In het Bonte Varken

Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00

Jouw recensie over het restaurant In het Bonte Varken

Corry D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Heerlijk gegeten, vooraf lekker bijkletsen bij het haardvuur, prettige en vriendelijke bediening, heerlijke gerechten, mooi van opmaak, mooie porties. Huiselijke sfeer, we gaan terugkomen!
W. V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Eerste paasdag heerlijk gegeten. Zeer goed verzorgd, bediening erg attent en vriendelijk. De witte huiswijn werd geadviseerd en was inderdaad erg lekker. Kortom, zeer de moeite waard.. om nog eens te gaan eten.
erik .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
prima huiselijk restaurant, genoten van drie gangen en anderen van vijf gangen verrassingsmenu, resp. 31 en 25 euro vanwege jubileum.

sancerre was op en kreeg een prima pouilly fume, heel schappelijk. kleine maar wel betaalbare wijnkaart, gerechten zijn prima en bij drie gangen voldoende keuze, primal lokaal restaurant, traditioneel met goede prijs kwaliteit verhouding.
Ankie S.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Voor het eerst gegeten bij het "Bonte varken" ,verrassend lekker, in een rustig prettige sfeer! Zeker een aanrader voor iedereen in en om Bodegraven.
Elvera J.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Perfect! Zo kan ik het beste onze ervaring bij dit restaurant omschrijven. Hartelijke, belangstellende, attente gastvrouw. Vriendelijke en zeer bekwame koks. Alsof je op bezoek kwam bij bekenden die heel goed kunnen koken!
En dan het Groene Hart jubileumdiner voor maar 25 euro! Alles even mooi geserveerd en zeer smakelijk. Mooie combinaties met heerlijke streekproducten. Het geweldige dessert wil ik een volgende keer wel als driegangenmenu ;). Kortom: perfect dus!
Dankjewel Yvonne en Just!
Hartelijke groeten van Frank Kloek en Elvera Jansen uit Joure (ook Vrienden op de Fiets)
Thomas B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Net ontzettend lekker mogen eten en genieten in Het Bonte Varken. Lekker aperitief genomen bij de haard. De kaart lijkt beperkt maar de gerechten zijn van een super en verse kwaliteit. Mijn vader nam het surprise-menu, wat erg in de smaak viel! Het huis gemaakte ijs is erg lekker, zeker het creatieve asperge-ijs was bijzonder lekker! De bediening en ontvangst is warm en hartelijk!

Wij komen zeker terug! Graag!
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Het was voor ons al jaren terug dat we hier (centrum Bodegraven) gedineerd hadden. De laatste tijd hoorde ik goede berichten over het niveau van het eten. Het restaurant bestaat 25 jaar, reden om een speciaal 3 gangen verrassingsdiner voor een zacht prijsje aan te bieden. Daarvan hebben wij met bridgevrienden gebruik gemaakt en dat is beslist geen teleurstelling geworden. Hartelijke ontvangst en al snel stond voor ieder van ons (8). een drankje klaar, vervolgens een amuse en in een goed tempo volgden een heerlijk voorgerecht, hoofdgerecht van een trio van Livar vlees en een verfrissend nagerecht. Voor een van ons die vegetariër is, werden de gerechten keurig aangepast, evenals de amuse. Top. Alles liep gesmeerd en de bediening was professioneel en attent. We zullen zeker er geen jaren over heen laten gaan om hier weer eens te gaan dineren. Een weer prima restaurant voor de Bodegraver e.o.
Ton I.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
In het Bonte Varken is Bodengravens restaurant met een lange traditie. Sinds 23 jaar wordt het bedrijf gerund door de Yvonne Jelluma, haar man en sinds kort ook hun zoon. Ze hebben een beperkte kaart met enkele gerechten buiten de kaart. De restaurateurs hechten aan het feit dat de producten die ze gebruiken korte lijnen hebben. Snoekbaars uit de Lek, het vlees komt van boer Spruit uit Woerden en de groenten komen zoveel mogelijk uit eigen tuin. Met deze ingrediënten maaken zij met bescheiden toevoegingen de allerheerlijkste dingen. Wij namen als voorgerecht de stapelaar van witte en rode biet met brandnetelkaas met crispy bodem en de pastrami met huisgemaakt chimichurri van tomaat. Als hoofdgerecht namen we de livar steak en de entrecote van boer Spruit. Het voedsel was eerlijk en het smaakte heerlijk. zoals gezegd geen overbodige sauzen en allerlei anders spul en what you see is what you get.
Het kader is een beetje simpel, een mooi voorbeeld van hoe eten nog lekkerder zou kunnen zijn als je ook nog in een mooie omgeving zit. In oktober gaan ze verbouwen, het wordt vast veel mooier en dus ook lekkerder. Maar het is nu al erg goed hoor, gaan!
Dolf S.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Dit was de tweede keer dat we hier hebben gegeten, en zeker niet de laatste keer. Héél erg lekker gegeten. Voorbeeld: snoekbaars met een saus van lente-ui. Simpel maar ontzettend lekker en goed klaargemaakt. Toe hadden we een proeverij van diverse desserts. Waaronder de lekkerste cheesecake die ik ooit heb geproefd. Met rabarber. We werden heel erg blij van het eten en de rekening was verassend laag ten opzichte van wat we hebben gegeten.
Marjet S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Verouded decor, ook wat stoffig en er hing een rookwolk door slechte afzuiging maar past bij de sfeer en het eten dus niet storend.

Service is bijzonder goed! Doordat er maar een beperkt aantal plekken zijn wordt je goed in de gaten gehouden, heel persoonlijk.

Wij begonnen met een wijntje bij de haard, we kregen een amuse van het huis, een heerlijk mini soepje! Vervolgens zette we de avond voort aan tafel.

Ik ben erg verrast door de kwaliteit van de producten en de smaken door goede bereiding. Puur en geen onzin. We kregen uitgebreid uitleg over het menu wat erg leuk is.

Absolute aanrader! Reserveer wel op tijd want het is vaak al vol.
Dolf S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2012
Hier hebben we erg lekker gegeten. Eten was perfect bereid, duidelijk met toewijding. Vriendelijke bediening, goede sfeer in het volle restaurant. Een aanrader. Mooie locatie.