Over het restaurant In de Waag

Genieten in hartje Amsterdam

Ontbijt lunch, diner of een borrel, je bent de hele dag van harte welkom. De menukaart is gevuld met heerlijke gerechten uit de internationale keuken. Hierbij maakt de chef graag gebruik van lokale en biologische producten. De historische ruimte is strak, maar toch ook informeel ingericht en straalt gastvrijheid uit. Ook handig: In de Waag ligt op steenworp afstand van de Stopera, theater Carré en de Hollandsche Schouwburg!

Meer informatie over restaurant In de Waag

Maandag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant In de Waag

Luc V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Meer keuze in het menu zou meer variatie brengen .Maar het was overheerlijke .
Margo V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Lekker eten, wel toeristisch
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Leuke avond met plezierige en goede bediening. Alle gerechten waren zeer goed
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Eenmaal eerder volledig slapeloze nacht en veel klachten gehad van sodiumglutaminaat-achtige substantie in toetje. Verdenking rust op de cheesecake en/of de caramelsaus eroverheen. Invaliden/personeels-wc rommelig en vies.
Maarten Z.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Goed eten, bediening vriendelijk en oprecht. Goede sfeer.
Martine C.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
historische locatie, ongedwongen ambiance, goed eten. wijnkeuze beperkt. zeer geschikt om buitenlandse gasten iets van historisch Amsterdam te laten zien
Jacco M.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Gezellige locatie, prima sfeer. Hoofdgerecht was lekker, precies goede hoeveelheid! bij het nagerecht zat er bij het ijs een zoutige saus waardoor het niet lekker was.
E. R.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Heerlijk gegeten, ongedwongen sfeer, leuke gezellige bediening! 3 gangen erg lekker eten voor prima prijs/ kwaliteit, mooie hoeveelheden goed eten. Uitblinker was wel de Cote du Boeuf, ik zou er morgen voor terug komen! Bedankt voor deze op een top avond
gj R.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Lekker gegeten, aanrader . Wel erg op elkaar gepakt, niet erg ruim. Wel lekkere wijnen en specialbieren.
Lenny V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Weinig bijzondere keuken. Gerookte forel salade was weinig verfijnd. Presentatie van gerechten zeer matig. Prijs kwaliteit totaal uit verhouding. Geen aanrader, ondanks mooie lokatie.
Elly W.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Wat een bijzonder gebouw: sfeervol ingericht - gigantische kroonluchters met echte kaarsjes! In dit gebouw schilderde Rembrandt zijn beroemde "anatomische les van meester Tulp".
Met een groep van zes mensen kregen we een rustige plaats. Vriendelijke bediening die ons de tijd gaf om een menu uit te kiezen. Goed wijnadvies bij elke gang. Vooral het maandmenu was lekker. Bij de hoofdgerechten mag wel meer groente geserveerd worden.
Een geweldige avond gehad en vanwege mijn verjaardag werd het desert gepresenteerd met vuurwerksterretjes.
N. V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Werkelijk een aanfluiting zo slecht. Voorgerechten waren vrij smakeloos, de selderijsoep was 'oké' maar niet warm genoeg. De steak was een schoenzool en erg droog, tevens niet gekruid. Na vragen om zout en peper kwam dit pas 10 minuten later. De friet was koud en slap. Het dessert, een trifle, was erg zoet en vet en verder niet bijzonder, maar in vergelijking met de andere gerechten wel prima. De rode wijn die op tafel stond was een chateau de migraine, dus overgegaan op bier. Ik kom hier nooit meer terug en de gasten waarmee ik was vrees ik ook niet, jammer want de locatie is top!
Trees S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
heel gastvrij vriendelijke bediening,top eten .amuse niet besteld toch gekregen, super gesmaakt allemaal.kom zeker terug.
grzesznik .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
In de Waag is erg goed bevallen. Ondanks de drukte (het was vrijdagavond) hoefden we nooit lang op de volgende gang te wachten, de bediening was vriendelijk en oplettend, en met mijn allergie werd erg zorgvuldig omgegaan. Het eten was heerlijk, en de smaken pasten mooi bij elkaar. Door de hoge plafonds is de akoestiek in het restaurant niet optimaal, maar dat hoort nu eenmaal bij het gebouw -- dat verder natuurlijk heel bijzonder is.
Punt68 R.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Met een groep in In de Waag gegeten. Prachtig historisch gebouw. De bediening was vlot, maar maakte helaas ook een wat ongeïnteresseerde indruk. Omdat we met een groep waren, kon gekozen worden uit een menu. Het eten vond ik matig. Vooraf kip die vooral zout was en een onplezierige zompige structuur had. Als hoofdgerecht de witvis. De vis was van goede kwaliteit en ook goed bereid (niet te droog). Hij miste alleen smaak. De frietjes kwamen koud op tafel. Geen dessert genomen. De witte huiswijn was oké. Kortom, In de Waag zit in een prachtig pand, maar er zou wel met wat meer toewijding en liefde gekookt kunnen worden.
Manon .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Zondag 31 Juli organiseerde ik een evenement voor 37 personen, op het einde van de dag hielden we met zijn allen een high tea in In de Waag. Onder het zeer grote genootschap, zaten een aantal personen met (complexe) allergieën en dieetwensen. Het restaurant heeft hier prima rekening mee gehouden, en kwam het ook nog eens dubbel checken bij mij.

De high tea ziet er echt prima uit; de mensen zonder speciale dieetwensen of allergieën kregen onder andere een soepje om mee te beginnen, hartige pasteitjes, sandwiches, zeer grote en goede scones, mini gebakjes en handgemaakte chocolaatjes. Bij de veganisten kwamen er onder andere een zeer grote salade, fruitsalade, speciale soep, chocolade en een pindakoek op tafel.

Ik heb zeker van de high tea en de ambiance genoten. Ik raad deze plek zeker aan voor een bijzondere high tea.
Jansje2311 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Gegeten met een groep, deze werd onderverdeeld in 4 en 6 personen waardoor we niet tegelijk ons eten kregen. Eten was goed maar kleine porties, zeker voor dat geld, en niet heel warm.
Bediening was zeer vriendelijk maar wat onhandig, kreeg een glas wijn over mijn jurk en later nog restje van het dessert.
Ambiance is top!
arievanziel .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
We gingen gezellig met de familie (6p) uit eten met goede verwachtingen van dit biologische restaurant. Helaas kwamen we van een koude kermis thuis.

De voorgerechten waren interessant en gebalanceerd, smaakvol. Niet super bijzonder, maar wel gewoon goed. Helaas wist het personeel niet te vertellen wat we aten toen we erom vroegen. Het hoofdgerecht was zo teleurstellend dat ik het echt bijna terug heb gestuurd. Ik had Hollands big 'met hooi gegaard'. Goed klaargemaakt vlees, maar erg zout gemarineerd waardoor de smaak wegviel. Amper groente; drie halve cherrytomaatjes en laffe melige doperwtjes. Volledig koude aardappelpartjes zonder kraak of smaak. De extra bestelde frietjes waren eigenlijk het lekkerste. De eerste happen van de risotto van m'n vriendin waren interessant, maar daarna bleef er een bord vol egaal smakende zoute rijstpap over. De andere gerechten waren volgens mijn tafelgenoten ook heel zout en verder weinig bijzonder.

De bediening maakte continu beginnersfouten die niet passen bij een dergelijke prijsstelling. Bestellingen werden door elkaar gehusseld of terug naar de keuken gehaald omdat er bij nader inzien toch misschien allergenen in konden zitten. Mijn zus bestelde iets vegetarisch en werd vervolgens gevraagd hoe doorbakken ze haar rundvlees wilde. Herhaaldelijk werd er tegen me aangestoten, met luid geklingel werden ongebruikte glazen verwijderd, vragen over het eten konden niet worden beantwoord, zelfs niet na navraag in de keuken. Tijdens de avond zijn we door vier verschillende mensen bediend, het leek wel alsof het restaurant voor de eerste dag open was. Onderweg naar het toilet werd ik tenslotte ook nog het gangpad uit gesnauwd door iemand met wat borden onderweg naar de spoelkeuken en even later overkwam mijn vriendin hetzelfde.

Het toilet zelf was een bende, kapotte spoelknop, geen toiletpapier in de houder maar overal stukken op de grond vermengd met modder of erger. De Waag is een prachtig oud gebouw en geen makkelijke locatie daardoor. Het is heel smaakvol ingericht, maar niet bepaald doordacht. Het was een warme zonnige dag geweest, maar wijzelf en veel van de bezoekers hebben binnen onze jassen maar aangehouden. De deur stond continu open en we zaten op de tocht in een soort gangpad. Misschien gewoon pech, maar de tafels kunnen ook anders neergezet worden.

We waren redelijk vroeg, het was nog niet druk en er was ruim voldoende personeel. Enkele 'misverstanden' kunnen gebeuren, maar met zoveel teleurstelling lijkt het eerder op een structureel probleem. We zijn heel vriendelijk gebleven, maar ik denk niet dat we nog terug komen tenzij er iets flink veranderd.
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Noordzeekrab en Parelhoen kwamen in deze volgorde op mijn bord en smaakten prima. Fantastische ambiance, zeker ook om met buitenlandse vrienden te gaan eten. Amerikanen weten niet wat hun overkomt!
Beste gast,
Dank u wel voor het schrijven van een recensie over Restaurant-Café In de Waag.
Leuk om te lezen dat u een fijne avond bij ons heeft en de gerechten gesmaakt hebben.
Hopelijk mogen we u snel weer verwelkomen bij Restaurant-Café In de Waag.

Met vriendelijke groet,
Team In de Waag
Anton V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Prima gegeten en een fijne avond gehad. Aan het eind van de avond ontstond er een misverstand over de rekening, maar dat heeft de manager uiteindelijk keurig opgelost. Met de mooie locatie erbij een fijne plek om te eten.