In 't Wapen Van Ameide

Benedendamsestraat 3 4233 EN Ameide Nederland Kaart

Over restaurant In 't Wapen Van Ameide

Een dikke glimlach

In de zomer is het goed toeven op het zonnige terras, in de winter zit je er warmpjes bij in het knusse restaurant. De keukenbrigade van In ‘t Wapen van Ameide is van alle markten thuis en bezorgt jou hoe dan ook een dikke glimlach. Voortreffelijke gerechten en een gepassioneerde uitleg wanneer het bord bij jou op tafel belandt. Kies hier een passende wijn bij en jouw avond is compleet!

Meer informatie over restaurant In 't Wapen Van Ameide

Maandag t/m Zaterdag 09:00 - 22:00

7,1
7,1
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Hier 2x geweest voor lunch en 2x prima gegeten. Het restaurant maakt op mij een ouderwets gezellige indruk met leuke oude details in het interieur. De bediening is attent en vriendelijk. Modern (en fjin) is de grote keuze aan speciaalbier. Het eten is zoals je van een dergelijk restaurant verwacht: dik in orde. De uitsmijter was rijk belegd en ondanks dat we vergeten waren de paprika allergie te noemen, werd er zonder morren een nieuwe salade geregeld.
Jolanda N.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Het Wapen van Ameide lag handig op het einde van onze wandelroute en daarom kwamen we op het veelbelovende terrasje terecht. Een gezellige plek met lekker bier uit de streek. We besloten ook te blijven eten, maar we hadden beter naar de pizzeria om de hoek kunnen gaan... De mosterdsoep vooraf was erg zout, duidelijk kant-en-klaarspul. Je kreeg er geen brood bij, dus we vroegen om brood. Dit vond de serveerster een heel raar verzoek kennelijk, want ze antwoordde met "Wat bedoelt u met brood?" (Euhhh ok.) De gevulde portobello bleek gevuld met doodgekookte groente en een compleet bakje roomkaas. Garnering: nog meer doodgekookte courgette en andere onherkenbare groente. Tafelgenoot at smakeloze spareribs met een dubieus sausje en melige friet. Beklag daarover leidde tot schouderophalen. De serveerster rende gestrest rond terwijl er maar 4 tafels bezet waren en werd steeds stugger. Bij de rekening kon er geen begeleidend pepermuntje meer vanaf. Tsja. Wel positief: schoon sanitair en vlakbij bushaltes voor de bus naar Utrecht of Rotterdam, even doorrijden en je zit wel ergens lekker te eten.
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Eind van de middag gebeld of er nog een tafel voor twee vrij was, en dat was geen probleem. Daar het weer tegenviel, besloten we binnen te eten. De ruimte waar we zaten leek op een gezellige huiskamer. We besloten zelf uit de kaart een viergangenmenu samen te stellen. Zowel de carpaccio, als de gamba's waren prima. Jammer dat in de mosterdsoep, die goed van smaak was, de spekjes ontbraken. De sparerribs waren meer dan uitstekend. Veel vlees en zo mals dat je niet je vingers hoefde te gebruiken. Als nagerecht nam ik de sinasappeltaart. Erg apart. Het menu werd begeleid door een vriendelijk geprijsde en smaakvolle Tempranillo huiswijn. De bediening was vlot en vriendelijk. Na iedere gang werd steeds keurig gevraagd wanneer de volgende gang kon worden uitgeserveerd. Met een voldaan gevoel gingen we huiswaarts.
Floor M.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Het eten was prima (prijs / kwaliteit).
Niet heel speciaal , maar gewoon gemiddeld eten.

De service was goed.
Geholpen Door een leuke vrouw (donker lang haar,mijn compliment). Vriendelijk en vlot. We kwamen niks tekort. Ik vroeg aan een medewerker of de parasol open kon want het was nogal warm. Daar kwam geen reactie op. Vervolgens kwam mevrouw met donker haar onze kant op en vroeg ik nogmaals of de parasol open mocht en direct kwam ze in actie om dit te regelen. Dat alles met een lach.

De inrichting ouderwets , maar niet storend. Ik vind dat ze het nog best leuk hebben staan allemaal.
Biezengors .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Omdat er onderweg van Gorinchem via de dijk richting Vianen niet veel restaurants bleken te zijn, hier neergestreken voor een lunch. Bij entree van het restaurant rechst een licht gedeelte met muurschilderingen, links een groot zeer donker gedeelte met donkerrode stoelen. In dat laatste wilden wij niet zitten, maar er bleek nog plek voor 2 voorin gelukkig.
We bestelden kipsate met polderbol en hamburger met polderbol. De bollen waren wit met sesamzaadjes en enorm droog. De sate vrij hard -nauwelijks te snijden en het waren grote stukken- maar wel aardig qua smaak, de pindasaus erbij smakelijk en het beetje salade ook prima. Over de hamburger waren wij niet tevreden, deze bleek (volgens de menukaart sappig) een ovale burger van een waarschijnlijk bekend merk uit het Makro of Sligro schap of zelfs uit de diepvries. Geen echt vlees te proeven, fabriekshap en absoluut niet sappig maar droog en compact. Bijlagen als gebakken ei, ui, curry waren wel goed. De polderbol zie boven.
De prijzen zijn redelijk, dus mag je misschien niet teveel verwachten.
Wij ervaren dit restaurant als zeer doorsnee, niet echt anno 2016 en weinig jeu aan de gerechten.
De bediening was keurig en vriendelijk.
Tigchelaar5 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016

De ontvangst was vriendelijk. Het interieur vrij donker en bij nader inzien simpel en eenvoudig. Het voorgerecht van champignons was heerlijk en leuk opgediend. De spareribs waren prima, maar de verschillende gesneden groenten waren flauw/ongekruid, terwijl de frites smakeloos en melig waren. Het andere hoofdgerecht bestond uit vlees met uitjes, paprika, hetgeen redelijk smaakte.
Stefan V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Vanmiddag geluncht in het wapen van ameide.
2 maal polderbol old amsterdam besteld en een heerlijke kop cappuccino .
De polderbollen vond ik niets op aan te merken.
Ze waren vers en rijkelijk belegd.
Het personeel was zeer vriendelijk .
De inrichting is niet mijn smaak maar als ik lekker heb gegeten wat zou ik me over de inrichting dan druk maken.
Al met al heerlijk geluncht en ik denk niet dat dit een éénmalig bezoek aan het wapen van aneide was.
Levensgenietertjes .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Gister avond hadden we spontaan zin om niet te koken, dus besloten naar dit restaurant te gaan.
Achteraf een hele goede keuze, want wij zijn echte vleeseters en gelukkig stond er daar genoeg van op de kaart, maar eigenlijk wisten we al waar we voor kwamen nl. de spareribs.
Wij hadden al van vrienden gehoord dat die erg goed waren en daar was geen woord van gelogen. Dikke stukken vlees precies zoals spareribs horen te zijn.
De inrichting moet je van houden maar het was netjes en schoon dus voor ons prima.
Het bedienend personeel was ook erg aardig en ondanks dat het een vrij grote zaak is en ze dus veel moeten lopen kwamen ze regelmatig langs om te vragen of alles beviel.
En ja, het is ons goed bevallen en zeker tot de volgende keer.

PVerkerk .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Op een zondag hier neergestreken en geweldig genoten, direct bij binnenkomst werden we heel vriendelijk ontvangen en naar de voor ons gereserveerde tafel begeleid.
We zaten voor in de zaak in een klein en knus zaaltje, bij het raam, erg leuk want van daar keek je uit op de dam.
Heerlijk gegeten, voorgerechten, zalmtartaar en carpaccio meer dan voldoende, smaakvol en vers.
De vriendelijke dame van de bediening beval ons de spareribs aan want "extra dik bevleesd en super mals", nou daar was geen woord van gelogen, beste spareribs in een lange tijd!
Mijn vrouw had slibtong, ook ruim voldoende, 3 stuks welgeteld, beide gerechten geserveerd met verse groenten op het bord en lekkere salade en een schaal gebakken aardappels.
Met de drankjes erbij opgeteld waren we net geen 70 euro kwijt, alleszins acceptabel.
Tot de volgende keer ;)
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
afgelopen zaterdag reden wij langs de mooie lek met steeds harder knorrende buik. Ons oog viel op het Wapen van Ameide . In eerste instantie dachten we dat het een cafetaria was, waar we een frietje wilden halen om mee te nemen maar bij binnenkomst bleek er ook een mooi en gezellig restaurant achter te zitten. De keus om hier te blijven eten was snel gemaakt, de keuze voor ons diner werd wat moeilijker door de zeer uitgebreide kaart. Onze keus is uiteindelijk gevallen op salade chef zalm met dille saus voor mijn vrouw en ik was zeer tevreden over carpaccio met huisgemaakte spareribs, waarvan als ik gewild had er nu nog van zou kunnen eten. De eigenaar wist ons met veel enthousiasme ook nog te vertellen dat deze locatie zeer geschikt is voor groepen, die naast het eten en drinken op veler manieren entertaint kunnen worden zoals bij voorbeeld een klompenmaker of glasblazer. Onze mond viel open toen we hoorden dat er op afspraak een demonstratie met tamme uilen kan geven.
Kortom een mooie locatie met prima eten waar we graag nog een keer terug komen
Dtuinder .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Zaterdag zijn we in dit restaurant wezen eten.
We werden hartelijk ontvangen door de bediening en kregen een tafeltje in de zaal omdat het "opkamertje" vol zat.
We zaten heerlijk privé aan een tafeltje en de bediening kwam snel terug met de kaarten.
Mijn vrouw nam een verse jus en ik een vuige vlerk op aanraden van het personeel... ( ik ben nogal een bier liefhebber)
Na dat we onze keuze hadden doorgegeven kwam er een mandje stokbrood op tafel met heerlijk vers gebakken donker brood met kruidenboter.
De voorgerechten kwamen snel aan tafel en waren verrukkelijk.
De carpaccio is echt en aanrader.
Als hoofdgerecht hadden we spareribs (grote portie) en een Wiener schnitzel.
Die was bord vullend trouwens...
De groente op het bord was precies gaar genoeg en de salade en gebakken aardappels waren ook heerlijk,
Al met al hebben we heerlijk gegeten in dit restaurant..
Een dikke aanrader
Gajesopdemotor .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Afgelopen zaterdag gegeten in dit dorpsrestaurant. Schattige locatie, in een mooi oud stukje van Ameide. Uitgebreide lunchkaart, polderbol carpaccio gekozen en gegeten. Was heerlijk. Frisse salade met lekkere(!) dressing. Vrolijke gastvrije bediening. Van de zomer een goed plekje voor een tussenstop met de motor. Mooie uitgebreide collectie speciaal bieren!
Ingridbuitenhuis .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Vandaag een high tea genoten bij het Wapen van Ameide op een gift for two kaart. Ik ben teleurgesteld over de invulling van de high tea. Veel zoete gerechten en vooral allemaal kant en klaar dingen koekjes, bonbonnetje etc
De 3 stukjes brood waren wel goed verzorgd dat was de enige hartige variatie die bij de high tea hoorde. Als je bedenkt dat een gift for two kaart €40, kost is dit beneden alle peil. De bediening was prima. De thee ook konden we ook onbeperkt drinken. Kortom ik ga hier niet meer heen voor een high tea
Goedemorgen

Wij hebben gisteren met het personeel uw klacht doorgenomen en een aanpassing gemaakt in de samenstelling van onze high tea's zodat nu alle koks dezelfde High tea presenteren.

Reactie van proever:

Ik vind het fijn dat u serieus omgaat met mijn bevindingen en aanpassingen maakt.
Alleen ik blijf zelf met een kater gevoel zitten.
Met vriendelijke groet
Engeline V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Samen met mijn vriendin geluncht bij het Wapen van Ameide, was super gezellig.
Er is ruimschoots keuze in voorafjes, niet alleen verschillende soorten soep maar ook salade. Zelf had ik gekozen voor zalm salade, die is rijkelijk gevukld met zalm en allelerlei andere dingen. De bediening laat je genoeg privicy wat wij heerlijk vinden. De locatie is mooi dichtbij de lek, prima om te wandelen. Het restaurant zelf is knus ingericht, je voelt je thuis, Mijn vriendin had tomatensoep echt eigen gemaakt, zalig.
Als hoofd maaltijd had ik rosbief op een bruine gezonde bol. Vers en wARM BROODJE, en veels te veel. Mijn vriendin had gekozen voor broodje op oude kaas, rijkelijk belegd, echt een prima locatie om te liunchen en daarna langs de lek over de dijk te wandelen.
Marian D.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Dit wordt een recensie die ik liever niet had willen schrijven. Het ligt niet in mijn aard ergens negatief over te zijn. Maar nu kom ik er niet onder uit.
Op maandagmiddag geluncht in deze zaak samen met zus en vriendin. We hadden er zin in.
De inrichting van deze zaak is ergens van net na de oorlog. Een voorkamer met muurschilderingen en geweien. Vanuit deze kamer kijk je in een groot donker gat...een soort ongezellige eetzaal, waar acheraf blijkt bussen worden verwelkomd met dagreisjes. Maar over smaak valt niet te twisten.
We bestelden alle drie iets anders.
Mijn zus een bruine bol met warme kip en dressing. Bij de eerste hap schrok mijn zus zich naar: de kip had een vreemd vies smaakje, er was iets mis. Ze bracht het bord naar de bar om dit te melden.
Terug op haar plek kwam er een boos kijkende man (eigenaar) met forse stem haar melden dat er niets mis was met de kip. "U zult de saus wel niet lekker vinden". Nee...het was de kip die een vreemde smaak had. Het bord werd weer terug genomen, en de eigenaar kwam niet meer terug. Er werd niet gevraagd of mijn zus iets anders wilde hebben.
Mijn vriendin had twee kroketten met brood, kan niet veel aan mis gaan zou je zeggen. Helaas had zij maar 1 boterham voor twee kroketten op haar bord, zonder boter, maar wel met wat verlepte sla.
Mijn 12 uurtje zou versgemaakte tomatensoep zijn (helaas uit blik zo te proeven), een broodje kroket (niks mis mee) en een boterham met kaas. Deze kaas was van die droge vierkante horeca kaas, geserveerd op een zeer droge witte boterham zonder boter. Ook hier wat verlepte sla bij.
Wat een lekkere gezellige lunch had moeten worden, werd een grote terleurstelling!
Toen wij bij het afrekenen een fout op de rekening melden en vroegen waarom mijn zus niets meer aangeboden was, kregen we een grote mond van de eigenaar. Wat ging die man tekeer zeg.
Toen ik hem melde dat hij niet een echte gastheer was ging hij uit zijn dak.
Hij had in 37 jaar nog nooit klachten ontvangen. Nou....zo te lezen op de Ienssite is dat wel anders.
Dus bij deze: mijn eerste zeer negatieve recencie op Iens.
Ons advies: hard voorbij deze zaak rijden!
Een verhaal heeft altijd twee kanten, graag willen we onze ervaring delen:

U heeft inderdaad bij ons geluncht, wij kunnen het ons nog levendig voor de geest halen. Het opgeven van uw bestelling ging niet helemaal soepel maar gelukkig zijn onze medewerkers altijd erg geduldig en correct: mevrouw 1 (even voor het gemak) bestelt een koffietafel (soep van de dag, twee boterhammen, 1 met kaas en 1 met ham en gebakken ei, koffie, thee of melk)
Soep van de dag was aardappelsoep, die was niet gewenst, dus mag het ook goulashsoep zijn? Jawel, dat mag, mits die op voorraad is. Bij navraag in de keuken bleek dit niet het geval (tot onze spijt), dus dan liever tomatensoep, die overigens altijd VERS !! gekookt wordt, zoals alle soepen. Dus voor alle drie een koffietafel met tomatensoep. Mevrouw 2 eet liever geen varkensvlees, mogen het dan twee boterhammen met kaas zijn ipv ham? Ook dat kan, geen probleem. Mevrouw 3 wisselt toch liever de koffietafel in voor een polderbol met twee kroketten. Mevrouw 2 heeft dat trouwens toch ook maar liever. Prima mevrouw, bestelling compleet. Bestelling wordt in de kassa gezet. Op de nipper komt mevrouw 2 toch nog haar bestelling wijzigen in een polderbol met kipfilet met honing-mosterd dressing. Nogmaals geen enkel probleem. Gerechten worden bereid en geserveerd waarop de eerste reactie is: zoooo! dat ziet er prima uit! Na het proeven is mevrouw 2 niet tevreden over de kipfilet. Bord wordt mee de keuken ingenomen om te kijken wat er aan de hand is. Drie personeelsleden (Monique, Tessa, Gerrit) testen de kip door een stukje te proeven en constateren dat er niks mis mee is. Dit wordt ook tegen mevrouw verteld. Mevrouw vindt de kip zurig. Dit zou aan de dressing kunnen liggen. Zonder dressing bestellen had ook een optie geweest. Er werd verteld als het gerecht echt niet in orde had geweest mevrouw gelijk had om dit te vertellen. Maar in dit geval was het een kwestie van smaak. Mevrouw gaf te kennen er klaar mee te zijn. Tegen de eigenaar werd uitgesproken “en ik hoef ook niets meer”, dit was voor ons een teken dat ze niets meer wilde eten. Na het afrekenen ontstond een woordenwisseling. Eigenaar werd voor 'hork' uitgemaakt. Mevrouw 1 was nogal trots op haar expertproever-status, ze sloot haar betoog af met de zin: "ik schrijf u bij Iens helemaal de grond in" .... deze zin gaf voor ons precies het doel van het bezoek weer.
We betreuren het ontzettend wanneer gasten met een ontevreden gevoel vertrekken. We werken er met een heel enthousiast team keihard aan om het onze gasten naar de zin te maken.
Overigens, er hangen geen geweien in het voorzaaltje, ons geheugen is prima zoals u kunt lezen!

Reactie van proever:

Toch even een tegen bericht:
De titel expertproever kreeg ik van Iens, deze geef ik mijzelf niet. Het betekent echter wel dat ik vaak en graag uit eten ga, en deze ervaring wil delen (goed of slecht). De eigenaar heeft natigheid gevoeld en alles genoteerd, en wil nu duidelijk om zich heen slaan.
De klant is altijd koning. Ook als de keuze soms moeilijk is van de kaart ivm dieetwensen. Het recht iets terug te sturen naar de keuken is in een goed restaurant aanwezig. Je kijkt dan samen of er iets anders geserveerd kan worden. Dat is goed gastheerschap!
En niet er van alles bij halen dat niet op waarheid berust is.
Het Wapen van Ameide kan nog veel leren van de horeca in de omtrek, waar wij altijd netjes zijn behandeld door vriendelijk personeel.
Succes verder met uw zaak en hopelijk leert u iets van de kritiek.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Op een zonnige zaterdag in het mooie Ameide terecht gekomen. In 't Wapen van Ameide is echt een pareltje. Het lijkt alsof de tijd hier stil heeft gestaan, de inrichting is ouderwets maar wel keurig en heeft leuke details. De kaart is uitgebreid en de eigenaar schenkt goede biertjes en heeft mooie wijnen liggen. De prijzen zijn zeer schappelijk en de eigenaar zelf is uitermate vrolijk en gastvrij. Een absolute aanrader!
Jmcbrinkman .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Heerlijk tapas gegeten met m,n gezin, Vooraf een heerlijke mosterdsoep ,als hoofdgerecht 2 plateaus met gevulde champignons ,kip, spareribs ,gamba,s ,zalm , salade teveel om op te noemen ,we waren met 6 personen en voor iedereen was er Voldoende te eten . Als nagerecht ijs met oma,s broodpudding en slagroom was leuk opgemaakt en smaakte voortreffelijk . Koks en bediening super bedankt . Groetjes en wij komen zeker nog een keer terug
Dingena L.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Wat een teleurstelling! Als pitstop halverwege onze motortour hier een terrasje gepakt. Na een uur hadden we 1 drankje op een nog niks gegeten. Een paar hapjes uit de frituur zouden toch geen half uur op zich moeten laten wachten...het excuus was dat het andere terras zo vol was. Bij nadere inspectie bleek dat erg mee te vallen. Hapjes waren uiteindelijk wel ok, maar niet om over naar huis te schrijven. Zeker niet voor herhaling vatbaar.
Natasja B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Gisterenavond met 15 personen gegeten ter gelegenheid van ons 25 jarig huwelijk. De opkamer was speciaal voor ons gereserveerd. Tussen de gangen door met de paardentram een tocht gemaakt en uilenshow gezien. Leuke gezellige bediening. Wij hebben een geweldige middag/avond gehad.
Danny1973 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Afgelopen zaterdag zijn we met z'n tweeën wezen eten bij dit restaurant.
Bij binnenkomst werden we vrij snel geholpen en naar een tafeltje in het "opkamertje" verwezen.
De bediening nam gelijkdenkenden drankjes op en wees mij op de bierkartel.
Nu ben ik een bier genieter en koos een heerlijk donker biertje uit.
We kregen gelijk met onze drankjes de kaart en een heerlijk plankje brood met drie verschillende smeersels.
Nu waren we al een keer eerder hier wezen eten en we waren aangenaam verrast door de nieuwe kaart...
Al met al hebben we weer heerlijk gegeten.
Zeker een aanrader.