Meer informatie over restaurant In den Swarten Hondt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 10:00 - 23:30

Ron D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Hier op 31 augustus met twee personen gegeten. Heerlijk op het terras aan het water. Een betere plek kan je bijna niet bedenken. Eerst heerlijk zitten borrelen met een uitermate lekkere witte huiswijn. Bij dit alles wilden we bitterballen en deze worden hier per stuk verkocht ( €1,40) maar dan krijg je wel een bitterbal ter grootte van een kleine tennisbal en wat is deze lekker. Vol met vlees en heerlijke ragout.
Als hoofdgerecht had ik een burger van rundvlees; Heerlijk gebakken en verrukkelijk van smaak. Volgens mij zit er kummel in, maar helemaal zeker weet ik het niet. Wel dat het heerlijk was.
Mijn tafelgenoot had lam op diverse wijze. Ze was hier uitermate tevreden over. Smaak goed, juiste wijze gebakken.
Alom we hebben genoten van het diner.
Bij het afrekenen kwam ik nog in gesprek met de eigenaar en die vertelde mij over de geschiedenis van het eetgelegenheid en waarom de gerechten zo lekker smaakten. Dit is erg plezierig, om je mening te mogen geven aan de eigenaar/kok . Echt een plek om terug te komen.
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Wat een lekker gezellig eethuis. Gisteren weer heerlijk op het fantastische terras gezeten en genoten van een prima aspergeschotel.
Lieve snelle bediening, lekkere gerechtjes en een super-terras, dit allemaal voor een zeer vriendelijke prijs.
Ook voor een borrel en een bitterbal een aanrader!
SylvZ .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Kwamen voor borrelplank maar zijn eerst lekker gaan lunchen. Bijzonder aangename en attente bediening. De lunch (allerlei soorten kleine kroketjes) was zeer smaakvol. De borrelplank was origineel en ook erg lekker. Wijn erg goed (bepaald geen kleine glaasjes). Zullen zeker terugkomen!
Essential00 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
De hamburgers zijn hier de beste van Nederland! De bediening is ook erg vriendelijk. Het restaurant ziet er netjes en gezellig uit. In de zomer hebben zij hier ook een heel mooi terras. Al met al een echte aanrader!
Ambannink .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Lekker geluncht. Leuke spontane bediening. echt een aanrader. Zeker de bitterballen zijn geweldig. Goede prijs kwaliteit verhouding.
Amanda B.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Vandaag heb ik heerlijk met mijn vriend gegeten bij dit restaurant... Een lekker tomatensoepje gevolgd door een heerlijk broodje met geitenkaas.. De bediening was echt geweldig! Zij heette ons welkom en hebben ons ook een heel fijn gevoel gegeven tijdens de lunch... We werden enorm vriendelijk geholpen en omdat ik met mijn vriend 3 jaar samen was hebben zij ons verrast met een overheerlijke appeltaart met vuurwerk, geweldig toch?! Met een glimlach op ons gezicht en een heerlijk gevuld buikje zijn wij onze dag gestart... Dank jullie wel! Wij komen zeker terug!
Ingrid R.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Wederom weer een heerlijke twee gangen lunch hier gegeten! Leuke, vlotte en vriendelijke bediening die tussendoor altijd belangstellend komt vragen of alles naar wens is. Het is een prettig gezellig ingericht restaurant met wisselende kunst aan de muur en een terras aan het water met uitzicht op het Spaarne.
Berthus B.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Op deze goede vrijdag samen met mijn vrouw bij In den Swarten Hondt gegeten. Heel klein maar wel gezellig. Toen wij eenmaal gesetteld waren en een jonge dame vroeg wat wij wilde drinken gingen zowel mijn vrouw als ik voor een rosé. In eerste instantie schrok ik van de kleur want die was wel erg licht, maar toen ik eenmaal een slok nam kwam ik al snel tot de conclusie dat dit een van de lekkerste was die ik gedronken had. Alleen daarom al kom ik van de zomer terug, met een rosé op het terras genieten van de rust die het spaarne je biedt.

Nu over het eten. De saté was perfect bereid net zoals de eendenborst. De borden hadden van de chef ook een mooie opmaak mee gekregen. Ook niet onbelangrijk want het oog wilt ook wat.

Er hangt een gezellige sfeer alleen mag er aan het interieur wel het een en ander gedaan worden. Tot van de zomer op het terras!
Kaboutermannetje .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
eten was net aan OK: voorgerecht salade met zalm, op verzoek gemaakt, hoofdgerecht eend was niet erg heet/warm, weinig groente, geen koekjes of chocola bij de koffie, die "waren op". best duur voor toch wel simpele hap. bediening was wel aardig.
Cph88 .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014
Heerlijke saté gehad en zeer vriendelijk personeel! Alleen het decor binnen is wat sfeerloos en saai, van de zomer het terras maar eens proberen.
Michiel T.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Leuk terras bij de oude draaibrug aan het Spaarne. Sympathieke bediening van jonge mensen met een beperking, die oplettend worden aangestuurd. De enige menukaart is beperkt, voor wat betreft de lunchgerechten.
Balderick .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Gisteren weer heerlijk met vijf personen twee uur op het mooiste terras van Haarlem gezeten.
Voor ons is de Swarte Hondt een restaurant die we in de zomermaanden bij mooi weer regelmatig bezoeken lekker je boot aanmeren voor het terras en genieten van alles om je heen vooral op en rond het water is een hele belevenis.
Het uiterst vriendelijk personeel zorgt er voor dat je niets te kort komt, een aanrader is de lekkerste sate van Haarlem, staat helaas niet meer op de kaart maar is meestal buiten de kaart om te bestellen zoals meerdere heerlijkheden. Vergeet niet de witte huis wijn en vedett witbier te proberen.
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Mevrouw Schlemmer en ik waren naar Haarlem afgereisd om het Frans Halsmuseum te bezoeken. Omdat we te vroeg waren (het gaat op zondag pas om 12:00) open, hadden we tijd voor een kopje koffie met een taartje. Al wandelend kwamen we bij dit aardige tentje langs. Ik koos een stukje Arretje’s cake, genoemd naar Arretje Nof van de Delftse slaoliefabriek. Het lijkt wat op Torrone Molle: een opgesteven zoet mengsel van boter en cacao, met daarin stukjes biscuit. Lekker en machtig. Het puntje appeltaart van mevrouw Schlemmer viel wat tegen. Wel smakelijk, maar het zag er nogal slordig uit.
Grootste tegenvaller echter was de koffie-verkeerd. Met zeer hete melk bereid en geserveerd in een hoog, smal toelopend glas zonder oor, zodat het niet vast te pakken was. Bovendien smaakte het niet lekker, mogelijk omdat de melk oververhit was. Brrr.
W.S. W.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Dit is een bijzonder restaurant, waar je goed kunt eten voor een redelijke prijs. Ik kom hier zeker terug en raad dit restaurant met volle overtuiging aan bij de lezers van Iens.

De gerechten zijn mooi opgemaakt, en de huisgemaakte friet is erg lekker. Sommige onderdelen zoals een paddestoeltje waren een explosie van smaak. Heerlijk. Maar dan mis je eigenlijk het tweede paddestoeltje....

De smaak is dus heel goed, maar ik miste net even iets meer saus en de lekkerste onderdelen waren 1 hapje. Dat heb ik kunnen doorgeven aan de kok, ik hoop echt dat ze er iets aan kunnen doen. Het is moeilijk om heel hoog te scoren, maar dat zou voor mij de score toch nog omhoog brengen.

Verder heb ik ook hier weer gevraagd om een kop heet water in plaats van koffie of thee. Deze werd op de juist manier afgerekend - op de bon staat hiervoor 0 Euro genoteerd. Voor mij geeft dit aan dat men niet tot het gaatje wil verdienen, maar de klant voorop heeft staan.

De bediening is prima. De eigenaar is een jonge vent, met een gezellig praatje. Erg betrokken bij het welzijn van de gasten.

Het decor is niet super chique, het is een historisch pand. De oorspronkelijke naam van het restaurant is in ere hersteld en stamt uit de 17e eeuw, of misschien wel eerder. Het is de oudste horeca gelegenheid in Haarlem, en dat is ook heel leuk om te weten.
Ingrid D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2013
Oma werd 75 en we waren uitgenodigd om hier met de hele familie te eten. Na het lezen van eerdere recensies op deze site sprongen we geen gat in de lucht van blijdschap bij deze restaurantkeuze.
Maar wat was het een perfecte avond met alleraardigste ontvangst en bediening, echt heel vriendelijk, behulpzaam en beleefd personeel. En het eten zelf was ook helemaal prima oké. Het wildmenu kunnen we echt van harte aanbevelen, het hert dat we als hoofdgerecht hadden was werkelijk perfect van smaak en zo mals treffen we het niet vaak op ons bord.
Hanzz .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2013
Op het eten valt weinig aan te merken. Maar als je je als gast niet welkom voelt, dan telt dat niet meer. Eerst mochten we niet op het terras aan het water (te weinig personeel), vervolgens mochten we ook niet op het terras voor de deur (te ingewikkeld als de rest van het gezelschap binnen zit) zodat je met vier mensen aan de bar je diner mag/moet consumeren. Geen enkel begrip voor onze bezwaren, de organisatie van het restaurant kan het blijkbaar niet aan. Jammer.
Joanneke L.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Kleine kaart met goed gebalanceerde gerechten, niet te veel poespas, mooi gepresenteerd. Leuke bediening, vraag vooral even naar de wijnen want er is een prima aanbod. Meer dan een gewoon eetcafe tegen een hele goede prijs.