In 't Goede Uur

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 00:00

Duur
Haarlem16 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Al vele jarenlang heerlijk restaurantje, we namen twee verschillende kaasfondues, allebei heerlijk. Als voorgerechten de uiensoep en de rivierkreeftjes, prima. Enige wat ik jammer vind ik dat er bij de voorgerechten heel veel keuzes staan met brood en dat is wat veel in combinatie met het brood al bij de fondue. Lekkere dessert keuzes, vriendelijke prettig informele bediening, altijd een fijne avond hier!
Euv .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Afgelopen donderdag hier gegeten. Wat een bijzonder plekje! Het was erg warm, maar we konden gelukkig buiten terecht op het kleine maar knusse terras. Midden in de stad, maar je merkt niks van de drukte. Lekkere pittige kaasfondue met gorgonzola en port met een goede wijn er bij. Koffie met heerlijke truffels na. We komen hier zeker nog eens terug!
Merel J.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
T goede uur zit in een mooie straat en zeer schattig hoekhuis. Heel sfeervol! De bediening was snel, zeer vriendelijk en humoristisch. De kaart is klein, maar heerlijk! Alleen de salade en groente bij de kaasfondue mag wel iets uitgebreider. Erg de moeite waard!
Lyza .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Nooit nooit nooit meer! Wat is dat toch met al die vriendinnen die zulke warme herinneringen koesteren aan dit restaurant? Toch weer voor de 2e keer me over laten halen om naar dit restaurant te gaan. Helaas was de ervaring weer hetzelfde: een bediening die kortaf, bot en weinig inlevend is, de wijn was zuur, de kaasfondue was warm maar zeker niet heet (waarom i.p.v. gas- geen electrische fondue anno 2016?) en degenen onder ons die hertenbiefstuk bestelden, klaagden dat deze zoet en taai smaakte. Dit opgeteld met een inrichting die wat mij betreft smoezelig oogt (waar wij zaten hing een muurplaat half van de buitenmuur waardoor het flink tochtte). Oftewel, nu ga ik er dus echt nooit meer toe!
Annegien R.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Heerlijk gegeten! Ik was er een paar jaar niet geweest maar de kaasfondue Forestière was er gelukkig nog steeds. Nog steeds hemels en de bediening was ook top.
Jaap1 W.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Op kerstavond met vier personen gegeten bij kaasfonduerestaurant ‘In ’t Goede Uur’.
Een gezellig, knus, nostalgisch restaurant, gevestigd op een rustieke locatie.
Wij hadden gekozen voor de Fondue Gorgonzola met rode port en de Fondue Forrestière, met verschillende bospaddenstoelen en afgemaakt met een scheutje witte port.
Het bleken goede keuzes; de Gorgonzola fondue was erg smaakvol en lekker pittig. De fondue Forrestière daarentegen was heerlijk romig en zacht van smaak.
Voor een ieder werd naast brood, nog een extra schaaltje met dipgroenten geserveerd.
De wijn die wij hadden gekozen was een (rode!) Siciliaanse ‘Nero Tavola’.
Deze soepele wijn smaakte prima en paste perfect bij de fondue.
Tot slot hadden wij koffie met een handgemaakte truffel van de Haarlemse banketbakker Michèl.
De bediening was bijzonder vriendelijk en zeer attent.
Kortom op kerstavond genoten van een heerlijke maaltijd in een romantisch restaurant. En dat alles voor een uiterst betaalbare prijs. Wij zullen hier zeker regelmatig terugkomen.
Nel K.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Middeleeuws interieur in pand van ca 1700. Wij komen hier al zeker 46 jaar en zijn nog nooit teleurgesteld in het eten en de bediening.
Het was erg druk, maar de bediening was ondanks dat vrij snel. We hebben een heerlijke kaasfondue gegeten, met lekker Turks brood. De wijnen die ze hier schenken zijn ook van top kwaliteit.
Wij blijven hier dus zeker terug komen.
Rombertus .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Blijft een heerlijk kaasfondue restaurant!. Beginnen met huisgemaakte paté en kaasplankje en dan die grote schalen kaasfondue. Heerlijk. Twee verschillende smaken genomen en met z'n allen lekker dopen met grote stukken brood. Een heerlijke Sauvignon Blanc (Frans) erbij en karaf water (niet op de rekening!) Na nog een heerlijke citroentaart met sorbetijs.
Vriendelijke bediening die brood en water aanvullen zonder te hoeven wachten.
Micheldebruijn .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Misschien wel het gezelligste restaurant van Haarlem! Vooraf brood met (beetje dikke) ailolie en erg fijne paté van het huis. Specialiteit is kaasfondue en wij namen de gorgonzola voor 2 personen. Kleine maar mooie salade erbij. Met die geweldige wijn van de meesters van Okhuysen erbij (witte Colagon en rode Moulin Gassac) een genot. Gember toe ( dat om de calorieën inname te neutraliseren) en koffie. Dat alles met uitstekende bediening en vriendelijk prijs. Aanrader.
Conny F.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Gisteravond hier wederom gegeten met 4 personen.....wat is het toch een heerlijk nostalgisch restaurantje. Het zat bomvol en kreeg de indruk dat de wat oudere gastvrouw nogal gestrest was, we probeerden haar attentie diverse keren te krijgen, maar zonder succes, ze zag ons niet of keek langs ons heen.
Toen is een van ons maar gaan vragen of er iemand de bestelling kon opnemen. Daarna ging alles vrij vlot....De uiensoep was lekker van smaak, maar helaas niet gegratineerd, wel lag er een stukje stokbrood op de rand met wat kaas. Het ontzettend vriendelijke meisje wat ons alles bracht stootte per ongeluk een wijnglas (met wijn erin) kapot, maar onmiddellijk werd alles meegenomen en kregen we een nieuwe fles, glazen en borden. Een van ons had de huisgemaakte pate besteld....Je kunt het toch beter bij kaas houden, want de pate was korrelig en leek ingevroren te zijn geweest, beetje muffige smaak...De vosbessensaus erbij was wel weer prima. De rivierkreeftjes op een tortillachip was wel weer lekker.De kaasfondue (3 van ons hadden met gorgonzola en port) was voortreffelijk en het enkele pannetje met de huis-kaasfondue weer heel anders, maar ook echt goed. Lekker met het Turkse brood erbij. Meer dan voldoende gegeten en buiten koffie gedronken. Kortom weer een geslaagde avond....en complimenten voor het meisje wat onze tafel had (met het donkere haar). Vlot, snel en weet van aanpakken! Wij vinden het een prima restaurant, maar kom er echt voor de kaasfondue, de wijn en de sfeer!
Roxanne S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Ik heb hier meerdere malen gegeten, elke keer goed en genoeg.
Nu vond ik de portie vrij klein en nog veel erger, er zat een haar in mijn kaasfondue. En deze kon niet van mij zijn. Natuurlijk kan dit gebeuren, maar hoe de serveerster er vervolgens mee om ging vond ik erg jammer. Mijn eetlust was toch wel verpest dus begrip is wel (op z'n minst) op z'n plaats.
Er werd nauwelijks op in gegaan en een koffie van het huis was blijkbaar ook te veel gevraagd. Ook moest ik zelf nieuw brood gaan halen aangezien er geen bediening aan de tafel kwam. Ik vind kaasfondue heerlijk maar zal hier niet meer terug gaan helaas.
Ilona89 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Wij hebben heerlijk gegeten bij 'In 't Goede Uur'. Je krijgt wat je verwacht: een lekkere kaasfondue. De bediening viel ons tegen, de jonge meid was vrolijk en lachte maar een ietwat oudere dame was chagrijnig en kwam gestrest over. Meerdere malen noemde zij: 'Mag dat straks? Ik heb het nu te druk' en liep toen weer snel weg. Ook al heb je het druk, dit beeld moet je naar mijn inziens niet willen overbrengen naar je klanten. Wij hadden nog nooit gekaasfondued en hadden graag een uitleg gehad over de soorten fonduen en deze bijzondere vorm van dineren (je ziet het immers niet heel veel). Nu werd er enkel snel gevraagd: 'weten jullie het al???'. De inrichting is wel geweldig. Je waant je in een heus Eftelinghuisje, heel knus en gezellig. Alleen al hierom zou ik er zo nog eens terug komen.
Marjolein F.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
Je krijgt waar je op hoopt: een eerlijke heerlijke kaasfondue. Geserveerd in een Middeleeuws aandoende ambiance door ervaren leuke bediening. Wij waren al fan van een cafe in Amsterdam. Maar Haarlem heeft een meer dan waardige evenknie. Wij hebben een heerlijke avond gehad en komen zeker terug in dit Winterse weer.
A M.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Alleen de aanleiding was al leuk om hier voor de tweede keer te belanden: mijn familie uit Turkije had hier één keer eerder op advies gegeten, en ik een halfjaartje geleden op uitnodiging. Toen we afspraken om elkaar in Haarlem te treffen was het meteen duidelijk: bij 't Goede Uur. En jawel hoor, ook onze andere tafelgenoten begrepen direct waarom : we hebben 4 soorten fondue besteld om van alle smaken te kunnen genieten; en dat is overduidelijk gelukt. Ook de charme van de bediening is prima: ze zijn niet opdringerig aanwezig, en zodra je om aandacht vraagt krijg je het direct en welgemeend. De kwaliteit weegt goed op tegen de prijs. En last but not least: een mooie wijnkaart. Voor buitenstaanders is dit 'het' restaurant bij een bezoekje aan Haarlem !
Mattijs D.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Eten in het goede uur is altijd een feestje! We zaten lekker buiten, heerlijk in de Vijfhoek in Haarlem. Uiteraard gekozen waar het goede uur bekend om staat: kaasfondue! Dit was zoals verwacht weer heerlijk.

Als je binnen zit hoef je geen modern interieur te verwachten, het is gerust authentiek te noemen. Net zoals de kaasfondue is dat al die jaren niet veranderd, net als de vaste gewoonte om klassieke muziek te draaien.. Ik vind het heerlijk!

Het goede uur is jaren een restaurant waar we graag eten en ik hoop dat ze deze formule nog lang blijven vasthouden! Kortom een topper in een van de leukste buurten van Haarlem.

Petenlien .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2014
Het restaurant is donker en eenvoudig ingericht, jaren 70. De bediening laat lang op zich wachten met als excuses ik sta alleen. De menukeuze is beperkt maar het restaurant serveert voornamelijk kaas dus dat klopt. Het hoofdgerecht voor ons vieren was kaasfondue. Dit was slecht en smakeloos en zag er vies klonterig en geschift uit. De geserveerde groente, een klein schaaltje pp, was oud en smakeloos, geen dressing etc. Geen aandacht aan besteed. Voor ons eens maar nooit meer!
A M.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
Dit is zo'n tentje wat er al 30 jaar zit, waar al 30 jaar dezelfde (soort) mensen komt, waar al 30 jaar twee/drie dezelfde gerechten het meest worden besteld, waar de kwaliteit al 30 jaar hetzelfde is qua eten als qua service en wat je als toevallige passant van Haarlem zeker niet zult vinden.
Gelukkig was ik uitgenodigd Daardoor heb ik kunnen genieten van een zálige kaasfondue die een ´herfstsmaak´ had vanwege de noten, de paddenstoelen en de witte wijn. Mijn tafelnoten bléven eten van hun royale raclette. Ik gun deze eetgelegenheid tenminste nog 30 jaar hun aanloop !
Rob G.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2014
Dit restaurant ken ik al zo een 55 jaar, en het wonderlijke is, het is volgens mij nog helemaal authentiek, er is geen spat veranderd.
Het is een gezellig restaurant met kleine opkamertjes waar dan net een tafel en 4 stoeltjes kunnen staan, bij binnenkomst is er een klein kamertje waar zo een 5 tafeltjes staan, daarna kleine nisjes en die opkamertjes, het is puur gezellig.
Het restaurant ligt in hartje Haarlem aan een pleintje, en vlakbij de schouwburg.
Vaak ging ik na een voorstelling daar nog even iets drinken.
Op 27-2 was ik met familie en een vriendin daar om weer eens een kaasfondue te eten, die fondue is eigenlijk hun specialiteit.
Wij kozen gezamenlijk voor Fondue Forrestiere
Deze heerlijke zachte kaasfondue is rijkelijk gevuld met verschillende bospaddestoelen, nootachtige kaas en Gruyere, afgemaakt met een scheutje witte port. Prijs € 16,75.
We kregen een pan vol van deze heerlijkheid want heerlijk was het en de hoeveelheid is zeker voldoende ook voor flinke eters erbij heerlijk vers Turks brood en een schaaltje rauwkost, kortom een verrukkelijk etentje in een puur gezellig restaurant waar je elkaar ook nog eens kon verstaan.
Inclusief de wijn en frisdrankjes en de koffie waren we gezamenlijk € 92,= kwijt kwam neer op € 23.=pp. Voorwaar geen geld voor een gezellige avond, met heerlijk eten.
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2014
Wat een ontzettend leuk en knus restaurantje is dit! Het ligt in de prachtige Korte Houtstraat, die op zich al leuk is om te bezoeken, op een hoekje. We namen de kaasfondue met paddestoelen. Deze kwam vergezeld van een gezellig emmertje met brood en we bestelden groenten er los bij. De kaasfondue smaakte ons erg goed. Wel vonden we het net een beetje weinig en ook de groente was aan de karige kant, zeker voor de prijs. De kaasfondue zelf was erg lekker en ook de huiswijn smaakte erg goed. De jonge meid in de bediening die ons hielp was erg vrolijk en vriendelijk. Halverwege de avond stond er ook een andere vrouw in de bediening (de bazin wellicht?) en zij keek telkens niet erg vriendelijk onze kant op. Dit was een beetje vreemd, vandaar de 7 voor service, anders was deze hoger geweest. Het decor vonden we fantastisch. Je waant je in het verleden met al de houten balken en oude spulletjes aan de kant. Ook bijzonder was de klassieke muziek, dat hoor je niet vaak in restaurants.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
Heerlijke kaasfondue! No nonsense, gewoon goed! Bediening is prima, maar niet bijzonder. Kom hier graag in de winter voor een lekkere betaalbare kaasfondue.