In de Bossche Eetkaemer

Meer informatie over restaurant In de Bossche Eetkaemer

• Af te huren , Terras
Homleo V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Op deze zomerse dag gezellig op het terras wat gegeten.
De bediening was vriendelijk en vlot.
Gekozen voor een glas Sauvingnon blanc. Lekker fris en goede temperatuur.
De menu kaart laat genoeg keuzes zien.
Wij kozen voor de voorgerechten Escagots en Reuze gamba.
Vooral het rweede voorgerecht was een plaatje en een diversiteit aan smaken.
Als hoofd gerechten namen we struisvogelbiefstuk en de aanbeveling van de chef tournedos.Beide gerechten waren perfect bereid met een heerlijk sausje.
Ook de hierbij gedronken Merlot kon bekoren.
Ondanks het volle terras bleef de bediening attent.
Genoten van een gezellig en smaakvol etentje.
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
De Korte Putstraat in Den Bosch lijkt op een toeristenfuik, maar wij hebben dit jaar als toerist nog geen slechte ervaring in dit straatje gehad.
Deze keer op een zomerse middag kozen we voor een lunch op het terras van de Bossche Eetkaemer. Het is een van de kleinere terrassen in de straat, maar men is hier in staat meer mensen op een vierkante meter te laten eten, dan elders in de straat. De uitstraling is fris en helder, met mooi bestek en glaswerk.
We bestelden een clubsandwich tonijn en een salade tonijn, en dat is wat anders dan een tonijnsalade, namelijk een salade met geschroeide verse tonijn in plaats van de blikvariant.
Er kwam lekker brood bij, de sla en dressing waren goed.
Ook de geschonken sauvignon blanc was beter dan gemiddeld.
Ondanks wat kleine foutjes in de bediening (spa blauw ipv rood, en eerst de verkeerde sandwich) verdient het restaurant dankzij het eten de aanbeveling.
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
In de gezelligste culinaire straat van 's-Hertogenbosch is het bijna lastig kiezen waar je gaat eten. Een blik op de menukaart en het sfeervolle terras van 'In de Bossche Eetkaemer' deed ons besluiten daar aan te schuiven. We werden vriendelijk ontvangen en kozen een tafeltje buiten bij het raam. Het terras is érg knus, je zit vrij dicht bij elkaar maar dat past ook wel bij de sfeer van het straatje. De bediening kwam al vlot onze drankjes opnemen en de menukaart brengen. Van die menukaart werden we erg blij, er stond onder andere kalfsoester. Een favoriet gerecht wat niet heel vaak te krijgen is. Erg fijn is dat je in veel gevallen ook voor een kleinere portie kunt kiezen. Na de coquilles als voorgerecht (prachtig en kleurrijk opgemaakt bord!) genoten we respectievelijk van mosselen bereid volgens de chef en de kalfsoester. Buitengewoon smaakvol, wat hebben wij heerlijk gegeten! Een wijnarrangement erbij was leuk geweest maar helaas worden er maar weinig wijnen per glas geschonken. Zo'n etentje wil je afsluiten met een top dessert, en daarvoor zit je bij dit restaurant zeker goed. Aan de klassieke desserts is een eigentijdse twist gegeven, waardoor je bijvoorbeeld crème brulee van passievrucht of tiramisu met perzik krijgt. De zoete proeverij is daarmee een ware verleiding van al dit lekkers. Het tempo tussen de gangen was uitstekend en op de bediening viel niets aan te merken. Tel daar de sfeervolle omgeving bij op en je hebt een fantastische avond!
Aleid H.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Gisteravond gegeten in dit restaurant. Het eten was prima en de wijn heerlijk. We hadden gekozen als voorgerecht voor het halve menu. Dat is dan ook twee hapjes en op. Goed van smaak maar wel heel erg klein. De hoofdgerechten waren prima en erg lekker.
De bediening liet te wensen over. Toen we binnenkwamen vonden we het tafeltje dicht bij de keuken niet erg prettig en vroegen om een ander tafeltje. De manier waarop we te woord werden gestaan maakten dat we bijna weggingen. Op vrijdagavond is het moeilijk een ander restaurant te vinden toch maar gebleven. Vervolgens was er naast ons tafeltjes onenigheid tussen het personeel. Niet prettig als je daar zit te eten. Kortom het personeel was niet in zijn beste vorm. Dit draaide later wel weer bij. Als je lekker en goed wil eten en er ook wat voor wilt betalen, dan vind ik het belangrijk dat ik een avondje uit ben en niet wordt afgebekt en snel en gehaast wordt bediend. Dat is echt een punt van aandacht. Daarnaast staan de tafels erg dicht op elkaar. Ik zou er de tafels bij de keuken weghalen. Dit zit niet prettig, er is veel loop van de bediening en om de paar minuten gaat er naast je tafel een belletje dat het eten klaar is.
We geven ze de voordeel van de twijfel en gaan er nog wel eens eten. Is de service niet verbetert, dan is het de laatste keer.
LiekeWX .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Afgelopen vrijdag gegeten bij de Bossche Eetkaemer. Vroeger vaak gegeten, maar de laatste tijd niet meer. Het eten was als vanouds, echt heerlijk. Kreeftensoep vooraf, de tournedos met roquefort en rode wijnsaus als hoofdgerecht en het chocolade toetje als nagerecht. Echt smullen! Helaas liet de bediening wel te wensen over. We moesten zeer lang wachten voor we ons eerste drankje konden bestellen en de kaart te zien kregen. Bediening was kortaf en onvriendelijk. Het was een mooie dag geweest en zo zaten er 's avonds nog een aantal tafeltjes buiten onder de heating. Wij vonden het iets te fris en besloten binnen te gaan zitten. Het personeel liep uiteraard continu in en uit. Nu is dat geen probleem en begrijpelijk, alleen tochtte het daardoor enorm binnen. Ook iets wat lastig te voorkomen is lijkt me. Wat wel opmerkelijk en zeer slecht was, was dat het personeel met regelmaat met elkaar stond te praten terwijl een van de twee in de deuropening stond met de rug de deur open houdend, waardoor het enorm koud werd binnen. Toen dit al zeker vier keer gebeurd was vroeg ik of ze hier op wilden letten ivm de tocht binnen. Ik kreeg toen een zeer chagrijnige en korte reactie en er veranderde niks. Is het echt zo moeilijk met elkaar te praten of overleggen wanneer de deur nog even dicht is en daarna pas naar buiten te lopen zodat de tochtstroom beperkt wordt? Helaas drukte dit een stempel op onze avond en kiezen wij de volgende keer liever een ander restaurant waar niet alleen het eten heel lekker is maar ook de bediening leuk en gezellig.
Brigitteweijs .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Gisterenavond met 6 mensen gegeten in dit restaurant. Eten was goed maar wel aan de dure kant. 2 van ons namen de tournedos van het huis voor 28 euro. Dan verwacht je een tournedos die top is. Dat viel een beetje tegen. 1 van ons nam de proeverij als toetje voor 13 euro. Je verwacht iets spectaculairs ten opzichte van de andere toetjes maar ook dat viel tegen. Het eten was dus goed maar er zijn wel aandachtspunten als je deze prijs vraagt. De bediening viel erg tegen, het eten werd op tafel gesmeten, geen uitleg bij de proeverij van wat op je bord ligt, geen aandacht voor de tafel wanneer we geen drankjes meer hebben, geen borden en glazen weghalen. Bij het toetje waren degene die koffie en een dessertwijn hadden besteld ipv een toetje vergeten. Daar moesten we om vragen. Vervolgens deden we thee en koffie en zou de theelood gebracht worden maar daar moesten we nogmaals om vragen en toen kregen we geen excuses of iets anders. Ofwel de bediening kan veel beter heeft geen aandacht, is chaotisch etc. Als laatste punt van kritiek kunnen de toiletten wel schoner. Al met al wel een leuke avond en goed gegeten maar veel aandachtspunten voor de bediening.
Blauwe .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Wat een super leuk restaurant! Knus mooi aangekleed heerlijk eten. Bediening iet wat chaotisch. We namen hier een heerlijke lunch. Goed betaalbaar maar iets aan de duurdere kant. Hier krijg je dan ook wel waar voor je geld.
Mireille W.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Lekker gelunched bij dit leuke restaurant.
De gastheer was ons even uit het oog verloren, waardoor het bestellen wat langer duurde, maar dit werd vervolgens prima opgelost.
De broodjes waren erg lekker.
Jamiej .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Lekker gegeten in de gezelligste straat van Nederland in de Bosche eetkamer. Kaart is goed verzorgd en gerechten van prima kwaliteit. De sashimi viel mij niet tegen! leuke avond gehad en voor herhaling vatbaar.
Cvansteenderen .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Na dat we een leuke plaats op het terras hadden gekregen kregen we snel ons drankje.
Helaas moet ik na 10 minuten naar het menu vragen.
Toen het eten geserveerd werd, werd er gevraagd of we mayonaise wilden hebben bij de friet, deze is nooit gekomen.
Ondanks alle pogingen om de attentie van een ober of serverster te krijgen dus halverwege het hoofd menu geen wijn meer. Binnen werd er wel af en aan geserveerd met drank, erg frustrerend.
Tevens staan er verschillende koffies op de kaart, de ober wist niet wat er in zat en ging weg, toen maar een ander aangesproken maar die wist het ook niet maar zei vroeg een ander (de eerder genoemde) hij reageerde met:"Ooo jullie willen het echt weten" daarna dessert gehad en wilde betalen en na de rekening te hebben gekregen en aangegeven te hebben met de pin te willen betalen zou er iemand anders met de automaat langs komen. na 15 minuten maar naar binnen gegaan om te betalen en toen duurde het nog eens 8minuten.
Jeroenspaa .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Het was weer even geleden, maar in de verbouwde Bossche Eetkaemer is het heerlijk toeven. Gelegen in de gezelligste straat van Den Bosch in een prachtig pand. Neem de topgastvrouw Michele erbij en dan moet het goed komen. Mooie gerechten van goede kwaliteit. Een paar bestsellers wisselen de vernieuwende gerechten op de mooie kaart af.
Yvette V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Altijd lekker eten, vooral het voorgerecht van sushi en sashimi is een aanrader. De mogelijkheid om hoofdgerechten in grote en kleine porties te bestellen is ook erg fijn. Vlees en vis altijd bereidt zoals gewenst. Gezellige bediening die altijd in zijn voor een grapje. Goede wijnen op de kaart en een fles kraanwater is ook geen probleem. De inrichting is gezellig en knus. De toilet mag soms wat beter bij gehouden worden, verder een aanrader!
Inge S.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Onlangs bij De Bossche Eetkamer buiten geluncht ivm het mooie weer. Op het terras zit je wel 'bovenop elkaar' maar het is een gezellig terras met veel passanten. Tafeltjes worden snel schoongemaakt. De bestelling voor een drankje werd meteen opgenomen en vrijwel onmiddellijk gebracht. Bediening erg aardig en voorkomend!
Mijn dochter en ik hadden beiden een broodje tonijnsalade en het duurde wel erg lang (zeker 25 minuten) voordat wij onze bestelling gekregen. Maar we hadden achteraf geen probleem met de wachttijd want het was heerlijk! Zelfgemaakte tonijn salade, vers brood en mooi opgediend. Drankjes zeer koel geserveerd op deze warme dag.
Voor deze kwaliteit én de vriendelijke bediening komen wij terug!
Job V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Wij kwamen tijdens een druk event binnenvallen. Alle terrassen zaten vol maar gelukkig was er hier nog een tafeltje vrij binnen. Ondanks de drukte kwam er meteen iemand langs om ons van drankjes te voorzien maar daarna heeft het allemaal wel wat lang geduurd. Wij hadden geen zin om door de kaart te spitten en vroegen of de kok voor ons een dozijn oester had en daarna een schotel tapas naar eigen inzicht. Dit idee werd na overleg met de keuken geaccepteerd.
De prijs was stevig maar voor het eten kan ik alleen maar mijn complimenten geven.
Margeertje S.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Tijdens Jazz in Duketown lekker gezeten op het terras en bijven hangen om wat te eten. Mijn man en ik hadden alleen een hoofdgerecht maar dat was prima. Goede kwaliteit vlees (hij had lam) en vis (had ik zelf). Bijgerechten als frietjes en salade waren voldoende.
Bediening was prima. Zeker een aanrader, gewoon prima eten zonder poespas.
david123 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Prima gegeten hier. Vooraf coquilles en japans gerechtje met 5 soorten vis. Lekker. Als hoofdgerecht de huisspecialiteit, een tournedos. Lekker vlees en goed gebakken met bbq smaakje. Vriendelijke attente bediening.
Ghislaine V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
Gisteravond in Den Bosch in de Korte Putstraat terecht gekomen. Deze steeg zit vol met restaurants. Omdat we van te voren geen keuze hadden gemaakt, liepen we bij alle restaurants langs en wierpen een blik op de menukaart. We kozen voor De Bossche Eetkaemer omdat ze daar een aantal bijzondere stukken vlees op de kaart hadden staan. Op de menukaart die we kregen toen we aan tafel zaten, stond uitgelegd dat het vlees van koeien uit de Bommelerwaard komt. Het was nog best een lastige keuze want de menukaart had veel lekkere dingen. Ik koos daarom voor een "wandeling door de menukaart" - 3 gangen voor €29,75. Mijn tafelgenoot koos vooraf voor de "Coquilles" en als hoofdgerecht de Tournedos "De Bossche Eetkaemer". Ik kreeg als voorgerecht 3 kleine versies van de voorgerechten Carpaccio, Japanse zalm en roze gegaard kalfsvlees. Mijn hoofdgerecht waren twee stukken heerlijk kalfmedaillon en een stuk kabeljauw. Van het medaillon was ik het meest onder de indruk. Mijn tafelgenoot koos als toetje voor de chocolademousse en ik kreeg vers fruit met een heerlijke bol sorbetijs. Als afsluiter namen we nog een koffie en thee. De koffie vond mijn tafelgenoot niet echt super, en de thee was wel heel mooi/leuk opgediend maar "gewoon" thee uit een zakje, dat laatste was dus jammer. Maar omdat de recensie gericht is op het eten krijgt de Bossche Eetkaemer van mij wel een tien. Zeker iets om nog eens terug te gaan en een aanrader.
Jan19621 .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Wij hebben een lunch genuttigd, qua eten wat het prima en de sfeer in het zaak was ook gezellig. Minpunt was de dame die ons bediende, ze deed erg haar best maar we roken haar al vanaf de andere kant van de zaak onze kant op komen, als of deze ze een parfum bad was gevallen... Niet echt prettig als je aan het eten bent.
Walter L.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Genoten van een heerlijke lunch, bestaande uit de tomatensoep en de clubsandwich, waarbij gekozen kan worden uit drie soorten brood. Prima!
De service werd voor gedaan door een kundige, vrolijke ober, met een soms wat laconieke houding.
Het pand en de aankleding van het geheel is prima verzorgd.
Arendonk .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Vandaag voor het eerst gegeten bij dit restaurant. Mooie zaak in een gezellig en leuk ingericht pand in de korte putstraat. Ontvangst was netjes en prettig. Lekkere wijnen en uitstekend eten. Hoofdgerechten waren heerlijk. Jammer dat we rauwe frietjes hadden; wat overigens keurig was opgelost. Het dessert was eveneens heerlijk, maar liet wel 35 minuten op zich wachten, waar ik wat van had gezegd. De in eerste instantie vriendelijke dienstdoende ober was niet onder se indruk: "tja dat kan gebeuren, wat moet ik hiervan zeggen" en verliet vervolgens de tafel. Alles bij elkaar: lekker gegeten, maar de bediening heeft niet altijd evenveel zin; wat toch wel wat drukt op gehele beleving. Hopelijk wellicht volgende keer beter.