Indian Restaurant Dosa South

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Terras
7,2
Monstertjes .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Superlekker gegeten! Al veel Indiase restaurants geprobeerd maar deze steekt met kop en schouders boven de rest uit. We waren met z'n vieren en hebben expres 4 verschillende curry''s genomen zodat we van elkaar konden proeven. De lekkerste vonden we de butter chicken curry. Ook de lamscurry was erg goed!
RPierre .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
In heel Nederland is er nauwelijks een Zuid-Indiaas restaurant te vinden, dus ik was heel blij toen ik bij Dosa ging eten. Ze hebben er echt Zuid-Indiaas eten van goede kwaliteit, met ook uitgebreide vegetarische opties. De dosa's, waarmee ze adverteren, zijn erg lekker: precies knapperig genoeg. De bediening was zeer behulpzaam en vriendelijk. Een aanrader!
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Voor mijn verjaardag besloot ik samen met mijn vriendin om te eten bij dit restaurant. Als voorgerecht bestelden we een vegetarische samosa en een mixed kebab. Het smaakte vertreffelijk. De samosa's waren goed gekruid en vers, hetzelfde geldt voor de kebab. De kebab was precies goed gekookt. Als entree bestelden we de legendarische butter chicken en de Masala dosa samen met een garlic nan. Alles smaakte perfect. We wouden nog een nagerecht bestellen, maar door de grote porties waren onze buikjes helemaal gevuld. Ik vertelde de ober, gaurav als ik het me goed herinner, dat het mijn verjaardag was. Hij vertaste mij met een lekker warm nagerecht, de gulab jamun en het had ook siervuurwerk, we waren verkocht:) Op de rekening stond de nagerecht er niet op. Dat hadden zij express weg gelaten omdat het mijn verjaardag was. Dit was een mooie gunst van ze. Ik kom hier zeker terug, echt een top tent!
Michèle U.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Heerlijk om dit restaurant binnen te komen je waant je echt in India. Het decor is echt Indiaas, stylgebruik zalig! Fijn om mijn geboorteland hier zo vertegenwoordigt te zien.
Het eten neemt je mee naar India de kleuren, geuren een ware smaakexplosie in je mond. Genieten!!!
De bediening was perfect aardige man die ons wensen goed heeft doorgegeven aan de kok.
Kortom zeker heen gaan.
Eefje D.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Een prima restaurant om het Zuid-Indiase eten eens te proberen! Ruime keus uit allerlei gerechten, en vooral de Dosa's springen in het oog.
Als voorgerecht samosa's en een currysoep.
Vriendin had een niet-vegetarisch menu gedaan, waarbij ze een dosa probeerde met twee soorten vlees: lam en kip, inclusief bijhorende sauzen. Jammer dat het nagerecht direct bij het menu geserveerd werd.
Zelf had ik een dosa met aardappel en lamsgehakt: een aanrader! Smaakvol en mooi geserveerd.
Personeel was zeer vriendelijk. Ook fijn dat het geen probleem was om dat wat we over hadden, mee te nemen zodat we daar de volgende dag nog van konden genieten.
Decor: wij zaten buiten langs een vrij drukke weg, maar krijgt aldus wel iets mee van het Amsterdamse stadsleven.
Bruin67 .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Het restaurant zat ramvol op vrijdagavond dus wij namen aan dat het populair was om het goede eten en verheugden ons de zondagavond erna op een goed Indiaas maal. Wij bestelden diverse gerechten waarvan de voorgerechten zo uit de frituurpan leken te komen. Daarna kwam een waterig soepje op tafel dat net zo goed afwaswater had kunnen zijn. Enzovoorts...
Wel bijna 90,- afgerekend voor 3 personen. (zonder wijn of andere alcoholische dranken) Kortom, geen aanrader.
N72 .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Samen met een vriendin geweest die al vaker hier komt. We werden hartelijk verwelkomt, bediening was vriendelijk en wisten alles goed uit te leggen. Het ruikte daar erg lekker naar allerlei kruidige gerechten waar je echt trek van kreeg. Vooraf samosa's vegetarisch en met vlees. Kip tikka masala als hoofdgerecht en knoflook naan erbij. Alles smaakte erg goed, goed gekruid en precies goed qua pittigheid. Lekker na zitten tafelen, wederom een leuke smaakvolle avond.
FransFerdinand .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
De curries waren redelijk, maar erg aan de prijs: 14 euro voor een schaaltje spinazie & kaas en rijst. Het brood erbij was heerlijk. Ontzettend aardige en vrolijke bediening!
Jordie W.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
We hebben hier met z'n vieren gegeten. Eten is gemiddeld, niet slecht maar heb zeker beter indiaas gegeten, de kruiden zijn niet gebalanceerd, dit moet aangepast worden.

Vriendelijk begroet, en wel de aandacht gekregen. Het dessert kan echt beter gepresenteerd worden. Verder voor ons een fijne avond, maar niet geweldig.
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Het is een oké Indiaas restaurant in Amsterdam, maar niet fantastisch. Er zijn zeker betere Indiase restaurants in Amsterdam, maar ook slechtere. De service is vriendelijk en prima, ik had de Saag Paneer (mijn favoriete gerecht), maar Dosa doet er uien door en dat maakt het voor mij iets minder. De smaak (en daarmee bedoel ik niet pittigheid) is net iets minder dan bij mijn geliefde restaurants. All in all, niet super, niet slecht, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar andere Indiase restaurants in Amsterdam.
James1967 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
ik kom vaak bij dit restaurant en ik proef het verschil van het eten van dosa en het eten van andere indiaase restaurant het is gewoon de kwaliteit van het eten en de lekkere kruiden voor alle de tandoori-chicken is lekker dan van die andere indiaase restaurant en de gerechten zijn uitstekend je proeft het verschil echt. Hier weten ze hoe ze Indiaas eten moeten koken.
Sarah-eet .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Een Indiaas restaurant zoals we er maar weinig van hebben in Nederland! Authentiek Indiaas eten en zeer vriendelijke bediening. De inrichting? Ach, die is typisch Indiaas, dus niet heel sfeervol of modern te noemen. Wij zijn er wel van gecharmeerd. Vooral fijn is dat ze ook Dosa serveren, dat krijg je meestal niet in Nederland.
Josh12 .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Ik bezocht deze restaurant samen met mijn vriendin.Wij namen de chicken Birjani en de lamsaag.De chicken birjani was pittig en de lamsaag mild.
Beide waren redelijk van smaak.
Service is redelijk en decor ook.
Traantje .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2013
Bijzonder slecht, we hebben er net "gegeten".

Chicken hot wings en shish kebab ronduit slecht. Leek zo uit de magnetron te komen. We hoorden ook steeds het belletje 'gething'.

Wij zullen er niet meer terug gaan.
Hung .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Samen met mijn vriedin bezoek ik Dosa all 2 jaar. Wij bestellen altijd onze favoriete gerechten Chicken tikka masala en saag panneer met uiteraad garlic naan ( zeer aan te raden ).

bediening is altijd vriendelijk, bij entre worden wij netjes naar onze tafel begeleid en ook nog gevraagd om onze jassen te mogen afgeven zodat ze worden opgehangen ( erg beleefd van ze, hoe ze hun gasten behandelen en dat niet alleen bij ons, bij iedereen wordt het gevraagd ) we worden ook goed geadviseerd om andere gerechten te proberen, die ook erg lekker waren ( Tandoori chicken en veg. korma ) super lekker.

Sfeer in Dosa is modern maar warm, met mooie led verlichting die het hele restaurant een aparte sfeer geeft.

Het is heerlijk eten tegen zeer vriendelijke prijzen, aanrader
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2013
Dosa is een frisse tent. Of het sfeervol is hangt van je smaak af, ik vond het wel iets hebben die wat kitscherige lampen, je waant je in ieder geval niet in een Nederlands restaurant. De bediening is zonder meer voorkomend. Wel moesten we erg lang wachten, en later bleek dat te komen omdat ons voorgerecht, de linzensoep tussen bediening en keuken was gesneuveld. De jongens trokken het zich aan en ons werd een gratis dessert aangeboden, aardig en attent. Maar ook niet nodig want we hadden echt teveel gegeten. Ik de Kip Biryani, niet eens zo bijzonder maar ik kon niet stoppen met eten, verslavend. Mijn vriendin at de Garlic Naan, de Paneer Pakora en een kleine curry. Wij besloten over een tijdje toch maar eens Zuid India aan te doen.
Paul R.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Lekker eten en vriendelijk personeel. Echter, bier uit een blikje is echt not done. Hopelijk ruilen ze deze snel in voor een tapje.
Ger H.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2013
Redelijk kunnen eten hier. Over de inrichting kan ik weinig zeggen. We hebben buiten gegeten. Eten is gemiddeld. Niet meer of minder dan gemiddelde Indiase restaurant. De bediening is..redelijk. De eigenaar geeft veel aandacht. Het andere personeel lijkt Nederlands niet te verstaan.
Celine N.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2013
Heerlijk gegeten met een Groupon. De recensies die we vantevoren lazen waren met name wat betreft service niet lovend, maar daar hebben wij geen last van gehad. Alleen de eerste drankronde en het voorgerecht lieten even op zich wachten, maar verder was alles prima in orde. Goed advies gehad over de graad van 'pit' in de gerechten. De toevoeging van een dimmer op het licht zou wel meerwaarde hebben.
Pan_p .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
Met een Groupon vanavond hier gegeten. Ik vond het eten erg goed van smaak. Ik heb chicken Tikka besteld als voorgerecht en de Dosa van de chef als hoofdgerecht. Bij de voorgerechten kan wat meer salade erbij en bij de hoofdgerecht zou ik wat meer vlees verwachten. De bediening was meestal goed, hoewel er een van de twee obers niet zo goed geinformeerd was over hoe een Groupon deal werkt en hij moest steeds zijn baas vragen. Bovendien, hij zei dat we slechts uit kheer en ijs als nagerecht mochten kiezen terwijl dat niet op de Groupon deal stond. We hebben daarover geklaagd en uiteindelijk mochten we onze favoriete kulfi bestellen. Al met al, ik zou terugkomen.