In 't Vierde Baarsje

9,1
9,4
Lugtigheid .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2013
Voor het eerst gegeten in In 't Vierde Baarsje. In een paar woorden te omschrijven als: Geweldig, eten heel heel lekker, fantastische bediening. Alle tijd is gegund om te genieten.
Een echte aanrader.
Michiel S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2013
Prima restaurant, traditioneel Franse kaart met uiensoep, tournedos met dikke roomsauzen en spinazie a la creme als bijgerecht. Het restaurant is erg donker, ook de inrichting is 'zwaar'. Vlees was heerlijk, aan tafel bereid ook leuk. Maar het komt allemaal wat oubollig over, hoewel dat misschien de intentie is. De wijnkaart is indrukwekkend maar met 26,- voor een fles alleszins gemiddelde huiswijn erg on-Frans. Voor een goed stuk vlees is dit restaurant een aanrader, maar voor een gezellige avond uit met vrienden kan je beter een andere plek opzoeken.
Fritzke K.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
Vooraf een heldere ossenstaartsoep met madeira, gevolgd door een grietfilet met asperges. Als dessert bitterkoekjesijs met Boerenjongens. Alles was erg lekker, maar het dessert had wat kleiner gekund.

De bediening is zeer gastvrij, en de grappen zijn niet van de lucht, prima. Jammer was het een lange zit was, ruim 3,5 uur. We waren met 8 personen; waarschijnlijk is dat de reden.

Het decor vind ik oubollig, maar er zijn mensen die er van houden.
Nicole K.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2013
Wat een leuk restaurant, je waant je in de vroegere jaren. Bij hartelijke binnenkomst, werden we naar beneden geleidt. Onder het genot van een drankje een blokje kaas, worst of haring.
Daarna heerlijk gegeten Lamshaasje SUPER mals en heerlijk bereid, wat een leuke sfeer, gezellig en vooral huiselijk.
S C.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2013
Het eten is vrij traditioneel met kunstjes en trucjes die al jarenlang ingesleten zijn. De kwaliteit van de gerechten straalt ook uit dat er jaren aan gefinetuned is. Eind april betekend hier asperges, bij alle gerechten waren ze gebruikt. Als voorgerecht min of meer traditioneel met ham en een bearnaisesaus, prima. Bij het hoofdgerecht wat moeilijker te plaatsen bij steak, maar op zich ok. De teak zelf is trouwens beslist iets om voor terug te komen.

De service is strak en straalt ervaring uit. Betalen met PIN of creditcard bleek niet mogelijk, maar in plaats van een hoop gezeur kreeg ik gewoon de rekening en het bankrekeningnummer mee naar huis, dan kon ik het daarvandaan gewoon over maken. Een prachtige ervaring.

Het decor is volstrekt gedateerd, maar niet afgeragd en volledig passend in de sfeer.

Echt een aanrader.
Victor B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2013
De tijd stond even stil op die zaterdagavond vanaf 19.30 uur. Een keurige ontvangst In ’t Vierde Baarsje van de eigenaars (het echtpaar Koppen), om daarna uitgenodigd te worden naar de kelderafdeling te gaan voor een apératiefje. Bij de open haard komt het retro-gevoel helemaal bovendrijven.(zie ook Het Parool van 11-02-2013 “Na 36 jaar wordt je vanzelf retro”) Ondertussen passeert de schaal met haring, lever- en ossenworst enkele keren, geserveerd door de eigenaresse. Gezellige heerlijke kneuterigheid alom; prima sfeer. Ik vind het prachtig allemaal. Na een keuze uit de menukaart werden we na verloop van tijd uitgenodigd aan tafel te gaan. Het restaurant zat helemaal vol. Voor ons meloen met ham en carpaccio. Voor onze Bourgondische vrienden esgargots. Al voor de spoom maken wij ook kennis met kelner Henk, met zijn droge, onvervalste Amsterdamse (on)gein. Je moet om hem lachen of je wil of niet. Bij de tafel zorgt hij voor het flamberen en gevieren eten we Châteaubriand met Stroganoffsaus. Prima vlees en uitstekend klaargemaakt. Hier paste een zachte, op dronk zijnde Paveil de Luze Margaux 2007 goed bij, die bij de open haard al gechambreerd is. Het dessert is gemaakt van uitermate goed vers fruit - in een grote bokaal in de zaak zichtbaar – met ijs. Met koffie besloten we deze aparte avond, in een inderdaad volkomen outdated interieur, wat hier volkomen past. Houden zo, zolang het kan. Het eten is over de gehele linie prima te noemen. Dit is echt entertainment uit vervolgen tijden. We kwamen met volle beurzen en verlieten het pand na bijna vier uur met een veel legere portemonnaie, maar wel met een goed gevulde maag. We hebben absoluut geen spijt gehad dat we voor dit restaurant kozen.
art .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2013
Gezellige tent. Van buiten is het wellicht niet uitnodigend maar binnen des te meer. Onthaal beneden bij openhaard met wat (gratis) hapjes en in zitje of aan bar wat drinken. Boven wordt er gedineerd. Goede kwaliteit en dit0 service. Carpaccio inderdaad wat veel dressing en andere opsmuk waardoor de echte smaak verloren gaat. Hoofdgerecht lekker en ruime porties. Nagerecht lekker. Huiswijn van goede kwaliteit. Service van zowel eigenaars (koppel) als ober is goed en leuk. Lokatie erg leuk (je moet er wel van houden want is 'bruin' aangekleed met veel tirelantijnen) en kom hier zeker nog een keer terug. Prijzen ongeveer 10/25/10 (voor/hoofd/na).
Bart E.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
Nooit iets aangepast in dit restaurant, interieur, menukaart en zelfs het personeel niet. Echt super gegeten. Klassieke gerechten goed uitgevoerd. De beste slechte grappen ever. (wilt u 1 of 2 dagen knoflook in de Stroganoff). Avondje entertainment die je terugbrengt naar de begin jaren 80, fijn!
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2013
Heerlijke tent waar je een super gezellige avond beleeft met Amsterdamse humor. Franse ouderwetse sfeer die je dan ook op tafel terug ziet. Heerlijk vlees en aan tafel klaar gemaakt en ook heerlijke voorgerechten die ook traditioneel zijn en gelukkig niet ontbreken. Ik wist niet dat ik niet kon pinnen, maar had ook geen geld genoeg bij mij. Ik mocht op rekening betalen en het geld hebben wij direct na thuiskomst overgemaakt. Zeker een leuke avond met je gezin.
christina H.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
een bijzonder welkom alsof je er al jaren komt er word vriendelijk gevraagd om beneden een drankje te nuttigen dan komt de gastvrouw langs met een schaal haring ,leverworst en osseworst ik kreeg een soort verjaardag gevoel ook werd beneden verzocht wat we wilde eten daarna werden we naar de tafel boven gebracht, de entourage vond ik oud amsterdams je moet er van houden de stoelen vond ik niet lekker zitten.
er werd stokbrood en kruidenboter neergezet maar ook kwartel eitjes eiersalade komkommersalade als extraatje ,
door de eendenpate , appel en mosterd dressing op de carpatio viel de smaak van het vlees een beetje weg dat vond ik jammer.
na het voorgerecht kregen we een spoom om de smaak te neutraliseren.
het hoofdgerecht was ossenhaas in ham met madeira saus dat word in een pannetje aan je tafel bereid heel bijzonder en smaakte echt perfect daarna een grande dessert poe die hadden we niet meer moeten nemen was te veel voor ons.
koffie is koffie gewoon vers gezet dus geen cappuccino of espresso met een after eight , prijs is aan de hoge kant maar de moeite waard.
BeautifulEarth .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2012
Heerlijk, verfijnd en divers gegeten met een warme sfeer en service waar je je echt verwelkomt voelt. Er zijn niet veel vegetarische opties, maar het aanbod aan wild is fenomenaal. Veel gevoel voor detail en daar gaat de echte smaak beleving in zitten. Het is een kleine wereldreis om hier een avond uit eten te gaan.
casper89 .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
het eten was redelijk net zoals de service
maar wat een oude bende die stoelen gun je je ergste vijand nog niet eens alles bij elkaar een matig res
Rico K.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2012
Eerst beneden in de bar een drankje en een echte ouderwets Amsterdams hapje.
Restaurant echt super bediening, aardig en humor.
Eten super en de wijnen en bier die geadviseerd worden super.
sterreaimee .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2012
Al jaren dezelfde kaart en al jaren uitstekend! De zaak is uitermate gezellig en gastvrij. Je kan hier heerlijk de hele avond tafelen zonder het gevoel te hebben dan je naar huis moet. Alleen die stoeltjes zijn echt aan vervanging toe.
sophiee12 .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2012
Wij zijn nog nooit ergens zo lekker en leuk uit eten geweest als hier. Je voelt je echt behandeld als V.I.P. en de bediening is ontzettend vriendelijk en grappig. Het eten was echt héél erg lekker. Prijs was wel hoog. Met z'n tweeën waren we rond de €130 euro kwijt. Maar dan heb je ook een volledige avond, uren gezelligheid en heerlijk eten en drinken.
Dré B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2012
eten, service en decor blijven nog altijd een 8 waard. de grappen van het personeel zijn wellicht wel aan een refresh toe...
Margaret K.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2012
Heerlijk gegeten in het vierde baarsje. Het is er gezellig. De eigenaren zijn erg gastvrij. Nemen de tijd voor de klanten.
Maken een gezellig praatje en het eten is voortreffelijk.
we komen vanuit Groningen vast nog een keer langs.
Eddy-Wil .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2012
Eten als gewoonlijk weer helemaal goed. De garnalencocktail is erg lekker dankzij de zelfgemaakte saus. De kalfsbiefstuk aan tafel bereid is voor herhaling vatbaar.
Al jaren dezelfde gerechten, maar ook al jaren de zelfde goede kwaliteit.
Hoop nog lang te kunnen genieten van de kunsten van Ben en Sylvio

Jeffrey_Amsterdam .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Hier geen poeha maar gewoon goed eten en riante porties. De bediening bestaat uit echte horeca mensen die perfect de klanten aanvoelen. Een gezellige zaak waar je je direct thuis en op je gemak voelt zonder opgemaakt gedoe. Aanraders zijn gerechten die aan je tafel worden bereid zoals de tournedos met pepersaus en geflambeerde bananen met ijs en slagroom.
Ben en team, ga zo alsjeblieft nog jaren door!
Bauke F.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2012
Geweldig! Op een plek waar je het niet zou verwachten zit verscholen onder de boogjes dit Amsterdamse pareltje. De standaard Franse gerechten worden geserveerd door onvervalste Amsterdammers. Goed eten, erg leuk interieur, goede en vriendelijke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar.