Over het restaurant Il Tartufo

De essentie van Italië

Il Tartufo bestaat uit delicatessen, traiteur, catering. De witte truffel uit Piemonte is voor chef Fabio Cappellano de essentie van Italië. Hij is aangesloten bij de prestigieuze GVCI. Authenticiteit van Italiaanse producten en gerechten is zeer belangrijk, dus wekelijks komt er een vracht aan kazen, bottarga (tonijnkuit), een grote selectie Italiaanse wijnen, en Siciliaans servies overgevlogen!

Halve fles mineraalwater

9,2
9,1
Marlies F.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Wij Zussen hebben heerlijk gegeten het was echt een verrassing.
Eline F.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Een geweldige ervaring met kwalitatief hoogwaardige producten
Henske V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Hele verrassende avond. Super gezellig, life muziek, heerlijk gegeten. Enthousiast team!!
Eric B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
De kwaliteit van het eten en de wijnen was uitstekend. Men waant zich in Italië. Een echte aanrader!
Jeroen J.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Heerlijk eten, lekkere mezzes waaronder een superlekkere salami. Heerlijke, echte, tagliatelle. Lekkere secundo piatta (terwijl ik zelf nooit zon fan ben van de secundo) en het lekkerste panna cotta die ik ooit gegeten heb. Tel daar bij op de vriendelijke bediening en je komt uit bij de beste italiaan. De hoeveelheid was meer dan voldoende (en ik ben een goede eter); over de wijn kan ik niets zeggen, maar de koffie was ook weer erg lekker.
Sisa .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Voor ons was het de eerste keer bij Il Tartufo. We werden welkom geheten maar kregen geen uitleg van het concept. Het eten was echt heel heel heel erg lekker! Elke gang was weer even goed. Helaas kregen wij alleen bij 4 van de 5 gerechtjes geen uitleg van wat we precies voor ons hadden, dus dat moesten we afluisteren bij onze (achter)buren. Dat was het grootste minpunt van de avond; de service. Verder hebben we met volle teugen genoten, ook al viel de prijs van de wijn bij het afrekenen wel iets tegen.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
We hadden hier al wel een geluncht en sinds vorig jaar doen ze ook diner. Vanavond wilden we naar Delft en was hier nog een plekje te reserveren; gelijk gedaan. Als je binnenkomt (live muziek) voel je alsof je op vakantie bent. Echt Italiaanse bediening en goede sfeer. Lekkere huiswijnen en het vaste menu (35 euro) was heerlijk. Echt een aanrader, al hoop ik wel dat ze klein blijven.
We komen gauw weer terug.
Danny B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Wat een leuk idee om van een winkel een Ostaria te maken. Eten was ook zeker op niveau maar er waren wel wat punten waar ze aan moeten werken. De belangrijkste was toch wel dat je on Italiaans weinig eten krijgt. Ik ben gewend dat je na een 4 gangen maaltijd bij een Italiaan naar huis rolt maar in dit geval had ik nog een beetje trek. Vooral secundi moet groter of je moet meer pasta serveren. Pasta uit de kaas met truffel was overigens het beste pasta gerecht wat ik in tijden gegeten heb! Hoofd gerecht was ook lekker alleen was de eend echt te rood en het portie veel te klein. Smaken waren wederom top. De bruchetta en de ham als hapje waren heerlijk en ook de antipasti was top. De eerste witte wijn was erg lekker bij het Hoofdgerecht kregen we een andere wijn die ik persoonlijk wat minder vond. Koffie was zoals je bij een echte italiaan mag verwachten top. De wc is op niveau van een winkel, hou daar rekening mee. Muziek was leuk gevonden maar eentonig. Bediening was gewoon goed, echt Italiaans! Il Tartufo is echt een aanrader, helemaal als ze de kleine punten van kritiek ter harte nemen. En die pasta daar zou ik altijd voor terugkomen, goddelijk lekker!!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Nietsvermoedend kwamen we aan om 19.30 uur bij Il Tartuffo. Zaak al helemaal gevuld, nog een tafeltje over dicht bij de jazz musici. Heerlijk gegeten, antipasti en pasta, eendeborst. Ook prima alternatief voor mijn vrouw met een allergie voor kippeneieren.

Lekkere wijnen, prima koffie na. Een echte osteria middenin Delft!
Raymond E.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Etentje met een vriend 25 maart bij il Tartufo was een succes. De bediening gastvrij en efficient, de live muziek aardig en niet te dominant, het eten Italiaans lekker. Het niveau van de gerechten was goed tot uitstekend. De prijs aan het eind was iets hoger dan verwacht, maar ok gezien de kwaliteit van het gebodene. Een aanrader!
Jill T.
Heel lekker en gezellig!
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Blijkbaar nu ook voor thema's avond geopend op donderdag, vrijdag en zaterdag. Er is Live Jazz muziek, er wordt een vaste menu geserveerd. Wij hebben een top avond gehad! De Antipasti werd aangekondigd door een aperitief van bruschetta met verse tomaten op een ongelofelijk lekker brood in combinatie met een bruisende Italiaanse spumante, fantastische begin! De pasta werd uit een geflambeerde kaas geserveerd met vers geraspte truffel. Ik wou nog iets meer truffel en krijg ik het zonder enige aarzel. Het vlees was gewoon bijzonder goed bereid, geserveerd met Italiaanse aardappelen en gestoofde bimi. Als dessert hebben wij Cannoli gegeten zoals je nergens in NL kunt krijgen. Over de wijnen wil ik niets zeggen maar wij hebben wel een paar flessen voor thuis gekocht. Bedankt!
Fabio C.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Top adres voor een smakelijke lunch. Op zijn Italiaans dan. Lekker uitgebreid en met een glas uitstekende wijn. Wij hebben genoten van een voortreffelijke lunch bestaande uit Antipasto van vleeswaren, gemarineerde groenten en kazen, een warme tris van pasta en ook een perfecte ricotta met peren taart! De wijn was ook perfect gekozen. Drukke tent maar prima service.
Pingrid V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Leuke ambiance er was levende muziek. Saxofonist en bassist speelde aangename jazz. Vriendelijke ontvangst. Bij binnenkomst direct een bruschetta met tomaatjes.
Daarna volde antipasti,een zeer smakelijke risotto en daarna het hoofdgerecht.
Dit was varkenshaas die helaas niet rosé was maar gewoon rauw van binnen.Deze werd weer meegenomen naar de keuken en iets verder gebakken.
Het dessert was heerlijk huisgemaakte cannoli.Goed gegeten. Jammer dat er geen drankenkaart werd gegeven.
Er was keus tussen twee wijnen waarvan de prijs onbekend was
Daniel R.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Goed gegeten met een leuke sfeer. Het hoofdgerecht viel wel wat tegen maar de andere gerechten maakten dit voldoende goed.
Dick M.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Een prima avond met vrienden, een mooi vier gangen verrassingsmenu dat heel vriendelijk werd geserveerd te midden van de schappen en toonbank van de delicatessenwinkel. De goedbedoelde live muziek had wat gevarieerder of minder gemogen.
joke.a.vanschie .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Gisterenavond met een groep gegeten. Service prima. Eten uitstekend, heerlijke wijnen, maar voor een volwassen persoon veel te weinig. Wij hebben de honger gestild met brood!
Buongiorno signora van Schie,
Bedankt voor uw recensie! Heeft u bij Il Tartufo in Delft gegeten? En u had nog honger? Dat is niet zo best, maar als u het tijdens de avond had aangegeven dan hadden we het nog kunnen oplossen. Meestal horen we het andersom! Onze klanten bewaren meestal hun honger, omdat ze weten dat ze bij ons veel te eten krijgen en we ze de zaak bijna uit moeten rollen ; ) Graag zien we u snel weer!
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Vorige week onverwacht bij een thema avond van Il Tartufo geweest. Sinds kort wordt bij dit adres iedere vrijdag en zaterdag avond een vaste menu geserveerd met bij passende wijnen. Een bepaalde streek wordt culinaire gepresenteerd en je wordt werkelijk verwend. Er is live jazzy music en het sfeer is zeer gemoedelijk en vriendelijk. Wij hebben genoten van een truffel thema. Antipasti samengesteld door verschillende vleeswaren, pecorino, truffel omelet, mozzarella en wat gemarineerde groente. Er werd een jonge fruitige rode wijn geserveerd (de naam ben ik het vergeten) en een witte Soave Classico, Je kon namelijk kiezen. Perfecto! De muziek was zeker een aanvullende meerwaarde maar de show van het flamberen van de verse tagliatelle in een grote wiel kaas waaruit direct het geserveerd werd met vers geschaafde truffel, was absoluut de grootste aandenken. Heerlijk. Als hoofdgerecht werd een super malse kalfs- skaloppina geserveerd in een truffelsaus met bospaddenstoelen. Zelfs de aardappelen en de groenten (iets van wilde broccoli) waren subliem. De naam van de wijnen ben ik het gewoon vergeten maar ik heb wel een paar flessen van gekocht, zo bijzonder waren ze. De PannaCotta als toetje was niet echt een verassing maar nog nooit heb ik het geserveerd gekregen met een espressosaus met amaretto koekjes. Ik vond het er goed. Dat was uit eten gaan zoals het hoort, compleet verwend en met een zeer tevreden herinnering heb ik Delft verlaten. Tot de volgende keer, tot snel dus.
Angela H.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Met twee personen hebben wij hier op 22-10 genoten van de 'Serata Italiana'. Het thema van deze avond was truffel en dat hebben ze op een goede en smakelijke manier weten te verwerken in alle hapjes en gerechten zonder dat het ging vervelen of overheersen. Ze maken alleen gebruik van de beste producten en dat proef je. Een terecht trotse eigenaar die het zijn gast naar de zin wil maken. Zo kregen we, omdat we wat vroeg waren, wat heerlijke kaas, ham en salami. De prijs-kwaliteit verhouding is fantastisch (4-gangen, prosecco, wijnen en tafelwater voor nog geen 85 euro). De live-muziek maakt de beleving/sfeer compleet. Wij komen al lange tijd voor de heerlijke broodjes speciaal vanuit Scheveningen naar Delft en vanaf nu vinden is dit ook ons favoriete restaurant.
Elise_24 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Lunchen bij Tartufo is al super, maar nu is het ook mogelijk te dineren op vrijdagen en zaterdagen. We hebben een fantastische avond gehad. 4-gangendiner was ontzettend lekker en gevarieerd! De wijnen zijn ook heerlijk. Fijne ontvangst met welkomstdrankje, en de hele avond live muziek. Zeker aan te raden en voor herhaling vatbaar! Tot snel! :)