Over het restaurant In de Buurt

Een leuk eetcafé op het Leidseplein in Amsterdam. Vlakbij alle theaters dus ideaal om te combineren met een voorstelling of concert. Nog even, voordat je cultureel gaan genieten, culinair genieten! Hier kun je ongedwongen eten, een cocktailtje drinken, gezellige bijkletsen met vrienden om je daarna in de watten te laten leggen door de kok en zijn verrassende gerechten. Op het terras of gewoon binnen in de intieme sfeer van een gezellig eetcafé.

Meer informatie over restaurant In de Buurt

Maandag t/m donderdag 17:00 - 01:00
Vrijdag 17:00 - 03:00
Zaterdag 17:00 - 03:00
Keuken open tot 22h00

Jouw recensie over het restaurant In de Buurt

merlijn S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Een gezellige plek met lekker eten! Niet al te ingewikkeld maar wel goed.
gerhardus H.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Een zeer gezellig eetcafé met hartelijk en vlot bedienend personeel. Gerechten uitstekend voor zo'm ambiance.
JOKE L.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
We zijn ontzettend vriendelijk en goed geholpen. En het eten was erg smakelijk.
Maartje D.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Lekker gegeten voorafgaand aan ons uitje in Carré. We namen de heekfilet en de burger. De heekfilet was goed klaar gemaakt. Ook de burger was smaakvol! Enige minpuntje waren de ijskoude cherrytomaten tussen het broodje.. die horen natuurlijk ook warm te zijn. Bediening was vlot en vriendelijk en hoewel we vroeg aten, zat het tentje al gezellig vol.
ati F.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Was 20 min te laat. Wij 3en hebben kip saté en gebakken tong genomen met 3 * friet en 2*salade
Smaakte uitstekend. Prima bediening!
Waren op tijd in DeLaMar.
Dank voor de Service. Ati
Lex L.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Vanwege concert in Paradiso bij In de buurt neergestreken. We werden vriendelijk ontvangen en geholpen in de keus van een biertje. Verder hebben ze mooie pure gerechten zonder poespas en een heerlijk toetje (cheesecake). Tussendoor was de bediening ook vlot en spontaan en er werd in ons geval wél goed rekening gehouden met onze wensen om op tijd weer de deur uit te gaan. Een leuke spontane ontdekking zo vlakbij het altijd zo toeristische Leidseplein!
Monique E.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Wij hadden bij de boeking gemeld dat we naar een voorstelling gingen, daarom om kwart over 6 aan tafel. Om kwart voor 8 kregen we ons hoofdgerecht, nadat we een paar keer hadden gemeld dat we toch echt op tijd weg moesten. De bijgerechten kwamen toen we het hoofdgerecht op hadden. Bediening was vriendelijk, maar efficiënt was het niet.
nijsnijsnijs .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Prima gezellige tent, zeker voor in de buurt van het Leidseplein. Geen decaf koffie en alcoholvrij bier, maar wel fijne speciaalbieren, aardige mensen en prima lekker eten. Broccoli als bijgerecht, grappig.
Charlotte A.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Heerlijk gegeten, fijne service van de bediening en leuk ingericht. We komen hier zeker terug. Probeer de spareribs, de lekkerste van Nederland.
Jochai V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Heerlijk, maar dan ook heerlijk gegeten: vooraf steak tartaar (op mijn verzoek door de keuken al aangemaakt), als hoofdgerecht 2 sliptongetjes: gewoon goed!

Bediening is alert en zeer vriendelijk: kortom top!

Een aanrader!!!
R-Muck .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Aardig restaurant, druk, had niet anders verwacht op een vrijdagavond. Gezellig ja, vlotte bediening, zit wel snor. Bestelling, anti-pasta vooraf, smakelijk, daarna de surf en turf + spare ribs. Helaas beide gerechten middelmatig, de beifstuk is lauw, niet echt warm en voorgesneden en heeft geen smaal de kreeft is in orde. Spare Ribs, niet finger-liking good, heb beter geproefd.
In de Buurt, leuke tent, ben er geweest en daar is het ook meegezegd.
Sandra C.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Aanvankelijk wilde ik bij Restaurant Dubbel reserveren voor een groep van 7 man, maar die had geen plek meer en verwees ons door naar 1 van hun andere restaurants. Achteraf helemaal niet erg, want we hebben hier allemaal heerlijk gegeten. Prima prijs/ kwaliteit verhouding. De biefstuk en entrecote waren perfect naar ieders wens gebakken met heerlijke frieten daarbij geserveerd. Vriendelijke en vlotte bediening. Leuke entourage met gezellige verlichting. Enfin een prima alternatief en we komen hier zeker terug.
Bart P.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Koks weten verdomd goed wat je met een stuk vlees moet doen. Mals biefstuk, medium gebakken burgers en geweldige ribs. Vriendelijke, spontane service en een mooi menu.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Gezellig restaurantje net naast alle enorm toeristische toko's. Prima kaart met veel verschillende soorten gerechten (van pasta tot biefstuk tot wok) en prima prijzen. Bediening is meer met elkaar en vrienden bezig dan met de gasten.
LaFlamma .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Eén van de leukste restaurants nabij het drukke Leidseplein. Gelegen aan de Lijnbaansgracht maakt het vooral met goed weer een erg lekker terras om even wat te eten of te drinken.

Het personeel is erg vriendelijk en er hangt een gezellige sfeer in het, toch wat smalle restaurant.
De kaart is vrij eenvoudig maar wel erg lekker. De nacho's, huisgemaakte friet en kipsaté zijn een aanrader.
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
We proberen behoorlijk veel restaurantjes in onze buurt, en zo ook dit eetcafé.
Er was een aantal dagen van te voren gereserveerd en dat was ook nodig want stampvol.
Bloedheet, vochtig en een enorme herrie binnen...maar dat hoort bij een eetcafé.
We kozen voor de risottoballetjes met 3 soorten kaas als voorafje en kaas kroketjes met rucola.
Risottoballetjes gingen wel, maar die kroketjes waren echt niet lekker, te donker, opengebakken en smakeloos.
Als hoofdgerecht de op de huid gebakken zalm en de saté. De saté was prima, frites ook.
Ze maken hier geen geheim van dat de mayo uit een emmer komt... dit stond pontificaal met een pomp erop op het keukenvenster. Niet iets om trots op te zijn.
De zalm was prima gebakken, alleen zat er een beetje een zoetige saus met sereh bij...heel onsmakelijke combi.
Personeel was vriendelijk en snel.
Leuk om een keer geprobeerd te hebben.
Jeroen1611 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Gezellig restaurant met een goede kaart en goede vleesgerechten. Het restaurant lijkt heel klein, aangezien de pui niet breed is, maar het restaurant loopt nog een stukje door naar achteren. Ik was hier een keer in het weekend en het was gezellig druk. Ondanks dat was het eten prima en hoefde we niet lang te wachten. Kortom ik kom zeker nog een keer langs.
Marijke H.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Dit restaurant vlak bij het Leidseplein is prima geschikt voor een snelle smakelijke maaltijd als je zoals wij eerst naar het Rijksmuseum zijn geweest en daarna nog naar Carré.
De tafeltjes staan dicht op elkaar, je hebt dus wel weinig privacy. Bespreken is aan te raden want het liep snel vol. De bediening is vriendelijk, snel en adequaat. Wij namens eerst een carpaccio (goed en smakelijk) en de bospaddestoelensoep met walnoten (heel goed van smaak maar helaas lauw opgediend). Als hoofdgerecht namen we lamshaasjes op een bedje van gewokte groente met een puntzak patat erbij. Dat was goed van smaak met genoeg vlees. Het dessert was respectievelijk ijs en een lekkere cheesecake. We komen hier zeker nog wel eens terug, de kwaliteit prijsverhouding is goed.
Jessica O.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
heerlijk zalmtartaarje en carpaccio vooraf...
daarna hadden we beiden de biefstuk...supermals...heerlijke salade
de friet had iets krokanter gemogen
hele attente en super vriendelijke bediening
zeer de moeite waard om snel weer eens te gaan eten in een knusse romantische ambiance!
goede prijs/kwaliteit verhouding
noemisarpe .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Samen met een vriend wilde we wat gaan eten in Amsterdam. Toen we eigenlijk onze zinnen hadden gezet op het algemeen bekende sushi restaurant Sumo, liepen we dit restaurantje voorbij. Het zag er hip uit !
We bekeken de kaart, en waren er al snel uit dat we hier gingen eten ipv. bij Sumo.
Toen we binnen kwamen was er nog geen tafeltje voor twee, we moesten hier voor een half uurtje wachten.. We namen wat te drinken en we kregen van de aardige medewerker een plankje met brood en kruidenboter.
Het eten daarna was heel lekker, vers en mooi opgediend. De patatjes zijn ook super hier.
Kortom een hele gezellige avond gehad met leuke bediening in een mooi en gezellig restaurant