In den Bierbengel

Langebrug 71 2311 TJ Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant In den Bierbengel

Ervaar de historie en geniet!

Centraal gelegen in het Pieterskwartier in Leiden past huiskamerrestaurant In den Bierbengel naadloos in zijn historische omgeving.
Na een wandeling door de smalle en levendige straatjes stap je in ons 16de eeuws pand terug
in de tijd. ​De bar, de monumentale schouw, geschilderde landkaarten en historische reclameborden getuigen van een eeuwenoude horecageschiedenis. In de warm aangeklede eetkamer met de, met linnen servetten en prachtige wijnglazen, gedekte tafels voel je je direct thuis ​èn een speciale gast aan tafel.

Meer informatie over restaurant In den Bierbengel

Robert V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Kevin O.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Registratie van IENS kwam niet helemaal door, maar heel tevreden over zowel eten als service. Aandrader.
MIKLOS D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Fijne plek wel veel diversiteit in tafels vooral de tafels direct voor erg prettig maar daarom ook vaak bezet.
Erg vriendelijk personeel, prijs kwaliteit prima verhouding
Dank je, Miklos! We blijven ons best doen om jullie jullie favoriete tafeltje te geven.
Willekeenalbert K.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Dit keer waren wij wat minder tevreden. De drank is prima, de soep wat smakeloos, het vlees prima maar de groente te gaar gekookt, de koffie prima. Even een mindere dag, kan altijd.
De bediening erg vriendelijk en correct.
Wat jammer dat het wat tegenviel. We hopen dat jullie ons nog een komen bezoeken op 'n beter dag.
Ramses X.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Het was al weer aardig tijdje geleden dat ik hier gegeten had, dus met andere tafelgenoot weer eens een bezoekje gebracht. We zaten vlakbij de deur, wat soms wat koude benen/voeten opleverde. We begonnen met mandje brood, waarbij de boter beetje weinig was voor het aantal sneetjes. Vervolgens deelden we samen de Proeverij, waarbij bij mij vooral de tompouce met avocado en pulled pork goed beviel. Vervolgens nam mijn tafelgenote de zalm met hollandaise saus en ging ik voor de biefstuk (zonder saus). Als dessert deelden we de 'heerlijkheden', en dat was maar goed ook, want zelfs gezamenlijk hadden we moeite om het op te krijgen, flinke portie! We sloten de avond af met een thee. Heerlijk gegeten, bediening kan wat attenter (lege glazen), maar zeker voor herhaling vatbaar.
Helen D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Weer eens gegeten bij De Bierbengel. De vorige keer waren we niet zo tevreden, er liep van alles mis en lange wachttijden terwijl het helemaal niet vol zat. Dit keer waren we zeer tevreden. We werden vriendelijk geholpen, de tijd tussen de gangen was heel netjes, niet te lang, maar ook niet te kort op elkaar. Het eten was uitstekend van kwaliteit en zeer smakelijk. De kogelbiefstuk was boterzacht en precies goed gebakken. Vandaag een dikke 8 en we komen weer terug.
Leuk om te lezen, dat het deze keer lekker en gezellig was. We doen ons best, maar ook wij hebben wel eens n mindere dag. Fijn dat jullie zo tevreden waren, en we zien jullie graag snel weer terug. Binnenkort weer n nieuwe kaart.
Willem_Zon .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Met z'n drietjes een driegangen menu gekozen. Voorgerechten prima (carpaccio en tompouce met pulled pork). Hoofdgerechten idem, zowel het vispotje, de kogelbiefstuk als de geconfituurde eendenpoot. Lekkere biertjes erbij (Brugse Zot en een Pronk IPA uit Leiden zelf). Desserts ook lekker, al zijn we daar eigenlijk niet zo van: wentelteefje van suikerbrood en chocolademuffin, beide met ijs. Bediening attent, al duurde het erg lang voordat we onze keuze voor het dessert kenbaar konden maken. Leuke locatie, op de hoek van de Pieterskerk Choorsteeg, en leuk ingericht. Voor herhaling vatbaar. Overigens was dit al een herhaling want eenpaar weken terug hadden we hier ook al gegeten. Toen de daghap genomen. Qua prijs een stuk aantrekkelijker, maar soms moet je jezelf verwennen, toch?
Leuk, Willem, dat jullie nu uitgebreid bij ons gegeten hebben, en dat dit ook naar jullie zin. Graag tot ziens voor een dagschotel of een verwenavondje.
Lenie V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
Ik vroeg om een rustig tafeltje en dat gaf geen enkel probleem. Leuke inrichting en lekker eten. De bediening was erg vriendelijk.
Dank je wel, Lenie voor de mooie cijfers en positieve reactie. We zijn onze gasten graag van dienst!
Nikki S.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Erg lekker gegeten! Gerechtjes waren net wat bijzonderder dan normaal. Goede prijs-kwaliteit verhouding! Heel leuk ingericht, niet te groot.
Fijn om te lezen dat jullie zo lekker gegeten hebben. Graag tot een volgende keer!
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
prima! Lekker eten, keurig verzorgd met goede ingrediënten en voor een nette prijs. We wilden op tijd weer weg om naar een voorstelling te gaan, en daar hielden ze prima rekening mee. Fijne plek.
Goed dat jullie het naar jullie zin hebben gehad, en dat we bij konden dragen aan een heerlijk avondje uit in Leiden. Graag tot een volgende keer
Linda R.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. Vooral het voorgerecht (Tompouce met pulled chicken en avocadocreme) vond ik onovertroffen !! Leuk ingericht restaurant, beetje huiskamer-achtig/gezellig en de bediening was echt geweldig (erg attent en snel en lief) !!! Komen hier zeker nog een keertje terug. Vriendelijke groeten, Linda
Beste Linda, we zien jullie graag nog een keer! Onze nieuwe kaart is bijna rond, dus een goede reden om weer eens te komen eten.
Ada B.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Uitstekend,heerlijk,gastvriendelijk
Jimi D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
We kwamen iets eerder dan gereserveerd binnen en konden meteen kiezen uit twee tafeltjes. Hierbij kozen we een iets rustiger tafeltje niet in de grote ruimte, maar naast de trap richting kelder. Het zag er in de grotere ruimte heel gezellig uit, maar na een lang dagje slenteren hadden we iets meer behoefte aan rust. Restaurant is heel leuk en knus ingericht en heeft een warm karakter. het eten was uitstekend en op een juist tempo geserveerd. Als we niet zo vermoeid van de dag waren zouden we vast nog wat langer voor een borreltje blijven hangen. nu besloten we echter na een lekkere kop koffie als afsluiter om ons huiswaarts te begeven.

We zien jullie graag een andere keer voor een langer bezoek. Gezellig dat jullie er waren!
B Z.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Vriendelijke bediening, zitplaatsen wat krap.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Gezellige en originele inrichting. Met name het voorgerecht, het nagerecht en het bier van het vat (Plato) was zeker goed. Het hoofdgerecht viel iets tegen. De smaak van het wildstoofpotje en de risotto was wat aan de flauwe kant. Prijs-kwaliteit verhouding is goed.
Dank je wel, Eric, voor jouw feedback. Hier kunnen we iets mee. We zullen in de gaten houden dat onze hoofdgerechten goed op smaak worden gebracht. We hebben inmiddels nog een ander heerlijk speciaal bier van de tap, tijdelijk, Jolly Roger. Kom die ook eens proberen!
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Lekker eten, driegangenmenu was wel erg veel. Leuke plek, vriendelijk personeel.
Fijn, Peter, om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben gehad. Graag tot ziens!
lian K.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Gezellige sfeer. Midden in het historische gedeelte van leiden is dit toch eigenlijk een toplocatie. Over het eten ben ik verdeeld. Ik had vis en was niet helemaal tevreden. Mijn tafelgenoot had een stoof en dat was prima. Wisselend dus. En smaken verschillen uiteindelijk. Toch denk ik dat er makkelijk verser gekookt kan worden voor dezelfde prijs en dan is de beleving net iets beter.
Jammer, Lian, dat het eten wat tegen is gevallen. We koken toch echt voor een groot deel met verse producten, vis ingevroren aan boord is verser dan wanneer deze zo aan land komt. We hopen dat je ons nog een keer bezoekt, binnenkort hebben we een nieuwe kaart.
Ada G.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk gegeten, fijne ambiance en goede service
Wauw, Ada, drie tienen, dat worden we een beetje stil van.
Ivo74 B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
heerlijk eten voor een goede prijs in een ontspannen sfeer. goede, attente bediening.
Dank je, Ivo, altijd fijn wanneer onze gasten tevreden de deur uit gaan. Graag tot snel!