India Port

Oudegracht aan de Werf 144 3511 AZ Utrecht Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 30€

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

• Voorgerechten
    • Indiase Tomaten Soep - Heerlijke tomatensoep met Indiase kruiden
      Daal Soep - Indiase linzensoep afgetopt met Indiase kaas en citroen
      Mix pakora
  • Hoofdgerechten
    • Butter chicken - Gegrilde kipfilet uit de tandoor bereid in een milde saus van tomaat, room en boter
      Rogan Josh - Traditioneel lamsvlees gerecht in kerriesaus met uien, tomaat en gember
      Indiase vis curry - Heerlijke visfilet bereid in een delicate kerriesaus met uien, tomaat en gember
      Aloo Mattar Paneer - Een authentiek combinatie van aardappel, doperwten en huisgemaakte Indiase kaas
      Royal Tandoori Mix Grill (+5,50) - Kennismaking met een overheerlijke combinatie van tandoori murgh, chicken tikka, seekh kebab en bottie kebab
  • Nagerecht
    • Mango mania - Heerlijke mango ijs bereid van alphonso mangos
      Kheer - Indiase rijstpudding met cardemom
      Koffie/thee

Over het restaurant India Port

Proef de smaak van India

Gelegen aan de historische Oude Gracht vind je een stukje cultuur uit India. Droom weg bij de serene sfeer en de exotische geuren. Terwijl je ontsnapt uit de drukte van het dagelijks leven, zetten de chefs authentieke, ambachtelijke gerechten voor je op tafel. De eigenaar is een ontzettend vriendelijke en gastvrije man.

Meer informatie over restaurant India Port

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag

sokolski1954 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2013
Geweldig. In de eerste plaats de entourage: in een prachtig gerestaureerde werfkelder. Ontvangst en service zijn zonder meer prima. Geen enkel probleem dat we één voorgerecht met z'n tweeën wilden delen. En dan het eten: niets op aan te merken! Heerlijke tandoori kip, idem dito Rogan Josh. Het lamsvlees was bijzonder mals, in een lekker pittige, maar niet té hete saus.
Frits V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Een geweldige ervaring, heerlijk gegeten, smaken zijn zo verfijnd.
We hebben zelf nog een rondleiding gehad door de manager en de keukens gezien van zowel de Indian port alsmede de keuken van het naastgelegen Thais restaurant .
Een aanrader voor eenieder die van de orientaalse keuken geniet.
Wij gaan zeker nog eens terug :-)
Frits & Marlies van Sambeek
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2013
Het restaurant is eenvoudig ingericht met weinig tierelantijnen, stoelen zitten goed. Net zoals bij vele restaurants zijn de tafels klein en staan gauw vol. Het eten is fantastisch, echte Indiase volle smaken. Het kippenpootje vooraf was heerlijk en pittig. Bediening is goed en de gastheer en gastvrouw maken al snel een praatje (niet opdringerig) Vanuit het restaurant kan je zo de keuken inkijken die er verzorgd uitzag. Alles bij elkaar om eens terug te komen.
Claire V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2013
Een paar weken geleden heb ik hier gegeten met mijn vriend. Het eerste deel was al vol, dus we konden doorlopen naar een extra zaaltje er achter. Dit was redelijk leuk ingericht. Een groot nadeel was wel dat het achterin dit zaaltje heel erg tochtte (heel dunne muur en enkel glas). Hierdoor zijn we na het eten direct wegegaan.

Het eten was prima! Het was gelukkig wat minder zoet dan wat je vaak in Nederland tegenkomt. Ik had aloo mattar en mijn vriend shahi paneer. Beide gerechten waren erg smakelijk!
Ik zou het wel lekker vinden als vegetarier om een wat meer bijzonder gerecht te eten; jammer dat ze hier bijvoorbeeld geen vegetarische kofta's hebben. Maar het eten was goed en ik ga nog wel een keer terug.
Erna R.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2013
We hadden niet gereserveerd, werden vriendelijk ontvangen door twee vriendelijke dames. Het was een koude, winderige avond, waardoor het voorste gedeelte van het restaurant nogal koud bleef, omdat de deur met gordijn onvoldoende de kou tegenhield. Enkelen zaten dan ook met de jas aan te eten. Het interieur is sober, maar niet ongezellig. De bediening was vriendelijk en correct. Het eten smaakte ons prima, zowel de paperdam, het naanbrood met knoflook als de hoofdgerechten. Daarmee waren wij voldaan.
Maarten S.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2013
Goed eten, maar slechte service.
We hebben lekker gegeten bij India Port, maar de vriendelijkheid van in ieder geval een deel van het personeel moet echt verbeteren.
Bij binnenkomst liepen wij naar een gezellig uitziend tafeltje voor 4 toe dat voor 2 was gedekt. "Dat is een tafeltje voor 4, lieverd", werd mijn vriendin verteld. We werden naar een tafeltje voor 2 geleid. Ik had moeten vragen of ze al haar gasten bij binnenkomst met "lieverd" aanspreekt, maar niet gedaan. Of we alvast wat wilden drinken. 2 mango lassies en één glas kraanwater. Kraanwater "deden ze niet", ook niet bij een betaald drankje. Ik snap dat niet. Geef nou gewoon zo'n glaasje water erbij en houd je gasten tevreden! Uit licht protest (want dat krijg je dan) hebben we na de mango lassies geen drank meer besteld.
Tijdens het eten (dat erg lekker smaakte!) kwam een flinke partij rook uit de keuken het restaurant in. Mijn vriendin kreeg daardoor een hoestbui, is opgestaan en heeft wederom om een glas kraanwater gevraagd. Nu kreeg ze het wel. Blijkbaar moet er eerst een duidelijke reden zijn voor er kraanwater verstrekt wordt.
Samengevat hebben we heerlijk gegeten, maar voelden we ons simpelweg niet welkom! Voorlopig komen we niet meer terug.
blue_eyed_couple .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2012
Op maandagavond voor de derde maal een bezoek gebracht aan India Port en onze reeds hoge verwachtingen werden overtroffen! Na een zeer vriendelijk welkom hebben we ons tegoed gedaan aan de Lams tikka, Navrattan Biryani, Chicken Tikka, en Peshwari nan. Allemaal prachtig bereid, vol op smaak, met de vegetarische rijst als verrassing van de avond. Heerlijk. Wat ons betreft is India Port na maandag gestegen in ons lijstje van favoriete restaurants in Utrecht.
Angela K.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2012
Gegeten bij India Port, een leuke kaart, met genoeg keuze. Alleen als de papadums komen zit daar wat weinig saus in de schaaltjes. De gerechten smaken erg lekker, en wij werden erg verrast door het mierzoete, maar oh zo lekkere dessert Galab Jaman (een aanrader). De prijzen zijn ietwat aan de hoge kant, maar de kwaliteit is goed.
Yvonne W.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2012
Het eten was prima, vooral de naan gevuld met ui een aanrader. Ook het 'grand dessert' met verschillende gerechtjes (zelfgemaakt ijs, rijstpudding, gefrituurd balletje) was erg lekker.
Alleen zaten we te vernikkelen van de kou. Telkens bleef de buitendeur 'aanstaan' en sowieso was in het voorste gedeelte van het restaurant de verwarming niet aan. Jammer, want dat vergalde het eetplezier nogal.
macadamia .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2012
Alleen hoofdgerecht gegeten met nan en garlic nan. Wij namen met drie personen de saag paneer, de chicken tikka massala en de bottie kebab, was lekker klaargemaakt en hoefden niet lang te wachten. Hoeveelheid was ruim. Prijs-kwaliteit prima in verhouding.
Jenny S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2012
Afgelopen maandag heerlijk Indiaas gegeten aan de gracht buiten. Tandoori chicken altijd goed en heerlijke saag spinazie met zelfgemaakte kaas en bagnain bartha geroosterde aubergine te zamen met Naan en rijst. Eten was top! Bediening zeer gastvrij en vriendelijk. Moesten ie wat lang wachten maar kregen netjes een drankje bij eten aangeboden. We gaan snel weer terug.
Erasma O.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2012
Mooi restaurant. Heerlijk eten, komt authentiek Indiaas over. Veel Indiers in het restaurant.
Nan-brood met knoflook is aanrader.
Mooie vegetarische gerechten.
Uit Utrecht M.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2012
Eten aan de Utrechtse gracht, bootjes kijken en je verbazen. De gerechten zijn lekker van smaak. Echter de milde Butter Chicken wordt door m'n dochter als pittig ervaren. Zelf heb ik de lekker gekruide Chicken Tikka. De bediening is vriendelijk maar kan allerter. We sluiten af met een dessert.
Robert R.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
Eerste keer bij India Port. Dit restaurant moest de reputatie van het Ajanta van weleer in Utrecht evenaren. Dat is ruimschoots gelukt. De bediening was vriendelijk en geduldig. Een Indiase moeke - wekt al meer vertrouwen in het eten, zo'n dame - was zo goed ons zo goed en zo kwaad als het kon - haar Nederlands was wat rammelig - het verschil in 'spicyness' uit te leggen. Toen het over de consistentie van de saus ging ontstonden er wat spraakverwarringen die uiteindelijk wel bijdroegen aan een beter begrip van het gerecht. Het eten was voortreffelijk, goed op smaak, verse kruiden en groenten erbij. Tiki Masala lam is een aanrader! Minpuntje, onduidelijke communicatie over Groupon deal online. Uiteindelijk gewoon de rekening betaald zonder mijn Groupon. Nou ja, ik ga toch wel weer een keer terug. Indiase moekes en lekker eten will do that!
Inge P.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
Op terras gegeten, leuke omgeving. Goede vriendelijke bediening, denken goed mee en erg behulpzaam. Lekker gegeten, echter de chicken madras is wel zeer pittig. Ik ben wel wat gewend, maar dit was wat too much, verder was het eten heerlijk.
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Gekozen voor het simpele menu: Dal-soep, spicy chickenwings, basmati met rogan josh, tandori chicken en groenten en keer als dessert. Niet verrassend maar wel uitstekend bereid. Niet zo pittig als in India zelf maar dat is wat mij betreft prima. Bediening is vriendelijk maar laat af en toe steken vallen, da's natuurlijk jammer. Eten aan de werf mag dan toeristisch zijn, het blijft uniek en adembenemend mooi.