Butter chicken of een andere traditionele Indiase curry, gerechten uit de tandoori oven of overheerlijk Indiaas brood zoals naan of roti. De Indiase keuken heeft geweldige gerechten en Indiaas Restaurant Mayur serveert deze dishes al meer dan 30 jaar aan het Amsterdamse publiek. Pramod Sharma uit New Delhi begon dit restaurant op steenworp afstand van het Leidseplein in 1981 en heeft het stokje inmiddels overgedragen aan zijn zoon. Bij Mayur eet je in een romantische en mystieke setting, het is net alsof je in een sprookje van 1001 nacht terecht bent gekomen. Vanaf je tafel kun je zien hoe de chef achter het raam het naanbrood uit de speciale tandoori oven vist. Een avond bij Mayur is echt een Indiase beleving.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Eet je geen of minder vlees? Geen probleem bij Indiaas Restaurant Mayur. Ze hebben diverse vega gerechten waaruit je als vegetariër of flexitariër kunt kiezen. Ze hebben zelfs een driegangenmenu waarbij geen aan te pas komt.

Over het restaurant Indiaas Restaurant Mayur

Al 36 jaar een Indiaas begrip in Amsterdam

Na zijn culinaire stage in de verenigde staten, streek chef Pramod Sharma eind jaren zeventig neer in Amsterdam. In 1981 verwezenlijkte hij zijn droom met het openen van Mayur, een van de eerste Indiase restaurants van Nederland. Hij introduceerde traditionele Noord-Indiase gerechten aan zijn Nederlandse gasten, in een warme sfeer, alsof men "bij hen thuis komt eten". Zesendertig jaar later weet je nog steeds waar je hier voor komt: Indiaas eten op hoog niveau, ontspannen, in een prachtige setting, waarbij je je even deel van de familie waant. Namaste, en welkom bij Mayur!

Meer informatie over restaurant Indiaas Restaurant Mayur

• Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Een aanrader!
Guido H.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
uitgebreide kaart, goede snelle service. Heerlijke bereidingen.
Marcel T.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Beste Indiaas Restaurant wat ik ken ! Gastvrij, aandacht en attentie. Onwijs lekker eten, of je nu iets pittiger of milder wil, alles kan ! De Butter Chicken is fenomenaal, de Tandoori Lamb Chops zijn echt zoooo lekker. Fijn adres - we komen zeker terug !!
Noëlle B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Wij hebben ontzettend lekker gegeten! Zoals altijd een favoriet. Een intieme sfeer met vriendelijk personeel. De lamb chops zijn een aanrader.
Marije R.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
AFGELOPEN DONDERDAG MET COLLEGA,S GEWEEST EEN HELE GOEDE ERVARING WAT ETEN SFEER EN BEDIENING BETREFT
ZEKER MEER DAN DE MOEITE WAARD
Marvin L.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Zeer vriendelijk personeel, ook wordt er heel goed rekening gehouden met vegetarisch eten en allergieën. Top.
We komen zeker terug!
Anne-Marie V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Met ons gezin (2 volwassenen en 2 kinderen) bij Mayur gegeten. Overheerlijk eten, vooral de tandoori gerechten! Vlees was mals en smaakvol. Supervriendelijke bediening. We kregen een goede suggestie om onze bestelling iets aan te passen, zodat we de gerechten beter konden delen. Qua prijzen in het hogere segment, maar het eten en de ervaring maken dat het zeker niet 'overpriced' voelt. We hebben genoten!
Lars L.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Zeer attente/alerte bediening,
Het is een prijzig restaurant,
Maar zeker het geld waard!
Het restaurant heeft een aparte lounche cocktailbar waar voor het diner een heerlijk drankje gedronken kan worden
Lu W.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Vriendelijk personeel, super lekker eten.
Eddy-Wil .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Het eten is niet goedkoop maar erg lekker en de sfeer en de bediening is prima. Het is één van onze favoriete restaurants geworden.
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2018
Heerlijk eten in een sfeervolle ambiance in het centrum van Amsterdam. Het personeel doet goede aanbevelingen voor het menu. wij komen graag nog een keer terug!
Philip C.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Het eten was lekker en de bediening was goed. Goede prijs/ kwaliteit verhouding.
Jantine B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
De service is geheel op de gasten afgestemd, zonder opdringerig te zijn heeft het personeel goed in de gaten wanneer iets gewenst is. Eten is top.
Frans G.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Heerlijk eten , zeer vriendelijk personeel
Tim M.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Service is snel, prima voor ons omdat wij een afsprak na het eten had. Volgens mij als je vraagt kan het op een wat lagere tempo aan. Het eten qua pittigheid is zoals het hoort. Madras is gewoon pittig om het Indiaas, dus niet flauw. ik heb een Vindaloo (meest pittig) nog niet geprobeerd.
monique S.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Super vriendelijk personeel.op hun gemak de gerechten uitleggen zodat we weten wat we eten.
Wij komen zeker terug.
Echt een belevenis van de taste of india
Monique en Theo
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Het eten was uitstekend en wat je verwacht voor de gevraagde prijs voor het menu. Let op, bier en wijn is zeer prijzig (goedkoopste biertje is 5,50). Obers waren attent, maar redelijk zakelijk. We namen allemaal een uitgebreid menu, echter 1 van ons wilde alleen een voorgerecht. De ober zei dat dit prima, maar kon het ook niet laten om eerst te zuchten.
E. V.
Vriendelijk en gastvrij.
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Superfijn restaurant met superfijne bediening. En oh ja: het eten is ook superlekker... Mayur is onze absolute favoriet voor een avond verwennerij!
Truus G.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Heerlijk eten in een fijne ambiance met zeer vriendelijke bediening!