India Port

Oudegracht aan de Werf 144 3511 AZ Utrecht Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 30€

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

• Voorgerechten
    • Indiase Tomaten Soep - Heerlijke tomatensoep met Indiase kruiden
      Daal Soep - Indiase linzensoep afgetopt met Indiase kaas en citroen
      Mix pakora
  • Hoofdgerechten
    • Butter chicken - Gegrilde kipfilet uit de tandoor bereid in een milde saus van tomaat, room en boter
      Rogan Josh - Traditioneel lamsvlees gerecht in kerriesaus met uien, tomaat en gember
      Indiase vis curry - Heerlijke visfilet bereid in een delicate kerriesaus met uien, tomaat en gember
      Aloo Mattar Paneer - Een authentiek combinatie van aardappel, doperwten en huisgemaakte Indiase kaas
      Royal Tandoori Mix Grill (+5,50) - Kennismaking met een overheerlijke combinatie van tandoori murgh, chicken tikka, seekh kebab en bottie kebab
  • Nagerecht
    • Mango mania - Heerlijke mango ijs bereid van alphonso mangos
      Kheer - Indiase rijstpudding met cardemom
      Koffie/thee

Over het restaurant India Port

Proef de smaak van India

Gelegen aan de historische Oude Gracht vind je een stukje cultuur uit India. Droom weg bij de serene sfeer en de exotische geuren. Terwijl je ontsnapt uit de drukte van het dagelijks leven, zetten de chefs authentieke, ambachtelijke gerechten voor je op tafel. De eigenaar is een ontzettend vriendelijke en gastvrije man.

Meer informatie over restaurant India Port

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag

michelvanveen1961 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Bij aankomst denk je dat jij er niet meer bij kunt. Maar direct goed ontvangen en naar ons tafeltje geleid. Vriendelijke bediening. Vooraf Tandoori mix besteld en als hoofdgerecht ook de Tandoori mix met vlees. Zalige stukjes vlees en zeer goed en lekker gekruid. Jammer dat de betere wijn niet per glas kunnen worden besteld. Verder een aanrader.
Jorrit K.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Zonder te reserveren op vrijdagavond naar binnen gelopen hier; gelukkig was er nog plek! Mooi restaurant in de kelders van de Oudegracht in het centrum van Utrecht. Bediening is erg vriendelijk. Voor een scherp gerecht gekozen (lam madras). Wij werden nog 'gewaarschuwd' door de bediening dat dit toch wel erg scherp was, maar kennelijk zorgde ons eerdere bezoek aan de wijnbar voor wat zelfoverschatting en hebben wij het toch besteld; dit was echt zeer scherp. Maar tegelijkertijd erg smaakvol, heerlijk malse lam en met de yoghurtsaus en de rijst erbij de lam uiteindelijk heerlijk op kunnen eten. De knoflook-naan die ik bijbesteld had was ook erg lekker. Samen met de bediening hartelijk gelachen om mijn rode hoofd door de pittigheid. Wil hier zeker nog een keer terugkomen om dan iets minder pittig te eten.
Yolanda H.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
De werfkelder is niet goed geventileerd.
Het eten is echter erg goed.
De bediening is niet heel erg attent (lopen voorbij zonder te kijken)en soms vraag je je af waarom een koffie en thee bestelling zo lang kan duren.
jolle J.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Ik heb twee keer bij India Port gegeten. De eerste keer op advies van Indiase collega's.
Eten:
Het eten is heerlijk (op verzoek kan men het 'opkruiden' naar traditioneel Indiase stijl), maar de porties vlees zijn naar hun prijs aan de kleine kant. Wel gaan de gerechten vergezeld van goede rijst.
Aanraders zijn Tandoori Prawn en Chicken Madras. Deze gerechten zijn zeer goed in balans en zullen zowel geur- als smaak zintuigen strelen . Afraders zijn Chicken Tikka Massala en de Fish Curry, waarbij zowel smaak als geur vrij vlak is. Probeer zeker de special Peshwari nan en de Chicken Biryani.

Bediening:
De bediening / service is gewoontjes en onzichtbaar.

Ambiance:
De locatie is geweldig, maar van binnen is de ambiance afwezig. Het is een gewoon out of the box toeristenrestaurant met een matige aankleding en een geoptimaliseerd gebruik van de beperkte ruimte (lees: tafeltjes staan dicht op elkaar).

Prijs:
De prijs is fors gezien de grootte van de gerechten. Dit is echter te verwachten, aangezien de locatie ook niet goedkoop zal zijn.

han.bekkers .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Heerlijk gegeten, hoewel het stukje rode peper dat ik aanzag voor een paprika erg heet was. Lamb Tika Massala was verfijnd, smaakvol maar had iets pittiger gemogen. De vegetarische Tandoori Vegetables waren zalig gekruid, maar deels aangebrand doordat het schaaltje erg dammer werd opgediend. Verrukkelijke gamba's als voorgerecht, evenals de Hot Wings. Als drank genoten van de kokosdrankjes.
Tianda90 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Samen met m'n moeder hier heerlijk gegeten. We waren vroeg en dat was maar goed ook want binnen de kortste keren zat het vol. Bediening erg vriendelijk en zorgde snel voor drankjes en lekkere papadum op tafel. Verder als voorgerecht de garnalen (we hebben alles gedeeld wat ook geen probleem was). Lekker groot, niet teveel beslag, mild pittig en erg goed gegaard. Als hoofdgerecht de chicken kashmiri en de karahi jhinga geserveerd met rijst en een salade en door ons (uiteraard) aangevuld met Garlic Nan. De chicken kashmiri was heerlijk vol van smaak, erg malse kip en een zachte curry welke we ook helemaal opgelikt hebben met het nanbrood. De garnalen van de karahi jhinga waren weer erg lekker maar de saus was behoorlijk pittig. Nu kan ik wel wat pit hebben, maar mijn tafelgenoot niet dus dit was jammer (er stonden geen pepertjes achter het gerecht in de menukaart waar dat bij andere blijkbaar pittige gerechten wel het geval was). Maar toch smaakte het goed. Afblussen met de super lekkere mango lassi is zeker geen straf. Na hebben we een cappuccino en de gulab jamun geprobeerd. Goede keuze qua afsluiter! Daarnaast serveren ze ook nog eens behoorlijk lekkere koekjes bij de koffie. Kortom een aanrader en wij komen zeker terug.
Knollb .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
We kwamen zo maar op de bonnefooi, maar zijn verrast door het heerlijke eten. Prima Tandoori, kipgerecht en gamba's. Lekker Pittig gekruid. Niets overgelaten, dus dat zegt genoeg. De bestelling van de drankjes ging even mis, maar ja, een beetje rommelige bediening past eigenlijk wel bij de ontspannen Indiase sfeer. De ruimte in de werfkelder was knus en niet lawaaierig.
cstruyck .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
We zijn met de AH-actie zeer warm ontvangen. Het eten was meesterlijk en de aandacht vanuit de bediening was zeer klantvriendelijk. Het is zeer charmant te zien dat de kok's ook daadwerkelijk uit India komen.
Een aanrader!
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Hier gegeten met de AH-restaurantactie. Er werd een vast 3-gangenmenu geserveerd, dat genoeg variatie bood. Vooraf licht pittige linzensoep, en als hoofdgerechten: vlees, kip en kikkererwten, met garnituur. Enigszins pittig, maar niet te. Het smaakte goed. Het toetje was rijstpudding, maar dat was aan ons niet besteed. Het had een ietwat vreemde smaak. De bediening liet te wensen over. We werden niet zo vriendelijk ontvangen en we moesten veel te lang wachten op de gerechten, wat irritatie opriep. Wat de locatie betreft: een werfkelder is altijd sfeervol, maar de tafeltjes staan wel wat dicht op elkaar. En de buitendeur heeft geen dranger, waardoor hij heel vaak open blijft staan. Het gordijn ervoor helpt ook niet. Erg koud dus, wanneer je, zoals wij, vlakbij de deur zit. Misschien een idee om de ingang te combineren met die van de Thai ernaast?
k.berger .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Prima restaurant, hoffelijke en vriendelijke bediening. Goede linzensoep, lekkere frisse raita, kakelvers naanbrood, mals lamsvlees.
Wendy W.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Eten was lekker, maar niet heel bijzonder. Vriendelijke bediening, maar we moesten best lang wachten. De keuken is vrij gehorig, was fijn geweest als daar een deur tussenzit voor de mensen die er in de buurt een tafel hebben.
jilldevriess .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Vriendelijke bediening, wel moeilijk te verstaan, ze spreken (zover ik heb ervaren) geen van alle Nederlands, Engels met een vriendelijk Indiaas accent. Heerlijke verse linzensoep vooraf, alle gerechten waren vers, en het toetje rijstpudding was ook zeer smakelijk.
ericaluigjes .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Het eten was heerlijk! Zij hadden het menu samengesteld. Vooral de butternut chicken was fantastisch! De bediening sprak voornamelijk Engels, voor ons geen probleem, maar wel iets om rekening mee te houden. Hang je jas aan de kapstok, anders ruikt deze naar eten.
GertjaJuNU V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Gezellige werfkelder cenntraal in Utrecht gelegen. Prima gegeten en gevarieerd. Kip en rundvlees lekker van smaak en lekker gaar/zacht.
We zijn benieuwd naar de rest van de menukaart.
fran1271 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Het eten was heerlijk zoals altijd. De service was alleen echt slecht. Dat verpeste de avond wel. Er stond een mandje brood op tafel dat de ober ineens weghaalde. We hebben 3x om wat te drinken gevraagd. Er kwamen er 2 Door elkaar meerdere keren hetzelfde vragen. Echt wel jammer. We bleven lang met lege borden voor onze neus zitten.
Tonnie P.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Het was de dag dat ik jarig was, mijn man nam mij als verrassing mee uit eten. Toen we binnen kwamen kwam er gelijk een bediende naar ons toe en vroeg of we gereserveerd hadden, we konden een tafeltje uitzoeken, bij het raampje. Er werd een drankje geserveerd met de menu kaart.
Bij het bekijken van de menu kaart kwamen we een romantisch menu tegen voor min. twee personen, dat bestond uit 16 verschillende verrassingen du chef.
Er werd keurig gevraagd hoe heet gekruid het eten mocht zijn.
Iedere keer kregen we twee verschillende gerechtjes geserveerd, die bestonden uit lams, varkens of kippenvlees.
Het was erg lekker en verrassend. Ook door de afwisseling van de soorten vlees.
Het dessert werd speciaal voor mij gehaald en op tafel gezet met de felicitaties erop geschreven.
De bediening was perfect , erg gezellig , goede uitleg over de gerechtjes. De eigenaar kwam ook nog even langs voor een praatje en deed dit bij verschillende tafels.
Het restaurant heeft een gezellige uitstraling, geeft een warm gevoel. We waren vanaf Bunnik met de trein gegaan dus geen last van parkeren. Het is een aanrader voor iemand die zich graag wil laten verrassen. Wij komen zeker nog eens terug.

T. G.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
We kregen een verrassingsmenu met vooraf een (vegetarisch) linzensoepje en daarna diverse schotels met onder meer heerlijk lamvlees en kip in een lekkere saus. Goed gekruid, maar niet té. En als dessert gelukkig niet het afgezaagde ijs maar een smakelijk Indiaas puddinkje. Het restaurant is niet groot, maar wel zo gezellig. Vriendelijke medewerkers die allen een duidelijke band hebben met India.
Sarah Z.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Zeer hartelijke ontvangst en geen probleem met wisselen van tafel ivm onverwachte extra eter. Eerste gang was Dal soep met soort Indische cracker waarvan ik de naam ben vergeten. Tweede gang basmati rijst, butter chicken, spicy lamb (die eigenlijk helemaal niet zo pittig was), vegetarisch gerecht met doperwten en aardappel, salade, raitha (soort yoghurt), en nan. Dessert was kheer. Alles was erg goed op smaak, met name de butter chicken was bijzonder lekker. De lam mocht alleen wel pittiger (zelfs ik, niet houdend van pittig vond dit) en in de kheer was als opmaak 1 rozijn erop gelegd wat volgens mij weinig toegevoegde waarde had. Voor de rest erg genoten en al met al heerlijk gegeten. Alleen wegens de akoestiek/relatief kleine ruimte kan men erg goed andermans gesprekken horen/niet veel "privacy".
robvkessel .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Het voor en hoofdgerecht waren erg lekker. Het nagerecht viel tegen en hebben we ook niet gegeten . Wel wat anders besteld. Maar we komen zeker terug. Was zeer goed bevallen. De bediening was erg vriendelijk en goed.
rolfwb .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Vriendelijke ontvangst. Eten lekker en voldoende. Jammer dat je met de AH-actie niet zelf mag kiezen. Beetje kruideniersmentaliteit