Il Vulcano

7,1
Voordelig
Rinus V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Op 3 september hebben wij hier met zijn tweeën plezierig gegeten. De pizza's waren prima en zeker niet te weinig. De inrichting (wandschilderingen) zijn plezierig. De bediening was goed.
Franck H.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Afgelopen maandag heb ik bij il Vulcano gegeten met mijn vriendin en familie. 54 soorten pizza leek ons wel wat. Het eten stelde niet teleur en de mensen in de keuken leken erg vriendelijk. Wat ons diner bij dit restaurant echter compleet verknalde was de bediening. Een blond meisje met een zuur gezicht, (blijkbaar heftige) kater en een absoluut gebrek aan manieren gedroeg zich erg onbeholpen en onbeschoft. We waren wat haar betreft duidelijk niet welkom. Ik ben zelden zo slecht behandeld en dat op Ameland waar iedereen zo vriendelijk was/is. Heel jammer dit!
Fjorden .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Op basis van de goede recensies op Iens besloten om hier pizza's te bestellen en in de haven te laten bezorgen. Keurig op tijd en met een glimlach krijgen we de warme pizza's overhandigd.

Zoals op de website is beschreven, zijn de pizza's inderdaad lekker warm vanwege de ingebouwde oven in de bezorgauto. Bij het openen van de doos zien we rijkelijk belegde pizza's van een mooi formaat. Dat mag ook wel, want het zijn zeker niet de goedkoopste.

We hebben flinke trek na de wadlooptocht van de vaste wal naar het eiland. Helaas eindigt hier het feest, want de dunne pizzabodem is veel te zacht, het lijkt helemaal niet goed doorbakken. Een spons en helemaal niet knapperig of krokant. De goede smaak kan dat niet meer goed maken.

We hebben 10 pizza's besteld en zonder uitzondering bij allemaal dezelfde ervaring. Het is dat we trek hebben en er geen alternatief is, anders is dit niet te eten. Goed dat de pizzabakker op een eiland vol vakantiegangers zit, want niemand komt hier een tweede keer. De algemene conclusie is dat we dit zelf thuis beter kunnen.

Uitermate teleurstellend! Wij vinden het wel zo netjes om achteraf niet anoniem via een recensie te 'klagen', dus hebben we ook een e-mail gestuurd naar het restaurant om onze ervaring te delen. Helaas geen reactie ontvangen, daarom voor de service een zesje.

Met meer aandacht voor het bakken of even op te letten bij het uit de oven halen van de pizza, kan er gemakkelijk veel hoger worden gescoord.

(Er moet verplicht een cijfer worden ingevuld voor het decor, maar dit hebben wij dus niet gezien).
TD13 .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Il Vulcano heeft de lekkerste pizza's van Ameland. Een uitgebreide kaart en voor ieder wat wils zorgt er voor dat je graag hier uit eten gaat. Helaas was de bediening dit maal waardeloos. Bij binnenkomst kon er al nauwelijks een hoi vanaf. Verder is er welgeteld 3x iemand aan tafel geweest. 1ste keer om te vragen wat we wilden drinken. 2de keer om dit drinken gehaast op tafel te zetten en de 3de keer om de pizza's te brengen. Lege glazen werden niet opgemerkt en wij waren niet de enige tafel met lege glazen, danwel vieze borden die lang bleven staan. Het was een rustige avond, dus genoeg tijd voor een goede service. Gezellig praten met elkaar bij de bar was echter belangrijker dan de gasten. De twee dames vermaakten zich echter prima en dit hebben de gasten geweten. Het toetje hebben we dus maar bij de concurrent gehaald.

Kort samengevat is het eten heerlijk, maar de bediening is wel eens 100 procent beter geweest.
Pekoma .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Lekker gegeten. Grote keuze en diverse mogelijkheden. Misschien zou de kaart iets beperkter kunnen zijn. Goede bediening.
Petra W.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Heerlijke pizza's met dunne bodem! Opgegeten tot de laatste kruimel. Bediening was vlot en prettig! Wij komen zeker terug!
Paul M.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Wat je hier ook bestelt, je krijgt waar voor je geld. Heerlijke uiensoep. Mooie dunne, goed gevulde pizza's. De zelfgemaakte Tiramisu was naar onze smaak te cake-achtig en onvoldoende romig. Ook mis ik een vleugje alcohol in de smaak. Goede koffie!
Toinek51 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
wilde minestrone soep, die was op.(jammer jammer kwamen we juist voor vind ik zo lekker daar).
de shoarma pizza en de spaghetti met zalm voor mijn vrouw vergoedde veel, maar niet alles.
volgend jaar nieuwe kans.
Miranneke .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
We hebben vanavond heerlijk bij Il Volcano gegeten. Goede bediening. We kregen vlot de pizza's. Ze waren rijkelijk belegd en pizzabodem was goed! Leuke / moderne inrichting voor pizzeria (ken genoeg minder leuke inrichtingen). Aanrader!
Hoet .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Heerlijk gegeten voor een prima prijs! Zowel de pizza's als de pasta smaakte goed. Gezellig restaurant. De bediening is erg vriendelijk.
Nicole G.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
4 - kazen Pasta gegeten, nog nooit zulke lekkere pasta op.
Goede service, vriendelijk personeel, het was heel druk maar niet lang hoeven wachten.
Ook de decoratie en de sfeer paste goed bij het thema van het restaurant.
SvenUilhoorn .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Besteld op een zondagavond rond 19:00. Met z'n vieren pizza's besteld; Paesana, Pescatore, Carbonara Speciale en een Americana.

Ze gaven aan dat het ongeveer een uur zou duren om ze te bezorgen in Ballum. Dit hebben ze makkelijk gehaald, ongeveer 15 minuten over. Netjes.

Alle pizza's waren ruim belegd, met een ietswat dunne bodem wat wij allemaal wel prettig vonden; zo zit je geen drie kwartier te snijden en twee minuten te eten.

Zeer tevreden en een aanrader!
Foppe B.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2015
Door ons is twee keer gegeten in Il Vulcano op 15 juni en op 19 juni. De pizza's waren smaakvol de bodem was echter wat te zacht en leek niet echt doorbakken. Gevolg dat tijdens het eten de bodem spons-achtig wordt door de vulling. Voor de hongerige mensen onder ons is de "uitbarsting" een aanrader. De lasagne is zeer apart van smaak door de salami en de ham die erin verwerkt zit. De bediening is zeer prettig. Jammer is de aankleding met de oranje stoeltjes, dit doet erg goedkoop aan. Goede prijs-kwaliteit verhouding.
Ed Z.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
fastfood vulcano 2.0! Dat is een omschrijving die mijn inziens het beste past bij dit restaurant. Het eten is prima van smaak waarbij de kok de tijd neemt om de pizza Parma te voorZien van parmaham die vers van het mes gepest gesneden. Het deeg is prima, echter gebruikt de kok een Zannoli om de pizza af te bakken. Voor de niet horeca kenners, dit is een lopende band waar pizza's op hoge temperatuur worden afgebakken. Dit gaat in verhouding tot zoals het hoort zeeeeer snel. Vandaar dat ook bij mijn pizza Parma het midden nog zompig is en waarbij de randen perfect knapperig is. Het nadeel van deze keuze is dat de pizza niet de tijd krijgt om luchtig afgebakken te worden. Zonde, de ingrediënten zijn namelijk wel smakelijk. De zwarte brigade heeft geen oog voor de gast, jammer en zeker zonde voor de ondernemer als het gaat om up selling. We hebben maar een drankje gedronken, dit hadden er veel meer kunnen zijn. Kortom, het eten bij vulcano is prima maar heeft de bediening niets begrepen van gastvrijheid! De snelheid waarbij alles opgenomen en geserveerd wordt ligt zo hoog dat zelfs bekende fastfoodketens hiervan kunnen leren! Zonde....
PeterXY .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Wat een gemakzuchtig product! Een kleffe, sponsachtige bodem, overladen met smakeloze ingrediënten, waarin de zwart geblakerde uiteinden van de uitjes fors detoneren. Te vermijden door liefhebbers van een echte pizza. Personeel is gedrild om te vragen of 'alles naar wens was' , maar weet zich totaal geen raad met het antwoord 'nee.' Komisch wordt het pas, wanneer hetzelfde personeelslid deze vraag tot drie keer toe stelt en geen idee heeft hoe zij moet omgaan met een negatief antwoord.
Erwin D.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Italiaans vanavond, vraag me niet waarom. Of de duvel ermee speelt, zijn de stoeltjes oranje. De indeling verraadt een automatisme, het heeft iets mensa-achtigs, massaal bijna.
De bediening is correct en tot op de letter volgens het boekje. Of iedereen nog in zijn proeftijd zit, bijna gemaakt vriendelijk.
Helaas geen ravioli vanavond. Wel een pizza Parma en de tweede keus: lasagne. Dan valt op dat de wijnkaart van Il Vulcano en die van de andere bezochte restaurants op het eiland niets van elkaar verschillen, behalve wat er op de voorkant staat. Grappig, op z'n minst.
De gerechten komen snel op tafel. De pizza enorm, redelijk belegd en met een krokante korst. Goed op smaak, puur, alleen te zacht op de bodem om er mooie punten van te eten.
De lasagne is enorm. Geserveerd in een ovenschaal met op verzoek een Griekse salade ernaast, met stokbrood. Drie verschillende sauzen zijn zichtbaar, er is pasta van verschillende dikte en hardheid en ik proef gehakt. De eerste hapjes zijn verkennend, uiteindelijk teveel binding om het helemaal op te eten. De zwarte olijven in de salade waren volgens mij niet helemaal lekker meer.
Een tiramisu en ijs met een flensje toe. De tiramisu enorm, een portie voor drie. Zwaar op de maag en fantasieloos. Het flensje aan de bovenkant warm, in het midden koud en onderop lauw. Taai en smakeloos.
Blij de optocht te zijn ontvlucht van een koude kermis thuisgekomen. Wel vroeg de menukaart ons de groeten over te brengen van de buren aan de overkant.
Bloem- .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Helaas hebben wij hier 2 uur gewacht op ons eten.. Zelf onze drankjes kwamen pas na een half uur!!! (en het was niet druk) Ze hadden sommige producten niet die wel op de pizza hoorde, en dus ook op de kaart stonden. Heel erg jammer, want het eten was voor de rest erg lekker!
Isabel V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Met onze kinderen van 12 en 14 hier gegeten. De pizza hot chicken was een sensatie! Bah wat lekker :-). Volgens onze dochter deden haar smaakpapillen de Merenge, zegt genoeg toch! Bij ons volgende bezoek aan Ameland komen we zeker terug.
Toinek51 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
leuke gezellige tent.
heel druk die avond, maar ondanks dat snel en goed geholpen.
ik bolognese met fusili, mijn vrouw een pizza.
de bolognese was heerlijk, de pizza was lekker maar overdadig.
in mei 2015 gaan we weer naar ameland, en komen hier zeker nog een keer terug.
Martin N.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Zaterdag 8 november waren wij bij Vulcano. Het decor is niet bepaald erg aansprekend en gedateert. Personeel vriendelijk, echter komt wat verward over. Eten,wij hadden beiden pasta, was absoluut vers en lekker. De prijs was ook prima en in verhouding, echter wij vinden het in vergelijking met andere restaurants op Ameland en Hollum niet direct een aanrader zeg maar,dit is vooral ingegeven door de ontbrekende sfeer in het restaurant.