Over het restaurant In den Doofpot

Respect voor smaak

In het hart van historisch Leiden kookt chef Patrick Brugman innovatieve gerechten met veel respect voor smaken. Onnodige franje komt je hier niet tegen op je bord. Wel verrassende combinaties waarbij prachtige wijnen worden geschonken. Hier draait het om het totaalplaatje en dat merk je aan alles.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant In den Doofpot

• Kom je met de auto?
    U loopt onder de Morspoort door via de Morsstraat over de brug aan uw linkerhand
  • : P Morspoort

9,2

Jouw recensie over het restaurant In den Doofpot

Jan B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
De kookkunst in et restaurant "In den Doofpot" is van hoge kwaliteit. En is bovendien verrassend en creatief. De bediening is vlot en correct. Deze kwaliteiten vragen een prijs, die er ook wezen mag.
Macfarlane S.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Een menu in het Engels is wel beschikbaar op de Website maar niet in het Restaurant, dat is jammer.
Het niveau engels van het personeel was redelijk, misschien een tip om hier iets aan te doen.
Verder was het eten inventief kwa smaak en presentatie, chapeaux !
Agnes P.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Iets verbeteren aan de akoestiek
Mascha K.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Fantastisch eten, ook feestje voor het oog! Zeer vriendelijk personeel. Het is een echte aanrader als je goed wilt tafelen!
rvanson .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Goede smaken, hoge kwaliteit eten. Tempo van uitserveren lag iets hoog, maar dat was niet storend. Bediening was attent.
Arthur E.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
De gerechten zijn bijzonder smakelijk maar het prijsniveau is van een 2 sterren Michelin zaak. 8 Euro voor een glas wijn en 6 Euro per glas voor het zgn. "BOB" arrangement als er slechts 1 slok wijn in je glas zit....
Thuisgekomen bleek dat men de volledige prijs gerekend had per glas voor 1 persoon bij 7 gangen. Toen ik hier telefonisch naar refereerde kreeg ik te horen dat het "slechts" om 14 Euro ging en of dan een glaasje champagne bij een volgend bezoek een mooie compensatie was. Een volgend bezoek? Nee dat geen we niet meer doen.
Jeannette W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
De bediening was top en erg vriendelijk, het eten en drinken was geweldig, het eten zag er fantastisch uit, de inrichting was heel sfeervol!
gerbendemoed .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Perfecte service, super lekker gegeten, prachtige gerechten. Geweldige avond gehad. Ook leuk dat de chef nog even een rondje deed aan het eind van de avond. Alles tot en met het tiolet is perfect geregeld.
Lianne D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Fantastisch restaurant en een super goed passend wijnarrangement bij het diner. Goede service en een fijne sfeer!! Een absolute aanrader!
Marten R.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Top! Heerlijk gegeten! Prima bediening.
Ilona B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
We kregen diverse amuses: een met diverse bereidingen van tomaat staat ons nog steeds bij....

Verder hebben we gekozen voor een 6 gangen 'Menu Exquise' . Jammer dat de fijne smaak van de makreeltartaar een beetje in het zuur van de augurk verdween en dat het kaasplankje was de geitenkaas niet onze smaak was. Maar de rest vande gangen waren prima uitgebalanseerd qua smaak. De Canneloni van biet de griet, de eend en het toetje met chocolade en citrus waren allemaal heerlijk. Sowieso waren de gerechten schilderijtjes.

De sommelier wist veel over de wijnen:die hij schonk. De gewurz-traminer en de amatus dulce (zoet Spaans) waren voortreffelijk.
Een van de obers vertelde dat hij er begonnen was als kok. Dat deed hij niet meer, maar daardoor wist hij veel over de gerechten te vertellen. Dat was helaas minder bij de andere obers.....

Al met al zeker de moeite waard om nog eens terug te komen.
Ard W.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Geweldige avond, perfecte bediening, perfecte prestatie van de kok. Wauw
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Een aanrader; uitstekende en goed bij elkaar passend 4 gangen menu. Met daarbij heerlijke wijn. De bediening is vriendelijk maar niet overdreven.
Annemieke V.
Wij komen terug.
Nico O.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Geweldig goed gegeten !!
Bediening was geweldig , topavond hebben we gehad
Martijn E.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Fantastische avond gehad! 8 gangen met wijn erbij! Tafelgenote had wat uitzonderingen en dit werd perfect opgelost! Begonnen met een glaasje bubbels vooraf, ook echt een aanrader! Niet twijfelen over in den doofpot... gewoon gaan!
Joan P.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Echt een heerlijk, sfeervol en verrassend restaurant. Alles klopt; het eten, de wijnen die bij de gerechten worden gekozen, de bediening, de aankleding en, wat bij ons heel goed in de smaak viel, de kaas toe! Als grapje zeiden we al tegen mekaar dat we een keer alleen voor de kaas terug zullen komen. Werd bovendien ook allemaal erg mooi gepresenteerd. Hoewel de prijzen wel wat aan de hoge kant liggen is dit het volledig waard en hou je er gegarandeerd een bijzondere avond aan over.
Marten R.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Het was top! Heerlijk gegeten, prima bediening, fantastische gastheer en sommelier. (de rest van het personeel is ook top hoor!)
Arthur D.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Top avond gehad met 8 gangen met wijn.
Sommelier met veel humor EN een goed verhaal . Menu excquise is een allemaal zeer smaakvol.
Rob R.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Het 3-gangen verassingsmenu als lunch bleek een uitstekende keuze.
Samen gekozen voor vis als voor- en hoofdgerecht
Mooie combinaties met de bijpassende garnituur
Prima amuses (gelukkig geen vlees daarbij, zoals zo vaak gebeurt) en uitstekende glazen huiswijn
Zeker voor herhaling vatbaar.
Rob Risseeuw