In de Waag

Nieuwmarkt 4 1012 CR Amsterdam Nederland Kaart
31-204227772

Over het restaurant In de Waag

Genieten in hartje Amsterdam

Ontbijt lunch, diner of een borrel, je bent de hele dag van harte welkom. De menukaart is gevuld met heerlijke gerechten uit de internationale keuken. Hierbij maakt de chef graag gebruik van lokale en biologische producten. De historische ruimte is strak, maar toch ook informeel ingericht en straalt gastvrijheid uit. Ook handig: In de Waag ligt op steenworp afstand van de Stopera, theater Carré en de Hollandsche Schouwburg!

Meer informatie over restaurant In de Waag

Maandag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant In de Waag

Janneke W.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
Helaas is het eten qua bereiding ondermaats. Het vlees (steak) zou medium/rare zijn (kon ik niet rare bestellen) omdat we met een grote groep waren. Echter uiteindelijk was het vlees echt meer dan well done (erg taai) en niet alleen bij mij.
Wel is de bediening erg vlot.
Maar ik kom hier niet terug. Helaas.
Ek V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Geweldige omgeving, oudste gebouw van Amsterdam!!
Edward R.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Prima sfeer en eten op hoog niveau op zo' n toeristische plek. Dat verwacht je niet. Echt een aanrader en ga er zeker nog een keer eten.
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Bezopen!!!! Gezien de prijzen voor de wijn zal je dat niet snel worden. De huiswijn is al behoorlijk aan de prijs maar de klap op de vuurpijl was de Spaanse wijn die mijn tafelgenoot bestelde. Die bleek achteraf 9 euro per glas te kosten. Dan voel je je niet bezopen maar wel genaaid!
Joke J.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2018
Menu genomen, soepje had te veel citroen gehad( mijn mening) verder zag het er verzorgd uit, maar was wel erg weinig voor de prijs.
Stefan D.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Lekker eten! Gewoon goed en snelle service en vriendelijk.
Richarda L.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Hier gegeten met familie ter gelegenheid van geregistreerd partnerschap zoon met een groep van 10 personen in een apart zaaltje.
De locatie en de ambiance zijn top. De bediening heel aardig en goed.
Het eten krijgt niet meer dan een 6. De soep was waterig, de kip had niet veel om het lijf, de beef stew was droog, de risotto niet bijzonder en het nagerecht was een citroentaartje dat duidelijk uit en grootverpakking. Voor de keuken hoef je De Waag niet te kiezen.
Wel een topavond gehad overigens:) Dat lag het meest aan de festiviteit en het gezelschap.
Luc V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Meer keuze in het menu zou meer variatie brengen .Maar het was overheerlijke .
Margo V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Lekker eten, wel toeristisch
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Leuke avond met plezierige en goede bediening. Alle gerechten waren zeer goed
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Eenmaal eerder volledig slapeloze nacht en veel klachten gehad van sodiumglutaminaat-achtige substantie in toetje. Verdenking rust op de cheesecake en/of de caramelsaus eroverheen. Invaliden/personeels-wc rommelig en vies.
Maarten Z.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Goed eten, bediening vriendelijk en oprecht. Goede sfeer.
Martine C.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
historische locatie, ongedwongen ambiance, goed eten. wijnkeuze beperkt. zeer geschikt om buitenlandse gasten iets van historisch Amsterdam te laten zien
Jacco M.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Gezellige locatie, prima sfeer. Hoofdgerecht was lekker, precies goede hoeveelheid! bij het nagerecht zat er bij het ijs een zoutige saus waardoor het niet lekker was.
E. R.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Heerlijk gegeten, ongedwongen sfeer, leuke gezellige bediening! 3 gangen erg lekker eten voor prima prijs/ kwaliteit, mooie hoeveelheden goed eten. Uitblinker was wel de Cote du Boeuf, ik zou er morgen voor terug komen! Bedankt voor deze op een top avond
rein Z.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
6 maanden geleden
Slechte bediening matig eten niet conform prijs, lekker zonnetje.10 minuten wachten voordat we worden opgemerkt. Tafel is vies en vol met borden etc van de reeds vertrokken vorige gasten. Afrekenen bij centraal punt op terras duurt nog eens 5 minuten. Andere gasten delen mijn mening zij stonden daar ook te wachten. Lunch tov ons bezoek v paar maanden terug achteruit gegaan. De zon schijnt dat maakt alles uit.
gj R.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Lekker gegeten, aanrader . Wel erg op elkaar gepakt, niet erg ruim. Wel lekkere wijnen en specialbieren.
Lenny V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Weinig bijzondere keuken. Gerookte forel salade was weinig verfijnd. Presentatie van gerechten zeer matig. Prijs kwaliteit totaal uit verhouding. Geen aanrader, ondanks mooie lokatie.
Elly W.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Wat een bijzonder gebouw: sfeervol ingericht - gigantische kroonluchters met echte kaarsjes! In dit gebouw schilderde Rembrandt zijn beroemde "anatomische les van meester Tulp".
Met een groep van zes mensen kregen we een rustige plaats. Vriendelijke bediening die ons de tijd gaf om een menu uit te kiezen. Goed wijnadvies bij elke gang. Vooral het maandmenu was lekker. Bij de hoofdgerechten mag wel meer groente geserveerd worden.
Een geweldige avond gehad en vanwege mijn verjaardag werd het desert gepresenteerd met vuurwerksterretjes.
N. V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Werkelijk een aanfluiting zo slecht. Voorgerechten waren vrij smakeloos, de selderijsoep was 'oké' maar niet warm genoeg. De steak was een schoenzool en erg droog, tevens niet gekruid. Na vragen om zout en peper kwam dit pas 10 minuten later. De friet was koud en slap. Het dessert, een trifle, was erg zoet en vet en verder niet bijzonder, maar in vergelijking met de andere gerechten wel prima. De rode wijn die op tafel stond was een chateau de migraine, dus overgegaan op bier. Ik kom hier nooit meer terug en de gasten waarmee ik was vrees ik ook niet, jammer want de locatie is top!