekker en af en goed heerlijk pittig.
Libel1 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2013
Curieus pand voor een restaurant. Je maakt niet vaak mee dat een eetgelegenheid zich over drie verdiepingen kan uitstrekken. Na de entree op straatniveau met de toiletten, ga je via een trap (er is ook een lift ) naar het restaurant-deel op de 1e etage. Jammer, geen plaats. We belanden via een trap op de 2e etage van het restaurant. Er is ook nog bij teveel drukte een derde verdieping in te schakelen om gasten te ontvangen. Dat is nu niet het geval. De tafels staan in u-vorm gegroepeerd rond de trap. De inrichting is dringend aan een opknapbeurt toe. De vriendelijke serveerster heeft geen boek van dr. frank nodig om in vorm te blijven. Zij moet voortdurend trap op en trap af om zaken te halen. Gerechten á la carte worden per etenslift aangevoerd. Wie kiest voor het lopend buffet, moet de trap af naar de 1e etage en weer met gevuld bord omhoog. Wij kiezen voor de kaart. Voorgerecht loempia en soto-soep zijn goed. Volgende gang: voor de een de klassieker nasi ramas en de ander lontong ramas. Voor 13,50 elk een bord, meer dan voldoende gevuld met indonesische gerechten, ware het niet dat het oog groter is dan de maag. Dus als extra: saté van schapenvlees, kipsate en kroepoek van garnalen. Die laatste komt qua smaak en textuur niet in buurt van goede garnalenkroepoek. De koffie, na afloop, is van middelmatige kwaliteit. Toch is deze locatie aan te bevelen voor wie voor een faire prijs smakelijk wil dineren met matige prijzen in het bruisende centrum van Eindhoven. Wij rekenden 62,60 af, inclusief wijn , bier en fles water. Dat maken wij soms wel anders mee.
N0namanis .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2013
Het ziet er van buiten idd niet zo aantrekkelijk uit! Ik wist niet eens dat dit restaurant bestond. Eenmaal binnen was het inderdaad ook wel krapjes maar het eten was lekker! Juist gekruid, echt authentiek indonesisch.. De sate rijsttafel was overheerlijk!
Bert100 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2013
Het restaurant oogt aan de buitenkant niet echt uitnodigend. Eenmaal binnen krijg je al een benauwde indruk omdat men op een klein oppervlak zoveel mogelijk mensen wil laten eten. Wij maakten gebruik van het buffet. Ons viel als eerste de half volle en lege schalen op en het sumiere aanbod van gerechten. Na meerdere keren het personeel op de half volle en lege schalen getendeerd te hebben werd er eindelijk iets ondernomen.Harde, aan elkaar klevende, brokken rijst, kleffe bami (werd vanuit een fabrieksverpakking aangevuld. Hoe durven ze!), zachte niet beetgare groenten, zachte emping, aangebrande saté weggemoffeld door satésaus, galia meloen blokjes waar nog een stuk harde schil aan zat.Dat men dit eten durft aan te bieden! Het personeel, bestaande uit een man en vrouw, is niet erg enthousiast in de bediening. Je moet zelf vragen om drinken (terwijl ze juist daaraan kunnen verdienen!) en om vuile borden weg te halen. Waar men wel snel in is, is het brengen van de rekening! We hebben nog nooit zo snel een restaurant verlaten!!