In den Bierbengel

Langebrug 71 2311 TJ Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant In den Bierbengel

Ervaar de historie en geniet!

Centraal gelegen in het Pieterskwartier in Leiden past huiskamerrestaurant In den Bierbengel naadloos in zijn historische omgeving.
Na een wandeling door de smalle en levendige straatjes stap je in ons 16de eeuws pand terug
in de tijd. ​De bar, de monumentale schouw, geschilderde landkaarten en historische reclameborden getuigen van een eeuwenoude horecageschiedenis. In de warm aangeklede eetkamer met de, met linnen servetten en prachtige wijnglazen, gedekte tafels voel je je direct thuis ​èn een speciale gast aan tafel.

Meer informatie over restaurant In den Bierbengel

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Fabianne H.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Super gegeten bij In Den Bierbengel! Het eten was heerlijk en de inrichting van het restaurant was super leuk. Ons bezoek was op een (drukke) zaterdag, waardoor we soms iets langer op de service moesten wachten. De bediening was overigens wel heel vriendelijk en beleefd. Al met al een prima ervaring. Wij komen er graag weer terug! :)
Joep O.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
De sfeer past goed bij wat er op het menu staat, je kunt er mooie bieren drinken waar gerechten mooi bij passen. De eend is hier een goed voorbeeld van. Een aanrader voor iedereen die Leiden uit eten wil!
Elke V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Heerijk gegeten, vrolijke en vriendelijke bediening. Prima prijs kwaliteit verhouding.
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Al verschillende keren hier heerlijk gegeten met een vlotte vriendelijke bediening. Daarom vanavond met gasten van buiten de stad afgesproken in de Bierbengel. Helaas hadden we nu een mindere ervaring met de bediening. O.a. 1 uur wachten op het voorgerecht zonder verder enige aandacht vonden wij niet klantvriendelijk terwijl een van de serveersters nog aan haar maaltijd zat in het restaurant.
Daniël V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Tweede kerstdag hebben wij heerlijk genoten van het zalige kerstmenu en de lekkere wijnen!
Vriendelijke bedieningen, en gezellige informele sfeer.
Herman B.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Een dagschotel vlees of vis met friet voor 6,75€!
Waar vind je dat nog?
Vandaag heerlijke mahi mahi met pernod/peterselie saus.
Lourens O.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Heel veel mensen in een kleine ruimte geeft heel veel geluid en zeker als je zoals ik eenzijdig doof ben , dan is deze gelegenheid erg krap . (Zeker met groepen van 8 /10 )
Voor de rest geen klagen aan het adres vd chef en bediening, dit was goed.
Jelle S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Gewoon prima gegeten in een van mijn favoriete eetcafés . Verwacht geen klassieke eetcafekaart maar gewoon lekkere betaalbare gerechten. Geserveerd in een gemoedelijke sfeer.
Marije O.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Vriendelijk personeel en prachtig pand. Wel tochtig.
Tafel was plakkerig.
Na ons stokbroodje vooraf werd de tafel niet afgenomen (zat vol kruimels).
Een van ons kreeg verkeerde bestelling. Werd gecorrigeerd. Maar wel apart van elkaar gegeten dus. Gratis 1 drankje van het huis.
Slagroom bij nagerecht leek wel boter.
Francisca W.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Gezellig restaurantje met leuke aankleding op een pittoresk hoekje. Personeel was zeer correct, beleefd en stipt , maar gehaast en vermoeid. Verrast door het perentoetje en de dessertwijn.
Deberk1965 B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
De Bierbengel is al jaren het adres voor een goede maaltijd tegen een goede prijs. Geen haute cuisine maar gewoon een eerlijke keuken. We hadden een pompoensoep en kalfsvlees met paddestoelen vooraf en als hoofdgerecht kabeljauw en eendenborst. De gerechten waren smakelijk en we kregen al zin in de herfst.

Door een groep achter ons werd het wat rumoerig maar dat kan je zo hebben. De bediening was prima al had de nieuwe kracht zich misschien wat meer in de gerechten mogen verdiepen. Een forel verwarren met een kabeljauwfilet is een fout die je toch niet snel zou maken. Enfin, ze was wel aardig. De gerechten kwamen wel heel snel na elkaar maar wij hadden wellicht kunnen aangeven dat we geen haast hadden.

Kortom, weer heerlijk gegeten en nog tijd over om een ijsje op de Nieuwe Rijn te pakken.
carla.tol .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
We hebben heerlijk gegeten de sfeer was prima. En de bediening uitstekend. Dus raden wij iedereen er een keer te gaan eten.
clpas .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
In den bierbengel is een sfeervol eetcafe. We hadden dit eetcafe/ reataurant geselecteerd via Iens omdat twee van ons glutenvrij moesten eten. Het eten op zich was lekker maar qua glutenvrij assortiment zijn er verbeteringen mogelijk. Zo was er geen glutenvrij brood en konden we geen patat eten omdat die niet glutenvrij was. Op onze vraag ofgebakken aardappels dan een optie waren gaf de bediening aan dat dekeuken op slechts vier pitten moest koken ( bij volle zaak voor ca 30 man) en dat het daarom niet mogelijk was. De bediening had veel kennis van de kaart en de gebruikte ingredienten en adviseerde goed. Helaas kon zij ook niet anders concluderen dat bij de nagerechten allleen het kaasplankje mogelijk was. De hoofdgerechten waren prima, hier hadden we gelukkig wel ruim keus. Prima eetgelegenheid dus met een goede prijs- kwaliteit verhouding. Als je strikt glutenvrij moet eten is mijn advies om niet alleen op het iensfilter af te gaan maar ook nog even contact op te nemen. De kaart wisselt regelmatig en degene die let op het glutenvrij aanbod is niet consequent met het rekening houden met de gast die glutenvrij moet eten.

Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
We werden hartelijk door de eigenaresse ontvangen. Fijn dat we wegens het bijzonder warme weer buiten een tafeltje konden uitzoeken. Het driegangen a la carte menu van social deal was prima. De gerechten waren smaakvol en werden leuk opgediend. Voor sommige gerechtjes, zoals een proeverij, betaal je een kleine aanvulling. De huiswijn was goed van smaak en water wordt onbeperkt aangevuld. Met een lekker kopje koffie sloten we de avond af.
vegertje1 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Heerlijk gegeten, voor, hoofd en nagerecht. De bediening was super en alles was goed en mogelijk. We kunnen dit restaurant aanraden. Leuk die intieme huiskamersfeer die ze gecreëerd hebben. Wij komen zeker nog een keer terug.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Al bijna twintig jaar in Leiden en toch nog nooit bij de Bierbengel geweest. Dat moest maar eens rechtgezet worden. Mijn indruk dat er alleen ouder pimpelend publiek kwam, is kennelijk van lang geleden in het voorbijlopen. Het blijkt een heel gemêleerd gezelschap te trekken en het zat er op vrijdagavond uiteindelijk helemaal vol. Erg gezellig! De inrichting is niet bepaald 21ste-eeuws, maar dat zou hier ook helemaal niet passen. De menukaart is wel bij de tijd en bovendien bleek het eten dat wij kozen - gazpacho, rillette van zalm, pittige lamsspiesjes, kogelbiefstuk, wentelteefjes van suikerbrood, cheesecake - bijzonder smakelijk. Vooral de lamsspiesjes waren echt geweldig. En met wat brood vooraf, bier en wijn was de rekening maar 62,60. Dat vraagt om herhaling!
Lionswens W.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
De bediening was erg vriendelijk en Luisterde goed naar onze wensen. Tafel was netjes opgemaakt. Het was rustig in de zaak. We kregen dan ook alle aandacht.
Ramses X.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Op zaterdagavond hier wezen eten met een vriendin. Tafeltjes dicht op elkaar, mijn achterbuurvrouw vond dat blijkbaar ook, want telkens haar stoel tegen de mijne, paar keer ellenboog in mn rug etc., daarnaast niet echt lang comfortabel zitten op de houten stoelen. Bediening vriendelijk, maar zeggen niet meer dan noodzakelijk. Vooraf broodje met boter en tapenade, de boter was helaas al zo goed als op na de twee grote sneetjes, gevolgd door beide de rilette van zalm. Een flink voorgerecht en erg lekker. Al had de paprika erin van ons niet gehoeven. Als hoofdgerecht had ik het maiskippetje met salie en parmaham, erg lekker. Mijn tafelpartner had de eendenbout maar vond het vel daarvan niet echt lekker. Als dessert de wentelteefjes, mmm en carrot-cake die slecht een vage smaak van wortel had. Daarna nog kop thee. Fijn dat je thee-doos met zakjes op tafel krijgt zodat je kunt kiezen, jammer dat het alleen kruidenthee was een geen fruitthee. Al met al lekker gegeten, maar niet hoogstaand, maar voor die prijs mag je denk ook niet meer verwachten.
ckapteijn .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Heel gezellig en leuk ingericht restaurant. Personeel deed alles om het ons naar de zin te maken en onze vragen te beantwoorden. Pastrami voorgerecht, licht en toch smakelijk, was heerlijk. Biefstukken waren iets te kort gebakken voor medium en een beetje aan de taaie kant, maar het eerste kan zijn het gevolg van een misverstand zijn. Het is een fijne en ontspannen omgeving, ideaal voor een intiem diner.
Suzy-C .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Fantastisch! Gezellige sfeer, mooie ambiance, kwalitatief goed eten en dat voor een lage prijs! Heel vriendelijke bediening. Het was elke cent dubbel waard.