Meer informatie over restaurant In het Bonte Varken

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Elvera J.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Perfect! Zo kan ik het beste onze ervaring bij dit restaurant omschrijven. Hartelijke, belangstellende, attente gastvrouw. Vriendelijke en zeer bekwame koks. Alsof je op bezoek kwam bij bekenden die heel goed kunnen koken!
En dan het Groene Hart jubileumdiner voor maar 25 euro! Alles even mooi geserveerd en zeer smakelijk. Mooie combinaties met heerlijke streekproducten. Het geweldige dessert wil ik een volgende keer wel als driegangenmenu ;). Kortom: perfect dus!
Dankjewel Yvonne en Just!
Hartelijke groeten van Frank Kloek en Elvera Jansen uit Joure (ook Vrienden op de Fiets)
Thomas B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Net ontzettend lekker mogen eten en genieten in Het Bonte Varken. Lekker aperitief genomen bij de haard. De kaart lijkt beperkt maar de gerechten zijn van een super en verse kwaliteit. Mijn vader nam het surprise-menu, wat erg in de smaak viel! Het huis gemaakte ijs is erg lekker, zeker het creatieve asperge-ijs was bijzonder lekker! De bediening en ontvangst is warm en hartelijk!

Wij komen zeker terug! Graag!
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Het was voor ons al jaren terug dat we hier (centrum Bodegraven) gedineerd hadden. De laatste tijd hoorde ik goede berichten over het niveau van het eten. Het restaurant bestaat 25 jaar, reden om een speciaal 3 gangen verrassingsdiner voor een zacht prijsje aan te bieden. Daarvan hebben wij met bridgevrienden gebruik gemaakt en dat is beslist geen teleurstelling geworden. Hartelijke ontvangst en al snel stond voor ieder van ons (8). een drankje klaar, vervolgens een amuse en in een goed tempo volgden een heerlijk voorgerecht, hoofdgerecht van een trio van Livar vlees en een verfrissend nagerecht. Voor een van ons die vegetariër is, werden de gerechten keurig aangepast, evenals de amuse. Top. Alles liep gesmeerd en de bediening was professioneel en attent. We zullen zeker er geen jaren over heen laten gaan om hier weer eens te gaan dineren. Een weer prima restaurant voor de Bodegraver e.o.
Anton J.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
De buitenkant is onopvallend maar de inrichting is na de herinrichting modern en smaakvol.
De kaart is beperkt maar wat er op je bord komt is duidelijk met zorg bereid en en van goede kwaliteit. De zorg van de gastvrouw kan niet beter: hartelijk en niet opdringerig.
Het prijsniveau is zeer schappelijk
Ton I.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
In het Bonte Varken is Bodengravens restaurant met een lange traditie. Sinds 23 jaar wordt het bedrijf gerund door de Yvonne Jelluma, haar man en sinds kort ook hun zoon. Ze hebben een beperkte kaart met enkele gerechten buiten de kaart. De restaurateurs hechten aan het feit dat de producten die ze gebruiken korte lijnen hebben. Snoekbaars uit de Lek, het vlees komt van boer Spruit uit Woerden en de groenten komen zoveel mogelijk uit eigen tuin. Met deze ingrediënten maaken zij met bescheiden toevoegingen de allerheerlijkste dingen. Wij namen als voorgerecht de stapelaar van witte en rode biet met brandnetelkaas met crispy bodem en de pastrami met huisgemaakt chimichurri van tomaat. Als hoofdgerecht namen we de livar steak en de entrecote van boer Spruit. Het voedsel was eerlijk en het smaakte heerlijk. zoals gezegd geen overbodige sauzen en allerlei anders spul en what you see is what you get.
Het kader is een beetje simpel, een mooi voorbeeld van hoe eten nog lekkerder zou kunnen zijn als je ook nog in een mooie omgeving zit. In oktober gaan ze verbouwen, het wordt vast veel mooier en dus ook lekkerder. Maar het is nu al erg goed hoor, gaan!
Gevuld .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Het Bonte Varken is een fantastische gelegenheid om lekker te eten in een gezellige en ongedwongen sfeer. Yvonne is een geweldige gastvrouw en Just een geweldige kok. Je hoef niet in een 6 sterren restaurant te eten om iets lekker te vinden. Wij hebben gekozen voor een Surprise menu en dat was het ook. Yvonne vraagt dan wel wat je beslist niet lust. De wijn was goed, eten was goed. Kortom een aanrader
Dolf S.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Dit was de tweede keer dat we hier hebben gegeten, en zeker niet de laatste keer. Héél erg lekker gegeten. Voorbeeld: snoekbaars met een saus van lente-ui. Simpel maar ontzettend lekker en goed klaargemaakt. Toe hadden we een proeverij van diverse desserts. Waaronder de lekkerste cheesecake die ik ooit heb geproefd. Met rabarber. We werden heel erg blij van het eten en de rekening was verassend laag ten opzichte van wat we hebben gegeten.
Marjet S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Verouded decor, ook wat stoffig en er hing een rookwolk door slechte afzuiging maar past bij de sfeer en het eten dus niet storend.

Service is bijzonder goed! Doordat er maar een beperkt aantal plekken zijn wordt je goed in de gaten gehouden, heel persoonlijk.

Wij begonnen met een wijntje bij de haard, we kregen een amuse van het huis, een heerlijk mini soepje! Vervolgens zette we de avond voort aan tafel.

Ik ben erg verrast door de kwaliteit van de producten en de smaken door goede bereiding. Puur en geen onzin. We kregen uitgebreid uitleg over het menu wat erg leuk is.

Absolute aanrader! Reserveer wel op tijd want het is vaak al vol.
Frank E.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2014
De inrichting is wat gedateerd, maar de vriendelijkheid van de eigenaresse compenseerde dat ruimschoots. Ook kom de chef, (haar man) tijdens het dessert even langs de tafel.
Als u geen probleem heeft met het ontbreken van een pin en lang tafelen... Een aanrader.
Lverduijn .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2014
Het Bonte Varken is een fantastisch restaurantje waar we heerlijk hebben gegeten! De knusse herberg met open haard biedt veel gezelligheid! Kaarsen op tafel, en leuke gele gordijntjes. Het eten was een feestje. Met name het voorgerecht was verrukkelijk! De rouleau van zalm is erg aan te bevelen! Het hoofdgerecht was goed op smaak gebracht, wat een heerlijke biefstuk! Ook het nagerecht was zo lekker dat je je bord wel zou willen uitlikken! De service is ons erg goed bevallen, fijne gastvrouw!! Als je een avondje uit eten wilt zijn, is het top. Maar wil je even snel iets eten is het toch aan te raden een ander restaurant te bezoeken: het Bonte Varken is een gezellig avondje uit!
Adriaan25 .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Op basis van de uitstekende recensies togen wij met 6 man naar het Varken. De inrichting was niet geheel van deze tijd, maar ademde een gezellige huiskamersfeer uit, compleet met herfsttafel. Wij kozen voor het menu. Flessen prima wijn op tafel, het beloofde een gezellige avond te worden. De menu's werden uitgedeeld, samen met een leitje en e.e.a. werd toegelicht. Ze deed haar best, maar het miste het echte enthousiasme. Het eten bleek werkelijk heel erg goed. Ook dit niet geheel van deze tijd, maar van een veel betere kwaliteit. Toen wij wilden betalen en niet konden pinnen (om principi?le reden!) hadden wij het echt gehad. Goed eten, maar een bediening die nog heel veel moet leren: Eten blijft na het eten lang op tafel staan en het desert werd in etappes geserveerd.
Dolf S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2012
Hier hebben we erg lekker gegeten. Eten was perfect bereid, duidelijk met toewijding. Vriendelijke bediening, goede sfeer in het volle restaurant. Een aanrader. Mooie locatie.
Claartje V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2012
Onze eet-ervaring in Het Bonte Varken was leuk, anders dan anders en bovenal: lekker. Je moet van de ambiance houden, een soort huiskameridee, maar dan in restaurantvorm. Met tafels in hoekjes, een zithoek voor de open haard en een hoop beeldjes en schilderijtjes om je heen. Leuk dat in de menukaart het verhaal achter dit restaurant staat. Dat voegt nog iets toe aan de sfeer. Het eten was erg lekker, Bourgondisch, Frans, groenten uit eigen tuin, streek- en seizoensproducten. De kaart schijnt regelmatig te wisselen, maar ik hoop dat de volgende keer dat we er komen, bramentaart nog bij de desserts op het menu staat. We konden niet pinnen, maar dat was geen probleem, we kregen een factuur mee en konden die bij thuiskomst betalen, wat we dan ook direct hebben gedaan.