In den Bierbengel

Langebrug 71 2311 TJ Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant In den Bierbengel

Ervaar de historie en geniet!

Centraal gelegen in het Pieterskwartier in Leiden past huiskamerrestaurant In den Bierbengel naadloos in zijn historische omgeving.
Na een wandeling door de smalle en levendige straatjes stap je in ons 16de eeuws pand terug
in de tijd. ​De bar, de monumentale schouw, geschilderde landkaarten en historische reclameborden getuigen van een eeuwenoude horecageschiedenis. In de warm aangeklede eetkamer met de, met linnen servetten en prachtige wijnglazen, gedekte tafels voel je je direct thuis ​èn een speciale gast aan tafel.

Meer informatie over restaurant In den Bierbengel

Op 2 minuten lopen is een bushalte

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant In den Bierbengel

Niki M.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Gezellig en lekker gegeten. Vriendeijke ontspannen sfeer. Karaf water extra geen bezwaar. Als voorgerecht 'wild bittetballen'. Lekker, maar lauw. Jammer. Dagschotel heerijk. Mooi opgemaakt, verse groenten. Frites helaas lauw. Wijn heerijk. Toetje ook.
Dank Niki voor de complimenten! Over de lauwe voorgerechten en frietjes hadden we graag op de avond zelf feedback ontvangen, dan hadden we dit met alle liefde direct opgelost! Graag tot ziens!
Josine V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Gezellig en rustig restaurant met goede sfeer en prima bediening. Het eten viel echter tegen. Voor en nagerecht waren prima maar helaas was het hoofdgerecht niet echt goed. De bestelde biefstuk was erg taai (wat niet noodzakelijk aan de kok ligt) en werd direct teruggestuurd. Wel werd er gelijk een vervangend gerecht geserveerd (smakelijke, mooi gegaarde kip) maar als daar dan gedroogd fruit in zit (pruimen in dit geval) dan mogen deze wel eerst geweld worden want deze waren erg hard en niet te eten ....... helaas!! wel een gezellige avond gehad met erg vriendelijke bediening.
vanderglas.steenwoerd V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Leuk restaurant. Inrichting eenvoudig, maar goed. Goede ontvangst. Eten was redelijk, maar niet bijzonder.
Goede gevarieerde keuze om een driegangenmenu samen te stellen.
Bedankt voor de recensie, Lukas! Graag tot ziens.
rjt.leboux .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
goed eten, goede service, goede bieren, lekkere whisky als afsluiting en nu moet ik nog wat typen om tot 120 tekens te komen
Gwendolyn V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Prima eten in een gezellige sfeer. De prosecco was ook heerlijk. Bediening was prima en opmerkzaam. We komen hier zeker terug!
Wat een enthousiasme! Tot snel, Gwendolyn
nielsvanklink .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Leuke sfeer in een zeer mooi en authentiek pandje. Eten was prima en door het driegangenkeuzemenu de prijs/kwaliteitverhouding ook goed.
Wij vonden het leuk dat jullie er waren. We vinden het jammer dat we een 6 hebben gekregen voor service, we horen graag in een PB (indenbierbengel@gmail.com) wat we hierin kunnen verbeteren.
L.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Mooi en sfeervol ingericht restaurant, zeker voor herhaling vatbaar. Op de plek waar wij zaten was het best wel donker waardoor wij de menukaart wat moeilijk konden lezen, maar dat was dan ook het enige verbeterpuntje.
Dank je,Ruben voor jouw recensie. Verlichting is altijd n lastig dingetje, maar we zullen hier nog eens naar kijken.
Ilse B.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2018
Lekker eten, eigenaresse zeer vriendelijk! Voorgerecht- en hoofdgerechten waren echt heel goed, netjes warm geserveerd en we hoefden niet eens zo gek lang te wachten. Nagerecht viel mij wat tegen; niet zozeer vanwege de uitvoering want het was allemaal dik in orde, maar gewoon vanwege het gerecht zelf. De zoute karamel (lekker!) bluste in mijn ervaring de monchou helemaal uit, maar dat is mijn smaak. Mijn mede dinergenoten hadden beiden een toetje dat ze erg lekker vonden.

Kortom, prima restaurant, erg lekker eten, aanrader!
Dank je wel, Ilse, voor jouw feedback! We zullen nog eens extra proeven van de monchoutaart....
Maja M.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Vriendelijk en correct personeel. E n het eten was goed.
Wij zeggen dan: tot snel dan maar!
Pieterproever .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Leuke zaak. gezellig ook. Je kan hier vlot eten voor niet teveel geld. Het eten is redelijk goed. Verwacht dus geen culinaire hoogstandjes. Een beetje eetcafé +. Daarom is vooral de dagschotel een aanrader.
Bedankt voor jouw feedback! Goede omschrijving; eetcafé+, die gebruiken wij ook vaak. We zien jullie graag nog eens terug voor bijvoorbeeld een dagschotel.
Ingrid F.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Heerlijk kunnen eten met vrienden, vlotte en nette bediening en geen gejakker met eten . Top, bedankt en volgende maand gaan ik terug .
Dank je, Ingrid, Zoveel tienen daar worden we een beetje stil van, maar we zijn er ook heel blij mee. We zien jullie graag weer terug. Inmiddels een nieuwe kaart, dus ik denk dat we je snel weer zien. Wie weet samen met Chris!
Daniël V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Wij hebben er een heerlijk kerstdiner gegeten! Goede vlotte bediening, gezellige sfeer en goed eten en lekkere wijn. Bedankt voor gezellige avond!
Het was fijn dat jullie er weer waren! Wij hebben ook genoten van een gezellige avond met Kerst.
Pascal F.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Goed eten voor een heel redelijke prijs en erg vriendelijke bediening.
Korte wachttijden tussen de gangen door.
Zeker aan te raden!
Leuk Pascal, dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad. En dat jullie ons dan zomaar 2 tienen geven, super. We zien jullie graag nog een keertje.
Jo D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Ik ben met mijn zus op 23 december jl na reservering op Iens, gaan eten in de Bierbengel, hartje Leiden. Dit was een onverdeeld genoegen! Geweldig eten, goede wijn, heel vriendelijke bediening en een alleszins redelijke prijs. Kortom dit is een aanrader, we gaan zeker weer!
Daar worden we altijd een beetje stil van, zoveel tienen! Graag tot snel! We hebben inmiddels een heerlijke nieuwe kaart, dus een goed excuus, lijkt mij.
Marga J.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Gezellig restaurant op goede locatie. De bediening is goed, de gastvrouw verstaat haar vak! Tafeltjes zijn erg klein en staan dicht op elkaar, maar maakt het ook wel weer knus.
Dank je, Marga, voor jouw feedback. We zien jullie graag nog eens.
Veerle V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Ik vond de kalfsburger niet lekker, een grote bal vlees waar de piccalilly erg overheerste ! De garnalenqroquetten waren ook niet geweldig Een roux zonder een enkel stukje garnaal ! Dat vond mijn buurman ook.
Jammer, Veerle, dat je hier geen opmerking over hebt gemaakt zondag, we hadden het graag ter plekke opgelost. We hopen van harte dat we jullie toch nog eens terug zien.
Renske O.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
We hebben heerlijk gegeten en Claire heeft ons fantastisch verzorgd!! We komen zeker nog eens terug! Zeker een aanrader voor iedereen!
Wat een lof! Hier worden we heel blij van.
Brenda K.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Gezellig restaurant - mooi gelegen in Leiden en het eten is heerlijk en de bediening snel,kundig en vriendelijk.
Leuk, Brenda, dat jullie zo genoten hebben! Graag tot snel.
Saskia H.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Meermaals bij In Den Bierbengel geweest voor uiteendlopende gelegenheden. Ik ben altijd erg tevreden! De werknemers zijn altijd erg gastvrij en vriendelijk, het eten is altijd van goede kwaliteit, en de sfeer is goed. Mijn laatste bezoek bevestigt mijn beeld van dit restaurant.
Kom je ons regelmatig checken, Saskia! Leuk dat het iedere keer naar je zin is.