In den Bierbengel

Langebrug 71 2311 TJ Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant In den Bierbengel

Ervaar de historie en geniet!

Centraal gelegen in het Pieterskwartier in Leiden past huiskamerrestaurant In den Bierbengel naadloos in zijn historische omgeving.
Na een wandeling door de smalle en levendige straatjes stap je in ons 16de eeuws pand terug
in de tijd. ​De bar, de monumentale schouw, geschilderde landkaarten en historische reclameborden getuigen van een eeuwenoude horecageschiedenis. In de warm aangeklede eetkamer met de, met linnen servetten en prachtige wijnglazen, gedekte tafels voel je je direct thuis ​èn een speciale gast aan tafel.

Meer informatie over restaurant In den Bierbengel

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
B Z.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Vriendelijke bediening, zitplaatsen wat krap.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Gezellige en originele inrichting. Met name het voorgerecht, het nagerecht en het bier van het vat (Plato) was zeker goed. Het hoofdgerecht viel iets tegen. De smaak van het wildstoofpotje en de risotto was wat aan de flauwe kant. Prijs-kwaliteit verhouding is goed.
Dank je wel, Eric, voor jouw feedback. Hier kunnen we iets mee. We zullen in de gaten houden dat onze hoofdgerechten goed op smaak worden gebracht. We hebben inmiddels nog een ander heerlijk speciaal bier van de tap, tijdelijk, Jolly Roger. Kom die ook eens proberen!
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Lekker eten, driegangenmenu was wel erg veel. Leuke plek, vriendelijk personeel.
lian K.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Gezellige sfeer. Midden in het historische gedeelte van leiden is dit toch eigenlijk een toplocatie. Over het eten ben ik verdeeld. Ik had vis en was niet helemaal tevreden. Mijn tafelgenoot had een stoof en dat was prima. Wisselend dus. En smaken verschillen uiteindelijk. Toch denk ik dat er makkelijk verser gekookt kan worden voor dezelfde prijs en dan is de beleving net iets beter.
Jammer, Lian, dat het eten wat tegen is gevallen. We koken toch echt voor een groot deel met verse producten, vis ingevroren aan boord is verser dan wanneer deze zo aan land komt. We hopen dat je ons nog een keer bezoekt, binnenkort hebben we een nieuwe kaart.
Ada G.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk gegeten, fijne ambiance en goede service
Wauw, Ada, drie tienen, dat worden we een beetje stil van.
Ivo74 B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
heerlijk eten voor een goede prijs in een ontspannen sfeer. goede, attente bediening.
Dank je, Ivo, altijd fijn wanneer onze gasten tevreden de deur uit gaan. Graag tot snel!
Fabianne H.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Super gegeten bij In Den Bierbengel! Het eten was heerlijk en de inrichting van het restaurant was super leuk. Ons bezoek was op een (drukke) zaterdag, waardoor we soms iets langer op de service moesten wachten. De bediening was overigens wel heel vriendelijk en beleefd. Al met al een prima ervaring. Wij komen er graag weer terug! :)
Dat horen we natuurlijk graag, Fabienne, dat jullie terugkomen. Op zo'n drukke avond kan het inderdaad iets langer duren, maar dat geeft ook weer tijd om gezellig met tafelgenoten bij te kletsen!
Joep O.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
De sfeer past goed bij wat er op het menu staat, je kunt er mooie bieren drinken waar gerechten mooi bij passen. De eend is hier een goed voorbeeld van. Een aanrader voor iedereen die Leiden uit eten wil!
Wat een mooie cijfers, en wat leuk dat de combi van eten en bier zo goed bevalt. Op dit moment hebben we weer een paar mooie bieren, die tijdelijk in het assortiment zijn, dus kom snel weer eens langs!
Elke V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Heerijk gegeten, vrolijke en vriendelijke bediening. Prima prijs kwaliteit verhouding.
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Al verschillende keren hier heerlijk gegeten met een vlotte vriendelijke bediening. Daarom vanavond met gasten van buiten de stad afgesproken in de Bierbengel. Helaas hadden we nu een mindere ervaring met de bediening. O.a. 1 uur wachten op het voorgerecht zonder verder enige aandacht vonden wij niet klantvriendelijk terwijl een van de serveersters nog aan haar maaltijd zat in het restaurant.
Daniël V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Tweede kerstdag hebben wij heerlijk genoten van het zalige kerstmenu en de lekkere wijnen!
Vriendelijke bedieningen, en gezellige informele sfeer.
Herman B.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Een dagschotel vlees of vis met friet voor 6,75€!
Waar vind je dat nog?
Vandaag heerlijke mahi mahi met pernod/peterselie saus.
Lourens O.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Heel veel mensen in een kleine ruimte geeft heel veel geluid en zeker als je zoals ik eenzijdig doof ben , dan is deze gelegenheid erg krap . (Zeker met groepen van 8 /10 )
Voor de rest geen klagen aan het adres vd chef en bediening, dit was goed.
Jelle S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Gewoon prima gegeten in een van mijn favoriete eetcafés . Verwacht geen klassieke eetcafekaart maar gewoon lekkere betaalbare gerechten. Geserveerd in een gemoedelijke sfeer.
Marije O.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Vriendelijk personeel en prachtig pand. Wel tochtig.
Tafel was plakkerig.
Na ons stokbroodje vooraf werd de tafel niet afgenomen (zat vol kruimels).
Een van ons kreeg verkeerde bestelling. Werd gecorrigeerd. Maar wel apart van elkaar gegeten dus. Gratis 1 drankje van het huis.
Slagroom bij nagerecht leek wel boter.
Francisca W.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Gezellig restaurantje met leuke aankleding op een pittoresk hoekje. Personeel was zeer correct, beleefd en stipt , maar gehaast en vermoeid. Verrast door het perentoetje en de dessertwijn.
Deberk1965 B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
De Bierbengel is al jaren het adres voor een goede maaltijd tegen een goede prijs. Geen haute cuisine maar gewoon een eerlijke keuken. We hadden een pompoensoep en kalfsvlees met paddestoelen vooraf en als hoofdgerecht kabeljauw en eendenborst. De gerechten waren smakelijk en we kregen al zin in de herfst.

Door een groep achter ons werd het wat rumoerig maar dat kan je zo hebben. De bediening was prima al had de nieuwe kracht zich misschien wat meer in de gerechten mogen verdiepen. Een forel verwarren met een kabeljauwfilet is een fout die je toch niet snel zou maken. Enfin, ze was wel aardig. De gerechten kwamen wel heel snel na elkaar maar wij hadden wellicht kunnen aangeven dat we geen haast hadden.

Kortom, weer heerlijk gegeten en nog tijd over om een ijsje op de Nieuwe Rijn te pakken.
carla.tol .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
We hebben heerlijk gegeten de sfeer was prima. En de bediening uitstekend. Dus raden wij iedereen er een keer te gaan eten.
clpas .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
In den bierbengel is een sfeervol eetcafe. We hadden dit eetcafe/ reataurant geselecteerd via Iens omdat twee van ons glutenvrij moesten eten. Het eten op zich was lekker maar qua glutenvrij assortiment zijn er verbeteringen mogelijk. Zo was er geen glutenvrij brood en konden we geen patat eten omdat die niet glutenvrij was. Op onze vraag ofgebakken aardappels dan een optie waren gaf de bediening aan dat dekeuken op slechts vier pitten moest koken ( bij volle zaak voor ca 30 man) en dat het daarom niet mogelijk was. De bediening had veel kennis van de kaart en de gebruikte ingredienten en adviseerde goed. Helaas kon zij ook niet anders concluderen dat bij de nagerechten allleen het kaasplankje mogelijk was. De hoofdgerechten waren prima, hier hadden we gelukkig wel ruim keus. Prima eetgelegenheid dus met een goede prijs- kwaliteit verhouding. Als je strikt glutenvrij moet eten is mijn advies om niet alleen op het iensfilter af te gaan maar ook nog even contact op te nemen. De kaart wisselt regelmatig en degene die let op het glutenvrij aanbod is niet consequent met het rekening houden met de gast die glutenvrij moet eten.

Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
We werden hartelijk door de eigenaresse ontvangen. Fijn dat we wegens het bijzonder warme weer buiten een tafeltje konden uitzoeken. Het driegangen a la carte menu van social deal was prima. De gerechten waren smaakvol en werden leuk opgediend. Voor sommige gerechtjes, zoals een proeverij, betaal je een kleine aanvulling. De huiswijn was goed van smaak en water wordt onbeperkt aangevuld. Met een lekker kopje koffie sloten we de avond af.