In de Kokkerieje

Grotestraat 94 7478 AE Diepenheim Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant In de Kokkerieje

John G.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
De gebakken ossehaaspuntjes gegeten, prima gerecht, vlees van goede kwaliteit.. De risotto werd ook al zeer smakelijk ervaren. De bediening is uiterst attent en heeft aandacht voor de gasten. Restaurant is zeker aan te raden
Rariteitencommissie .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Met de regen naar het Kunstmoment in Diepenheim. Dat nodigt uit om met een lunch te beginnen bij een gezellige bistro in het midden van Diepenheim.
Hoe heerlijk is een lunch met vers brood en een frisse tonijnsalade. Daar ga je gewoon in de avond voor het diner weer naar toe; dan krijg je ook na vijf uur namelijk nog een kunstmoment gepresenteerd. Mooie ambiance, vriendelijk personeel die haar klanten verstaat en last but not least: het eten was super. Vergeten pastinaaksoep en eendenborst om het seizoen goed te starten. Perfect van smaak. Volgende keer kom ik terug om het terras te proberen. Dank je wel voor deze twee extra kunstmomenten.

Angelique
HansLochem .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Vandaag een dagje Diepenheim gedaan en als afsluiting gegeten bij in de Kokkerieje.
Als hoofdgerecht hebben mijn vrouw en ik botervis met krokant kruidenkorstje gegeten, erg lekker ,super combinatie! Prettige bediening en heerlijke achtergrond muziek. Aanrader dus!
Walter A.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Koude vis en bloemkool uit oma's tijd.

Vrijdagavond met zijn drieën In de Kokkerieje gegeten. Deze kant had een ribeye, de overkant twee maal de kabeljauwfilet. De prettige gastvrouwen bedienden opgewekt en uitstekend. Dat kon helaas niet van de vis worden gezegd. De kabeljauw was niet gaar en koud. Desgevraagd gaf de bediening aan dat de vissen uit de diepvries kwamen. Nadat de gerechten waren terug gestuurd, kregen we dezelfde ! borden terug, waarbij de bediening aangaf dat men de borden goed uit elkaar had gehouden. Desgevraagd was de kabeljauw nog een keer in de steamer geweest. Nadat deze ook waren terug gestuurd, ontvingen we als alternatief de scholfilet. Helaas was deze rul. Van de ribeye waren sommige stukken best wel lekker. Als garnering werd er naast een salade, bloemkool geserveerd. Deze bleek wel heel erg gaar. Kortom, ik zou als tip mee willen geven: chef als je randstedelijke prijzen hanteert, gebruik dan de daar ook gebruikelijke verse gerechten. Er zijn zoveel goede streekgerechten en ingrediënten voor handen...
Pimmes-Frites V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Het restaurant was zo'n beetje helemaal bezet of besproken. Gelukkig hadden wij ook gereserveerd. En we kregen nog het beste plekje op het terras ook. Binnen zat een groot gezelschap van eters uit de buurt van Diepenheim, het terras was vrijwel geheel gevuld met fietstoeristen met een gemiddelde leeftijd van ruim boven de zestig. De kaart leek daarop afgestemd: niet spectaculair, geen dolle experimenten. De mosterdsoep die ik als voorafje koos was echter wel erg smakelijk, en kwam in een ruime portie. Als hoofdgerecht bestelde ik Kip in een jasje (van spek). Gewoon lekker. De begeleidende groenten, gebakken aardappelen en salade (standaard bij elk hoofdgerecht) voldeden, maar hebben geen herinnering bij mij achtergelaten. Alles bij elkaar zit het restaurant op het niveau van het goede eetcafe.
De bediening was gastvrij, vrolijk en attent. Zeker een van de pluspunten van In de Kokkerieje.
Van de inrichting heb ik niet veel meegekregen. Ik was alleen even binnen om te pinnen. De 7 die ik geef is dan ook niet meer dan een natte vinger.
Janwibbelink .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
We hebben heerlijk gegeten bij de Kokkerieje en werden bediend door een vriendelijke Dame die weet hoe het werkt.
De Salade met Geitenkaas en de super grote Champions Dordogne als voorgerecht waren erg lekker.
De Scampi's met Pasta en een heerlijke Kruidensaus was erg smaakvol bereid, maar ook de Ossehaaspuntjes en de Kabeljouwfilet waren lekker.
De verschillende soorten aardappels en groente's maakte de gerechten compleet en er was ruim voldoende.
Eigenlijk was alles goed en smaakvol bereid, geserveerd met heerlijke Italiaanse rode wijn.
Bij dit restaurant moet je gewoon hebben gegeten !
Pieter G.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2013
Op 5 oktober 2013 bezochten wij dit leuke restaurant. Eerder aten wij op de avond een paar maal, nu de lunch. Een heerlijke witte huiswijn, en voor de één een panzanini gevuld met zalm in witte wijn met tomaat en mozarella. Voor mij een salade met gamba's. Wij kennen dit restaurant als een plek waar je je welkom voelt, hartelijke mensen in de bediening, en vooral met een uitstekende prijs - kwaliteit verhouding. 'In de Kokkerieje' ligt aan een heerlijk plein in het stedeke Diepenheim met 2 grote fraaie platanen voor de deur. Alles is verzorgd: eten, presentatie, interieur en terras waar wij nog van konden genieten. Fraaie najaarskaart komt er aan, de sympathieke eigenaresse presenteerde deze aan ons, alle reden om ook hier weer terug te keren.
JandL .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2013
Een week geleden had ik spijt niet in dit restaurant gegeten te hebben, maar er kwam een herkansing. Het was een warme zomeravond en het terras van In de Kokkerieje midden in Diepenheim lag er tussen de bakken met petunia's uitnodigend bij. Ik had me deze wandeldag verheugd op deze afsluiting. Dat bleek terecht te zijn. Het brood vooraf ging vergezeld van een sausje van de chef, gelukkig niet die eeuwige kruidenboter dus. Zowel het brood als het sausje waren een prima inleiding op de Franse mosterdsoep, die goed gevuld was. Het hoofdgerecht, "Vlam in de pan", bestond uit puntjes ossenhaas in een lekker sausje. Daarbij werden drie groentes, salade en aardappeltjes geserveerd. Ik heb ervan genoten.
Janwibbelink .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2012
Vriendelijke bediening. We hebben keuze gemaakt van de menukaart omdat er geen maandmenu op de kaart stond, maar we hebben lekker gegeten. Het lijkt ons wel normaal wanneer er vis gegeten wordt je dat niet doet met een steak mes, maar dat werd gelijk hersteld. We komen zeker nog een keer terug.
Wilmasligman .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2012
Twee maal achter elkaar hier gegeten! Zowel op 17 als 18 augustus. Ruime keus en wisselende kaart. De hoeveel vlees bij het hoofdgerecht is meer dan bij de meeste restaurants, heerlijk bereid overigens! Zeer smaakvol, bediening was zeer vriendelijk en opvolging van de gangen was qua timing prima! Zeker voor herhaling vatbaar.