Indigo

Meer informatie over restaurant Indigo

Maandag 10:00 - 22:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 10:00 - 22:00

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
De tartaar met gepocheerd ei was is een woord geweldig! Ook de vegetarische proeverij is niet anders te omschrijven als uitmuntend! De combinaties welke gemaakt worden tonen kennis en kunde. Met een geweldige glimlach zijn wij verzorgd de avond! Zeker weer terug!
Chefkim .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Heerlijk biologisch en lokaal gegeten. Verrassingsmenu van de chef. Eerst een gazpacho van het huis, vervolgens een heerlijk voorgerecht met een salade van aardappel en selderij, croustini van zuurdesembrood, tussengang een tomatensoepje of kerriesoepje, hoofdgerecht een heerlijke entre côte met rabarber compote en heerlijke verse friet/wedges. Tot slot een toetje van vers fruit met huisgedraaide aardbeien ijs of mouse met merengue. Met mijn lactose intolerantie werd erg goed rekening gehouden. Bediening was vriendelijk en kundig.
Heerlijk, ontspannen avondje uit.
Juergen S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Twee weken geleden hebben wij hier een lunch gegeten. Dit liet ons besluiten om ook maar eens in de avond de gaan dineren. Wij kozen voor het verrassings- menu. De vier gangen werden met veel plezier opgediend en hadden soms verrassende smaak combinaties, helaas nooit echt overtuigend. De kazen op het kaasplankje waren beperkt omdat Indigo slechts biologisch en/of streekgebonden producten probeert te gebruiken. Een nobel streven. Al met al is vooral de combinatie van locatie, bediening en biologisch eten voor mij een reden om nog vaker fietsend vanuit Rotterdam hier te komen eten.
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
We zitten nu op dit moment zo ontzettend te genieten van het menu van de chef. Net allemaal kleine gangetjes genoten! Moes van asperge, romig soepje, makreel en nu als klap op de vuurpijl boterzacht lamsvlees hier uit de polder! Wauw!
Geitebreier .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Heerlijk geluncht. Een proeverij bloemkoolsoepje, zalm met zeewier, quich, kroketje van eigen vee. Mijn kindje een lekkere soep van pompoen. Allergien van mijn gast werd goed rekening mee gehouden. bediening heel gastvrij en gaf fijne uitleg. heel dit concept klopt. Een aanrader bedankt. Ook leuk dat de chef even de tijd nam om onze complimenten aan te nemen. Heel het team bedankt
Fairry .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
We hebben ons laten verassen door de kok en het hele menu niet in ons handen gehad.
Was zeker geen verkeerde keuze, want we hebben als koningen gegeten.
Zeker de huiskamersfeer deed eraan mee.
En dan de bediening die met een gemeende glimlach komt serveren maakt de ervaring helemaal goed.
Aan de tafel naast ons was er iets niet helemaal goed gegaan met het gerecht en dat werd zonder er enig probleem van te maken opgelost door een nieuw bord.
Ze doen er echt hun uiterste best voor om een heerlijke en onvergetelijke avond uit van te maken.
ElsaHap .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Neergestreken voor een late lunch buiten op het terras, en dat in november, de bediening liet op zich wachten, binnen was het (heel) druk, de mensen aan het tafeltje naast ons vertrokken om die reden na 10 minuten. Fijn voor ons, hadden wij een beter plekje. Mijn man is binnen gaan vragen en toen hadden we heel snel drankjes en binnen 10 minuten ook te eten, een heerlijke bospaddestoelensoep en worstenbroodje , prima van smaak alles, portie had wel iets groter gekund. Redelijk prijzig, maar voor biologisch betaal je natuurlijk iets meer. Al met al een fijne plaats waar we zeker nog eens heen fietsen, maar wel als het wat rustiger is.
Karin E.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Met de nieuwe kok zijn ze er heel veel op vooruit gegaan.
Het eten ziet er heel goed verzorgt uit en over de smaak die is voortreffelijk
Echt een gezellige huiskamer sfeer
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Komen wij in een restaurant met voornamelijk biologische producten (uit eigen tuin, kas en stal), staat er gans op de kaart. Nu heb ik nooit gans gegeten maar na de bereidingswijze gehoord te hebben, was ik overstag. En manmanman, was was dat lekker! Gans heeft natuurlijk wat weg van ander gevogelte maar deze lichtgerookt. En dat maakte voor mij het verschil. Mijn tafelgenote zuchtte de woorden dat ze nog nooit ergens een lekkerder carpaccio had gegeten (en ik weet inmiddels dat zij een expert is op dit gebied. En de avond kon door deze twee ervaringen niet meer stuk.
Indigo kiest voor biologisch en voert dit in alle geledingen door. Niet alleen in de groenten en het vlees maar bijvoorbeeld ook geweldige - en natuurlijk blinde - appelsap. Neem daarbij ook nog een vriendelijke en kundige bediening en dan weet je dat je goed zit voor lunch en diner.
Minpuntje in het "decor": twee vreselijke kroonluchtertjes die schuren tegen de rest van de verder smaakvolle aankleding, met bijvoorbeeld prachtige, oosterse lampen.
Pieter H.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Wat een heerlijke plek, hier aan het water in het hart van schilderachtig Schipluiden. Zowel aan de voorzijde als op de veranda aan de achterkant zit je als een vorst. Erg vriendelijke bediening, die af en toe bij drukte wel eens een steekje laat vallen, maar het altijd lief en charmant oplost. De lunch is niet veel bijzonders. Erg veel dik bruin brood en dan verhoudingsgewijs weinig erop. Wij twijfelen of de spiegeleieren (waarvan de dooiers zijn doorgebroken) met kaas en ham wel ham bevatten. We krijgen de indruk dat het grijsachtige vlees fricandeau is. We gaan echter terug om nog iets anders te eten bij Indigo, want de sfeervolle zaak en vriendelijke bediening rechtvaardigen een tweede bezoek.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Fantastisch vaderdag diner gehad bij Indigo. Leuke kaart met verrassende gerechten. Zowel voor-, hoofd- als nagerecht mooi gepresenteerd en zeer smaakvol bij het hele gezelschap (6 personen). Kortom zeker een aanrader!
Breederland .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Eten bij Indigo is als even langs de buren, vandaar dat ik hun eigen benaming van huiskamerrestaurant enthousiast herhaal: relaxed en gezellig. Gastvrij. Het bijna 100% biologische eten wordt degelijk en gevarieerd bereid door de koks Monica en Peter. De producten komen uit de streek, geheel van de ideologie dat het allemaal wat minder kan en milieubewust. Op de koffie, met de lunch, borrel en avondmaaltijd: de kaart biedt van alles wat.
Vlees veelal uit eigen stal, van het gehele dier: zo was mijn biefstuk laatst wel weer heel verrassend lekker. Een van de bijzonderheden is verschillend bereide wilde gans. De vis is van top-kwaliteit, alhoewel ik zelf de gegaarde oven-variant minder aantrekkelijk vind.
Lekkere toetjes: traditioneel of juist met geheel nieuwe smaaksensaties.
Een mooie veranda achter en een laat zonnig terras voor, maakt dat je bij heel verschillend weer, toch een goed plekje vindt.
Het is van alle kanten goed rolstoeltoegankelijk, alsook de WC. Als het kan, realiseert men jouw dieet-wensen.
Met regelmaat word je als gast verrast door een muzikaal optreden, dan wordt t druk maar wel heel gezellig.
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Uit eten gaan bij Indigo is altijd fantastisch. De entourage is top. Het interieur is een goed geslaagde mix van huiselijke, religieuze en oosterse elementen. Je voelt je er uit en thuis tegelijk. De bediening is uitermate vriendelijk en vlot. En het belangrijkste: een fantastische keuken! Het eten is puur, origineel en echt héérlijk. Wij komen er dan ook heel graag een zeer regelmatig. Zo hebben wij voor ons 12,5-jarig huwelijk gekozen met 15 genodigden daar te eten. We kozen voor een verrassingsdiner voor het hele gezelschap. Wij vonden het daarom best spannend of iedereen, zowel kinderen als volwassenen, alles wel lekker zou vinden. Maar iedereen vond alles heerlijk. Ze waren vol lof. Net als wij. We zullen er nog vaak komen.
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Lekker gegeten op deze leuke locatie in Schipluiden. Stevige erwtensoep, vlees van wilde eend (ik kwam de hagel nog tegen tijdens het eten) en heerlijke roomsoezen vulden na elkaar na tafel. Heerlijk en niet te moeilijk gemaakt. Het personeel was vriendelijk, correct en snel. Lekkere wijnen. Ons tafeltje was een van de weinige twee persoonstafeltjes en stond nogal in het midden midden. Persoonlijk ben ik daar geen fan van. Wel een aanrader om nog eens terug te gaan.
Ard K.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Al veel verhalen gehoord en nu was het eindelijk zover. We hadden een 'eenvoudig' menu met als vooraf een bietencarpaccio, een ossenhaas en amandeltaartje. Ik heb het dessert niet gehaald maar de carpaccio was heerlijk: uitstekende bieten en hij was goed aangemaakt en met zachte kaas was het een aangename verrassing. De ossenhaas was perfect. Het was lang geleden dat ik zo'n zacht stukje vlees heb gegeten. Het was een genot in de mond. Wat betreft schuif ik daar nog wel een keer aan tafel ook omdat de bediening vriendelijk was en wat ze niet wisten, werd netjes nagevraagd.
Auke D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014

Alhoewel ik snap dat mensen enthousiast zijn over dit restaurant was ik niet tevreden. De dames uit de bediening zijn inderdaad vriendelijk, maar weten weinig. Service is langzaam, onoplettend en verre van efficient. Zeker als je met drie man zo'n zaak moet belopen is dat cruciaal.
Alle afzonderlijke onderdelen van de gerechten waren zonder meer lekker, maar paste naar mijn smaak absoluut niet bij elkaar. Even naast het feit dat ik drie verschillende koolhydraten op m'n bord kreeg, waardoor je binnen no time vol zit. Vlees was goed. Voorgerecht van bieten carpaccio was oke. Combinatie met kletskop vond ik oke. Mijn vrouw vond het niet lekker. Dat het bio is boeit me niet, maar ze verkopen het ook niet. Dat zou ik wel doen als ik hen was. Al met al niet van zins nog eens te gaan.
Hiske R.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2014
In verbouwde garage voorheen kerk is het gezellig. Huiselijke inrichting en goede - niet dominante muziek. Ook de plek, in het hart van Schipluiden aan de singel, is bijzonder. een erg aardige jonge dame hielp ons. Haar vriendelijkheid maakte het ontbreken van kennis over het geserveerde niet helemaal goed. We bestelden "gevogelte uit Midden-Delfland" : de gans.
of de fans echt uit het gebied kwam is ons niet duidelijk geworden….De ganzenborst was in dunnen plakken gesneden en rijkelijk met (erg zoute) saus overschonken. De smaak was daarom niet goed te achterhalen. Het garnituur bestond uit een robuuste eenvoudige salade en frieten. De witte wijn (geen idee wat) was lekker koud maar had weinig karakter.
Ons diner was een vergader diner, natuurlijk ook niet echt bevorderlijk voor de aandacht voor het eten. we hebben goed maar niet bijzonder gedineerd. Voor hetgeen betaald iets meer verwacht. De plek is prettig en zeker de moeite waard en zal zeker meer klanten trekken bij een meer constante en goede keuken is mijn inschatting.
Joje .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Wij vinden Indigo pareltje in het Midden Delfland. Indigo is gegroeid, en hoe! Voorheen zaten we in een restaurant dat niet vol zat. Tegenwoordig moeten we bellen om een tafel te reserveren, anders grijp je mis! Dat zegt al genoeg.

Een goede menukaart, waar nu ook vis op staat. Voor ieder wat wils. Alles volgens de principes van biologisch, maar wel gedurfd! Mooie combinaties en heerlijke verse producten. Goede prijs/kwaliteit verhouding en een bediening die zeer behulpzaam, sympathiek en gezellig is. En dat alles in de sfeer alsof je in een huiskamer zit. Heel soms, als de drukte het toe laat, laten we ons verrassen door de kok met gerechten buiten de kaart om. Mooie smakelijke gerechtjes(Denk aan kerrierisotto met kabeljauw, heerlijke bouillabaisse, groentebitterballen, draadjesvlees perfect gegaard)....We kunnen ons totaal niet vinden in het vorige commentaar. Creatief is juist aan de orde.
Misschien 1 minpuntje. We missen nog een goede wijnkaart. Maar we begrepen dat ook daar verandering in gaat komen op korte termijn.

dus probeer het uit! Maar wel even bellen om te reserveren....want vol = vol....
Julia R.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Het is alweer een tijdje geleden dat we bij Indigo hebben gegeten, maar ik wil er toch nog wat over zeggen, het was echt heerlijk, we hadden een verrassingsmenu besteld en ieder gerechtje was een plaatje en erg lekker.
De sfeer is prima, dus het is zeker een aanrader om er een keer te gaan eten!
De wijn kaart was nog eenvoudig maar is inmiddels verbeterd.
Kritischelekkerbek .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Ongegeneerd lekker zonder opsmuk! Dikke aanrader!

Met Ribey waar een mooi stuk vet aan zit (vet is smaak) van een rund van eigen land.
De aankleding is mild tuttig, maar het is een absolute verademing om zonder gene of kijk mij nou gevoel, oprecht goed te eten. Met 27.50 voor 3 gangen, kiezen uit alle gerechten van de kaart, is dit bijzonder betaalbaar voor de kwaliteit,

Ooh... verklapte de chef. De varkens worden geslacht wanneer jij 80a 90 kilo wegen. ipv industriele varkens op 250kg. En! Ze hebben echt heerlijk knorrend door de wei gehuppeld, en dat proef je! Bijna kalfsvlees zo mals.

De bediening is niet geweldig. Mooie meisjes, maar geen kennis van het eten. Met 3 man max15 tafels bedienen, en geen tijd hebben, dat moet niet kunnen. De jongen wist veel van het eten, de meiden niets, dat is jammer. Puntje van verbetering dat ik zeker goed zie komen in de toekomst!

En.. kleine recalcitrante bonus... Geen hipster te vinden en geen extreme bio-foodies.
Gewoon eerlijk en ontzettend goed eten.