Over het restaurant In den Doofpot

Respect voor smaak

In het hart van historisch Leiden kookt chef Patrick Brugman innovatieve gerechten met veel respect voor smaken. Onnodige franje komt je hier niet tegen op je bord. Wel verrassende combinaties waarbij prachtige wijnen worden geschonken. Hier draait het om het totaalplaatje en dat merk je aan alles.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant In den Doofpot

• Kom je met de auto?
    U loopt onder de Morspoort door via de Morsstraat over de brug aan uw linkerhand
  • : P Morspoort

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag 17:30 - 22:00
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Uitmuntend
9,2
9,1
Claudia De Coninck Z.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Dineer bij 'In Den Doofpot' en beleef een SMAAKSENSATIE! Alle zintuigen worden geprikkeld en de service is fantastisch! Een aanrader voor de échte genieter!

Dank u wel, we komen zeker terug.
Met vriendelijke groet,
Claudia de Coninck-Ziegler-Zech
Henry W.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Dag mensen, we vonden het eten super. Misschien een tip : vaste gastheer/vrouw aan tafel. Prijs kwaliteit is het dik voor elkaar.Henry en Natasja
Robert-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Uitstekend gegeten en het wijnarrangement was helemaal top. Tempo tussen de gerechten mag iets lager. Mijns inziens het beste restaurant van Leiden.
Roman M.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Fijn restaurant,super eten en drinken bediening was top.
Michelin ster zeker verdiend. alleen moet met op wat details letten zoals bijhet eten niet te snel achter elkaar brengen.... Hebben wij ook gevraagd en daarna ging het helemaal top. Ook het iets scheef hangend schilderij of de kroonluchter aan het plafond was mooi maar men moet wel geen gat in het plafond met de bekabeling zien. Paar cent voor wat afdekplaatjes is al een verschil. Verder helemaal super ga zo door en ga voor die ster.
Nele V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Een echte aanrader!
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Genoten van een heerlijk vegetarisch 6 gangen menu. Wat ons betreft hebben de kok en zijn keuken zich overtroffen. Echte verandering ten opzichte van vorige bezoeken is dat de bediening sterk is verbeterd. Nu voel je je ook echt welkom en wordt alles gedaan om een gezellige avond te organiseren.
Lut G.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
We hebben heerlijk genoten van een 6 gangen menu met aangepaste wijnen . De gerechten waren zeer verfijnt en zeer goed op smaak ! We zaten ook zeer goed met 8 personen aan een vierkante tafel in stoelen met armleuningen.Echt een aanrader , ook de bediening was zeer goed !
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Er is een keuze menu van maximaal 8 gerechten.
Wij hebben gekozen voor zes gerechten.
Wij hebben voortreffelijk gegeten bij een uitermate adequate en deskundige bedieni9ng.
Karel V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Zeer goede kwaliteit van eten en wijnen met een creatieve keuken en een zeer vriendelijke en professionele bediening.
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
Rumoerig door grote groep. Personeel deed zijn best om ons zo min als mogelijk daar hinder van te hebben.
Bediening mag iets minder populair taalgebruik inzetten.
johannes L.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Super lekker gegeten op de maandag avond. Fijn restaurant met fijne bediening.
RS_68 S.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Uitstekend restaurant, direct een goede 'vibe' bij binnenkomst. Originele gerechten, de amuses waren origineel en verrassend, en de wijnen bijpassend. Hier gaan we zeker terugkomen!
Andre K.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Vanaf de eerste amuses, voorafgaand aan het menu, tot het laatste gerecht, één groot feest van smaaksensaties. Heerlijk en verrassend. Top.
E S.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Mooie gerechten, exclusief; mooie toelichtingen bij de gerechten. Bijpassend wijnarrangement prima, maar niet allemaal topwijnen.
Marc S.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Sfeervol en gezellig restaurant met een exclusief aanbod en vriendelijke bediening
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk gegeten. De sommelier was fantastisch! Een super avond voor ons jubileum.
Noelle B.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Ongelofelijk lekker en gezellig. Geweldige service!
Anna C.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Schitterende zaak vol passie, zowel van de jonge kok, als het zaalpersoneel als van de uiterst gedreven patron, en voor ons die avond ook sommelier. Wat een heerlijke ervaring! Alle gerechten oogstrelend, in de mond pure eerlijke smaken, lekker afgekruid en ondersteund door een zuurtje, telkens opgediend door oprecht vriendelijk en spontaan zaalpersoneel. Wijnen waren top, gedeelde passie maakte dit een onevenaarbare ervaring. Dit is een adresje om terug te keren, opnieuw en opnieuw, om een heerlijke culinaire avond te beleven in een ongedwongen en hartelijke sfeer.
Wim J.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Een fantastische formule qua menu's. Originele presentatie van de gerechten.
Marjolijn V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Het was al ruim een jaar geleden dat we voor het laatst bij Anton en zijn crew aten. Voor het eerst op een donderdag ipv op zaterdag. Dat was leuk want nu hadden we lekker veel aandacht van het personeel. We kozen uiteraard voor alle 8 gangen. Geniaal. Wij werden bij binnenkomst verwend met een fles Moet Rose Imperial Limited Edition. Daarbij een schatje van een amuse 'uit de hand' en ernaast nog een prachtige schaal met amuses. Smaakjes zo verfijnd en lief (en fotogeniek). De toon was gezet. Ieder bord dat we erna kregen had deze zelfde verfijning en smaakintensiteit. Ieder hapje klopte. Ieder smaakje deugde. Het personeel was enthousiast en gezellig en de begeleidende wijnen waren uitstekend. Het was weer precies de verwennerij waar wij steeds voor komen. Mega!
Bedankt Anton, Patrick, Michiel en Dennis. Tot de volgende keer!