In 't Vierde Baarsje

Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Huisdieren welkom
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Gisteren weer eens gegeten in het Vierde Baarsje. Wat een fantastisch restaurant is dit toch. De bediening is werkelijk on-Nederlands goed. Je wordt ontvangen in de bar met openbaar, alwaar je van het huis stukjes haring met uitjes, ossenworstje en andere worsten krijgt aangeboden. Kosten noch moeite gespaard. Overal verse rozenboeketten van wel meer dan 50 rozen per vaas. Dit maakt de bar een heerlijke gezellig plek. In het restaurant werd aan tafel een borrelhapje geserveerd bestaande uit een komkommerslaatje, knoflook garnalen, olijven, brood, (kruiden)boter, radijsjes en vier heerlijke kwarteleitjes. Het hoofdgerecht was de Chateaubriand Stroganoff in wodka roomsaus en werd aan tafel bereidt....wat een ongelooflijk heerlijk gerecht. Er gaan 21 verse ingrediënten in en de ober legde zeer vriendelijk en rustig uit wat welk ingredient was en wat het voor diende. Na het flamberen van de saus en het inkoken ervan, werd de stroganoff opgediend met allerlei heerlijke bijgerechten. In een woord een aanrader. Dit authentieke restaurant moet iedereen die van heerlijk eten houdt proberen!!!
MPvandeErve .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Heerlijke zondagavond gehad in het 't Vierde Baarsje. Wij werden er hartelijk ontvangen en vervolgens op ons gemak beneden een drankje gedaan en een kleine versnapering gekregen. Eenmaal aan tafel stond er een plankje op ons te wachten met allerlei kleine heerlijke hapjes. Wij hadden toevallig allebei dezelfde gerechten gekozen, te beginnen met een Ossenstaartsoep. Deze was zeer goed op smaak en het scheutje Madeira maakte het helemaal af.
Vervolgens was onze keuze gevallen op de Carpaccio. Deze ossenhaas carpaccio gevuld met eendenlevermousse (echt heerlijk) en werd op een mooie manier gepresenteerd en niet geheel onbelangrijk op een juiste temperatuur uitgeserveerd (ik heb er mijn vingers bij afgelikt).
Wij werden na ons tweede voorgerecht verrast met een heeeeeerlijke Spoon van Prosecco, Wodka met een bolletje sorbetijs.
Onze keuze wat betreft het hoofdgerecht was gevallen op de Ossenhaasbiefstuk met pepersaus. Een uitstekend gerecht wat professioneel aan tafel werd klaargemaakt. De pepersaus was op eigen verzoek wat pittiger en dat maakte het helemaal af. Naast de pepersaus stond de tafel vol met verschillende bijpassende bijgerechten. De wijn die ons werd geadviseerd paste ook perfect bij het hoofdgerecht.
Wij komen er zeker snel nog eens eten.

Groeten uit Brabant,

Hadoeeeeee

Marco & Frank

Nijsnijsnijs .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Geweldige tent. Het personeel is super aardig. Een authentieke tent, dat geldt voor de sfeer, het decor en het eten en drinken. Aan tafel bereiden of gewoon in de keuken. Alles wat op je bordje komt is fijn!
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Sinds 8 jaar woon ik in het mooie Amsterdam en heb menig hippe / trendy / uptown / downtown tent zien komen en gaan. ik heb er gegeten in restaurants die schaamteloos 60 euro rekenen voor een biefstuk zonder frites of groenten... Tenten waar je duizelig van wordt met "dubieus eten" gereserveerd door al even "dubieus personeel".

Met alle respect naar 1, 2 of zelfs 3 sterren restaurants waar hard wordt gewerkt, soms wil je "gewoon lekker eten". Een menukaart die lijkt op het menu van het diner ter gelegenheid van de verloving van mijn ouders 40 jaar geleden, of die oude bank in het 3 jaar geleden gesloopte chalet in Oostenrijk waar ik menig vakantie heb doorgebracht.. Velen zullen dit soort associaties hebben met restaurant "in 't vierde Baarsje".

Ik kan een ieder met enig gevoel voor nostalgie en goede smaak (in de letterlijke zin van het woord), van harte aanraden een bezoek te brengen aan deze time capsule waar echt eten, gastheerschap, gezelligheid en value for money nog steeds bestaat.
Dennis2278 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Vanavond voor het eerst gegeten in dit fantastische nostalgische restaurant en het was een zeer positieve beleving! Wat een geweldige gastheren die je ontvangen als echte gasten! Daar kan menig restaurant personeel een puntje aan zuigen. Alles klopt! De verse rozen op tafel, roze tafel linnen, de verse kruidenboter met warm brood, en heerlijke hapjes (haring, osseworst en leverworst) die je aangeboden krijgt bij het apparatief.. Daarna slaken en meloen met ham (perfect op smaak) maar de grootste verassing kwam nog! De chateau briand! Met verse geflambeerde staganoff saus. Gemaakt aan tafel met 20 ingrediënten en 3 dranken (vodka, cognac en rode wijn) wat een feest!!! Zo ouderwets goed. We hadden helaas geen tijd voor een nagerecht ivm voorstelling. Maar we komen 100 procent terug naar dit "pareltje" op culinair echt klassiek frans restaurantje.
Deborah W.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Gegeten op 1e kerstdag met 4 personen meerdere keren aangeven dat het eten niet aan de verwachtingen voldeed. Eten terug gestuurd kregen een ander bord terug dus weer terug gestuurd. Alles bij elkaar heb wij dit nog nooit meegemaakt. Bij het afrekenen weer aangegevendat wij niet tevreden waren en met ons alle tafels om ons heen. Onze klachten werden niet serieus genomen en afgewimpeld. Wij kwamen al vele jaren bij het vierde Baarsje maar dit was Voorde allerlaatste keer. Wij hebben ze alle kansgegeven om iets positiefs van deze avond te maken maar tevergeefs. 4 personen 500 euro afgerekend voor een goed desert en drank de rest was beneden waardeloos.
Phijnproever .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Op een zondag hier met 18 man gedineerd, van tevoren al de kaart gekregen zodat de kleine keuken de kans had om deze gerechten goed te bereiden, en dat is ze gelukt! De chateaubriand met een aan de tafel bereidde stroganoff saus was erg lekker, net zoals de kalfhaasbiefstuk met gamba's, echte aanraders. De enige dingen die ik jammer vond waren de overgare groenten op je bord (de spruitjes), en dat de escargots wat taai waren, maar hier kan de keuken niet zo veel aan doen.

De bediening was zeer vriendelijk, maar had soms wat sneller kunnen zijn. Het is niet erg als er voor een grote groep eten bereidt moet worden, en het daarom wat langer duurt, maar vieze borden van voor- en tussengerechten mogen net iets eerder weg.

Het decor is prima in orde, alleen vond ik de stoelen niet zo heel erg fijn.
Shosha M.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Gedineerd met 2 personen bij in 't Vierde Baarsje. Vroeger kwam ik hier vaak met mijn opa, toch soort jeugdsentiment. Er is geen steek veranderd in positieve zin. Je wordt ontvangen als gast, waar ouderwetse Amsterdamse gastvrijheid voorop staat. Mensen in de bediening die hun vak verstaan.
Er wordt niet 'gejijt'.

In 't Vierde Baarsje weten ze hoe je moet koken, met een klassiek Frans menu. Geen fratsen met ambities die niet bij de keuken passen. Het decor is sfeervol, met de gelegenheid om beneden een aperitief te drinken.

Opvallend dat de gasten elkaar groeten bij binnenkomst. Beetje ons-kent-ons, maar ook wij werden door iedereen begroet. Heerlijke avond gehad, zoals ik al zei tegen de ober, ik voelde me een beetje jarig gisteren. Blijft een bijzonder restaurant!
Sven B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Het was alweer een tijdje geleden dat wij hier geweest waren. Maar aangezien dit zo,n heerlijk ouderwets tentje is besloten wij vorige week lekker asperges te eten in t'vierde Baarsje. Het was heerlijk in combinatie met zalm. Mooi gepresenteerd! Het zat behoorlijk vol maar toch was er in de bar en aan tafel tijd voor een gesprekje. Wij voelden ons bijzonder welkom! Mooi wijnadvies en een uiterst vriendelijke ober. De maaltijd afgesloten met een mousse au cafe.....heerlijk!
Christina C.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Ik ging hier zaterdag met mijn Franse vriend eten. We vonden het eten heerlijk, maar de service beneden maat. We arriveerden op tijd maar onze tafel was niet klaar. We moesten beneden wachten maar niemand kwam ons ophalen. Toen we naar onze tafel gingen en extra bestek kregen werden we niet gegroet. Toen er allerlei hapjes kwamen werd niet uitgelegd dat van het huis was. Iets meer uitleg zou fijn zijn. Vervolgens werden vieze borden pas na 45 min na het voorgerecht opgehaald. De Paté was iets te zoet maar paling perfect. De fondue was lekker. Maar vanwege de teleurstellende service zullen we niet terugkomen. We hadden niet het gevoel dat er om ons werd gedacht. Voor 51euro pp had ik meer verwacht.
Eddy-Wil .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Op goede vrijdag met goede vrienden naar een goed restaurant. Beter kan niet toch?
Het stoofpotje van kalfsvlees met asperges was erg lekker en ook de aspergesoep is een aanrader.
De 'klassiekers' - Cocktail Florida, de garnalencocktail en de lamskoteletten zijn nog steeds niet te versmaden.
Wij hadden weer een top avond.
Hurray Coward .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Om te beginnen de sfeer wordt mede bepaald door de bediening. Men is hier totaal niet in je geïnteresseerd of je moet 60+ zijn. Ben ik 57 en geen vaste klant. Das pech dus niet interessant. Het eten is niet Frans. Te vet, zeer matig vlees en de kosten van de tussendoortjes kunnen ze beter aan beter kwaliteit vlees en vis besteden. De entrecote is een plat stuk en dan doorregen. De zalm wordt klaar gen
Maakt op een wijze waarop er geen echte smaak overblijft. De bediening staat met de rug naar je toe, dus als je nog iets wil bestellen... Vervolgens is de prijs alsof je top hebt gegeten. Het restaurant is ook geen geld aan uit gegeven want er is in 50 jaar niets aan veranderd. Jammer we hadden er echt zin in zeker gezien de Iens recensies maar ik neem aan dat ze dat zelf regelen met hun oude cliënten.
David S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Het heeft even geduurd, maar eindelijk kon ik er een keer eten op de vrijdagavond. De locatie is vanaf de straat lastig te zien. Maar van binnen is het knus en hebben ze een mooie plek om wat te drinken en de menukaart in te zien. De gerechten zijn klassiek Frans. De tournedos met paté was perfect en de zalm was ook goed (de Hollandaisesaus was erg vet, misschien een alternatief voorhanden?). De wijn erbij was lekker maar een interessante uitleg ontbrak. De prijs kwaliteitverhouding is op het randje. Het oubollige interieur vind ik eerder charmant dan storend. Ik vond het wel de moeite waard om er eens te eten.
Nicole A.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Afgelopen zaterdag hier gegeten. We werden zeer hartelijk ontvangen en zijn de hele avond in de watten gelegd. Eerst een borrel beneden in de bar. Erg vriendelijk personeel en hele ontspannen sfeer. Het eten was super! No nonsense, goede producten en goed op smaak. De stroganoff saus wordt aan tafel gemaakt, erg leuk en vooral erg lekker!

We hebben een heerlijke avond gehad. In dit restaurant ben je echt een avond uit. Met bijzondere dank aan de gastheer Kick Landman voor alle goede zorgen!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Ik moet helaas mening over Ossenhaas bijstellen. De Chateaubriand Stroganoff, waarvan de saus aan tafel wordt bereid in combinatie met mooie dikke plakken ossenhaas was top. Ook wel prettig dat men niet dweept met streekproducten want daar is de charme ook wel weer af. Heerlijke Bisque d’homard met room & cognac. En dan ook echt room en cognac; niet van dat benauwde. Het decor neem je voor lief; Stokoud maar niks mis mee. Echt een aanrader voor een keer heel wat anders!
Carla R.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Komen hier al zeker 35 jaar, niet regelmatig maar toch welk 1-2x per jaar. In al die jaren is er niets veranderd. Kaart, kwaliteit, service en ambiance, alles al die jaren hetzelfde gebleven. Mag wel een keer een betere ventilatiesysteem komen.
AlitadeR .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Erg goed gegeten! Mijn kalfshaasbiefstuk met gebakken gamba’s en schaaldierensaus was overheerlijk. Niet goedkoop. Maar de kwaliteit is hoog! De service verder prima. Ambiance ook.
JohanOtter .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Het leuke aan dit restaurant is dat het mogelijk is een biefstuk aan tafel te laten prepareren. Flamberen doen ze hier met veel genoegen. Het restaurant is aan de buitenzijde net direct herkenbaar. Toch de moeite waard om speciaal eens naar toe te gaan. Wel wat prijzig.
SophieRehberg .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Wij zijn al vaker bij dit prachtige oud-hollandse restaurant geweest en ook deze keer was het zeker geen teleurstelling. Het oudbollie interieur is prachtig en maakt het restaurant uniek & bijzonder. Het eten was zeker heerlijk, de paling als voorgerecht is zeker een aanrader. Wij hebben met 4 personen het peper-biefstuk gedeeld en het was echt super! Het word aan tafel bereid en de bediening legt uit welke ingredienten erin moeten. Er werkte vroeger een meneer in de bediening die het wel allemaal net wat leuker maakt en goed inspeelde op de gasten en ook een praatje wilde maken. Wij vonden het jammer dat hij er niet meer was. Leuk restaurant voor een echte amsterdamse avond!
Marjan E.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2014
We werden goed ontvangen met een aperitiefje in de bar en een lekker hapje. Het is erg gezellig dat het eten aan tafel wordt klaargemaakt (afhankelijk van je keuze), was erg smaakvol en we hebben heerlijk gegeten. Aan te bevelen als je in Amsterdam een goed restaurant zoekt.