Over het restaurant In den Doofpot

Respect voor smaak

In het hart van historisch Leiden kookt chef Patrick Brugman innovatieve gerechten met veel respect voor smaken. Onnodige franje komt je hier niet tegen op je bord. Wel verrassende combinaties waarbij prachtige wijnen worden geschonken. Hier draait het om het totaalplaatje en dat merk je aan alles.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant In den Doofpot

• Kom je met de auto?
    U loopt onder de Morspoort door via de Morsstraat over de brug aan uw linkerhand
  • : P Morspoort

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag 17:30 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Uitmuntend
9,2
9,1
Karel V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Zeer goede kwaliteit van eten en wijnen met een creatieve keuken en een zeer vriendelijke en professionele bediening.
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
Rumoerig door grote groep. Personeel deed zijn best om ons zo min als mogelijk daar hinder van te hebben.
Bediening mag iets minder populair taalgebruik inzetten.
johannes L.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Super lekker gegeten op de maandag avond. Fijn restaurant met fijne bediening.
RS_68 S.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Uitstekend restaurant, direct een goede 'vibe' bij binnenkomst. Originele gerechten, de amuses waren origineel en verrassend, en de wijnen bijpassend. Hier gaan we zeker terugkomen!
Andre K.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Vanaf de eerste amuses, voorafgaand aan het menu, tot het laatste gerecht, één groot feest van smaaksensaties. Heerlijk en verrassend. Top.
E S.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Mooie gerechten, exclusief; mooie toelichtingen bij de gerechten. Bijpassend wijnarrangement prima, maar niet allemaal topwijnen.
Marc S.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Sfeervol en gezellig restaurant met een exclusief aanbod en vriendelijke bediening
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk gegeten. De sommelier was fantastisch! Een super avond voor ons jubileum.
Noelle B.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Ongelofelijk lekker en gezellig. Geweldige service!
Anna C.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Schitterende zaak vol passie, zowel van de jonge kok, als het zaalpersoneel als van de uiterst gedreven patron, en voor ons die avond ook sommelier. Wat een heerlijke ervaring! Alle gerechten oogstrelend, in de mond pure eerlijke smaken, lekker afgekruid en ondersteund door een zuurtje, telkens opgediend door oprecht vriendelijk en spontaan zaalpersoneel. Wijnen waren top, gedeelde passie maakte dit een onevenaarbare ervaring. Dit is een adresje om terug te keren, opnieuw en opnieuw, om een heerlijke culinaire avond te beleven in een ongedwongen en hartelijke sfeer.
Wim J.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Een fantastische formule qua menu's. Originele presentatie van de gerechten.
Marjolijn V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Het was al ruim een jaar geleden dat we voor het laatst bij Anton en zijn crew aten. Voor het eerst op een donderdag ipv op zaterdag. Dat was leuk want nu hadden we lekker veel aandacht van het personeel. We kozen uiteraard voor alle 8 gangen. Geniaal. Wij werden bij binnenkomst verwend met een fles Moet Rose Imperial Limited Edition. Daarbij een schatje van een amuse 'uit de hand' en ernaast nog een prachtige schaal met amuses. Smaakjes zo verfijnd en lief (en fotogeniek). De toon was gezet. Ieder bord dat we erna kregen had deze zelfde verfijning en smaakintensiteit. Ieder hapje klopte. Ieder smaakje deugde. Het personeel was enthousiast en gezellig en de begeleidende wijnen waren uitstekend. Het was weer precies de verwennerij waar wij steeds voor komen. Mega!
Bedankt Anton, Patrick, Michiel en Dennis. Tot de volgende keer!
Anna B.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Onlangs bezocht en dit was nogal een teleurstelling. We kozen voor een vier gangen menu met wijn arrangment. Het eten is culinair en ziet er prachtig uit, maar een deel van de gangen viel flink tegen qua smaak. Het kan er leuk en bijzonder uitzien, maar uiteindelijk is de smaak toch het belangrijkst en die viel helaas tegen. Het personeel heeft verstand van zaken maar een te hautaine houding. Door ons werd op vrolijke toon gevraagd om een biertje van de tap, waarop het personeel neerbuigend antwoorde: 'We zijn een wijnrestaurant'. Wat mij betreft vooral gebakken lucht. Jammer.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Zeer correcte service ,niet overdone. Ik voelde me thuis, de bediening was absoluut niet storend en had begrip voor wensen waar adequaat mee omgegaan werd. Het eten gecombineerd met de wijn was uitmuntend.
We zijn gegaan voor de 8 gangen. prettig avonvullend progamma.
Lisette H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Lekker eten, mooi gepresenteerd met een goed ritme. Flexibele keuken met Michelinsterpotentieel in een no nonsense interieur met her en der een verrassend element. De wijnselectie is ook zo: een paar wijnen die allemaal vol met karakter zitten en je bijblijven. De tafelzetting is ruim dus je zit overal heel comfortabel. Het personeel is attent en voorkomend. We hebben het er echt heel leuk gehad.
Willem E.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Dit restaurant is een ster waardig. Vlotte, correcte bediening. Rustige ruime omgeving, waar je zeer relaxed kon genieten van alles wat de keuken presenteerde en dat was uitstekend. Diverse amuses en vervolgens een 4 gangen menu "van de chef". De borden waren prachtig opgemaakt en de gerechten waren subliem. Een aanrader voor Leiden als je feestelijk uit eten wil gaan.
André M.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Topbediening, Top eten, Top restaurant!
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
In den doofpot is niet goedkoop, maar erg goed eten met goede wijnen. Er is een gezellige ambiance en de bediening goed, efficiënt en vriendelijk.
Alexander V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Warm welkom, zeer vriendelijk personeel. Gerecht steeds perfect getimed. Subliem eten en fantastische wijnen. Leidens finest!
Cor P.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Mooie plaatjes, apart en lekker en alerte bediening
Diverse amuses,
o.a. Gemarineerde Sockeye zalm met rabarber en radijs, aparte combinatie,
Filet van diepzee heek met zuurkool en schuim van gerookte aardappel
Filet van Hollandse fazant met jus van sherry met lekkere gepofte rijst met fazant en een Koreaanse rol kimchi en als laatste een Compositie van duindoorn, yoghurt en chocolade
Al met al een geslaagde avond.