In de keuken van Floris

Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant In de keuken van Floris

Voor al je zintuigen

‘In de keuken van Floris’ wordt de bereiding van jouw gerechten een levendige voorstelling. De muzikale ondersteuning bestaat uit de geluiden van snijden, raspen en mengen. Rustgevend en spannend tegelijk. De hoofdrollen worden vertolkt door Patron-Cuisinier Floris Versluijs en Maître-Sommelier Wilfred Roth. Zij verrassen je met negen gerechten en een gevarieerd wijn- of alcoholvrij sap-arrangement. Hier heb je niet genoeg aan alleen je mond, al je zintuigen worden geprikkeld. Zorg dat je geen detail mist.

Glas champagne

Zondag gesloten

Jouw recensie over het restaurant In de keuken van Floris

Erik B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Vanaf 19 uur kan je hier genieten van een 9 gangenmenu. Dit is ons goed bevallen. Ik startte met een glas champagne en na 40 min. kwam de amuse, vervolgens kwamen de gerechten met korte tussenpozen voorbij. De zaak zat volledig vol en omdat de zaak 11 jaar bestond kregen we het wijnarrangement gratis. Heerlijkegerechten met bijpassende wijnen kwamen voorbij. De enthousiaste sommelier vertelde over de wijnen. Bij het 5e gerecht kwam brood, ik vroeg moeten extra broodje maar helaas dit kon niet. Alles is afgemeten op het aantal bezoekers. Jammer, het was heerlijk warm brood. Voortreffelijk gegeten met veel visgerechten en witte wijnen. Aan het einde van de avond heerlijke koffie en 10 min. later de friandises en weer later de limoncello( het enige minpuntje) goede prijs /kwaliteit verhouding. De tafeltjes staan wel dicht op elkaar. Om 24 uur verlieten wij de zaak,dus een lange zit.
sassie53 .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Enige weken geleden hier gegeten. Wij hadden ons er erg op verheugd mede door goede recenties.
De naam "in de keuken van" wekt bij mij toch de verwachting van pannen gekletter en hoge vlammen. In ieder geval wat keukenspektakel. Niets van dat alles: er werd nauwelijks gekookt. Alle ieniemienie hapjes werden koud geserveerd op een enkel hapje na dat werd verwarmd onder een infraroodlamp.
Toen alle gasten binnen waren werden wij door Floris toegesproken en kregen we een uitleg over de smaakbeleving. Het voelde als "reizen met groepen".
Het eerste hapje werd geserveerd in een petrischaaltje en moesten wij met een pincet opeten. Heel lastig om saus te lepelen met een pincet.
Het tweede werd in een bekkentje geserveerd. Als oud-verpleegkundige krijg ik dan toch associaties met vieze pusserige gaasverbanden. Maar goed, dat ligt aan mij, een makelaar zal daar geen last van hebben.
De smaak van de gerechtjes was goed maar eigenlijk te weinig om echt te kunnen proeven. Het was al weer op voor je er erg in had.
Bij iedere gang werd er aan de twee naast elkaar gelegen tafeltjes verteld wat er op het bord lag. Als de spreker zijn hoofd naar het andere tafeltje draaide konden wij niets meer verstaan zodat we de helft van de informatie misten.
De ontvangst en bediening was vriendelijk maar niet meer dan dat. De woorden afstandelijk en onpersoonlijk zijn beter op z'n plek. Geen enkele keer werd ons gevraagd of het gesmaakt had.
Hoewel wij geen grote eters zijn (en ook niet lastig maar wel wat gewend) hadden we niet genoeg aan deze negen gangetjes. Dus voor mij was de prijs (237 euro voor 2 pers.) kwantiteit verhouding uit balans. Als de ingredienten van alle gasten van die avond in één honkbalpetje zouden passen is er niets teveel gezegd. Het riekt naar gierigheid.
Wouter H.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Op advies van enkele vrienden alsmede wat lovende kritieken in wat bladen zijn wij hier gaan happen. Helaas werden de verwachting voor ons niet waargemaakt.

We kozen 9 gangen en alle gerechten misten een 'wow-factor'. Het gevoel dat wij er aan overhielden, was dat het allemaal nogal pretentieus was. Wij hebben (incl tip) 260 Euro afgerekend voor 2 personen. Daarvoor krijg je geen persoonlijke aandacht, slechts een enkel warm gerechtje, redelijk bijzondere ingrediënten, maar geen formidabele smaakbeleving (soms zelfs wat dissonant t.o.v. elkaar!), redelijk goede wijnen (maar niet meer dan dat). Kortom: logistiek allemaal prima te behappen voor de keuken en de bediening. Alles wordt ongeveer tegelijkertijd uitgeserveerd, iedereen krijgt hetzelfde gerechtje voorgeschoteld en de bediening geeft per plusminus 3 tafeltjes uitleg over wat er voorgeschoteld wordt aan wijn en spijs. Je zit ook best dicht op de andere gasten (pakweg 15 centimeter tussen de tafeltjes), dus als je op zoekt bent naar wat privacy is het ook geen aanrader.

We hebben overigens een fijne avond gehad en zijn maar liefst 5,5u verzorgd, dat is wel positief.

Lang verhaal kort: de formule blijkt te werken, want de zaak zat vol. Echter 260 Euro (met tip) is echt teveel voor wat wij kregen, zowel qua smaakbeleving als persoonlijke aandacht. Wel een goede cash cow voor Floris.
Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Gisteravond heb ik samen met mijn vriendin bij de keuken van Floris gegeten. Het eten was fantastisch, vernieuwend en creatief. Hetzelfde geld voor de wijnen. Divers en spannend. Het restaurant is super mooi ingericht, de sfeer ongedwongen en gezellig. Ik zou deze avond zo over doen!
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Verrassende wijn en spijscombinaties. Bediening opgewekt, sympathiek en verstand van zaken. Het avondvullende programma van 1830 tot 2330 uur voldoet aan alle eisen. De rekening (€ 230 voor 2 personen) doet een beetje pijn, maar is het dubbel en dwars waard. Wij komen zeker terug!
Pi Z.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Onvoorstelbaar lekker gedineerd bij Floris. Spannende, unieke gerechten die verrassen en bovendien bijzonder mooi zijn samengesteld. De snoekbaars en zalmforel waren goud en de fazant onovertroffen. Wow.
VorkjeMeePrikken .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Na een eerste bezoek van vele jaren geleden hier weer eens terug. De kok Floris doet er alles aan eten een belevenis te maken. Met een parade van mooi verzorgde gerechten heb je hier voor zo'n 100 euro een avondvullend programma. Het eten is uitstekend, Floris en de sommelier verstaan hun vak. De ontvangst en bediening zijn echter teleustellend. Omdat iedereen hier, afgedwongen door de restaurantformule, vrijwel op het zelfde moment binnenkomt, is het dan heel druk. Slecht één persoon is beschikbaar voor de ontvangst, jas aanname, reservering checken en de tafel aan te wijzen. Dit gaat zo langzaam dat je buiten staat te verkleumen in de kou. In de bediening gaat ook nog genoeg mis: bijna een glas wijn omgestoten en een gast die geen rundvlees wil eten -wat gemeld is, en waarvoor Floris een alternatief bereid heeft- krijgt toch het rundvleesgerecht geserveerd. Als je met het OV komt, let op de laatste tram gaat circa twaalf uur. Wij hadden daar niet zo opgelet en konden naar huis lopen.
roel222 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Hier verbijsterend slecht gedineerd in de zomer en nu pas hersteld van die ervaring. En dat terwijl de gerechten toch bij voortduring worden opgediend met het aplomb alsof we hier te maken hebben met een begenadigd kookgenie. Mijn advies aan Floris: laat die muffe, naar vochtig bordkarton smakende graansoorten en andere (terecht) 'vergeten' groenten en weleer-onzin voortaan achterwege, alsmede al die 'revolutionaire' tierelantijnen, bestel wijn die beduidend lager in hun zuren zitten, schaf servies aan en ga koken zoals je dat ooit geleerd moet hebben. Maar alsjeblieft, schotel niet langer de vruchten van een onbespoten wereldbeeld voor. Dan komt het vanzelf weer goed met In de Keuken van Floris. Heus.
Rene H.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Om weer eens heerlijk culinair verrast te worden, dit keer gereserveerd voor de "Kliekjesavond" , de afsluiter van het zomerseizoen.
Wat wij geserveeerd kregen waren zeker geen kliekjes maar stuk voor stuk mooie culinaire plaatjes zowel in smaak als opmaak.
De amuse van bloemkool op verschillende manieren bereid is al een uitdaging voor je smaakpupillen. Na deze heerlijke start volgen er mooie gerechten die je telkens weer aangenaam verrassen. Dit in combinatie met de wijn en bierkeuze van de sommelier maken dit tot een perfecte culinaire avond.
In de Keuken van Floris is en blijft een fantastische avondvullende beleving. Wij kunnen niet wachten op de nieuwe gerechten die Floris met zijn team na de vakantie zal introduceren.
Ikke .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Afgelopen weekend hebben wij hier gegeten, een lange zit van 4,5 uur maar met prachtige gerechten (zowel vegatarisch als de vlees/ vis combi) maar met als hoogtepunt het guacemole dessert - echt SUBLIEM, wij hebben zelden zo een lekker en verrassend dessert op.
k.vandalen .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Het was een gezellige avond. Ik was niet heel erg onder de indruk van de smaak van het eten. Presentatie was goed. Wijnen waren goed maar niet bijzonder. Ik heb een leuke avond gehad en doordat het een Iens deal was was de prijs-kwaliteit ook goed in verhouding maar de smaakbeleving had ik meer van verwacht. Hoofdgerecht gerookt in het sigarendoosje was wel subliem.
Wivine H.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Wij hebben genoten van de culinaire avond! Alle gerechten zijn verassend en mooi gepresenteerd. Ook de uitleg van de wijnen i.c.m. de gerechten is erg interessant!

Zeker een aanrader!
Carl V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Voortreffelijk goed eten, mooie combinaties. Neem wel de tijd om er van te genieten, het is meer dan eten. De geschonken wijnen versterken het smaakeffect.
Wat veel rust geeft is dat er tijdens het eten geen gasten binnenkomen of weglopen.
René M.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Na het horen en lezen van de vele positieve recensies over de kooktalenten van Floris en zijn keukenbrigade, toch wel erg nieuwsgierig geworden. Zaterdagavond was het dan zover en wisten wij een tafel te bemachtigen in zijn restaurant. Iets voor 19.00 uur stappen wij over de drempel en werden wij naar de laatst beschikbare tafel geleid. Direct valt je oog op de strakke keuken die, hoe kan het ook anders, het middelpunt vormt van dit restaurant. Daaromheen zijn de tafels gesitueerd met daaraan cognac leder bekleedde draaistoelen en banken. De combinatie van een geheel met mos bedekte wand, veel houtelementen, boomstronken en prachtige bloemen, versterken de puurheid van de gerechten die volgen.

Over het menu wil ik vooral niet teveel verklappen. Zoals Floris zelf op de website al aankondigt gaat het om ‘eetmotie’ en daar sluit ik mij na zaterdag graag bij aan. De geheel eigen visie maakt zijn restaurant uniek en een ware beleving voor al je zintuigen. De avond kent vele verrassingen die je als liefhebber van goed en lekker eten zelf moet ervaren.

Maar liefst 9 gangen worden in een prima tempo uitgeserveerd door de alerte en vriendelijke keukenbrigade. Bij ieder gerecht en bijpassende wijn mag een goede introductie natuurlijk niet ontbreken ook die wordt keer op keer waar gemaakt. Het plaatje is compleet wanneer je het team bij ieder gerecht met volle aandacht tot aan het kleinste detail in de weer ziet. Er wordt geproefd, overlegd en nog eens geproefd om uiteindelijk zo’n 40 identieke couverts als plaatje gelijktijdig te presenteren als smaakvolle kunstwerkjes.

Ruim vijf uur later, net na middernacht, stappen wij zeer voldaan weer over de drempel naar buiten met een geweldige ervaring rijker. In de keuken van Floris is een complete smaakbeleving van niveau. Nog enige twijfel? Reserveer, schuif aan en laat het je overkomen. Wij komen zeker terug.
Marja N.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
aparte ervaring om hier te eten in de keuken van Floris, je zit midden in de keuken , je ziet en beleefd hoe alles wordt bereid en klaar gemaakt, enigste nadeel is de krappe tafels en het iets te dicht op elkaar zitten.
aparte mooie smaakbelevingen begeleid door mooie wijnen en bieren die er echt bij passen, team is op elkaar ingespeeld en de service is goed.
echt een culinaire beleving, zeker voor herhaling vatbaar.
Jore .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
‘Wij zijn er niet voor de grote, snelle en lastige eter’, lees ik op de vernieuwde website van Floris. En verder geeft hij op dit medium aan dat zijn kookstijl creatief, vernieuwend en veel signatuur bevat, technisch en transparant is en dat hij met passie een eigen kook(r)evolutie kookt.

Floris heeft op zijn site niet teveel ‘gezegd’, want elke gang is creatief en vernieuwend samengesteld. Elk bord wordt ‘uit de losse pols’ opgemaakt met stukjes en kloddertjes eten alsof het een schilderspalet is. Hiervoor worden pure en mooie ingrediënten gebruikt. De combinaties zijn gedurfd, zoals de rode poon met (twee) gefrituurde meelwormen of de met sigaar gerookte Miral eend, waarbij een echte sigaar en een prima kriekbiertje wordt geserveerd.

Het concept van Floris is in meerdere opzichten uniek en heeft (daarom?) veel aanhangers, gezien de uitstekende beoordelingen op Iens. Maar van mij mag Floris in zijn kook(r)evolutie een paar stappen in de tijd teruggaan. Zeven bereidingen van één ingrediënt op één bord zijn er mij vier teveel. Meedoen met de meelwormenhype vind ik niet nodig, want gefrituurde insecten smaken naar ‘oud frituur’ en dat genereert niet de smaak die ik aan een gerecht zou willen meegeven. Met een pincet eten is grappig, maar ik kan er zo moeilijk vloeibaar eten (crème) van mijn bord mee ‘oplepelen’. En mensen uitnodigen om (in een restaurant) sigaar te roken, is weliswaar heden ten dage revolutionair te noemen, maar mijns inziens niet correct. Daarnaast geeft de sigarenrook mij (als niet-roker) niet de gewenste meerwaarde aan het gerecht mee.

Er zitten enkele smaakvolle gerechtjes tussen: de lam met asperges, ansjovis en gezouten yuzu én het kaasplankje zonder veel 'poespas'. Maar door de gedurfde combinaties en de veelsoortige bereidingen weet ik bij de andere gangen regelmatig niet wat ik proef en ik mis ‘onderlinge samenhang’. Ik kom niet in mijn 'genietmodus'.

De sommelier volstaat zijn vak en is minstens even vindingrijk als Floris. Hij schenkt niet alledaagse wijn en bier van hoge kwaliteit, die verrassend goed aansluiten bij de complexe gerechtjes. Top!
Ook de gastvrijheid van de bediening is dik in orde.
Het restaurant is propvol ingericht en als ik naar de WC wil, ben ik verplicht mijn bescheiden derrière tussen twee tafeltjes door te wringen.

Na een te lange zit (ruim vijf uur) haast ik mij naar de laatste metro. In de metro weet ik het: voor mij (even) geen avontuur en Floris meer.
drs.ted.braakman .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Een geweldige ervaring in een heel prettige sfeer. En wat een fantastische smaak, geur en kleurcombinaties op het bord. De spijs-wijn combinaties waren zeer geraffineerd. Zeer bijzondere wijnen en biologische Champagne. Een aanrader!
HartjeRotterdam .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Heerlijke avond gehad! Het eten was bijzonder (en) lekker; een plaatje op je bord. En wat een mooie "wijnen" bij de gerechten. We hebben erg genoten.
d.wychgel .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
voor de eerste keer hier geweest. Naast de eetbeleving ook een leuk avondvullend programma. Zien hoe alles met aandacht en passie in elkaar wordt gedraaid is leuk en alles loopt op rolletjes zonder een onvertogen woord in het keukenteam. Best wel bijzonder. En dan het eten: origineel, vraagt om eten met aandacht voor alle smaken. Mooie, originele presentatie van de gerechten. De wijnen bij de gangen waren passend en heerlijk en werden met enthousiasme en kennis van zaken gebracht. De champagneproeverij aan het begin was trouwens ook top. Een aanrader dus.
NPvH .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Wij waren erg geboeid door het concept van de keuken van Floris. We houden ervan om nieuwe dingen te proberen met betrekking tot eten en drinken en onze avond hier stelde ons zeker niet teleur! De gerechten waren interessant en zeer smaakvol en de wijnen pasten er heel goed bij. Ik bestel nog wel enkele flesjes na! Het personeel was goed op de hoogte van alles wat er geserveerd werd, inclusief achtergrond informatie. De setting was bovendien erg knus, wat ons betreft zeker een aanrader!