Over het restaurant Indian Restaurant Mayur

Al 36 jaar een Indiaas begrip in Amsterdam

Na zijn culinaire stage in de verenigde staten, streek chef Pramod Sharma eind jaren zeventig neer in Amsterdam. In 1981 verwezenlijkte hij zijn droom met het openen van Mayur, een van de eerste Indiase restaurants van Nederland. Hij introduceerde traditionele Noord-Indiase gerechten aan zijn Nederlandse gasten, in een warme sfeer, alsof men "bij hen thuis komt eten". Zesendertig jaar later weet je nog steeds waar je hier voor komt: Indiaas eten op hoog niveau, ontspannen, in een prachtige setting, waarbij je je even deel van de familie waant. Namaste, en welkom bij Mayur!

Meer informatie over restaurant Indian Restaurant Mayur

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Sasha G.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Margit H.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Heerlijk gegeten. als we aan tafel gaan komen er eerst puppadums met diverse dips van het huis op tafel, een heerlijke attentie. Vooraf hadden we de samosa's met vulling van aardappel en erwten, en een schaal gemengde starters. Als hoofd 2 verschillende curry's waar diverse bijgerechten bij worden geserveerd. Alles rijk en toch subtiel gekruid, en in goede hoeveelheden.
De bediening is vriendelijk en attent, zodat je je meteen thuisvoelt.
Echt een aanrader en een verademing tussen alle toeristen eettentjes verderop in de straat.
Anne S.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Heerlijk gegeten, uiterst vriendelijke bediening.
Piet R.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
gevoel echt welkom te zijn. kwaliteit is altijd prima en nu ook goed voorstel om voor 6 gasten een scala van gerechten te serveren.
Bijzonder kindvriendelijk
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Hier met mijn beste vriendin gereserveerd om te tafelen en bij te praten. Keuze is gemaakt op basis van de goede reviews bij Iens. Bij binnenkomst werd ik hartelijk en gastvrij ontvangen en verzocht plaats te nemen in de lounge. Dat maak je echt nergens meer mee in Nederland, maar heeft wel iets chiques. Nadat we compleet waren werden we naar de tafel begeleid. De service is de hele avond goed geweest, maar als ik een verbeterpuntje mag aangeven, dan is het dat het prettig is om de hele avond één aanspreekpunt te hebben en niet meerdere. Naar mijn gevoel werd er net iets te vaak door verschillende personeelsleden gevraagd of ze iets voor ons konden betekenen en of alles naar wens was. Op een gegeven moment is dat als je wilt bij praten een beetje storend. Wat ik ook jammer vond, is dat toen ik aangaf dat ik echt alleen maar heel mild (milder dan Nederlands mild) kan eten en vegetarisch eet er nogal nadrukkelijk werd geadviseerd om één specifiek gerecht te bestellen (stond niet op de kaart: Indiase kaas in een soort tomatensaus). Ik vind het zelf erg fijn als een keuken zo flexibel is dat een gerecht bij wijze van spreken ook alleen geserveerd kan worden met een beetje zout en peper. Desalniettemin heeft mijn beste vriendin enorm zitten smullen, vond ik de pappadums en de nan erg lekker. De salade die als bijgerecht werd geleverd vond ik te pittig en mijn tafelgenootje te zout. We hebben al met al een hele fijne avond (zeker langer dan 2 uur) gehad . De wijn is hier overigens erg lekker, maar zeker niet goedkoop. Conclusie: goed eten, men wil de service echt wel naar een hoger level tillen, maar belangrijk is om niet te overdrijven in de gastvrijheid en flexibel in de keuken te blijven.
paul Z.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Nadat wij met vier personen, allemaal voor een mixed grill hadden gekozen kregen wij, op de juiste toon het advies om ook andere gerechten te kiezen. Dit blijkt achteraf een meer dan goede aanbeveling te zijn geweest. De kwaliteit van het eten was voortreffelijk. Zelden zo goed gegeten. Een aanrader.
Marjolein B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Opnieuw heerlijk gegeten bij Mayur! Met mijn vriendinnen hier de hele avond lekker getafeld, met veel verschillende gerechtjes. Mijn favoriete gerecht blijft nog altijd de Butter Chicken: deze is hier echt de allerbeste! Personeel is vriendelijk en de ambiance in het restaurant is sfeervol.
Janneke V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Wat een geweldige mensen werken hier. Het eten was ontzettend lekker en met veel zorg klaargemaakt!! Echt een grote aanrader.✅
Rick S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Fantastisch restaurant en ontzettend lekker eten. Zeer vriendelijke en professionele bediening.
Zowel het voor- als hoofdgerecht kon naar mijn inziens net even iets meer pit/gekruid worden, maar mijn vriendin was het daar mee oneens en had een ontzettend lekker vegetarisch menu.

Qua sfeer is het echt een zakelijk en/of romantisch restaurant.

Hier gaan we binnenkort zeker weer heen!
Marco H.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Normaliter zouden we nooit richting korte leidsedwarsstraat gaan, maar hebben geen spijt gekregen. Lekkere gerechten en prima kwaliteit. Hadden aangegeven naar theater te moeten en waren keurig op tijd klaar met eten.
patrick E.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Vriendelijk onthaal. Vraag om een gepersonaliseerde cocktail te bekomen werd door barman beoordeeld als "disgusting" wat nogal ongepast over kwam. De hot chicken wings (vleugels) als voorgerecht waren infeite chicken boutjes. Eten was lekker maar smaken mogen meer uitgesproken zijn.
tim H.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
het eten was top! zal hier zeker vaker komen!! De butter chicken en de wijnen waren super. heerlijke avond gehad fijne sfeer binnen
M .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Als vaste klanten weten we wat ons te wachten staat; een heerlijk butter chicken en king prawn curry. Uitstekend!
Hoge prijzen maar hebben het er graag voor over.
Parkeren blijft lastig dus vertrek op tijd.
Mohammed E.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Het eten is zo heerlijk dat we er met plezier helemaal van uit België (4u rijden) voor komen!!
Hier komen we vast en zeker nog eens!
Caspar G.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Zeer prettige ontvangst in sfeervol restaurant. Wij namen de 'groeps'currie (5 personen), en die was ok. (geintroduceerd als zeer veel eten, maar dat vonden wij wel meevallen). Lekker gegeten, mooie tafel, doch de prijskaart vonden wij toch tegenvallen. (ruim € 300,-- voor 5 personen).
Dieuwertje W.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Heerlijk gegeten, zeer attente bediening en mooi ingericht! Zeker een plek om nog een keer naar toe te gaan! Enige kleine minpuntje: de mango lassi is erg prijzig voor wat het is.. Klein glaasje voor €6.
Stefan B.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
In een straatje waar je het niet verwacht zit een pareltje. Heerlijk eten in een sfeervolle ambiance. Tasting menu is een aanrader! Vooral de currys zijn super lekker.
Rudi D.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Een heel fijn restaurant met een geweldige sfeer, attente bediening maar bovenal heerlijk eten!
De curries zijn goed gekruid maar gelukkig niet te pittig! Het vlees uit de tandoor is zo mals dat je bijna niet hoeft te kauwen. Echt een aanrader. De cocktails zijn trouwens ook heel lekker.
Esther K.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Fantastische en leuke ervaring bij Mayur. Zeer vriendelijk ontvangst, mijn partner was jarig dit had ik laten weten aan het restaurant. Er is hierop zeer leuk gereageerd en rekening mee gehouden. Mayur is zeker een aanrader, het eten is heerlijk, probeer ook de cocktail Mayur Classic. Overigens ook een goede wijnkaart aanwezig met heerlijke wijnen.
Harry_en_Tjitske .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Geweldige bediening. Nog nergens zo goed meegemaakt als hier. Bijzonder attent, alert en vriendelijk. Een prachtig, stijlvol interieur met uitstekende stoelen. Een heel fijne plek om te vertoeven. Toch hebben wij gemengde gevoelens overgehouden aan het bezoek. De kwaliteit van het eten was prima. Super vers en schoon. Maar de smaken vonden wij niet Indiaas. Veel te weinig gekruid. Te zeer aangepast op de westerse bezoeker die niet van pttig houdt? Of misschien is het een bepaalde Indiase streekkeuken die extra mild is. Bovendien - maar dat is persoonlijk - eten wij graag van een bord. Ons hoofdgerecht (van het Vegetable Green 3-course menu) werd geserveerd op een platte schotel, waarop diverse ronde roestvrijstalen schaaltjes. De middelste (van ca. 15 cm doorsnee) gevuld met rijst. Ieder kreeg zo'n schotel met schaaltjes voor zich. Je eet dus rechtstreeks uit die kleine schaaltjes. Ja, we hadden wel een bord kunnen vragen, maar het tweepersoons tafeltje was al vol met de beide schotels. Dat was wel heel onhandig geworden. Zelf geven wij de voorkeur aan een langwerpig plateau in het midden waar de gerechten op staan en ieder een bord voor zich. Erg jammer dit, want je komt toch vooral voor het eten. Voordat het eten werd gebracht, dachten we onze ideale eetplek bij bezoeken aan Amsterdam te hebben gevonden. Als dat eten meer "echt Indiaas" zou smaken, zouden we zeker vaak terugkomen bij Mayur. Want die borden, dat is vast te regelen. Zeker met zo'n top-bediening.