In de Waag

Nieuwmarkt 4 1012 CR Amsterdam Nederland Kaart
31-204227772

Over restaurant In de Waag

Genieten in hartje Amsterdam

Ontbijt lunch, diner of een borrel, je bent de hele dag van harte welkom. De menukaart is gevuld met heerlijke gerechten uit de internationale keuken. Hierbij maakt de chef graag gebruik van lokale en biologische producten. De historische ruimte is strak, maar toch ook informeel ingericht en straalt gastvrijheid uit. Ook handig: In de Waag ligt op steenworp afstand van de Stopera, theater Carré en de Hollandsche Schouwburg!

Meer informatie over restaurant In de Waag

Maandag t/m Zondag

7,2
Elly W.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Wat een bijzonder gebouw: sfeervol ingericht - gigantische kroonluchters met echte kaarsjes! In dit gebouw schilderde Rembrandt zijn beroemde "anatomische les van meester Tulp".
Met een groep van zes mensen kregen we een rustige plaats. Vriendelijke bediening die ons de tijd gaf om een menu uit te kiezen. Goed wijnadvies bij elke gang. Vooral het maandmenu was lekker. Bij de hoofdgerechten mag wel meer groente geserveerd worden.
Een geweldige avond gehad en vanwege mijn verjaardag werd het desert gepresenteerd met vuurwerksterretjes.
N. V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Werkelijk een aanfluiting zo slecht. Voorgerechten waren vrij smakeloos, de selderijsoep was 'oké' maar niet warm genoeg. De steak was een schoenzool en erg droog, tevens niet gekruid. Na vragen om zout en peper kwam dit pas 10 minuten later. De friet was koud en slap. Het dessert, een trifle, was erg zoet en vet en verder niet bijzonder, maar in vergelijking met de andere gerechten wel prima. De rode wijn die op tafel stond was een chateau de migraine, dus overgegaan op bier. Ik kom hier nooit meer terug en de gasten waarmee ik was vrees ik ook niet, jammer want de locatie is top!
Trespa123 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
heel gastvrij vriendelijke bediening,top eten .amuse niet besteld toch gekregen, super gesmaakt allemaal.kom zeker terug.
Grzesznik .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
In de Waag is erg goed bevallen. Ondanks de drukte (het was vrijdagavond) hoefden we nooit lang op de volgende gang te wachten, de bediening was vriendelijk en oplettend, en met mijn allergie werd erg zorgvuldig omgegaan. Het eten was heerlijk, en de smaken pasten mooi bij elkaar. Door de hoge plafonds is de akoestiek in het restaurant niet optimaal, maar dat hoort nu eenmaal bij het gebouw -- dat verder natuurlijk heel bijzonder is.
Punt68 R.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Met een groep in In de Waag gegeten. Prachtig historisch gebouw. De bediening was vlot, maar maakte helaas ook een wat ongeïnteresseerde indruk. Omdat we met een groep waren, kon gekozen worden uit een menu. Het eten vond ik matig. Vooraf kip die vooral zout was en een onplezierige zompige structuur had. Als hoofdgerecht de witvis. De vis was van goede kwaliteit en ook goed bereid (niet te droog). Hij miste alleen smaak. De frietjes kwamen koud op tafel. Geen dessert genomen. De witte huiswijn was oké. Kortom, In de Waag zit in een prachtig pand, maar er zou wel met wat meer toewijding en liefde gekookt kunnen worden.
Manon .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Zondag 31 Juli organiseerde ik een evenement voor 37 personen, op het einde van de dag hielden we met zijn allen een high tea in In de Waag. Onder het zeer grote genootschap, zaten een aantal personen met (complexe) allergieën en dieetwensen. Het restaurant heeft hier prima rekening mee gehouden, en kwam het ook nog eens dubbel checken bij mij.

De high tea ziet er echt prima uit; de mensen zonder speciale dieetwensen of allergieën kregen onder andere een soepje om mee te beginnen, hartige pasteitjes, sandwiches, zeer grote en goede scones, mini gebakjes en handgemaakte chocolaatjes. Bij de veganisten kwamen er onder andere een zeer grote salade, fruitsalade, speciale soep, chocolade en een pindakoek op tafel.

Ik heb zeker van de high tea en de ambiance genoten. Ik raad deze plek zeker aan voor een bijzondere high tea.
Jansje2311 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Gegeten met een groep, deze werd onderverdeeld in 4 en 6 personen waardoor we niet tegelijk ons eten kregen. Eten was goed maar kleine porties, zeker voor dat geld, en niet heel warm.
Bediening was zeer vriendelijk maar wat onhandig, kreeg een glas wijn over mijn jurk en later nog restje van het dessert.
Ambiance is top!
Arievanziel .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
We gingen gezellig met de familie (6p) uit eten met goede verwachtingen van dit biologische restaurant. Helaas kwamen we van een koude kermis thuis.

De voorgerechten waren interessant en gebalanceerd, smaakvol. Niet super bijzonder, maar wel gewoon goed. Helaas wist het personeel niet te vertellen wat we aten toen we erom vroegen. Het hoofdgerecht was zo teleurstellend dat ik het echt bijna terug heb gestuurd. Ik had Hollands big 'met hooi gegaard'. Goed klaargemaakt vlees, maar erg zout gemarineerd waardoor de smaak wegviel. Amper groente; drie halve cherrytomaatjes en laffe melige doperwtjes. Volledig koude aardappelpartjes zonder kraak of smaak. De extra bestelde frietjes waren eigenlijk het lekkerste. De eerste happen van de risotto van m'n vriendin waren interessant, maar daarna bleef er een bord vol egaal smakende zoute rijstpap over. De andere gerechten waren volgens mijn tafelgenoten ook heel zout en verder weinig bijzonder.

De bediening maakte continu beginnersfouten die niet passen bij een dergelijke prijsstelling. Bestellingen werden door elkaar gehusseld of terug naar de keuken gehaald omdat er bij nader inzien toch misschien allergenen in konden zitten. Mijn zus bestelde iets vegetarisch en werd vervolgens gevraagd hoe doorbakken ze haar rundvlees wilde. Herhaaldelijk werd er tegen me aangestoten, met luid geklingel werden ongebruikte glazen verwijderd, vragen over het eten konden niet worden beantwoord, zelfs niet na navraag in de keuken. Tijdens de avond zijn we door vier verschillende mensen bediend, het leek wel alsof het restaurant voor de eerste dag open was. Onderweg naar het toilet werd ik tenslotte ook nog het gangpad uit gesnauwd door iemand met wat borden onderweg naar de spoelkeuken en even later overkwam mijn vriendin hetzelfde.

Het toilet zelf was een bende, kapotte spoelknop, geen toiletpapier in de houder maar overal stukken op de grond vermengd met modder of erger. De Waag is een prachtig oud gebouw en geen makkelijke locatie daardoor. Het is heel smaakvol ingericht, maar niet bepaald doordacht. Het was een warme zonnige dag geweest, maar wijzelf en veel van de bezoekers hebben binnen onze jassen maar aangehouden. De deur stond continu open en we zaten op de tocht in een soort gangpad. Misschien gewoon pech, maar de tafels kunnen ook anders neergezet worden.

We waren redelijk vroeg, het was nog niet druk en er was ruim voldoende personeel. Enkele 'misverstanden' kunnen gebeuren, maar met zoveel teleurstelling lijkt het eerder op een structureel probleem. We zijn heel vriendelijk gebleven, maar ik denk niet dat we nog terug komen tenzij er iets flink veranderd.
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Noordzeekrab en Parelhoen kwamen in deze volgorde op mijn bord en smaakten prima. Fantastische ambiance, zeker ook om met buitenlandse vrienden te gaan eten. Amerikanen weten niet wat hun overkomt!
Beste gast,
Dank u wel voor het schrijven van een recensie over Restaurant-Café In de Waag.
Leuk om te lezen dat u een fijne avond bij ons heeft en de gerechten gesmaakt hebben.
Hopelijk mogen we u snel weer verwelkomen bij Restaurant-Café In de Waag.

Met vriendelijke groet,
Team In de Waag
Anton V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Prima gegeten en een fijne avond gehad. Aan het eind van de avond ontstond er een misverstand over de rekening, maar dat heeft de manager uiteindelijk keurig opgelost. Met de mooie locatie erbij een fijne plek om te eten.
Ilma F.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Onze reservering via Iens was niet geüpload. We moesten best even wachten.
De ambiance is mooi, de bediening is zeer vriendelijk en behulpzaam. Tafels staan erg dicht op elkaar.
Eten is prima.
CJ Dippel !.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Gisteren at ik in restaurant In de Waag met mijn collega's. De inrichting is sfeervol en bijzonder. Personeel was vriendelijk en service prima. Het eten (witvis, chocolademousse, appeltaart) was helaas matig. Er was weinig smaak. Bij mijn collega's vernam ik eenzelfde geluid. Alleen het voorgerecht (salade niçoise) en de frietjes waren goed. Jammer dat de keuken van zo'n opvallend gebouw te wensen over laat.
Beste gast,

Hartelijk dank voor uw lovende woorden over onze inrichting en de bediening.
Het spijt ons om te horen dat de witvis en het dessert niet helemaal naar uw smaak was.
We zullen dit intern bespreken en er alles aan doen om dit te gaan verbeteren.

We zien u graag nog eens terug!
Het management team In de Waag
Maarten_B .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Voor het eerst eens geprobeerd om hier te eten. Zeer beperkte kaart.. keuze gemaakt uit een visgerecht en aardappel balletjes. E.e.a. zag er toen het werd opgediend netjes uit maar bleek gewoon koud te zijn. Hier wat van gezegd. Borden werden weer ingenomen en na 5 minuten weer terug gebracht. Echter nog steeds koud... Uiteindelijk maar zo gelaten. Het aardappelballetjes gerecht smaakte wel OK (maar koud) het visgerecht (scholfilet) was ronduit slecht.. Personeel is weliswaar vriendelijk maar heeft dit niet goed opgelost. Ik betwijfel of ik hier ooit nog ga eten.
Beste Maarten,

Hartelijk dank voor het achterlaten van een recensie over ons restaurant.
Als bedrijf kunnen wij groeien door de ervaringen van onze gasten. Helaas was uw ervaring niet geheel naar wens, onze oprechte excuses daar voor.

Er is een bewuste keuze gemaakt om binnen ons bedrijf te werken met producten die dagvers zijn.
Wij hebben dan ook een dagelijkse levering van onze producten om deze versheid te kunnen garanderen.
Onze kaart is om deze reden geen enorm boekwerk, maar staat wel voor verse en eerlijke producten met toch genoeg verschillende keuzen in zowel vlees-, vis- als vega- gerechten.

Naar aanleiding van uw reactie begrijp ik dat u heeft gekozen voor onze Scholfilet en de vegetarische Gnocchi met wortelsaus.
Het spijt ons te horen dat beide gerechten niet op de juiste temperatuur waren.
Gelukkig heeft onze bedieningsmedewerkster hier goed op gereageerd door de gerechten opnieuw te laten bereiden.
Hoe het kan dat uw diner weer niet warm genoeg naar uw tafel zijn gegaan zal intern worden onderzocht en besproken worden met onze chefkok.
Verder vinden wij het uiteraard vervelend te horen dat uw scholfilet niet naar smaak was.
Onze chef doet er alles aan om onze kaart zo smakelijk mogelijk te maken zodat al onze gasten tevreden het gebouw verlaten.

Afgelopen week is onze menukaart aangepast aan het huidige seizoen.
Hierbij is er niet alleen rekening gehouden met de producten die bij de winter horen, maar is er ook geluisterd naar de opmerkingen van onze gasten.
Wij hopen dat u ons toch nog een keer een kans kunt geven en dat de gerechten op onze nieuwe kaart meer naar uw smaak zijn.
Vivienne G.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Vorige week met een vriendin wezen eten. Als voorgerecht had ik de Tom Kai Kai soep, als hoofdgerecht de vis van de markt (de kabeljouw) en na het kaasplankje. De opmaak van alle drie de gerechten was prachtig, net zoals de vele kaarsen die de sfeer afmaakte. Ook aan de smaak had ik niks op te merken. Ik heb een enorm goed gevoel over deze avond overgehouden. Mede dankzij de meedenkende bediening. Ik heb zelf een glutenallergie en dat kan nog eens lastig zijn bij sommige restaurants, maar ik kreeg zelfs glutenvrij brood vooraf en mijn gerechten waren glutenvrij gemaakt. Genoten dus!
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Wij waren hier met een grote groep collega's na afloop van een personeels uitje. Met z'n allen hebben we hier gegeten. Aangezien de groep groot was moesten we kiezen uit een 3 voorgerechten en 3 hoofdgerechten. Wat logisch is met zo'n groep.
Ik had zelf als voorgerecht een 'plateau van Hollands best vlees', helaas was dit niet veel meer dan enkele stukjes vleeswaren en een kloddertje paté. De presentatie was mooi maar het was meer beleg voor op een toostje of voor op een stokbroodje dan dat je de vleeswaren en paté 'los' eet zonder iets erbij. Het enige wat erbij zal was 1 klein toostje van 3 bij 3 cm..
Als hoofdgerecht had ik de Augus steak, de omschrijving klonk veelbelovend echter was de steak zelf goed geweest als daar geen waterige spinazie ala crème overheen gesmeerd was dat verprutste eigenlijk het stuk vlees. De gegrilde groente die erbij zat bestond uit 3 stronkjes wortel of iets dergelijks, wat nog net zichtbaar was op je bord, bij een omschrijving van gegrilde groente ga ik er niet van uit dat men praat over 3 piepkleine stronkjes wortel. Gelukkig bleken we later nog wat patat te krijgen want iedereen had nog trek omdat het eten zo weinig was en tegen viel. Ik heb het dan echt alleen over de mensen die hetzelfde keuze menu hadden gekozen.
Als dessert werden er per 6 personen 3 schalen neergezet waar iedereen maar wat uit moest scheppen, de nagerechtjes waren lekker, maar de presentatie had veel beter gekund door gewoon de bordjes met het nagerecht voor het opdienen klaar te maken in plaats van dat iedereen maar uit een schaal loopt te scheppen.
Ik vind het jammer om bovenstaande te schrijven maar helaas was dit mijn ervaring met bovenstaande gerechten.
Wel krijgt de locatie en de sfeer in het restaurant van mij een 9, ik vind het restaurant van binnen prachtig en erg sfeervol.
Beste Annemarie,
Dank u wel dat u de tijd genomen heeft een recensie over ons restaurant te schrijven.
Jammer te horen dat u diner bij ons niet naar wens is geweest. Met keuze menu’s blijft het natuurlijk altijd een opgave om iedereen tevreden te houden, en origineel te zijn.
Wij proberen met de gerechten die net even wat anders zijn dan de standaard carpaccio wat in principe ook stukjes vleeswaren zijn net even iets anders te serveren. Ik denk dat we zeker iets kunnen met de tip om wellicht iets meer toast of stokbrood bij het gerecht te serveren. Zeker iets dat wij intern zullen opnemen en bespreken.
Wat betreft de Angus steak, deze wordt geserveerd met een chimmichurri saus. Dit is geen spinazie a la creme. De basis van de saus zijn verschillende kruiden als tijm, oregano gemengd met olie. Wat een lekkere mild pittige smaak moet geven aan het vlees.
Het dessert hebben wij ook op deze manier gedaan om het (zakelijk) diner informeel te eindigen door verschillende desserts met elkaar te delen.
Wij zullen uw feedback zeker meenemen in de voorbereidingen voor onze 2016 menu’s.
Hopelijk wilt u ons dan weer eens komen bezoeken om te kijken of we naar uw mening een verbetering hebben doorgevoerd met onze groepen menu’s.
Hopelijk tot ziens bij Restaurant-café In de Waag.
Zomertyd .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Ter ere van een jubileum daar met een groepje van 9 personen een prachtige en gezellige avond gehad. Gezeten in de Metselaershoeck (aparte ruimte) heerlijk met de groep zitten tafelen. Allen hebben genoten van het luxe diner. Was top. Ondanks de drukte was de bediening top en vriendelijk.
PeerkeF .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Voor de lunch konden we nog een plaatsje bemachtigen op het zonnige terras, hoewel het prachtige interieur van dit restaurant je bijna zou laten wensen dat het regende zodat je wel naar binnen móest.
Dat bewaren we dan vast voor een volgende keer.
Mijn keus viel op de gerookte zalm-carpaccio met salade van courgette (14,--). Dat dit courgette was zag ik pas toen ik op internet de menukaart nog eens bekeek (dit gerecht is inmiddels vervangen door zalm met geitenkaas (13,--) geloof ik). De stukjes courgette voegden dus niet veel toe, beter was de zongedroogde tomaat die er wél bij was. Er was weinig dressing te bekennen, in tegenstelling tot de grote pluk rucola die tegenwoordig overal overheen schijnt te moeten worden gestrooid.
Mijn partner koos voor krokante kip(nuggets) met soja-mayonaise (8 st 7,50). Die bevielen zó goed dat ze een tweede portie bestelde. Helaas duurde het wachten hierop erg lang, en spoot de hete olie bij de eerste hap uit de nugget.
Gemengde gevoelens dus, maar het historische gebouw en de locatie zullen in de toekomst wel aanleiding zijn voor hernieuwd bezoek.
M O.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Mooi pand en prima terras. Goede koffie! En de tosti ham kaas tomaat was naar wens. Beetje basic voor de 7,50 die de tosti kostte, maar voor de locatie hier in hartje Amsterdam had ik dat wel over. Al met al prima.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
De Waag krijgt zeer wisselende recensies maar de waspeensoep met gemarineerde gember trok me over de streep voor een zondagslunch. En in combinatie met een broodje naar keuze is de soep ook nog eens twee euro goedkoper. Mooie deal. De soep was lekker maar jammer genoeg lauw wat de smaak niet ten goede kwam. Het broodje met hummus, olijven en zongedroogde tomaten smaakte prima. Al met al was de prijs-kwaliteitverhouding goed en de service oké. Het gebouw zelf springt natuurlijk het meest in het oog, zowel de buitenkant als interieur: erg fraai!
Beste Gast,

Dank u wel voor uw mooie woorden en het delen van uw ervaring via deze weg.
De lauwwarme soep zal ik zeker intern oppakken.
Hopelijk tot snel bij Restaurant-café In de Waag.

Met vriendelijke groet,
Management team In de Waag
Charcuterie .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Angus biefstuk was doorgebroken en verkeerd afgesneden. Had de biefstuk medium rear gevraagd, maar kreeg een te doorgebakken schoenzool. Bediening was ronduit slecht. Op de vraag wat het voorgerecht charcuterie voor inhield wist de serveerster bijvoorbeeld niet meer uit te brengen dan osseworst en wat paté en verder weet ik het niet
Beste gast,
Spijtig te horen dat uw ervaring bij ons niet naar wens is geweest. Uiteraard heb ik uw klacht even intern besproken met de desbetreffende personeelsleden. Wij stellen uw feedback zeer op prijs, omdat in onze beleving dit voor ons leerpunten zijn die wij enkel vanuit het oogpunt van de gast kunnen krijgen. Graag hadden wij gezien dat de klacht over de steak tijdens uw diner was was gemeld, dan hadden wij op dat moment direct actie kunnen ondernemen. Helaas kan ik achteraf niet veel meer doen.
Wat betreft de serveerster die niet geheel op de hoogte was over de Charcuterie, dit is opgepakt en besproken met haar.
Ik hoop dat u ons nog een 2de kans wilt geven en nog eens terugkomt bij Restaurant-Café In de Waag.

Reactie van proever:

Mijn bord is opgehaald toen ik even van tafel was. Het had de serveerster overigens duidelijk kunnen zijn dat er iets mis was met die biefstuk. Ik had er namelijk één hap van gegeten en de rest laten liggen. Ik ben van mening dat er dan gevraagd had kunnen worden wat er niet goed is aan het gerecht, al zou het alleen maar uit beleefdheid zijn.