In den Bergsche Tuin

9,1

Jouw recensie over het restaurant In den Bergsche Tuin

Anita S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
We werden met open armen, heel gastvrij ontvangen. Er was ook ruimte voor een persoonlijk gesprekje. Het eten was heerlijk en je hoefde niet iemand te roepen als je glaasje leeg was. Heel subtiel werd er gevraagd of je nog zin had in een glaasje.
Erick E.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Zeer enthousiaste gastheer en bediening. Eten niet culinair maar zeer smakelijk, het dessert buffet als afsluiter helemaal top. Hele goede bierkaart met heel veel bieren
N. H.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Gisteren voor de 2e keer hier gegeten. En het was wederom geweldig. Alles. Restaurant, bediening, eten, service. Top.
Genoten van het dessert buffet.
N. H.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Het restaurant werd ons aanbevolen – en terecht. Voor een avond uit in een gezellige, warme sfeer met een creatieve menukaart en goed eten ben je hier absoluut aan het goede adres. Een mooie spagaat tussen stijlvol en ongedwongen. Een creatieve kok, die geen rare fratsen uithaalt, maar spannende gerechten bedenkt en deze dan ook nog lekker op tafel weet te brengen. En een keer geen lieve maar stuntelende meisjes in de bediening, maar mensen die van hun vak houden en dit ook overgedragen aan de gast.

Helaas was de tuin gesloten die avond i.v.m. de regen de hele dag. Maar op een lauwe zomeravond is het hier zeker heerlijk vertoeven onder de bomen.
Dus we hebben binnen gezeten. Mooi restaurant, ongedwongen en toch met veel sfeer en oog voor het detail.

Eten: geen wens is te gek. Alles kan. Heel veel gerechten serveren ze ook als vegetarische variant.

Tafelgenote en ik deelden vooraf de ‘knoflookballekes’ – maar dan vegetarisch. Nou.. die kun je ook elke vleeseters voorzetten. Goede structuur, zeer smaakvol. Mooi gegratineerd met kaas en 2 sneetjes brood erbij om de laatste kaas uit de schaal te dippen.

Als hoofdgerecht hadden wij Gamba’s alioli (op de kaart ongepeld, maar gepeld was ook mogelijk).
Op de kaart staat niet vermeld wat de bijgerechten zijn: dat zijn dus groenten, gebakken aardappelen en een salade (alles serveert in 3 schaaltjes).
Kort gebakken groenten (tafelgenote vond ze iets aan de harde kant, ik vond ze perfect) met een bearnaise-achtige sausje, lekkere salade.
We hadden nog friet besteld: staat hier inderdaad niet voor niets niet op de kaart: niet hun sterkste kant en waarschijnlijk wordt er ook maar weinig om gevraagd. Die waren slap. Dus niet bestellen. (De gebakken aardappels zijn wel lekker.)

Ik had 2 vegetarische voorgerechten als hoofdgerecht besteld: Portabella (champignon) en de vegetarische variant van Kip Panikie:
De portabella in een bouillon, gegratineerd met kaas was heerlijk. Vaak is die nl. heel saai. Hier dus niet. Een aanrader.
De ‘Kip’ Panikie (op de kaart omschreven als ‘heel heet’/sambal enz.) was helaas wel saai. Misschien hadden ze de vleesvervangers niet lang genoeg gemarineerd en is de vlees-versie beter. Maar dat gerecht zou ik niet nog een keer bestellen.

En dessert kaart hebben ze niet meer: Nu is er een dessert buffet met alles van de dessert kaart. Maar dan in kleine miniporties, dus je kunt van alles proeven: 4 soorten ijs (vanille en chocolade, 2 soorten sorbetijs), slagroom, warme kersen en warme stoofperen, brownies, cheesecake, een kaas plateau met verschillende soorten kaas, bananen spekkoek, een chocoladefontein, vers fruit en spek om te dippen.

Favoriet: de stoofperen & cheesecake (home made, mooie dikke structuur, tikkeltje “plakkerig”, precies zoals het hoort. Als je van cheesecake houdt: ga ver weg zitten.... :-).
Het dessert buffet zit in ‘de prijs inbegrepen’ (je betaald er dus niet extra voor). Volgens de serveerster wordt even gekeken hoe het aangenomen wordt door de gasten, dus misschien is er bij een volgend bezoek toch weer een dessert kaart aanwezig).

Thee en koffie worden erg leuk serveert op een marmeren plaat, met koekje, koffiebonen en lonka nougat (alleen hieraan zie je al dat hier over alles nagedacht is: tot de koffie toe wordt hier echt alles op een smaakvolle en originele wijze serveert).

Onder de streep: een dikke 10 voor alles: eten, sfeer, personeel. alles.
Anneke G.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Gisteren hebben mijn man en ik hier gegeten en niets dan lof. De carpaccio was mooi opgemaakt met alles apart, zodat je na eigen smaak kon toevoegen. De Duiveltjes had nog wel pittiger gemogen hahahahaha.... Mijn man begon nog niet te zweten. Erg knus leuk restaurant en leuke eigenaar en personeel.
Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Enkele weken terug hebben we op een zaterdagavond hier gegeten, vanwege het lekkere weer zaten we buiten. Vanwege de lovende recensies zijn we bij dit restaurant uitgekomen. Wij vonden het echt tegenvallen! De carpaccio was flauw van smaak, ipv parmezaanse kaas was er pastakaas over gestrooid. Ook de garnituur bij de gerechten was smakeloos, zo uit een zakje erop gegooid. Nu had ik echt geen sterrenmaaltijd verwacht maar ik had echt het idee dat het eten maar wat in elkaar was geflanst. Op zich zat je buiten wel knus, maar daar is ook alles mee gezegd. Een achtergrondmuziekje was wel gezellig geweest. En als je tot 2 keer toe moet vragen aan de bediening of ze het drinken niet vergeten zijn....tja. Al met al zeer matig en vooral niet voor herhaling vatbaar.
Danielle B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Gisterenavond met collega's heerlijk gegeten in de Bergsche tuin. Het is een leuk ingericht restaurant, met een zeer gevarieerde en originele kaart. In de omschrijvingen van de gerechten zit veel humor en alleen al het lezen van de kaart is erg leuk! Veel keuze in vegetarische gerechten, welke ook prima smaken. De prijs kwaliteit verhouding is goed in orde en de bediening was kundig en vriendelijk. Dit restaurant is zeker een aanrader voor een heerlijke avond.
Frank G.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Gewoon een goede ouderwetse bistro ervaring.
Goed, niet te zuinig met de porties, en niet te duur.
De laatste maand heb ik er 2 keer gegeten, 1 x met 3 pers en 1x met 5 pers.
Beide keren goed bevallen.

Prettige attente bediening van de baas zelf.
Zeer ruime bierkaart, met zelfs bier advies per gerecht.
In de zomer een mooie binnentuin, om te dineren.
Ga zeker weer terug!
Nick1988 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Vandaag heerlijk met z'n tweetjes in de gezellige tuin gezeten. Een lekker zonnetje en toch voldoende schaduw om ontspannen te kunnen tafelen. De aankleding en de ontvangst/behandeling van de eigenaar zorgen voor een hele prettige sfeer. Duiveltjes en een lekker stuk gegeten, lekker medium geserveerd en de sausjes en bijgerechten maakten het helemaal af! Ook het afwijken van het menu i.v.m. een allergie die ik heb, was totaal geen probleem. Kortom: een hele fijne avond getafeld en heerlijk gegeten in een prachtige tuin!
Ralf J.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Wat een enorm matig etablissement!
Het eten was matig, saai en weinig verfijnd. De sfeer en de zaak zijn kil, oudbollig en lelijk. Ik kom hier nooit meer terug.
fransenmay O.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Heb heerlijk gegeten met 22 personen.
Bediening was perfect en een geweldige bierkartel
Ik kan iedereen aanraden hier snel een keer te gaan eten
Mfmgijsberts .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Een verrassende kaart (geen saté, schnitzel of spareribs). Een leuke ambiance, met heerlijke zuid Amerikaanse muziek op de achtergrond. De bediening is erg attent en weet wat ze over praten. De uitgebreide bierkaart, maakt het af. Wij komen zeker een keer terug.
ricke .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
tijdens de kerst hier weer gegeten na een eerste goede ervaring. verwachting was hoog en hier was weer zeker aan voldaan! een negatief en tegelijk positief punt, de gewone kaart met de gewone prijzen wordt gehanteerd, super! het negatieve eraan is, geen extra luxere gerechten, mischien puntje voor volgend jaar kerst want wij zijn er weer bij dan op eerste kerstdag..
Perry V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Met een groep gegeten van 20 personen. Eten was zeer matig, aangebrand, droog veel te lang gekookt/gebakken.
Personeel wel aardig maar het is duidelijk dat dit restaurant een groep gewoon niet aankan. Ik snap niet dat dit restaurant een dikke 8 heeft op iens.
Peter J.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Even geleden met een groep vrienden gaan eten bij de Bergsche Tuin naar aanleiding van de recenties hier. Vriendelijke bediening en een klacht van een van de eters (vlees te rauw en te taai - kwaliteit van vlees zelf beste chefkok?) werd verder goed opgelost.

Kwaliteit van eten is wisselend. Sommige vleesgerechten waren (erg) lekker, maar bijvoorbeeld een erg slappe Joodse Goulash soep viel dan weer erg tegen. Ook een beenhammetje zag er niet echt smakelijk uit.

Verder worden sowieso slordig opgemaakte borden vies uitgeserveerd, terwijl het een kleine moeite is om een bord waarvan de rand vies is geworden bij het opmaken, nog even schoon te vegen. Sowieso ogen lang niet alle glazen en kommetjes erg schoon.

Jammer ook dat voor een rond breekbrood gewoon 5 euro wordt gevraagd.

Al met al, toch een tegenvallende ervaring.
grootspd .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
hier gekomen op aanraden van vrienden. wat is dit een super leuke zaak met gewoon lekker eten. gezellige bediening die meer doet als bediening, hier gaan wij nog vaak komen!
riabakermans .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
afgelopen zondag hier gegeten met 5 personen, niets anders dan lof over dit restaurant. bediening die het nog leuk vindt als je komt eten een eigenaar die zowel in de keuken en in de bediening rond loopt en je goede eet en speciaal bier adviezen geeft.
fransenmay O.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
We hebben grandioos lekker gegeten het personeel super vriendelijk.
echt een grandioze aanrader en we komen zeker terug.
een zeer ruim assortiment aan bieren.
De tuin was grandioos
llaureijsen .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
We hebben onze bruiloft gevierd in restaurant In den Bergsche Tuin.
Wat hebben we genoten! Uiteraard van de bruiloft zelf, maar ook van de geweldige verzorging!
De sfeer was zó relaxed! En dat kwam zeker ook door de gezelligheid die de medewerkers uitstraalden.
Ook de hapjes en het diner waren heerlijk.
Extra fijn was het dat we de hele dag en avond buiten hebben kunnen zitten.
We hebben een geweldig fijn feest gehad!
Clazina .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Ik ben hier geweest met 6 schoonzussen en we waren aangenaam verrast door de gezellige tuin waar een tafel voor ons was gereserveerd. We hebben er heerlijk gegeten, verse groenten, verse sauzen, vlees van prima kwaliteit (Lekker stuk). Stoofpotje vis was echt lekkuuur. Vriendelijke bediening, kortom, voor herhaling vatbaar.