Over het restaurant In den Doofpot

Respect voor smaak

In het hart van historisch Leiden kookt chef Patrick Brugman innovatieve gerechten met veel respect voor smaken. Onnodige franje komt je hier niet tegen op je bord. Wel verrassende combinaties waarbij prachtige wijnen worden geschonken. Hier draait het om het totaalplaatje en dat merk je aan alles.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant In den Doofpot

• Kom je met de auto?
    U loopt onder de Morspoort door via de Morsstraat over de brug aan uw linkerhand
  • : P Morspoort

9,3
9,2
Roland V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Man, man, man. Wat een gesmeerd team!wat een leuke setting en wat een geweldige keuken! Gents echt een tien!
Helen P.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
De ontvangst was prima. Drie gangen lunch was echt heerlijk. Mooie gerechten en een heerlijke wijn. Is wat aan de prijs maar zeker de moeite waard. Kortom wij hebben genoten.
Ferdinand D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Creatieve smaakvolle gerechten met mooie variatie. Uitstekende wijnen. Bediening gastvrij en vlot. Een culinaire beleving. Aanrader.
Yvette A.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Superlekker gegeten,hele bijzondere gerechten,super vriendelijk personeel.alleen moet je wel even scherp blijven als ze super enthousiast 8-gangen of een half flesje champagne aanprijzen (a 49.-)... er worden dan geen prijzen genoemd..
Thomas K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Een heerlijke avond waarbij er geweldig voor je gezorgd werd en er ook tijd was voor een grapje hier en daar.

Heel mooi dat Patrick aan tafel komt en de tijd neemt om met je te praten.

Leuk restaurant met geweldige crew, heerlijk eten en zeer goede wijnen!

Aanrader voor Leiden en snap waarom het op 1 staat!
Hendrik B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Absoluut fantastisch. Behoort tot de top van Nederland. Zou me niets verbazen als ze volgend jaar een ster hebben. En dat verdienen ze. Perfect.
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Het restaurant oogt klassiek met een modern tintje. De stoelen zitten aangenaam, alleen met warmere temperaturen geeft de lederen stoel je snel een vochtige onderrug. De lounge muziek past niet bij de uitstraling van het restaurant.
Als aperitief werd de Rosé Champagne geadviseerd, erg lekker! Maar graag meer aandacht op de kwaliteit van de glazen, uit een glas waren er twee stukjes en het andere glas zat onder de krassen.
Van het menu kozen we het 6-gangen diner met wijn-arrangement. Helaas zat de vaart er goed in en terwijl wij nog genoten van ons aperitief werd de wijn al ingeschonken en het voorgerecht uitgeserveerd. De snelheid bleef ons hele bezoek hoog, wilde het personeel vroeg huiswaarts?
De hapjes en gerechten waren stuk voor stuk plaatjes, veel aandacht voor de opmaak en verrassende smaken. Maar een mini pizza en mini broodje bapao? De grootste teleurstelling was het ontbreken van dé IDD kaaswagen! Een attendering vooraf zou fijn zijn. Samenvattend: voor deze prijzen verwacht je meer kwaliteit.
Arjen V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Hele mooie wijn spijs combinaties! Een chef met verstand van zaken. Ook is de service uit de kunst! Heerlijk gegeten en mooie wijnen mogen drinken. Ook was ik erg gecharmeerd door de sommelier die met volle passie kon vertellen over de wijnen!
Kortom. Eten bij "In den Doodpot" is niet alleen heerlijk dineren maar tevens een fantastische ervaring!
Elbert-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Heerlijk gegeten. Goeie service. Je moet er wel rekening mee houden dat je al gauw 80-100€ p.p. kwijt bent.
Elsbeth S.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
We hebben genoten van de verfijnde smaken, te beginnen met de mooie amuses. Lichte ruimte, ronde tafels en uitstekende stoelen.
Geen opsmuk in alle opzichten (inrichting, kaart, gerechten).
Heerlijke passende, soms verrassende wijnen in het wijnarrangement.
Ik had het restaurant uitgekozen om het rustige geluidsniveau, we wilden graag nog een gesprek kunnen voeren. Ook dat klopte prima!
Wij komen hier zeker nog eens terug!
Fritjof B.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Super gegeten, mooie gerechten heerlijk bijpassende wijnen. Top bediening, goed voor een vervolg.

Op naar een ster

Fritjof en susan
Jiska V.
Kunstwerkjes op je bord!
Eten hier is een feestje. Relaxte sfeer, fijne bediening die zonder dat je iets zegt of hoeft te vragen doorhebben wat ze moeten doen. Het eten is heerlijk en elk gerecht is een klein kunstwerkje. Ondanks dat er sommige ingrediënten zijn die ik normaal niet zo lekker vind, hier durf ik altijd alles te eten. De smaken zijn verfijnd, passend goed bij elkaar en je wordt vaak verrast door bijzondere combinaties. Kortom, gaan! Met mooi weer kun je ook heerlijk buiten zitten.
Jorien V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Nu meerdere malen bij In den Doofpot gegeten, altijd met een fijn gevoel het restaurant weer verlaten.

De verschillende gangen zijn zeer verfijnd met een bijzonder goede aandacht voor wijnen in combinatie met de gerechten. Sommelier neemt bij elke tafel de tijd, heeft enorm veel kennis en schroomt niet om met een extra verhaal deze kennis in de praktijk te brengen. Als wijnliefhebber zit je hier goed.

Dit restaurant in hartje Leiden was al mooi en authentiek, maar na de renovatie oogt In den Doofpot nog ruimer en lichter.

De gastheren/ -vrouwen en het voortreffelijke eten zorgen ervoor dat je met een glimlach weer naar buiten loopt. Voor een heerlijke avond uit, raad ik In den Doofpot aan iedereen aan.

Dank. We komen zeker weer terug.

Jorien van der Keijl
Claudia De Coninck Z.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Dineer bij 'In Den Doofpot' en beleef een SMAAKSENSATIE! Alle zintuigen worden geprikkeld en de service is fantastisch! Een aanrader voor de échte genieter!

Dank u wel, we komen zeker terug.
Met vriendelijke groet,
Claudia de Coninck-Ziegler-Zech
Henry W.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Dag mensen, we vonden het eten super. Misschien een tip : vaste gastheer/vrouw aan tafel. Prijs kwaliteit is het dik voor elkaar.Henry en Natasja
Robert-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Uitstekend gegeten en het wijnarrangement was helemaal top. Tempo tussen de gerechten mag iets lager. Mijns inziens het beste restaurant van Leiden.
Roman M.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Fijn restaurant,super eten en drinken bediening was top.
Michelin ster zeker verdiend. alleen moet met op wat details letten zoals bijhet eten niet te snel achter elkaar brengen.... Hebben wij ook gevraagd en daarna ging het helemaal top. Ook het iets scheef hangend schilderij of de kroonluchter aan het plafond was mooi maar men moet wel geen gat in het plafond met de bekabeling zien. Paar cent voor wat afdekplaatjes is al een verschil. Verder helemaal super ga zo door en ga voor die ster.
Nele V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Een echte aanrader!
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Genoten van een heerlijk vegetarisch 6 gangen menu. Wat ons betreft hebben de kok en zijn keuken zich overtroffen. Echte verandering ten opzichte van vorige bezoeken is dat de bediening sterk is verbeterd. Nu voel je je ook echt welkom en wordt alles gedaan om een gezellige avond te organiseren.
Lut G.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
We hebben heerlijk genoten van een 6 gangen menu met aangepaste wijnen . De gerechten waren zeer verfijnt en zeer goed op smaak ! We zaten ook zeer goed met 8 personen aan een vierkante tafel in stoelen met armleuningen.Echt een aanrader , ook de bediening was zeer goed !