In den Bergsche Tuin

Grote Berg 17-19-21 5611 KH Eindhoven Nederland Kaart

Over het restaurant In den Bergsche Tuin

Heerlijk dineren bij restaurant In den Bergsche Tuin in Eindhoven! Dit restaurant is al meer dan 10 jaar een begrip in Eindhoven. Een sfeervol en bistro-achtige eetgelegenheid gevestigd op de Grote Berg.

Neem bij minder weer plaats bij de open haard en geniet in een sfeervolle ambiance van de zeer uitgebreide en verrassende menukaart. Met verschillende vlees, vis, kip en vegetarische gerechten is er voor ieder wat wils! De gerechten worden gemaakt van de meest verse ingrediënten... En dat proef je!

Bij restaurant In den Bergsche Tuin kun je verschillende (speciaal)bieren en heerlijke wijnen proeven, die je diner compleet maken! Vraag de bediening om advies, zij adviseren je de best bijpassende bieren en wijnen.

In de zomer kun je heerlijk genieten van het zonnige weer in de grote tuin! Met 80 zitplaatsen ben je met mooi weer verzekerd van een smaakvol diner in de tuin.

Reserveer bij restaurant In den Bergsche Tuin op de Grote Berg in Eindhoven en proef overheerlijke gerechten!

Meer informatie over restaurant In den Bergsche Tuin

Jouw recensie over het restaurant In den Bergsche Tuin

Michael V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Leuk sfeervol restaurant, met een mooie tuin (helaas een wolkbreuk op het moment dat wij binnenstapte..) Leuke bediening met mooie bierkaart en uitgebreide uitleg over de biertjes. Prima eten voor goede prijs, ik had een soort mixed grill; heerlijke goed gekruide biefstuk en mooi rood lamskotelletje, de sparerib heb ik wel eens beter gehad. Enige minpunt verder was dat ik helaas zelf de prijs moest corrigeren wb 25 euro voor de 3 gangen, deze was niet zo aangeslagen. Al met al een aanrader
Melanie V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Super gezellig. Heerlijk eten rn goed advies voor een lekker biertje erbij.
Koen J.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Prima prijs-kwaliteit, lekker eten, hartelijke en attente bediening, indrukwekkende bierkaart, heerlijk toeven in de tuin midden in de stad.
LoesK .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Leuk restaurantje met een prima sfeer. Aankleding van het restaurant is leuk en knus. De gastvrouw deed haar best en was klantvriendelijk. Het menu is zeer veelzijdig en ook vegetarisch of veganistische keuzes zijn er voldoende. De gerechtjes werden leuk opgediend en de bijgerechten waren ook lekker en vers. De hoeveelheid van de gerechten was niet overdadig. Grote eters komen waarschijnlijk iets te kort. De mogelijkheid tot een dessertbuffet was leuk.
Prima prijs-kwaliteit verhouding. Leuk restaurantje om nogmaals heen te gaan!
Eric G.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Heeerlijk gegeten. Goeden prijs/kwaliteits verhouding. Mooie ambiance.
Hetty V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Ik vond de ossehaaspuntjes minder, deze waren niet mals omdat men het in de saus en onder een deksel van wrap hadden geserveerd.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Gezellige tent met leuke bediening. Eigenaar zette ons heerlijke speciaalbiertjes voor.
Eten was lekker. Niet chique maar goed.
Huub M.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
Heel erg lekker gegeten in een gezellig en knus restaurant. Fijne bediening. We komen hier al meer dan 10 jaar, en dat blijven we doen!
Elise D.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Echt heel lekker gegeten, genoeg keuzes en het personeel is heel aardig!
Echt een aanrader.
HGM R.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Geen opmerkingen
marieta K.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
De sfeer, het eten en het personeel was zeer goed. We hebben genoten.
Maryanne H.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
heerlijk gegeten, er hing een goede sfeer en je krijgt persoonlijke aandacht
Anita S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
We werden met open armen, heel gastvrij ontvangen. Er was ook ruimte voor een persoonlijk gesprekje. Het eten was heerlijk en je hoefde niet iemand te roepen als je glaasje leeg was. Heel subtiel werd er gevraagd of je nog zin had in een glaasje.
robert G.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Met 8 vrienden heerlijk gegeten. Vanwege enige tijdsdruk aan onze kant moesten de 3 gangen op tijd worden opgediend. Dit wat totaal geen probleem.
De gerechten waren afwijkend van andere bistro's, dus hierom is dit restaurant zeker een aanrader.
De keuze in bier is enorm. Dat werd door onze gasten zeer op prijs gesteld. De bediening kon goed adviseren over welke bieren bij een gerecht passen. Ook over de achtergrond van het bier en het brouwproces was kennis aanwezig. Leuke informatie dat voor ons van toegevoegde waarde was.

Met veel plezier kijken wij terug op ons bezoek.
Erick E.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Zeer enthousiaste gastheer en bediening. Eten niet culinair maar zeer smakelijk, het dessert buffet als afsluiter helemaal top. Hele goede bierkaart met heel veel bieren
N. H.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Gisteren voor de 2e keer hier gegeten. En het was wederom geweldig. Alles. Restaurant, bediening, eten, service. Top.
Genoten van het dessert buffet.
N. H.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Het restaurant werd ons aanbevolen – en terecht. Voor een avond uit in een gezellige, warme sfeer met een creatieve menukaart en goed eten ben je hier absoluut aan het goede adres. Een mooie spagaat tussen stijlvol en ongedwongen. Een creatieve kok, die geen rare fratsen uithaalt, maar spannende gerechten bedenkt en deze dan ook nog lekker op tafel weet te brengen. En een keer geen lieve maar stuntelende meisjes in de bediening, maar mensen die van hun vak houden en dit ook overgedragen aan de gast.

Helaas was de tuin gesloten die avond i.v.m. de regen de hele dag. Maar op een lauwe zomeravond is het hier zeker heerlijk vertoeven onder de bomen.
Dus we hebben binnen gezeten. Mooi restaurant, ongedwongen en toch met veel sfeer en oog voor het detail.

Eten: geen wens is te gek. Alles kan. Heel veel gerechten serveren ze ook als vegetarische variant.

Tafelgenote en ik deelden vooraf de ‘knoflookballekes’ – maar dan vegetarisch. Nou.. die kun je ook elke vleeseters voorzetten. Goede structuur, zeer smaakvol. Mooi gegratineerd met kaas en 2 sneetjes brood erbij om de laatste kaas uit de schaal te dippen.

Als hoofdgerecht hadden wij Gamba’s alioli (op de kaart ongepeld, maar gepeld was ook mogelijk).
Op de kaart staat niet vermeld wat de bijgerechten zijn: dat zijn dus groenten, gebakken aardappelen en een salade (alles serveert in 3 schaaltjes).
Kort gebakken groenten (tafelgenote vond ze iets aan de harde kant, ik vond ze perfect) met een bearnaise-achtige sausje, lekkere salade.
We hadden nog friet besteld: staat hier inderdaad niet voor niets niet op de kaart: niet hun sterkste kant en waarschijnlijk wordt er ook maar weinig om gevraagd. Die waren slap. Dus niet bestellen. (De gebakken aardappels zijn wel lekker.)

Ik had 2 vegetarische voorgerechten als hoofdgerecht besteld: Portabella (champignon) en de vegetarische variant van Kip Panikie:
De portabella in een bouillon, gegratineerd met kaas was heerlijk. Vaak is die nl. heel saai. Hier dus niet. Een aanrader.
De ‘Kip’ Panikie (op de kaart omschreven als ‘heel heet’/sambal enz.) was helaas wel saai. Misschien hadden ze de vleesvervangers niet lang genoeg gemarineerd en is de vlees-versie beter. Maar dat gerecht zou ik niet nog een keer bestellen.

En dessert kaart hebben ze niet meer: Nu is er een dessert buffet met alles van de dessert kaart. Maar dan in kleine miniporties, dus je kunt van alles proeven: 4 soorten ijs (vanille en chocolade, 2 soorten sorbetijs), slagroom, warme kersen en warme stoofperen, brownies, cheesecake, een kaas plateau met verschillende soorten kaas, bananen spekkoek, een chocoladefontein, vers fruit en spek om te dippen.

Favoriet: de stoofperen & cheesecake (home made, mooie dikke structuur, tikkeltje “plakkerig”, precies zoals het hoort. Als je van cheesecake houdt: ga ver weg zitten.... :-).
Het dessert buffet zit in ‘de prijs inbegrepen’ (je betaald er dus niet extra voor). Volgens de serveerster wordt even gekeken hoe het aangenomen wordt door de gasten, dus misschien is er bij een volgend bezoek toch weer een dessert kaart aanwezig).

Thee en koffie worden erg leuk serveert op een marmeren plaat, met koekje, koffiebonen en lonka nougat (alleen hieraan zie je al dat hier over alles nagedacht is: tot de koffie toe wordt hier echt alles op een smaakvolle en originele wijze serveert).

Onder de streep: een dikke 10 voor alles: eten, sfeer, personeel. alles.
Anneke G.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Gisteren hebben mijn man en ik hier gegeten en niets dan lof. De carpaccio was mooi opgemaakt met alles apart, zodat je na eigen smaak kon toevoegen. De Duiveltjes had nog wel pittiger gemogen hahahahaha.... Mijn man begon nog niet te zweten. Erg knus leuk restaurant en leuke eigenaar en personeel.
Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Enkele weken terug hebben we op een zaterdagavond hier gegeten, vanwege het lekkere weer zaten we buiten. Vanwege de lovende recensies zijn we bij dit restaurant uitgekomen. Wij vonden het echt tegenvallen! De carpaccio was flauw van smaak, ipv parmezaanse kaas was er pastakaas over gestrooid. Ook de garnituur bij de gerechten was smakeloos, zo uit een zakje erop gegooid. Nu had ik echt geen sterrenmaaltijd verwacht maar ik had echt het idee dat het eten maar wat in elkaar was geflanst. Op zich zat je buiten wel knus, maar daar is ook alles mee gezegd. Een achtergrondmuziekje was wel gezellig geweest. En als je tot 2 keer toe moet vragen aan de bediening of ze het drinken niet vergeten zijn....tja. Al met al zeer matig en vooral niet voor herhaling vatbaar.
Danielle B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Gisterenavond met collega's heerlijk gegeten in de Bergsche tuin. Het is een leuk ingericht restaurant, met een zeer gevarieerde en originele kaart. In de omschrijvingen van de gerechten zit veel humor en alleen al het lezen van de kaart is erg leuk! Veel keuze in vegetarische gerechten, welke ook prima smaken. De prijs kwaliteit verhouding is goed in orde en de bediening was kundig en vriendelijk. Dit restaurant is zeker een aanrader voor een heerlijke avond.