Indiaas Restaurant Mayur

Korte Leidsedwarsstraat 203 1017 Amsterdam Nederland Kaart
31-206232142
Butter chicken of een andere traditionele Indiase curry, gerechten uit de tandoori oven of overheerlijk Indiaas brood zoals naan of roti. De Indiase keuken heeft geweldige gerechten en Indiaas Restaurant Mayur serveert deze dishes al meer dan 30 jaar aan het Amsterdamse publiek. Pramod Sharma uit New Delhi begon dit restaurant op steenworp afstand van het Leidseplein in 1981 en heeft het stokje inmiddels overgedragen aan zijn zoon. Bij Mayur eet je in een romantische en mystieke setting, het is net alsof je in een sprookje van 1001 nacht terecht bent gekomen. Vanaf je tafel kun je zien hoe de chef achter het raam het naanbrood uit de speciale tandoori oven vist. Een avond bij Mayur is echt een Indiase beleving.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Eet je geen of minder vlees? Geen probleem bij Indiaas Restaurant Mayur. Ze hebben diverse vega gerechten waaruit je als vegetariër of flexitariër kunt kiezen. Ze hebben zelfs een driegangenmenu waarbij geen aan te pas komt.

Over het restaurant Indiaas Restaurant Mayur

Al 36 jaar een Indiaas begrip in Amsterdam

Na zijn culinaire stage in de verenigde staten, streek chef Pramod Sharma eind jaren zeventig neer in Amsterdam. In 1981 verwezenlijkte hij zijn droom met het openen van Mayur, een van de eerste Indiase restaurants van Nederland. Hij introduceerde traditionele Noord-Indiase gerechten aan zijn Nederlandse gasten, in een warme sfeer, alsof men "bij hen thuis komt eten". Zesendertig jaar later weet je nog steeds waar je hier voor komt: Indiaas eten op hoog niveau, ontspannen, in een prachtige setting, waarbij je je even deel van de familie waant. Namaste, en welkom bij Mayur!

Meer informatie over restaurant Indiaas Restaurant Mayur

9,2

Jouw recensie over het restaurant Indiaas Restaurant Mayur

Peter J.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2019
Ter ere van verjaardag met gezin en vrienden bij Mayur gegeten. Goede en afwisselende gerechten en vriendelijk en behulpzaam personeel. wij komem terug.
Els K.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2019
Bediening is zeer oplettend en attent. En uitermate vriendelijk. Het Tasty menu genomen en alles was heerlijk! Volgende keer wil ik a la card maar nu weet ik nog steeds niet wat ik moet kiezen want het was allemaal heerlijk. Waarschijnlijk wordt het de butterchicken of de lamscurry of de .........
Michael L.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2019
Kn er kort over zijn. Eten is gewoon fantastisch goed. Heerlijke smaken. Ongekend lekker. Laat je niet verleiden door de locatie. Ook al zitten ze midden in het toeristische gebied met van die opdringerige over voor de deur die je naar binnen willen sleuren. Dit is een TOTAAL ander restaurant. Echt een aanrader. Ja wat duurder dan gemiddeld maar ZEKER de moeite waard. Een dikke 10
Helen N.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2019
Vond de bijgerechten niet de moeite waard.... vond ze niet vers dat was jammer. Maar de overige gerechten waren erg lekker.
Yvonne C.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2019
Wij hebben een traditie om op 1 januari te eten bij Mayur.
Een betere start om het nieuwe jaar in te luiden is er niet !!!
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2018
Ken geen restaurant beter restaurant als Mayur, een en al top zoals altijd!
Jim A.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2018
Na ruim een jaar niet meer te zijn geweest eindelijk weer eens bij Mayur gegeten. Weer als vanouds waanzinnig lekker en zeer goede bediening. Bedankt voor een heerlijke avond!
Kade L.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2018
Een geweldig ervaring zoals altijd. Zeer professioneel en fantastische smaken en geuren..
zeker een aanrader
Jolanda W.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2018
Wij hebben een super verjaardagsavond gehad, heerlijk gegeten in een comfortabel en sfeervol restaurant. Zeker voor herhaling vatbaar en dus graag tot ziens!
Dominique C.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
Heerlijk gegeten. Ik kan dit wel elke dag eten. Super goede service en een mooie sfeer in het restaurant
Esther K.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
Fantastisch restaurant... Zoals altijd heerlijk gegeten en heerlijke wijn gedronken. Ontvangst bij het binnenkomen is ook aangenaam. Echt een aanrader!
Marion S.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2018
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening en een fijne sfeer in het restaurant. We waren er eerste kerstdag met ons gezin. Er was een speciaal menu, mijn kinderen zijn veganisten daar werd heel goed rekening mee gehouden.
Joelle M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2018
De tweede keer dat we hier eten. Zeer vriendelijk personeel, heerlijk eten en een zeer goede sfeer. We wonen niet in Amsterdam maar zeker een plek om terug te gaan om met familie te gaan eten.
ernst M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2018
Perfect kerstdiner gehad, personeel was supervriendelijk attent en betrokken, het was gewoon allemaal heel goed geregeld en het eten was heel lekker. De authentieke Indiase smaken kwamen in alle gerechten prachtig naar voren. Nog niet eerder in Nederland bij zo´n goed Indiaas restaurant gegeten, deze kwaliteit vind je anders alleen in het VK of India.
lucia S.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2018
Leuke sfeer, vriendelijk en gastvrij. we hadden een gast met een lactose intolerantie maar dat was geen probleem. Ter plekke werd er een aangepaste menu geserveerd. Top! En Heerlijk gegeten
Naomi M.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2018
Een vriendelijk en professioneel ontvangst. Heerlijke cocktails, (ook zonder alcohol!!!), en tongstrelende gerechten. Wat het dan nog afmaakt is dat je met je gezelschap aan een leuke , knusse tafel zit.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Heerlijk gekruid, lekker eten bij dit.
zeer goede Indiase restaurant. Leuke ontvangst en ook de bediening is erg goed.
MP V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Absoluut geweldig!
Kyra B.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2018
Met een groep van zes bij Mayur gaan eten. Er werd een een shared dining menu voor ons samengesteld en hierbij werd rekening gehouden met de dieetwensen van de verschillende mensen in onze gezelschap. We hebben heerlijk gegeten en hebben genoten van de top service. Zeker een aanrader!
Emma V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2018
Warm ontvangst, heerlijk gegeten. Niet overdreven grote porties maar precies goed. De bediening is ontzettend vriendelijk en attent, bieden aan extra uitleg te geven en zijn alert op wat je nodig hebt (drankjes, naan) zonder opdringerig te zijn. De akoestiek is levendig maar mijn vader met gehoorapparaten kon toch de gesprekken aan tafel goed volgen. De toeristische lokatie deed mij vooraf twijfelen maar het is echt een geweldig restaurant zonder opvallende toeristen. Aanrader!