Over het restaurant In den Doofpot

Respect voor smaak

In het hart van historisch Leiden kookt chef Patrick Brugman innovatieve gerechten met veel respect voor smaken. Onnodige franje komt je hier niet tegen op je bord. Wel verrassende combinaties waarbij prachtige wijnen worden geschonken. Hier draait het om het totaalplaatje en dat merk je aan alles.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant In den Doofpot

• Kom je met de auto?
    U loopt onder de Morspoort door via de Morsstraat over de brug aan uw linkerhand
  • : P Morspoort

Marten R.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Ilona B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
We kregen diverse amuses: een met diverse bereidingen van tomaat staat ons nog steeds bij....

Verder hebben we gekozen voor een 6 gangen 'Menu Exquise' . Jammer dat de fijne smaak van de makreeltartaar een beetje in het zuur van de augurk verdween en dat het kaasplankje was de geitenkaas niet onze smaak was. Maar de rest vande gangen waren prima uitgebalanseerd qua smaak. De Canneloni van biet de griet, de eend en het toetje met chocolade en citrus waren allemaal heerlijk. Sowieso waren de gerechten schilderijtjes.

De sommelier wist veel over de wijnen:die hij schonk. De gewurz-traminer en de amatus dulce (zoet Spaans) waren voortreffelijk.
Een van de obers vertelde dat hij er begonnen was als kok. Dat deed hij niet meer, maar daardoor wist hij veel over de gerechten te vertellen. Dat was helaas minder bij de andere obers.....

Al met al zeker de moeite waard om nog eens terug te komen.
Ard W.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Geweldige avond, perfecte bediening, perfecte prestatie van de kok. Wauw
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Een aanrader; uitstekende en goed bij elkaar passend 4 gangen menu. Met daarbij heerlijke wijn. De bediening is vriendelijk maar niet overdreven.
Annemieke V.
Wij komen terug.
Nico O.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Geweldig goed gegeten !!
Bediening was geweldig , topavond hebben we gehad
Martijn E.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Fantastische avond gehad! 8 gangen met wijn erbij! Tafelgenote had wat uitzonderingen en dit werd perfect opgelost! Begonnen met een glaasje bubbels vooraf, ook echt een aanrader! Niet twijfelen over in den doofpot... gewoon gaan!
Joan P.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Echt een heerlijk, sfeervol en verrassend restaurant. Alles klopt; het eten, de wijnen die bij de gerechten worden gekozen, de bediening, de aankleding en, wat bij ons heel goed in de smaak viel, de kaas toe! Als grapje zeiden we al tegen mekaar dat we een keer alleen voor de kaas terug zullen komen. Werd bovendien ook allemaal erg mooi gepresenteerd. Hoewel de prijzen wel wat aan de hoge kant liggen is dit het volledig waard en hou je er gegarandeerd een bijzondere avond aan over.
Marten R.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Het was top! Heerlijk gegeten, prima bediening, fantastische gastheer en sommelier. (de rest van het personeel is ook top hoor!)
Arthur D.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Top avond gehad met 8 gangen met wijn.
Sommelier met veel humor EN een goed verhaal . Menu excquise is een allemaal zeer smaakvol.
Rob R.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Het 3-gangen verassingsmenu als lunch bleek een uitstekende keuze.
Samen gekozen voor vis als voor- en hoofdgerecht
Mooie combinaties met de bijpassende garnituur
Prima amuses (gelukkig geen vlees daarbij, zoals zo vaak gebeurt) en uitstekende glazen huiswijn
Zeker voor herhaling vatbaar.
Rob Risseeuw
Bouwe K.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten, en hadden zodoende een top avond. De ontvangst is ten eerste aller vriendelijk, je word echt welkom geheten. En heel de avond krijg je bij elk gerecht uitleg over het geen je opgediend krijgt.
Al met al ben je gewoon een avondje uit.
Danielle D.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Super gegeten, echt genoten.
Enige mindere was de mindere aandacht voor wijn-spijs combinatie. Geen bijpassend arrangement maar er werd verwezen naar een fles wit of rood die overal bij paste. Terwijl we juist bij elke gang een afgestemde wijn wilden. Uiteindelijk wél lekkere wijnen gedronken. Een ietwat saaie maar lekkere Viognier bijvoorbeeld maar die enorm paste bij 2 visgerechtjes. Het klopte uiteindelijk allemaal wel.
Eljen S.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Prettige ontvangst, heerlijke amuses en een vier gangenmenu gegeten, wijnen mooi passend bij de gerechten, leuk dat de chef persoonlijk gedag komt zeggen.
Goede prijs kwaliteitvergouding.
We komen graag terug
Rene P.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Dineren op culinair niveau. Mooi opgemaakte borden. Heerlijke wijnen. Op zeker moment iets meer tijd tussen de gerechten maar dat werd gecompenseerd met bijvullen van het glas.
Pieter P.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Wouw, heerlijk gegeten! Verrassende combinaties in alle opzichten (smaak, textuur en garing/temperatuur), perfecte porties, prachtig geserveerd en super bediening. Heerlijke wijnen. Voldaan naar huis.
De omweg zeker waard!
Dank P&L
Roland V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Man, man, man. Wat een gesmeerd team!wat een leuke setting en wat een geweldige keuken! Gents echt een tien!
Helen P.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
De ontvangst was prima. Drie gangen lunch was echt heerlijk. Mooie gerechten en een heerlijke wijn. Is wat aan de prijs maar zeker de moeite waard. Kortom wij hebben genoten.
Ferdinand D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Creatieve smaakvolle gerechten met mooie variatie. Uitstekende wijnen. Bediening gastvrij en vlot. Een culinaire beleving. Aanrader.
Yvette A.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Superlekker gegeten,hele bijzondere gerechten,super vriendelijk personeel.alleen moet je wel even scherp blijven als ze super enthousiast 8-gangen of een half flesje champagne aanprijzen (a 49.-)... er worden dan geen prijzen genoemd..