In 't Vierde Baarsje

9,4
9,1
Nicole A.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Afgelopen zaterdag hier gegeten. We werden zeer hartelijk ontvangen en zijn de hele avond in de watten gelegd. Eerst een borrel beneden in de bar. Erg vriendelijk personeel en hele ontspannen sfeer. Het eten was super! No nonsense, goede producten en goed op smaak. De stroganoff saus wordt aan tafel gemaakt, erg leuk en vooral erg lekker!

We hebben een heerlijke avond gehad. In dit restaurant ben je echt een avond uit. Met bijzondere dank aan de gastheer Kick Landman voor alle goede zorgen!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Ik moet helaas mening over Ossenhaas bijstellen. De Chateaubriand Stroganoff, waarvan de saus aan tafel wordt bereid in combinatie met mooie dikke plakken ossenhaas was top. Ook wel prettig dat men niet dweept met streekproducten want daar is de charme ook wel weer af. Heerlijke Bisque d’homard met room & cognac. En dan ook echt room en cognac; niet van dat benauwde. Het decor neem je voor lief; Stokoud maar niks mis mee. Echt een aanrader voor een keer heel wat anders!
AlitadeR .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Erg goed gegeten! Mijn kalfshaasbiefstuk met gebakken gamba’s en schaaldierensaus was overheerlijk. Niet goedkoop. Maar de kwaliteit is hoog! De service verder prima. Ambiance ook.
SophieRehberg .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Wij zijn al vaker bij dit prachtige oud-hollandse restaurant geweest en ook deze keer was het zeker geen teleurstelling. Het oudbollie interieur is prachtig en maakt het restaurant uniek & bijzonder. Het eten was zeker heerlijk, de paling als voorgerecht is zeker een aanrader. Wij hebben met 4 personen het peper-biefstuk gedeeld en het was echt super! Het word aan tafel bereid en de bediening legt uit welke ingredienten erin moeten. Er werkte vroeger een meneer in de bediening die het wel allemaal net wat leuker maakt en goed inspeelde op de gasten en ook een praatje wilde maken. Wij vonden het jammer dat hij er niet meer was. Leuk restaurant voor een echte amsterdamse avond!
Marjan E.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2014
We werden goed ontvangen met een aperitiefje in de bar en een lekker hapje. Het is erg gezellig dat het eten aan tafel wordt klaargemaakt (afhankelijk van je keuze), was erg smaakvol en we hebben heerlijk gegeten. Aan te bevelen als je in Amsterdam een goed restaurant zoekt.
Danny W.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Super tent.
Goede oud Amsterdamse service en je proeft dat het eten met liefde bereidt is.
Aanrader: Boeuf Bourgignon en Bananensplit! Worden aan tafel bereidt.Elke keer weer een heerlijk avondje.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
afgelopen zaterdag hier gegeten. ontvangst was goed, helaas geen gebruik vd bar kunnen maken omdat het al helemaal redelijk vol zat, dus ook de haring en leverworst gemist :).
direct aan tafel gezeten en de gelegenheid gekregen om eerst een aperitief te genieten. Tijdens dit moment de kaart gekregen en heerlijk rustig kunnen kiezen. tussentijds praatje met de eigenaar gemaakt over het restaurant zijn verleden.
rustig kunnen genieten van de 'hapjes' bij de borrel, zoals het brood met kruidenboter, de olijfjes e.d.
zowel het voorgerecht als het hoofdgerecht waren prima en erg heerlijk. leuk was dat de saus voor de stroganoff voor 2 personen aan tafel wordt bereid wat weer een leuk moment is om eea te vragen maar ook leuke interactie met de ober.
ook het dessert was weer een momentje, zeker wanneer je de crêpes Suzettes e/o de geflambeerde kersen kiest. allebei voor 2 personen, dus komt dat even goed uit als je met vier bent.
nee dit restaurant maakt het avondje uit weer ouderwets gezellig en maakt het zeker de moeite waard om nog een terug te keren.
Marina D.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
Met z'n drieen heerlijk gegeten. Vooraf beneden in de bar een drankje gedronken waarbij we een hapje van het huis (osseworst, leverworst en haring) kregen. Aan tafel super service. Lekkere (huis)wijn en heerlijke lamskoteletten en tournedos. Verse groenten (wilde spinazie), sla en twee soorten aardappels.
Gezellige ambiance. Super service. Hier voel je je echt GAST. Een aanrader.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2013
Eind november met vijf ex-collegae gegeten bij dit uitstekende restaurant. De ontvangst is hartelijk met een drankje in het barretje beneden. Daarna een uitstekend diner met gerechten die vaak traditioneel zijn, maar toch verrassend worden klaargemaakt. Uitbater Kick Landman en zijn brigade hebben gevoel voor service en kunnen afwijkende wensen, mits redelijk, goed aan. Zo vroeg ik om een tournedos met gorgonzola en hoewel niet op de kaart vermeld, werd dit toch gerealiseerd. Wijnkaart biedt voldoende keuze en afwisseling om de verschillende gerechten te begeleiden. Kortom een aanrader dit restaurant, met ook nog eens een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Hier op vrijdag 4 oktober met vier personen gegeten. Na heel veel jaren ( zeker 25) weer eens hier teruggekeerd. Het was net of de tijd had stilgestaan. Het gehele interieur is nog precies zo als toen.
Na een prettig ontvangst met een heerlijk aperitiefje aan de bar in het souterrain en waar we onze keuze van het menu konden maken, namen we plaats aan een tafeltje.
Het eten is net als het interieur gelijk aan 25 jaar geleden. Het vlees en de gerechten zijn uitstekend en zoals het 25 jaar geleden normaal was dat je dikke en smaakvolle sauzen bij je eten kreeg is dat nu nog zo. Maar het smaakte prima.
De bediening is joviaal, gevat en zeer humorrijk en ze vinden het prettig als je ze op en zelfde wijze van repliek dient.
Samengevat een restaurant waar je je op je gemak voelt, en waar de tijd gewoon is stil blijven staan. Een prima restaurant waar het goed toeven is.
tineke V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Terug in de tijd: het 4e Baarsje!

Met muziek van Marylin Monroe en de Poppy´s waan je je in de vorige eeuw.

En niet alleen de muziek. Alle klassiekers komen voorbij. Amuse vooraf: kwarteleitjes, komkommersalade en gewoon stokbroodje roomboter.

Dan de escargots of een garnalencocktail, en uiteraard een heerlijke pouilly fume of chablis.

En na een super malse ossenhaas en tonijnsteek het toetje van vers fruit, opgeschept op tafel met een bolletje vanille-ijs, heerlijk !

Met de Amsterdamse humor van onze Wiebe een zeer geslaagde avond: zeker doen voor 1 keer!

O ja, vergeet geen geld mee te nemen, want pinnen, wat is dat ? Enne: trek iets luchtigs aan, want 's zomers loopt de temperatuur hier aardig op
Michiel S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2013
Prima restaurant, traditioneel Franse kaart met uiensoep, tournedos met dikke roomsauzen en spinazie a la creme als bijgerecht. Het restaurant is erg donker, ook de inrichting is 'zwaar'. Vlees was heerlijk, aan tafel bereid ook leuk. Maar het komt allemaal wat oubollig over, hoewel dat misschien de intentie is. De wijnkaart is indrukwekkend maar met 26,- voor een fles alleszins gemiddelde huiswijn erg on-Frans. Voor een goed stuk vlees is dit restaurant een aanrader, maar voor een gezellige avond uit met vrienden kan je beter een andere plek opzoeken.
Fritzke K.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
Vooraf een heldere ossenstaartsoep met madeira, gevolgd door een grietfilet met asperges. Als dessert bitterkoekjesijs met Boerenjongens. Alles was erg lekker, maar het dessert had wat kleiner gekund.

De bediening is zeer gastvrij, en de grappen zijn niet van de lucht, prima. Jammer was het een lange zit was, ruim 3,5 uur. We waren met 8 personen; waarschijnlijk is dat de reden.

Het decor vind ik oubollig, maar er zijn mensen die er van houden.
Nicole K.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2013
Wat een leuk restaurant, je waant je in de vroegere jaren. Bij hartelijke binnenkomst, werden we naar beneden geleidt. Onder het genot van een drankje een blokje kaas, worst of haring.
Daarna heerlijk gegeten Lamshaasje SUPER mals en heerlijk bereid, wat een leuke sfeer, gezellig en vooral huiselijk.
Victor B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2013
De tijd stond even stil op die zaterdagavond vanaf 19.30 uur. Een keurige ontvangst In ’t Vierde Baarsje van de eigenaars (het echtpaar Koppen), om daarna uitgenodigd te worden naar de kelderafdeling te gaan voor een apératiefje. Bij de open haard komt het retro-gevoel helemaal bovendrijven.(zie ook Het Parool van 11-02-2013 “Na 36 jaar wordt je vanzelf retro”) Ondertussen passeert de schaal met haring, lever- en ossenworst enkele keren, geserveerd door de eigenaresse. Gezellige heerlijke kneuterigheid alom; prima sfeer. Ik vind het prachtig allemaal. Na een keuze uit de menukaart werden we na verloop van tijd uitgenodigd aan tafel te gaan. Het restaurant zat helemaal vol. Voor ons meloen met ham en carpaccio. Voor onze Bourgondische vrienden esgargots. Al voor de spoom maken wij ook kennis met kelner Henk, met zijn droge, onvervalste Amsterdamse (on)gein. Je moet om hem lachen of je wil of niet. Bij de tafel zorgt hij voor het flamberen en gevieren eten we Châteaubriand met Stroganoffsaus. Prima vlees en uitstekend klaargemaakt. Hier paste een zachte, op dronk zijnde Paveil de Luze Margaux 2007 goed bij, die bij de open haard al gechambreerd is. Het dessert is gemaakt van uitermate goed vers fruit - in een grote bokaal in de zaak zichtbaar – met ijs. Met koffie besloten we deze aparte avond, in een inderdaad volkomen outdated interieur, wat hier volkomen past. Houden zo, zolang het kan. Het eten is over de gehele linie prima te noemen. Dit is echt entertainment uit vervolgen tijden. We kwamen met volle beurzen en verlieten het pand na bijna vier uur met een veel legere portemonnaie, maar wel met een goed gevulde maag. We hebben absoluut geen spijt gehad dat we voor dit restaurant kozen.
Bart E.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
Nooit iets aangepast in dit restaurant, interieur, menukaart en zelfs het personeel niet. Echt super gegeten. Klassieke gerechten goed uitgevoerd. De beste slechte grappen ever. (wilt u 1 of 2 dagen knoflook in de Stroganoff). Avondje entertainment die je terugbrengt naar de begin jaren 80, fijn!
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2013
Heerlijke tent waar je een super gezellige avond beleeft met Amsterdamse humor. Franse ouderwetse sfeer die je dan ook op tafel terug ziet. Heerlijk vlees en aan tafel klaar gemaakt en ook heerlijke voorgerechten die ook traditioneel zijn en gelukkig niet ontbreken. Ik wist niet dat ik niet kon pinnen, maar had ook geen geld genoeg bij mij. Ik mocht op rekening betalen en het geld hebben wij direct na thuiskomst overgemaakt. Zeker een leuke avond met je gezin.
christina H.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
een bijzonder welkom alsof je er al jaren komt er word vriendelijk gevraagd om beneden een drankje te nuttigen dan komt de gastvrouw langs met een schaal haring ,leverworst en osseworst ik kreeg een soort verjaardag gevoel ook werd beneden verzocht wat we wilde eten daarna werden we naar de tafel boven gebracht, de entourage vond ik oud amsterdams je moet er van houden de stoelen vond ik niet lekker zitten.
er werd stokbrood en kruidenboter neergezet maar ook kwartel eitjes eiersalade komkommersalade als extraatje ,
door de eendenpate , appel en mosterd dressing op de carpatio viel de smaak van het vlees een beetje weg dat vond ik jammer.
na het voorgerecht kregen we een spoom om de smaak te neutraliseren.
het hoofdgerecht was ossenhaas in ham met madeira saus dat word in een pannetje aan je tafel bereid heel bijzonder en smaakte echt perfect daarna een grande dessert poe die hadden we niet meer moeten nemen was te veel voor ons.
koffie is koffie gewoon vers gezet dus geen cappuccino of espresso met een after eight , prijs is aan de hoge kant maar de moeite waard.
Rico K.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2012
Eerst beneden in de bar een drankje en een echte ouderwets Amsterdams hapje.
Restaurant echt super bediening, aardig en humor.
Eten super en de wijnen en bier die geadviseerd worden super.
Dré B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2012
eten, service en decor blijven nog altijd een 8 waard. de grappen van het personeel zijn wellicht wel aan een refresh toe...