In 't Vierde Baarsje

9,1

Jouw recensie over het restaurant In 't Vierde Baarsje

Eddy-Wil .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Weer ouderwets lekker gegeten. De cocktail Florida is uniek en lekker. De King Krab was heerlijk en dat geldt ook voor de kreeft. Altijd moeilijk om te kiezen want er staan veel lekkere dingen op de kaart. De bediening is goed (én leuk!). Het interieur heeft een goede facelift gekregen. Tot gauw.
Faisel D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Na een aantal jaren weer geweest in het vierde baarsje. Ik had vernomen dat Chef Kok Silvio weer aanwezig was. In een woord fantastisch. Eerst beneden een drankje gedaan en daarna boven een 3 gangen diner met 2 man genuttigd. Vooraf de crab cocktail en mijn vrouw de oesters vers aan tafel opgengemaakt. Als hoofdgeracht de eend en mijn vrouw de Tong. Fantsatisch gegegeten met een uitstekende bediening en lekkere wijnen. Wij komen hier zeker terug!
Roland V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Heerlijk gegeten, echt lekker avondje uit. Aanrader is biefstuk voor 2, wordt aan de tafel bereid. Aanrader kom hier zeker terug.
René B.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
Parel in Amsterdam. Top gegeten en geweldige ambiance. Eten perfect bereid en gegaard. Was er met een Franse zakenrelatie. Was zeer onder de indruk. Kom hier zeker terug
Georgina E.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Geweldige bediening, fijne sfeer, heerlijk eten. Nog echt een avond uit eten, tijd vloog voorbij (5 uur gezeten). Een restaurant waar je jezelf kunt zijn en een gewaardeerde klant voelt. Goede kwaliteit- prijsverhouding.. kortom, alle moeite waard!
lies V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
zaterdag 11-11-2017 hier gegeten. Had al jaren dit restaurant op mijn lijstje staan.
Het was fantastisch! Wat een rust, aardige bediening en niet te vergeten het interieur. De inrichting is echt fantastisch. Menig hippe ontwerper zou hier z'n hart kunnen ophalen. Maar laat t vooral een pareltje blijven. De kaart is in lijn met t interieur. We waanden ons 30 jaar terug. Eerlijk goed eten. We aten boeuf bourguignon. Ok maar de volgende keer gaat t iets anders worden. Die saus ben ik erg nieuwsgierig naar geworden. Ik zou dit iedereen willen aanraden maar ben bang dat daardoor ook zou kunnen veranderen.
Dank voor de heerlijke avond
Aquacolors .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Heerlijk gegeten in een huiselijke sfeer. Saus voor de overheerlijke ossehaas an tafel bereid. Zelden zulke lekkere sausen gegeten. Vriendelijk personeel. Een aanrader om eens te gaan eten daar. Wij komen zeker terug!
ceesbromcoiffures .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Dit restaurant bestaat in deze vorm al minstens 30 jaar. Na jaren weer eens gegeten. De keuken is nagenoeg niet veranderd maar, wars van alle modesnufjes , nog steeds fantastisch! .
Ik zou zeggen klasiek Frans. De geweldige Stroganof saus wordt geheel aan tafel bereid en geflambeerd. Als voorgerecht was er o.a. escargots en coguille st. Jacques.
Zelf nam ik de bouden noir met eendelever. Fantastisch. Deze mensen hebben het 3 jaar geleden van de vorige eigenaar overgenomen en gaan op dezelfde manier door.Super!
D V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Gisteren weer eens gegeten in het Vierde Baarsje. Wat een fantastisch restaurant is dit toch. De bediening is werkelijk on-Nederlands goed. Je wordt ontvangen in de bar met openbaar, alwaar je van het huis stukjes haring met uitjes, ossenworstje en andere worsten krijgt aangeboden. Kosten noch moeite gespaard. Overal verse rozenboeketten van wel meer dan 50 rozen per vaas. Dit maakt de bar een heerlijke gezellig plek. In het restaurant werd aan tafel een borrelhapje geserveerd bestaande uit een komkommerslaatje, knoflook garnalen, olijven, brood, (kruiden)boter, radijsjes en vier heerlijke kwarteleitjes. Het hoofdgerecht was de Chateaubriand Stroganoff in wodka roomsaus en werd aan tafel bereidt....wat een ongelooflijk heerlijk gerecht. Er gaan 21 verse ingrediënten in en de ober legde zeer vriendelijk en rustig uit wat welk ingredient was en wat het voor diende. Na het flamberen van de saus en het inkoken ervan, werd de stroganoff opgediend met allerlei heerlijke bijgerechten. In een woord een aanrader. Dit authentieke restaurant moet iedereen die van heerlijk eten houdt proberen!!!
MPvandeErve .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Heerlijke zondagavond gehad in het 't Vierde Baarsje. Wij werden er hartelijk ontvangen en vervolgens op ons gemak beneden een drankje gedaan en een kleine versnapering gekregen. Eenmaal aan tafel stond er een plankje op ons te wachten met allerlei kleine heerlijke hapjes. Wij hadden toevallig allebei dezelfde gerechten gekozen, te beginnen met een Ossenstaartsoep. Deze was zeer goed op smaak en het scheutje Madeira maakte het helemaal af.
Vervolgens was onze keuze gevallen op de Carpaccio. Deze ossenhaas carpaccio gevuld met eendenlevermousse (echt heerlijk) en werd op een mooie manier gepresenteerd en niet geheel onbelangrijk op een juiste temperatuur uitgeserveerd (ik heb er mijn vingers bij afgelikt).
Wij werden na ons tweede voorgerecht verrast met een heeeeeerlijke Spoon van Prosecco, Wodka met een bolletje sorbetijs.
Onze keuze wat betreft het hoofdgerecht was gevallen op de Ossenhaasbiefstuk met pepersaus. Een uitstekend gerecht wat professioneel aan tafel werd klaargemaakt. De pepersaus was op eigen verzoek wat pittiger en dat maakte het helemaal af. Naast de pepersaus stond de tafel vol met verschillende bijpassende bijgerechten. De wijn die ons werd geadviseerd paste ook perfect bij het hoofdgerecht.
Wij komen er zeker snel nog eens eten.

Groeten uit Brabant,

Hadoeeeeee

Marco & Frank

nijsnijsnijs .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Geweldige tent. Het personeel is super aardig. Een authentieke tent, dat geldt voor de sfeer, het decor en het eten en drinken. Aan tafel bereiden of gewoon in de keuken. Alles wat op je bordje komt is fijn!
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Sinds 8 jaar woon ik in het mooie Amsterdam en heb menig hippe / trendy / uptown / downtown tent zien komen en gaan. ik heb er gegeten in restaurants die schaamteloos 60 euro rekenen voor een biefstuk zonder frites of groenten... Tenten waar je duizelig van wordt met "dubieus eten" gereserveerd door al even "dubieus personeel".

Met alle respect naar 1, 2 of zelfs 3 sterren restaurants waar hard wordt gewerkt, soms wil je "gewoon lekker eten". Een menukaart die lijkt op het menu van het diner ter gelegenheid van de verloving van mijn ouders 40 jaar geleden, of die oude bank in het 3 jaar geleden gesloopte chalet in Oostenrijk waar ik menig vakantie heb doorgebracht.. Velen zullen dit soort associaties hebben met restaurant "in 't vierde Baarsje".

Ik kan een ieder met enig gevoel voor nostalgie en goede smaak (in de letterlijke zin van het woord), van harte aanraden een bezoek te brengen aan deze time capsule waar echt eten, gastheerschap, gezelligheid en value for money nog steeds bestaat.
Dennis2278 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Vanavond voor het eerst gegeten in dit fantastische nostalgische restaurant en het was een zeer positieve beleving! Wat een geweldige gastheren die je ontvangen als echte gasten! Daar kan menig restaurant personeel een puntje aan zuigen. Alles klopt! De verse rozen op tafel, roze tafel linnen, de verse kruidenboter met warm brood, en heerlijke hapjes (haring, osseworst en leverworst) die je aangeboden krijgt bij het apparatief.. Daarna slaken en meloen met ham (perfect op smaak) maar de grootste verassing kwam nog! De chateau briand! Met verse geflambeerde staganoff saus. Gemaakt aan tafel met 20 ingrediënten en 3 dranken (vodka, cognac en rode wijn) wat een feest!!! Zo ouderwets goed. We hadden helaas geen tijd voor een nagerecht ivm voorstelling. Maar we komen 100 procent terug naar dit "pareltje" op culinair echt klassiek frans restaurantje.
Deborah W.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Gegeten op 1e kerstdag met 4 personen meerdere keren aangeven dat het eten niet aan de verwachtingen voldeed. Eten terug gestuurd kregen een ander bord terug dus weer terug gestuurd. Alles bij elkaar heb wij dit nog nooit meegemaakt. Bij het afrekenen weer aangegevendat wij niet tevreden waren en met ons alle tafels om ons heen. Onze klachten werden niet serieus genomen en afgewimpeld. Wij kwamen al vele jaren bij het vierde Baarsje maar dit was Voorde allerlaatste keer. Wij hebben ze alle kansgegeven om iets positiefs van deze avond te maken maar tevergeefs. 4 personen 500 euro afgerekend voor een goed desert en drank de rest was beneden waardeloos.
Phijnproever .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Op een zondag hier met 18 man gedineerd, van tevoren al de kaart gekregen zodat de kleine keuken de kans had om deze gerechten goed te bereiden, en dat is ze gelukt! De chateaubriand met een aan de tafel bereidde stroganoff saus was erg lekker, net zoals de kalfhaasbiefstuk met gamba's, echte aanraders. De enige dingen die ik jammer vond waren de overgare groenten op je bord (de spruitjes), en dat de escargots wat taai waren, maar hier kan de keuken niet zo veel aan doen.

De bediening was zeer vriendelijk, maar had soms wat sneller kunnen zijn. Het is niet erg als er voor een grote groep eten bereidt moet worden, en het daarom wat langer duurt, maar vieze borden van voor- en tussengerechten mogen net iets eerder weg.

Het decor is prima in orde, alleen vond ik de stoelen niet zo heel erg fijn.
Shosha M.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Gedineerd met 2 personen bij in 't Vierde Baarsje. Vroeger kwam ik hier vaak met mijn opa, toch soort jeugdsentiment. Er is geen steek veranderd in positieve zin. Je wordt ontvangen als gast, waar ouderwetse Amsterdamse gastvrijheid voorop staat. Mensen in de bediening die hun vak verstaan.
Er wordt niet 'gejijt'.

In 't Vierde Baarsje weten ze hoe je moet koken, met een klassiek Frans menu. Geen fratsen met ambities die niet bij de keuken passen. Het decor is sfeervol, met de gelegenheid om beneden een aperitief te drinken.

Opvallend dat de gasten elkaar groeten bij binnenkomst. Beetje ons-kent-ons, maar ook wij werden door iedereen begroet. Heerlijke avond gehad, zoals ik al zei tegen de ober, ik voelde me een beetje jarig gisteren. Blijft een bijzonder restaurant!
Christina C.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Ik ging hier zaterdag met mijn Franse vriend eten. We vonden het eten heerlijk, maar de service beneden maat. We arriveerden op tijd maar onze tafel was niet klaar. We moesten beneden wachten maar niemand kwam ons ophalen. Toen we naar onze tafel gingen en extra bestek kregen werden we niet gegroet. Toen er allerlei hapjes kwamen werd niet uitgelegd dat van het huis was. Iets meer uitleg zou fijn zijn. Vervolgens werden vieze borden pas na 45 min na het voorgerecht opgehaald. De Paté was iets te zoet maar paling perfect. De fondue was lekker. Maar vanwege de teleurstellende service zullen we niet terugkomen. We hadden niet het gevoel dat er om ons werd gedacht. Voor 51euro pp had ik meer verwacht.
Eddy-Wil .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Op goede vrijdag met goede vrienden naar een goed restaurant. Beter kan niet toch?
Het stoofpotje van kalfsvlees met asperges was erg lekker en ook de aspergesoep is een aanrader.
De 'klassiekers' - Cocktail Florida, de garnalencocktail en de lamskoteletten zijn nog steeds niet te versmaden.
Wij hadden weer een top avond.
Hurray Coward .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Om te beginnen de sfeer wordt mede bepaald door de bediening. Men is hier totaal niet in je geïnteresseerd of je moet 60+ zijn. Ben ik 57 en geen vaste klant. Das pech dus niet interessant. Het eten is niet Frans. Te vet, zeer matig vlees en de kosten van de tussendoortjes kunnen ze beter aan beter kwaliteit vlees en vis besteden. De entrecote is een plat stuk en dan doorregen. De zalm wordt klaar gen
Maakt op een wijze waarop er geen echte smaak overblijft. De bediening staat met de rug naar je toe, dus als je nog iets wil bestellen... Vervolgens is de prijs alsof je top hebt gegeten. Het restaurant is ook geen geld aan uit gegeven want er is in 50 jaar niets aan veranderd. Jammer we hadden er echt zin in zeker gezien de Iens recensies maar ik neem aan dat ze dat zelf regelen met hun oude cliënten.
David S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Het heeft even geduurd, maar eindelijk kon ik er een keer eten op de vrijdagavond. De locatie is vanaf de straat lastig te zien. Maar van binnen is het knus en hebben ze een mooie plek om wat te drinken en de menukaart in te zien. De gerechten zijn klassiek Frans. De tournedos met paté was perfect en de zalm was ook goed (de Hollandaisesaus was erg vet, misschien een alternatief voorhanden?). De wijn erbij was lekker maar een interessante uitleg ontbrak. De prijs kwaliteitverhouding is op het randje. Het oubollige interieur vind ik eerder charmant dan storend. Ik vond het wel de moeite waard om er eens te eten.