Indian Restaurant Mayur

• ...
31-206232142

Over restaurant Indian Restaurant Mayur

Al 36 jaar een Indiaas begrip in Amsterdam

Na zijn culinaire stage in de verenigde staten, streek chef Pramod Sharma eind jaren zeventig neer in Amsterdam. In 1981 verwezenlijkte hij zijn droom met het openen van Mayur, een van de eerste Indiase restaurants van Nederland. Hij introduceerde traditionele Noord-Indiase gerechten aan zijn Nederlandse gasten, in een warme sfeer, alsof men "bij hen thuis komt eten". Zesendertig jaar later weet je nog steeds waar je hier voor komt: Indiaas eten op hoog niveau, ontspannen, in een prachtige setting, waarbij je je even deel van de familie waant. Namaste, en welkom bij Mayur!

Meer informatie over restaurant Indian Restaurant Mayur

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Tessa_V .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Al meerdere keren voor naar Amsterdam gereisd, steeds zeer vriendelijk ontvangen, heerlijk eten en een lekkere sfeer! De lamb chops zijn om je vingers bij af te likken en ook de curry's zijn heerlijk. Naan brood en vlees bereid in een authentieke tandoor, wat het nog lekkerder maakt! Door het raam kun je zien wanneer je vlees de tandoor in verdwijnt. Bij het toetje een potje verse Chai thee (vol met verse gember, kardemom en kaneel). Heerlijk! Zeker een aanrader! Best Indian food ever!

Gezellig en lekker samen, maar ook met een groep, waarbij je verschillende curry's krijgt om te delen.
Folker Z.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Zeer goed, maar te duur voor wat je krijgt. Bij een zelfde soort restaurant betaal je gemiddeld de helft en is net zo goed.
Irene G.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Wij hebben genoten van een ontspannen avond bij Mayur in hartje amsterdam! Heerlijk eten, geweldige sfeer en prima bediening. Zeker voor herhaling vatbaar!
Gerda K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Wij zijn een Indisch bedrijf dat regelmatig zijn Europese klanten meeneemt naar dit Restaurant. Succes verzekerd.
Altijd goede kwaliteit van het eten en een goede atmosfeer. Wordt altijd zeer gewaardeerd door onze klanten.
Foliena D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wij komen hier regelmatig als gezin en vinden het eten heerlijk. Personeel is altijd zeer vriendelijk en goed op elkaar afgestemd. De mixed starter is een echte aanrader!
Camilla S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Een heerlijke avond bij Mayur gehad.
De service is uitstekend en het decor is zeer sfeervol. Maar het eten is toch echt de reden waarom wij hier terug blijven komen. De tandoor gerechten zijn zo ongeloofelijk lekker! De lamb chops heerlijk mals en de hotwings zijn favoriet! Als hoofdgerecht de butter chicken met vers Naan brood. Ik kan niks anders dan goeds vermelden. Dit restaurant is een aanrader voor iedereen die van goed eten houdt!
Mary V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Het eten was zoals de eerste keer weer heerlijk vers klaargemaakt, goede smaken en mooi opgediend. Meer dan voldoende. Personeel zeer vriendelijk, gastvrij en service gericht.
Dikke 10 wij komen hier graag terug en rijden hiervoor graag voor om!
Tanja J.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Echt het meest slechte restaurant ooit en dan met name de service! Het bord werd nog net niet onder ons weggetrokken! Je moet binnen twee uur eten want dan komt de volgende shift! Geen aanrader voortaan weer gewoon naar Ghanesha waar je niet wordt afgesnauwd.
Beste Tanja,

Wat vervelend dat u uw avond zo heeft laten verpesten door uw eigen toedoen.
Jammer ook dat u dat op ONS afreageert.
Wij zijn namelijk een horeca instelling; een restaurant. Volgens vele zijn we hier zeer goed in vandaar dat wij ook wel eens een volle bezetting hebben. Deze bezetting wordt ingevuld naar aanleiding van reserveringen die gasten bij ons maken. De gast kan zelf het tijdstip kiezen waarop hij aan tafel wilt en wij gaan ervan uit dat hij zich daar ook aan houdt.
Helaas was u 3kwartier te laat. Daar had u wellicht geen probleem mee maar helaas bracht u ons hierdoor in een vervelende situatie. Dit hebben wij ook met u gedeeld voor u aan tafel ging.
Gelukkig hebben wij ervaring met mensen zoals u en speciaal voor dit soort situaties hebben wij een zeer comfortabele lounge waar men altijd nog lekker kan natafelen. Helaas was u hier niet van gediend. Jammer voor u. Wij wensen u veel plezier bij andere horeca instellingen waar ze de hele avond een tafel voor u vast zullen houden..
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Was voor mijn echtgenote de eerste maal Indisch, iets meer uitleg bij de kaart hadden we op prijs kunnen stellen, maar jammerlijk is niet gebeurd
Rientje L.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Gisteravond voor het eerst bin Mayur gegeten met mijn nicht. Hoe kan het toch dat wij dit restaurant nu pas hebben ontdekt? Wat hebben wij heerlijk gegeten en gedronken (heerlijk cocktails) alles was geweldig, toch heeft de butter chicken net iets wat overtreft. Wij komen zeker terug ook de service was perfect. Wat een aanrader!
Jacquelinedekoning .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Geen woorden aan vuil maken. Eten bij Mayur is altijd een feestje! De bediening is zeer vriendelijk, het eten is fantastisch. Ik kan geen minpuntje verzinnen..
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
We blijven terugkomen bij Mayur! Niet alleen vanwege het heerlijke eten waarop ik GEEN ENKELE aanmerking kan verzinnen, maar nog meer voor de fantastische sfeer die het hele team elke keer weer weet neer te zetten! Mayur staat in mijn persoonlijke top 5, een stuk hoger dan restaurants als Nobu in New York, Athmosphere in Burj Khalifa, Dubai en menig ander over de top getilde restaurants. Geef mij maar het eerlijke eten en de no-nonsense gastvrijheid van Mayur in ons eigen Amsterdam! Groet Albert
Michel S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Aan het begin van een zaterdagavond brachten mijn vriendin en ik een bezoek aan Mayur. We hadden een reservering, maar waren toch iets (lees: 20 minuten) te vroeg, Gelukkig was dit geen probleem. Onze jassen werden aangenomen en we werden begeleid naar onze plek.

Nu is het belangrijk te vermelden dat wij eerdere ervaringen hebben met Mayur en die waren niets anders dan positief. Wij weten echter wel dat de portionering zodanig is dat een voorgerecht eigenlijk te veel is. Daarom hebben we ons 'beperkt' tot twee hoofdgerechten: butter chicken en shahi korma (eveneens met kip). Wij kregen de gerechten vrij snel geserveerd en, zonder overdrijven, ik heb in tijden niet zo heerlijk gegeten. Die saus, de saffraanrijst, het naantje en dan die malse kip. Als ik er aan terugdenk begin ik weer te watertanden! De hoofdgerechten zijn met een prijzen variërend van EUR 20,- tot EUR 30,- niet heel goedkoop, maar zowel de kwaliteit als de kwantiteit zijn uitmuntend.
Rianne K.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Restaurant Mayur: vriendelijke, snelle service, eten was mooi opgediend, en heerlijk!!! een aanrader wat ons betreft. Wij gaan zeker terug.
Daffy M.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Wij hebben er met een verjaardagsfeest gegeten. Het eten was heerlijk en genoeg voor iedereen. De bediening was heel gastvrij en servicegericht. De eigenaar kwam bij elk gerecht vertellen welke specerijen erin zaten. Het is zeker een aanrader en wij gaan er zeker weer eten.
Daffy M.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Wij hebben er ivm een verjaardag gegeten. Het eten was erg lekker en genoeg voor iedereen. De eigenaar gaf bij elk gerecht uitleg en de bediening was vriendelijk en servicegericht. Zeker voor herhaling vatbaar!!
Alfred M.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
We hadden een tafel gereserveerd, maar we moesten een half uur wachten tot de vorige eters daaraan waren vertrokken. Maar het eten was weer heerlijk. Kwam er voor de 5e of 6e keer.
Jasper F.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
De Indiase keuken is rijk, intens, gevarieerd en ontzettend interessant. Maar het is jammer dat er maar weinig restaurants zijn waar je echt ‘uit eten’ gaat. Mayur is wel zo’n restaurant. De entree is sjiek en je wordt enorm hartelijk ontvangen. Bij de bar zijn er luxe zitjes, waar je eerst wat kunt drinken. De tafels in het restaurants zijn mooi ingedekt en vanaf je tafel kijk je de randoor-keuken in, waar brood en vlees in de tandoor-oven wordt bereid. Het leukste is om te kiezen voor een ‘tasting menu’. Net als in India (waar zoiets een ‘Thali’) heet krijg je een prachtige metalen plaat met allemaal bakjes met heerlijke currys. De bediening is vriendelijk en ze serveren heerlijke wijnen en cocktails.
Riana B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Erg lekker gegeten. Het tasting menu is zeker een aanrader. Drie gangen van allerlei lekkers. Ook de butter chicken is een aanrader.
Yveqia .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Chicken tikka masala erg lekker. Vriendin had de pittge tandoor genomen, zij vond het lekker, voor mij te pittig om te proeven. Wist niet dat wij moesten betalen voor naan bread. Waarom wordt het ons zo aangesmeerd? Bediening is vriendelijk, er is er alleen 1 die ons niet beviel. Hij liep rond met opgehaalde neus en leek geirriteerd aan ons (of algemeen).