Indian Restaurant Dosa South

Overtoom 146 1054 Amsterdam Nederland Kaart
31-206164838

Speciale deals

-20% op de Rekening

Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Over het restaurant Indian Restaurant Dosa South

Welcome to Dosa South Indian restaurant We are bringing traditional food from India with a new look to come Presenting new trends that will be recognised by the connoisseur as vibrant and colourful. By introducing some rare dishes like Dosa and other South Indian delicacies to the Netherlands we have become the only proud providers and still we are the only one to serve them. We thank you very much for giving us a chance to present our true efforts to you. Your patronage is valuable to us time and time again. We wish you a pleasant dining experience with us

Meer informatie over restaurant Indian Restaurant Dosa South

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning

Jouw recensie over het restaurant Indian Restaurant Dosa South

lars J.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Hier mede vanwege goede IENS beoordelingen heen geweest en omdat ik later ook op de Overtoom moest zijn. Ontvangst en service heel vriendelijk. Wel goed luisteren om het Nederlands te verstaan. Waren hier op een dinsdag en was erg rustig. Vooraf hotwings en garlic chicken waarbij de hotwings beter smaakte en sterker gekruid waren.

Hoofdgerecht Butter Chicken = aanrader en Tandori chicken erbij. Een en al kip dus. Prima van smaak en bijgerecht met erwtjes en saus was smaakvol. (zit erbij in). Naanbrood lekker met knoflook dus zeker de moeite waard. Minpuntje is de naar mijn mening wat hoge prijs en persoonlijk vind ik de stoelen niet comfortabel zitten. Veel mensen die ook afhalen maar ook leuk om een keer binnen te zitten.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Na Amsterdam lightfestival lekker gegeten bij dit indiaanse restaurant. heerlijke pakora mosa en lamb biryani chickenmadras. Zeer aardige bediening. Een aanrader en een restaurant om naar terug te gaan.
Monstertjes .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Superlekker gegeten! Al veel Indiase restaurants geprobeerd maar deze steekt met kop en schouders boven de rest uit. We waren met z'n vieren en hebben expres 4 verschillende curry''s genomen zodat we van elkaar konden proeven. De lekkerste vonden we de butter chicken curry. Ook de lamscurry was erg goed!
RPierre .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
In heel Nederland is er nauwelijks een Zuid-Indiaas restaurant te vinden, dus ik was heel blij toen ik bij Dosa ging eten. Ze hebben er echt Zuid-Indiaas eten van goede kwaliteit, met ook uitgebreide vegetarische opties. De dosa's, waarmee ze adverteren, zijn erg lekker: precies knapperig genoeg. De bediening was zeer behulpzaam en vriendelijk. Een aanrader!
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Voor mijn verjaardag besloot ik samen met mijn vriendin om te eten bij dit restaurant. Als voorgerecht bestelden we een vegetarische samosa en een mixed kebab. Het smaakte vertreffelijk. De samosa's waren goed gekruid en vers, hetzelfde geldt voor de kebab. De kebab was precies goed gekookt. Als entree bestelden we de legendarische butter chicken en de Masala dosa samen met een garlic nan. Alles smaakte perfect. We wouden nog een nagerecht bestellen, maar door de grote porties waren onze buikjes helemaal gevuld. Ik vertelde de ober, gaurav als ik het me goed herinner, dat het mijn verjaardag was. Hij vertaste mij met een lekker warm nagerecht, de gulab jamun en het had ook siervuurwerk, we waren verkocht:) Op de rekening stond de nagerecht er niet op. Dat hadden zij express weg gelaten omdat het mijn verjaardag was. Dit was een mooie gunst van ze. Ik kom hier zeker terug, echt een top tent!
Michèle U.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Heerlijk om dit restaurant binnen te komen je waant je echt in India. Het decor is echt Indiaas, stylgebruik zalig! Fijn om mijn geboorteland hier zo vertegenwoordigt te zien.
Het eten neemt je mee naar India de kleuren, geuren een ware smaakexplosie in je mond. Genieten!!!
De bediening was perfect aardige man die ons wensen goed heeft doorgegeven aan de kok.
Kortom zeker heen gaan.
E. D.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Een prima restaurant om het Zuid-Indiase eten eens te proberen! Ruime keus uit allerlei gerechten, en vooral de Dosa's springen in het oog.
Als voorgerecht samosa's en een currysoep.
Vriendin had een niet-vegetarisch menu gedaan, waarbij ze een dosa probeerde met twee soorten vlees: lam en kip, inclusief bijhorende sauzen. Jammer dat het nagerecht direct bij het menu geserveerd werd.
Zelf had ik een dosa met aardappel en lamsgehakt: een aanrader! Smaakvol en mooi geserveerd.
Personeel was zeer vriendelijk. Ook fijn dat het geen probleem was om dat wat we over hadden, mee te nemen zodat we daar de volgende dag nog van konden genieten.
Decor: wij zaten buiten langs een vrij drukke weg, maar krijgt aldus wel iets mee van het Amsterdamse stadsleven.
Nancy T.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Samen met een vriendin geweest die al vaker hier komt. We werden hartelijk verwelkomt, bediening was vriendelijk en wisten alles goed uit te leggen. Het ruikte daar erg lekker naar allerlei kruidige gerechten waar je echt trek van kreeg. Vooraf samosa's vegetarisch en met vlees. Kip tikka masala als hoofdgerecht en knoflook naan erbij. Alles smaakte erg goed, goed gekruid en precies goed qua pittigheid. Lekker na zitten tafelen, wederom een leuke smaakvolle avond.
william W.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
We hebben hier met z'n vieren gegeten. Eten is gemiddeld, niet slecht maar heb zeker beter indiaas gegeten, de kruiden zijn niet gebalanceerd, dit moet aangepast worden.

Vriendelijk begroet, en wel de aandacht gekregen. Het dessert kan echt beter gepresenteerd worden. Verder voor ons een fijne avond, maar niet geweldig.
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Het is een oké Indiaas restaurant in Amsterdam, maar niet fantastisch. Er zijn zeker betere Indiase restaurants in Amsterdam, maar ook slechtere. De service is vriendelijk en prima, ik had de Saag Paneer (mijn favoriete gerecht), maar Dosa doet er uien door en dat maakt het voor mij iets minder. De smaak (en daarmee bedoel ik niet pittigheid) is net iets minder dan bij mijn geliefde restaurants. All in all, niet super, niet slecht, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar andere Indiase restaurants in Amsterdam.
Johannes D.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Een Indiaas restaurant zoals we er maar weinig van hebben in Nederland! Authentiek Indiaas eten en zeer vriendelijke bediening. De inrichting? Ach, die is typisch Indiaas, dus niet heel sfeervol of modern te noemen. Wij zijn er wel van gecharmeerd. Vooral fijn is dat ze ook Dosa serveren, dat krijg je meestal niet in Nederland.
josh12 .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Ik bezocht deze restaurant samen met mijn vriendin.Wij namen de chicken Birjani en de lamsaag.De chicken birjani was pittig en de lamsaag mild.
Beide waren redelijk van smaak.
Service is redelijk en decor ook.
Paul R.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Lekker eten en vriendelijk personeel. Echter, bier uit een blikje is echt not done. Hopelijk ruilen ze deze snel in voor een tapje.
pan_p .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
Met een Groupon vanavond hier gegeten. Ik vond het eten erg goed van smaak. Ik heb chicken Tikka besteld als voorgerecht en de Dosa van de chef als hoofdgerecht. Bij de voorgerechten kan wat meer salade erbij en bij de hoofdgerecht zou ik wat meer vlees verwachten. De bediening was meestal goed, hoewel er een van de twee obers niet zo goed geinformeerd was over hoe een Groupon deal werkt en hij moest steeds zijn baas vragen. Bovendien, hij zei dat we slechts uit kheer en ijs als nagerecht mochten kiezen terwijl dat niet op de Groupon deal stond. We hebben daarover geklaagd en uiteindelijk mochten we onze favoriete kulfi bestellen. Al met al, ik zou terugkomen.
Trijntje V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2013
Met Groupon gaan eten bij Dosa. In andere recencies gelezen over de slechte service van andere Grouponners, maar daar was bij ons bezoek geen sprake van. De bediening was professioneel en vriendelijk.
Het eten was heerlijk, de dosa was echt bijzonder. Hier kom ik zeker nog terug.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2012
Pittige vegetarische thali. Voor de prijs een beetje weinig gerechten. Portie rijst bij de thali was klein terwijl de rijst die ik daarna bijbestelde veel groter bleek! Leuk gemengd publiek van Indiërs en andere nationaliteiten. Vriendelijk personeel.