Indian Restaurant Mayur

Korte Leidsedwarsstraat 203 1017 Amsterdam Nederland Kaart
31-206232142

Over het restaurant Indian Restaurant Mayur

Al 36 jaar een Indiaas begrip in Amsterdam

Na zijn culinaire stage in de verenigde staten, streek chef Pramod Sharma eind jaren zeventig neer in Amsterdam. In 1981 verwezenlijkte hij zijn droom met het openen van Mayur, een van de eerste Indiase restaurants van Nederland. Hij introduceerde traditionele Noord-Indiase gerechten aan zijn Nederlandse gasten, in een warme sfeer, alsof men "bij hen thuis komt eten". Zesendertig jaar later weet je nog steeds waar je hier voor komt: Indiaas eten op hoog niveau, ontspannen, in een prachtige setting, waarbij je je even deel van de familie waant. Namaste, en welkom bij Mayur!

Meer informatie over restaurant Indian Restaurant Mayur

Ton H.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Het was weer uitstekend en het voelt altijd als een warm bad als we weer binnen komen.. Complimenten over de consistentie!
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Vriendelijk ontvangst in een romantische ambiance waarbij je je gelijk in het verre Oosten waant. Dichtbij toeristisch gebied maar dat merk je niet. Wij (2 pers) hadden het tasting menu. Een combinatie van Tandoori en verschillende curries. Zeer smaakvol en ruim voldoende. Personeel is vriendelijk en servicegericht.
Merlyn D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Vanaf t begin tot het einde genoten van de sfeer, heerlijke eten en goede bediening. Menu met kleine gerechtjes is super
Mike K.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Beste Indiër in Amsterdam
Lauhra R.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Mag ik de kok af en toe van jullie lenen? De lamskotelet was voortreffelijk! Kortom heerlijk genoten van het eten de bediening en onze aanrader Pina colada
edaine B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Prima restaurant met zeer attent personeel. Eten was ook erg goed, de butter chicken is een aanrader!
Marc Y.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Echt fantastisch!
Arnout P.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Goede smaken, erg kleine porties. Vakkundig personeel.
Emiel V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
De ontvangst en bediening/service tijdens de hele avond geeft ons erg positief verrast. Zo kan het dus ook!
Het tasting menu is een grote aanrader en kan ook prima voor een vegetariër en iemand die wel vlees eet.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Gisteren hier geweest, was nu de 3e keer. Blijft geweldig, heerlijk eten in een mooie ambiance. Zeker een aanrader en we komen hier zeker vaker.
Sasha G.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Zeer goede bediening, gerechten gewoon top!!!!!!!
Margit H.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Heerlijk gegeten. als we aan tafel gaan komen er eerst puppadums met diverse dips van het huis op tafel, een heerlijke attentie. Vooraf hadden we de samosa's met vulling van aardappel en erwten, en een schaal gemengde starters. Als hoofd 2 verschillende curry's waar diverse bijgerechten bij worden geserveerd. Alles rijk en toch subtiel gekruid, en in goede hoeveelheden.
De bediening is vriendelijk en attent, zodat je je meteen thuisvoelt.
Echt een aanrader en een verademing tussen alle toeristen eettentjes verderop in de straat.
Anne S.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Heerlijk gegeten, uiterst vriendelijke bediening.
Piet R.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
gevoel echt welkom te zijn. kwaliteit is altijd prima en nu ook goed voorstel om voor 6 gasten een scala van gerechten te serveren.
Bijzonder kindvriendelijk
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Hier met mijn beste vriendin gereserveerd om te tafelen en bij te praten. Keuze is gemaakt op basis van de goede reviews bij Iens. Bij binnenkomst werd ik hartelijk en gastvrij ontvangen en verzocht plaats te nemen in de lounge. Dat maak je echt nergens meer mee in Nederland, maar heeft wel iets chiques. Nadat we compleet waren werden we naar de tafel begeleid. De service is de hele avond goed geweest, maar als ik een verbeterpuntje mag aangeven, dan is het dat het prettig is om de hele avond één aanspreekpunt te hebben en niet meerdere. Naar mijn gevoel werd er net iets te vaak door verschillende personeelsleden gevraagd of ze iets voor ons konden betekenen en of alles naar wens was. Op een gegeven moment is dat als je wilt bij praten een beetje storend. Wat ik ook jammer vond, is dat toen ik aangaf dat ik echt alleen maar heel mild (milder dan Nederlands mild) kan eten en vegetarisch eet er nogal nadrukkelijk werd geadviseerd om één specifiek gerecht te bestellen (stond niet op de kaart: Indiase kaas in een soort tomatensaus). Ik vind het zelf erg fijn als een keuken zo flexibel is dat een gerecht bij wijze van spreken ook alleen geserveerd kan worden met een beetje zout en peper. Desalniettemin heeft mijn beste vriendin enorm zitten smullen, vond ik de pappadums en de nan erg lekker. De salade die als bijgerecht werd geleverd vond ik te pittig en mijn tafelgenootje te zout. We hebben al met al een hele fijne avond (zeker langer dan 2 uur) gehad . De wijn is hier overigens erg lekker, maar zeker niet goedkoop. Conclusie: goed eten, men wil de service echt wel naar een hoger level tillen, maar belangrijk is om niet te overdrijven in de gastvrijheid en flexibel in de keuken te blijven.
paul Z.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Nadat wij met vier personen, allemaal voor een mixed grill hadden gekozen kregen wij, op de juiste toon het advies om ook andere gerechten te kiezen. Dit blijkt achteraf een meer dan goede aanbeveling te zijn geweest. De kwaliteit van het eten was voortreffelijk. Zelden zo goed gegeten. Een aanrader.
Marjolein B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Opnieuw heerlijk gegeten bij Mayur! Met mijn vriendinnen hier de hele avond lekker getafeld, met veel verschillende gerechtjes. Mijn favoriete gerecht blijft nog altijd de Butter Chicken: deze is hier echt de allerbeste! Personeel is vriendelijk en de ambiance in het restaurant is sfeervol.
Janneke V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Wat een geweldige mensen werken hier. Het eten was ontzettend lekker en met veel zorg klaargemaakt!! Echt een grote aanrader.✅
Rick S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Fantastisch restaurant en ontzettend lekker eten. Zeer vriendelijke en professionele bediening.
Zowel het voor- als hoofdgerecht kon naar mijn inziens net even iets meer pit/gekruid worden, maar mijn vriendin was het daar mee oneens en had een ontzettend lekker vegetarisch menu.

Qua sfeer is het echt een zakelijk en/of romantisch restaurant.

Hier gaan we binnenkort zeker weer heen!