In de Vergulde Lampet

7,2
Lang
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Lunch! Wat een drukte, even moeten wachten op een plekje. Krappe bedoening maar ook wel weer sfeervol en knus tijdens een koude zaterdag. Jong personeel. We kozen broodje van de week, brioche met varkensvlees en de pikante kip op dikke sneden brood. Brioche was wellicht niet juiste broodje, maar beleg erg lekker, hoewel wat weinig vlees. De pikante kip miste kruiden, maar daar wel genoeg kip. Oké. Niet geweldig.
Donna24 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Een van mijn favoriete lunchzaken Dordrecht. Er hangt een warme en gezellige sfeer. De bediening is attent en snel. Vorige maand super lekker gegeten. Wij kozen voor een broodje van de maand, zuurdesembrood met ham, mozzarella en pesto uit de oven en een huisgemaakte tomatensoep. Was prima in orde. Stond snel op tafel en hebben de lunch afgesloten met een heerlijk stukje carrotcake. De taart was echt top, niet te zoet zoals je vaak tegenkomt in de horeca.

Echt een aanrader!
Tom W.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Kom hier regelmatig wat eten,nooit wat te klagen,personeel is altijd heel vriendelijk en behulpzaam,interieur past mooi bij het stadsbeeld van dordrecht,ik kom zeker snel weer!
Bea-Albert .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Afgelopen zaterdag was het open monumenten-dag en wij wilden een hapje gaan eten. Het laatste zomerzonnetje kwam nog een beetje door, dus besloten we op het terras te gaan zitten. We waren blij dat we nog een plekje konden bemachtigen want het was aardig vol. Er hing een relaxte sfeer en we kregen al snel iemand aan onze tafel. De dame gaf meteen aan dat er wel een wachttijd was, zodat we wisten waar we aan toe waren. Ondanks dat besloten we toch om wat te bestellen. We hebben inderdaad ruim 20 minuten moeten wachten maar konden daarna genieten van een heerlijk broodje met roerei, brie en tomaat en een heerlijk broodje met pittige kip en roerbakgroenten wat gepresenteerd werd in een leuk pannetje.
Nadat we de broodjes op hadden ben ik naar binnen gelopen om te pinnen en toen begreep ik waarom we een half uur zouden moeten wachten. Niet alleen het terras, maar ook binnen zat het helemaal vol.
Mochten we nog eens in Dordrecht terugkomen dan gaan we hier zeker weer naartoe!
Leo26 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Op een mooie zaterdag namen we plaats op het terras. Heel druk was het niet, dus dat zou vast niet lang duren voor we onze lunch zouden kunnen genieten. Nou, vergeet het maar... De bestelling werd redelijk snel opgenomen, maar daarna bleef het stil. Na meer dan een half uur hebben we maar eens gevraagd of het nog lang duurde, anders hoeft het voor ons niet meer. En toen kon het opeens heel snel: in minder dan vijf minuten stond onze lunch eindelijk op tafel. Een aardig broodje zalm, waarin de roomkaas qua smaak wel erg domineerde. De frietjes die we erbij bestelden, waren wel erg lekker! Maar ja, als je al zó lang hebt moeten wachten, smaakt alles geweldig... Hoewel het echt niet druk was, blééf de wachttijd ruim een half uur. Dan doe je toch echt iets niet goed, volgens mij. Jammer, want een restaurant op zo'n mooie plek verdient een efficiëntere uitbating.
NarinR .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
broodje Bretons (roerei met brie) liet te wensen over. Wat een fantasieloos broodje....De aanwezigheid van fruitviegjes spreekt ook niet in het voordeel. Niet voor herhaling vatbaar. Schilderbeurt voor het interieur kan ook geen kwaad. ( maakt geen hygienische indruk)
Matthi_js .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Erg lekker gelunched op een ontzettend drukke dag. Toch werden we snel opgemerkt en alles was er snel op tafel. Ontzettend lekkere huisgemaakte garnalenkroketten op brood gegeten. Bij bijna alle lunchgerechten krijg je de keus of je ze met brood of met frietjes wilt. Als je dan brood wil, kan je ook kiezen uit wit of bruin. Gekozen voor bruin brood wat ontzettend lekker vers was.
CenK .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Voor de lunch hier wat gaan eten. Het was topdrukte (nog 1 tafeltje voor ons vrij) maar de aardige bediening was uiterst accuraat.
Broodje bal en tosti besteld. Geen poes-pas, wat je verwacht krijg je ook. Prima en smakelijk.
Gevestigd in een monumentaal pand in het centrum van Dordrecht, opgesierd met een kastanjeboom en een gezellig terras in het autoluwe/-vrije deel.
Binnen is het decor in passende stijl.
Sanitair was schoon.
Jelmer E.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2013
Hier op een donderdag avond eens een keer gegeten. Saté met frietjes. De frietjes waren gewoon niet lekker, erg slap, toch één van de basis dingen die altijd goed moet zijn. De saté was oké maar ook niet meer dan dat.

De service was in orde en het decor is leuk, het is een heel oud pand midden in het winkelcentrum van Dordrecht. Het was er wel vrij koud, wij zaten naast het raam en het tocht er nogal.