Imko's Puur Zee

Van Ogtropweg 2 1949 BA Wijk aan Zee Nederland Kaart

Over restaurant Imko's Puur Zee

De intieme eetbeleving

Meesterkok Imko Binnerts is een nieuw restaurant begonnen in villa de Klughte. De prachtige hotelkamers tegen de duinen vormen het decor van een knusse, persoonlijk en intieme eetbeleving. Het concept is "vis zonder compromis”. Pure smaken uit de zee die perfect worden gecombineerd door Imko's eigen vinologe.

Glas champagne

Uitmuntend
9,3
Dick D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Wij gingen het uit proberen en werden prettig verast keuken is sterren kwaliteit,gaan zeker terug komen ook zakelijk wij waren nu met vrienden
Nel H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Perfecte bediening en een fantastische gerechten.
Super
Suzanne H.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Wat een genot om hier te eten! Heerlijke visgerechtjes, subtiele smaken, een feest op je bord. Imko's puur zee is gesitueerd in de prachtige villa De Klughte, waar je heerlijk kunt slapen na een avond lekker tafelen. Complete verwennerij!
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Zeer authentiek en toch modern interieur. De uitstraling is pure klasse.

Imko's gerechten zijn vis en schaaldieren maar wat een plaatjes . Hoog op smaak en doordacht.
Barryc .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
We hebben een heerlijke goed verzorgde avond gehad. Heerlijke proeverijen en wijnen.
Lekker geslapen in het hotel.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
We hebben een heerlijk menu gegeten. Uitstekende service met goede adviezen. Wel enigzins prijzig te noemen. Als je van vis houdt, is dit de place to be.
Karin L.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Fantastisch gegeten! Voor een palingfijnproever die al over de hele wereld paling heeft gegeten was dit de beste paling ooit.

De gerechten zagen er net zo prachtig uit als ze smaken en de bijpassende wijnen waren top!

De bediening erg goed, geïnteresseerd, goed geïnformeerd en oplettend. Wij komen zeker nog een keer terug.
Prs .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk gegeten, prachtige gerechten en mooie kwaliteit vis. Het is een echte smaak sensatie om de gerechten te proeven.
Ldewildt .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Prettige zaak. Prima bediening en uitstekend eten.
Als je echt van "fruits de mer" houdt dan ben je bij Imko's Puur Zee aan het goede adres.
Wat ons betreft zeker voor herhaling vatbaar.
Michel-in-ster .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Heerlijk gegeten, geweldige en verrassende smaken en hele goede bijpassende wijnen. Fijne aanwinst voor Wijk aan Zee en omgeving.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Tweede bezoek. Prettige ontvangst en uitleg menukaart. Mooie wijnen. Het eten was zoals je het elders niet tegenkomt: voortreffelijk.
E.J. V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Afgelopen zondag uitmuntend geluncht bij Imko's Puur Zee! Een mooi palet van kleur , geur en smaak met zorg bereid en geserveerd. Hierbij fijne wijnen. Prettige , warme ambiance en service We voelden ons verwend . Een aanrader!
Hendrik Jan K.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Voor de eerste keer bij Imko’s gegeten en daar hebben we geen spijt van! Heerlijke visgerechten in een heel sfeervol restaurant.
Door de intiem ingerichte ruimte ontstaat een soort van huiskamersfeer; de belichting is gedimd, zodat het kaarslicht mooi uitkomt.
Je wordt op een heel plezierige manier bediend, attent met veel persoonlijke aandacht.
We hadden een aanbieding vijfgangenmenu via Heerlijk geboekt en – en dat hebben we wel eens anders hebben meegemaakt – kregen het ‘volledige programma’. Een heerlijk menu met een fraaie opbouw naar het hoofdgerecht van rog met gevogelte-jus en paddenstoel, waarbij je echt het vlees niet mist. Met vis lijkt toch zo veel meer mogelijk!
We hebben bijna vijf uur aan tafel gezeten. Zeker bij het begin – pas na een uur hadden we onze tweede amuse – en ook aan het eind van de avond bij de kaas en de koffie, zakte het tempo wat in, en dan vallen de niet heel comfortabele stoelen extra op.
Jammer is ook dat je niet per gang een glas bijpassende wijn kon bestellen. Zeker als je een vast menu hebt moet het toch mogelijk zijn om daar een paar mooie afwisselende wijnen bij te drinken. Ik vind dat nou juist zo veel toevoegen aan het diner, zeker ook als je met zijn tweetjes bent en niet diverse flessen kan bestellen. Dan gaat dit concept toch een beetje wringen in de loop van de avond. Laat je mensen voor hun hoofdgerecht nog een nieuwe fles bestellen? Dit werd gelukkig goed opgelost door ons - toch - een mooie (rode) wijn per glas te schenken.
Mariska B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Wat een lekker eten! Wij hadden een 6-gangen menu. De griet hebben wij vervangen door het tong-gerecht. Alle gerechten waren even smakelijk en mooi opgemaakt. Er werd lekkere wijn bij geschonken. De bediening was vriendelijk. Imo liep zelf in het restaurant rond. Wat ons betreft was dit een top avond.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Lekker gegeten , allemaal liflafjes, gangen laten wel op zich wachten.
Wat het meeste stoorde dat het verzoek om brood 3 x gedaan moest
worden en we het uiteindelijk pas na een half uur kregen. Bedierf de stemming
bij mijn gezelschap , die honger had, en zich ondanks de goede gerechten niet meer
herstelde.
Jammer
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Het was wel weer eens tijd om naar Imko's Puur Zee af te reizen op deze mooie nazomeravond. Zoals alle keren hiervoor was het wederom zeer de moeite waard.
Het hartelijke ontvangst en de mooie eetzaal doet je al gelijk in de stemming komen; hier gaat weer iets lekkers gebeuren.
Drie heerlijke amuses bij een glaasje zeer mooie champagne om te beginnen om de mooie binnenplaats.
Een heerlijk klein erwtensoepje voordat we aan het 5-gangen menu begonnen. Kreeft in Caprese stijl, wat een zaligheid. Kabeljauw met de lekkerste mosseltjes ooit gegeten. Snoekbaars en paling, wat een combinatie! Tong met een mooie oester voordat we aan het hoofdgerecht begonnen Heilbot met eendeleversaus. Top!
Bij dit alles een uitzonderlijk mooie Pinot Blanc uit Luxemburg. We besloten de avond. met een lekker kopje koffie met daarbij een aantal heerlijke bonbons.
Imko en zijn brigade zijn weer in hun element en koken hier op sterrenniveau. Hulde!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Dit restaurant ligt in de duinen aan de rand van Wijk aan Zee, letterlijk onder de rook van de Hoogovens, maar die zie je pas als je bovenop het duin gaat staan. Binnen, in de mooie villa, is de sfeer relaxed. Bediening en keuken hebben vanavond hun handen vol aan een paar flinke gezelschappen, maar dat leidt niet tot zichtbare nervositeit - hoogstens zijn de wachttijden af en toe aan de lange kant. De gerechten en de wijnen worden in rap tempo omschreven. Soms komt de chef zelf aan tafel om uitleg te geven en de saus te schenken - een sympathieke gewoonte, vinden wij.
Alle gerechten die we geserveerd krijgen bij het 5-gangenmenu zijn buitengewoon smakelijk en mooi in balans. Alleen bij het eerste gerecht, Europese kreeft in Caprese stijl, vinden wij de tomatensmaak te intensief ten opzichte van de kreeft. De krokant gebakken snoekbaars met zachte paling blijkt een prachtige combinatie te zijn. Ook de heilbot met mini-cantharellen, artisjok, lamsoor en eendenlever smaakt perfect.
Als we na afloop van al het lekkers nog een simpel kopje koffie bestellen, ontvouwt zich een heel spektakel wanneer de crème brûlée aan tafel wordt gekarameliseerd. Het is overigens de heerlijkste crème brûlée die we in tijden hebben geproefd.
Prima wijnen op de kaart, maar ze zijn pittig geprijsd en het gewone water kost 5 euro per fles. Een minpuntje.
Al met al bof je als je van vis houdt, en dan ben je bij Imko's Puur Zee (een knipoog naar Pure C in Cadzand?) aan het goede adres.
Evert K.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Gisteravond een top vismenu gegeten. 6 gangen en 3 amuses. Alles was even lekker en perfect bereid met mooie smaakcombinaties. Echt luxe producten, zoals kreeft, oesters, heilbot, zeetong, maar ook de snoekbaars en kabeljauw met Hollandse garnalen waren top. Bijzonder om de heilbot met eendenleversaus te proeven. Alhoewel wat aan de prijs krijg je hier echt waar voor je geld.
Sander335 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Eten was verrukkelijk, zelden zo goed gegeten. Bediening zeer correct en prettig, locatie (rand van Wijk aan Zee) keurig.
Barbaradegroot1 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Het was heerlijk!!
Het eten was verrukkelijk, echt genieten!
Heerlijke wijn. Wij vonden het wel jammer dat er geen wijnarrangement verkrijgbaar was.
De sfeer was prima. Wij gaan met zekerheid binnenkort op herhaling.
Alweer onze 100ste recensie!! Wat fijn dat jullie zo genoten hebben. Keep spreading te word!!