Over restaurant In den Doofpot

Respect voor smaak

In het hart van historisch Leiden kookt chef Patrick Brugman innovatieve gerechten met veel respect voor smaken. Onnodige franje komt je hier niet tegen op je bord. Wel verrassende combinaties waarbij prachtige wijnen worden geschonken. Hier draait het om het totaalplaatje en dat merk je aan alles.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant In den Doofpot

• Kom je met de auto?
    U loopt onder de Morspoort door via de Morsstraat over de brug aan uw linkerhand
  • : P Morspoort

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag 17:30 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Uitmuntend
9,2
9,1
Dennis R.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Het eten is heerlijk, de bediening is vriendelijk en de inrichting is op zich prima.
Je betaalt een normale prijs voor het goede eten. Er wordt wel te veel gerekend voor het drinken (thee voor 6 euro is bijvoorbeeld wel redelijk prijzig)
Lisette K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Fantastisch gegeten, zeer vriendelijke bediening, uitstekende wijnen gedronken met bijbehorende uitleg. Zeker voor herhaling vatbaar
Marina D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Echt een "fine dining'' ervaring. Een aarader voor iets speciaals, heel lekker eten maar wel duur. De kwaliteit en het smaak echt geweldig, dus ik ga sparen en ik ga nog een keer.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Heerlijk gegeten! Een aanrader!
Moniek N.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Mooi restaurant. Goed menu met voor een ieder wat wils. Goede en uitgebreide wijnkaart waarbij glas ook los te bestellen is.
Stephan P.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
IDD biedt meer dan alleen een (grandioze) maaltijd, het is een totaalbeleving met kunst op het bord, superieure wijnen op een superieure manier voorgesteld, zeer attente bediening met die typische Nederlandse flair. Voor een Belg onbegrijpelijk dat dit restaurant niet minstens 1 Michelinster heeft!
WillemBronkhorst .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
We hebben een 4 gangen menu genomen. Het eten ziet er mooi uit, maar valt verder tegen. Het stukje zeebaars is erg klein, en te gaar. De fazant is met teveel vet bereid.
Het restaurant is lawaaiig.
De sommelier, Michiel, is top. Hij is enthousiast en schenkt goede wijnen.
De prijs is te hoog, voor de kwaliteit
Mickey V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Voor de derde keer gegeten bij IDD. Dit keer met 3 vrienden. Na vriendelijke ontvangst werden aantal smakelijke amuses geserveerd. Vervolgens overgestapt naar een 6-gangen diner met bijpassende wijnen.
Gerechten zijn mooi opgemaakt en goed van smaak. Vega voorgerecht had iets meer smaak mogen hebben. De wijnen waren goed gekozen, had iets royaler bijgeschonken mogen worden.
In plaats van kaasplankje een dessert gekozen, was geen probleem.
Snelheid van dinner is prima voor een ontspannen avond. Personeel is attent zonder dat dit vervelend is.
De prijs is vrij stevig (150 pp) maar kwaliteit is goed en al met al ontspannen avond.
Erik Jan B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Top restaurant !
Sjors V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Gister avond hier werkelijk voortreffelijk gegeten. Alles top in orde. Dank IDD!
NuofNooit W.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Warme ontvangst, men was geduldig totdat het hele gezelschap compleet was ivm file vertraging. Flexibel in het samenstellen van een 6 gangen diner. Verrassende gerechtjes die zeer smaakvol gepresenteerd werden en ontzettend lekker waren. Prima bijpassende wijnen. Enthousiaste bediening. Kortom een avondje uit met van begin tot eind verwennerijen.
Noor V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Uitstekend! Een geweldige kok, heerlijke wijnen, leuk zitten, gastvrij en prima bediening. Acht gangen en ze waren allemaal uitmuntend. Wint de concurrentie met vele sterrestaurants. Absolute aanrader. En wat een prachtig opgemaakte borden ook nog.
Ch N.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Gekozen voor het 4-gangen arrangement (tot 8 gangen mogelijk). Verfijnde gerechten, heerlijk. Iets kleine porties, maar in totaal prima. Uitstekend wijn arrangement. De huiswijn een Verdego uit de Rueda (2015) is subliem. Zeer vriendelijke en deskundige bediening.
Lady_Daniels .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Een sprookje...
Gisteravond het exquise acht gangen menu van In Den Doofpot gegeten. Wat een feestje.
Prachtige gerechten, sublieme smaken en goed gekozen wijnen.
Zo'n restaurant waar gewoon echt alles klopt.
Twijfel niet langer laat je verrassen en ga hier eten, dit moet je een keer in je leven mee maken!
Melissa B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij in den doofpot. Het ene gerecht was nog lekkerder dan de andere, maar onze favoriete gerechten waren toch wel de risoto met de perfecte eidooier en de rogfillet. Complimenten aan de keuken!
N. B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Wij hebben ons 10 jarig huwelijk bij In den Doofpot gevierd. De hele avond zijn we enorm verwend met ware kunstwerken op ons bord. Het was bijna zonde om op te eten. De smaak was ook uitmuntend. De bediening zeer professioneel en kundig met gevoel wanneer het was losser kan. Kortom een echte aanrader!
De prijs van 'een half flesje' champagne viel ons wel wat tegen. En als je exact hetzelfde verhaal hoort vertellen aan de tafel naast je, voelt het iets minder bijzonder. Desalniettemin voor herhaling vatbaar.
Vanessa V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Gisteravond met hele familie, 6 personen, hier gegeten. We hebben een super avond gehad. Het begon met een boottocht door Leiden met hierbij wijn en appetizers. Ontzettend leuke manier om de stad te zien en een culinaire avond zo te beginnen. Daarna weer aangelegd bij het restaurant waar we gastvrij ontvangen werden. Wij gingen voor het 6 gangen menu, met voor sommige hierbij ook het bijpassende wijnen of aangepast glas wit en een glas rood. Alles kon. Erg enthousiaste sommelier en goede bediening. Heerlijke gerechten,mooi opgemaakte borden, heerlijke wijnen erbij, alles was erg goed met als topper het pre-dessert van vanille-ijs, gezouten caramel en een krokante van ganzenlever. Wij komen graag nog een keer terug.
Gerrit D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Gisteravond de 21e verjaardag van onze zoon gevierd bij In den Doofpot. Tweede keer daar en wederom helemaal top. Deze zaak verdient zeker een ster. Gestart met dr champagne van Ruinart. Altijd goed. Het voorgerecht met krab met de Riesling van Haag is een van de mooiste combinaties die ik op eetgebied ken; briljante combinatie. Ganzenlever, kabeljauw (waarbij een geweldige Puligny Montrachet), angus, kaas, zoet dessert. Alles even verfijnd en geweldig gecombineerd met prachtige wijnen. Prijs kwaliteit is prima; waar voor je geld. Tot snel.
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
In één woord geweldig. Wat een topavond gehad. Heerlijke gerechten met (op één uizondering na) fantastische wijnen. We begonnen op het terras met oesters en kir royal. De oesters waren erg smakelijk. Wat jammer was dat bijna al het vocht er van af was gegoten. Wij hebben liever het vocht er nog bij. Dit is ook de enige kanttekening die we plaatsen bij de gerechten. Alle andere gerechten (o.a. zeebaars, kabeljouw en black angus) waren bijzonder goed op smaak. De porties waren voor ons precies goed maar voor een grote eter misschien wat aan de kleine kant. De persoonlijke benadering en uitgebreide uitleg over de wijnen was ook zeker aan ons besteed. We vonden de wijn bij de kabeljauw te overheersend maar verder prima wijn/spijs combinaties. We gaan hier vast nog wel een keer eten!
DEROXA J.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Drie verdiende negens.... Prachtig mooie opgemaakte borden met de meest heerlijke gerechtjes. Wij gingen voor de 5 gangen met een daarbij passend wijn arrangement. Een zeer kundige en enthousiaste brigade. Smaakvol en stijlvol pand in het centrum van Leiden. Hier valt niets verkeerds over te zeggen, dit is terecht een avond genieten. Chapeau Doofpot !!!!