India Port

Oudegracht aan de Werf 144 3511 AZ Utrecht Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 30€

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

• Voorgerechten
    • Indiase Tomaten Soep - Heerlijke tomatensoep met Indiase kruiden
      Daal Soep - Indiase linzensoep afgetopt met Indiase kaas en citroen
      Mix pakora
  • Hoofdgerechten
    • Butter chicken - Gegrilde kipfilet uit de tandoor bereid in een milde saus van tomaat, room en boter
      Rogan Josh - Traditioneel lamsvlees gerecht in kerriesaus met uien, tomaat en gember
      Indiase vis curry - Heerlijke visfilet bereid in een delicate kerriesaus met uien, tomaat en gember
      Aloo Mattar Paneer - Een authentiek combinatie van aardappel, doperwten en huisgemaakte Indiase kaas
      Royal Tandoori Mix Grill (+5,50) - Kennismaking met een overheerlijke combinatie van tandoori murgh, chicken tikka, seekh kebab en bottie kebab
  • Nagerecht
    • Mango mania - Heerlijke mango ijs bereid van alphonso mangos
      Kheer - Indiase rijstpudding met cardemom
      Koffie/thee

Over het restaurant India Port

Proef de smaak van India

Gelegen aan de historische Oude Gracht vind je een stukje cultuur uit India. Droom weg bij de serene sfeer en de exotische geuren. Terwijl je ontsnapt uit de drukte van het dagelijks leven, zetten de chefs authentieke, ambachtelijke gerechten voor je op tafel. De eigenaar is een ontzettend vriendelijke en gastvrije man.

Meer informatie over restaurant India Port

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag

Ruby B.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Heerlijk op het terras van India Port gegeten. Vriendelijk verwelkomt en bediening was respectvol.
Vragend naar advies werden wij een menu Romantisch aangeboden waarin wij de hele keuken konden proeven en konden genieten van onze romantische avond. ZALIG gegeten! Alle gerechten hadden verschillende smaken, vlees lekker mals en goed gekruid.
Goed gegeten en een Top avond gehad. Wij komen zeker terug en raden het ook zeker aan!
Daphne V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Eten was lekker! Ik had de kip saagwala (zonder pepertje erachter) en die was al vrij pittig, dus houd hier rekening mee.
Bediening was vriendelijk. Werd gevraagd of we bekend zijn met indisch eten en welke gerechten we het best konden nemen.
Decor was prima, niet teveel. Wel klein restaurant maar het was er gezellig druk.
Thomas S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Aan de werf zitten kan heel romantisch zijn, maar als je verder in de kelder zit zit je dicht bij de keuken waardoor een gebrekkige afzuiging je in de rook zit van de keuken, met als resultaat stinkende kleren aan het eind van de avond. De service is verder o.k. Het eten is geolied maar wel lekker!
Jose E.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Al vaker gegeten in dit restaurant en altijd zeer tevreden. Maar op de één of andere manier viel het deze week wat tegen. We vonden de smaak vlakker dan anders. Best lekker maar minder uitgesproken en authentiek. Bij navraag bleek er een nieuwe kok te zijn. We hadden ook een beetje norse ober.
Erg vervelend was de rioolgeur die steeds langs walmde. Dat wil je niet in een restaurant. Al met al denk ik niet dat we er snel weer gaan eten. Jammer wel.
Ceesvlees .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
hier een paar weken geleden een hapje wezen eten. de kip tandoori was super, precies zoals ik het me uit India kan herinneren. ook de hoeveelheid was goed, meer dan genoeg zonder dat je rollend naar huis toe gaat. locatie aan de gracht is natuurlijk ook erg mooi.
Rizwan A.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Lekker gegeten bij India poort in Utrecht.We hadden een uitgebreide menu genomen,welk teveel was voor 2 personen.Gelukkig konden we de rest wel meenemen.
Decor is vrij simpel.Service was wel goed.We komen weer terug
Arjen W.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Min of meer afgegaan op de lovende recensies. Het viel ons tegen. Buiten aan de Werf zitten is top. Binnen is het minder. Niet bijzonder smaakvol ingericht, claustrofobisch en door de beperkte afvoer / ventilatie gaan je kleding / haar de geur van de keuken opnemen (naar "maggi" ruiken).
Het eten was ok maar niet echt verfijnd. We hebben op andere plaatsen beter Indiaas gegeten.
De hoeveelheid eten is prima. Eerder te veel dan te weinig.

Tussen de gerechten was het wel lang wachten. Nadat we aangegeven hadden haast te hebben , kwam er iets meer snelheid. Dat gold niet voor de drankjes... Net na de laatste slok van een glas werd de vraag gesteld of je nog wat wilde drinken..

De combinatie van het bedompte klimaat binnen, het wachten en de kwaliteit van het eten maakt dat wij hier niet snel weer zullen komen...
Robin J.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Zoals altijd weer heerlijk gegeten bij India Port. Het was erg druk door een combinatie van DinerDagen en prachtig terrasweer, hierdoor duurde het wat langer dan normaal voordat het eten geserveerd werd. Om het wachten enigzins te verzachten kregen we wel een samosa aangeboden, dat was dan weer erg attent.
INGE K.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
We hebben het 6-gangen Romantische menu gekozen. Het eten was heerlijk, maar er was weinig romantisch aan. Het was namelijk zo veel dat we allebei erg vol zaten van het eten. We konden het hoofdgerecht niet meer op. Wel heel aardig dat we dit meekregen in een doggybag. De service duurde soms wat lang, maar we kregen wel een plekje aan het terras zodra deze beschikbaar was. Teleurstellend dat we voor een fles water moesten betalen en dat er geen kraanwater geschonken werd. We gaan er beslist nog een keer eten want de smaken zijn heerlijk, maar we kiezen dan niet voor het menu, want dat was echt te veel.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
We hebben lekker buiten aan de gracht gezeten. Het eten was weer fantastisch. De bediening bestaat uit een mix van een paar mensen die goed weten wat ze aan het doen zijn, en een paar studenten die bijzonder onervaren zijn. Toen we bij het tweede flesje wijn een paar glazen kraanwater wilden bestellen werd daar een enorm probleem van gemaakt. Na overleg met de baas werden de glazen toch gebracht. Het decor binnen is eenvoudig, maar als het weer het toelaat om lekker aan de gracht te zitten is het een aanrader.
Roland P.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Wij hadden het 6 gangen verrassingsmenu. Veel kleine lekkere hapjes. Erg lekker, niet te pittig maar wel smaakvol. Aan de gracht zitten was niet mogelijk vanwege het weer. De inrichting binnen was oké, maar niet geweldig.
Ecke .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Heerlijk buiten aan de gracht met eenvoudige stoeltjes en tafeltjes in de laatste zonnestralen. Alhoewel de beleving binnen (sober) minder is. We bestelde een vleesgerecht en een vegetarisch gerecht dat geserveerd werd met een pittig sausje in bloedhete schaaltjes. Het vleesgerecht was authentiek en lekker op smaak. Het vegetarisch gerecht was een verrassing, heerlijk gekruid en sappig, vooral de paddenstoelen. De bediening was alert en vooral rustig. We moesten even wachten maar dat was het wel waard.
Bliss V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Decor is sober, mag best kleurrijker wat ook bij Indiaas past vind ik.

Bediening vriendelijk. Ik snap dat het geen toprestaurant is, maar personeel in spijkerbroek vind ik net te casual.

Het eten: geen explosie van smaak en kleur - eerder wat flauwtjes en afgevlakt. Ik zou niet slagen bij een 'blind proeven test'. Het deed mij denken aan hoe Chinese en Indonesische restaurants hun gerechten hebben aangepast aan de west Europese smaak. Jammer, met Indiaas niet doen, daar is het te lekker voor!
Het was ok. Niet slecht, maar wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar.
E. D.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Eten: zowel mijn disgenoot als ikzelf hebben heerlijk gegeten, edoch vonden we elkaars gerechten minder lekker. Zelf had ik heerlijk zacht lamsvlees met spinazie, terwijl ik het lamsvlees van mijn disgenoot te taai vond - en andersom vond hij mijn gerecht te zout en het vlees aan de zachte kant... Als nagerecht hadden we een combi van en pudding en ijs met pistachenoten - typische Indiase smaken. Het frisse Cobrabier maakte de maaltijd compleet.
Bediening: was vriendelijk en attent.
Decor: langs de Oudegracht - perfect voor een mooie avond. Hebben heel de avond buiten gezeten.
InUtrecht D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2014
Met Groupon een 4 gangen menu gegeten. Ik was hier al 2 keer eerder geweest en het was altijd erg goed bevallen. Dit restaurant schaarde ik onder mijn favorieten. Helaas was de ervaring deze keer minder goed. Het eten, wat we niet zelf konden uitkiezen, was op zich lekker maar bevatte vooral veel zetmeelproducten (koolhydraten) en weinig groente: aardappel curry, kikkererwten, rijst en naanbrood. Gelukkig ook iets lekkers met lam en kip. De hele avond werd helaas een beetje overschaduwd de putlucht die in het restaurant hing en de onvriendelijke en ongeïnteresseerde bediening. Bovendien bleek dat ze ons vergeten waren het standaard voorafje, de papadums met sausjes, te geven. Toch jammer!
David B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
Een zwoele, zonnige middag – ideaal om (vroeg) te dineren in de zon aan de Oudegracht voor mijn avondworkshop.
Ik heb zin in Indiaas eten en weet van vroeger dat er zo’n restaurant was in de buurt van de HEMA. En ja, hoor, nog steeds, maar wel onder een andere naam.
Ik word warm verwelkomd door de eigenaresse en een gesprek ontstaat. Ze merkt dat ik een liefhebber én kenner ben van de Indiase keuken. Omdat ik moeite heb met kiezen tussen alle verrukkelijke gerechten zegt ze bereid te zijn iets te maken dat niet op het menu staat, namelijk een zogenaamde ‘thali’ – een soort rijsttafel met een aantal verschillende gerechten, geserveerd met Indiase ‘brood’ en rijst, in kleine schotels op een metalen blad.
Alle gerechten smaken duidelijk anders doordat de verschillende specifieke authentieke kruiden en specerijen per gerecht te proeven zijn.
Zo’n thali voor €25 is een heerlijke gastronomische ervaring die voor herhaling vatbaar is.
De service is vriendelijk, aandachtig, persoonlijk.
De omgeving is uiteraard sfeervol, doch wel met de kans dat de buren rokers zijn ...
In het restaurant, in de werfkelder, zijn de toiletten schoon en netjes.
Babooti W.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
12 april gegeten met mijn dochters. Kwamen om 19.15 aan en na aandringen kregen we pas om 22.00 uur hoofdgerecht. Soep: lekker. Voorgerecht mixed grill ook lekker. Hoofdgerecht: trieste sla, te weinig voor 3 personen, wel lekker lamsgerechtje en daarbij veel lamsvlees uit de oven, waarvan we dachten dat het ook een gerechtje met saus zou zijn. We zaten op de slechtste plek van huis: onder een grote glimmende aluminium afvoerpijp in de uiterste hoek. Bediening traag. Geen karaf water maar flessen. Beetje erg commercieel allemaal. Conclusie: bediening redelijk, eten redelijk tot lekker, maar management faalt. te veel gasten, te weinig personeel (denken we). Keuken kwam nog wel excuses maken voor late eten: onverwachte zieke in de keuken. Carina
Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Gereserveerd, maar bij aankomst moest gekeken worden waar we konden zitten. De slechtste plek van het huis gekregen, zowat in de keuken.

Service was erg traag. Na bijna 20 minuten werd pas gevraagd wat we wilde drinken. We bestelden een fles wijn. Na weer tien minuten wachten kwam de melding dat de gekozen wijn op was. Dus weer 5minuten moeten wachten op de nieuwe fles. Dit vond ik erg vervelend. Tevens moest ik bijna smeken om wat kraanwater, daar ik niet van plan ben een fles spa, bij een kwalitatief slechte wijn a 25 euro te gaan betalen, maar we kregen water. De wijn is gezien het aanbod echt belachelijk duur.

Voorgerecht was er vrij snel, helaas waren mijn scampi niet gaar en waren 2 vd 5 niet goed gepeld, waar ik pas achter kon komen na het te eten omdat ze in deeg waren gehuld.

Hoofdgerecht was er ook vlot. Hoofdgerecht van ons beide was goed, al vond ik mijn vlees (lam) ditmaal wel erg gaar. Hoeveelheid was in orde, de kleine salade vond ik wel erg karig, beetje triest zelfs. 1schijf tomaat 2schijven komkommer, wat sla en een zooi dressing (voor twee personen dus). Eten was wel lekker maar ik heb stukken beter Indiaas gegeten.

Toetje hebben we overgeslagen. Bij afruimen probleem met scampi besproken en gratis biertje gekregen met excuses.

Al met al vrij matig, ik zal er niet snel meer komen.
Raldi B.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Net heerlijk gegeten bij dit restaurant. We hadden een mixed grill en een vegetarische mixed grill. De bediening was vriendelijk en onze Indiase green chilly neighbours boden ons een groene peper aan die zeer pittig was maar zeker wat toevoegde aan de ervaring.
Kees-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Na de positieve reacties op Iens gelezen te hebben, besloten we om hier te gaan eten. Ook wij waren erg tevreden. Aangezien Indiaas eten voor de hollandse mond nogal pittig kan zijn, zijn de pittige gerechten op de menukaart voorzien van 2 of 3 pepers, erg handig. Als voorgerecht hadden we dal soep en tomatensoep op Indiase wijze, beiden erg lekker.
Als hoofdgerecht kozen we voor de Lamb tikka massala en Bottie keba. De smaken van beide gerechten waren zeer verfijnd, de kombinatie met de frisse Raita -op aanraden van de serveerster- pakte zeer goed uit.
De bediening was erg vriendelijk. Wel was het lang wachten -bijna 3 kwartier- tussen voorgerecht en hoofdgerecht en op de plaats waar wij zaten was de verlichting wel erg pover zodat de menu kaart moeilijk te lezen was, een aandachtpuntje lijkt me. Resumerend, al met al een restaurant om terug te komen.