Meer informatie over restaurant Impero Romano

Service7,9/10
Decor7,9/10
Linnie P. Gastronoom (45 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Al veel goede verhalen gehoord over deze luxe Italiaan zonder pizza's. We hadden 3-gangen verrassingsmenu vlees genomen, dat is voor-, tussen-, hoofdgerecht (geen dessert). Het voorgerecht was niet heel bijzonder carpaccio. Tussengerecht de pasta klaargemaakt in de parmazaanse kaas, blijft een mooie presentatie met flamberen. Hoofdgerecht lamsrack, tikkeltje zoet, maar erg smaakvol.
Ze hebben erg goede wijnen op de kaart o.a. Gaja.
Vriendelijk echt Italiaanse bediening.
Eveline R. Gastronoom (79 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Hoekje Denneweg/Kazernestraat op het terras in de zon van een prima lunch genoten ter ere van verjaardag van onze paps. Hele vriendelijke attente en behulpzame ober die in half engels / italiaans / nederlands ons te woord stond. Wij zijn gestart met een anti pasti bestaande uit vitello tonato, carpaccio, italiaanse vlees soorten, olijven, truffel kaas, buffel mozzarella met pesto en tomaat en hierbij erg lekker notenbrood. Gevolgd door pasta met boter, olijfolie en parmezaanse kaas die was erg goed op smaak. Hierbij een mooie fles pinot grigio en een fles pellegrino, dessert tiramisu (wat anders) en jeetje die is super !! Als afsluiter koffie en cappuccino en we kregen hierbij een glaasje limoncello aangeboden, al met al een geslaagde lunch en een prettige kennismaking. Het enige puntje van kritiek is dan dat de wijn direct is ingeschonken en dat er niet eerst geproefd is maar ach.....komen we wel over heen ! Het is zeker de moeite waard om hier te gaan eten.
Marten F. Gastronoom (35 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Een porti antipasto Impero is ruim voldoende voor 2 personen en een standaard start. De ossobuco alla Milane is weinig uitgesproken. De risoto is erg machtig en heeft weinig bite. Sfeer is authentiek maar de ruimte benauwd (je zit ongeveer bij elkaar op schoot).
Patrick V. Gastronoom (35 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
In een mooi stukje Den Haag ligt restaurant (trattoria) Impero Romano. We kwamen hier toevallig terecht en zijn erg blij dat we dit restaurant gevonden hebben.
Vanaf het moment dat je het restaurant binnen stapt waan je je in Italie. Van de Italiaanse bediening tot de inrichting, het is gewoon een stukje Italie. We kregen wat brood met olijfolie, balscamico en zeezout wat erg lekker was. Aangezien we weinig tijd hadden hebben we beide een pasta besteld. Heb zelf de tagliolini al tartufo genomen, volgens mij een specialiteit van het huis, en het was erg leuk om te zien hoe deze werd klaargemaakt op een parmesaanse kaas. De pasta was heerlijk vers en uiteraard al dente. Het is wel behoorlijk machtig door de boter en kaas, we hebben allebei absoluut geen trek meer gehad de hele avond!
Mijn tafelgenoot was een vriend uit Luxemburg, ook behoorlijk wat gewend qua eten en reizen en hij was ook zeer te spreken over dit restaurant, zowel het eten als de hele entourage. Nogmaals je waant je in Italie. Ik kan niet wachten om hiernaar terug te gaan en de andere gerechten te proberen, ik kan het iedereen aanbevelen.
Erwin A. Fijnproever (7 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Dit is een van de beste Italianen van Den Haag. Gerechten met een volle smaak, vlot geserveerd, smaakvol bereid. Klassiekers en andere gerechten: goed bereid, vergezeld door niet te grote maar mooie wijnkaart. Zorgenvrij genieten. Vitello tonnato, de salade met gegrilde groenten en de risotto's: allemaal aanraders, eerlijk, volgens de verwachtingen. En vraag blijft uit welke provincie ze toch deze charmante bediening importeren?
Christiaan V. Bourgondiër (4 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Eten:
De kaart hoef je bijna niet open te slaan om te weten wat er op staat. Alleen maar klassieke gerechten zonder originaliteit. Dat kan prima zijn maar dan moeten de klassiekers ook wel heel goed zijn. Dat was het helaas niet.
Carpaccio: Vlees was ok. De parmazaanse(?) kaas die er op lag vreselijk (taaie lap leer). De volgens de bediening rode wijn dressing was gewoon balsamico siroop
Pasta: prima al-dente spaghetti met kaas-saus en walnoten, niet bijzonder.
Vlees: Kalfs vlees met truffel saus. Vlees was prima. Echter weinig smaak. Opmaak was gewoon slecht.

Service:
Vriendelijk en attent. We kregen verschillende extra's om te compenseren voor het langere wachten

Decor:
Sfeervol maar oubollig.
Herman S. Bourgondiër (2 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Na een aantal keren prima gegeten te hebben in deze locatie was het nu een enorme tegenvaller.
Het personeel was chagrijnig en druk met elkaar bezig, zeer luidruchtig en vlak naast onze tafel.
Het eten was van zeer matige kwaliteit.
Voorlopig de laaste keer, misschien als weer een nieuwe bezetting is.
Shal I. Bourgondiër (2 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Zaterdag 9-01-2016 met een groep van 10 personen gegeten. Het plaatje van volledig en compleet verzorgd door het restaurant. Bediening, het eten en sfeer was perfect. Persoonlijke benadering door het personeel. Voor herhaling vatbaar.
AnneRoos78 . 1e beoordeling (1 recensie) 2,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Bij entree een kregen we een glas prosecco aangeboden. Ik had het idee dat dit van het huis was. Bleek niet het geval en op de rekening stond ruim 26 euro voor 3 glazen. Service was slecht en chaotisch. Pasta was vreselijk. Smaakte naar boter en de truffel was nergens te vinden. Café con leche was koud. Munt thee was van vieze bladeren. Alles moest terug gestuurd worden. Ik en mijn vriendinnen komen hier nooit meer.
Kim V. 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Zojuist een fantastische avond ervaren bij Impero Romano. Wij zijn echt authentiek italiaans ontvangen met een lekker glas prosecco, en wij kozen voor het 5-gangen kerst menu. Mijn partner koos voor vis en ik voor vlees. Als voorgerecht kregen wij een heerlijke carpaccio van hert en een trio van vis. Daarna kwamen de 2 pasta's, een verrukkelijke tagiolini met kreeft en een ravioli gevuld met everzwijn. Om ons even een momentje rust te geven kregen wij een sgoppino op basis van kersen. Toen wij zover waren kwamen de heerlijke hoofdgerechten een ossenhaas met eendenlever en een zeeduivel echt onbeschrijfelijk! Met als piek op de kerstboom afgesloten met een bolletje vanille-ijs en een chocolade panetone. Fantastische avond!
Pieter A. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Afgelopen vrijdag hebben wij zijn drieen wederom heerlijk gegeten bij deze, in onze ogen, top Italiaan. Het "keuze menu" voldeed in ieder geval weer volledig aan onze wensen, keuze uit vis en vlees. De entourage, de mooie locatie en de met name de zeer vriendelijke en plezierige Nederland - Italiaanse bediening maken deze zaak uniek en voor ons het terugkomen waard. Een pareltje in onze ogen! Ga zo door...
Peter S. Bourgondiër (2 recensies) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Met een groep wezen eten gisteren. Carpaccio met zoete saus geserveerd. Alle nuance in smaak zoek, je proefde het vlees niet, zoete saus overheerste alles. Echt heel slecht. Tussengerechtje pasta met zwaardvis zelfde niveau. Zwaardvis nauwelijks te ontdekken. Smaak afwezig. Hoofdgerecht dorade had nog minder smaak dan de andere gerechten. Zelden zo'n vlak gerecht gegeten. Desserts tiramisu was wel goed, gold ook voor de ossenhaas die was wel goed. Al met al een zeer zeer matige keuken. Locatie is leuk bediening ok, maar als je wat wilt eten zou ik hier niet naar toe gaan.
Janneke G. Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Even voor het naar huis gaan met een groep vriendinnen op het terras gezeten. Allen wat drinken was geen probleem. Ik vroeg er wat "knabbels" bij en dat is omgezet in bruschetta, vitello tonato, bresaola en prosciutto crudo, en natuurlijk olijven in schaaltjes. Heerlijke hapjes bij een borrel. Vriendelijke bediening en betaalbaar.
Bart L. Bourgondiër (4 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Zonnige zomerdag binnen gewipt, geen reservering gemaakt maar dat was geen probleem. Lekker binnen in de airco gaan zitten ook geen last van de wespen! Mooie kaart, goed menu, afwijken of mixen geen probleem. Mijn eega nam het vismenu, ik ging voor à la carte. Vriendelijke obers , italiaans druk maar dat was geen probleem. Brood met goede olie, wat bruchettas als aperitief . Heerlijke pasta met truffel uit de grote kaas, zeer goede ossenhaas met truffel! Tafelgenote kreeg dorade carpaccio , pasta met mosselen en als hoofdgerecht zalm in een korst van papaverpitten! Alles even lekker. Toetje overgeslagen. Prima restaurant !
Lianpol . Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Gisteravond heerlijk gegeten. Kwaliteit van eten en bediening fantastisch. Het weer liet het toe om op het terras te eten, onder parasol, tussen de olijfboompjes, in het hartje van Den haag, in dit restaurant hebben ze het helemaal begrepen !
Reinard N. Fijnproever (8 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
De sfeer bij Impero Romano is prima, entourage is heel goed.
Service is op zijn Italiaans, wat helemaal in het plaatje past.
Het eten is uitstekend, ik kom hier zeker nog eens terug.

Jeroen N. Gastronoom (53 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
De inrichting.
Leuk en sfeervol op zijn Italiaans ingericht.

De Menukaart
Een overzichtelijke menukaart, met een ruime aan gerechten> Je kan ook uit diverse verrassingsmenu's kiezen

Het Personeel.
Netjes en klantvriendelijk personeel, hebben goed ook voor de klanten.

De beleving.
Leuk restaurant, met een sfeervolle muziek. je kan hier echt op Italiaanse wijze genieten van je eten.
Patricia B. 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Samen met mijn echtgenoot een dagje Den Haag om te winkelen. We liepen richting Dennenweg en zagen dit Italiaans Restaurant en besloten daar te lunchen. Het is ons goed bevallen. Heerlijk 2 gangen lunch met wat smakelijke bijgerechten, heerlijke wijn en een uitstekende bediening. Wij komen hier zeker terug. Een aanrader!
Gastproever80 . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Ik had een excursie in Den Haag en ik graag 's middags warm. Dat is altijd heel erg zoeken, want een kroket met brood wil ik niet. Tot ik Impero Romana tegen kwam, Italiaans, maar beslist geen pizza-restaurantje. Keurig restaurant, goed gesteven servetten, nette en vrolijke bediening. Man wat heb ik lekker gegeten.
Ik vroeg het dagmenu en soms is dat schrikken. Hier niet. Ik kreeg een samenspel van drie voorafjes, wat vis, wat vlees (carpaccio) en een tomaat met mozarella. Gewoon lekker, compleet. Lekker brood erbij met olijfolie die je zo kon drinken, heerlijk.
Daarna kwam voor mij de verrassing: een grote bak werd langszij gereden gevuld met kaas, parmezaan bleek later. Daarin was een soort kuil en de ober schraapte wat kaas langs de kant weg, deed er een likeur in (naam?) en stak de boel in de fik. Door de warmte smolt de kaas en hierin werd een hoeveelheid pasta (fettucini?) gedaan. Die was dus doordrenkt met de kaas-fondue en de drank. Daar werd nog truffelolie bijgevoegd, truffel overheen geraspt en parmezaan overheen geraspt.
Het was wat veel, want de ober zei dat twee torentjes past normaal was, maar ik kreeg er vier. Die heb ik all vier met een beetje moeite, weliswaar, opgegeten. Het was heerlijk. Lekker wijntje van het huis erbij. Kon niet beter.
Leuk dat halverwege nog een extra rasping kaas werd geserveerd.
Ik was wel vol, maar zeer voldaan. Helaas duurde het even voordat ik een tweede glas wijn kreeg, maar dat werd goed gemaakt door een glaasje limoncello. Ook heerlijk. Thuis drink ik lekker koffie, ook espresso, maar die hier was echt goddelijk, weinig, maar het gaat voornamelijk om de smaak.
Kortom ik heb heerlijk gegeten en de bediening was prima. Een absolute aanrader!
Bio-logisch . Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2015
Samen met man en onze kinderen van 11 en 7 uitstekend gegeten. Service was echt heel warm en goed, eten kwam op tijd door en de gerechten waren beslist smakelijk. Hele leuke en lekkere eetervaring. Gastheer Ricardo liet ons zomaar een truffelpasta proeven wat ook zeer in de smaak viel bij de kinderen :-) Als we weer in Den Haag zijn komen we zeker nogmaals! Hartelijke groet uit Bergen op Zoom. Mille grazie e era molto buono!