Over restaurant Il Tartufo

De essentie van Italië

Il Tartufo bestaat uit delicatessen, traiteur, catering. De witte truffel uit Piemonte is voor chef Fabio Cappellano de essentie van Italië. Hij is aangesloten bij de prestigieuze GVCI. Authenticiteit van Italiaanse producten en gerechten is zeer belangrijk, dus wekelijks komt er een vracht aan kazen, bottarga (tonijnkuit), een grote selectie Italiaanse wijnen, en Siciliaans servies overgevlogen!

Halve fles mineraalwater

Maandag 12:00 - 18:30
Dinsdag t/m vrijdag 10:00 - 18:30
Zaterdag 09:00 - 22:00
Zondag gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Engels gesproken , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
9,1
Voordelig
Joke.a.vanschie .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Vorige week onverwacht bij een thema avond van Il Tartufo geweest. Sinds kort wordt bij dit adres iedere vrijdag en zaterdag avond een vaste menu geserveerd met bij passende wijnen. Een bepaalde streek wordt culinaire gepresenteerd en je wordt werkelijk verwend. Er is live jazzy music en het sfeer is zeer gemoedelijk en vriendelijk. Wij hebben genoten van een truffel thema. Antipasti samengesteld door verschillende vleeswaren, pecorino, truffel omelet, mozzarella en wat gemarineerde groente. Er werd een jonge fruitige rode wijn geserveerd (de naam ben ik het vergeten) en een witte Soave Classico, Je kon namelijk kiezen. Perfecto! De muziek was zeker een aanvullende meerwaarde maar de show van het flamberen van de verse tagliatelle in een grote wiel kaas waaruit direct het geserveerd werd met vers geschaafde truffel, was absoluut de grootste aandenken. Heerlijk. Als hoofdgerecht werd een super malse kalfs- skaloppina geserveerd in een truffelsaus met bospaddenstoelen. Zelfs de aardappelen en de groenten (iets van wilde broccoli) waren subliem. De naam van de wijnen ben ik het gewoon vergeten maar ik heb wel een paar flessen van gekocht, zo bijzonder waren ze. De PannaCotta als toetje was niet echt een verassing maar nog nooit heb ik het geserveerd gekregen met een espressosaus met amaretto koekjes. Ik vond het er goed. Dat was uit eten gaan zoals het hoort, compleet verwend en met een zeer tevreden herinnering heb ik Delft verlaten. Tot de volgende keer, tot snel dus.
Angela H.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Met twee personen hebben wij hier op 22-10 genoten van de 'Serata Italiana'. Het thema van deze avond was truffel en dat hebben ze op een goede en smakelijke manier weten te verwerken in alle hapjes en gerechten zonder dat het ging vervelen of overheersen. Ze maken alleen gebruik van de beste producten en dat proef je. Een terecht trotse eigenaar die het zijn gast naar de zin wil maken. Zo kregen we, omdat we wat vroeg waren, wat heerlijke kaas, ham en salami. De prijs-kwaliteit verhouding is fantastisch (4-gangen, prosecco, wijnen en tafelwater voor nog geen 85 euro). De live-muziek maakt de beleving/sfeer compleet. Wij komen al lange tijd voor de heerlijke broodjes speciaal vanuit Scheveningen naar Delft en vanaf nu vinden is dit ook ons favoriete restaurant.
Elise_24 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Lunchen bij Tartufo is al super, maar nu is het ook mogelijk te dineren op vrijdagen en zaterdagen. We hebben een fantastische avond gehad. 4-gangendiner was ontzettend lekker en gevarieerd! De wijnen zijn ook heerlijk. Fijne ontvangst met welkomstdrankje, en de hele avond live muziek. Zeker aan te raden en voor herhaling vatbaar! Tot snel! :)
Sylvia J.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
We bestelden 3 gerechtjes en kregen dat alles op een mooie plank geserveerd. Niet alleen een lust voor het oog, maar ook nog eens superlekker. Lang geleden dat ik zó zalig lunchte. Alles kraakvers en mooi op smaak.
Ook complimenten voor de zeer vriendelijke en enthousiaste bediening.
We zaten buiten, op/aan bistrosetjes, dus over de sfeer binnen kan ik niets zeggen. Máár we komen snel weer een keertje terug!
Olav A.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
We zaten buiten, in de zon, heerlijk toeven maar een beetje behelpen met een schuin tafeltje en weinig zitplaats. Binnen heerst een gemoedelijke sfeer, de ruimte houdt het midden tussen een winkel en een knus Italiaans restaurant. Het was er druk, zelfs met Italianen en dat beloofde veel goeds. En dat was het ook....goed dus! Heerlijke antipasto misto en een verrukkelijke pastasalade, weggespoeld met een glas Prosecco. Niet goedkoop maar erg lekker. Eigenlijk moet ik niet zo veel reclame maken, want dan wordt het nog drukker......we komen snel terug want de kaart (binnen boven de balie) is uitgebreid genoeg!
Tasteoffood .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Al vele malen lekker geluncht bij Fabio, zijn vrouw en de erg gastvrije obers. Je waant je direct in Italië. Mooie zaak, wel wat aan krappe kant. Nadeel van erg populair zijn...
Erg lekker eten. Kinderen smullen altijd van verse pasta en wij van een lekker vers broodje. En altijd wat taart mee naar huis.
Tot de volgende keer.
Billywhite27 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Alweer even geleden hier gegeten met vrienden. Gingen gezamenlijk voor de risotto Alla Milanese, heerlijk! Tafeltjes stonden helaas wel wat dicht op elkaar, maar gezien de drukte in dit restaurant kan ik begrijpen dat ze van de ruimte optimaal gebruik willen maken. Ik snap ook wel dat het hier druk was, want het is gewoon een erg leuk restaurant met goed eten en een goede bediening. Als achterafje eigengemaakte limoncello, lekker citroen drankje. Voor goed Italiaans eten is dit een aanrader, mijn avond was volmaakt.
Marjolijn D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Via Iens vonden we Il Tartufo in Delft. Lovende recensies waarvan geen woord gelogen:
Heerlijk gegeten: 3-gangen verrassingsmenu. Allerlei lekkere hapjes vooraf (kaas, vleeswaren, olijven enz). Vervolgens het hoofdgerecht (3 soorten pasta, op 3 verschillende manieren klaargemaakt: verrukkelijk! ). En als toetje: chocoladetaart, zó lekker! En de eigenaar stelde een heerlijke wijn voor. Schot in de roos!
En een schitterende ambiance: een komen en gaan van allerlei mensen die vaak terugkerende gasten en bekenden zijn van de eigenaar en het overige personeel.
Uitmuntende service, zelfs toen de zaak helemaal vol zat!
Een aanrader!!
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Eindelijk waren wij weer in Delft! Gelijk gebeld om een tafel te reserveren voor lunch en dat was gelukkig mogelijk. De zaak was al vol en wij moesten eventjes wachten omdat onze tafel nog niet opgeruimd was. Wij waren te vroeg, dus geen probleem, wij kijken lekker rond. Eerst bij de wijn assortiment, de luxe balsamico en olijfolies en toch wat ingekocht bij de vleeswaren afdeling. De tafel was inmiddels klaar gezet, de eigenaar erkende mij en heeft de tafel met water, brood en olijfjes laten dekken. Erg attent. Wij bestellen altijd dezelfde, maar het is nooit hetzelfde! De menu pranzo is samengesteld door Antipasti, Pasta en daarna een dessert. De bediening vraag netjes wat wij niet lusten of wij een dieet volgen om daarna ons te verassen met wat die dag vers is bereid. Bij de Antipasti viel ons de focaccia, de mozzarella en de venkelsalami erg op. Top kwaliteit! Bij de pasta was onze voorkeur dit gevallen op een gevulde pasta met truffel in een rose' vleessaus, echt super lekker! Als toetje hebben wij een taart van ricotta met peren geserveerd gekregen. Zoiets hebben wij nog nooit gegeten, niet normaal lekker! Onze zakenbespreking was een succes, dankzij het goed eten en de goede service. Bedankt voor jullie aandacht en gastvrijheid. Tot snel!
G En J ..
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Met lief hier wezen lunchen. We kregen een 3-gangen menuutje. Was lekker en hebben genoten. De anti-pasta was helaas wel heel erg koud. Vriendelijk personeel en leuk interieur.
Niels M.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
De broodjes voor lunch zijn belegt met goede hoogwaardige ingrediënten, het nadeel is dat de verhouding brood/beleg aan de schrale kant is, waardoor de ingrediënten er net niet lekker uitkomen. Verder leuke tent, goed eten en zelf bediening.
DAPIX .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Fijne gastvrije bediening, allemaal super lekkere hapjes met bijpassende wijnen.
Aanrader voor een beetje in Italie gevoel. 100% TOP.
Manon1996 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
De lekkerste broodjes van Delft! Maar ook de anti-pasti, pasta's en dessert zijn heerlijk. Een keer canolli besteld, evenals geweldig. Bediening is fijn, echte Italianen en samen met het authentiek decor waan je je bijna in Italië.
Cheryl2205 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Vandaag voor het eerst geweest, ontzettend lekker broodje gegeten. Voor een student als ik zijn de broodjes wat aan de dure kant, maar dat weerhoudt mij er niet van zeker nog een keer terug te komen.
ElisaMorandiMolenaar .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Een top adres voor een informele lunch met vriendinnen, maar ook prima voor een zaken afspraak. Een paar weken geleden was ik uitgenodigd door mijn beste vriendin en getrakteert bij dit prachtige winkel in hartje Delft. Een uitgebreide pranzo met antipasti, tris van pasta en een peren met ricotta taart als toetje. Alles was verrukelijk! Leuke sfeer, keurige personeel en veel blije mensen...ik raad het iedereen aan die een stukje Italie nodig heeft! Wij hebben het weer gereserveerd, tot volgende week!
Roland B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Waar gaan we lunchen? Wat een vraag! Bij Il Tartufo natuurlijk. Ik ben niet zo vaak meer in de buurt maar ALS ik er ben dan lunchen we hier. privé of zakelijk altijd goed. Vers, perfect bereid, afwisseling en super gastvrijheid. Delft en dan net een beetje apart. Fabio, het was weer top!
DelftEssie .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Oh ja... Il Tartufo…! We komen er minimaal elke 2 weken. Kost wat, maar wat een genot! De broodjes zijn echt goddelijk (Chiara of Bressaola zijn favoriet), de pasta's zijn zalig (vooral courgette met gorgonzola!) en worden steevast door mijn meestal slecht etende peuter met veel smaak opgesmikkeld. Ook voor lekkere hapjes voor bij de borrel moet je hier zijn: artisjok, gegrilde aubergine en die heerlijke gedroogde cherry tomaatjes op olie. Nadeel: er staan soms Italiaanse dames (studentes?) achter de balie die niet goed Nederlands spreken (alhoewel dat ook zo z'n charmes heeft) en vooral: het is flink aan de prijs. Maar wat is t allemaal heerlijk… dan vergeet je dat al gauw
Alessiomelis .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Heerlijke producten en zeer klantvriendelijk! Lekker "vers" broodje voor lunch of een gezonde maaltijd voor 's avonds. Blij dat jullie er zijn!
Ica S.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Sommige eetgelegenheden weten een blijvende smaakherinnering achter te laten. Deze trottoirs is er 1 van. Heerlijke pure italiaanse gerechten die kloppen en met smaken zoals je ze niet bij een doorsnee Italiaan tegen komt. Je kan hier genieten van een heerlijk 3 gangen menu om hier te eten of mee te nemen. Laat je verassen. Schuif aan, aan de bistro tafels en laat je verassen. Een overheerlijke antipasta met diverse soorten kaas en vlees, een pasta met een echte italiaanse ragout en als afsluiter dolce met een espresso. Omdat het geen officieel restaurant is kan je hier aan tafel geen wij bestellen. Dit zou het een tien maken. Maar laat je hierdoor niet tegenhouden en geniet van de gerechten.