Indiaas Restaurant Mayur

Korte Leidsedwarsstraat 203 1017 Amsterdam Nederland Kaart
31-206232142
Butter chicken of een andere traditionele Indiase curry, gerechten uit de tandoori oven of overheerlijk Indiaas brood zoals naan of roti. De Indiase keuken heeft geweldige gerechten en Indiaas Restaurant Mayur serveert deze dishes al meer dan 30 jaar aan het Amsterdamse publiek. Pramod Sharma uit New Delhi begon dit restaurant op steenworp afstand van het Leidseplein in 1981 en heeft het stokje inmiddels overgedragen aan zijn zoon. Bij Mayur eet je in een romantische en mystieke setting, het is net alsof je in een sprookje van 1001 nacht terecht bent gekomen. Vanaf je tafel kun je zien hoe de chef achter het raam het naanbrood uit de speciale tandoori oven vist. Een avond bij Mayur is echt een Indiase beleving.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Eet je geen of minder vlees? Geen probleem bij Indiaas Restaurant Mayur. Ze hebben diverse vega gerechten waaruit je als vegetariër of flexitariër kunt kiezen. Ze hebben zelfs een driegangenmenu waarbij geen aan te pas komt.

Over het restaurant Indiaas Restaurant Mayur

Al 36 jaar een Indiaas begrip in Amsterdam

Na zijn culinaire stage in de verenigde staten, streek chef Pramod Sharma eind jaren zeventig neer in Amsterdam. In 1981 verwezenlijkte hij zijn droom met het openen van Mayur, een van de eerste Indiase restaurants van Nederland. Hij introduceerde traditionele Noord-Indiase gerechten aan zijn Nederlandse gasten, in een warme sfeer, alsof men "bij hen thuis komt eten". Zesendertig jaar later weet je nog steeds waar je hier voor komt: Indiaas eten op hoog niveau, ontspannen, in een prachtige setting, waarbij je je even deel van de familie waant. Namaste, en welkom bij Mayur!

Meer informatie over restaurant Indiaas Restaurant Mayur

9,2

Jouw recensie over het restaurant Indiaas Restaurant Mayur

Robert S.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
Mooie tent en goede service. Het taste menu is een aanrader als er voor t eerst bent
Rashied M.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Zeer goede service, heel vriendelijk en aardig
Het eten was heerlijk en de inrichting heel rustgevend.
We waren zeer tevreden
M. D.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Vanwege de overwegend goede recensies en het prijspeil gingen we met hoge verwachtingen naar Mayur voor een verjaardagsetentje. De bediening was prima, de entourage prachtig, maar het eten viel nogal tegen. Wel lekker en goed bereid, maar zeker niet verrassend. We misten de echt Indiase smaaksensatie, vrijwel alles was te vlak van smaak. En de rekening echt veel te hoog.
Reena J.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Heerlijk gegeten. Aardige bediening. De gerechten zijn goed bereid. De bediening geeft aan wat je allemaal op je bord hebt (handig als je een thali hebt met heel veel verschillende kleine gerechtjes).
S. D.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Prijs-kwaliteitsverhouding slaat nergens op. De vegetarische maaltijd was vrij simpel en geen 20 euro waard. Idem dito voor het gemengde dessert voor bijna 10 euro. Nog niet genoeg voor een hele mond vol. En voor een rode wijn bijna tweemaal meer betalen dan in een vergelijkbaar restaurant is "over the top". Daar heb je in de winkel een hele fles voor.
Els K.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Mooi ingericht met veel originele details. Het personeel is kundig, vlot en vriendelijk.
Het eten was heel lekker en je kan in de keuken kijken welke heel schoon was. Dit was de tweede keer en ik kom zeker nog terug.
Rajiv M.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Super Excellent
Jordi R.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2018
Super ontdekking! Dit was de tweede keer dat ik bij Mayur ben geweest en wat een toprestaurant. De sfeer is erg gezellig en knus. De bediening zeer attent, bekwaam en vriendelijk. Het eten is overheerlijk en zorgde er mede voor dat ik hier dus ook graag weer terugkwam. Dit is absoluut een van mijn favoriete restaurants in Amsterdam en ik durf dit dan ook volmondig aan iedereen aan te raden!
Ismahan A.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Kleine porties, best wel prijzig. Zou niet zo snel weer terug gaan.
Jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Voor de zoveelste keer was het eten weer super. Fantastische bediening. Heerlijk eten, mooie inrichting. Gewoon een topadres waar we herhaaldelijk Indiaas eten.
Maria L.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Mooie zaak en ook super lekker eten. Weet alles van gastvrijheid en echt ook een aanrader. Je kunt zien dat ze ervaring hebben!!
Harriet R.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Fijne ambiance, stijlvol ingericht. Vlotte en vriendelijke bedieniening. Proeverij van indiase gerechten gekozen, heerlijk en verrassend van smaak.
Eddy-Wil .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Wij lieten ons verrassen en lieten de keus van het eten over aan de bediening. Die informeerde wat we wel of niet lusten. Resultaat : allerlei heerlijke gerechten. Alles opgegeten zo lekker. Kortom - lekker eten in een goede sfeer met aardige bediening. Wij waren er om een verjaardag te vieren en dat was een feestje.
Oscar D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2018
Mijn 'ontdekking van het jaar' op restaurantgebied. Ook al bestaat het restaurant al vele jaren, het oogt modern en eigentijds. Waanzinnig leuke avond gehad, buiten op het terras begonnen en daarna binnen gezeten. Binnen is een geweldige ervaring, je waant je in India. Top bediening, denkt graag mee en legt alles rustig uit. Heerlijk gegeten en gedronken (cocktails, wijn en lassie). Hier ga ik vaker komen!
Robert F.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2018
Het eten was goed, maar dat is het altijd, evenals de bediening.
De altijd warme en gastvrije ontvangst, de sfeer en de blijk van herkenning: dat doet mij altijd steeds weer terugkomen.
Truus G.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Fantastische avond gehad in hele mooie setting. Het eten wordt vers bereid wat je kan zien via het raam naar de keuken.
Het eten is echt heerlijk van smaak. Bediening is attent en heel alert.
Zeker een aanrader!
Gilbert H.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Top tent. Eten goed en bediening top.
Irene M.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
Al voor de derde keer heerlijk gegeten bij Mayur, op zo’n hete dag was het heerlijk toeven in de air-co!
Ik heb een gastric by-pass waardoor de porties altijd groot zijn, geen probleem ik kreeg wat ik over had in een bakje mee naar huis! Geweldige service bij Mayur en heerlijk eten. Absoluut een aanrader, wij gaan snel weer!
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018
Goede waarde voor je geld en vriendelijk personeel
KESTON D.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2018
Aardig personeel en werd op tijd bediend.
Virgin cocktails zijn 9+ en ook het eten is goed!
Alleen jammer dat de okra niet op smaak geserveerd was (te lang doorgekookt).

Restaurant is aan te raden!