In den Bierbengel

Langebrug 71 2311 TJ Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant In den Bierbengel

Ervaar de historie en geniet!

Centraal gelegen in het Pieterskwartier in Leiden past huiskamerrestaurant In den Bierbengel naadloos in zijn historische omgeving.
Na een wandeling door de smalle en levendige straatjes stap je in ons 16de eeuws pand terug
in de tijd. ​De bar, de monumentale schouw, geschilderde landkaarten en historische reclameborden getuigen van een eeuwenoude horecageschiedenis. In de warm aangeklede eetkamer met de, met linnen servetten en prachtige wijnglazen, gedekte tafels voel je je direct thuis ​èn een speciale gast aan tafel.

Meer informatie over restaurant In den Bierbengel

Op 2 minuten lopen is een bushalte

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Het personeel is super vriendelijk.
Het eten is heerlijk en de presentatie perfect.
Klein bedrijf dat groot uitpakt!
Heerlijk.
Nou dat zijn n hoop complimenten, dank je wel!
Jeanne K.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Vriendelijke ontvangst en mochten zelf tafeltje uitzoeken.
Voorgerecht wortel/abrikozensoep smaakte zoet en is een goede combinatie.
Hoofdgerecht vegetarische moussaka was goed van smaak en zeker aanrader.
Jammer dat er geen dagmenu voor vegetariërs wordt aangeboden. Werd wel uitgelegd maar zou gewenst zijn.
Lekker gegeten.
Dank je, Jeanne, dat jullie het lekker en gezellig hebben gehad. We proberen op onze kaart voldoende vegetarische gerechten aan te bieden, tegen een betaalbare prijs. Zoals gezegd is het voorraad technisch niet mogelijk om naast de dagschotels vlees en vis ook nog een vegetarische variant te serveren. Graag tot ziens!
Kelly W.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Het eten was lekker en alles werd snel geserveerd, zonder het idee te geven dat we weer snel weg moesten. Het restaurant is gezellig en zowel de gasten als de bediening leken het allemaal naar hun zin te hebben. Het was mijn eerste bezoek, maar ik denk dat ik er wel vaker ga komen!
Het was gezellig dat jullie er waren, Kelly! Volgens mij hebben jullie lekker bij kunnen kletsen. Tot een volgende keer, over 2 weken hebben we weer een nieuwe kaart....
Jelle S.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Een paar keer per jaar ga ik een hapje eten. Een eetcafé plus vanwege de leuke kaart met net even wat andere gerechten. Dit keer tijdens een fraaie zomeravond lekker buiten gegeten. Het lamsgehakt met couscous smaakte me prima, ook al heb ik nog beter in het verleden in De Bierbengel gegeten. Dit kan ook liggen aan mijn keuze. Wat erg positief was dat er erg goed rekening werd gehouden met de allergieën van mijn gezelschap. Over een tijdje zien jullie me weer.
Leuk, Jelle, dat jullie zo lekker buiten hebben gegeten op ons kleine terrasje. We proberen inderdaad zo goed mogelijk rekening te houden met eventuele diëten of allergieën, altijd in samenspraak met de gast. Als het ons niet lukt, melden we dit ook. Graag tot een volgende keer!
T D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Wachttijd?? Wij gaan uit eten ook vanwege de ontmoeting elders. Ik mis hier de keuze goed. Bediening geduldig en vriendelijk. Ik heb ervan genoten, ambiance echt huiskamervriendelijk.
Marijke M.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Teleurstellend. Kabeljauw met weinig smaak, parelhoen droog en taai en groentegarnituur tot snot gekookt. Alleen de frietjes waren prima.
Wat spijtig dat het tegenviel, Marijke! Ik hoop van harte dat je hier melding van hebt gemaakt, zodat we iets hebben kunnen doen. Zo niet dan hoop ik dat je ons een tweede kans bied!
KeesVarkevisser .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Hele fijne tent. Lekker knus en een fijne sfeer. Enige kritieke noot is dat er geen seizoensgroente werden geserveerd terwijl dit wel op de kaart staat.

Prima verder!

Komen zeker nog een keer.
Dank je, Kees, dat het naar jullie zin was. Wat betreft de groenten, die liggen altijd op het bord, maar we zullen kijken of ze misschien wat prominenter kunnen presenteren. Tot een volgende keer!
Bruno V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
We kwamen op een zondagavond. Te horen aan de diverse gesprekken aan andere tafels waren er voornamelijk toeristen. Het duurde lang voordat we een menu kregen (moesten er nog even om vragen). We namen het 3 gangen menu. Eerlijk gezegd was op elk gerechtje wel wat aan te merken, maar de prijs was er ook naar.
Het was OK, maar ik sta niet te popelen om volgende week er weer te gaan eten.
Jammer, Bruno, dat het niet helemaal naar wens was. We hopen dat je ons toch nog n keer een tweede kans geeft!
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Iedere keer dat ik hier kom is het weer vanouds heerlijk! Geweldige service in een mooie huiselijke sfeer. De menukaart is seizoensgebonden en de gerechten zijn daarom ook afwisselend. Al met al een zekere aanrader!
Kevin O.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Registratie van IENS kwam niet helemaal door, maar heel tevreden over zowel eten als service. Aandrader.
Leuk dat het naar je zin was, we hopen je nog eens te verwelkomen!
Miklos D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Fijne plek wel veel diversiteit in tafels vooral de tafels direct voor erg prettig maar daarom ook vaak bezet.
Erg vriendelijk personeel, prijs kwaliteit prima verhouding
Dank je, Miklos! We blijven ons best doen om jullie jullie favoriete tafeltje te geven.
Willekeenalbert K.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Dit keer waren wij wat minder tevreden. De drank is prima, de soep wat smakeloos, het vlees prima maar de groente te gaar gekookt, de koffie prima. Even een mindere dag, kan altijd.
De bediening erg vriendelijk en correct.
Wat jammer dat het wat tegenviel. We hopen dat jullie ons nog een komen bezoeken op 'n beter dag.
Ramona H.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Het was al weer aardig tijdje geleden dat ik hier gegeten had, dus met andere tafelgenoot weer eens een bezoekje gebracht. We zaten vlakbij de deur, wat soms wat koude benen/voeten opleverde. We begonnen met mandje brood, waarbij de boter beetje weinig was voor het aantal sneetjes. Vervolgens deelden we samen de Proeverij, waarbij bij mij vooral de tompouce met avocado en pulled pork goed beviel. Vervolgens nam mijn tafelgenote de zalm met hollandaise saus en ging ik voor de biefstuk (zonder saus). Als dessert deelden we de 'heerlijkheden', en dat was maar goed ook, want zelfs gezamenlijk hadden we moeite om het op te krijgen, flinke portie! We sloten de avond af met een thee. Heerlijk gegeten, bediening kan wat attenter (lege glazen), maar zeker voor herhaling vatbaar.
Helen D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Weer eens gegeten bij De Bierbengel. De vorige keer waren we niet zo tevreden, er liep van alles mis en lange wachttijden terwijl het helemaal niet vol zat. Dit keer waren we zeer tevreden. We werden vriendelijk geholpen, de tijd tussen de gangen was heel netjes, niet te lang, maar ook niet te kort op elkaar. Het eten was uitstekend van kwaliteit en zeer smakelijk. De kogelbiefstuk was boterzacht en precies goed gebakken. Vandaag een dikke 8 en we komen weer terug.
Leuk om te lezen, dat het deze keer lekker en gezellig was. We doen ons best, maar ook wij hebben wel eens n mindere dag. Fijn dat jullie zo tevreden waren, en we zien jullie graag snel weer terug. Binnenkort weer n nieuwe kaart.
Willem_Zon .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Met z'n drietjes een driegangen menu gekozen. Voorgerechten prima (carpaccio en tompouce met pulled pork). Hoofdgerechten idem, zowel het vispotje, de kogelbiefstuk als de geconfituurde eendenpoot. Lekkere biertjes erbij (Brugse Zot en een Pronk IPA uit Leiden zelf). Desserts ook lekker, al zijn we daar eigenlijk niet zo van: wentelteefje van suikerbrood en chocolademuffin, beide met ijs. Bediening attent, al duurde het erg lang voordat we onze keuze voor het dessert kenbaar konden maken. Leuke locatie, op de hoek van de Pieterskerk Choorsteeg, en leuk ingericht. Voor herhaling vatbaar. Overigens was dit al een herhaling want eenpaar weken terug hadden we hier ook al gegeten. Toen de daghap genomen. Qua prijs een stuk aantrekkelijker, maar soms moet je jezelf verwennen, toch?
Leuk, Willem, dat jullie nu uitgebreid bij ons gegeten hebben, en dat dit ook naar jullie zin. Graag tot ziens voor een dagschotel of een verwenavondje.
Lenie V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
Ik vroeg om een rustig tafeltje en dat gaf geen enkel probleem. Leuke inrichting en lekker eten. De bediening was erg vriendelijk.
Dank je wel, Lenie voor de mooie cijfers en positieve reactie. We zijn onze gasten graag van dienst!
Nikki S.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Erg lekker gegeten! Gerechtjes waren net wat bijzonderder dan normaal. Goede prijs-kwaliteit verhouding! Heel leuk ingericht, niet te groot.
Fijn om te lezen dat jullie zo lekker gegeten hebben. Graag tot een volgende keer!
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
prima! Lekker eten, keurig verzorgd met goede ingrediënten en voor een nette prijs. We wilden op tijd weer weg om naar een voorstelling te gaan, en daar hielden ze prima rekening mee. Fijne plek.
Goed dat jullie het naar jullie zin hebben gehad, en dat we bij konden dragen aan een heerlijk avondje uit in Leiden. Graag tot een volgende keer
Linda R.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. Vooral het voorgerecht (Tompouce met pulled chicken en avocadocreme) vond ik onovertroffen !! Leuk ingericht restaurant, beetje huiskamer-achtig/gezellig en de bediening was echt geweldig (erg attent en snel en lief) !!! Komen hier zeker nog een keertje terug. Vriendelijke groeten, Linda
Beste Linda, we zien jullie graag nog een keer! Onze nieuwe kaart is bijna rond, dus een goede reden om weer eens te komen eten.
Ada B.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017