Over restaurant In Den Rustwat

Verfijning op je bord

In den Rustwat is gevestigd in een herberg uit 1597 naast de Trompenburgtuinen, compleet met rieten dak. Bijna onwerkelijk, zo'n mooie plek op een steenworp afstand van het drukke centrum van Rotterdam. Een toevluchtsoord waar het om de totaalbeleving gaat, maar waar alles begint met een goed product en de uitdaging om dat zo goed mogelijk tot zijn recht te laten komen.

Meer informatie over restaurant In Den Rustwat

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
goed restaurant, prettige ontvangst.
weliswaar niet een tafeltje achteraf, zoals we hadden gevraagd, maar toch prettig.
gerechten in het menu waren lekker en zeer smaakvol gepresenteerd. de uitleg van de gerechten was goed en informatief.
eten was zeer goed, de bij gevraagde wijnen maakten alles af.
Egbert O.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Het eten was bijzonder goed, wij waren blij verrast. Zeker een aanrader!
Edith U.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk gegeten! Mooie originele smaken met klassieke wijnen. Goed rekening gehouden met allergieën en smaakvolle alternatieven aangeboden. Nette en deskundige bediening. Rustieke ambiance.
Maarten T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Goed restaurant. Lekker eten, ruime porties, lekker veel groente bij het vlees (haas). lekkere wijnen. Vriendelijke en goede bediening. Kortom, zeer geslaagd.
Diana B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Prachtige lokatie, sfeervol ingericht en heerlijke kaart met ook nog veel keuze uit goede menu's. Alles klopt en de prijs/ verhouding is uitstekend
Cosmas F.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Erg mooi restaurant met vriendelijke bediening en mooi gepresenteerd eten.
Locatie is prachtig net als de sfeervolle design inrichting. Ontvangst is zeer netjes. De gastheer welke wij het meeste zagen die avond maakte echt het verschil door de vriendelijke maar toch vlotte houding. Eten begint met leuke en lekkere amuses. Wij hadden het BIB Gourmand menu. Voorgerecht en hoofdgerecht hadden mooi gebalanceerde smaken, maar ik verwachte iets meer uitgesproken smaak. Het toetje had dit wel en ook de kleine zoete hapjes bij de muntthee waren erg lekker. Dit alles inachtneming van de prijs heb je een sfeervolle avond met goed eten.
J.W. K.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Perfecte avond gehad!
Wij hebben woensdag met 12 personen bij IDRW het "Heerlijk" menu gegeten. Door het prima weer kon dat tot in de late avond in de tuin wat het diner nog meer cachet gaf.
Het vijf-gangen diner, met daarbij een amuse, was uitstekend. Hoge kwaliteit ingredienten op een mooie manier gepresenteerd en dat alles in een ongedwongen maar professionele sfeer.
De speciale, spontane, geste van de chef voor onze verjaardagsgast in het gezelschap werd hoog gewaardeerd: hier wordt goed op de gast ingespeeld!
De wijnkaart bevat naast de wat meer gebruikelijke wijnen ook een aantal verrassingen (ook qua prijs).
Wij komen zeker weer terug!
Ncdvries .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Wat een mooie locatie als je eenmaal de tuin binnen loopt, zeker met mooi weer. Het ontvangst is prima, daarna bij het aperitief wat hapjes (veel kaas) die prima in de smaak vielen. Na ook nog meerdere amuses die overigens erg lekker waren aten wij 4 gangen, allen met aandacht gemaakt maar de smaken waren zo nu en dan wat vlak. Veel bereidingen op bord die niet echt iets toevoegden aan het gerecht maar die vooral op bord lagen om maar te laten zien hoeveel mooie, kleine dingetjes er hier gemaakt worden. Er wordt wel met zeer mooie producten gewerkt (ganzenlever, coquilles, zeebaars, langoustine, zwezerik) en dat is altijd erg fijn. Bediening was wat teruggetrokken en liet zich niet veel zien, zeer correct maar niet in voor een praatje aan tafel.
Martine B.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Zaterdagavond lekker gegeten bij In den Rustwat. We hadden het Menu Culinaire Saisonnier gekozen wat de heer aan tafel aan ons vertelde. Ook kozen wij het wijnarrangement erbij.
Het voorgerecht was lekker maar niet heel bijzonder van smaak. Ook de wijn vonden wij niet helemaal bij het gerecht passen. Zowel het gerecht als de wijn waren wat zuur en vulden elkaar niet aan qua smaak.
De rest van de gerechten en de bijpassende wijnen waren heel lekker.
De ambiance en de klantvriendelijkheid waren zeker goed. We komen zeker nog een keer terug.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Op het heerlijke terras genoten van een geweldige vijfgangenlunch. Alle gerechten waren bijzonder smakelijk met veel oog voor detail. De bediening is zeer attent en vriendelijk en het terras is top!
Bolleeter .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Vanavond fantastisch voor de 1e keer gegeten bij IDRW. Ik ga niet alle gangen beschrijven, maar de Tarbot als hoofdgerecht was memorabel! Ook mijn vrouw heeft genoten van de sucade. Vanaf de amuse tot en met de koffie was het fantastisch!
GerardenHeleen V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Gisteravond op het terras gegeten met z'n vieren. Alles was top! Allereerst het weer natuurlijk, het prachtige 'romantische' terras, de vriendelijke en goede bediening, de prachtig opgemaakte borden, het heerlijke eten, de goede wijn, alles dus!! Wij hadden het 4 gangen menu ( heeft een iets sjiekere naam die ik even niet meer weet ) en ipv zoet dessert kozen wij voor kaas. Heel goed! We konden allemaal aangeven welke kazen onze voorkeur hadden of welke we liever niet hadden. Daarna nog koffie/thee met lekkere homemade friandises.
Al met al hebben wij genoten!!
Reijp001 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Genoten van een 3 gangen bib gourmand menu. Zeer smaakvol, dat wel, maar er werd veelvuldig gebruik gemaakt van ‘schuim’, zoals aardappelschuim bij het hoofdgerecht. Wel lekker, maar het vult gewoonweg niet. Een dun stukje brood, waar je doorheen kon kijken, vult ook niet echt. Ook het vlees was redelijk aan de koude kant. Jammer. De vorige keren dat wij hier waren was het toch echt stukken beter. Let wel, het lag niet aan de smaak. Maar echt voldaan kwam ik er niet vandaan.
Pim V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Fantastische lunch op het terras. Alles klopte perfect. Het weer, de bediening, de serene rust en natuurlijk het eten. 3 prachtig verzorgde lichte gerechtjes, met ieder een aparte smaaksensatie.
Stijnabbink .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Mooie gerechten. Zeer vriendelijke en kundige bediening. Daarnaast een fantastische ambiance op een zomerdag in de heerlijke tuin
Mmepiepschuum .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Ik heb hier onlangs gegeten, met mijn tante, ter gelegenheid van haar verjaardag. Het eten was lekker, ambiance ontspannen en bediening vriendelijk. Het menu is niet heel spannend, maar het is dan ook een klassiek restaurant, op een mooie plek. Spannender vonden wij wel het wijnarrangement. We bestelden een half arrangement, maar kregen per ongeluk bij aanvang toch volle glazen. Dit is netjes hersteld. De wijnkeuzes vonden wij wat "gezocht", hierin wil men graag origineel zijn, bijvoorbeeld geen port(achtige) wijn bij de kaasplank, maar een glaasje dat deed denken aan Armagnac. De serveerster wist te vertellen dat de meeste dames deze wijn terugsturen of laten staan, dus ik zou zeggen...gewoon weer port bij de kaas! Wel top dat het kaasplankje niet voor je wordt gekozen, maar dat je zelf kunt kiezen, van een uitgebreide wagen.
Vlvervat .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Heerlijk gegeten (Bib gourmand diner) vooral de kalfslonghaas was zalig! Mooie wijnen op de kaart! Borden mooi opgemaakt, wel erg weinig bijlagen ( 3 peultjes en 1 mini bolletje aardappelpuree) en 2 keer ??n schijfje brood, dit was teleurstellend. Amuse en lekkers bij de koffie waren van hoge kwaliteit, en de bediening was vriendelijk en zeer attent.

Bjent_65 .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Heerlijk gegeten en gedronken in een ontspannen sfeer. En dat is precies waar het om gaat lijkt me. Lekkere en subtiele gerechten en een uitstekend wijn arrangement. En wat een kaasplank... Dit restaurant is een absolute aanrader!
Otman B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
We hebben hier recent met een groet groep gegeten .alles was voortreffelijk , de voorlichting en bespreking vooraf , het eten zelf -vier gangen ,zonder uitzondering erg lekker -en de vlekkeloze bediening prijs alleszins redelijk.Beide vorige keren dat we hier gegten hebben , eerder dit jaar en enkele jaren geleden , was alles ook prima . De Bib Gourmand in de Michelingids lijkt ons volkomen terecht .kortom,een aanrader.
Janwerner35 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Een buitengewoon gezellige avond met vrienden.
Fantastisch lekker gegeten
Correcte, attente en hartelijke bediening.
Super