In 't Vierde Baarsje

9,2
Erg rustig
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Ik moet helaas mening over Ossenhaas bijstellen. De Chateaubriand Stroganoff, waarvan de saus aan tafel wordt bereid in combinatie met mooie dikke plakken ossenhaas was top. Ook wel prettig dat men niet dweept met streekproducten want daar is de charme ook wel weer af. Heerlijke Bisque d’homard met room & cognac. En dan ook echt room en cognac; niet van dat benauwde. Het decor neem je voor lief; Stokoud maar niks mis mee. Echt een aanrader voor een keer heel wat anders!
Carla R.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Komen hier al zeker 35 jaar, niet regelmatig maar toch welk 1-2x per jaar. In al die jaren is er niets veranderd. Kaart, kwaliteit, service en ambiance, alles al die jaren hetzelfde gebleven. Mag wel een keer een betere ventilatiesysteem komen.
AlitadeR .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Erg goed gegeten! Mijn kalfshaasbiefstuk met gebakken gamba’s en schaaldierensaus was overheerlijk. Niet goedkoop. Maar de kwaliteit is hoog! De service verder prima. Ambiance ook.
JohanOtter .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Het leuke aan dit restaurant is dat het mogelijk is een biefstuk aan tafel te laten prepareren. Flamberen doen ze hier met veel genoegen. Het restaurant is aan de buitenzijde net direct herkenbaar. Toch de moeite waard om speciaal eens naar toe te gaan. Wel wat prijzig.
SophieRehberg .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Wij zijn al vaker bij dit prachtige oud-hollandse restaurant geweest en ook deze keer was het zeker geen teleurstelling. Het oudbollie interieur is prachtig en maakt het restaurant uniek & bijzonder. Het eten was zeker heerlijk, de paling als voorgerecht is zeker een aanrader. Wij hebben met 4 personen het peper-biefstuk gedeeld en het was echt super! Het word aan tafel bereid en de bediening legt uit welke ingredienten erin moeten. Er werkte vroeger een meneer in de bediening die het wel allemaal net wat leuker maakt en goed inspeelde op de gasten en ook een praatje wilde maken. Wij vonden het jammer dat hij er niet meer was. Leuk restaurant voor een echte amsterdamse avond!
Marjan E.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2014
We werden goed ontvangen met een aperitiefje in de bar en een lekker hapje. Het is erg gezellig dat het eten aan tafel wordt klaargemaakt (afhankelijk van je keuze), was erg smaakvol en we hebben heerlijk gegeten. Aan te bevelen als je in Amsterdam een goed restaurant zoekt.
danny_w .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Super tent.
Goede oud Amsterdamse service en je proeft dat het eten met liefde bereidt is.
Aanrader: Boeuf Bourgignon en Bananensplit! Worden aan tafel bereidt.Elke keer weer een heerlijk avondje.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
afgelopen zaterdag hier gegeten. ontvangst was goed, helaas geen gebruik vd bar kunnen maken omdat het al helemaal redelijk vol zat, dus ook de haring en leverworst gemist :).
direct aan tafel gezeten en de gelegenheid gekregen om eerst een aperitief te genieten. Tijdens dit moment de kaart gekregen en heerlijk rustig kunnen kiezen. tussentijds praatje met de eigenaar gemaakt over het restaurant zijn verleden.
rustig kunnen genieten van de 'hapjes' bij de borrel, zoals het brood met kruidenboter, de olijfjes e.d.
zowel het voorgerecht als het hoofdgerecht waren prima en erg heerlijk. leuk was dat de saus voor de stroganoff voor 2 personen aan tafel wordt bereid wat weer een leuk moment is om eea te vragen maar ook leuke interactie met de ober.
ook het dessert was weer een momentje, zeker wanneer je de crêpes Suzettes e/o de geflambeerde kersen kiest. allebei voor 2 personen, dus komt dat even goed uit als je met vier bent.
nee dit restaurant maakt het avondje uit weer ouderwets gezellig en maakt het zeker de moeite waard om nog een terug te keren.
Marina D.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
Met z'n drieen heerlijk gegeten. Vooraf beneden in de bar een drankje gedronken waarbij we een hapje van het huis (osseworst, leverworst en haring) kregen. Aan tafel super service. Lekkere (huis)wijn en heerlijke lamskoteletten en tournedos. Verse groenten (wilde spinazie), sla en twee soorten aardappels.
Gezellige ambiance. Super service. Hier voel je je echt GAST. Een aanrader.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2013
Eind november met vijf ex-collegae gegeten bij dit uitstekende restaurant. De ontvangst is hartelijk met een drankje in het barretje beneden. Daarna een uitstekend diner met gerechten die vaak traditioneel zijn, maar toch verrassend worden klaargemaakt. Uitbater Kick Landman en zijn brigade hebben gevoel voor service en kunnen afwijkende wensen, mits redelijk, goed aan. Zo vroeg ik om een tournedos met gorgonzola en hoewel niet op de kaart vermeld, werd dit toch gerealiseerd. Wijnkaart biedt voldoende keuze en afwisseling om de verschillende gerechten te begeleiden. Kortom een aanrader dit restaurant, met ook nog eens een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Parck A.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2013
Amsterdamse goede bediening waar vind je dat nog en er wordt zelfs veel aan tafel bereid.
Beneden is er een klein intiem barretje waar je wordt ontvangen met osseworst en haring.

Aanrader!
Daan S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2013
Echt heerlijk eten, van voorgerecht tot nagerecht. Klassiek frans met alle gerechten die je verwacht. Onze favo is de coquilles als voorgerecht maar ook voor een onvervalste hollandse garnalen cocktail kunnen we iedereen aanraden hier te gaan eten. Hoofdgerechten zijn vaak afgestemd op het seizoen! Service "ouderwets" goed zoals het hoort te zijn. En ja ook pinnen kan. Wij komen er graag en is een heerlijke avond uit eten.
Belia V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Geweldig restaurant met leuke bediening, veel humor en bij binnenkomst voel je je meteen thuis! De tournedos met pepersaus is een aanrader en wordt aan tafel bereidt. Idd een beetje oudbollig interieur, maar de wc's zijn pas gemoderniseerd en je kunt er tegenwoordig ook pinnen! Wij komen helemaal uit brabant om hier te eten, dat zegt toch wel genoeg!
Chris B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2013
Al tijden wilden we hier een keertje heen en vanavond met ouders hier dan gaan eten. Het was heerlijk! Vlees super mals, heerlijke sauzen! Sfeer is Amsterdams, authentiek, eigenlijk gewoon bijzonder leuk. Service is persoonlijk en tikje humor. Komen hier zeker terug!
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Hier op vrijdag 4 oktober met vier personen gegeten. Na heel veel jaren ( zeker 25) weer eens hier teruggekeerd. Het was net of de tijd had stilgestaan. Het gehele interieur is nog precies zo als toen.
Na een prettig ontvangst met een heerlijk aperitiefje aan de bar in het souterrain en waar we onze keuze van het menu konden maken, namen we plaats aan een tafeltje.
Het eten is net als het interieur gelijk aan 25 jaar geleden. Het vlees en de gerechten zijn uitstekend en zoals het 25 jaar geleden normaal was dat je dikke en smaakvolle sauzen bij je eten kreeg is dat nu nog zo. Maar het smaakte prima.
De bediening is joviaal, gevat en zeer humorrijk en ze vinden het prettig als je ze op en zelfde wijze van repliek dient.
Samengevat een restaurant waar je je op je gemak voelt, en waar de tijd gewoon is stil blijven staan. Een prima restaurant waar het goed toeven is.
Thomhay .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2013
Heerlijk restaurant met geweldige Amsterdamse humor aan tafel. Bij binnenkomst eerst beneden een drankje gedaan en de kaart onder het genot van een schaal met heerlijke hapjes ingezien. Qua keuze biedt de klassieke Franse kaart veel mogelijkheden, denk bijvoorbeeld aan een tournedos met heerlijke roomsauzen, lamsvlees of makreel. Het flamberen aan tafel was voor mij een nieuwe ervaring en was leuk om te zien! Het hoofdgerecht wordt geserveerd met fijne bijgerechten, ik vond vooral de spinazie a la crème erg goed. Kortom een echte aanrader! Tot de volgende keer.
tineke V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Terug in de tijd: het 4e Baarsje!

Met muziek van Marylin Monroe en de Poppy´s waan je je in de vorige eeuw.

En niet alleen de muziek. Alle klassiekers komen voorbij. Amuse vooraf: kwarteleitjes, komkommersalade en gewoon stokbroodje roomboter.

Dan de escargots of een garnalencocktail, en uiteraard een heerlijke pouilly fume of chablis.

En na een super malse ossenhaas en tonijnsteek het toetje van vers fruit, opgeschept op tafel met een bolletje vanille-ijs, heerlijk !

Met de Amsterdamse humor van onze Wiebe een zeer geslaagde avond: zeker doen voor 1 keer!

O ja, vergeet geen geld mee te nemen, want pinnen, wat is dat ? Enne: trek iets luchtigs aan, want 's zomers loopt de temperatuur hier aardig op
BarryK .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Leuk tentje waar je snel voorbij loopt omdat het niet opvalt. Als je binnen komt is het wat donker en oubollig maar het past uit eindelijk wel in het sfeertje.
Het vlees is erg mals en goed bereid, sommige (vlees) gerechten worden aan tafel bereid wat het erg leuk maakt. De groenten zijn prima maar niet speciaal.
Het personeel is vriendelijk en informeel je kan makkelijk een praatje met ze maken maar ze weten ook wanneer ze je met rust moeten laten. Het is niet goedkoop maar je krijgt wel waar voor je geld!

Al met al is het erg de moeite waard. Ben er twee keer geweest en kom zeker nog een keer terug.

Oh en er staat een hele grote schaal met vers fruit en als je hem helemaal leeg eet hoef je hem niet te betalen zei de ober tegen mij.
Lugtigheid .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2013
Voor het eerst gegeten in In 't Vierde Baarsje. In een paar woorden te omschrijven als: Geweldig, eten heel heel lekker, fantastische bediening. Alle tijd is gegund om te genieten.
Een echte aanrader.
Michiel S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2013
Prima restaurant, traditioneel Franse kaart met uiensoep, tournedos met dikke roomsauzen en spinazie a la creme als bijgerecht. Het restaurant is erg donker, ook de inrichting is 'zwaar'. Vlees was heerlijk, aan tafel bereid ook leuk. Maar het komt allemaal wat oubollig over, hoewel dat misschien de intentie is. De wijnkaart is indrukwekkend maar met 26,- voor een fles alleszins gemiddelde huiswijn erg on-Frans. Voor een goed stuk vlees is dit restaurant een aanrader, maar voor een gezellige avond uit met vrienden kan je beter een andere plek opzoeken.