In de Kazerne

Molenveldlaan 146 6523 RN Nijmegen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant In de Kazerne

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Valet parking

• Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Leuke locatie om lekker en ongedwongen te eten. Ambiance is samen met de kaart een prima combi om dan nog meer niet te spreken over het geweldige terras. De sashimi was eenvoudig maar heel erg vers en enorm lekker. De Marokkaanse visstoof smaakte ook goed met heerlijke kruiden. Bediening dik voor elkaar.
Toos V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Wij hadden vanavond om 19.00 uur een tafel besproken met ons vijfjes.
Het was erg druk grote bezetting, rommelig en harde muziek.
We hebben lang moeten wachten voor dat ze de bestelling kwamen op nemen.
Voorgerecht begon goed vele gerechten waren er niet, gelukkig toch een keuze kunnen maken.
Een uur gewacht kwamen ze het hoofdgerecht op nemen helaas hadden ze nog 1 ossenhaasbiefstuk, te ver doorgebakken wel mals maar droog, gevraagd of muziek zachter kon, ze deden het een beetje zachter maar nog hard genoeg om elkaar te verstaan.
Weer een uur wachten voordat het nagerecht kwam, we kregen wel een kopje koffie voor het nagerecht omdat we zolang hebben moeten wachten.
Het was inmiddels half 11, toen moesten we nog betalen.
Jullie begrijpen het al dit doen we dus niet meer.
Je kunt daar beter lunchen dan dineren, dan is er niks aan de hand.
De kwaliteit is prima maar als de meeste hebben gereserveerd dan kun je niet maken om nee te verkopen omdat het op is.
Jammer.

Wopke V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
De kazerne was vroeger in gebruik voor het opleiden van rekruten en dat bleek nog steeds het geval. Alleen ging het nu niet meer om de opleiding voor het krijgsbedrijf, maar voor de horeca. De rekruten hadden nog veel te leren, zo bleek. We hebben vijf verschillende serveersters en serveerders aan onze tafel gehad. Dat suggereert een vlekkeloze bediening, maar dat was toch niet het geval. De een na de ander kwam vragen of we nog wat wilden drinken - soms vlak na een bestelling of terwijl onze glazen nog driekwart vol waren -, terwijl de maaltijd uren op zich liet wachten. Als je een diner wilt combineren met een bioscoopbezoek, moet je niet naar de Kazerne gaan tenzij je naar de nachtfilm wilt, want voor een driegangendiner moet je drie uren uittrekken. Enfin, we hadden zeeën van tijd om het interieur te bekijken en dat was bijzonder smaakvol.
Het eten was goed, maar wat eenzijdig. Als groente kregen we één wortel, helaas geen stevige winterpeen maar zo'n dun zomerworteltje; voor je dagelijkse portie vitaminen en mineralen niet helemaal toereikend.
Een toenemende groep gezondheidsfetishisten zou het hebben toegejuicht dat het vlees zonder zout was bereid, maar wij pakten snel de zoutstrooier, wat toch een minder smakelijk resultaat geeft dan gezouten vlees. Verder hebben we prima gegeten.

Marilijn V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Wij zochten een plek om wat te eten, maar ook om nog wat zaken te regelen met laptops. Het was geen probleem om bij dit restaurant te gaan zitten. We werden zeer vriendelijk ontvangen. Het eten was goed, zeker een goede prijs-kwaliteit verhouding. We waren niet heel enthousiast over de dessertkaart, maar de serveerster dacht met ons mee en we hebben een heerlijk dessert gehad. Ondanks dat wij allemaal niet uit Nijmegen komen, komen we zeker terug.
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Op een dinsdag belandden we bij de Kazerne, omdat we ons herinnerden dat ze een daghap hadden. De noodles met groenten en kalfsentrecote voor maar 10 euro was boven onze verwachtingen! Beter dan andere daghappen in de buurt. Daarnaast prima locatie en vriendelijke bediening.
Gerda B.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Hier ontbeten op zondag 24 januari. We waren een weekeindje weg en op de fiets hadden we zaterdag's een groot spandoek bij de kazerne gezien:' elke zondag ontbijt voor 10,- tot 17.00 dus ook voor de uitslapers'. Dit leek ons wel wat want we hadden in ons hotel geen ontbijt geboekt, daar was het 16,50 op en dat vinden wij wat te gortig.
Bij binnenkomst een leuke ontvangst. Het is leuk ingericht, lekker trendy, en de bediening was enthousiast.
We hebben eerst en kopje koffie genomen en toen de kaart bekeken want er was veel meer lekkers. Toch hebben we besloten voor het ontbijt te gaan omdat we daardoor hier beland zijn. Het ontbijt is een vers gebakken croissant, een grote witte pistolet en en dikke handgesneden snee bruin boeren brood. Erbij geserveerd een mooi rond gebakken eitje op een rondje toast met wat spek. Het formaat van een beschuit en dat zag er prachtig uit maar smaakte ook zalig. De finishing touch zat hem in de paar kleine stukjes bieslook eroverheen gestrooid.
Er waren royale plakken echte boeren achterham, heerlijke kaas en zelf gemaakte bessenjam. Een klont echte roomboter en een glas vers geperste jus d'orange maakte het ontbijt compleet. 1 kop koffie of thee is inclusief dus we hebben een 2e los besteld als afsluiter. En dan was de rekening nog onder de 25 euro voor 2 zeer royale ontbijtjes op een super locatie en geserveerd door personeel waarvan wij dichten dat ze zelf eigenaar waren. Heel enthousiast, beleefd en zeer correct maar toch niet te formeel. Gewoon ff een praatje maken hoorde er ook bij.
TOP en zeker een aanrader. Ze hebben ook lunch en diner dus komen we ooit weer in Nijmegen dan komen wij hier weer!
Hsmakelijk .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Met een gezelschap van 8 hier gaan eten (we hadden gereserveerd). Op de keuken weinig aan te merken, op de snelheid (lees: traagheid) van de bediening des te meer. Ongelofelijk dat, als je om 19.30 uur binnenkomt, je na een overzichtelijk 3 gangenmenu pas om 23.30 uur (!) weer buitenstaat. Wat een traagheid, wat een desinteresse om het gasten naar de zin te maken. Wat een gebrek aan kwaliteit. Wat een treurigheid. Geen woord van excuses, na een avond van grotendeels wachten, helemaal niks. Dat we na binnenkomst al een half uur moesten wachten op ons eerste drankje, had misschien al een voorteken moeten zijn. Dat we moesten vragen om de menukaarten, moesten vragen om dat deel van het hoofdgerecht, dat men was vergeten op tafel te zetten ('dat ga ik regelen' (!), in plaats van 'excuses') ... Kort samengevat: heel erg jammer. Want nogmaals, de keuken zelf is helemaal niet slecht.
Coraline R.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Ik heb hier gegeten met mijn moeder (70+) en het is ons prima bevallen!
Top: de bediening is vlot maar niet amicaal (volgens moeders), het eten is vers en zeer goed bereid, het oude gebouw is mooi gerenoveerd en smaakvol ingericht.
Tip: de rode wijn was een paar graden te warm en de witte wijn echt veel te koud. Ook de parfait was eeg hard (maar wel superlekker!).
Sheela .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Lekker gegeten met mijn vriend in de kazerne.
Bij aankomst meteen nieuwsgierig van waar we aangekomen zijn.Heel mooi van binnen.

We hadden de keuze aan de bediening over gelaten en het was heel goed.
Gewoon lekker gegeten

De huiswijn was ook wel goed van smaak.
We komen terug als we ijn.de buurt z
Marcel C.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Vanwege zakelijk bezoek in Nijmegen via IENS gezocht naar locatie op te eten. Dit werd dus In de Kazerne. Hoewel ik niet gereserveerd had was het geen probleem om een plekje te krijgen en ook mijn melding dat ik wat onder tijdsdruk stond was geen enkel probleem. Van de kaart gekozen voor de waterkers soep met vis, de skrei en als toetje witte chocolademousse. Van voor- tot nagerecht was alles dik in orde. Eten werd opgediend op leuk, zeker niet standaard aardewerk wat zorgde voor een extra accent. Alles werd in een vlot tempo opgediend zodat ik keurig op tijd bij mijn afspraak was. Bediening beleefd, vriendelijk en attent. Hele leuke locatie die de moeite waard is om zeker nogmaals te bezoeken als ik in de buurt ben.
SammyPulman .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Met zijn vieren hier gegeten en het nieuwe jaar goed begonnen. Genoten van een in de oven gegaarde Heilbot, en een aardappeltaartje met geroosterde winterpenen. We komen gauw weer!
MeisjeNijmegen .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2014
Spontaan besloten we op Bevrijdingsdag hier te gaan eten. Gelukkig hadden ze nog plaats. Ik heb heerlijk gegeten: lamsvlees, en chocoladetaart toe (dit was eigenlijk niet zozeer chocoladetaart, als wel notentaart, maar het was wel lekker). De wijn was goed; deze was aangeraden door de bediening op basis van onze smaakvoorkeuren waarnaar werd gevraagd. De sfeer is erg prettig. De ruimte is hoog, maar dat maakt het niet minder gezellig. Je kunt hier rustig eten.
Norbert C.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
De Kazerne, leuk gelegen met een zonnig terras, al was het nog te koud om buiten te gaan eten. Binnen was gezellig ingericht, lekker druk en een hele aangename bediening. Alles was mogelijk. Een voorgerecht kon zonder problemen ook als hoofdgerecht geserveerd worden.
We namen een driegangen menu, vrij te kiezen van de kaart (€27,50) en alle drie de gerechten waren heerlijk. Dat de beoordeling op de kwaliteit van het eten niet hoger is uitgepakt dan aangegeven, komt omdat de gerechten niet uitblonken in originaliteit, dus niet echt bijzonder waren. Maar de bereiding en smaak was meer dan goed. Een aanrader!
Anouk .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
Voor het afscheid van een collega gegeten bij/In de Kazerne. Op het moment dat je komt aanlopen bij dit imposante gebouw, word je meteen nieuwsgierig naar de binnenkant. Een mooie locatie, gekenmerkt door hoge plafonds en muurschilderingen die terugdenken aan het militaire verleden van deze kazerne. Service was in orde, maar het initiatief voor het uitserveren van meer drankjes kan verbeterd worden. Het eten op de kaart was veelbelovend, maar eenmaal op het bord viel het wat tegen. De zeebaars met grapefruit werd zonder dressing geserveerd waardoor de binding tussen alle elementen op het bord ontbrak. De geroosterde rabarber was net aan gaar, dus dit is een aandachtspuntje.
Ronald1973 .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Ik houd wel van restaurants in oude kloosters, scholen of, in dit geval, een kazerne. Dat geeft altijd een bijzondere sfeer aan een gebouw. Zo ook In de Kazerne. Het eten is goed met een afwisselende, niet al te uitgebreide kaart. De bediening is netjes en informeel.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
'In de Kazerne' is gevestigd, zoals de naam al zegt, in de oude kazerne van het 'Limos'. De aanloop is indrukwekkend met een lange 'oprit, een groot terras voor de deur en een imposant gebouw.

De ontvangst was correct, maar zoals we een vorige keer ook al hadden gemerkt, wordt er steeds wat chaotisch gezocht in de reserveringslijsten. De bediening door het personeel is vlot,prettig en correct maar de twee eigenaren die ook in de bediening rondlopen deponeren de gerechten gehaast op tafel; misschien om hun belangstelling mee te wijden aan de 'bekende' Nederlanders in de zaak??

Van het kazernegevoel is weinig meer over gebleven (behalve dan een grote poster aan de wand van hoe het er vroeger uitgezien moet hebben. Het restaurant bestaat uit twee hoge ruimtes, gelukkig niet al te lawaaierig, met aan beide uiteinden grote abstracte wandschilderingen. Veel kleine tafeltjes met goed zittende stoelen. Ondanks de kleine tafeltjes is het gene onaangename ruimte.

Op de beknopte menukaart staan zo op het eerste gezicht interessante gerechten. Jammergenoeg is wat er eenmaal op je bord beland niet echt indrukwekkend te noemen. Goed voor de prijs die men ervoor vraagt maar de menukaart 'pretendeert' een hoger niveau.

Samengevat een goede prijs/kwaliteitsverhouding maar niet echt bijzonder te noemen gezien de lokatie.
Anne Marie K.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Het retaurant is gevestigd in een voormalige kazerne. Het ligt op een mooie lokatie met een mega groot terras en toch redelijk dicht bij het centrum. Prachtige omgeving voor een mooie zomeravond of voor een lunch met gasten.
De kaart is bescheiden van omvang. Het eten is van goede kwaliteit maar niet spectaculair. Ik at een prima heldere kreeft-venkel soep, gevolgd door een kipgerecht.
Eva S.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2013
Prachtige lokatie, binnen en buiten, het grote voordeel aan deze plek. Maar dat de bediening vaak zo lang op zich laat wachten lijkt een structureel probleem te zijn, ik hoor het van meer mensen. Het personeel is heel aardig, daar is niks mis mee, maar om nu tijdens de lunch precies een uur later pas je broodje te geserveerd te krijgen vind ik echt veel te lang!Eten is op zich lekker: geen originele vondsten maar de gebruikte produkten zijn lekker.
Zjusten .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2013
We hebben hier met 2 personen à la carte gegeten op het terras. Het eten was over het algemeen goed. Mijn zalm bij het hoofdgerecht was perfect gebakken. Er waren ook een paar minpuntjes. Het voorgerecht (erwtensoep) zag er rommelig uit. Verder zou er bij de zalm een aardappel-krab salade worden geserveerd, maar hier was erg weinig krab in terug te vinden. Verder was de salade bij het hoofdgerecht erg bitter.

De service was goed, alleen moesten we lang wachten op ons hoofdgerecht. Verder is het een mooie locatie, zowel buiten als binnen ziet het er goed uit.
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2013
Tijdens een weekendje Nijmegen zijn we hier verzeild geraakt. Aangetrokken door de menukaart en het imposante gebouw waar ze in zijn gevestigd. We hebben er een driegangen menu gegeten waarbij de kaart ruime keus biedt en de gerechten origineel en heel lekker zijn. Overigens was ons bezoek op vier mei dus mogelijk was heel rustig in In de Kazerne en verliep alles daardoor vlotjes, maar wij zouden dit zeker aanraden.