In den Verdwaalde Koogel

Glas champagne

Meer informatie over restaurant In den Verdwaalde Koogel

Bus 135 vanuit 's-Hertogenbosch - halte Demer

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Akwadoe D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Op het terras van het restaurant vanwaar een prachtig uitzicht over de Vismarkt, hebben we heerlijk vertoefd onder het genot van een lunch en een goed glas wijn. De bediening was vriendelijk en vlot. We kregen een heerlijke amuse van een hammetje en een pâté. Het lunchgerecht dat we bestelden viel hiermee wat uit de toon. 3 Gepaneerde slibtongen die- naar ons idee- door deze bereiding veel aan smaak inboetten, geserveerd met slechts een schijfje citroen, hetgeen na de amuse erg fantasieloos overkwam. In een 3 tal schaaltjes een zeer karige portie tomaten-komkommersalade geflankeerd door 2 fritessauzen. de frites was overigens prima gebakken en goed van smaak.
Joostdejonge .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Afgelopen weekend hier gegeten met zijn vijven. Mooi terras buiten. Prima gegeten. Erg lekker voorgerecht (iberische ham). Hoofdgerecht (vangst van de week) ook erg lekker.

Voor de kinderen viel het wel wat tegen. Dat kwam helaas niet veel verder dan kroket/frikadel/kip nuggets... dat moet toch beter kunnen?

Almetal prima avond!
Geachte heer De Jonge,
Hartelijk dank voor uw mooie recensie. Wat betreft de kinderen hebben wij u verteld dat ze ook een gebakken visje(slibtong) of een biefstukje kunnen krijgen. Vooraf een kopje tomatensoep of fruitcocktail.
Uiteraard is er meer mogelijk dan de "standaard" kindergerechten. Als u bij uw eventuele volgende bezoek aan ons uw wensen wat betreft het eten van de kinderen kenbaar maakt dan kunnen wij hier meestal aan voldoen.
Met vriendelijke groet, Monique Rauwerda
Toos23 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Heerlijk gegeten met een SD aanbieding, was de moeite waard, voldoende keuze en mooie porties, ook het vegetarische menu was heerlijk. Leuke omgeving. Zeker de moeite waard om ook zonder korting te eten. Ook dan mooie prijs voor de kwaliteit die je krijgt.
Revel .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Met een gezelschap tijdens de lunch geweest, rond dwalen van terras tot in de achterkamer beneden. Er werden heerlijke hapjes geserveerd van ganzenlever op brioche brood tot besprenkelde zuurkool met kasseler rib. dan niet te vergeten de wijnen die wij geproefd hebben.
Super. de bediening en de koks die rondliepen waren allen even vriendelijk en gaven duidelijk uitleg. Het was geweldig bedankt
Duif56 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Het restaurant is vrij donker ingericht. Aan de muur hangen echter kleurige kunstwerken. We kozen na een glaasje prosecco, voor het 3-gangen vestingmenu. Na een heerlijke amuse en een mandje stokbrood, kwamen er zalmcarpaccio en een combinatie van coppa die Parma, gambaham en pata negra. Beide gerechten waren niet alleen mooi opgemaakt, ze smaakten ook heerlijk. Als hoofdgerecht hadden we sliptong en gegrilde kalfsentrecote met kalfszwezerik. Ook beide prima! Het dessert was een kaasplankje en chocolade met kersen. Wederom prima verzorgd. Toch nog twee opmerkingen: het is jammer dat het kaasplankje niet toegelicht werd. Het is leuk om te weten welke kaas je eet. Voor wat betreft het toilet: papieren handdoekjes of kleine gastendoekjes zijn hygiënischer dan een handdoek van textiel.
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Wat een heerlijke tijd hebben wij in Heusden doorgebracht, waar we gedineerd en gelogeerd hebben bij In den Verdwaalden Koogel. Heusden is een druk bezocht stadje, door de pittoreske pandjes, molentjes, haventjes en straatjes. Wij hebben heerlijk op het terras van een 3-gangenmenu genoten. Gestart met lamsham en zwezerik, die zacht was en smaakvol was. Als hoofdgerecht mijn lievelingsseizoensgerecht: asperges. Dat was volop genieten en smullen. Met een aangename pinot blanc als begeleidende wijn. Wij kozen voor het kaasplankje als desert met een zoete wijn erbij, lekker maar de combinatie klopte niet helemaal. Maar over het algemeen een dikke voldoende voor het eten en voor de bediening ook een pluim want het was druk en het was hard lopen voor ze om alles bij te houden. Zodra de kans zich weer voordoet, zal ik hier weer eens gaan eten.
Onno En Jacky D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Donderdagavond na afloop van een vergadering gedineerd bij "In den Verdwaalde Koogel". Als altijd vriendelijk ontvangen. Vandaag is de keus gevallen op de dubbel getrokken wildbouillon met Pedro Ximenez sherry en wildgarnituur. Een heerlijk gerecht, echter had het van mij iets pittiger mogen zijn. Als hoofdgerecht hebben we genoten van de filet en sukade van hert met wildgarnituur en saus van "Bossche Koek". Hier heeft de chef zichzelf overtroffen. Wat een geweldige smaakervaring. Complimenten voor de bediening en de keukenbrigade,
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Mijn broer en zijn vrouw hadden hier begin dit jaar tot volle tevredenheid al eens gegeten, dus daarom nu met de boot samen met mijn broer zijnd dit weer gekozen. Op Iens staat er niets teveel positiefs, alles kunnen wij nu ook positief beamen, behalve dat het geroemde uitzicht op de haven slechts een zicht is tussen gebouwen door op de balustrade en bovenste stuk van de kade van dat binnenhaventje; je ziet geen water en zelfs geen opbouw van een schip. Maar verder helemaal tevreden en gezien, dat er ook een hotelfunctie is: deze ook onthouden. Beslist iets om vaker terug te komen na een dagje varen.
Marleeneten .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
We hebben de hele avond op het terras gezeten, lekker beschut achter de windschermen. Mooie locatie, je kijkt leuk uit op het plein en op een stukje van de haven.
Het eten was voortreffelijk, met name het nagerecht. Een perfecte Crème brûlée van Baileys met chocolade cake en stracciatella ijs.
Absoluut een aanrader!
M-R .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2014
Buiten gegeten met mooi uitzicht op het plein en de haven. Bediening is echt te jong en onervaren. Ze bedoelen het goed maar vragen "wat kan ik voor u doen" als je gaat zitten is wat vreemd...
Weinig inhoudelijk advies over de wijn of het menu.
Prijs en kwaliteit van het eten en drinken ligt uit balans, wij nemen een voorgerecht (diverse soorten op een schaal) en de surf&turf. Het voorgerecht was lekker maar niets bijzonders, wat carpaccio, wat vis en zwezerik, geen opvallende score qua smaak en aanbod.
De S&T was ronduit slecht, niet door het vlees, goed bereid en zeer mals maar de kreeft was oud, koud en droog, ronduit slecht!
Door dit alles vonden wij de ruim 120 euro voor twee personen veel te veel, als je dit soort prijzen rekent dan verwachten je klanten meer service en betere kwaliteit. Jammer
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Ongeveer een maand geleden gegeten op het terras van dit restaurant. Het terras heeft een mooi uitzicht op het plein. Wij kozen voor een drie-gangendiner: gamba's, zeetong met asperges en een kaasplankje. Allemaal heerlijk! Ook de amuses en hapjes vooraf(brood, olijven etc.) van het huis waren erg lekker. Ook de witte huiswijn die ik heb gedronken was uitmuntend. De bediening was over het algemeen netjes, hoewel 1 man naar mijn mening te bijdehand en grappig serveerde voor zo'n professioneel restaurant. Maar over all een hele fijne avond gehad en lekker gegeten! De prijs zeker waard!
E. T.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Uiterst vriendelijke ontvangst bij de lunch. Interieur een stijlvolle mix tussen oud en modern. Vooraf een verse jus d'orange, die iets te hard geperst leek te zijn, hetgeen je proefde. Minder hard persen dus ! Het aspergeseizoen was net begonnen, zodat ik deze bestelde met kabeljauw en mijn partner met tongschar, vergezeld van een Hollandaise saus. Het geheel werd opgediend met wat gamba's, ander groente garnituur en een aardappelpuree. Fraai opgemaakt bord, asperges precies à point, idem de vis. Het halve flesje Pinot Blanc 2009 kwam van Beyer en vertoonde wat verouderingsverschijnselen, onvoldoende om deze af te keuren.
Behoudens de schoonheidsfoutjes uitstekend en licht geluncht.
Invalidentoilet aanwezig. Anders een toilettengroep, die met een nauwe trap naar beneden te bereiken is. Prijsniveau goed.
Onno En Jacky D.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Heerlijk gedineerd bij restaurant In Den Verdwaalde Koogel in Heusden. Deze keer het voorgerecht overgeslagen om een negerecht te kunnen eten. Voor mij een tournedos met rode wijnsaus , op mijn verzoek medium gebakken en ook als zodanig geserveerd. Geweldig met heerlijke bijgerechten. Voor mijn tafelgenoot een Combinatie van kalfssucade en kalfszwezerik met een stamppotje van bloemkool, spekjes, champignons, ui en truffelsaus. Als nagerecht heeft mijn tafelgenoot gekozen voor de chocolade truffeltaart met peren compote, vanille sabayon en ijs van boerenjongens en voor mij het kaasplateau van Hollandse en buitenlandse kaas met garnituur, honing en noten-desembrood. De service was geweldig. De sfeer erg goed.
Amstellive .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Leuke plek aan de haven, met zicht op de vismarkt. Wij kiezen op een warme zomeravond voor het driegangenmenu met een wijnarrangement.

Na de lekkere amuse (paling met balsamico-olie) kwam het voorgerecht. De Hollandse garnalen en garnalenkroket ogen wat eenvoudig, zeker met een flinke klodder whiskeysaus.
Het hoofdgerecht, tarbot, heeft weinig smaak en is wat korrelig (uit de vriezer?). Spinazie en het kerstomaatje zijn vers.
Wijnarrangement is eenvoudig. De port is te warm en het kaasplankje komt pas een half uur later.
Uiteindelijk betaal je hier te veel voor driegangen en een wijnarrangement. Wel een vriendelijke bediening, de hond krijgt spontaan water.
Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Wat zijn ze hier TRAAG!!

Niet de goedkoopste zaak en de porties mogen inderdaad wel ietsje groter omdat het allemaal zo lekker is. Wat de zaak vooral tekort doet is het ontzettend trage tempo waarin dingen op tafel komen. 40-50 minuten tussen een gang is mij echt veel te lang.

Spontaan aan komen lopen en een van de laatste tafels in een verder lege zaak gekregen. We waren ook vroeg. Heerlijk rustig kunnen zitten tot de zaak vol loopt, dan is het erg, erg rumoerig.

Voorafje 3 gemengde voorgerechten, erg smakelijk. Mooi vlees maar carpaccio mag wat mij betreft ook zonder de hollandse dressing hoe goed gemaakt ook.
Daarna stukje zeebaars met groenten en hollandaise schuim. Erg goede vis, perfect gebakken en mooi op smaak.

Hoofdgerecht kalfsoester met gefrituurde zwezerik. Aardappel/knolselderij puree erbij, tuinbonen en gemengde groenten. Zalig! Was de kalfsoester nog iets roze geweest dan was het michelin ster kwaliteit geweest.

Kaasplankje was wat rommelig en de portie hangop erg klein, er lag meer ijs dan hangop.

In de keuken staat iemand die het echt wel snapt maar ietsje meer op de borden mag best wel. De bediening is aardig en vlot maar wellicht aangezet om veel drank te verkopen? Tempo van serveren moet wel omhoog, 3 uur voor 4 gangen is lang, zeker als je op ongemakkelijke stoelen zit. Het lawaai van een volle zaak zorg ervoor dat je niet heel rustig zit te eten.
Aad D.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2013
Altijd goed dit restaurant. Plezierige bediening, goede gerechten, goede prijs/kwaliteit en (bij mooi weer) een fraai terras aan de Vismarkt.
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2012
Per ongeluk hier terecht gekomen, leuk vestigings stadje. Eten is prima. Lekker menu voor een schappelijke prijs. Bediening is attent. Mooie wijnkaart.
Sam V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
onverwacht in heusden terecht gekomen en als passant binnen gelopen de kaart was veel belovend. het jubileum menu werdt aanbevolen, net als het vesting menu de helft van het gezelschap bestelde het vesting menu en de andere het jubileum menu het kon eigelijk niet omdat het hele gezelschap hetzelfde menu moest bestellen maar op een dinsdag avond was dit geen probleem, de service was uitstekend. de carpaccio was alleen de laagjes ossehaas zodat je het zelf kon opmaken en het dessert was natuurlijk ook uitstekend we hadden alle 4 de aardbeien met hangop en yoghurt ijs en toen we naar de romanoff vroegen kregen we twee bakjes om te proeven. kort samengevat: we komen zeker terug voor weer een prachtige avond
Menne V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2012
Het vestingmenu werd aanbevolen. Was best aardig maar een beetje uit balans. Gang grote "divers". Het dessert bestond uit aardbeien en een mousse in een reuze hoeveelheid opgediend. En de espresso natuurlijk opgeleukt (€ 3,75) met koekjes en choco uit eigen keuken - lekker- maar na een reuze dessert wil ik alleen sterke koffie. Brabantswater van het huis! Te hoge verwachting geschapen voor wat we hebben gegeten.