Dit restaurant is gehuisvest in een van de best best bewaarde historische gebouwen van Rotterdam, een oude herberg die in 1960 verplaatst is naar de huidige locatie aan de rand van Kralingen. Dit prachtige gebouw ziet er van binnen modern en toch gemoedelijk uit. In de keuken staat patron-cuisinier Marcel van Zomeren, die weet wat lekker is. Op het menu dat is toegespitst op de jaargetijden vind je bijna altijd iets met schelpdieren en oesters kun je hier laten bereiden zoals je wilt. Dat kan dus neutraal, maar ook gebakken of wat denk je van oesters gepocheerd in ginger ale?

Het Menu Culinaire Saisonnier wisselt dagelijks en wordt aan tafel uitgelegd. Voor vijf gangen met kaas betaal je slechts 65 euro en geniet je een avond lang van heerlijk eten. Van dinsdag tot en met vrijdag is het restaurant geopend voor de lunch.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Met mooi weer moet je hier eten op het prachtige terras voor het pand

Over het restaurant In Den Rustwat

Verfijning op je bord

In den Rustwat is gevestigd in een herberg uit 1597 naast de Trompenburgtuinen, compleet met rieten dak. Bijna onwerkelijk, zo'n mooie plek op een steenworp afstand van het drukke centrum van Rotterdam. Een toevluchtsoord waar het om de totaalbeleving gaat, maar waar alles begint met een goed product en de uitdaging om dat zo goed mogelijk tot zijn recht te laten komen.

Meer informatie over restaurant In Den Rustwat

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant In Den Rustwat

Wim G.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Mooi lunch arrangement compleet met zeer smakelijk amuses via de 10 daagse actie van Heerlijk. Zowel het vis voorgerecht met zeebaars en hoofdgerecht met griet waren zeer uitstekend bereid. En ook het dessert met vers fruit en ijs als afsluiter was zeer smakelijk. Complimenten voor deze keuken brigade voor de tongstrelende gerechten. De bediening was attent en professioneel. IDWR is een stijlvol restaurant voor zowel de zakelijke klanten als prive een aanrader en wij komen hier zeker terug.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Het was inmiddels al weer een hele tijd geleden dat we In Den Rustwat (IDRW) hebben gegeten. Dit keer, door het mooie weer, op het terras aan de voorzijde van het restaurant onder een parasol. Gekozen voor het lunchmenu (a € 34,50), voorafgegaan door twee amuses en gecombineerd met een goed glas - aanbevolen - wijn. Eten bij In Den Rustwat is en blijft culinair genieten. Vriendelijke bediening. Niet goedkoop, maar het is het wel waard.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Aan de Honingerdijk in dit fijne restaurant gegeten. We namen het 4-gangenmenu met wijn arrangement. Start met een amuse van zalm vervolgens een combinatie van tong en tonijn daarna het tussengerecht: tarbot met gebakken mosselen . Als hoofdgerecht de angusbeef . Als nagerecht een kwarktaartje met frozen yogurt. Cappuccino met friandises na. Heerlijk gegeten in een rustige omgeving in een intiem restaurant met goede parkeergelegenheid en tramverbinding.
René V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Idrw heeft bij ons een hele slechte indruk achtergelaten door de afhandeling van onze dinercadeaubon. Tijdens het afrekenen kwam ineens de melding dat maar de helft van het bedrag kan worden betaald met de dinercadeaubon. Wat een kruideniersmentaliteit en service van lik me vestje. "Het staat op de site" dat is juridisch onjuist het moet nl. op de kaart staan om rechtsgeldig te zijn of vooraf gecheckt aangegeven.
Franske K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Geweldige avond gehad met 6 vrienden! Gerechten prachtig om te zien,enorm veel smaak,originele combinaties met heerlijke wijnen!
Van begin tot eind geweldig!
John S.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Sfeervol rustig restaurant. Porties erg klein, vooral vlees/vis en vlees/vis weinig smaakvol! Groenten wel goed van smaak en extra groenten gehad. Personeel voldoende (teveel?) maar ondanks aantal, helaas onrustige bediening. Airco kan alleen maar aan of uit, dus te fris in zaak! Heb via restaurant een resensie geschreven op Resengo, maar dit is niet geplaatst op de site van Resengo, waarschijnlijk omdat we geen 9 of 10 hebben gegeven zoals alle andere resensies?, zeer slechte zaak!!!
Mariëlle B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Vrijdag 7-7 hier met mijn jarige moeder en mijn vriend gegeten. Lekker buiten gezeten op het sfeervolle terras. Wij kozen voor het Bib Gourmand menu. Zeer smakelijk! Van de Tom ka kai tot en met het aparte dessert was alles top. Lekker huiswijntje erbij.
Als verrassing kreeg mijn moeder bij de koffie een prachtig, door de patissier opgemaakt bord (hartelijk gefeliciteerd in chocolade).
Aanrader!
marco-boonstra .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Vorige week heerlijk gegeten bij In den Rustwat en wat een geweldig pand. Dit is hoe je zo een oud gebouw zoveel sfeer mee kan geven. We zijn voor het BIB Gourmand gegaan met Skrei, Rode poon en kazen van Bourgondisch Lifestyle. Het begon met lekkere amuses, niet lang daarna stond het voorgerecht al op tafel op een mooi tempo. En dit was pas echt de verassing is zo’n snelheid zo’n mooi gerecht neer zetten. Over het geheel mooie gerechten met goede balans van smaken en met de Kazen van Bourgondisch Lifestyle kan het eigenlijk nooit fout gaan.
Mathieu B.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Mooie gerechten en een wijnarrangement dat helemaal klopte bij het chefs menu.
Punctuele bediening en niet te stijf, gewoon gezellig.
Eindelijk weer eens blij een restaurant verlaten!
Arthur P.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Genoten van het kerstmenu inclusief wijnarrangement met prachtige ruim geschonken wijnen. Maar ... als je de orangerie open doet voor extra couverts mogen die daar wel wat meer Kerstsfeer dan 3 kerstballen in n plantenbak voor terugverwachten. Vrij klinische sfeer nu. En 13€50 voor een extra kaasgang die uit twee stukjes kaas en een stukje toast bestaat? All in all geen haute maar easymoney cuisine.!?Rode wijnvlekken op n verder damaste kerstmenu
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
goed restaurant, prettige ontvangst.
weliswaar niet een tafeltje achteraf, zoals we hadden gevraagd, maar toch prettig.
gerechten in het menu waren lekker en zeer smaakvol gepresenteerd. de uitleg van de gerechten was goed en informatief.
eten was zeer goed, de bij gevraagde wijnen maakten alles af.
Egbert O.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Het eten was bijzonder goed, wij waren blij verrast. Zeker een aanrader!
Edith U.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk gegeten! Mooie originele smaken met klassieke wijnen. Goed rekening gehouden met allergieën en smaakvolle alternatieven aangeboden. Nette en deskundige bediening. Rustieke ambiance.
Maarten T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Goed restaurant. Lekker eten, ruime porties, lekker veel groente bij het vlees (haas). lekkere wijnen. Vriendelijke en goede bediening. Kortom, zeer geslaagd.
Raymond B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Prachtige lokatie, sfeervol ingericht en heerlijke kaart met ook nog veel keuze uit goede menu's. Alles klopt en de prijs/ verhouding is uitstekend
Cosmas F.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Erg mooi restaurant met vriendelijke bediening en mooi gepresenteerd eten.
Locatie is prachtig net als de sfeervolle design inrichting. Ontvangst is zeer netjes. De gastheer welke wij het meeste zagen die avond maakte echt het verschil door de vriendelijke maar toch vlotte houding. Eten begint met leuke en lekkere amuses. Wij hadden het BIB Gourmand menu. Voorgerecht en hoofdgerecht hadden mooi gebalanceerde smaken, maar ik verwachte iets meer uitgesproken smaak. Het toetje had dit wel en ook de kleine zoete hapjes bij de muntthee waren erg lekker. Dit alles inachtneming van de prijs heb je een sfeervolle avond met goed eten.
J.W. K.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Perfecte avond gehad!
Wij hebben woensdag met 12 personen bij IDRW het "Heerlijk" menu gegeten. Door het prima weer kon dat tot in de late avond in de tuin wat het diner nog meer cachet gaf.
Het vijf-gangen diner, met daarbij een amuse, was uitstekend. Hoge kwaliteit ingredienten op een mooie manier gepresenteerd en dat alles in een ongedwongen maar professionele sfeer.
De speciale, spontane, geste van de chef voor onze verjaardagsgast in het gezelschap werd hoog gewaardeerd: hier wordt goed op de gast ingespeeld!
De wijnkaart bevat naast de wat meer gebruikelijke wijnen ook een aantal verrassingen (ook qua prijs).
Wij komen zeker weer terug!
Ncdvries .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Wat een mooie locatie als je eenmaal de tuin binnen loopt, zeker met mooi weer. Het ontvangst is prima, daarna bij het aperitief wat hapjes (veel kaas) die prima in de smaak vielen. Na ook nog meerdere amuses die overigens erg lekker waren aten wij 4 gangen, allen met aandacht gemaakt maar de smaken waren zo nu en dan wat vlak. Veel bereidingen op bord die niet echt iets toevoegden aan het gerecht maar die vooral op bord lagen om maar te laten zien hoeveel mooie, kleine dingetjes er hier gemaakt worden. Er wordt wel met zeer mooie producten gewerkt (ganzenlever, coquilles, zeebaars, langoustine, zwezerik) en dat is altijd erg fijn. Bediening was wat teruggetrokken en liet zich niet veel zien, zeer correct maar niet in voor een praatje aan tafel.
Martine B.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Zaterdagavond lekker gegeten bij In den Rustwat. We hadden het Menu Culinaire Saisonnier gekozen wat de heer aan tafel aan ons vertelde. Ook kozen wij het wijnarrangement erbij.
Het voorgerecht was lekker maar niet heel bijzonder van smaak. Ook de wijn vonden wij niet helemaal bij het gerecht passen. Zowel het gerecht als de wijn waren wat zuur en vulden elkaar niet aan qua smaak.
De rest van de gerechten en de bijpassende wijnen waren heel lekker.
De ambiance en de klantvriendelijkheid waren zeker goed. We komen zeker nog een keer terug.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Op het heerlijke terras genoten van een geweldige vijfgangenlunch. Alle gerechten waren bijzonder smakelijk met veel oog voor detail. De bediening is zeer attent en vriendelijk en het terras is top!