In de Kleine Werelt

6,9
6,9
Ruben E.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Gegeten met lunch. Prima tosti, aardige en snelle bediening, wel beetje matige koffie helaas. Prijskwaliteit in orde.
Bordjeleeg .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
BordjeLeeg en tafelgenoot gingen een dagje uit naar ’s-Hertogenbosch en lunchten tussen de middag bij “In de kleine Werelt”. Gezellig druk terras met uitzicht op de levendige markt. Uitsmijter Klassiek en uitsmijter Deluxe, dat is met extra bacon, besteld (beiden ongeveer 8 a 9 euro). Keuze vooraf of de uitsmijter op wit of bruin brood wordt klaargemaakt. Bestelling wordt snel geleverd. Serveerster zet gewoon bord neer en geeft geen nadere uitleg gegeven wat je op je bord krijgt. Bijvoorbeeld waarmee de uitsmijter is besprenkeld? Is het bieslook? Zijn de eieren biologisch/niet-biologisch? Je moet snel zijn met aangeven dat je nog een drankje wil, anders rent personeel alweer naar de volgende tafel. Uitsmijter Klassiek bestaat uit twee boterhammen met een gebakken halfzacht eitje met kleine garnering erbij. De uitsmijter Deluxe is met extra bacon. Prima lunchgerecht, we hebben lekker gegeten.
Aphrodite_Strong_Oak .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Wij (mijn man en ik) hebben hier s'middags gegeten voor lunch. De sfeer en uitstraling vind ik; onpersoonlijk. Maar je zit wel midden op de markt van Den Bosch. De klassieke uitsmijter was lekker en mijn asperge soep was origineel gepresenteerd i.c.m. een flink stuk -heerlijk-vers-sneden-brood heerlijk vertoeven. Ook had ik een ambachtelijke kroket met brood en mosterd besteld en deze viel goed in de smaak.
Overall; goed eten. +/- 8 euro ongeveer per gerecht... Sfeer nauwelijks. Maar wel midden op de markt! En het eten was goed heet.
Lisa R.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Niet echt tevreden over het diner bij In de kleine Werelt. Bij aankomst werd ons verteld dat het ongeveer een half uur zou duren, voordat het eten kwam, maar we hebben uiteindelijk meer dan een uur op ons eten moeten wachten. Kaart is simpel, maar genoeg keuze. Bij mijn spareribs werd er gevraagd of ik zoete of pikante saus eroverheen wilde. Ik ging voor zoet, maar de spareribs waren erg pittig. Eten was overigens niet voldoende, dus zijn we daarna nog aan de borrelhapjes gegaan. Daarnaast had een van mijn vrienden ro?e besteld. Ober kwam aan met een fruitbiertje en meldde dat de rosé op was, terwijl de tafel naast de onze de hele avond rosé bestelde en wel gewoon kreeg. Toen we dat aankaartte, werd er nogal laconiek op gereageerd. Verder vertelde de ober ons dat de andere ober er past kort werkte en beter de orders op kon volgen dan zelf nadenken. Beetje rare manier om je collega's te vertegenwoordigen tegenover de gasten. Obers waren overigens ook niet echt in hun sas en stonden er een beetje humeurig bij. Lege glazen en flesjes werden pas van tafel gehaald toen de tafel helemaal vol stond en we zelf vroegen of er wat weggehaald kon worden. Al met al een leuk etentje, maar dat kwam vooral doordat we met een leuk gezelschap waren. Voor eten of een drankje zou ik naar een ander (eet)café/restaurant op de Markt gaan.
Patrick W.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Zeer slechte lunch op 30 april. Het duurde dertig minuten voordat we twee simpele broodjes, een tosti en een broodje warm vlees kregen. We moesten wel de ober (meerdere malen) erop wijzen dat we zolang zaten te wachten. De eerste ober mocht niets en kon niets: " ik stuur mijn collega". En liep vervolgens hard weg zonder de betreffende collega te waarschuwen. Toen onze kinderen bijna "frost bite" verschijnselen hadden omdat de heaters niet aanstonden, kwam toevallig "opper-ober met het nr. 7 langs lopen. Hij had er duidelijk geen zin in. Hij stond niet open voor enige vorm van opbeurende kritiek: "... het was toch zaterdag, dan duurt het allemaal wat langer!!!. Vervolgens bracht hij zeer snel onze bestelling. Deze opper-ober bleek steeds meer een lerende organisatie ????. Het echtpaar naast ons mocht opeens ook na twintig minuten wachten afrekenen. En aan de andere kant van ons werd een gezin ook geholpen na een kwartier wachten. Bravo hoera! Toen ik om de rekening vroeg, was opper-ober nr7 zeer snel ter plaatse. Kortom er was sprake van een opzienbarende leercurve van deze opper-ober nr7. Echter ik kan u dit restaurant helaas niet aanraden.
Gerda B.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Vanmiddag heerlijk erwtensoep gegeten met roggebrood en spek. Erwtensoep zoals mijn moeder hem ook maakte. Heerlijk!
We voelen ons altijd welkom.
De bediening was weer uitstekend en het personeel was super vriendelijk en zoals altijd, heel belangstellend.
Alles was al in Kerstsfeer gebracht. Het zag er gezellig uit.
Het nieuwe terras is ook een enorme vooruitgang. Het zag er mooi en gezellig uit.
Ciel D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Gisteren mijn verjaardagsluch gehad in de kleine Werelt supergezellig goede bediening de lunchgerechten klopte van A tot Z Het heerlijke brood de combinatie van sauzen en dressings heerlijk en de kerstsfeer is geweldig
Fijnproever-deluxe .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Vandaag lekker even van het zonnetje kunnen genieten op een heel mooi terras. Snelle gezellige bediening, een lekker broodje, kachel, kleedje, wijntje en natuurlijk de zon! Kortom een leuke zaak!
C86 .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Gisteren op het terras gekozen voor een kleine lunch. De tosti's waren wat aan de geblakerde kant, het broodje was in orde. De service was goed. Door het mooie weer was het heerlijk om hier op het terras te zitten.
Klaartje32 .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Een prima broodje gegeten,heel aardig personeel. We konden gelukkig buiten zitten onder de kachels, daar hebben we kunnen genieten van een lekker wijntje
Irene B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Veel te veel tafeltjes gepropt in een te kleine ruimte. Personeel kan er nauwelijks door en denkt daarbij alleen zichzelf en niet aan de bezoekers! Tafeltjes worden nauwelijks schoongemaakt, alles plakt en is vies. Lunch gebruikt door twee personen: Tosti In de kleine werelt, erg vet, proefde geen verschil tussen de ingrediënten die er tussen zaten; Triangel met 2 flinke hompen filet americain smakeloos, de augurken, schijven ui (br) laten liggen. Er wordt geen greintje aandacht besteed aan de opmaak van de borden. Bediening niet alert en ongeïnteresseerd.
Beslist GEEN aanrader!
Els B.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2013
Ongeveer alles ging mis met onze bestelling vandaag. Nadat we 3 kwartier gewacht hadden op een worstenbroodje (het andere eten en drinken was inmiddels al lang op) en voor de 3e x aan iemand van de bediening vroegen of het nog kwam werden we zeer onbeschoft te woord gestaan. In plaats van excuses en het te gaan regelen ging ze in discussie en werd de schuld zo'n beetje bij ons gelegd. We waren echt perplex en helaas zoeken wij voortaan een ander terras op....
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2012
Wat een slechte bediening. Klantonvriendelijk, niet attent. Lang wachten op eten, vervolgens een biertje erbij gevraagd. Wordt dus niet bezorgd. Als eten op is zie je pas weer iemand van de bediening en je vraagt nogmaals om het biertje. Wordt, na weer lang wachten, de verkeerde bezorgd en krijg je ook nog naar je hoofd dat "ze niet kan heksen". Dan maar direct afrekenen. Tot overmaat van ergernis ook nog teveel op je bon gepresenteerd krijgen. Hier snappen ze horeca echt niet!