Impero Romano Amsterdam

Meer informatie over restaurant Impero Romano Amsterdam

Jouw recensie over het restaurant Impero Romano Amsterdam

Eline H.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Afgelopen zaterdag hebben wij met een groep van 50 personen een diner gehad in Impero Romano. Ik kan dit echt iedereen aanraden. Wat een heerlijk restaurant, waanzinnig goed eten en het personeel is echt heel erg attent. Van tevoren hebben ze heel goed met ons meegedacht, over de indeling van de groep en de menukeuze. Uiteindelijk hebben we gekozen voor shared dining voorgerecht, daarna een keuze hoofdgerecht en daarna een shared dining nagerecht. De reacties waren echt lovend, iedereen heeft ontzettend lekker gegeten en het was ook absoluut genoeg. De wijnen werden goed bijgeschonken en er stond genoeg kraanwater op tafel. Alles ging ook gesmeerd, de hoofdgerechten waren allemaal precies op het juiste moment klaar. Ik heb me wel even zorgen gemaakt, want onze groep is best luidruchtig en er werd ook een lied gezongen maar het personeel bleef ontzettend vriendelijk en begripvol. Ik kan echt niets anders dan dit restaurant een dikke 10 geven. (alleen al die pasta met truffel was al een 10 waard). Pasha en collega's, bedankt voor deze mooie avond!
Ran H.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Op aanrader van vrienden maar eens bij Impero Romano wezen eten. De avond begon goed met een heerlijk zelf gemaakte icetea maar werd steeds slechter. De bruschetta die we kregen was papperig en de traditionele pasta uit de parmezaanse kaas was slecht en smaakte niet eens naar kaas, hele vreemde chemische smaak. De pasta die overigens erg snel werd geserveerd (5 min na bestellen) was Zwaar teleurstellend. Besloten dan ook om direct weg te gaan, binnen 25 min stonden we weer buiten. Nooit weer.
Henrike V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Gister met mijn zusje hier wezen eten. We waren vroeg ivm een symposium wat we in Adam hadden maar ook rond half 6 zaten er al mensen. Dus dat was prettig. We werden goed ontvangen en mochten een mooi tafeltje uitkiezen. De tafeltjes zijn wel klein en dicht op elkaar dus kan me voorstellen als het een drukke zaterdagavond is dat het wat rumoerig is en erg dicht op elkaar.
Vooral kregen we bruschetta van het huis en lekker brood met olijfolie, zout, peper....erg van genoten.
Als hoofd had ik de pasta uit de parmezaanse kaas met truffel, doordat het allemaal erg krap is is het niet bij elke tafel helaas mogelijk dit aan tafel te bereiden dus op aantal plekken het restaurant hebben ze een kaas staan waar ze dit gerecht bereiden. Dat is wel jammer, maar begrijpelijk. Ook natuurlijk truffel erbij, en ik kreeg een heerlijk bord pasta met kaas en truffel, lekker rood wijntje erbij . Ik heb ervan genoten, vond alleen de pasta iets aan de harde kant en het gerecht had iets warmer gemogen het koelde nu snel af. Maar al met al lekker gegeten. Mijn zusje was voor de gnocchi gegaan, als je niet van vis houdt is de keus wel wat weinig, maar de gnocchi was lekker met tomaten saus en runderragout. Als toetje zijn we beide voor de tiramisu gegaan, erg lekker proeft dat het homemade is....genoten. Al met al leuke avond gehad, goede service.... hier en daar wat verbeterpuntjes.
Stefanie B.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Gisteravond gegeten met mijn vriend bij Impero Romano. Wat een fantastische avond! Vooraf heb ik contact gehad met de bediening over de speciale gelegenheid (vriend 30 jaar) en dit hebben zij op een creatieve manier opgepakt. Hij werd echt in het zonnetje gezet en hij heeft zich hierdoor enorm jarig gevoeld. Ik ben dik tevreden over het heerlijke eten, de perfecte bediening en de leuke setting. Het prefecte restaurant voor de perfecte avond! Dankjewel Impero Romano!!!
Robin K.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Na verschillende aanbevelingen, waaronder die van Monica Geuze, ben ik samen met een vriendin naar Impero Romano gegaan. We hadden redelijk hoge verwachtingen en in eerste instantie werden we ook vriendelijk welkom geheten. Daarna ging het echter bergafwaarts. We bestelden de pasta met parmezaanse kaas en truffel. Die zou spectaculair worden opgediend hadden wij begrepen. Maar toen kwam de ober die geen woord tegen ons sprak en niet reageerde op ons, waarschijnlijk omdat hij geen Nederlands sprak. Hij maakte het gerecht klaar bij onze tafel, maar omdat het lang duurde voordat de pasta kwam, nadat hij de kaas had verwarmd, kregen we koude pasta geserveerd. We gaven dit aan bij een andere ober. Zijn enige commentaar was dat we het kwam omdat we buiten zaten, maar het was 28 graden. Er kon geen excuus af. Daarnaast zat er bijna geen kaas door de pasta en was het geheel erg waterig. Teleurgesteld gingen we naar huis... Hier komen we zeker niet meer terug!
Keke B.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Gisteren naar Impero Romano geweest met drie vrienden, en ik kan hier heel stellig over zijn: wat een top ervaring.
Het personeel is bijzonder vriendelijk en zeer geduldig, maakt echt tijd voor je en adviseert waar nodig is. Zelden zo lang nagezeten als bij Impero Romano Nu kan het komen doordat het niet al te druk was, maar ik heb in tegenstelling tot andere zaken, nooit het gevoel gehad dat we weg moesten. Zelfs niet toen het personeel alle tafels al voor de volgende dag aan het dekken was.

Dan het eten. In één woord formidabel! De voorgerechten die gratis op tafel worden gezet zijn simpel maar erg goed, wat direct smaakt naar meer. De specialiteiten op de kaart zijn ook daadwerkelijk geweldig. Het is een plezier om te zien hoe de spaghetti met boter en salie wordt bereidt in een grote pan. Met de kaas en de truffel wordt gelukkig niet te zuinig gedaan. De wijnkaart is ook subliem, hier wordt goed geadviseerd en dat hebben we geweten ook. Zelfs na het dessert wilden we nog een fles bij bestellen.
Over het dessert zelf kan ik heel duidelijk zijn: De allerbeste tiramisu die ik ooit gegeten heb.

Ik ga Impero Romano bij iedereen aanraden, want dit is een absolute aanwinst voor de stad.
Rens D.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Niet alleen het personeel is erg goed (en erg Italiaans...), maar de kwaliteit van het eten is echt fantastisch. Duidelijk de typische liefde voor het eten wat bij de Italianenen hoort. Zowel zakelijk als prive een aanwinst als restaurant voor Amsterdam. De grote winnaar op het gebied van eten is de huis specialiteit, pasta aan tafel vers gemaakt in een grote parmazaanse kaas. Verrukkelijk. Enige wat wellicht kan worden overwogen is de muziek wat meer italiaans te laten zijn (en iets zachter), want soms is er een soort lounge achtige muziek te horen wat niet past in de italiaanse setting. Maar het is een minor detail.
Daniëlle H.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Ik heb sinds lange tijd niet zo fantastisch en écht Italiaans gegeten in Amsterdam. Wat een toptent en aanwinst! Mooie zaak, vriendelijke bediening. Als ze dit niveau vasthouden gaat het er vast heel erg druk worden.
Peter F.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Super mooie avond gehad. Heerlijke atmosfeer, gezellig spontaan personeel. En het eten... perfect!! Geweldig Italiaanse ervaring. Heerlijk en puur. Probeer het zeker eens! Top!!
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Impero Romano is een fraai Italiaans restaurant met klassieke, Italiaanse keuken zoals het hoort. Hun lunchmenu is de perfecte keuze qua prijs-kwaliteitsverhouding. Geweldige bruschetta bij de Aperol, briljante verse tagliolini in de Parmezaanse kaas bereid met salie en verse truffel. Romige tiramisu toe. Uitstekende, zeer attente bediening. Zo hoort het maar dit is zeldzaam in Amsterdam.
Daan1976 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Relatief nieuw in Amsterdam & nog erg rustig. Geweldige sfeer, prachtig eten en een zeer betrokken service. (Allen rechtstreeks geïmporteerd uit la Bella Italia) Wij komen zeker terug!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Jet zit reuze comfortabel, maar eten en bediening zijn zeer middelmatig en het is niet goedkoop. Het meest enthousiast was ik nog over de voorgerechten, die waren goed. Mijn conclusie: niet voor herhaling vatbaar, helaas.
Angela S.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Heel erg gezellig, heerlijk eten heerlijke wijn en super aardige en goede bediening!! En we hadden een grand dessert besteld heeft de kok speciaal voor ons gemaakt was ook super! En erg leuk dat je tussendoor hapjes van het huis krijg
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk gegeten voor een prima prijs (€35,- voor een drie gangen menu). Vooraf een goede antipasti met vitello tonnato, carpaccio, bresola, bufel mozzarella, copa en groente. De combinatie met een vissoepje klonk vooraf vreemd, maar was verrassend goed. Als hoofd gerecht een prima Dorade filet en gamba met spinazie. Een heerlijke Tiramisu toe. Uiterste vriendelijke bediening die je de business gunt. Heerlijke wijn. Goede Italiaanse espresso. Echt een aanrader!
Mary M.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Een Echte aanrader. Wij hebben heerlijk gegeten en gedronken vooral Branzio al sale( Zeebaar in een korst van zeezuid)
Trouwens ze hebben een van de best cocktails in Amsterdam .
Wij gaan zeker terug.
Arnold N.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
30 december een uur van te voren gereserveerd. Mazzel, de laatste tafel. Vanaf het begin af aan had ik het idee niet in Amsterdam maar ergens in het buitenland te zijn. Goede ambiance , klassiek gedekte tafels, vriendelijk personeel en het belangrijkste: ontzettend goed eten. Echt een feest voor de smaakpapillen. En dat alles werd muzikaal versierd met een prettige lounge-jazzband, The Fentanyls. Slechts de logistiek laat enigzins te wensen over. Lang wachten op drankjes en rommelig door de steeds wisselende ober die langskwam. Maar dat kan de overall waardering nauwelijks beinvloeden. Toprestaurant.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Wij gingen eerste kerstdag naar Impero Romano met de familie. Bij binnenkomst kregen we een mooie lange gedekte tafel bij het raam. Ze hadden een kerstmenu en a la carte. Pasha (de eigenaar) vroeg ons of hij ons mocht verrassen en daar zijn wij altijd wel voor in. Hij heeft ons zeker niet teleurgesteld het eten was fantastisch. Als voorgerecht kregen we een heerlijke antipasti, oesters, brucetta met kabeljauw, warme mosselen, inktvis en div. schelpen. als tweede gerecht kregen we verse pasta bereid in een grote Parmezaanse kaas met heerlijke verse truffel. Voordat we met de volgende gang verder gingen kregen we een Scoppini Daarna hadden we gekozen voor vlees en vis. We kregen lamskotelet, Kalfsvlees en grote gamba's. Als nagerecht de fantastische Tiramisu, Parfait, en een Panettone besprenkelt met Grand Marnier. Alles was over heerlijk. Bedankt Pasha voor de heerlijke avond! Wij komen zeker terug.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Het eten was goed en er werd ruim met kwalitatieve wijnen geschonken. De bediening was professioneel en vriendelijk. De ambiance is sfeervol en warm, kortom een aanrader.
Alejandra F.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Fawlty Towers is hier niets bij! Voordeel is dat al je erom kan lachen, je een vermakelijke avond kan hebben. Ik was een tevreden klant van Americano: lekker eten en professioneel personeel en met name het laatste gaat mis bij Impero Romano. Dat is jammer want de keuken, hoewel niet alle gerechten top waren, best OK is. Waar het echt mis gaat is bij de bediening, dat is een ramp, rommelig en onkundig. Het begon al bij het bestellen van de drankjes. Wij bestelden een fles wijn en water, vervolgens werd ons gevraagd of wij een glaasje prosecco wilden. Dat wilden wij graag, maar het duurde meer dan 40 minuten voordat er uberhaupt iets van drank aan tafel kwam en toen kwam alles tegelijk incl. een niet goed gekoelde prosecco. Het inschenken van de drank ging er grof aan toe zodat er geknoeid en gespat werd (drank op de tafel, prosecco in een glas water), de bruchettas werden op de tafel gekwakt zodat er eentje van het plankje afviel (wat niet direct werd opgeruimd). De serveerster rook naar zweet en een tafel dekken had ze zeker nooit gedaan, het bestek werd met een harde klap en zonder aandacht neergezet. Ik kan eindeloos doorgaan want er kwam geen einde aan het gestunteld, maar dat heeft geen zin.
Het eten was verder OK al ben ik ook niet heel enthousiast. De helft van het gezelschap had de Costata di vitello alla Milanese met o.a. wilde paddenstoelen. Er zaten geen paddenstoelen bij, het vlees met bot was te dik en had weinig smaak. Wat echt top was, was de Tiramisu, wel de lekkerste wat ik ooit heb geproefd.
Mariska K.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Geïnspireerd door yourlbb zijn mijn partner en ik hier onlangs wezen dineren.
Een ontzettend mooi en warm interieur was het eerste wat ons opviel en ook dat het aardig druk was. We hadden geluk dat we zonder reservering konden dineren. We werden kort welkom geheten door, wat later bleek, de eigenaar. Het duurde even maar dan heb je ook wat. Overheerlijk authentiek Italiaans eten wat ik nog niet eerder in Amsterdam heb gevonden! Het was verrukkelijk! Prijs-kwaliteit verhouding niet in balans en daarmee bedoel ik dat dit hele redelijke prijzen zijn voor wat je voorgeschoteld krijgt.
We kregen uitvoerige excuses van de eigenaar voor het lange wachten, maar door de prettige atmosfeer van dit restaurant was het geen probleem om wat langer te wachten dan gebruikelijk is. Dit is wat ons betreft één van onze nieuwe favo restaurants geworden. We zijn hier volgende week weer!