Indian Restaurant Gandhi

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Wi-Fi
6,6
AlitadeR .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Uitstekende Tandoorikip gegeten. Als ik het goed heb was het geroosterd op houtskool. Dat maakt het echt heel erg lekker. Prima plek, vlakbij het station. Handig als je nog de trein moet pakken.
Nils A.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Wij waren met 4 personen eten. Het eten was heel goed. Wij hebben 4 verschillende gerechten gekozen en gedeelt. Het chicken butter en curry karma was echt top, en is echt een aanrader! Het chicken met de linze was pittig maar ook lekker. Het lamb met spinazie banden wij iets minder maar toch goed bereid. Het is een geheime tip in Amsterdam war je goede eten voor een goede prijs krijgt. Wij zullen graag terug komen.
Familie Lekkerbek ..
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Als we zin hebben in Indiaas eten, blijft Gandhi onze favoriet. Verstopt op het drukke Damrak, door de "saunagang" naar het raamloze restaurant. De ramen missen we echter helemaal niet. Mooie posters van India zijn ook leuk om naar te kijken :-) In een simpel maar net decor, zitten hier meestal veel Indiërs te eten. Dat zegt al genoeg. Als drankje kiezen we hier altijd lassi. Zo verslavend lekker en een prima combinatie met het vaak pittige eten. De obers vragen overigens wel hoe spicy je je food wenst. Engels is hier de voertaal. Deze keer kozen we voor de fantastische dal soep, een uitgebreide thali met onder andere lamsvlees en tandoori chicken, een chicken korma met geweldige basmatirijst en als nagerecht Patiola (kheer en kulfi door elkaar). De bediening hier is zó vriendelijk en het eten zóveel en zo lekker...het blijft onze favoriet als het om Indiaas eten gaat!
Gerard208 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Mixed grill was gewoon lekker, Kip en lam waren heerlijk. Wel mag er meer variatie in sauzen bij de kip naar Hollandse smaken voor mede gasten die niet zo van gekruid eten houden
Friendsz .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
We hebben hier wel vaker gegeten, omdat we het hier zo lekker vonden. Gandhi is een van onze favoriete Indiase restaurants. Helaas viel het ons dit keer erg tegen. Het eten was te vet en te zout. En het dessert was een te kleine portie. Het enige positieve is eigenijk de service.

De kwaliteit van het eten is erg wisselend, waar het aan ligt??

Voorlopig komen wij hier niet meer.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Geweldig, een authentiek Brits Indiaas restaurant in hartje amsterdam.
De toegang alleen (met de nadruk op gang) is al geweldig.
Verwacht hier geen koloniale luxe, maar een heerlijke Indiër, in een simpele omgeving, die niet iedereen als gezellig zou omschrijven, maar die mij helemaal warm maakt.
Super aardige en attente bediening.
Bora D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Je kunt hier goed eten, maar het is niet 'the best in town'.
Bediening daarentegen wel als het gaat om vriendelijkheid!
Prijzen zijn zeer redelijk.
De weg (het smalle steegje) naar het restaurant toe, vond ik verassend en uniek in Amsterdam. Aan het einde van deze lange steeg, kom je uit in een restaurant zonder daglicht... en dat is dan wel erg jammer. Het is bijna onmogelijk om van zo'n lichtloze, vierkante ruimte een echt gezellige omgeving te maken. Dus dat is ook hier het geval. Maar gelukkig vervaagt dit alles door het vriendelijke personeel, die echt heel hard hun best doen om er alsnog een leuke avond van te maken.
Roos G.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Verstopt op het Damrak en daardoor vrijwel geen toeristen. Je moet even een wat onvriendelijke gang door, maar dat is het waard. Erg vriendelijke bediening: aanwezig als je iets nodig hebt, maar ze laten je ook op een fijne manier met rust tussendoor.

Lekker gegeten, niet uitzonderlijk. De samosa was niet helemaal gaar en vrij vettig. De curry was wel goed op smaak, maar niet onvergetelijk. Perfecte rijst, dat dan weer wel.

Klein, maar vriendelijk detail: mijn gezelschap had een toetje bij zijn menu in, ik had losse dingen besteld en daarom geen toetje. Zijn toetje kwam 2 lepeltjes, zodat we er samen van konden genieten. God is in the details.
Maria G.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Heerlijk gegeten! De bediening was heel sympathiek en voorkomend en bood ons zelfs een drankje van het huis aan na afloop. Goed eten tegen een scherpe prijs!
Mharda .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Restaurant is een beetje verborgen, maar weet je het eenmaal te vinden ia het ideaal gelegen. Met een groep van ca 10 man wezen lunchen. Ondanks dat op de website stond vanaf 12:00 toch maar goed dat ik belde om te reserveren. De keuken gaat normaal nl. pas om 13:00 open. Na even praten wat 12:30 ook mogelijk.

Veel verschillende gerechten geprobeerd, waaronder de klassiekers van het huis (Gandhi schotels). Iedereen was tevreden en heeft goed gegeten. Ikzelf ging voor de lam tika, had wat pittiger gemogen. Enige probleem was een man in de bediening (heel vriendelijk) die op een gegeven moment 20 man moest bedienen. En de keuken was wss toch op de 13:00 gericht. Dus ... een erg lange lunch..

Toch zou ik hier nog wel terugkomen: prijs/kwaliteit is goed.
AenGJ .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Als je niet precies weet op welke hoogte ze van het Damrak zitten is het even zoeken. Tegenover de ingang van het Beursgebouw is een goede reminder. Maar als je dan door het smalle gangetje binnen stapt ben je bijna in India, de sfeer, de lichtjes en het vriendelijke personeel. Wij waren met zijn tweetjes, dagje Sail Amsterdam, en dan mag Gandhi niet ontbreken. Wij begonnen met pappadums van het huis met 3 sausjes, voorafje was Pepper Tikka, we houden erg van spicy. Verder de steeds lekkerder wordende Garlic nan,! Palak Paneer, kunnen wij niet zonder, en Chicken Madras-Vindalo=HEET. Aangevuld met een biertje en een goede rode port. Koffie toe en een Indiaas likeurtje van de zaak. Twee eigenlijk, bij het afrekenen kregen wij er nog eentje staande aan de bar.
Monica2013 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Voor het eerst hier gegeten. Erg leuk restaurant met Indiase muziek. Erg vriendelijk personeel. En erg lekker gegeten. Hier weten ze nig wat service betekent.
Marco B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Vandaag bij toeval terechtgekomen bij Restaurant Gandhi. Voor het binnengaan gauw nog even recensies gecheckt op iens, en dat zag er goed uit. Voor ons is dit restaurant een echte aanrader, want de smaak van India proefden wij hier ook. Wij hadden als voorgerecht "Sheekh Kebab" en als hoofdgerecht "Chicken Biryani" en "Lamb Meat Biryani " De bediening is uiterst vriendelijk. Wij hebben super gegeten, niet lang op ons eten hoeven wachten (ondanks het verschijnen van een grote groep Indiers kort nadat wij binnen waren) en zullen hier zeker nog terug komen.
Hnouwens .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
Als afsluiter van een gezellig middagje Amsterdam hebben we heerlijk gegeten bij Gandhi! De bediening was heel vriendelijk, vakkundig en zorgzaam.
Helma G.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
We hebben weer heerlijk gegeten en het was gezellig.
Heel vriendelijke bediening
Als je niet van pittig houd
Ik had Butter Chicken, heerlijk brood, rijst en salade was heerlijk
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
In Amsterdam is op het gebied van restaurants zoveel te vinden dat het moeilijk kiezen is. Uiteindelijk zijn we tot de keuze gekomen bij een Indiaas restaurant te gaan eten, in Amsterdam heb je daar dan nog een hele kluif aan welk restaurant je dan kiest.

Restaurant Gandhi zit dicht bij het station wat ons deed besluiten naar binnen te gaan. De entree is wat avontuurlijk en op het eerste gezicht niet echt uitnodigend, de menukaart hangt in de gang met een foto van het restaurant maar je ziet niet gelijk waar je naar binnen stapt. Je loopt een lange gang door en komt bij het restaurant uit. Ben benieuwd waar we in terecht komen. De helft van de tafeltjes is gevuld met veelal Indiase mensen, dat is een goed teken.

Gelijk komt er een vriendelijke dame aanlopen om ons een tafel te wijzen. De menukaart biedt veel keus en wanneer de bestelling wordt opgenomen kiest mijn tafelgenoot voor een gerecht met lamsvlees, ikzelf ben nog twijfelende. Alles lijkt me lekker. De serveerster schiet te hulp en vraagt waar ik van houd en raadt 1 van hun specialiteitgerechten met kip aan.

Mijn tafelgenoot meldt dat we van pittig eten houden, het mag van hem zo pittig mogelijk. Bij de papadums krijgen we naast de gebruikelijk 3 sausjes een speciaal bakje; extra pittig speciaal voor ons. De serveerster lijkt te wachten wat we ervan vinden zodat ze kan polsen hoe pittig de rest mag worden. Lekker scherp maar goed te doen vinden wij. De dame lijkt onder de indruk. Ik bestel daarnaast de gefrituurde uiballetjes en knoflooknaan, naar mijn idee onmisbaar bij een Indiase maaltijd. Omdat mijn tafelpartner zo pittig mogelijk heeft gevraagd bestel ik voor de zekerheid ook maar een mango lassie. Het verfrist toch meer dan een slokje water. De gerechten komen op tafel en we smullen van elkaars pannetje, we dippen de saus op met de naan en snuiten af en toe onze neus....heerlijk pittig maar we hadden het gekker verwacht. Er wordt goed op ons gelet of het goed met ons gaat. Meermalen wordt gevraagd of het niet te pittig is. We geven aan dat het heerlijk was. Vriendelijke gastvrije mensen, als we in de buurt zijn komen we zeker nog eens terug!
Terence A.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Dit restaurant ken ik al jaren. De Indiase keuken wordt hier echt gaaf gepresenteerd. Een uitgebreid menu van kip en lamsgerechten in diverse soorten curry's. Ook is er een uitgebreid aanbod aan vegetarisch gerechten waaronder diverse tali menu's en losse groente gerechten. Gisteren was ik er weer en na een chicken tika voorgerecht wat echt vingerlikkend lekker was kwamen onze twee hoofdgerechten gepresenteerd op hotplates. Vier schalen met eten wat we nooit op konden eten want zoveel was het en dat voor €57. 1 grote minpunt is en blijft het interieur. Dat mag echt aangepakt worden want dat is echt verouderd en niet van deze tijd.
Friendsz .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Op advies van mijn collega hier wezen eten. Het eten was heerlijk. Het eten smaakt af en toe precies zoals in India en dat heb ik nog niet vaak meegemaakt in de Indiase restaurant van Nederland.

Gastvrijheid was uitmuntend.

Alleen decor is absoluut niet meer van deze tijd. Ik hoop dat ze het gangetje naar het restaurant en het restaurant zelf een goede opknapbeurt geven en dan behoren ze absoluut tot de toppers uit Nederland.
Cynthia Dewi I.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014
Op aanraden van een stamgast van dit restaurant na mijn India-reis hier wezen eten met vriendinnen. We hadden onze twijfels toen we door de smalle gang naar het restaurant liepen, maar ik kan je vertellen dat het eten hier authentiek (Noord-)Indiaas is, werkelijk waar héérlijk!

Het is prima betaalbaar en je gaat zeker met een voldaan gevoel naar huis (lees: van alles in overvloed). Vooraf papadums met dipjes, als hoofdgerecht of een thali of, in mijn geval, de tandoori paneer tikka, Indiaas of Indiase rijstpudding als toetje na en chai om de avond af te sluiten. We komen er zo vaak dat de dame in de bediening bijna weet wat we willen, bestellen is slechts formaliteit ;) en de chai is van het huis!

Ondertussen zijn wij hier zelf stamgasten en komen er bijna zeker eens per maand :) naast het heerlijke eten, heeft dit ook te maken met het altijd warme welkom van de eigenaar en het overige personeel. Het zijn zulke lieverds! Ik kan niet wachten tot we er weer heen gaan.
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Nadat je het ietwat vreemd aandoende gangetje bent doorgelopen (deze gang biedt ook toegang tot een gay sauna), kom je in een typisch indiaas restaurant terecht. Zeer vriendelijke en attente bediening, prima gerechten, maar voor ons niet de topper zoals in andere recensies beschreven. Zou wellicht terugkomen, maar er eerder naar neigen om andere indiase restaurants te proberen.