Incanto

Amstel 2 1017 AA Amsterdam Nederland Kaart
31-204233681
Wauw, ik weet niet of je ergens anders een mooier uitzicht over het Rokin hebt dan bij Incanto. Het Italiaans restaurant zit verborgen op de eerste etage van het prachtige pand boven Van Amstel Diamond. De mysterieuze trap leidt je naar het sfeervolle en karakteristieke restaurant. Het keukenteam bestaat uit alleen maar Italianen (van Napels tot aan de Dolomieten) en bereid onder leiding van chef Michele Mascolo de Italiaanse gerechten met enorm veel passie en liefde. Voor een verse pasta met huisgemaakte ragout zit je hier goed, maar ook voor super malse kalfstong met bagna cauda ben je bij Incanto aan het juiste adres. Chef de patisserie Giovanni Miele bakt iedere dag zo’n drie verschillende soorten broden en is een ster in het maken van killer desserts die niet alleen mooi voor het oog zijn, maar ook fijn zijn om op te lepelen.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Probeer de kalfstong. Hij is krokant van buiten en supermals van binnen. Echt een genot!

Meer informatie over restaurant Incanto

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Per boot te bereiken
9,1

Jouw recensie over het restaurant Incanto

mvdg7 .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Erg mooie plek, zo met uitzicht op de Munttoren en de Amstel. Eten is heel erg lekker, maar het zou misschien een beetje meer kunnen zijn. Personeel erg vriendelijk, alleen jammer dat niet iedereen Nederlands spreekt. Al met al zeer de moeite waard.
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
De wauw factor is er helaas niet meer. Personeel is vriendelijk maar net dat beetje extra gastheer/vrouwschap was afwezig bij onze italiaans/engels sprekende bediening. Menu vergelijkbaar met mijn ervaringen uit het verleden maar de verrassing, de smaak explosie ontbrak. Alles was aanwezig maar het proefde als een recept waarvan de ingredienten klopte maar de liefde, de passie van de chef ontbrak. Erg jammer
Ben D.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
De relatief hoge prijzen worden ruim gecompenseerd door de uitstekende service en hoge kwaliteit van de gerechten. Wij komen regelmatig maar het blijft voor ons een punt dat de tafels op 20cm van elkaar zijn geplaatst zodat elke conversatie van anderen is te volgen. Een beetje vervelend als je een zakelijke afspraak hebt. Verder alom lof!
Hendrik A.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
We hebben zeer goed gegeten, voortreffelijke gerechten, heerlijke wijnen. Leuk personeel met veel aandacht voor mensen en liefde voor hun vak. Een van onze betere eetervaringen ooit!
Jan C.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
De aardappelen prei soep was smaakloos en hebben we teruggegeven. Is ook niet in rekening gebracht. De bestelde medium tournedos was well-done, de tarbot was ok. Doch geheel ver onder verwachting.
Willemijn V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Heerlijk gegeten
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Goede bediening, leuke sfeer en lekker Italiaans
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Een verassiend leuk restaurant, lieve en aandachtige bediening. Rustige sfeer. Eten met passie gemaakt en van hoge kwaliteit met prachtige smaak sensaties; klassiek met een enorme originele saus en flair
Phil V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Heerlijk eten. Zeer goede service. Typisch italiaans restaurant. Vooral de wijn was goed gekozen bij de gerechten. Wij komen hier zeker weer terug!
Eddie A.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Op internet gevonden. Op straat zou je er waarschijnlijk zo langs lopen omdat het slechts een deur is met een trap naar de 1e verdieping. Origineel is het wel en bovendien een mooi uitzicht over De Munt, Rokin en Amstel. Zeer vriendelijke ontvangst en bediening. Grotendeels in het Engels maar was voor ons geen probleem. De wijn (Chardonnay) was erg lekker maar wel wat aan de prijzige kant (7 euro per glas of 52 euro voor ene fles). Heerlijk gegeten, tonijnbiefstuk vooraf en de tournedos met truffel was ook erg lekker en zeer mals. Geen zout en peper op tafel want dat hoeft echt niet. Erg smaakvol en we komen zeker nog een keer terug, aanrader voor lekker met zijn tweetjes.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Heerlijk menu van de chef gegeten. Werd ons trouwens totaal niet opgedrongen. Gerechten waren echt voldoende en zeer goed op smaak. Vriendelijk personeel welke Engels en Italiaan spreken. De gastheer is Nederlands.
Aad B.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Niet zo snel jouwen, komt wat straatachtig over
Ambiance was goed, we waren er eerder dan afgesproken maar dat was geen probleem.
Leuk uitzicht op het centrum.
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Heerlijk gegeten komen zeker nog een keer !
Welkom10 .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Mijnverwachting was hooggespannen,vanwege aanbevelingen en recensies.Echter de tafels staan te dicht tegen elkaar zodat we alles meekregen waarover de buren spraken.
De gerechten waren niet slecht maar te weinig smaakvol.
Prijs/kwaliteit is niet juist.
David W.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2018
heerlijk gegeten vond alleen prijs kwaliteit wat aan de hoge kant. Had er net iets meer van verwacht. Zal zeker nog terugkomen maar heb mn lat iets lager gelegd..
Victoire C.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Heerlijk gegeten!
Edith T.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Service strookt niet met het prijs segment waarin dit restaurant zich bevindt. Slecht Nederlands, lang wachten op aperitief en brood, te nonchalant al met al.
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Mooie locatie, vriendelijk personeel en als belangrijkste: zeer lekker eten.
Alexis S.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2017
Perfect !
jacolien R.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Mijn favoriet in amsterdam!!!