Indiaas Restaurant Mayur

Korte Leidsedwarsstraat 203 1017 Amsterdam Nederland Kaart
31-206232142
Butter chicken of een andere traditionele Indiase curry, gerechten uit de tandoori oven of overheerlijk Indiaas brood zoals naan of roti. De Indiase keuken heeft geweldige gerechten en Indiaas Restaurant Mayur serveert deze dishes al meer dan 30 jaar aan het Amsterdamse publiek. Pramod Sharma uit New Delhi begon dit restaurant op steenworp afstand van het Leidseplein in 1981 en heeft het stokje inmiddels overgedragen aan zijn zoon. Bij Mayur eet je in een romantische en mystieke setting, het is net alsof je in een sprookje van 1001 nacht terecht bent gekomen. Vanaf je tafel kun je zien hoe de chef achter het raam het naanbrood uit de speciale tandoori oven vist. Een avond bij Mayur is echt een Indiase beleving.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Eet je geen of minder vlees? Geen probleem bij Indiaas Restaurant Mayur. Ze hebben diverse vega gerechten waaruit je als vegetariër of flexitariër kunt kiezen. Ze hebben zelfs een driegangenmenu waarbij geen aan te pas komt.

Over het restaurant Indiaas Restaurant Mayur

Al 36 jaar een Indiaas begrip in Amsterdam

Na zijn culinaire stage in de verenigde staten, streek chef Pramod Sharma eind jaren zeventig neer in Amsterdam. In 1981 verwezenlijkte hij zijn droom met het openen van Mayur, een van de eerste Indiase restaurants van Nederland. Hij introduceerde traditionele Noord-Indiase gerechten aan zijn Nederlandse gasten, in een warme sfeer, alsof men "bij hen thuis komt eten". Zesendertig jaar later weet je nog steeds waar je hier voor komt: Indiaas eten op hoog niveau, ontspannen, in een prachtige setting, waarbij je je even deel van de familie waant. Namaste, en welkom bij Mayur!

Meer informatie over restaurant Indiaas Restaurant Mayur

9,2

Jouw recensie over het restaurant Indiaas Restaurant Mayur

Kimmy V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Leuke inrichting, behulpzame bediening en gunstige ligging. Jammer genoeg vond ik de kwaliteit en dus de prijs-kwaliteitverhouding niet in orde. Heb lekkerder en goedkoper Indiaas gegeten, vond het onder de maat. De garlic naan was heel erg vettig en de mixed grill stelde niet veel voor. Jammer, verder was het een prima restaurant.
Monique S.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Wij meermalen hier gegeten elke keer weer een verassing.
Smaak en service 100% in orde.
Super gemotiveerd personeel die alles tiptop uitleggen wat we eten.
Komen zeker terug.
Monique en Theo
Naomi L.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Wederom weer heerlijk gegeten komen zeker weer terug...
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Een fantastische avond. We werden zeer vriendelijk onthaald door de gastvrouw. De tafel stond klaar. We hebben heerlijk gegeten en genoten van de bijzondere gerechten en diepte van de smaken.
Ronald G.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Heerlijk gegeten, alleen de prijs kwaliteit lagen naar mijn idee iets te ver uit elkaar.
Mathias D.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Fijne en eerlijke bediening, eten was lekker. Goede keus!
Raoul B.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Al een paar keer eerder hier gegeten, maar nu vanwege het weer voor het eerst buiten.
Vanzelsprekend lever je dan in qua inrichting en ruimte, maar de uitmuntende service maakt dat helemaal goed.
Het eten was zoals gebruikelijk lekker :)
Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Service was goed, eten was lekker maar wel afgestemd op de gemiddelde smaak. De bediening was uiterst vriendelijk en hoffelijk.
Prijs kwaliteit was niet goed. We wilden eigenlijk alleen een hoofdmaaltijd en dus geen voorgericht en dessert.
Het hoofdgerecht maakte onderdeel uit van een vegetarisch 3 gangenmenu. We konden echter ook alleen hoofdgerecht nemen. Hiervoor werd iets van Euro 29,00, prijs van 3 gangenmenu was Euro 36.
Bovendien stond toch eerst 2 x het 3 gangenmenu op de rekening, na mijn opmerking hierover werd het aangepast.
Matthew B.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Zeer lekker gegeten. Je merkt echt dat deze bereid is in een tandoor. Mochten samen ook een kijkje nemen in de keuken. Vriendelijke bediening. Al met al een zeer leuke avond.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Het eten smaakt gewoon goed. Daar valt niet aan te tornen. Ik heb daarna een discussie gehad met mijn vrouw, zij vond het eten extreem lekker! Ik ben wat behoudender in mijn mening en heb het eten een 7.7 gegeven. Een dikke 10 krijgt het eten van mij als ik er jaren later nog aan terug denk. En dat was het eten gewoon niet. Maar wel gewoon lekker en goed. Het eten is lekker vers en de kruiden komen heel goed door zonder dat 't overdreven smaakt. Lekker in balans dus. Last but not least; het vlees is halal.
Elmas O.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Heerlijk gegeten! Vriendelijke en goede bediening. Sfeervol restaurant in hartje Amsterdam.
Tina B.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
Heerlijk gegeten, goede service, voor herhaling vatbaar
Suzanne W.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
Enorm lekker eten, personeel was heel gastvrij en vriendelijk en eten en drinken kwam allemaal snel. Zeker voor herhaling vatbaar.
W.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2018
Na lange tijd weer een keer met Indiaase klanten gegeten en ook zij waren onder de indruk. Heerlijke gerechten en super mooie Pinot Noir.
Jack V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
Heerlijk gegeten. Sommige gasten waren enigszins rumoerig maar daar verder geen last van gehad. Bediening is snel en erg goed!
Louis B.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Prijs - kwaliteit verhouding is helemaal zoek in dit restaurant. Een beetje kenner van de Indiase keuken komt hier eens maar nooit weer.
Ewout C.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Heel lekker gegeten en sociaal en behulpzaam personeel. We aten voor het eerst Indiaas, dus dan is wat hulp bij de kaart wel prettig.
Reina D.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Prima gelegenheid. Heerlijk eten. Ik was bang dat het misschien te veel op toeristen gericht zou zijn. Dit was dus niet het geval.
Jonathan R.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
De service is zeer professioneel en het eten heerlijk. Vooral de butter chicken is een aanrader. Top restaurant op een leuke locatie.
Majorie B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Mayur is fenomenaal! Eten is altijd goed! Ben een regelmatige eter bij hen en ben nog nooit teleurgesteld.
Hartelijk dank!